ایده ناب در کسب و کار اینترنتی

زمانی که درباره موفقیت در کسب درآمد اینترنتی صحبت می کنید در کنار داشتن پشتکار ، برنامه ریزی دقیق ، نظم در کار ، باید به داشتن ایده ناب در کسب و کار اینترنتی هم اشاره کنید. برخی حتی شرط موفقیت درآمد اینترنتی پایدار را وجود ایده ای ناب ، منحصر به فرد و کاملا ویژه می دانند. بحث درباره داشتن و یا نداشتن ایده به موضوع مهم در بین صاحبان کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است .

در اهمیت مبحث ایده ناب همین بس که گفته می شود بسیاری از افراد به دلیل نداشتن ایده ناب ، هنوز اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی نکرده اند و سالهاست که دنبال ایده ناب و خاص می گردند . در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به تعریف ایده ، به این موضوع مهم پرداخته می شود که بر خلاف نظر سایرین ، داشتن یا نداشتن ایده ناب در کسب و کار اینترنتی زیاد اهمیت نداشته  و نباید خودتان را زیاد معطل این موضوع کنید .

تعریف ایده و ایده پردازی

ایده ideas همان راه‌حل خلاقانه برای یک مشکل خاص است. انسان هر جا احساس نیاز کند و چالشی بر سر راه خود ببیند دست به ایده‌پردازی می‌زند. این روند از ابتدای حیات و تمدن بشری شروع شده و تا همیشه تاریخ ادامه دارد. ایده می‌تواند شامل یک مفهوم جدید (مانند اختراع چرخ) یا ترکیب مفاهیم از قبل شناخته شده (مثل روشن کردن آتش) باشد.

ایده‌پردازی هم نوعی تصور ذهنی است که در نتیجه‌ گامی تاثیرگذار برای رشد و پیشرفت از شرایط فعلی ارائه می‌شود. ایده‌پردازی شرایطی متفاوت را ایجاد می‌کند و تحولی جدید را به وجود می‌آورد. فراموش نکنید برای اینکه ایده‌پرداز کارآمدی باشید، باید به صورت مداوم ذهن‌‌تان را تقویت کنید و روش‌های ایده‌پردازی را بشناسید و از اعتبارسنجی ایده خود نترسید.

پس اولین محرک ایده، احساس نیاز بشر است. همه‌ ما در طول روز بدون اینکه آگاه باشیم در حال ایده‌پردازی برای حل مسائل و مشکلات خود هستیم. مثل وقتی که فردی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ بنزین از دوچرخه استفاده می‌کند. مفهوم ایده می‌تواند به همین سادگی بوده و یا شامل یک اختراع کاملا نوآورانه باشد. ایده کسب درآمد و کاریابی هم مشمول آن می شود. نکته‌ مشترک در تمام ایده‌پردازی‌ها حل مشکل ، با ارائه راه‌حلی خلاقانه است.

ویژگی های ایده در کارآفرینی

مفهوم ایده و ایده‌پردازی در کارآفرینی یک مفهوم ذهنی خلاقانه و منحصر به فرد است که در کنار حل یک مشکل، تولید سود می‌کند. دانش کارآفرینی به چهار ویژگی (نوآورانه بودن، منحصر به فرد بودن، حل مشکل و تولید سود) اهمیت بسیاری می‌دهد و نبود هرکدام از آن‌ها را برابر با زیر سوال رفتن مفهوم ایده‌ کارآفرینانه می‌داند. چهار ویژگی ایده در کارآفرینی عبارتند از :

۱- نوآوری

مفهوم ایده‌پردازی در کارآفرینی در نهایت به تولید یک محصول یا خدمت منجر می‌شود. بر اساس تعریف گفته شده، نوآوری در کارآفرینی ، لازم است در تولید و عرضه‌ محصول نقش اصلی را داشته باشد. این نوآوری می‌تواند در قالب تولید یک محصول کاملا جدید (اختراع) یا توسعه‌ محصولات موجود (اضافه کردن امکانات یا تسهیل دسترسی) باشد.

تمرکز کسب‌وکارها بر نوآوری موجب افزایش چشم‌گیر هزینه‌های تحقیق و توسعه می‌شود ، اما از طرف دیگر امکان رهبری بازار با یک جایگاه مستحکم را نیز برای سازمان‌ها فراهم خواهد کرد. به قول بیل گیتس : « نوآوری ، پیشرو و راهبر واقعی پیشرفت است .»

۲- منحصر به فرد بودن

اگر شرکت و موسسه ای دقیقا محصول شرکت و موسسه دیگر را با همان قیمت تولید کند، هیچ‌گاه نمی‌تواند رقابت کند. چرا که پیشنهاد فروش منحصر به فرد Unique Selling Proposition یا USP یک یا چند ویژگی محصول است که آن را از رقبای خود مجزا می‌کند. مثلا قیمت پایین‌تر یا امکانات بیشتر نسبت به رقبا می‌تواند پیشنهاد فروش منحصر به فرد باشد و امکان رقابت با بازیگران دیگر بازار را برای سازمان فراهم کند.

۳- حل مسئله و یا مشکل

تا نیازی نباشد، کسب‌و‌کاری نیز نخواهد بود. بیشتر کسب‌وکارهای موجود در پاسخ به یک نیاز و خواسته شکل گرفته‌اند. در واقع این کسب‌وکارها، ایده‌ای کارآفرینانه محسوب می‌شوند که نتیجه‌ آن رفع یک مسئله‌ موجود است. این مسئله ممکن است به صورت نیاز یا مشکل حاد ظهور کرده باشد (مثل بحران کرونا) یا حتی یک نیاز پنهان باشد. مثل اضافه شدن دوربین به گوشی‌های تلفن همراه که معضل یا نیاز آشکار کسی نبود، اما پس از عرضه ، از نیاز پنهان به آشکار تبدیل شد.

۴- سوددهی

یکی دیگر از ارکان‌های ایده‌ کارآفرینانه، بازدهی اقتصادی است. یک ایده‌ کارآفرینانه جدا از ویژگی‌های بالا، باید قابلیت سوددهی قابل قبول و مقیاس‌پذیری نیز داشته باشد. در بررسی یک ایده از دید کارآفرینی، مطالعه‌ سوددهی Profitabality Study را با استفاده از صورت‌های مالی انجام می‌دهند. اگر ایده پتانسیل حفظ کارایی خود از جهت حل مسئله و نوآوری را در کنار سوددهی بلند‌مدت داشته باشد، از لحاظ سودده بودن تایید خواهد شد.

ایده ناب در کسب و کار اینترنتی ، ایده درآمد اینترنتی ، ایده پولساز ، ایده خلاقانه و پر درآمد

ایده کسب و کار

همان طور که در بالا اشاره شد ، روش و راه پیشنهادی ما برای حل مسائل ایده خوانده می شوند. چنانچه راه حل ما برای حل کردن مسائل، در قالب راه اندازی یک کسب و کار باشد آن ایده، را ایده کسب و کار می گوییم. برخی فکر می کنند عنوان ایده تنها به راه حل های خلاقانه و نوآورانه گفته می شود که البته اینگونه نیست.

به عبارت دیگر یک ایده کسب و کار، راه حل پیشنهادی ما در قالب یک کسب و کار برای پوشش نیاز یا پر کردن خلا موجود در بازار است و البته خلاقانه و نوآورانه بودن ایده یکی از پارامترهای اصلی موفقیت یا عدم موفقیت آن ایده کسب و کاری است.

وقتی راه‌حلی داشته باشیم و بتوانیم با تشکیل یک کسب و کار و با استفاده از منابع، مهارت ها و نقاط قوت خود، مشکل مهمی که دیگران دارند را رفع کنیم، ایده کسب وکاری شکل گرفته است. ایده های ساده پولساز هم از همین طریق به وجود می ایند .

اگر کسب‌وکارهای دانش بنیان یا موفق را از لحظه‌ای که شروع به کار کرده‌اند ،مورد بررسی قرار دهید به یک نقطه شباهت میان آن‌ها می‌رسید. همه‌ آن‌ها یک مشکل یا مساله را هدف گرفته و دارای یک ایده یا مدل کسب و کار اختصاصی بوده و تلاش کرده‌اند تا با اراده‌ای قوی، ایده‌ خود را دنبال کنند و آن را عملی سازند.

یادگیری ایده پردازی

بنیانگذاران استارتاپ ها تلاش می‌کنند به ‌واسطه‌ قدرت تشخیص فرصت خود، مسائل موجود در جامعه را دیده و به واسطه خلاقیت به ایده‌های جدیدی برسند تا در نهایت بتوانند یک محصول خاص را به بازار عرضه کنند. به همین دلیل تمام محصولات یا خدمات که در اطراف خود مشاهده می‌کنید در ابتدا به شکل یک ایده بوده و سپس با عبور از مراحل مختلف توانسته‌اند به سرانجام برسند.

به عبارت دیگر ، اولین گام برای شروع طراحی و راه اندازی یک کسب و کار ، ایده‌ای است که با تشخیص یک فرصت مناسب به آن رسیده‌ایم. جالب است بدانید ، خلاقیت و ایده‌پردازی یک مهارت ذاتی نیست که نتوان آن را فراگرفت .

نکته مهم اینکه می‌توانیم آموزش ببینیم که به چه شکل فرایند خلاقیت را طی کنیم، انسان خلاقی باشیم و بتوانیم خلاقیت خود را برای شروع یک کسب‌وکار به کار گیریم. می‌توانیم یاد بگیریم که چه طور ایده‌های متعدد بزرگی خلق کنیم و چه طور از بین این ایده‌های مختلف، مناسب‌ترین ایده را برای شروع انتخاب کنیم.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایده جالب کسب سرمایه و پول

ایده خوب

یکی از سوالات مهم این است که ، ایده خوب چقدر موفقیت یک کسب و کار را تضمین خواهد کرد؟ این یک مساله و سوال معروف در فضای کارآفرینی است. چقدر ایده مهم است؟ اکثر کسب و کارهای موفق از یک ایده خوب شروع کرده اند ، اما تنها تعداد اندکی از ایده های خوب منجر یه یک کسب و کار موفق خواهد شد.

این جمله به تنهایی بیانگر این است که ایده خوب به هیچ عنوان تضمینی برای موفقیت نخواهد بود. به عبارت دیگر ایده خوب تنها شروعی خوب برای راه اندازی یک کسب و کار است. پس از ایده پردازی ، گام های مهم دیگری همچون اجرایی کردن ایده وجود دارد که بسیار مهمتر و تعیین کننده تر از خود ایده است.

قطعا از ارزش های ایده خوب در یک کسب و کار نمی توان گذشت لیکن هیچ وقت نباید شیفته ایده های بکر و خلاقانه شویم و انرژی کمی روی اجرایی کردن آن ایده بگذاریم. در این صورت احتمال عدم موفقیت بسیار بالا خواهد بود . در میان دو گزینه زیر مورد دوم شانس بیشتری برای موفقیت دارد:

۱- ایده ناب و مدل کسب و کار معمولی

۲- ایده معمولی و مدل کسب و کار عالی

البته واضح است که بهترین حالت ایده ناب و مدل کسب و کار عالی است اما اگر بخواهیم بین دو گزینه بالا شانس بیشتر برای موفقیت مشخص کنیم، آن گزینه دوم است.

دلیل مهم نبودن ایده ناب

شاید از این عنوان تعجب کنید و اینکه چرا ایده ناب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی مهم نیست؟ البته از دید برخی شاید داشتن ایده ناب و بکر ، مسئله مهمی در راه اندازی کسب و کار اینترنتی و به موفقیت رساندن آن باشد. بسیاری از کاربران که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند ، ماه ها و شاید سال ها به دنبال ایده ای ناب باشند که تا به امروز کسی آن را عملی نکرده باشد.

این افراد تصور می کنند ایده ناب تنها عامل موفقیت خواهد بود. ایده ای که برای اولین بار ، می خواهند آن را اجرا کنند. در صورتی که اشتباه می کنند و اصلا اینطور نیست. واقعیت این است که ایده های ناب و بکر بیشتر در معرض شکست قرار خواهند گرفت. شاید این حرف عاقلانه نباشد ولی در ادامه این مقاله با مثال هایی که زده می شود ، بیشتر متوجه این امر خواهید شد.

اگر تصور می کنید ایده ناب و بکر داشتن برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و یا هر کسب و کار دیگری تنها عامل موفقیت خواهد بود همین حالا به صراحت می گوییم که اشتباه می کنید. ایده کسب و کار چندان هم مهم نخواهد بود. مهم چگونگی راه اندازی کسب و کار و جذب مشتریان است.

بررسی تاثیر ایده ناب در کسب و کار اینترنتی

داشتن یا نداشتن یک ایده ناب در کسب و کار اینترنتی هیچ تاثیری در میزان موفقیت و افزایش کسب درآمد اینترنتی ندارد. اینکه چه کسب و کارهایی موفق هستند و چگونه موفق می شوند اصلا ربطی به ایده اولی شان ندارد. بسیاری از کسب و کارهایی که مشاهده می کنید ، چه در ایران و چه در خارج از ایران اولین نبوده اند ولی الان بهترین هستند.

در این مقاله با شواهد و قرائن ثابت می شود که ایده کسب و کار اصلا چیز مهمی نیست که بعضی از کاربران و مخاطبان ، روزها و ماه ها در جست و جوی پیدا کردن آن هستند. اگر هنوز کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی نکرده اید ، توصیه می شود این مقاله سایت پول یابی را بخوانید . ضمن اینکه آموزش داده می شود که چگونه بهترین ایده ها را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پیدا کنید.

نظریه اولین باش یا بهترین

این نظریه و دیدگاه مرسوم در جامعه ایران که بسیاری از مخاطبان اینترنتی می گویند : « کسب و کارهایی که اولین هستند همیشه بهترین اند » و کسی به گرد پای آن ها نمی رسد اصلا درست و عقلانی نیست. بسیاری از کسب و کارها  نه تنها ، دومین که حتی صدمین بوده اند و الان جزو بهترین ها محسوب می شوند. این موفقیت دلیل دارد که در ادامه شرحش خواهد آمد .

حتما جمله «یا اولین باش یا بهترین » را شنیده اید؟ اولین که نمی توان بود ولی خیلی راحت می توان در کسب و کار اینترنتی بهترین شد. کسب و کارهای اینترنتی زیادی هستند که اولین نبوده اند اما الان بهترین هستند. پس واقعا ایده بکر و ناب برای موفقیت در کسب و کار به هیچ وجه مهم نبوده است.

مثال خیلی ساده برای این موضوع ، موتور جستجوی گوگل است که اولین نبود ، اما الان بهترین و در دنیا شماره یک است و جز ۵ کسب و کار پولساز دنیا محسوب می شود. قبل از گوگل ، موتورهای جستجوی یاهو و Ask وجود داشتند و خیلی هم موفق بودند.

یاهو پر استفاده بود و گوگل اصلا مطرح نبود .کسی فکرش را هم نمی کرد دو دانشجو در اتاق دانشجویی خود، گوگل را طراحی و راه اندازی کنند و با یک شرکت غول با سرمایه بالا مثل یاهو مقابله کنند ، اما این اتفاق افتاد.

دلیل مهم نبودن ایده ناب

این سوال مطرح می شود که چرا ایده ناب برای شروع کسب و کار اصلا مهم نیست؟ اگر همین الان نگاهی به بهترین کسب و کارهای اینترنتی ایران بیاندازید. آیا همه آن ها جزو اولین ها بوده اند؟ سایت دیوار اولین بوده یا آخرین است؟ یادتان می آید چقدر سایت در زمینه درج آگهی رایگان در ایران بود؟ دیوار چندمین آنها بود که الان بهترین است؟

فروشگاه های اینترنتی موفق ایرانی واقعا اولین بوده اند که انقدر موفق ظاهر شده اند؟ اگر نگاهی به کسب و کارهای موفق دنیا بیاندازید متوجه می شوید که اکثرا آن ها اولین نبوده اند و از ایده های کپی شده ایجاد شده اند. یعنی اول کسی آن را اجرا کرده و بعد آن ها راه اندازی شده اند.

واقعا چرا این کسب و کارها موفق بوده اند؟ آیا سرمایه و پول زیاد عامل موفقیت شان بوده است؟ آیا صاحبان آن ها واقعا افراد خاصی بوده اند؟ اصلا اینطور نبوده است. تنها عامل موفقیت این کسب و کارها ارائه محصولات و خدمات شان به نوعی دیگر است. در واقع پای مسئله مزیت رقابتی در میان است.

هر کسب و کاری که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد مطمئن باشید اگر آخرین هم باشد و قبل از آن چندین کسب و کار دیگر در آن حوزه موفق ظاهر شده باشند قطعا می تواند موفق شود. مثال بارزش سایت دیوار است که روش جدید و خلاقانه ای در ایجاد آگهی ارائه داد.

فاکتورهای مهم موفقیت کسب و کار

کلی کسب و کار اینترنتی با ایده های کپی شده راه اندازی می شوند ولی هر کدام مشتریان خودشان را دارند. چون هر کدام مزیت خاصی برای مشتریان شان در نظر گرفته اند. از تخفیف های ویژه گرفته تا نحوه سرویس دهی به مشتری و پشتیبانی آنان .

یک مثال خوب ، بستنی های آیس پک است. آیس پک چیز خاص و عجیبی نبود ، همان بستنی بود که مدل ارائه اش به مشتری عوض شده بود. همان بستنی است که کمی شل تر شده و در لیوان ریخته شده است و با نی خورده می شود. به خاطر راحتی مشتری به این شکل درآمده است، به همین دلیل طرفدار بیشتری دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای شناخت ایده پولساز و سودآور

داشتن روش های خلاقانه برای ارائه محصول یا خدمات به مشتری یکی از عوامل مهم موفقیت هر کسب و کاری محسوب می شود . استفاده از مزیت رقابتی بسیار مهم است. این قضیه در کسب و کارهای اینترنتی مسئله مهمی محسوب می شود و اگر بخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید باید مزیت جدیدی برای مشتری داشته باشید. اگر صرفا مثل کسب و کارهای قبلی باشید ، نمی توانید موفق شوید .

ریسک بالای عملی کردن ایده ناب و جدید

در بحث ایده ناب در کسب و کار اینترنتی توجه کنید که عملی کردن ایده های جدید و نابی که تا الان توسط کسی در دنیا اجرا نشده است ، ریسک بالایی خواهد داشت. چون کسی را ندیده اید که قبلا آن ایده را عملی کرده و موفق شده است و این تنها دلیلی است که ریسک این کار را برای هر کسی بالا می برد.

هر چقدر تحقیقات بازار انجام داده باشید و در مورد ارائه محصول به مشتری برنامه ریزی کرده باشید، باز هم ریسک بالایی خواهد داشت. اگر نگاهی به استارت آپ های جدید با ایده نو کرده باشید متوجه این قضیه می شوید که چقدر راه اندازی یک استارت آپ با ایده جدید ریسک بالایی خواهد داشت.

از طرفی نیاز به سرمایه بالا یا سرمایه گذار خواهید داشت و هزارتا مسئله دیگر. البته اصلا منظور این نیست که راه اندازی استارت آپ مساوی است با شکست ، اما در این اوضاع اقتصادی ریسک بیشتری به همراه خواهد داشت.

راه حل کم کردن ریسک

به نظرم اگر کسی کاری را از قبل انجام داده و در آن موفق شده است (هر کاری) مطمئن باشید شما هم می توانید در آن کار موفق شوید. این یک قانون واقعی در دنیا است. اگر کسی کاری را با موفقیت انجام داده است شما هم چیزی از آن کم ندارید . هیچ وقت نگاه به شرایط فعلی تان نکنید. قطعا شما هم می توانید.

یک مثال خیلی ساده از شیوه کارم در سایت پول یابی می زنم. هیچ وقت نمی دانستم که روزی مجبور می شوم برای سایت پول یابی مقاله بنویسم. اصلا نمی توانستم بنویسم و علاقه زیادی به این کار نداشتم. اما با تکرار و تمرین روز به روز بهتر شدم و بالاخره توانستم مقاله اینترنتی بنویسم. مقالاتی که مورد تایید و بازدید مخاطبان سایت قرار می گیرد .

این یک مثال بسیار ساده است. اگر کسانی قبلا توانسته اند مقالات خوبی بنویسند پس من هم موفق شدم ، در صورتی که در شرایطی که بودم به هیچ وجه نمی دانستم چطور باید این کار را انجام دهم. در خصوص راه اندازی کسب و کار اینترنتی دقیقا همین طور است.

شاید شما هم نگاهی به کسب و کارهایی که سرمایه زیادی دارند می کنید و نگاهی هم به جیب خالی خودتان می اندازید . به نظرم برای شروع و موفق شدن ، اصلا سرمایه مهم نیست. بهترین سرمایه ، دانش و علم تان است که باید روز به روز آن را افزایش دهید .

بررسی ایده انتخاب شده

آیا ایده ای که انتخاب کرده اید واقعا جواب می دهد؟ همان گونه که در این مقاله ایده ناب در کسب و کار اینترنتی بارها تاکید شده ، ایده کسب و کار اصلا چیز مهمی نیست و نخواهد بود. پس نیازی نیست به این فکر کنید که آیا ایده تان جواب می دهد یا نه؟ مهم این است که آیا همین حالا کسب و کارهایی در آن زمینه موفق هستند یا خیر؟ مهم تر از آن ، اینکه چگونه می خواهید به مشتریان خود در آن حوزه سرویس ارائه دهید؟

هر کسب و کاری که راه اندازی می کنید سعی کنید در ارائه محصولات یا خدمات خود خلاقیت و نوآوری داشته باشید. حتی اگر یک سایت محتوایی هم راه اندازی می کنید باید محتوای خود را به شکل جدیدی ارائه دهید .

به عنوان مثال ، اگر مقالات آموزشی کسب درآمد از اینترنت ارائه می کنید از پادکست ها ، ویدیوهای آموزشی ، وبینار هم در کنار آن ها استفاده کنید. کاری که هیچ وب سایت محتوایی در ایران به شکل جدی انجام نمی دهد. البته باز هم در ارائه این محتواها هم می توان ایده های جدیدی ارائه داد. البته این یک مثال ساده بود. منظور این است که صرفا یک سایت محتوایی زرد نباشید که فقط به فکر افزایش ترافیک است.

یافتن ایده خوب برای کسب و کار اینترنتی

چگونه ایده خوبی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پیدا کنید؟ در جواب باید گفت که ، ایده خوب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خیلی زیاد است. فقط کافی است به کسب و کارهای موفق فعلی نگاهی بیاندازید. با بررسی کسب و کارهای موفق و پر مخاطب ایرانی می توانید بهترین ایده ها را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود پیدا کنید.

مهمترین مسئله این است که با دیدن کسب و کارهای اینترنتی موفق نقص ها و حفره های آن ها را پیدا کنید. این برای شما مزیت جدیدی می شود که برای آن نواقص و ایرادات ، راهکارهای مناسب ارائه دهید.

پیشنهاد می شود که به جای فکر کردن برای یافتن ایده ناب ، وقت خودتان را روی بررسی کسب و کارهای موفق ایرانی بگذارید و ببینید چه خدمات و سرویس هایی در آن ها کم است که اگر به آن ها اضافه شود بهتر و بهتر می شوند. این دقیقا ایده کسب و کارتان می شود.

سخت پایانی ایده ناب در کسب و کار اینترنتی

داشتن ایده عالی و جذاب خیلی خوب است ولی همه چیز کسب و کار اینترنتی فقط ایده ناب نیست. اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید نباید وقت خود را برای یافتن ایده ناب و جدید تلف نکنید. توصیه می شود در هر حوزه ای که می خواهید شروع به کسب درآمد از اینترنت کنید ، قبل از هر چیز به فکر شیوه ارائه محصولات و خدمات باشید . یعنی به دنبال این باشد که از طریقی مشتریان بیشتری برای کسب و کارتان جذب کنید.

حتی اگر بخواهید یک سایت محتوایی کسب درآمد اینترنتی و یا هر چیزی دیگری هم راه اندازی کنید باید به فکر ارائه و تولید محتوا به شیوه های نوین کاربرپسند باشید. اگر واقعا به دنبال موفقیت در کسب درآمد اینترنتی بالا هستید باید مشتریان خود را دوست داشته باشید و به فکر برطرف کردن نیازشان به بهترین شکل ممکن باشید. رفع نیاز مشتری به بهترین شکل و جلب رضایتش کلید موفقیت در کسب و کار است .

نکته آخر ایده ناب در کسب و کار اینترنتی اینکه فقط به فکر کسب درآمد اینترنتی زیاد و پول دار شدن نباشید. مطمئن باشید اگر به فکر رفع نیاز و خواسته مخاطبان و مشتریان خودتان باشید خودشان با کمال میل شما را پولدار می کنند. لذا داشتن یا نداشتن ایده ناب در کسب و کار آنلاین چندان چیز مهمی نیست . مهم چیزیست که مخاطب و مشتری می خواهد و شما باید بهترینش را در اختیارش قرار دهید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.