مشاغل زود بازده کم سرمایه

کاملا طبیعی است که اکثر انسان ها به دلایل متعدد، علاقمند هستند تا مشاغل زود بازده کم سرمایه راه اندازی کنند تا بتوانند هر چه سریع تر به کسب درآمد مدنظرشان برسند ایده های زیادی درباره کسب و کارهای زودبازده وجود دارد که هر فرد می تواند با توجه به تخصص ، توانایی و نیاز بازار یک یا چند تا از آنها را همزمان راه اندازی کند و شروع به کسب درآمد اینترنتی یا غیر اینترنتی کند.

بازار مشاغل و کسب و کارها علیرغم اوضاع آشفته اقتصادی ، به دلیل ماهیتش همیشه ظرفیت قبول ایده های جدید و یا توسعه و بسط ایده های قدیمی را دارد. در سایت پول یابی در ادامه معرفی مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی و سنتی ، این بار با معرفی ۲۰ تا از مشاغل زود بازده کم سرمایه در خدمتتان هستم.

مشاغل زود بازده کم سرمایه

اگرچه داشتن ایده خوب است ولی هر ایده ای مناسب برای اجرا نیست . در این بازار آشفته اقتصادی ایده ها باید بر اساس نهایت صرفه جویی اقتصادی و بازدهی بالای سرمایه ارائه شود. بیشتر افراد سرمایه کلان و پول زیاد ندارند لذا باید این موضوع در راه اندازی مشاغل مدنظر قرار گیرد. نمی توانید در جامعه ای که همه به نان شبشان محتاج هستند صحبت از راه اندازی کسب و کارها با سرمایه میلیاردی کرد.

خوبی مشاغل زود بازده کم سرمایه این است که با حداقل پول و سرمایه می توان شروع کرد و سریع هم به سود و درآمد مناسب رسید و حتی آن سود را برای توسعه کسب وکار هم هزینه کرد. بیشتر کارآفرینان با سرمایه کم شروع می کنند ولی ایده های خوب و قابل اجرا دارند. حال این سوال مطرح می شود که چرا شما چنین ایده ای را اجرایی نکنید؟

بیشتر ایده های کسب و کار که در ادامه خواهد آمد نیاز به سرمایه و پول زیاد نداشته و حتی برخی نیاز به مهارت و تخصص  بالا هم ندارند. شاید تنها چیزی که این ایده ها برای راه اندازی نیاز داشته باشند ، کسب تجربه ، اراده محکم و پشتکار در تحقق اهداف می باشد . بیشتر این مشاغل در سایر کشورها به عنوان مشاغل درآمدزا مورد توجه بوده و افرادی زیادی از این طریق امرارمعاش می کنند.

مشاغل زود بازده کم سرمایه ،فهرست مشاغل ، کسب و کار زود بازده
مشاغل زود بازده اینترنتی و غیر اینترنتی، بیش از پول و سرمایه ، به ایده و اراده نیاز دارد.

فهرست کسب و کارها زود بازده

همان طور که در بالا اشاره شد این مشاغل به جای پول و سرمایه زیاد ، بیشتر به تجربه و پشتکار نیاز دارند تا به نتیجه برسند. ضمن اینکه باید از اشتباهاتی که دیگران در انجام آن مرتکب می شوند دوری کنید و عبارت های « هرگز تسلیم نمی شوم » و « من موفق می شوم » را همیشه در ذهن تان تکرار کنید و بدانید که موفقیت آسان به دست نمی آید ولی غیر ممکن هم نیست.

مهمترین مشاغل زود بازده کم سرمایه قابل اجرا عبارتند از:

۱- مشاوره بازاریابی اینستاگرام

شبکه های اجتماعی چنان پرطرفدار هستند که بسیاری از کارآفرینان از طریق شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد اینترنتی می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین و پرسودترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر اینستاگرام است ولی نکته جالب توجه اینکه، مردم درباره‌ اینستاگرام چیز زیادی نمی‌دانند و شرکت‌های تجاری هم از این قاعده مستثنی نیستند، از این رو مشاوره بازاریابی اینستاگرام یک ایده کسب و کار جدید محسوب می‌شود.

افرادی که به صورت حرفه ای ساعت‌های زیادی صرف اینستاگرام می‌کنند تمام ویژگی‌های آن را می‌شناسند و این ایده کسب و کار مختص آن‌ها می باشد. تنها کاری که مختصصان مشاوره باید انجام دهند این است که تبحرشان را در این شبکه‌ اجتماعی نشان داده و با برندهای تجاری و شرکت ها قرارداد امضا کنند.

۲- خدمات اشتراک پستی

سابقه خدمات اشتراکی پستی چند سال بیشتر نیست. در آغاز به نظر یک ایده‌ مسخره به نظر می رسید ولی به سرعت به یک ایده کسب و کار جدید و موفق و منبع کسب درآمد بسیاری از مردم تبدیل شد. به اختصار باید گفت که کاربرانتان در این کسب و کار، محصولی که ترویج می‌کنید را دوست دارند و خواهان آن هستند. وقتی از طریق تکمیل فرم شرکت‌ و یا تکمیل فرم آنلاین به شما می پیوندند برای آن‌چه به آدرسشان ارسال می‌کنید به صورت ماهیانه مبلغی به شما پرداخت می‌کنند.

این بسته حاوی محصولی است که شما به ازای هر انتخاب‌شان برای کاربر انتخاب می‌کنید. به‌عنوان مثال: هر ماه سه بسته لوازم آرایشی مختلف با کیفیت و قیمت ارزان برای مشتری ارسال می‌کنید. برای انجام این کسب و کار به یک وب‌سایت  و چند صفحه یا گروه در شبکه‌های مجازی نیاز دارید تا لینک محصول‌تان را از طریق وب‌سایت‌تان به اشتراک بگذارید و فرآیند خرید را مشخص کنید. برای درآمدزایی بیشتر، باید موثر و کارآمد باشید.

این کسب و کار در ایران هنوز آن طور که باید جا نیفتاده و می تواند ایده خوبی برای شروع کسب درآمد اینترنتی پولساز باشد.

۳- باشگاه ورزشی جوانان

این ایده کسب و کار برای کسانی مناسب است که به سلامتی بها می‌دهند یا با مشکلات سلامتی آشنایی دارند. این روزها به دلیل سبک زندگی و نوع تغذیه ، آدم‌های زیادی چاق هستند و با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کنند، ازاین‌رو به‌دنبال فرصتی هستند تا کاری در این زمینه انجام دهند. مردم به مراکزی مانند باشگاه ورزشی یا باشگاه بدنسازی نیاز دارند تا کمی از مشکلات زندگی شهری و کم تحرکی های آن بکاهند .

بر خلاف تصور عمومی، برای راه‌اندازی یک باشگاه ورزشی به دستگاه‌های زیاد و گرانقیمت نیاز ندارید بلکه باید ایده‌های زیادی داشته باشید. به‌جای اینکه روی دستگاه‌ها و هزینه ها سرمایه‌گذاری کنید روی ایده‌های‌تان سرمایه‌گذاری کنید و ایده‌هایی به کار بگیرید که برای‌تان مشتری به ویژه نوجوانان و جوانان را جذب کند.

۴- طراحی اپلیکیشن برای کودکان و نوجوانان

امروزه اکثر کودکان و نوجوانان وقتشان را پای کامپیوتر، تبلت و گوشی‌های هوشمند می‌گذرانند. با توجه به اینکه کودکان در عصر تکنولوژی و با تکنولوژی بزرگ می‌شوند برخی از والدین تمایل دارند کودکانشان از اپلیکیشن‌های مناسب و مفیدی استفاده کنند که به رشد و سرگرم‌شدن‌شان کمک کند. این ایده‌ بسیار خوبی برای رسیدن به کسب درآمد بالا می باشد.

البته برای این‌که ایده‌ خود را به اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت تبدیل کنید باید با برنامه نویسی آشنا باشید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند unity 3d بهره ببرید که در ساخت اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند. این بستگی به خودتان دارد که زمان‌تان را صرف بازی‌های کامپیوتری کنید یا با ساخت آن‌ها به ثروت و شهرت برسید. وقتی کودکان بازی شما را به بازی‌های دیگر ترجیح دهند در واقع کسب درآمد شما اتفاق افتاده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مشاغل خلاقانه و هنری

۵- آموزش انواع نرم‌افزار

تکنولوژی در دنیای امروزی فراگیر ، مرسوم و ارزا‌ن است. روزگار طوری شده که مردم برای مطالعه و یا برای سرگرمی، کامپیوتر، تبلت و موبایل های هوشمند را به کتاب ترجیح می‌دهند. جوامع امروزی بسیار به کامیپیوتر و تکنولوژی وابسته شده اند، از این رو یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی از طریق این کامپیوترها این است که آموزشگاه کامپیوتر آنلاین خودتان را که برنامه‌های مختلف کامپیوتری را آموزش می‌دهد، راه‌اندازی کنید.

البته فقط راه اندازی کافی نیست بلکه پس از راه‌اندازی این آموزشگاه ، باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف آن را تبلیغ و بازاریابی اینترنتی کنید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید مهارت و علاقه به نرم‌افزارها و برنامه‌های کامپیوتری کاربردی و به روز است که می‌توانید استفاده یا نصب آن‌ها را به دیگران آموزش دهید.

۶- ماشین غذای سیار

احتمالا راه اندازی ماشین و به ویژه کامیون غذای سیار پرهزینه است، ولی این مسئله به شما بستگی دارد که راهی پیدا کنید و با حداقل هزینه آن را راه‌اندازی کنید. این کار در اکثر کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا خیلی مرسوم است و کامیون های غذای سیار فراوان مشاهده می شود.

حقیقت این است که افراد هر روز و همیشه به غذاخوردن نیاز دارند. تعدادی از ما دوست نداریم یا پول کافی نداریم که مدام در رستوران غذا بخوریم. پس به‌دنبال راهی سریع‌تر و ارزان‌تر برای صرف غذا می‌گردیم چاره کار یک کامیون سیار خوراکی می باشد. بر اساس آمارها، صنعت کامیون‌های غذای سیار بالغ بر ۵/۲ میلیارد دلار گردش مالی داشته‌اند. این رقم واقعا بالاست و نشان از درآمدزایی بالای این شغل دارد.

۷- نویسنده‌ آزادکار یا فریلنسر

لازمه‌ یک محتوای با کیفیت در اینترنت این است که گام به گام پیش بروید. شیوه تولید و جذابیت‌بخشی به محتوا تغییر اساسی کرده است. آدم‌ها به داده‌های فشرده، پرمحتوا ، ضروری و مهم نیاز دارند. در دوره‌ای که تبلیغات استاندارد کم‌کم به فراموشی سپرده می‌شود و تبلیغات به مرور  محدود می‌شوند، نیاز به فهرست مقالات مستقل و نوآورانه بیش‌تر و بیشتر می‌شود.

اگر با کلمات می توانید خوب بازی کنید، و یا می‌خواهید از سکوت و آرامش منزل‌ خود بهره ببرید، این کار مختص شماست و می توانید به عنوان نویسنده آزادکار اقدام به کسب درآمد کنید.

۸- مشاوره‌های موبایلی

دنیای موبایل در زمینه های مختلف چنان رشد و توسعه پیدا کرده است که ایده‌های کسب و کار جدید بسیاری در زمینه‌ تلفن همراه به وجود آمده است. هنوز شرکت‌های بسیاری هستند که لازم است خودشان را به استفاده روزانه از تلفن همراه تطبیق دهند.

کسب و کار مشاوره‌ سیار در زمینه‌ استفاده از تلفن همراه، اجرایی کردن این فرآیند را به مشتریان آموزش می‌دهد. با این کار یک چارچوب کسب و کار با کیفیت را در سازمان راه‌اندازی می‌کند.

۹- خدمات ترجمه

به لطف اینترنت و فضای مجازی ، دنیا به یک دهکده‌ جهانی تبدیل شده‌است. از آن‌جایی‌که زبان انگلیسی همه‌گیر است، درخواست برای ترجمه متون بسیار زیاد است. هر آدمی می‌خواهد در عرصه‌ جهانی حاضر شود و با این اوضاع ، زبان انگلیسی یک لازمه‌ بدیهی است. علیرغم ابزارهای مختلف ترجمه‌ موجود در بازار، مترجمان و مفسران در هرصورت محبوب هستند و مشتریان خودشان را دارند.

تا جایی که به خاطر دارم همیشه کار ترجمه مخصوصا به زبان انگلیسی مشتریان خود را داشته و با رشد اینترنت این کسب و کار گسترش بیشتری هم پیدا کرده است. کافیست به یک زبان خارجی مسلط باشید تا کسب و کارتان را شروع کنید.

۱۰- آرایشگاه سیار

بله با دیدن این عنوان تعجب نکنید، اگر به آرایشگری آشنا هستید می توانید به عنوان آرایشگر سیار کار کنید. با این ایده کسب و کار جدید دیگر نیازی نیست برای اجاره‌ یک مکان هزینه‌ گزافی پرداخت کنید. به راحتی با تعویض دنده‌ اتومبیل‌تان به محل مشتری می‌رسید و می‌توانید انواع خدمات آرایش و پیرایش مو، کاشت ناخن، خدمات زیبایی و غیره را ارائه دهید.

۱۱- تعمیرات موبایل

یکی دیگر از مشاغل زود بازده کم سرمایه تعمیرات موبایل می باشد. با گسترش گوشی‌های تلفن همراه نیاز به تعمیر آن‌ها نیز بیشتر شد. بسیاری از صدمات وارد شده به گوشی‌های همراه غیر مرسوم هستند. اگر به تعمیرات تلفن همراه آشنا هستید پس این ایده کسب و کار را جدی بگیرید.

۱۲- تست نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها

هیچ سازمانی نمی‌خواهد اپلیکیشن یا نرم‌افزاری را راهی بازار کند که معیوب ، نامناسب و یا حتی دارای ایرادات جزئی باشد. از این‌رو علاقه نسبت به افرادی که این نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها را آزمایش می‌کنند رو به افزایش است، زیرا درخواست نرم‌افزارها در جامعه نیز رو به افزایش است.

برای انجام این‌کار باید تا حدودی با برنامه‌نویسی و ساختار و عملکرد انواع مشخصی از سازوکارها آشنا باشید.

۱۳- نگهداری از حیوانات خانگی

برخلاف سالیان قبل ، امروزه مقوله‌ حیوانات خانگی و نگهداری از آنها گسترده شده است. مردم غیر از سگ و گربه حیوانات زیادی را در خانه نگهداری می‌کنند. هر حیوانی مراقبت‌های خاص خودش را می‌طلبد، و صاحبان آن‌ها از عهده‌ این مرقبت‌ها برنمی‌آیند. شغل نگهداری از حیوانات خانگی می‌تواند به منبع درآمد خوبی برای‌تان تبدیل شود. کاری که در دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی به این کسب و کار مشغول هستند.

۱۴- مربی ورزشی

امروزه کسب و کارهای مرتبط با ورزش رونق بسیاری یافته است. ورزشکاران حرفه‌ای سالانه پول زیادی به دست می‌آورند. ولی حقیقت این است افرادی که در اطراف آن‌ها هستند نیز پول زیادی کسب می‌کنند. زندگی شهری و عدم تحرک موجب شده تا افراد به دنبال فعالیت های ورزشی بروند ضمن اینکه رشد ورزش قهرمانی در رشته های مختلف هم کودکان و نوجوانان زیادی را وارد این عرضه کرده و این افراد رویای قهرمانی در سر دارند.

مربیان باتجربه و کاربلد به شهرت خوبی دست پیدا می‌کنند. هرچه به دنیای حرفه‌ای نزدیک‌تر شوید پولی بهتری برای‌تان رقم خواهد خورد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شغل های پردرآمد با سرمایه کم در ایران

۱۵- طراح داخلی

الان چینش اتاق ها ، محل کار ، سالن ها و … به یک هنر و کسب و کار پولساز تبدیل شده است. یک طراح داخلی دائما با مباحث و آزمون‌های جدید روبروست. این کسب و کار ترکیب فوق‌العاده‌ای است از نوآوری، پیشرفت، تعهد و اشتیاق ، که از هر کسی ساخته نیست.

۱۶-  بلاگ‌نویسی

سخن گزافه نخواهد بود اگر گفته شود که عصر آینده بر وبلاگ نویسی متمرکز است. به‌همین دلیل است که وبلاگ نویسی مورد اقبال و توجه بسیار زیاد می باشد.

اگر از ترکیب کردن، جستجو کردن، ضبط فیلم، عکاسی و از این قبیل کارها لذت می‌برید ، پس شما استاد و متخصص این کار هستید. به شهرت رسیدن در این زمینه دشوار است ولی اگر به شهرت برسید بهره‌ زیادی از آن خواهید برد.

۱۷- مربی مراقبه

شاید اگر دهه های قبل وجود مربی مراقبه را مطرح می کردید تعجب کرده و چه بسا که مسخره می کردند و این را بیشتر به مردمان جنوب شرق آسیا نسبت می دادند ولی الان شرایط کاملا عوض شده است. در زندگی‌های پرتنش و پراسترس امروز مردم به دنبال آرامش هستند. این آرامش غالبا از طریق برخی فعالیت‌هایی مثل ، یوگا ، ماساژ و هیپنوتیزم به دست می‌آید.

با تعداد فزاینده‌ افرادی که به‌صورت روزانه خواه برای تفریح و یا آرامش به مراقبه می‌پردازند نیاز به مربیان مراقبه نیز رو به افزایش است امروز مربیان مراقبه درآمدهای بسیار بالایی دارند و به دلیل مشتریان فراوان چه بسا که باید در صف انتظار باشند.

۱۸- طراح گرافیک

زیبایی همیشه خواهان و طرفدار داشته و دارد حالا هرچه باشد. برای ارائه‌ محصول نوع و شکل بسته‌بندی بسیار مهم است. در زمان مقایسه‌ دو قلم کالا و خدمات، مشتریان معمولا بسته‌بندی زیباتر را انتخاب می‌کنند. از این‌رو امروزه طراحان بصری به تمامی شرکت‌ها و مؤسسات نفوذ کرده‌اند.

البته طراحی گرافیک فقط محدود به بسته بندی نیست بلکه برون داده های مشهود این کسب و کار بسیار زیاد است. از طراحی وب  گرفته، تا طراحی لباس، و بسته بندی. یک طراح بصری می‌تواند از این مسئله بهره‌ زیادی ببرد.

۱۹- خرده ‌فروشی اینترنتی

هر کسی می تواند اجناس و کالاهای خود را در سایت هایی مثل دیوار، شیپور و حتی در سایت های خارجی مثل ، آمازون یا eBay بفروشد. این امکان در فروشگاه‌های دیگر اینترنتی امکان پذیر است و این سایت های محلی برای عرضه کالاها و کسب درآمد اینترنتی برای همگان شده اند.

فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و فعال هر روز مهمانان و مشتریان زیادی دارند، این امر به افراد فرصت می‌دهد اجناس‌شان را به تعداد قابل توجهی از افراد نشان دهند. وقتی یک کالای خوب و یک مشتری مشتاق وجود دارد، این موقعیت چیزی جز یک بهره‌ و سود فوق‌العاده نیست، که نصیب هر کسی هم نخواهد شد.

۲۰- متخصص تبلیغات آنلاین

در دهه های اخیر، به‌خاطر اینترنت و تلفن همراه، فرصت‌های شغلی زیادی فراهم شده‌اند. روزنامه، رادیو و تلویزیون کم‌کم طرح‌های تبلیغاتی خود را از دست می‌دهند، حال آن‌که اینترنت برای تلاش‌های تبلیغاتی خود هر روز پول بیشتری به‌هم می‌زند.

از آن‌جایی‌که تعداد اسپانسرها در فضای اینترنت رو به گسترش است، اثرگذاری بسیار مهم است. پس جای خودتان را در این فضاها پیدا کرده و رشد کنید. راه اندازی این کار نشان می دهد که کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه امکان پذیر است.

۲۱- مشاوره‌ سفر و گردشگری

این روزها مشاوره‌ توریستی و گردشگری با اقبال بیشتری روبرو است زیرا تعداد افراد بیشتری به مسئله‌ سفر و گردشگری علاقمند شده‌اند. به لطف حمل و نقل آسان و ارزان قیمت تعداد سفرها افزایش یافته است و بسیاری از افرادی که تجربه‌ کافی در زمینه‌ سفر ندارند می‌خواهند برای آرامش یا تغییر روحیه مسافرتی داشته باشند.

مشاوران در زمینه سفر و گردشگری، سفری را برایتان رزرو می‌کنند و خدماتی مناسب با بودجه‌تان تدارک می‌بینند و اطمینان حاصل می‌کنند که مشکلی برای مشتری‌شان پیش نمی‌آید.

۲۲- مشاوره‌ ازدواج

این کسب و کار به‌نظر قدیمی ولی بسیار پرسود و پردرآمد می باشد. در زندگی‌های امروز به دلایل گوناگون، مردم بسیار نگران انتخاب شریک زندگی‌شان هستند. بسیاری از آن‌ها از کمک افرادی استفاده می کنند تا تناسب‌شان با فرد موردنظرشان را بسنجد. در این‌جاست که مشاوره‌ ازدواج اهمیت پیدا می‌کند و مشاور وارد عمل می‌شود.

البته این مشاور ازدواج را با سایت ها و مراکز همسریابی و دوست یابی که خلاف قانون عمل می کنند اشتباه نگیرید چون عملکردشان کاملا متفاوت است.

سخن پایانی مشاغل زود بازده کم سرمایه

در این مقاله ۲۲ تا از مشاغل زود بازده کم سرمایه فهرست و ارائه شده است بیشتر این کسب و کارها را می توان به صورت کسب درآمد اینترنتی و یا سنتی و واقعی راه اندازی کرد و این موضوع بستگی به نوع نگاه و توانایی افراد و چگونگی اجرای ایده ها دارد. اگرچه کسب و کار واقعی مزایای خاص خود را دارد ولی کسب درآمد از اینترنت به دلیل گستره زیاد و تنوع مشتریان و کم هزینه تر بودن در بسیاری از این مشاغل توصیه می شود. امکان شروع کسب و کار با سرمایه کم برای همگان وجود دارد.

هر کسی می تواند با توجه به سه فاکتور : ۱- میزان مهارت و تخصص ۲- میزان علاقه  و ۳- میزان نیاز بازار ، یک یا چند تا از این مشاغل زود بازده کم سرمایه را انتخاب کند. اما موفق کسی است که یک ایده را به نحو احسن و در نهایت کیفیت به مشتریان ارائه دهد. نکته کلیدی برای موفقیت این است که ، هرچه رقبا انجام می دهند، باید نوع کالا و خدماتش متمایز ( کیفیت بالا ، قیمت مناسب ) و برتر از دیگران و موارد مشابه باشد.

نکته آخر اینکه بر خلاف تصور برخی ، این مشاغل آن چنان که به نظر می آیند سخت نیستند و هر کسی با کمی جدیت ، پشتکار و تلاش می تواند یک کسب درآمد خوب و پولسازی برای خود فراهم کند و نگران سرمایه اولیه نباشد به مرور و با کسب درآمد ، می تواند آن را به کار تزریق کرده و کسب و کارش را توسعه دهد.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.