شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

کسب و کارهای اینترنتی به دلیل راحتی ، جذابیت های فراوان ، پولسازی ، تنوع بخشی و کسب درآمد آسان در هر شرایط مکانی و زمانی ، جزو پرطرفداران مشاغل دنیا محسوب شده و هر روزه بر تعداد فعالان در این عرصه اضافه می شود . اما راه اندازی هر شغلی ، قواعد و قانون خاص خودش را دارد و راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه هم قوانین خود را دارد .

علیرغم تصور رایج که کسب درآمد آنلاین یا شروع کسب و کار اینترنتی را کاری سخت می دانند ، اصلا اینگونه نیست ، ولی به موفقیت رساندن کسب و کار اینترنتی به دلیل رقابت زیاد ، آسان نیست . کسب درآمد از اینترنت را در هر شرایطی اعم از منزل ، شرکت و یا هر جای دیگری می توان راه اندازی کرد . در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا چگونگی راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه از صفر تا صد را توضیح دهم ، امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد .

کسب درآمد اینترنتی ساده و راحت

به نظر کارشناسان و محققان ، کسب درآمد از اینترنت یکی از ساده ترین و راحت ترین شیوه های پولسازی در جهان است . اما راحت ترین و سریع ترین روش و شیوه کسب درآمد اینترنتی این است که برای خودتان یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید .

کسب درآمد اینترنتی ساده و راحت است چون در هر شرایطی که باشید ، بدون داشتن مواردی مثل : سرمایه ، دانش فنی و تخصصی ، نیرو و دفتر کا ر ، مجوزهای ضروری کسب و کار ، ایده ناب و منحصر به فرد و حتی بدون داشتن محصول و خدمت خاصی ، امکان راه اندازی کسب و کار فراهم است .

بله کاملا درست است  بدون داشتن ایده های کسب و کار اینترنتی و همچنین بدون دفتر کار و در منزل می توانید یک کسب و کار اینترنتی برای خودتان راه اندازی کنید . اصلا شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه یک امتیاز خاص مشاغل آنلاین می باشد . این تصور که برای شروع کسب درآمد اینترنتی نیاز ضروری به دانش بالا ، سرمایه زیاد ، نیروی انسانی فراوان است ، کاملا اشتباه می باشد .

خلاصه با کمترین امکانات و حداقل ها می توانید یک کسب و کار اینترنتی آینده دار و پولساز برای خودتان ایجاد کنید ، البته اگر بخواهید و اراده کنید .

تعریف کسب و کار اینترنتی

قبل از ورود به بحث اصلی شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، باید بدانید که منظور از کسب و کار اینترنتی چیست و چه تعریفی از آن در جامعه می شود . به نوعی از کسب و کارها ، اینترنتی یا آنلاین گفته می شود که فعالیت آنها روی اینترنت و مبتنی بر پتانسیل های فضای مجازی صورت می گیرد .

ویژگی های منحصر به فرد کسب و کار اینترنتی عبارتند از :

۱- راه اندازی این ایده بر حضور اینترنت ماندگار است .

۲- نیاز به یک مکان فیزیکی نیست .

۳- می توان کسب و کار خود را به درآمدی پایدار تبدیل کرد .

۴- کسب و کار فقط مختص یک خیابان یا یک شهر و منطقه نبوده و همه دنیا قابلیت دسترسی به آن را خواهند داشت .

۵- فقط مختص یک زمان خاص نیست و ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس است .

به طور کلی به کسب درآمد از طریق اینترنت و هر فعالیت اینترنتی که منجر به درآمدزایی از این بستر آنلاین شود کسب و کار اینترنتی گفته می شود . کسب و کار اینترنتی مدل های مختلف و متنوعی دارد که در این مقاله سایت پول یابی به آنها پرداخته می شود .

البته اینطور نیست که به هر شیوه درآمدزایی در اینترنت کسب و کار اینترنتی گفته شود . کسب و کار اینترنتی ، کسب و کاری است که صاحب اصلی آن خودتان باشید و از طریق آن درآمد پایدار و ثابتی به دست آورید . هر چند اگر محصولات شرکت یا شخص دیگری را می فروشید باید صاحب اصلی بستر کسب و کار خودتان باشید . مثلا وب سایتی دارید که در آن محصولات شرکت دیگری را به صورت واسطه ای می فروشید ، این دقیقا یک کسب و کار اینترنتی است .

مدل های کسب و کار اینترنتی

مشاغل و کسب و کار اینترنتی مدل های مختلف و متعددی دارند که هر کس می تواند با توجه به مهارت و علاقه خود در زمینه ای اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنند . مهم ترین مدل های کسب و کار آنلاین عبارتند از :

۱- فروش کالا و محصولات

در این مدل کسب درآمد اینترنتی که جزو قدیمی ترین و اولین مدل های کسب و کار اینترنتی هم محسوب می شود ، کالای مورد نظر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشتری ارائه می شود . برای نمونه فروشگاه های زیادی مثل بامیلو ، دیجی کالا ، آمازون ، فروشگاه اینترنتی هستند که هم خود محصولاتی را برای فروش ارائه می کنند و هم از فروشندگان دیگر محصولاتی را می گیرند و به مشتری می فروشند .

۲- فروش خدمات

در این مدل کسب و کار اینترنتی ، خدمات به صورت مستقیم و یا واسطه ای به مشتریان ارائه می شود . مثل سایت های فروش هاست و دامین که هم خودشان سرور برای ارائه خدمات هاست دارند و هم اینکه از شرکت های خارجی به صورت واسطه ای خدمات هاستینگ به مشتریان ارائه می دهند .

۳- آموزش و فروش محتوا

تجربه ثابت کرده که بهترین و کم دردسر ترین مدل کسب و کار اینترنتی که هدف اصلی ما هم استفاده از این مدل درآمد زایی است ، تولید محتوا و فروش آموزش به کاربران است . یکی از بهترین مدل های کسب و کار اینترنتی این است که تولید محتوا کنید و آن را به پول تبدیل کرده و از این راه کسب درآمد از اینترنت داشته باشید .

می توانید به صورت مستقیم محتوا را به پول تبدیل کنید و هم به صورت غیر مستقیم این کار را انجام دهید . به صورت مستقیم یعنی مانند بسیاری از سایت های آموزش محور محصولات آموزشی تولید کنید و به صورت دانلودی به فروش برسانید و یا مثل سایت های آموزش وردپرس ، قالب و افزونه وردپرس بفروشید .

منظور از تبدیل محتوا به پول به صورت غیر مستقیم این است که از طریق محتوایی که تولید می کنید و ترافیکی که به دست می آورید کسب درآمد اینترنتی کنید . سایت های زیادی وجود دارند که با تولید محتوا و جذب ترافیک بالا از طریق تبلیغات برای دیگر شرکت ها و سایت ها درآمد اینترنتی بالایی دارند .

کسب و کار اینترنتی آموزش محور را به راحتی و بدون سرمایه اولیه هم می توان راه اندازی کرد . چون نه هزینه سنگینی برای طراحی وب سایت باید بپردازید و نه اینکه پای محصول یا خدمت خاصی در میان است که نیاز به هزینه بالا برای تامین آن باشد .

 ایده های ناب کسب و کار اینترنتی

برخی برای شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه و یا هر کسب درآمد اینترنتی به دنبال ایده های اجرا نشده در ایران هستند و معتقدند بدون ایده ناب امکان شروع درآمد اینترنتی وجود ندارد . قبل از بیان مراحل شروع  کسب و کار اینترنتی ، بدانید که ایده خیلی مهم نیست . نه اینکه مهم نباشد ولی نه در حدی که به دنبال ایده ای بگردید که تا به حال در ایران عملی نشده باشد . مثل اسنپ که جزء کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران است .

البته اگر ایده ای پیدا کنید که ناب و اجرا نشده باشد ، خیلی به سود کسب و کارتان است . ولی شاید برای هر کسی اجرای ایده های کسب درآمد اینترنتی ناب ، غیر ممکن باشد . اول اینکه یافتن چنین ایده ای نیاز به زمان زیادی دارد و دوم اینکه معمولا چنین ایده های نابی برای عملی شدن نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارند .

عقلانی نیست همیشه به دنبال ایده ناب در کسب و کار اینترنتی باشید که در ایران وجود ندارد یا هنوز عملی نشده است . باید بر اساس علاقه و تخصصی که دارید یک کسب و کار اینترنتی سودآور را با سرمایه خیلی کم یا حتی بدون سرمایه راه اندازی کنید و در ادامه به توسعه آن فکر کنید .

شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، کسب و کار اینترنتی در منزل بدون سرمایه ، کار اینترنتی معتبر

شیوه شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

این مقاله سایت پول یابی بیشتر مناسب افرادی است که قصد دارند با هزینه کمی کسب و کار اینترنتی خود را به دست خودشان راه اندازی کنند . تلاش می شود تا مراحل ، از انتخاب حوزه کاری تا طراحی و راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی و شروع کسب درآمد از اینترنت ، در حد امکان مفصل شرح داده شود .

دقیقا آموزش داده می شود که چگونه با کمترین هزینه و سرمایه موجود بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید . همان طور که گفته شد ، هدف شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه و یا با حداقل پول می باشد ، لذا اصلا نباید به فکر راه اندازی اپلیکیشن موبایلی خاص و یا فروشگاه اینترنتی پر از کالا باشید .

مراحل و گام های شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه و پول عبارتند از :

۱- شناخت توانایی های فردی

شناسایی توانایی های فردی اولین گام و کاری است که باید انجام دهید . باید ببینید چه توانایی هایی برای شروع یک کسب درآمد از اینترنت دارید . به این دلیل گفته می شود که توانایی های خود را شناسایی کنید که در ادامه راه حتما باید از آن ها در کسب و کارتان استفاده کنید .

اگر فن بیان خوبی دارید این یک توانایی خوب و مناسب ، به ویژه برای بازاریابی و تولید محتوای ویدیویی است . فرضا اگر می توانید خوب بنویسید این یک توانایی خوب جهت تولید و انتشار محتوای نوشتاری است. اگر فتوشاپ بلد هستید حتما در پیشرفت کسب و کارتان کمک می کند .

پس اولین کاری که می کنید باید توانایی و تخصص های خودتان را شناسایی کنید . با توجه به همین توانایی ها می توانید در ادامه حوزه کاری خود را نیز انتخاب کنید . ولی اگر توانایی هایتان کم بود هیچ اشکالی ندارد باز هم تا حدودی در کسب و کارتان به دردتان می خورد و می تواند راهگشا باشد .

توانایی لازم برای کسب و کار

ممکن است این تصور در ذهنتان ایجاد شود که اگر تخصص خاصی ندارید پس نباید هیچ کاری را شروع کرد و فقط به دیگران نگاه کرد . واقعیت این است که باید تخصص خاص و مهارت ویژه ای برای شروع کار داشته باشید تا بتوانید کسب و کاری را آغاز کنید . توصیه می شود با حداقل تخصص های یک وبمستر(مدیر سایت) آشنایی داشته باشید تا در ادامه کار دچار مشکل نشوید .

دلیل تاکید بر یادگیری تخصص این است که شاید بخواهید برای پست های وب سایت خود عکسی قرار دهید ، بهتر است به نرم افزار فتوشاپ تا حدودی آشنا باشید . ممکن است بخواهید وب سایت شخصی خود را خودتان راه اندازی کنید ، باید به یکی از سیستم های سایت سازی که در حال حاضر پر طرفدار و امن است ، آشنایی کامل داشته باشید .

پس اگر توانایی خاصی ندارید حداقل توانایی هایی که یک مدیر وب سایت و کسب و کار اینترنتی باید داشته باشد را فرا گیرید . توجه کنید یادگیری این مهارت ها اصلا کار سختی نیست ، فقط کافیست کمی در روز وقت خود را روی یادگیری بگذارید ، به راحتی می توانید نیاز های  اولیه خود را رفع کنید .

۲- انتخاب حوزه کسب و کار

منظور از انتخاب حوزه کسب و کار این نیست که حتما باید ایده ناب ، خاص و جدیدی داشته باشید . اصلا قصد این نیست که کسب و کار خود را با ایده ای استارت بزنید که قبلا توسط شخص دیگری عملی نشده است . بلکه داشتن ایده ناب چیز  زیاد مهمی نیست ، مهم این است که کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید چه قدر طرفدار دارد یا اینکه چقدر می تواند نیاز مردم را رفع کند .

راهکار و اصول مراحل انتخاب حوزه کسب درآمد اینترنتی می تواند با توجه با تخصص ، مهارت و توانایی های شما انجام گیرد . مثلا به یکی از زبان های برنامه نویسی تلفن همراه مسلط هستید ولی تا الان هیچ کسب و کار آنلاینی نداشته اید می توانید از این تخصص استفاده کنید و وب سایت آموزشی در این زمینه راه اندازی کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات

خیلی از افراد هستند تخصص خاصی ندارند ولی به دنبال حوزه کاری پر طرفدار می گردند . در این شرایط برای انتخاب حوزه کاری می توان چند حالت را متصور شد . حالت اول اینکه حوزه کاری پر طرفداری را باید پیدا کنید و سعی کنید در آن متخصص شوید . دومین حالت اینکه اگر توانایی متخصص شدن در آن حوزه کاری را ندارید باید به سمت فروش محصولات پر طرفدار به صورت واسطه ای بروید .

راه انتخاب حوزه کاری

برای اینکه حوزه کاری مناسبی برای راه اندازی کسب و کارتان انتخاب کنید ابتدا باید تحقیق و بررسی کنید . بهترین ابزار برای این کار استفاده از گوگل و ابزارهایی که ارائه می دهد ، است . فرض کنید خانمی در حوزه آرایشگری قصد فعالیت دارد ولی در زمینه قالی بافی هم علاقه و تخصص دارد . به وسیله ابزار google trends می تواند بفهمد در کدام حوزه طرفدار بیشتری وجود دارد و کدامیک بیشتر توسط مردم در گوگل جستجو می شوند .

گوگل ترند روند دیده شدن یک کلید واژه را در اینترنت توسط کاربران نشان می دهد . مثلا در طول یک بازه زمانی یک ساله یا چند ساله چقدر صعود یا نزول داشته است . می توانید کلیدواژه مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و اطلاعات مدنظرتان را پیدا کنید . گوگل اطلاعات خوبی در مورد کلیدواژه انتخابی ارائه داده و نشان می دهد کلید واژه مورد نظر چقدر در موردش صحبت شده است .

حتی اگر تخصص خاصی ندارید و قصد دارید محصولاتی را به صورت واسطه ای بفروشید باز هم می توانید از طریق روش بالا محصولاتی که پر فروش هستند را پیدا کنید . برای این کار ، می توانید از طریق گوگل اقدام کنید و هم برای مقایسه چندین محصول مختلف از گوگل ترند استفاده کنید .

۳- بررسی وب سایت رقبا

سومین گام یا مرحله برای شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه بررسی سایت و تحلیل رقبا در کسب درآمد اینترنتی می باشد . بررسی رقبا یکی از مهمترین اقداماتی است که حتما قبل از شروع کسب و کار اینترنتی باید انجام داد . برای این کار وب سایت هایی که در صفحه اول نتایج گوگل که مربوط به حوزه کاری خود هستند را شناسایی و مورد بررسی قرار دهید .

کارهای مهمی که باید انجام دهید بررسی ترافیک سایت، قدمت سایت ، محتوای تولیدی ، بررسی خدمات و محصولات می باشد . با استفاده از الکسا تولبار به صورت تخمینی ترافیک روزانه سایت ها را بررسی کنید . مثلا سایتی که الکسای ۴۰۰۰ ایران را دارد روزانه حدود ۲۰۰۰ بازدید دارد .

مورد بعدی قدمت سایت است و اینکه در این مدت ، چقدر پیشرفت کرده است . با استفاده از سایت whois.com تاریخ ثبت دامین سایت مورد نظر را ببینید ، از این راه متوجه می شوید که سایت از کی ثبت و شروع به کار کرده است .

محتوا مهمترین ابزار برای پی بردن به حرفه ای بودن سایت رقیب است . اگر محتوا ضعیف باشد از وضعیت محتوای ضعیف آنها با خبر می شوید و می توانید با تمرکز بیشتر روی محتوا بر آنها غلبه کنید . اگر محتوا قوی باشد باید سعی کنید محتوایی قوی تر از آن ها و در فرمت های مختلف ارائه دهید تا بتوانید با آن ها رقابت کنید .

صفحه محصولات رقبا بیانگر حرفه ای یا ضعیف بودنشان است حتی تبلیغ نویسی صفحه محصولات را بررسی کنید.  با این بررسی ها ، متوجه می شوید آیا توانایی رقابت با رقبای خود را دارید یا نه . به نقاط ضعف آنها پی برده و با تقویت خودتان ، از همین استراتژی برای رقابت با آنها بهره می برید .

۴- طراحی و راه اندازی سایت

برای راه اندازی وب سایت متناسب با کسب و کارتان نیازی به پرداخت هزینه نیست . ضمن اینکه قرار است با کمترین هزینه کسب و کار اینترنتی خودتان را شروع کنید . پس باید خودتان دست به کار شوید و به راحتی می توانید وب سایت خود را راه اندازی کنید .

اولین کار انتخاب هاست و نام دامین مناسب می باشد . نام دامین یا دامنه سایت را باید با توجه به حوزه کاری خود انتخاب کنید . انتخاب نام دامین بر عهده شماست و برای انتخاب هاست و در واقع شرکتی که میزبانی سایت شما را انجام می دهد باید به نکات مهمی توجه کنید .

اول اینکه اصلا به سمت هاست های ارزان قیمت نروید . دوم پشتیبانی که مهمترین کار است در حد بالا بوده و کیفیت هاست عالی باشد . سرعت هاست بسیار مهم است لذا سعی کنید از پر سرعت بودن هاست خود مطمئن باشید .  آخرین یا شاید مهمترین مورد آپ تایم بودن سایت است ، خیلی مهم است که سایت همیشه در دسترس مخاطبانتان باشد . حتما در انتخاب هاست مناسب به امکانات و ویژگی های آن توجه کنید .

برای طراحی وب سایت بهتر است از وردپرس استفاده کنید . وردپرس یکی از بهترین سیستم های سایت ساز محبوب و رایگان در دنیا است. به خاطر اینکه هم ساده بوده و هم کار کردن با آن آسان است و امنیت بالایی هم دارد .

طراحی سایت وردپرسی

با وردپرس می توانید هر آن چیزی که در ذهنتان است را روی وب سایت پیاده سازی کنید . از طریق افزونه هایی که ارائه کرده می توانید همه چیز را کنار هم داشته باشید ، مثلا می توانید سایتی دارای وبلاگ و فروشگاه اینترنتی داشته باشید .

وردپرس با وجود منابع زیادی که در وب فارسی دارد کار را برای هر کسی آسان کرده است و در ایران خیلی طرفدار دارد . به همین خاطر سایت های زیادی در زمینه آموزش وردپرس وجود دارند که می توانید به صورت رایگان از آن ها برای یادگیری وردپرس کمک بگیرید .

البته برای طراحی و راه اندازی وب سایت از سایت سازها نیز می توانید کمک بگیرید . استفاده از سایت سازها برای افرادی که هیچ دانش و تجربه ای در طراحی سایت ندارند ، پیشنهاد می شود . در واقع سایت سازهای ایرانی مثل سایت ساز وبزی یا پرتال به شما کمک می کنند تا فقط با چند کلیک ساده وب سایت تان را به سلیقه خود راه اندازی کنید .

همه چیز در سایت سازها از قبل آماده است و فقط باید آن ها را انتخاب کنید . با استفاده از سایت سازهای ایرانی می توانید به هزاران قالب متنوع در حوزه کاری خود دسترسی داشته باشید و هر زمان که دلتان خواست آن ها را ویرایش کنید . شخصی سازی در سایت سازها به صورت نامحدود است .

دلیل طراحی سایت به صورت شخصی

بهتر است خودمان طراحی سایت تان را انجام دهید و نیازی به کمک گرفتن از دیگران نیست ، چون اگر بخواهید طراحی سایت را به شرکتی بسپارید باید هزینه های سنگینی را بپردازید . همچنین اگر هر مشکلی برای سایت تان پیش بیاید و یا هر تغییری را بخواهید روی سایت تان انجام دهید ، باید به شرکتی که سایت تان را طراحی کرده است مراجعه کنید و باز هم باید هزینه پرداخت کنید .

اگر اینگونه پیش برود هزینه های ریز و درشت زیادی را باید پرداخت کنید . ولی اگر خودتان طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید در هزینه های جاری چندین برابر صرفه جویی خواهید کرد . هر زمان که بخواهید قادر هستید تغییرات سایت تان را خودتان انجام دهید و محتاج کسی هم نخواهید بود .

علاوه بر این ، اگر می خواهید به یک کارآفرین موفق اینترنتی تبدیل شوید باید مشکلات تان را خودتان حل کنید . باید به یک وبمستر حرفه ای تبدیل شوید و مشکلات سایت و کسب و کارتان را تا جایی که ممکن است بدون مراجعه به دیگران ، رفع کنید .

شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

شاید تصور کنید شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کاری سخت ، وقت گیر و پر هزینه باشد . در صورتی که اصلا این طور نیست . توسط وردپرس و افزونه ای به نام ووکامرس که رایگان هم است می توانید فروشگاه اینترنتی وبسایت خود را راه اندازی کنید . توسط افزونه ووکامرس می توانید همه چیز را اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام دهید .

از سفارش محصول توسط مشتری در سایت تا تحویل دادن آن به مشتری ، همه چیز به صورت اتوماتیک و به سادگی انجام می شود . همچنین اگر کسب و کار اینترنتی تان فروشگاه اینترنتی است و در واقع کارتان فروش کالا است و نیاز دارید فروشگاه فیزیکی داشته باشید باز هم با وردپرس می توانید این کار را انجام دهید . فقط کافی است از پوسته (قالب) فروشگاهی استفاده کنید .

پوسته های اورجینال و حرفه ای برای فروشگاه اینترنتی مخصوص ووکامرس ارائه شده است که با هزینه کمی می توانید آن ها را تهیه کرده و برای فروشگاهتان استفاده کنید .

شیوه دریافت درگاه پرداخت آنلاین وب سایت

مهمترین کاری که برای درآمد زایی از اینترنت باید در سایت خود انجام دهید پیاده سازی سیستم پرداخت آنلاین است . با استفاده از سایت های واسط پرداخت اینترنتی می توانید بدون مراجعه به بانک و در عرض چند دقیقه برای وب سایت خود درگاه پرداخت آنلاین دریافت کنید .

سایت هایی که چنین خدماتی ارائه می دهند زیاد بوده و بیشترشان قابل اطمینان هستند . چون مجوز کار دارند و با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده کنید . همچنین با ارائه پلاگین های آماده ای که برای تمام سیستم های سایت ساز ها ارائه می کنند کارتان را خیلی ساده کرده اند .

دیگر نیازی به کد نویسی نیست ، با نصب افزونه مورد نظری که ارائه می کنند می توانید در عرض چند دقیقه برای فروشگاه اینترنتی خود سیستم درگاه پرداخت آنلاین راه اندازی کنید .

یکی از بهترین سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کند سایت بیت پی است که افراد زیادی از آن رضایت دارند . این سایت مثل تمام سایت های دیگری که چنین خدماتی را ارائه می دهند پشتیبانی خوبی داشته و قابل اطمینان است .

۵- جذب بازدیدکننده یا ترافیک هدفمند

تا زمانی که وب سایت ترافیک یا بازدیدکننده مناسبی نداشته باشد نمی تواند شما را به درآمد زایی برساند . با وجود روش های زیاد و رایگانی که برای افزایش بازدید سایت در اینترنت موجود است ، با این حال بسیاری از کاربران و مخاطبان فکر می کنند برای جذب ترافیک هدفمند باید حتما هزینه تبلیغات بدهند ، در حالی که اینگونه نیست .

در ابتدای کار اصلا نیازی نیست برای وب سایت خود تبلیغات پولی انجام دهید . این مقاله سایت پول یابی با عنوان شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، مخصوص افرادی است که قصد دارند با کمترین هزینه و سرمایه ، کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند . پس به خاطر همین نیازی نیست یک ریال پول برای جذب ترافیک پرداخت کنید .

روش های زیادی برای جذب و افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد که مهم ترین این روش ها عبارتند از :

الف : سئو یا بهینه سازی سایت

یکی از بهترین روش ها و راههای افزایش ترافیک سایت سئو seo است . زمانی که سایت در کلمات و عبارات کلیدی مربوط به حوزه کاری در صفحه اول نتایج گوگل باشد ، مطمئن باشید ترافیک زیادی را روزانه می توانید از طریق گوگل جذب کنید .

ترافیکی که از طرف موتور جستجوی گوگل دریافت شود برای هر سایتی مهم و هدفمند است . کاملا مشخص است هر کسی که در گوگل به دنبال چیزی می گردد ، به احتمال خیلی زیاد ، به مشتری تبدیل شده و خرید انجام می دهد .

برای اینکه گوگل سایتتان را دوست داشته باشد و آن را به صفحه اول نتایج جستجو بیاورد باید یک سری مواردی را رعایت کنید . مثلا سرعت سایتتان باید بالا باشد تا کاربر معطل نشود یا محتوای کپی در سایت خود منتشر نکنید و یا اینکه محبوبیت سایت شما در بین دیگر سایت ها بالا باشد .

ب : بازاریابی محتوایی

یکی دیگر از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت استفاده از بازاریابی محتوا است . یادگیری و آموزش بازاریابی محتوا کمک می کند تا مخاطبان واقعی کسب و کار تان را به دست آورید . بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا در راستای رفع نیاز مخاطبان منتشر کنید . در بازاریابی محتوا اصلا تمرکز روی جذب مشتری نیست ، هنگامی که بتوانید به خوبی نیازهای مخاطبان را شناسایی کنید و آن ها را رفع کنید ، همین موجب جذب کاربران به طرف کسب و کارتان می شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  حفظ مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی

امروزه بیشتر سایت ها ، دست به تولید محتوای آموزشی و کاربردی زده اند . حتی بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران مثل دیجی کالا که اصلا نیازی به تولید محتوا ندارند ، خودشان را موظف به تولید محتوا و بازاریابی از طریق محتوا می دانند . این فروشگاههای بزرگ می کوشند تا به مشتریان احتمالی خود کمک کنند ، بهترین انتخاب را انجام دهند . این هم یک مدل هوشمندانه در بازاریابی محتوا محسوب می شود .

هر کسی می تواند از این روش استفاده کرده و روزانه هزاران مشتری واقعی کسب و کارش را پیدا کند . البته در بازاریابی محتوا نیازی نیست به دنبال مشتری بگردید آن ها خودشان شما را پیدا می کنند . دقیقا فرق بین تبلیغات با بازاریابی محتوا در همین موضوع است .

در بازاریابی محتوا نیازی نیست به مشتری التماس کنید تا از شما خرید کند ، آن ها خودشان می دانند که باید از شما خرید کنند . چون از قبل با حسن نیت شما آشنا شده اند و خودشان را موظف می دانند که از شما خرید کنند .

ج : استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

استفاده از شبکه های اجتماعی هم یکی از گزینه های مناسب برای جذب ترافیک هدفمند است . مخاطبان امروزی بیشتر در شبکه های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام و تلگرام هستند و ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را در این شبکه های اجتماعی بگذرانند .

به همین دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی موبایلی روز به روز بیشتر از قبل می شود و کارشناسان پیش بینی کرده اند در سال ۲۰۲۱ حدود ۷۵ درصد کاربران اینترنتی مصرف کنندگان موبایلی می شوند . همین موجب می شود خیلی از برندهای بزرگ به کاربران موبایلی اهمیت زیادی بدهند و برای راحتی کار آن ها اپلیکیشن موبایلی خود را هم در اختیار کاربران قرار دهند .

این موضوع دلیل نمی شود که بستر اصلی کسب و کار خود را روی شبکه های اجتماعی موبایلی بنا کنید. این کار بزرگترین اشتباه ممکن است ، چون هرگز نباید از موتورهای جستجو غافل شوید . از این گذشته شبکه های اجتماعی هرگز قابل اطمینان نبوده اند ، امروز هستند و فردا نیستند .

گوگل و دیگر موتورهای جستجو منبعی بسیار خوب برای جذب مخاطبان هدفمند هستند . هرگز گوگل را به شبکه های اجتماعی ترجیح ندهید . از شبکه های اجتماعی فقط به منظور رشد کسب و کارتان و برندسازی استفاده کنید . راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای بیشتر دیده شدن است .

نکته بسیار مهم در بازاریابی در شبکه های اجتماعی این است که هرگز سمت خرید دنبال کننده فیک یا غیر واقعی نروید . این کار اشتباه بوده و تبعات منفی زیادی به همراه دارد . بهتر است به مخاطبان تان اجازه دهید خودشان با کمال میل شما را دنبال کنند .

۶-  جذب مشتری وفادار

قدم آخر در شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ، جذب یا ساخت مشتری وفادار است. اگر می خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید باید به مشتریان خود اهمیت دهید . موفقیت در کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی ، دقیقا به مشتریان بستگی دارد . اگر مشتریان راضی زیادی داشته باشید شک نکنید همان مشتریان برایتان مشتریان جدید می آورند . بسیاری از برندها فقط از طریق مشتریان فعلی خودشان توانسته اند به شهرت برسند .

یکی از بهترین روش های تبلیغات برای کسب و کار ، تبلیغ دهان به دهان توسط مشتریان است . این روزها مردم حرف دوستان و آشنایان خود را بیشتر از تبلیغات اینترنتی قبول می کنند . تا زمانی که مشتریان راضی نداشته باشید این کار تقریبا غیر ممکن خواهد بود .

برای اینکه مشتریان فعلی برای شما مشتریان جدید بیاورند کافی است همیشه آن ها را راضی نگه دارید . یکی از مهمترین موارد در وفادارسازی مشتریان علاوه بر ارائه محصولات و خدمات با کیفیت ، پشتیبانی خوب است . در هر شرایطی باید پاسخگوی مشتریان باشید و این را هم فراموش نکنید که همیشه حق با مشتری شماست ، شما وظیفه دارید مشکل آن ها را حل کنید .

راه های وفادار سازی مشتری

برای وفادار سازی مشتریان بهتر است از تخفیف های دوره ای و ارسال هدایای ماهیانه به ایمیل آن ها استفاده کنید ، این روش همیشه جواب می دهد . همچنین در وب سایت شرایطی فراهم کنید که مخاطبان معمولی سایت تان هم کم کم به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند .

برای نمونه ، خیلی خوب است که قسمتی برای سوال و جواب در وب سایت داشته باشید . داشتن قسمت هایی با عنوان : سوالات متداول کاربران ، راهنمای خرید از سایت ، بهینه سازی صفحه محصولات و فرآیند خرید و داشتن صفحات درباره ما و تماس با ما ، که واقعی باشند در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است .

فراموش نکنید جذب مشتری جدید هزینه بیشتری از نگهداری از مشتریان فعلی دارد . پس بهتر است بیشترین انرژی خود را روی نگهداری از مشتریان تان بگذارید و در کنار آن به جذب مشتریان جدید بیندیشید . اگرچه توصیه می شود که شیوه حفظ مشتریان فعلی و قدیمی را یاد گرفته و در کسب و کارتان لحاظ کنید .

شرایط کسب و کارهای موبایلی در ایران

یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت در ایران ، داشتن کسب و کار موبایلی است . استفاده از تلفن همراه برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بسیار سودآور  می باشد . همین حالا هم در کشور ما استفاده از موبایل بیشتر از کامپیوتر رواج داشته و این موضوع ضرورت توجه به کسب درآمد اینترنتی از طریق موبایل را بیشتر می کند .

استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی به ویژه اینستاگرام و تلگرام در کشور ما بسیار زیاد است و طرفداران فراوانی را در این مدت به خود جذب کرده است . هرجایی هم که کاربران و مخاطبان بیشتری حضور داشته باشند بی شک مخاطبان هدف کسب و کارهای مختلف هم حضور دارند و این بهترین راه برای پول درآوردن از اینترنت است . قانون کسب درآمد از اینترنت این است که ، هر جا کاربران زیادی حضور دارند آنجا محلی برای پولسازی است .

استفاده از اینستاگرام برای درآمد زایی یک روش بدون ریسک و مطمئن برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین است . بدون هیچ سرمایه ای می توانید از اینستاگرام پول در بیاورید ، درست مثل اینفلوئنسرهایی که در حوزه های مختلف در اینستاگرام پولسازی می کنند .

شیوه کسب درآمد از اینستاگرام

یکی از بهترین شیوه ها و راههای کسب درآمد از اینستاگرام و همچنین کسب درآمد در منزل ، بلاگری است . بلاگری یعنی تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبان خودتان در حوزه ای که فعالیت می کنید . به عنوان مثال مد و فش ، خیاطی ، آرایشگری ، آموزش فیتنس ، فروش و بازاریابی ، آموزش مهارت های زندگی و توسعه فردی ، آموزش پول دار شدن و کسب ثروت ، موفقیت فردی و غیره .

هیچ فرقی نمی کند در چه زمینه ای تخصص دارید ، مهم این است که در هر حوزه ای که هستید محتوایی ارائه دهید که مخاطبان تان را جذب خود کرده و بتوانید روی آن ها تاثیر گذار باشید . کسب و کار اینترنتی در منزل با اینستاگرام بدون هیچ سرمایه یا مجوزی قطعا امکان پذیر است . فقط نیاز به یک گوشی موبایل دارید تا بتوانید از طریق آن تولید محتوا کنید و شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه را کلید بزنید .

مدل درآمدزایی از طریق بلاگری اینستاگرام هم بیشتر تبلیغات و همکاری در فروش است . اینفلوئنسرهایی در اینستاگرام وجود دارند که هزینه یک استوری شان ۵۰۰ هزار تومان است ، روزی هم سه الی پنج استوری تبلیغاتی منتشر می کنند . به همین سادگی هفته ای حدودا ۱۵ میلیون تومان و بیشتر کسب درآمد اینترنتی دارند . درآمد ماهیانه خیلی از افراد معروف از اینستاگرام به بالای ۲۰۰ میلیون تومان در ماه نیز می رسد .

ایده کسب و کار بدون سرمایه ، شروع کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه ، مزایای کسب و کار اینترنتی

سوالات متداول در مورد کسب و کار اینترنتی

در مورد شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه و همچنین چگونگی کسب درآمد اینترنتی ، سوالات و ابهاماتی بین کاربران و مخاطبان اینترنتی وجود دارد . اگرچه در این مقاله به صورت کامل روند کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه و پول را آموزش دادم ولی برخی سوالات وجود دارد که موجب شک و تردید می شود .

برخی از مهم ترین سوالات متداول و مرسوم کاربران درباره کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار آنلاین عبارتند از :

– آیا هر کسی می تواند کسب و کار اینترنتی داشته باشد؟

توجه کنید که کسب و کار اینترنتی محدود به سن و سال ، جنسیت ، طبقه و شرایط زندگی نمی شود . هر کسی که فقط علاقه به کسب درآمد از اینترنت داشته باشد می تواند یک کسب و کار اینترنتی برای خود داشته باشد حتی اگر هیچ تخصصی نداشته باشد . هیچ نوع محدودیتی از این نظر برای شروع و ادامه کسب درآمد اینترنتی برای افراد وجود ندارد .

– آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی آسان است؟

شروع و راه اندازی کسب درآمد از اینترنت آسان و راحت است ، ولی به درآمد رسیدن آن ساده نیست و نیاز به تلاش و برنامه ریزی دارد . امروز هر کسی که اراده کند می تواند یک کسب و کار اینترنتی برای خودش راه اندازی کند اما به درآمد اینترنتی رساندن آن به سادگی راه اندازی اش نیست .

– آیا بدون سرمایه نیز می توان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد؟

در این مقاله شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه تلاش کردیم تا به این سوال پاسخ دهیم . یقینا بدون هیچ سرمایه ای می توان یک کسب و کار اینترنتی داشت . به لطف شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی محبوب مثل اینستاگرام و تلگرام می توانید بدون هیچ سرمایه ای ، یک کسب و کار پولساز آنلاین داشته باشید .

– آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به مجوز دارد؟

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیازی به اخذ مجوز نیست . برای درک این موضوع کافی است سری به پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی پولساز در ایران بزنید که هیچ کدام از آن ها مجوز فعالیت اقتصادی و مالی ندارد .

اما اگر وب سایتی برای خود راه اندازی می کنید بهتر است برای آن اینماد بگیرید و در سایت ساماندهی ، کسب و کار خودتان را ثبت کنید . این کار موجب می شود تا کاربران بیشتر اعتماد کرده و کسب درآمد اینترنتی بالا و مستمری داشته باشید .

– آیا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی حتما نیاز به سایت داریم؟

نیازی به داشتن وب سایت نیست و از طریق اینستاگرام یا تلگرام هم می توانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید . اما اگر اهداف بلند مدتی دارید و قصد دارید برای آینده کاری خود سرمایه گذاری بلند مدت کنید ، توصیه می شود حتما یک وب سایت راه اندازی کنید . برای برند شدن ، رشد و توسعه کسب و کار ، جلب اعتماد کاربران و تداوم کسب درآمد اینترنتی ، داشتن وب سایت توصیه می شود .

سخن پایانی شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد تا گام ها و مراحل ضروری شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه به صورت مختصر و مفید شرح داده شود . همان طور که بارها تاکید شد ، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین بسیار ساده و راحت می باشد ، ولی به درآمد اینترنتی رساندن آن ، کار زیاد راحت و آسانی نیست .

همان طور که اشاره شد در اینجا فقط آموزش و شیوه شروع کسب و کار اینترنتی بیان شد ولی جهت تحقق کسب درآمد از اینترنت علاوه بر تلاش و برنامه ریزی ، نیاز به فاکتور مهم اعتماد سازی و جلب اعتماد کاربران و مخاطبان اینترنتی دارید . تصور نکنید هر کسی از وب سایت شما دیدن کرد ، حتما مشتری کسب و کارتان شود .

نکته آخر شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اینکه برای رسیدن به درآمد اینترنتی باید مراحل زیادی طی کنید تا بتوانید مشتریان وفاداری برای کسب و کارتان جمع  کنید . گام ها و مراحل آموزشی که به صورت مختصر در اینجا آموزش داده شد را به طور مفصل پیگیری کنید . برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی باید با تلاش ، جدیت و ترسیم برنامه ریزی دقیق اقدام کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود .

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.