ایده کسب درآمد و کاریابی

هدف از ایجاد تایپ و عنوان ایده کسب درآمد و کاریابی ، معرفی کسب و کارهای اینترنتی ، کسب و کار خانگی ، چگونگی راه اندازی شغل و کار ، متناسب با تخصص ، علاقه و یا نیاز بازار است.  به دلیل تماس افراد زیادی با اینجانب و اینکه درخواست مشاوره در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی و سنتی داشته اند ، این قسمت را ایجاد کرده ام تا به صورت عمومی و تخصصی به این موضوع بپردازم.

تعریف ایده

قبل از هر چیزی به تعریف ایده پرداخته می شود تا منظور از ایجاد این مقاله که راهنمایی و مشاوره جویندگان کار و استخدام است ، روشن شود:

ایده: فعالیت ذهنی به منظور حل مسئله که قابلیت تبدیل شدن به محصول، خدمات و یا فرایند جدید را دارد و اغلب شامل ویژگی‌های جدید، خلاقانه و مبتنی بر حل مسئله (با ارزش) است.

ایده پروری: پرورش و پالایش ایده‌های مطرح جهت دستیابی به ایده مورد نیاز جهت تولید یک شیء و یا یک مفهوم ملموس.

تفکر خلاق: تفکری است که در آن ابتکار، کشف و نوآوری وجود دارد. به عبارت دیگر فرآیند دست‌یابی به ایده را می‌توان تفکر خلاق نامید که بخشی از کل فرآیند خلاقیت است.

نوآوری: نوآوری به معنی به کارگیری تفکرات جدید ناشی از خلاقیت است که در یک سازمان می‌تواند به صورت یک کالای جدید خدمت و یا راه حل جدید انجام کارها باشد.

ایده پرداز و ایده پردازی: به فرد صاحب ایده، ایده پرداز می‌گویند و منظور از ایده‌پردازی، تفکر همراه با خلاقیت است. ایده‌پردازی باید همراه با مهارت و توانمندی‌هایی باشد.

ایده کسب درآمد و کاریابی

با تعریف بالا، ایده کسب درآمد و کاریابی به مجموعه فعالیت هایی که خلاقانه و نوآورانه بوده و موجب ایجاد ارزش ( درآمد) و کارآفرینی برای فرد و جامعه می شود، گفته می شود. همان طور که در بالا اشاره شد افراد زیادی از مناطق مختلف ایران با مدیریت سایت پول یابی برای شروع یک کسب و کار ، گرفتن ایده و یا رفع مشکل بیکاری و یافتن شغل مناسب تماس می گیرند و درخواست مشاوره و راهنمایی برای شروع یک شغل و کار را دارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام های ایجاد کسب و کار میلیاردی

خوشبختانه ایده های ساده پولساز کم نیست و بیشتر این افراد با مجموعه مشاوره هایی که دریافت کردند اقدام به راه اندازی کسب درآمد ( سنتی یا اینترنتی) کردند و در کارشان هم موفق شده اند. به دلیل تماس زیاد در روزهای اخیر ، این تایپک در سایت پول یابی ایجاد شد تا آنچه را که نیاز است در این قسمت با دیگران به اشتراک بگذاریم.

سعی می شود که سوالات و مشاوره ها در سریع ترین زمان ممکن و با بررسی همه جوانب به دوستان ارائه شود و خود دوستان هم اگر مطلب و مشاوره ای به ذهنشان می رسد می توانند سایر عزیزان را راهنمایی کنند.

ایده کسب درآمد و کاریابی ، ایده کسب و کار ، ایده های پول ساز در خانه ، ایده پولساز اینترنتی ، یافتن شغل و کار ، ایده های خلاقانه کسب و کار

اطلاعات لازم برای ارائه ایده راه اندازی مشاغل

دوستان و مخاطبان عزیز اگر قصد گرفتن مشاوره در زمینه ایده کسب درآمد و کاریابی و راه اندازی شغل مناسب دارند در قسمت نظرات همین مقاله این اطلاعات را حتما ذکر کنند:

۱- اهل کدام استان و شهر هستید؟

۲- میزان تحصیلات ، رشته تحصیل ، زمینه تخصص و یا مهارت خود را ذکر کنید؟

۳- علاقه شخصی شما در چه زمینه ای می باشد و چقدر در آن زمینه دارای مهارت هستید؟

۴- مهم ترین محصولات صنعتی ، کشاورزی ، صنایع دستی و… مردم استان و یا محل زندگی تان چیست؟

۵- میزان تسلط شما به اینترنت ، سایت ، وبلاگ ، شبکه های اجتماعی و… چه اندازه می باشد؟

۶- سابقه انجام چه کارهایی را در گذشته داشته اید؟

۷- میزان سرمایه و امکانات جهت شروع کسب و کار ، چه اندازه در اختیار دارید؟

خلاصه هر نوع اطلاعاتی که درباره خودتان ، زمینه فعالیت ، میزان توانایی و زمان برای کار کردن لازم است را بنویسید تا متناسب با آن ایده و راهنمایی برای راه اندازی کسب و کار در اختیارتان قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی شغل مجری گری

توصیه در یافتن شغل و درخواست مشاوره

سعی کنید در بیان درخواست، هر آنچه که هستید و دارید را بیان کنید تا بتوان متناسب با توانایی شما، ایده و شغل مناسب را معرفی کرد. اینکه هدفتان راه اندازی شغل اول و کسب درآمد اصلی می باشد و یا اینکه در کنار شغل اصلی قصد دارید یک شغل دوم و درآمد جانبی اینترنتی و یا غیر اینترنتی داشته باشید؟

نکته دیگر اینکه، ایده کسب درآمد و کاریابی مهم است ولی تمام کار نیست. سعی می شود متناسب با میزان توانایی ، مهارت و سرمایه تان، ایده و شغل مناسب معرفی شود و موفقیت در آن بیش از همه به میزان تلاش و جدیت و همچنین صرف وقت لازم بستگی دارد. داشتن و گرفتن ایده مناسب تازه شروع کار است و تلاش مستمر، تضمین کننده موفقیت در کسب درآمد خواهد بود.

درخواست از سایر مخاطبان

به طور کلی ایده های کسب درآمد اینترنتی و خانگی کم نیست ، ولی ارائه مشاوره و دادن ایده کسب درآمد و کاریابی نیاز به کمک و یاری جمعی دارد ، یک دست صدا ندارد. لذا از همه مخاطبان و کاربران سایت پول یابی درخواست می شود تا اگر ایده و یا نوآوری در کسب درآمد سراغ دارند با دیگران به اشتراک بگذارند و اگر می توانند به سوال و درخواست کاربران که در قسمت نظرات وجود دارد جواب دهند.

حضرت علی (ع) می فرمایند: زكوة العلم نشره ، زکات دانش،نشر آن است. . منتظر کمک و همراهی همه دوستان هستم.

چنانچه درباره گرفتن ایده، سوال و درخواستی دارید در قسمت نظرات همین تاپیک مطرح کنید، در حد توان تلاش خواهیم کرد پاسخگو باشیم.

با تشکر از همه مخاطبان و دوستان عزیز و بزرگوار

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

12 دیدگاه

  1. ملیحه رسولی

    سلام
    سی ساله هستم و مدرک کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی را دارم
    در تهران زندگی می کنم و سالهاست که شغل ثابت و درامد مشخصی هم ندارم
    به جز رشته خودم ، در زمینه ورد، اکسل ، پاورپوینت تسلط دارم زبان انگلیسی در حد متوسط به بالا بلد هستم
    در زمینه اینترنت فقط به کانال های تلگرام و اینستا میرم و آشنایی چندانی به چیزهای فنی ندارم
    دنبال یک شغل ثابت یا پاره وقت در اینترنت هستم
    در نوشتن و کار نویسندگی هم تا حدود زیادی مهارت دارم و از این کار لذت می برم
    ممنون از سایت خوبتان
    ممنون می شوم راهنمایی کنید.

  2. به نام خدا
    فوق لیسانس علم اقتصادی دارم و کار ثابت و درست حسابی ندارم
    یک مدتی برای چند نمایندگی بیمه کار کردم ولی درآمدش آنقدر نبود که خرج زندگیم رو بده و با شیوع کرونا عملا صاحیکارم عذرم رو خواست و بیکار شدم.
    به جز امور اقتصادی به زبان انگلیسی ، ترکی آذری و استانبولی تسلط دارم
    بیشتر در زمینه اقتصادی و دارایی علاقه دارم و در بین شبکه های اجتماعی هم در تلگرام هستم
    سرمایه چندانی هم ندارم چون هر چی داشتم و پس انداز کردم تو ایام کرونایی تموم شد.
    بیشتر دنبال کار خانگی یا اینترنتی هستم که کم سرمایه باشد
    به نظرتان چه شغلی رو انتخاب کنم

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      با توجه به اینکه سرمایه کافی برای شروع کسب و کار ندارید توصیه می شود که به دنبال مشاغل کم سرمایه و یا فاقد سرمایه زودبازده باشید تا بتوانید سریع تر به کسب درآمد لازم برسید . در این مقالات بریخ از این نوع مشاغل معرفی شده است:

      مشاغل زود بازده کم سرمایه
      ۳۰۰ ایده کسب و کار زود بازده
      بالاخره از بین مجموعه این مشاغل می توانید شغل و کار مدنظرتان را پیدا کنید. برای نمونه شغل بازاریابی اینترنتی اگر علاقمند باشید نسبتا مناسب می باشد. برای پیشرفت در یک زمینه کاری ، بعد از انتخاب آن ، تمام تمرکز خود را روی آن معطوف کنید و می توانید با ایجاد وبلاگ و یا کانال در تلگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی کسب درآمد خود را توسعه کنید.
      در پناه حق

  3. سلام سپیده هستم کارشناسی مهندسی معماری خوندم و توی نقشه کشی مهارت دارم در زمینه نرم افزارهای تخصصی معماری و همینطور عمومی مثل word ، Point Power Microsoft ، Excel Microsoft مهارت بالایی دارم علاوه بر رشته خودم، علاقمند به کارهای کامپیوتری و اینترنتی هستم و به خوبی انجام میدهم. منتهی نمی دونم تو چه زمینه ای وارد بشم چند ساله بیکارم و عملا درمدی هم ندارم . به نظرتان چه شغلی یا ایده برام مناسب است

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      شما می توانید به صورت تخصصی اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید و بهترین و ساده ترین شیوه کسب درآمد از اینترنت برایتان محسوب می شود. در زمینه شغل خودتان که معماری است سایت مرتبط ایجاد کنید و به صورت تخصصی به موضوع بپردازید و با تولید محتوا ، فیلم آموزشی ، شروع به جذب ترافیک کنید و بعدها با قبول سفارش در زمینه طراحی و نقشه کشی درآمد بسیار بالایی داشته باشید این کار کمی زمانبر خواهد بود ولی درآمد اینترنتی خوبی برایتان به همراه دارد. اگر اصولی و با برنامه کار کنید چه بسا که به عنوان برند در اینترنت شناخته شوید. با توجه به اینکه در زمینه نرم افزارهای تخصصی و عمومی نیز مهارت خوبی دارید می توانید محتواها، فایل ها و کتابچه های مرتبط با این نرم افزارها و کسب و کارتان تهیه کنید و برای فروش عرضه کنید.
      نوع کارتان می تواند تخصصی باشد و خوبی کسب درآمد از طریق تخصص این است که مشتریان کم، ولی میزان درآمد بالا دارد از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام و به ویژه شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار یعنی لینکدین غافل نشوید
      در پناه حق

  4. سلام
    به نظرم هر کسی بهتر از هر کارشناس و فرد دیگه ای از توانایی خودش خبر داره البته منکر اهمیت مشاوره گرفتن نیستم ولی خود فرد باید جنم کار کردن هم داشته باشه . خودم کارشناس زبان انگلیسی هستم مدت کوتاهی توی یک موسسه زبان کار کردم که آخرش هیچی برام آورده نداشت
    از سر ناچاری و بیکاری گفتم برم اینترنت ببینم چه خبر است ، ایده راه اندازی شغلی رو نداشتم مدت کوتاهی فریلنسر بودم بعد دیدم بهتره خودم مستقل باشم کانالی در تلگرام زدم و شروع به مطالعه شیوه کار افراد موفق کردم یواش یواش ایده ای در ذهنم پدید آمد یک وبلاگ هم زدم تا کارمو توسعه بدم بعد از چهار پنج سال یک پیج اینستاگرام و یک کانال تلگرام با چند هزار عضو و یک وبلاگ نسبتا پربازدید دارم
    البته تلاش کردم و گاهی هم ناامید شدم ولی کار رو ول نکردم خدا را شکر الان درامد ماهیانه من خوبه. خودم خیلی راضیم. یادمه یکی دو سال قبل هم یک مقاله تو همین سایت پول یابی با موضوع ترجمه زبان خارجی خوندم راهنمایی خوبی بهم کرد اسم دقیق مقاله یادم نیست
    بازم میگم باید حتما جنم کار کردن تو آدم باشه وگرنه بهترین ایده هم به جایی نمی رسه

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      با نظرتان کاملا موافق هستم سه فاکتور ایده خوب ، جدیت در کار و تلاش مستمر رمز موفقیت در کسب درآمد اینترنتی می باشد.
      مقاله ای که در سایت پول یابی مطالعه کرده اید و به آن اشاره کرده اید احتمالا این مقاله می باشد:
      کسب درآمد اینترنتی با ترجمه
      در پناه حق

  5. سلام
    کارشناسی ارشد شیمی و ساکن کرج هستم مهارت های زبان انگلیسی در حد متوسط است ولی مهارت های کامپیوتری مثل : Word, Excel, Power Point خوب است . مدت زیادیست که بیکارم و دنبال یک شغل مناسب میگردم

    • سایت پول یابی

      با سلام و درود
      رشته شما به جز کار اداری و فعالیت در مزاکزی مثل پتروشیمی و آزمایشگاه و… ، به دلیل مهارت و تحصیلات بالا می توانید به تدریس و آموزش شیمی هم توجه کنید. آموزش یکی از شیوه های کسب درآمد اینترنتی و غیر اینترنتی پولساز است که می توانید خودتان به صورت خصوصی و یا با مراکز و موسسات آموزشی اقدام کنید.
      نکته جالب اینکه چند روز قبل سایتی با نام پیشگامان شیمی را به صورت اتفاقی دیدم که در این زمینه و آموزش شیمی فعالیت داشت و حتی قبلا هم وبلاگ های شیمی دیدم که معلمان شیمی راه اندازی کرده بودند و از این طریق ضمن جذب شاگردان خصوصی ، برخی آموزش ها و فایل های تخصصی را برای فروش عرصه می کردند.
      می توانید با راه اندازی وبلاگ و یا سایت ، ایجاد کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی و…، تهیه جزوه های آموزشی درباره کنکور و کتاب های درسی ، فایل های آموزشی و حتی ساخت ویدیوهای آموزشی و برگزاری وبینار اقدام به کسب درآمد اینترنتی از طریق آموزش کنید.با توجه به مهارت های کامپیوتری که دارید کسب درآمد از این طریق برایتان مناسب است.
      در پناه حق

  6. ماهزاد میرزائی

    با سلام و درود من ارشد مهندسی طبیعت هستم ساکن تربت حیدریه مهارت های زبانم در حد متوسط تاکنون در شغل ها ی بازاریابی زیادی بوده ام اما درامد خیلی کمی داشته ام کانال و پیج در رابطه با آموزش ایروبیک دارم و اینکه خیلی به نوشتن تولید محتوا و روانشناسی علاقمندم مهارت های کامپیوتری هم خوبه و تا حدودی هم ادیت و فوتوشاپ بلدم اما نمیدونم از کجا و از چه کاری شروع کنم.

    • سایت پول یابی

      سلام و درود
      دوست عزیز با این همه توانایی که دارید مرا یاد شعر استاد شهریار می اندازید :
      دگران خوشگل یک عضو و تو سر تا پا خوب
      آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری
      با این همه مهارت و تخصصی که دارید به راحتی می توانید کسب و کار پولسازی برای خودتان بسازید . برای نمونه، می توانید محصولات بومی منطقه خودتان مثلا محصولات کشاورزی و خشکبار و یا صنایع دستی را مدنظرتان قرار دهید . بهتر از من می دانید که، زعفران، پسته ،بادام، گردو و خشکبار و مخصوصا حلوای محلی به نام حلوا جوزی (حلوا گردویی) از سرتاسر ایران مشتری و خریدار دائمی دارد. به خاطر تنوع آب و هوایی منطقه، گیاهانی مانند کنگر، انواع گون، انواع درمنه، لاله و ریواسو به ویژه گیاهان دارویی مثل گل گاوزبان، کلپوره، آویشن، گل ختمی، و کما مشتری همیشگی در ایران و جهان دارد. زعفران تربیت حیدریه رتبه اول از لحاظ تولید زعفران در دنیا را دارد .
      از صنایع دستی تربت حیدریه و روستاهای اطرافش می توان به آهنگری، هنر مسگری، نمدبافی، حصیربافی، مصنوعات چرمی و فرش‌بافی اشاره کرد . چله‌کشی ابریشم که جای خود دارد . مینیاتور، سیاه‌قلم، ترمه، گلیم، فرت بافی، زیورآلات، چرم دوزی، تراش سنگ، رودوزی سنتی، تابلو و تابلو فرش از جمله صنایع دستی شاخص استان است.
      حال چرا این موارد را نام بردم ؟شما می توانید با توجه به مهارت خودتان در تولید محتوا ، اقدام به راه اندازی سایت یا وبلاگ و حتی کانال تلگرامی و یا پیچ اینستاگرامی کنید و درباره این محصولات منطقه خود شرح دهید و تبلیغ کنید. وقتی فردی با ساخت کانال تلگرامی درباره گردوی تویسرکان ، روزی بیش از دویست کیلو گردو سفارش می گیردچرا شما نتوانید محصولات محلی خود را به صورت اینترنتی بفروشید؟
      صنایع دستی و مخصولات خشکبار شما در سرتاسر ایران طرفدار دارد. رشته شما هم با مسائل زیست محیطی ارتباط دارد و به راحتی می توانید بین محصولات طبیعی و دانش بالای خودتان در این زمینه استفاده کنید . نیاز به سرمایه زیادی ندارید می توانید هر کدام از محصولات و صنایع منطفه خودتان را در بسته بندی جدید و ابتکاری تهیه و به فروش برسانید. از طریق اینترنت و با تولید محتوا می توانید بازاریابی مناسب را هم انجام دهید . فقط باید در تهیه و فروش محصولات، کیفیت بالا و مشتری مداری را لحاظ کنید مطمئن باشید با کمی ابتکار ، فروش خوبی خواهید داشت.
      در پناه حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.