X

راههای پولدار شدن ، چگونه ثروتمند شویم ؟

یکی از علاقمندی های بشر در طول تاریخ ، شناخت راههای پولدار شدن و کسب ثروت بوده است . موضوعی که هنوز هم انسان ها به دنبال راههای یک شبه پولدار شدن و یا کسب درآمد راحت و آسان هستند . اصل و قانون پولدار شدن در ذاتش چیز بدی نیست و اتفاقا اگر از راه درستش انجام شود بسیار خوب و پسندیده است . به قول یکی از دوستان انسان ها دو دسته اند ، اول کسانی که ثروتمند شده اند و دوم ، افرادی که به دنبال ثروتمند شدن هستند .

کسب ثروت و مال می تواند به دو صورت اتفاقی و یا اکتسابی باشد . یعنی ممکن است مال و ثروت به یک باره و بدون زحمت به دست آید که البته خیلی کم اتفاق می افتد . مثل یافتن گنج و دفینه و یا رسیدن ارثیه بزرگ . اما راه دوم اکتسابی است و افراد با توجه به هوش ، تلاش ، استعداد و ایده به دست می آورند . یقینا حالت دوم راههای پولدار شدن ، ارزشمندتر ، ماندگارتر و قابل ستایش و احترام است .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا راههای پولدار شدن و ثروتمند اندوزی را شرح دهم . امیدوارم این مقاله مورد توجه علاقمندان قرار گیرد .

چگونه پولدار شویم ؟

مهم ترین پرسش این است که چگونه پولدار شویم ؟ و یا راههای پولدار شدن و کسب ثروت چیست ؟ این سوالی است که اغلب افراد از خود و یا دیگران می پرسند . بهتر است که پرسش را اینگونه طرح کنیم که بهترین راهها برای ثروتمند شدن کدامند ؟ بیشتر افراد پولدار شدن را یک کار پیچیده و سخت می دانند که نیاز به علم و تجربه بسیارزیادی دارد . یا حتی ممکن تصور کنند که پولدار شدن یک اتفاق شانسی است که فقط مخصوص آدم‌های خوش شانس می باشد .

اگر واقعا این طور فکر می‌کنید، پس این مقاله سایت پول یابی را حتما تا آخر بخوانید . در این مقاله پژوهشی ، بر اساس تحقیقات علمی و تجربی توضیح می‌دهم که موضوع پولدار شدن یک مسئله ساده و قابل درک است که نیاز به دانش و تجربه خاصی ندارد .

آنچه مسلم است برای پولدار شدن و کسب ثروت فقط نیاز به رعایت یکسری اصول و قوانین ساده است . توجه کنید که پولدار شدن یک موضوع عادی و رایج است که برای هر فردی که بخواهد و این أصول را ادامه دهد قابل دست‌یابی می باشد .

به قول دوستی میلیاردر ، راههای پولدار شدن و ثروتمند کلان داشتن ، کاملا ساده و منطقی است . به شرطی که با انجام دادن اصول اولیه ، بخواهید و اراده کنید که شیوه زندگی خود را به شکل بهتر تغییر دهید .

معرفی راههای پولدار شدن و کسب ثروت

یکی از بهترین ، منطقی ترین و کاربردی‌ترین راههای پولدار شدن ، الگوبرداری از افراد ثروتمندی است که در مسیر زندگی خود موفق شده‌اند . البته باید توجه کنید که هر شخصی زندگی و مسیر خاص خود را دارد . لذا شما نباید دقیقا همان مسیری را طی کنید که آن افراد گذرانده‌اند . اما می‌توانید از رفتار و شیوه حل مشکلاتشان در برخورد با مسائل مختلف الهام بگیرید .

با این مقدمه ، مهم ترین راههای پولدار شدن و کسب ثروت و مال فراوان عبارتند از :

۱- ارثیه و سرمایه خانوادگی

اولین روش و ساده ترین راه برای ثروتمند شدن، ارث و میراث خانوادگی است . هر کسی می تواند مقدار زیادی پول را به ارث برده باشد . کمتر از ۱۰ درصد ثروتمندان، پول خود را به ارث برده اند اما هر سال تعدادشان کمتر و کمتر می شود . این شیوه راحت ترین و بی دردسر ترین راهکار برای کسب ثروت و مال فراوان است . شرطش این است که فامیل پولدار و ثروتمند داشته باشید که پس از مرگش مالش را به ارث ببرید .

۲- متخصص و حرفه ای بودن

دومین روش ثروتمند شدن این است که می توانید به طور حرفه ای و بر اساس رتبه شغلی آن را بدست آورید . شرط موفقیت این است که استعداد و علایق خود را بشناسید . می‌توانید یک دکتر یا وکیل یا معمار یا حسابدار شوید یا هر شغل دیگری را انتخاب کنید . در یک زمینه خود را حرفه ای و خاص و معروف کنید .

برخی افراد در زمینه های مختلف ، دانش نسبی دارند و از این پله به آن پله می‌روند و شاید خیلی موفق نباشند . اما ثروتمندان فقط در یک زمینه خود را حرفه ای می‌کنند و پول خوبی هم در می‌آورند . در نتیجه در آنچه که انجام می‌دهید حرفه ای باشید و عالی عمل کنید . متخصص بودن یک راهکار کلیدی برای کسب ثروت است .

۳- سرمایه‌ گذاری

روش سوم برای رسیدن به ثروت این است که به یک مدیر بزرگ در یک شرکت بزرگ تبدیل شوید . می‌توانید در شرکت سرمایه‌گذاری کنید و برای خودتان گزینه های سهام و پاداش داشته باشید . اگر در شرکت به اندازه کافی حضور داشته باشید و برای سال های زیادی در شرکت بمانید، می توانید به اندازه کافی ثروت کسب کنید و به یک ثروتمند تبدیل شوید .

از همه اینها مهم تر، سرمایه‌گذاری در همان شرکت یا سایر شرکتهای مالی و تولیدی است . یک روش پولدار شدن است که می‌تواند با ایجاد توان تولیدی و اشتغال، به رشد اقتصادی کشور نیز کمک کند . سرمایه‌گذاری به معنای تخصیص منابع مالی به یک یا چند دارایی با ارزش، به امید دریافت درآمد بیشتر در آینده است . این کار و اقدام می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم باشد .

سرمایه‌گذاری مستقیم زمانی است که فرد خودش به صورت مستقل در یک پروژه یا کسب و کار سرمایه‌گذاری می کند . شیوه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم زمانی است که فرد از طریق خرید و فروش اوراق بهادار، سهام، صندوق‌ها، ارزهای دیجیتال و … در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کند .

اهمیت و فواید سرمایه گذاری

– محافظت سرمایه در برابر تورم :

با توجه به تاثیرات تورم و کاهش قدرت خرید، یک سرمایه ‌گذاری خوب می‌تواند ارزش پول شما را در برابر افزایش قیمت ها حفظ کرده و قدرت خرید شما را افزایش دهد . عده ای راز بزرگ کسب پول و ثروت و یا حفظ ارزش آن را در سرمایه گذاری می دانند .

– تأمین نیازهای آینده :

با سرمایه‌گذاری درست می‌توانید برای نیازهای آینده خود مثل خرید مسکن، تحصیل فرزندان، سفر و … پس‌انداز کرده و بتوانید به راحتی به آنها دست پیدا کنید .

– درآمد پایدار:

با سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی با پتانسیل رشد بالا مانند سپرده گذاری، اوراق قرضه، خرید سهام و … می‌توانید منبع درآمد پایدار و منظم برای خود ایجاد کنید .

– کمک به رشد و توسعه :

با سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها ، درواقع به رشد و توسعه آن‌ها کمک می کنید . در عین حال از سودآوری بالاتر آن‌ها نسبت به بازارهای دیگر بهره‌مند شده‌اید .

البته برای سرمایه‌گذاری موفق و پولدار شدن، لازم است که با قواعد و روش‌های آن آشنا شوید . چون هر نوع سرمایه‌گذاری ریسک خاص خود را دارد . بنابراین این کار بستگی به هدف و شخصیت شما دارد كه در كجا، چطور و چقدر سرمايه گذاری کنید .

۴- برنده جوایز بزرگ شدن

یکی دیگر از راههای پولدار شدن و کسب ثروت این است که خوش شانس باشید و برنده جایزه ای شوید . اما تنها بخش کوچکی از افراد ثروتمند از این طریق پول بدست آورده اند و پولدار شده اند . در حقیقت، شانس برنده شدن در قرعه کشی معادل رعد و برق است . از بین میلیون ها فرد یک نفر برنده می شود که برای بسیاری تقریبا محال است .

۵- شروع کسب و کار خودتان

بهترین و برترین راه ثروتمند شدن این است که کسب و کار تجاری و تولیدی خودتان را شروع کنید . در واقع ، روش پنجم ثروتمند شدن ، اصلی ترین گام است . اینکه کسب و کار خود را شروع کنید و با جدیت ادامه دهید . با شروع کسب و کار به مرور زمان ثروتمند می شوید .

مثلا شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه خود، راه بزرگی برای تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند است . بسیاری از میلیونرهای خود ساخته، کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند . کارآفرینی در ایران فرصت های بیشتری را ارائه می دهد و درب های بیشتری را باز می کند .

تجربه ثابت کرده که کار و شغل مورد علاقه از مهمترین عوامل داشتن رضایت از زندگی و اعتماد به نفس است . هر فردی ذاتا دوست دارد تا به کار و حرفه‌ای مشغول باشد که با استعداد، علاقه و شخصیت او هماهنگ باشد . اما سوال اینجاست که چطور باید کار و شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید؟

مراحل شناسایی کار مورد علاقه

برای این کار بهتر است که چند مرحله را انجام دهید :

– مرحله اول شناسایی علایق،استعداد‌ها و توانایی‌های خود است . برای پیدا کردن آنها، می‌توانید از تست‌های استعدادیابی مختلف مانند تست MBTI و DISC و … استفاده کنید . بر اساس این تست‌ها نوع شخصیت، سبک فکری، حوزۀ هوش و شغل‌های مناسب شما مشخص می‌شوند .

– مرحله دوم بررسی شرایط بازار کار مورد علاقه و فرصت‌های شغلی حاضر است . برای این کار می‌توانید از منابع مختلف مانند: رسانه‌های خبری، اپلیکیشن های jobinja یا jobvision، نمایشگاه‌ها و سمینارهای تخصصی، شبکه‌های اجتماعی و … استفاده کنید .

– مرحله سوم انتخاب چند حرفۀ مناسب با استعداد و علاقۀ خود است  . برای این منظور، باید در نظر داشته باشید که هر شغل و کار دارای مزایا و معایب، چالش‌ها و فرصت‌ها است . بنابراین باید با بررسی نقاط قوت و ضعف خود با نقاط قوت و ضعف هر شغل و حرفه، بهترین گزینۀ دردسترس را انتخاب کنید .

۶- اعتبار مهم تر از پول

تعهد یعنی اعتبار ، و اعتبار یعنی ارزش، اطمینان و اعتماد دیگران به شما و کسب و کارتان . برای پولدار شدن، اول از همه باید روی تبدیل شدن به یک آدم خوش قول و با اعتبار کار کرد . آدم خوش قول و خوش حساب کسی است که وعده‌های حساب شده داده و به تمام تعهداتش عمل می‌کند و مسئولیت پذیر است .

یک انسان با اعتبار و خوش قول می‌تواند روابط قوی و پایدار با دیگران ایجاد کرده، فرصت‌های جدید را بدست آورده و به اهداف خود برسد . آدم خوش قول قطعاً ثروتمند می‌شود چون مقام و شهرت خود را با تعهد و اعتبار بدست آورده است .

ویژگی افراد با اعتبار بالا

اما چگونه می توان تبدیل به یک آدم خوش قول و با اعتبار ‌شد؟ برای این کار، باید چند نکته را به یاد داشته باشید :

– دادن وعده‌های حساب شده : برای خوش قول بودن باید فقط وعده‌هایی بدهید که قادر به انحام دادن آنها باشید . نباید وعده‌های غیرمنطقی، یا چیزی که انجام دادنش برایتان ممکن نیست بدهید . در واقع این نوع وعده ها فقط موجب نابودی اعتبارتان می‌شوند .

– داشتن زمان بندی : باید همیشه زمان بندی مناسب برای اجرای وعده‌ها و قول‌های خود داشته باشید . وعده‌های خودتان را به تعویق نیاندازید . باید در زمان معین، کارهای خود را به درستی و کامل انجام داده و نتایج را به طرف مقابل خود اطلاع دهید .

– پاسخگو بودن : به عنوان مثال نباید از تماس‌، پیام و یا سؤالات طرف مقابل فرار کنید . بهتر است همیشه در دسترس بوده و به صورت واضح و صادقانه پاسخ دهید و در صورت ایجاد مشکلی عذرخواهی کنید . طوری رفتار و عمل نمایید که بتوانید از عملکرد خود دفاع کنید .

– پذیرش انتقادات : نکته خیلی مهم این است که باید پذیرای نظرات و انتقادات دیگران باشید . نباید خود را همیشه کامل، عالی و برتر از دیگران تصور کنید . باید بازخوردهای سازنده در مورد کار خود را بشنوید . از آنها استفاده کرده و تلاش کنید کار خود را ارتقا دهید . حتما از تجربه و دانش دیگران استفاده کنید .

۷- ایجاد درآمد‌های مختلف برای خودتان

یکی از راههای پولدار شدن و سرعت در ثروت اندوزی ، ایجاد چند جریان درآمدی است . این حرکت کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکلات غیرمنتظره یا تغییر در یکی درآمدها، بتوانید از منابع درآمدی دیگر هزینه خود را تامین کنید . همچنین، با افزایش تعداد جریان‌های درآمدی، سرعت رشد ثروت خود را بالا برده و از فرصت‌های بهتر استفاده خواهید کرد .

برای اینکار بهتر است به نکات زیر توجه کنید :

– در ابتدا بهتر است جریان درآمدی اصلی خود را پایدار کنید . این جریان درآمد معمولا شغل اصلی یا کسب و کار شماست و باید نیازهای زندگی شما را تا حدی برآورده کند .

– پس از اینکار باید یک جریان درآمد فرعی انتخاب و راه‌اندازی کنید . این جریان‌های درآمدی می‌توانند از منابع مختلف مانند سرمایه‌گذاری حساب شده در بورس و اوراق بهادار، فروش محصولات یا خدمات خاص، سرمایه‌گذاری در طلا و … باشند . بهتر است این نوع درآمدی ، براساس علاقه و تخصص خود و یا نسبت میزان هزینه به زمان و بازده آن جریان، انتخاب شوند .

– در مرحله سوم، باید جریان‌های درآمدی خود را بررسی کرده و آنها را بهینه‌سازی کنید . باید عملکرد هر جریان درآمد را دقیقاً پیگیری کرده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنید . همچنین باید به دنبال روش‌های افزایش درآمد و کاهش هزینه هر کدام از جریان‌های درآمدی خود باشید . در این زمینه توصیه می شود که از افراد متخصص همیشه مشورت بگیرید .

۸- پرهیز از هزینه تراشی اضافه

هزینه ‌تراشی یکی از موانع اصلی پیشرفت افراد در مسیر کسب ثروت است . این گروه از افراد برای به دست آوردن پول تلاش زیادی می‌کنند، اما چون نمی‌توانند هزینه‌های خود را به خوبی مدیریت کنند، هیچ وقت ثروتمند نمی‌شوند . این افراد هر چه درآمدشان افزایش می یابد، هزینه‌های بیشتری برای خود می‌تراشند .

شاید با خرید لباس یا وسایلی که دوست داشتیم و یا حتی یا به آن‌ها نیاز داشتیم، لحظات لذت بخشی را تجربه کنیم، اما چرا این شادی را طولانی نکنیم؟ برای پولدار شدن، باید از این دایره وحشتناک خارج شوید، دایره‌ای که با وارد شدن پول بیشتر، هزینه‌های بیشتری ایجاد می‌شود . بهتر است هزینه‌هایتان را در سطح قبلی و متناسب حفظ کرده و اجازه دهید جریان پول، راهگشای زندگی جدیدتان  باشد .

۹- پس‌  انداز کردن حتی به مقدار خیلی کم

اصل پس‌انداز کردن یکی از عادت‌های مفید و مهم در زندگی است . با پس‌انداز کردن، می‌توانید آینده خود بیمه کرده و از فرصت‌های موجود در بازار بهره‌مند شوید . پس‌انداز کردن به معنای انکار نیازها و خواسته‌های شخصی نیست، بلکه به معنای تعادل بین مصرف و ذخیره است . با پس‌انداز کردن، می‌توانید از وابستگی به دیگران جلوگیری کنید و احساس اعتماد به نفس و آرامش بیشتری داشته باشید . برخی پس انداز کردن را یکی از راههای ساده کسب پول و ثروت می دانند که هر کسی می تواند انجام دهد .

برای نشان دادن اهمیت پس‌انداز کردن، یک مثال ساده را در نظر بگیرید . فرض کنید شما هر ماه ۲۰۰۰۰۰۰ تومان از درآمد خود را پس‌انداز می‌کنید و آن را در یک حساب سپرده با سود ۱۵ درصد سالانه قرار می‌دهید . بعد از ۱۰ سال، شما بیش از ۴۸۰ میلیون تومان در حساب خود خواهید داشت .

این مبلغ برای شروع یک کسب و کار، خرید یک ملک، تحصیل در یک دانشگاه خوب یا سفر به یک کشور دلخواه کافی است . حال فرض کنید شما همین مبلغ را هر ماه صرف خرید لباس، غذای رستوران، سینما و تئاتر و غیره می‌کنید . بعد از ۱۰ سال، شما هیچ پس‌اندازی نخواهید داشت و شاید حتی بدهکار هم شوید . این تفاوت بزرگ را ببینید و تصمیم بگیرید که از امروز شروع به پس‌انداز کنید .

۱۰- همیشه در حال آموزش و یادگیری باشید

آموزش یعنی یاد گرفتن و اطلاعات بیشتر، و این موضوع در دورانی که به عصر اطلاعات شهرت دارد، یک قدرت برتر به حساب می‌آید . یکی از راههای پولدار شدن این است که باید در زمینه هایی که به آن علاقه دارید، متخصص شوید، به قدری که هیچ اطلاعات جدیدی در زمینه تخصص شما نباشد که شما ندانید.

اگر لازم می‌دانید در حرفه کاری و شغل‌تان آموزش بیشتری ببینید، هرچه زودتر اقدام کنید . با بالا بردن دانش و تخصص، راه‌های جدیدتری برای ایجاد درآمد پیش روی شما باز می‌شوند . تخصص و مهارت، چیزهایی هستند که کسی نمی تواند آنها را از شما بدزدد و یا پس بگیرد .

۱۱- به‌ روز بودن

دنیا با پیشرفت دائمی مدام درحال تغییر است . یکی از ضروریات ثروتمند شدن، همگامی با شرایط روز است . تکیه بر روش ها و سنت‌های گذشته دیگر کارآمد نیست، و فقط وقت تلف کردن است . در صورت ادامه روش های قدیمی خیلی زود از چرخه‌ رقابت حذف خواهید شد .

اکنون شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، لینکدین و… می‌توانند کمک بزرگی برای توسعه و کسب و کارتان باشند . همیشه به فکر راه‌های بهتر و جدیدتری باشید که با کمک آنها مسیر پیشرفت را برای خودتان توسعه دهید .

۱۲- کنار گذاشتن تنبلی و سستی

اگر می‌خواهید پولدار بشوید، نمی‌توانید کارهایتان را به فردا موکول کنید . باید یکی از این دو را انتخاب کنید . یک راهکار خوب برای شکست تنبلی و رخوت، استفاده از قانون ۵ ثانیه است . قانون ۵ ثانیه، یک فرآیند ساده است . یعنی هنگامی که قصد دارید یک کار را آغاز کنید، از ۵ به سمت عدد ۱ بشمارید . وقتی به عدد ۱ رسیدید، باید به سرعت از حالت قبلی خود خارج شوید و به سمت انجام کار حرکت کنید .

با این قانون، فکر کردن درباره انجام آن کار را مختل می‌کنید . به عبارتی در وجودتان عمل‌گرایی‌ فعال می‌شود . البته این روش را فقط در مورد چیزهایی به کار بگیرید که قبلا درستی انجام آنها بر شما ثابت شده است و فقط در انجام دادنش گیر کرده‌اید .

۱۳- ارائه خدمات

یکی از راههای پولدار شدن و کسب درآمد بالا، تاسیس شرکت خدماتی است . باید بر اساس نیازهای آدم های اطراف خودتان این کار را انجام دهید . لذا قبل از شروع کار ، باید تحقیق کنید و ببینید در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، مردم به چه خدماتی نیاز دارند . به عنوان مثال، اگر در منطقه‌ای زندگی کنید که تعداد سالمندان زیادی در آن منطقه زندگی می‌کنند، می‌توانید یک شرکت خدماتی جهت خرید لوازم ضروری، نظافت خانه و … ایجاد کنید .

۲ راه پولدار شدن و ثروتمندی در ایران

بعد از بررسی و بیان راههای پولدار شدن در بالا ، در ادامه می‌خواهم ۲ روش ثروتمند شدن در ایران را بررسی کنم.  البته توجه کنید که هیچ یک از این روش‌ها، یک شبه شما را ثروتمند نمی‌کند . اما نمونه‌های فراوانی وجود دارند که افراد زیادی در همین سال‌های اخیر با انجام این کارها به ثروت‌های قابل‌توجهی دست‌ پیدا کرده‌اند .

۱- خدمات رسانی خوب

یک روش خوب برای کسب ثروت، ارائه‌ یک محصول یا خدمت منحصر به فرد است که با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و برنامه‌ریزی مناسب انجام شود . اما چه محصول و خدمتی می‌تواند چنین ثروتی را برایتان به ارمغان آورد؟ برای پولدار شدن در ایران باید با ریسک‌ها و شرایط آن ملموس باشید . ایده‌های بسیاری برای این روش ثروتمند شدن وجود دارند که حتما لازم نیست عجیب و غریب باشند .

به طور مثال اگر راهکاری برای انجام دادن کارها و خدمات سنتی با استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها ابداع کنید، به درآمد اینترنتی خیلی خوبی می‌توانید برسید . از مزیت های این روش این است که رئیس خودتان هستید . مدیریت زمان و نوع انجام کارها در اختیار شماست . به دنبال علاقه و اشتیاق خود خواهید رفت و در نهایت به درآمد بالایی خواهید رسید .

البته ممکن است که در این مسیر با مشکلاتی نیز روبرو شوید . در زمان شروع کار، مقدار درآمدتان بسته به زمان و میزان اعتبار شما است .

با وجود این مزایا باز باید توجه کنید که ریسک شکست در کسب‌ و کارتان هم وجود دارد . به عنوان مثال عواملی مانند شرایط سیاسی یا بحران‌های اقتصادی و یا یکسری حوادث غیرقابل‌ پیش بینی می‌توانند مانع پیشرفت و یا حتی شکست کسب و کارتان شوند .

۲- سرمایه گذاری در بازارهای مالی

یکی دیگر از راههای پولدار شدن در ایران، بازی با پول و فعالیت در بازارهای مالی است . این موضوع مورد توجه بسیاری افراد قرار گرفته و در این زمینه کتاب‌ها و مقالات زیادی توسط بزرگان بازار نوشته شده‌ است که روز به روز هم بیشتر می‌شوند .اما آیا همه‌ این نظرات، کتاب‌ها و آموزش‌ها راه درست را نشان می‌دهند ؟

درواقع، مفهوم سرمایه‌گذاری کمی با آن چیزی که بسیاری از افراد در مورد آن تصور می‌کنند فرق دارد . بیشتر افرادی که تازه می‌خواهند قدم به دنیای معامله‌گری بگذارند فکر می‌کنند تریدرها و سرمایه‌گذاران بزرگ افرادی هستند که یک شبه درآمدهای زیاد بدست آورده و از همان اول با سرمایه‌ خیلی زیادی وارد بازار شده‌اند .

این یک تصور کاملا اشتباه است . سرمایه‌گذاری علاوه بر کسب درآمدهای بالا و فرصت پولدار شدن، یک دانش است . مثل هر دانش دیگری برای موفق شدن در آن باید آموزش‌ها و تجربه‌های زیادی دیده باشید و با استفاده از منطق و تکنیک‌های درست در این راه قدم بردارید .

اگر به درستی این مسیر را طی کرده و آموزش ببینید، مزایایی مانند: ۱- امکان رشد سرمایه‌ با نرخ سود بسیار بالا، ۲- محدود نبودن درآمدزایی به زمان و تایم کاری مشخص ، ۳- نقدشوندگی و در اختیار داشتن کنترل پول ، و ۴- امکان کنترل ریسک‌ و سرمایه با روش‌های اصولی ، را دارد .

اما باید توجه داشت که اگر به حد کافی آموزش ندیده باشید واصول مدیریت ریسک را انجام ندهید، خطر از دست رفتن تمام سرمایه شما وجود دارد . پس با احتیاط و حساب شده در این مسیر قدم بردارید .

انتخاب روش درست پولدار شدن

این سوال مطرح می شود که کدام از این دو روش بالا بهتر است ؟ انتخاب یکی ازاین دو روش، کاملا به شخصیت شما بستگی دارد . اما اگر بخواهید فقط درآمد سریع‌تر و زیاد را ملاک بهتر بودن قرار دهید، استفاده از هر دو روش‌ می‌تواند تغییرات بزرگی در زندگی شما بوجود آورد . در هر دو روش، افراد پولدار و شکست خورده زیادی وجود دارد . اما در کل، روش سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مثل بورس ، مسیر بهتری برای پولدار شدن خواهد بود .

البته اگر بخواهید به وضعیت کلی جامعه نگاه کنید و رفتار بیشتر افراد را هنگام شروع به این بازارها مدنظر قرار دهید، چیزی دیگری می بینید . بیشتر مردم بدون توجه به آموزش و مشورت‌ با افراد با تجربه، با پول واقعی و به مقدار زیاد شروع به معامله می‌کنند و به جای پولدار شدن، یک شبه ورشکست می‌شوند .

اگر صادق باشید، هیچ کدام از این روش‌ها راه یک شبه پولدار شدن و کسب ثروت زیاد نیست . اگر نگاه و تصورتان از وارد شدن به دنیای معامله گری و سرمایه‌ گذاری اینطور است، باید بگویم از همین الان پول خود را از دست داده‌اید .

اما اگر آموزش ببینید و اصولی وارد این کار شوید، در مدت زمان کوتاه به درآمدهای قابل توجهی می‌رسید . بهتر این است که این حرفه را در کنار شغل اصلی خودتان انجام داده و مازاد درآمد خود را وارد بازارهای مالی کنید .

شیوه شروع ارائه خدمات یا محصول برای پولدار شدن

برای شروع کار بهتر است بازار هدف خود را بر اساس رفتار جامعه تجزیه ‌و تحلیل کنید . سپس محصولی را که جامعه به آن نیاز دارد و یا خدمتی که نبود آن در میان مردم احساس می‌شود را انجام دهید . پس از آن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای شروع کار خودتان را مانند مراحل زیر را آماده کنید :

– آموزش و بالا بردن مهارت‌های خاص آن کار .

– بررسی دقیق فعالیت رقبا .

– آماده سازی امکانات اولیه ( دستگاه‌های مورد نیاز یا ایجاد سایت‌ مخصوص خود ) .

– یافتن و تشکیل یک تیم حرفه‌ای و مشتری های اولیه از طریق روابط .

– تهیه مواد اولیه .

– برندسازی و تبلیغات با کمک افراد حرفه‌ای در اینکار .

– آماده بودن برای هر شرایطی با در نظر گرفتن شرایط بحرانی .

شیوه پولدار شدن از طریق سرمایه گذاری

همان طور که اشاره شد یکی از راههای پولدار شدن در ایران و جهان ، توجه به مقوله سرمایه گذاری است . برای موفقیت در سرمایه گذاری مراحل زیر را باید لحاظ کنید :

۱- شناخت روش‌های سرمایه‌گذاری مختلف

قبل از شروع باید بدانید که سرمایه گذاری شیوه‌های متفاوتی مانند بورس، املاک، سکه، طلا، خودرو و … دارد . هرکدام از روش ها ، ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارند و باید درنظر بگیرید که علاقه به شروع در کدامیک از آنها را دارید .

۲- آموزش و یادگیری

آموزش و یادگیری مفاهیم و اصول اولیه سرمایه گذاری، اولین شرط موفقیت در سرمایه گذاری است . با درک و یادگیری مفاهیم اولیه ، با نحوه کار بازارهای مالی آشنا می شوید . بعد از آن باید آرام آرام و با کسب مهارت و تجارب بیشتر، در این بازار به درآمد بالا خواهید رسید .

۳- شروع با سرمایه کم

افراد زیادی بودند که به امید سودهای بالا در مدت زمان خیلی کوتاه بیشتر سرمایه خود را وارد ارزهای دیجیتال و بورس کردند . این افراد چون دانش تحلیلی و مدیریت ریسک نداشتند، کل سرمایه خود را از دست دادند . پس بهتر است تا زمانی که مهارت لازم برای فعالیت در این بازار را کسب نکردید، سرمایه زیادی را وارد بازار نکنید . مطمئن باشید همیشه فرصت های سرمایه گذاری خوب و پر سود برایتان وجود دارد .

۴- تمرین صبور بودن

وارن بافت سرمایه گذار و میلیاردر معروف می‌گوید : بازارهای سرمایه محل انتقال ثروت از آدم‌های عجول به آدم‌های صبور است و کسانی که به دنبال سودهای کوتاه مدت هستند، معمولا بازنده می‌شوند . این جمله اهمیت صبر و حوصله را در بازار مالی به خوبی بیان می‌کند .

۵- پایبند بودن به استراتژی خود

اگر برای خودتان یک برنامه بلندمدت تدوین کرده اید حتما به رعایت آن ملزم باشید . داشتن استراتژی و برنامه مدون در معامله‌گری موجب می شود که :

– بازار را بهتر تحلیل کنید و فرصت‌های خوب را شناسایی کنید .

– با استفاده از حد ضرر و حد سود مناسب ریسک‌ها را کنترل کنید .

– احساسات خود را در معاملات کنترل کنید و از تصمیم‌گیری‌های عجولانه پرهیز کنید .

اهمیت و جایگاه آموزش در کسب ثروت

بنیان گذاری یک ساختار مالی محکم با آموزش امکان پذیر است . بیشتر افرادی که به فکر پولدار شدن هستند، ناخود آگاه به فکر راههای سریع پول درآوردن و رهایی یک شبه از مشکلات هستند . ولی متاسفانه واقعیت چیزه دیگری است .

درست مانند هر حرفه دیگری برای  رسیدن به پول باید سالها تلاش کرد و زحمت کشید . برای موفق شدن در بازارهای سرمایه هم باید آموزش و تمرین کافی ببینید . اما نکته اینجاست که وقتی به حد کافی و لازم مهارت پیدا کردید می‌توانید زودتر از کارهای دیگر نتیجه دلخواه خود را ببینید .

اگر انتظار دارید بدون آموزش ثروتمند شوید، مانند رویای یک شبه پولدار شدن است . آموزش درواقع مسیری است که باید از آن برای راه‌های نرفته خود بهره ببرید . صرف هزینه و وقت کافی برای آموزش اصلی ترین و بهترین سرمایه گذاری خواهد بود که انجام می‌دهید .

فرض کنید می‌خواهید یک وبسایت طراحی کنید ولی هیچ دانشی در برنامه ‌نویسی و طراحی وب ندارید . در ابتدا باید با استفاده از آموزش‌های آنلاین یا حضوری، زبان‌ها و ابزارهای لازم برای اینکار را فراگرفته و توانایی خود را در طراحی وبسایت بالا ببرید . شاید در ابتدا کارهایتان خیلی ساده و ناقص باشند . ولی با صرف زمان و یادگیری مداوم، به سطحی می‌رسید که بتوانید وبسایت‌های حرفه‌ای طراحی کنید .

درست مانند مثال بالا، فعالیت در بازارهای مالی و سرمایه گذاری حرفه‌ای نیازمند آموزش و تجربه کافی در این زمینه است . پس توصیه می‌شوداگر آموزش و تجربه کافی در این بازار را ندارید، قبل از سرمایه گذاری شروع به آموزش کنید . شاید اولین راه ثروتمند شدن سرمایه گذاری روی خود است .

وارن بافت یکی از بزرگترین سرمایه داران دنیا، می‌گوید : بهترین سرمایه‌گذاری که می‌توانید انجام دهید، سرمایه‌گذاری روی خودتان است . هیچ کس نمی‌تواند آن را از شما بگیرد .

تاثیر آموزش در کسب ثروت

آموزش از نظر برخی آدمها ارزش چندانی ندارد . برخی‌ فکر می‌کنند آموزش فقط وقت‌ تلف کردن است . برخی هم اعتقاد دارند که آموزش دور ریختن پول و سرمایه است که به جای پیشرفت در زندگی، فقط پول به جیب کسانی که آموزش می‌دهند می‌ریزند . اما حقیقت این است که آموزش می‌تواند در چند جلسه، اطلاعات چند سال‌ زحمت و تجربه را به ما منتقل کند .

افراد برای تسلط به یک حرفه سال‌ها تلاش می‌کنند و نتایج تلاش‌شان را در قالب آموزش به دست شما می‌دهند . باید به این نکته توجه کنید که فقط افراد با سطح دانش و اطلاعات بالا هستند که می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند و با استفاده از آن دانش، کارها را به نحو درست انجام دهند .

طبق آمار، از هر صد کسب ‌وکاری که تازه شروع می‌شوند، هشتاد درصد آنها در سال اول شکست می‌خورند و فقط بیست تای آنها باقی می‌مانند . از این بیست درصد هم فقط پانزده تای آنها می‌توانند هزینه‌های خود را بپردازند و تنها پنج درصد از آن کسب و کارها به موفقیت می‌رسند . این دقیقا همان نسبت افرادی است که برای هدف خود آموزش های زیادی می‌بینند .

برای کسب ثروت از کجا شروع کنید؟

اول از همه باید با کنترل مالی خودتان شروع کنید . اولین کاری که می کنید این است که تصمیم بگیرید که امور مالی خود را کاملا کنترل کنید . کلید ثروتمند شدن و یکی از مهم ترین راههای پولدار شدن مدیریت مالی است . یاد بگیرید که با هفتاد یا هشتاد درصد و یا کمتر از درآمد ناخالص خود زندگی کنید . بنابراین اولین چیزی که انجام می دهید این است که شروع به صرفه جویی در پول خود کنید .

۲ گام برای ثروتمند شدن و پولدارشدن

برای رسیدن به سرمایه و مال فراوان بهتر است این ۲ گام مهم را مدنظر بگیرید :

گام اول : صرفه جویی

امروز تصمیم بگیرید تا پول خود را کمی صرفه جویی کنید . ۱۰ درصد درآمد خود را کنار بگذارید و آن را ذخیره کنید . هرگز به آن دست نزنید . این اقدام کوچ ، درآینده زندگی شما را تغییر خواهد داد .

گام دوم : شروع کسب و کار

بلافاصله و بدون هیچ درنگی ، کسب و کار خودتان را شروع کنید و آن را ثبت کنید . برای موفقیت باید فرصت های شروع یک کسب و کار را بقاپید . اگر به فرصت‌ها توجه کنید ، آنها خواهند آمد .

سخن پایانی راههای پولدار شدن

رسالت ما در زندگی فقط ثروتمند شدن نیست . کسب ثروت برای ایجاد رفاه و کم کردن دغدغه زندگی است . لذا زمانی که ثروتمند شدید به فکر فقرا و نیازمندان باشید و سخاوتمند زندگی کنید .

قطعا افراد موفق آموزش دیده‌اند . شاید بگویید افرادی هستند که بدون آموزش خاصی، توانستند به موفقیت برسند، اما نکته اینجاست که در طول مسیر هدفشان شکست‌های سنگینی را هم تحمل کرده‌اند .

اولین قانون پولدار شدن، آموزش است . بهتر است آموزش را از شیوه ساده‌تر آن یعنی مطالعه کتاب‌ها و گذراندن دوره‌ها شروع کنید یا آنکه با آزمون و خطا مسیر خود را سخت و طولانی کنید، در هر دو حالت باید یاد بگیرید . قدر زمان با ارزش خود را بدانید و این کار را از شیوه ساده آن، که مطالعه کتاب‌ و گذراندن دوره‌هاست، آغاز کنید . امروز، اولین قدم را برای تغییر زندگی خود و ارزش دادن به آن بردارید .

کلام آخر راههای پولدار شدن اینکه ، نمی‌توان گفت پولدار شدن، راحت یا سخت است . این موضوع بسته به طرز نگاه شما دارد که میزان راحتی یا سختی یک کار چقدر است . گاهی ما آدم‌ها چیزها را سخت و دست نیافتنی می‌بینیم، چون به حرف و نظر دیگران بیشتراز علاقه و اشتیاق درونی خود اهمیت می‌دهیم . حتی تحت تاثیر حرف های منفی دچار اضطراب و خستگی روحی شدیم .

خودتان را زیر بار حرف‌هایی که با خواسته قلبتان همخوانی ندارد، خسته نکنید . چون دیگران شکست خورده‌اند، دلیل بر شکست ما نیست. خودتان را با حرف و نگاه دیگران قضاوت نکنید . به خود باوری برسید تا بتوانید به کارهایی که همیشه دوست داشتید انجامش دهید برسید . موفقیت را خود ما با تلاش مان می سازیم .

سایت پول یابی:
Related Post