راه اندازی کسب و کار اینترنتی

شیوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی آنطور که برخی تصور می کنند خیلی سخت و یا خیلی راحت نیست و این بستگی به نوع نگاه ، اقدام و برنامه ریزی افراد برای رسیدن به موفقیت دارد. آنچه مسلم است برای موفقیت باید گام ها و حرکاتی انجام داد و طی یک روند به آنچه که مقصود و هدف اصلی است ، رسید. افراد زیادی را می شناسم که علیرغم نداشتن تخصص فنی در اینترنت ، موفق به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی شدند و درآمد مناسبی هم دارند.

به دلیل اهمیت موضوع و اینکه کاربران زیادی در سایت پول یابی برایشان جای سوال می باشد که راه اندازی کسب و کار اینترنتی چگونه امکان پذیر است ، تصمیم گرفتم تا به مراحل و روند تحقق این موضوع بپردازم امیدوارم مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

هر کسب درآمد از اینترنتی فرقی ندارد فروش محصولات و خدمات باشد یا گرفتن تبلیغات و یا آموزش و… باید روند و مراحلی را طی کند تا به نتیجه برسد. این گام ها و مراحل در واقع متضمن میزان موفقیت محسوب می شوند و مدیران کسب و کار را در رسیدن به اهدافشان کمک خواهند کرد. از طرفی رعایت گام به گام آنها در واقع توالی ثابتی است که افراد مختلف انجام دادند و توانستند نتیجه دلخواه را بگیرند. یادگیری شیوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک ضرورت است.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، شیوه راه اندازی کسب درآمد اینترنتی
به دلیل نفوذ اینترنت ، توجه و راه اندازی کسب و کارهای آنلاین یک ضرورت محسوب می شود .

تجربه ثابت کرده اگر راه اندازی کسب و کار اینترنتی با نظم و برنامه و اصول همراه باشد امکان موفقیتش بالاست. با مقدمه بالا ، مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی عبارتند از:

۱- بر طرف کردن نیاز و خواسته

اولین گام این است که باید یک نیاز و خلا را پیدا کنید و بخواهید آن را پر کنید. اکثر افرادی که کسب و کار اینترنتی را شروع کرده‌اند این اشتباه استراتژیک را مرتکب می شوند و ابتدا به دنبال یک محصول می‌گردند، و بعد به سراغ بازار می‌روند ، این موضوع مبین این است که کار را برعکس شروع می کنند. برای افزایش موفقیت‌، باید از بازار شروع کرد.

نقشه این است که گروهی از کاربران را بیابید که به دنبال راه‌حلی برای یک مشکل هستند، ولی نتیجه‌ زیادی به ‌دست نمی‌آورند. برای درک نیاز کاربران شیوه های زیر توصیه می شود:

– به فروم ها و انجمن های اینترنتی سر بزنید و ببینید کاربران چه نیازها و خواسته هایی دارند.

– کلمات کلیدی را بیابید که بیش‌تر مردم آنها را جست‌وجو می‌کنند، ولی سایت‌های زیادی بر سر آنها رقابت نمی‌کنند . این کلمات کلیدی در موفقیت کسب و کار اینترنتی تعیین کننده هستند.

– به سایت‌های رقیبان بالقوه‌ رفته و با یادداشت‌برداری از اقدامات آنها برای رفع تقاضای بازار، به شناسایی این رقیبان بپردازید. از هر اطلاعاتی که کسب کرده اید ، نهایت استفاده را ببرید و محصولی برای بازار تولید کنید که بهتر و برتر از رقبا باشد.

۲- چیزی بسازید که به فروش برسد

هر چیزی را مشتری نمی پسندد . پس نسخه ای بنویسید که شفا بخش بوده و خریدار داشته باشد. فرمول ثابتی برای نسخه‌ پر فروش وجود دارد که بازدیدکنندگان را از لحظه‌ ورود تا لحظه‌ خرید راهنمایی می‌کند:

– انتخاب عنوان متقاعد کننده و جذاب.

–  تشریح مشکلی که با استفاده از محصول‌ حل می‌شود.

– کسب اعتبار به عنوان حلال مشکلات و بر طرف کننده نیاز.

– گرفتن رضایت نامه از استفاده کننده محصولات.

– صحبت کردن درباره محصول و منافع زیادش برای مصرف کنندگان .

– پیشنهادات تضمینی از محصول ارائه دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با شغل دوم

خلاصه آنکه اگر می خواهید مشتریان استقبال کنند ، در سرتاسر نسخه‌‌ و معرفی محصول باید آن را منحصر به فرد و متمایز از دیگر خدمات و محصولات معرفی کنید و اینکه ، با خریدشان علاوه بر رفع نیاز ، زندگیشان بهتر خواهد شد. خلاصه اینکه، باید خریدار قانع شود که محصول حتما به سودش می باشد.

۳- طراحی و راه اندازی وب سایت

زمانی که بازار و محصول‌تان را به‌دست آوردید، و به عبارتی فرآیند فروش نهایی شد، حال برای طراحی شبکه‌ کسب و کاری کوچک‌تان باید آماده شوید. سایت یا فروشگاه باید ساده و قابل فهم برای همگان باشد. کمتر از چند ثانیه وقت دارید تا توجه کسی را جلب کنید ، در غیر این صورت مشتری می‌رود و دیگر بر نخواهد گشت.

نکات زیر را رعایت کنید:

– فونت ساده و خوانا انتخاب کنید و فرایند خرید را ساده و مشخص طراحی کنید.

– از گرافیک ، صدا و تصویر اگر موجب بهبود پیام تان می شود استفاده کنید.

– جهت جمع آوری ایمیل ها ، یک فرم انتخابی طراحی کنید.

– نکته مهم اینکه خرید باید آسان و ساده باشد ، بین مشتری بالقوه و تسویه‌ خرید بیش از دوکلیک قرار نگیرد.

– وب‌سایت ، دکان و نمای اینترنتی کسب و کارتان است، پس آن را دوست‌دار مشتری طراحی کنید.

۴- استفاده از موتورهای جستجو برای هدایت مخاطبان هدف به سایت

شاید تبلیغات در ازای کلیک آسان‌ترین و ساده ترین راه برای گرفتن ترافیک به طرف سایت تازه‌کار باشد. این کار در مقایسه با صبر کردن برای سرازیر شدن طبیعی ترافیک به سمت سایت‌، دو مزیت دارد:۱- تبلیغات به ازای کلیک بلافاصله تاثیر خود را نشان می‌دهد ۲- تبلیغات به ازای کلیک این امکان را می‌دهد تا کلید واژه‌های مختلف، و همین‌طور، عناوین، قیمت‌ها و رویکردهای فروش را مورد بررسی و سنجش قرار دهید.

تبلیغات کلیکی نه تنها بلافاصله ترافیک را به سوی سایت‌ هدایت می‌ کند، بلکه می‌توانید از این نوع تبلیغات برای یافتن بهترین و سریع‌التبدیل‌ترین کلیدواژه‌ها استفاده کنید. آن‌گاه می‌توانید کلیدواژه‌ها را در نسخه‌ سایت‌تان منتشر کنید و آن را کدگذاری کنید، این کار به رتبه‌بندی‌تان در نتایج جست‌وجوهای طبیعی کمک می‌کند.

در واقع شناخت کلید واژه ها و استفاده از آنها در محتواها و متون تولیدی در افزایش ترافیک در درازمدت تاثیر زیادی دارد.

۵- کسب شهرت حرفه ای

توصیه می شود که یک شهرت حرفه ای برای خودتان فراهم کنید. مردم در اینترنت بیشتر به دنبال اطلاعات رایگان و مفید هستند پس آن را تولید و در اختیارشان قرار دهید تا رتبه‌ بهتری در موتورهای جست‌وجو کسب کنید. همیشه با هر نکته و مقدار اطلاعات ارزش‌مند ، پیوندی با سایت‌تان برقرار کنید:

– مقالات، ویدئوها یا هرگونه محتوایی را خلق کنید که مردم آنها را مفید و طرفدارش هستند، آن محتوا را از طریق راهنمای مقالات اینترنتی یا سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و یا هر طریقی که امکان نشر و دیدن همگانی وجود دارد ، منتشر کنید.

–  حتما پیوندهای « ارسال به دوستان » را برای مطالب ارزشمند ، تخصصی و مفید در وب‌سایت‌تان قرار دهید تا بتوانند از این طریق انتشار همگانی دهند.

– در فروم ها و انجمن ها و همچنین شبکه‌ های اجتماعی اینترنتی و پیام رسان های موبایلی یک متخصص فعال باشید، جایی که مخاطبان هدفتان به آنجا زیاد سر می زنند.

با مجموعه این اقدامات به مخاطبان جدیدی دست پیدا خواهید کرد. ولی حتی بهتر از آن اینکه، هر سایتی که محتوای شما را بارگذاری کند به سایت شما بازپیوند خواهد شد. موتورهای جست‌وجو و به ویژه گوگل ، عاشقِ پیوندها از سایت‌های مرتبط هستند و با رتبه‌بندی بهتر به شما پاداش خواهند داد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  یافتن ایده های استارتاپی و کسب درآمد اینترنتی

۶- استفاده از قدرت بالای بازاریابی ایمیلی

با وجود ابزارهای متعدد بازاریابی ، هنوز بازاریابی ایمیلی قدرتمند بوده و مخاطبان و بازدید کنندگان را به خریداران تبدیل خواهد کرد. هنگامی که یک فهرست انتخابی تهیه می‌کنید، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های کسب و کار آنلاین را ایجاد می‌کنید. مخاطبان و ثبت‌نام کنندگان‌ این اجازه را داده‌اند تا برایشان ایمیل ارسال کنید. ارسال ایمیل یعنی:

– چیزی به آنها می دهید که درخواست کرده اند.

– ارتباط دائمی با آنها برقرار می کنید.

– میزان پاسخ گویی به ایمیل های ارسالی۱۰۰ درصد قابل اندازه‌گیری است.

– از نظر مخارج و هزینه ها ، بازاریابی ایمیلی نسبت به چاپ و تبلیغات تلویزیونی و… مقرون به صرفه تر است.

هر کاربری که سایت‌ را می‌بیند و در فهرست انتخابی‌ سایت عضو می‌شود یک شاهد و مشتری مهم است و هیچ ابزاری برای پیگیری و حفظ ارتباط با این افراد در اینترنت بهتر از ایمیل وجود ندارد.

۷- افزایش درآمد با فروش تکمیلی

همه کسب و کارهای اینترنتی علاوه بر فروش معمولی باید با فروش تکمیلی ، درآمدشان را افزایش دهند. یکی از راهکارهای بسیار مهم بازاریابی اینترنتی ایجاد ارزش مادام‌العمر برای همه‌ مشتریان است، موضوعی که مورد غفلت قرار می گیرد. حداقل ۳۶ درصد از کاربرانی که یک بار از شما خرید کرده‌اند باز هم از شما خرید خواهندداشت، البته اگر پیگیر بوده و آنها را به حال خود رها نکنید.

پایان نخستین فروش ، اگرچه سخت ترین بخش محسوب می شود ولی پس از فروش اول ، مخاطبان را ترغیب به خرید مجدد کنید و از این شیوه ها استفاده کنید:

– محصولات و خدماتی پیشنهاد دهید که خرید اصلی‌ مخاطب را تکمیل می‌کند.

– برای ترغیب بیشتر ، کوپن‌های وفاداری اینترنتی یا تخفیف های وفاداری ارسال کنید که در بازدید بعدی‌شان از سایت بتواند از آنها استفاده کند.

– محصولات مرتبط در صفحه‌ « تشکر از شما » که پس از خرید بر صفحه ظاهر می‌شود، به کاربران پیشنهاد دهید.

حتما در پایان خرید ، به خاطر وفاداری مشتریان‌ به آنها پاداش دهید تا وفادارتر به کسب و کارتان شوند.

سخن پایانی راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مجموعه هفت گام یا مرحله راه اندازی کسب و کار اینترنتی در نگاه اول خیلی ساده به نظر می رسد ولی تجربه ثابت کرده که در راه اندازی و بقای کسب و کارها تاثیر زیادی داشته است. توجه کنید که اگرچه فناوری و به ویژه اینترنت خیلی سریع در حال تغییر و پیشرفت است و انگار راه پنج ساله را در یک سال و کمتر طی می کند ولی اصول راه اندازی کسب و کار آنلاین که بتواند رشد کند و موفق باشد، زیاد تغییری نکرده است.

هر کسی که می خواهد یک  کسب و کار اینترنتی موفق راه اندازی کند باید این مراحل یا توالی را رعایت کنید. موفقیت در هر مرحله به درست انجام دادن گام و مراحل قبلی وابسته است اگر مدت زیادی است که به کسب درآمد اینترنتی مشغول هستید، ولی بازدهی مدنظرتان را ندارید یک بازبینیِ‌ سریع در مراحل کسب و کارتان انجام دهید و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنید.

نکته آخر اینکه برخی مبانی و امور به نظر ساده و بدیهی ، نادیده گرفتنشان در کسب و کارهای اینترنتی فاجعه بار بوده و چه بسا که موجب شکست کامل یک کسب درآمد آنلاین شود ، پس هیچ چیزی را نادیده نگیرید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.