کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه

اجرای ایده کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد اینترنت می باشد. معمولا راه اندازی کسب و کارهای سنتی باید همراه با سرمایه اولیه باشد ولی گاهی برای شروع درآمد اینترنتی نیازی به سرمایه اولیه خاصی نیست و یا اگر سرمایه ای نیاز دارد، چندان زیاد و قابل ملاحظه نیست. افراد زیادی را می شناسم که با همان کامپیوتر خانگی که سالها خریده بودند و یا موبایلی که در اختیار دارند کسب و کارشان را شروع کردند.

مدل ها و ایده های زیادی برای راه اندازی مشاغل اینترنتی وجود دارد که برخی نیاز به پول و سرمایه دارد و برخی هم نیازبه سرمایه ندارد. در سایت پول و در این مقاله شیوه ها و ایده های کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه را شرح خواهم داد.

کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه

برخی از کاربران و مخاطبان در سایت سوال می کنند که چگونه و از چه راههایی می توان از طریق اینترنت کسب درآمد بالا و یا مناسبی داشته باشیم؟ واقعیت این است که راهها و روش های کسب درآمد از اینترنت بسیار زیاد و متنوع می باشد و هر کسی می تواند با توجه به مهارت و تخصص ، ایده ، علاقه و سرمایه ای که در اختیار دارد کسب و کار آنلاین خود را شروع کند.

در این مقاله می خواهم بگویم که هر کسی با داشتن ایده ای مناسب (علیرغم نداشتن سرمایه و پول ) می تواند ،کسب و کار خود را شروع کند. البته قصدم پرداختن زیاد به مدل های کسب درآمد اینترنتی نیست چون در مقالات دیگر سایت پول یابی به این موضوع مفصلا پرداخته شده است. می خواهم بگویم در صورت داشتن برنامه و ایده ، هر کسی می تواند بدون سرمایه و یا با حداقل سرمایه یک کسب و کار آنلاین خوب راه اندازی کند.

البته کسب و کاری دارای ارزش و اعتبار بالا می باشد که دائمی و پایدار باشد و منظور و ملاک ، این نوع کسب و کارها می باشد چون کسب و کارهای موقتی، مقطعی و یا فصلی نمی تواند موثر باشد و منظورمان نیست.

ضرورت داشتن ایده برای درآمد اینترنتی

هر کسی که قصد راه اندازی کسب و کاری دارد باید حداقل برای شروع کار ، یک ایده و یا مدل کسب و کار آنلاین را انتخاب کند، چون بدون آن درآمد اینترنتی مفهومی ندارد. انتخاب ایده هم باید بر اساس میزان دانش و مهارت باشد. در واقع بهترین ایده برای کسب درآمد از اینترنت ، راه اندازی کسب و کار بر اساس تخصص و نوع مهارت می باشد.

ایده ای که انتخاب می کنید مسیر و جهت حرکتتان را مشخص می کند و باید منطبق با علاقه و تخصصتان باشد. ممکن است برای اجرای ایده به یک سری محصولات فیزیکی نیاز داشته باشید و مثلا بخواهید آنها را در اینترنت بفروشید و کسب درآمد اینترنتی کنید مثلا لباس ، کیف ، کفش ، لوازم خانه و… ، . که برای تحقق این کار باید یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و این محصولات را هم در اختیار داشته باشید.

کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه ، مدل های کسب درآمد بدون سرمایه ، کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

در اینترنت هر چیزی قابل انجام دادن است حتی بدون سرمایه هم می توان کسب درآمد اینترنتی داشت.

در مقابل ، ممکن است هیچ  محصول و خدماتی برای فروش نداشته و یا اصلا سرمایه لازم برای این کار را در اختیار ندارید ، حال باید چکار کنید؟ نداشتن سرمایه نباید موجب نگرانی و ناامیدی شود چون بستر اینترنت برای کسانی که محصول و سرمایه ندارند هم ایجاد اشتغال و درامد می کند و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. در اینجا شما می توانید از طریق فروش تخصص و مهارت خود کسب درآمد کنید. چیزی که دیگران نیاز دارند و شما در خودتان دارید.

شیوه های فروش تخصص و مهارت در اینترنت

همان طور که در بالا گفته شد اگر  هیچ محصول و یا سرمایه ای برای فعالیت در اینترنت ندارید می توانید از راه فروش تخصص و مهارت خود که اتفاقا خواهان زیادی هم دارد ، درآمد اینترنتی خوبی را شروع کنید. فروش تخصص و مهارت منبع خوبی برای درآمد زایی می باشد اما ممکن است فردی دارای تخصص نباشد این فرد باید چکار کند؟ برای هر دو گروه راه حل وجود دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی بدون تبلیغات

برای افرادی که دارای سرمایه نیستند دو حالت وجود دارد: یا دارای تخصص هستند و یا هیچ تخصص و مهارتی ندارد. این دو گروه می توانند از شیوه ها و راههای زیر اقدام به کسب درآمد کنند:

۱- فروش اطلاعات برای افراد دارای مهارت

یکی از مشاغل پولساز و ایده های کسب درآمد  بدون سرمایه ، فروش اطلاعات یا دانش می باشد. اول باید مشخص کنید که در چه زمینه و موضوعی دارای مهارت و تخصص هستید و پس از شناسایی این زمینه ، می توانید از فروش همان مهارت اقدام به کسب درآمد آنلاین کنید.

فرض می کنیم در زمینه زبان خارجی و ترجمه تخصص و مهارت بالایی دارید ، می توانید با ترجمه مقالات و کتاب های خارجی به فارسی و تبدیل آنها به کتاب الکترونیکی آنها را بفروشید . همچنین می توانید از طریق تولید ویدیوهای آموزش زبان ، فایل های صوتی ، گرفتن متون ترجمه و… کسب درامد کنید شما در واقع از علم خودتان کسب درامد می کنید و هیچ هزینه ای هم نمی پردازید.

فرقی ندارد مهارت و تخصصتان چیست مهم این است که نیاز بازار را بشناسید و بر اساس نیاز بازار ، مهارت و تخصص خود را در قالب و مدل های موردنیاز به مخاطبان خود ارائه دهید. داشتن ابتکار و نوآوری در این کار می تواند کسب درآمدتان را بیشتر کند.

مدل های کسب درآمد از مهارت و تخصص

سوال این است که از چه شیوه ها و مدل هایی می توان برای ارائه مهارت استفاده کنید ؟ این دیگر بستگی به میزان علاقه و نوع نگاهتان به شیوه درآمد اینترنتی دارد. آنچه را که در خانه می سازید و تولید می کنید، کم ترین هزینه را به همراه دارد ، لذا می توانید این محصولات تولیدی را در اینترنت بفروشید . بستگی به نوع مهارت می توانید مثلا طراحی سایت ، ساخت فیلم آموزشی ، آموزش و اجرای پروژه سئو ، آزاد کاری یا فریلنسری ، تولید محتوا  و… را انتخاب کنید.

وجود مدل های فراوان و ایده های کسب درآمد ، دستتان را در انتخاب آن باز می گذارد فقط باید مدلی را که مناسب با مهارتتان است و بیشترین فروش و درآمد اینترنتی را برایتان به همراه دارد را، انتخاب کنید.

 اگر می خواهید کسب و کارتان مستمر باشد یک وبسایت مثلا وردپرسی بزنید که هیچ هزینه ای نداشته و آموزش ساخت سایت وردپرسی در اینترنت وجود دارد مناسب ترین راهکار است و یا یک وبلاگ آموزشی تخصصی بزنید ، می توانید در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، توئیتر ، لینکدین و یا پیام رسان های موبایلی مثل تلگرام و واتس آپ و … مهارت و تخصص خود را ارائه دهید.

۲- کسب درآمد برای افراد فاقد تخصص و مهارت

حالت دوم هم این است که علاوه بر نداشتن سرمایه و پول برای کار ، چه بسا که هیچ نوع مهارت و تخصص شاخصی که پولساز باشد را هم ندارید در این حالت باید چکار کرد؟ هیچ جای ترس و نگرانی وجود ندارد چون خودم هم قبل از پرداختن به کسب درآمد از اینترنت اطلاعات زیادی در این زمینه نداشتم . برای شروع باید ببینید به چه چیزی علاقه دارید، لذا حوزه های مختلف کسب و کار اینترنتی را بررسی کنید.

بعد از بررسی حوزه های کسب و کار اینترنتی ، موردی را که علاقمند هستید و می دانید در آن پیشرفت خواهید کرد را انتخاب کنید. فرضا به بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ علاقمند هستید در همین زمینه کار خود را شروع کنید  و یا فرضا اگر در زمینه موفقیت و رشد فردی علاقه دارید شروع به کار دارید . فرقی ندارد چه حوزه ای را انتخاب می کنید، فقط باید علاقمند به آن حوزه بوده و در بازار کار ، خواهان و مشتری مناسب داشته باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شروع کسب و کار با سرمایه کم

نکته کلیدی و مهم اینکه ، هر حوزه ای را که انتخاب کردید باید به دنبال افزایش مهارت و تخصصتان در آن حوزه باشید و از منابعی مثل کتاب ، مقالات و محتواهای اینترنتی برای یادگیری حتما استفاده کنید . هر چه تسلط تان در آن زمینه بیشتر باشد و حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشید میزان کسب درآمدتان بیشتر خواهد بود.

مدل های کسب درآمد برای افراد فاقد مهارت

برای افرادی که در آغاز مهارت و تخصصی ندارند هم مدل های کسب درآمد زیاد است ولی فقط انتخاب این مدل ها کافی نیست بلکه باید به دنبال یادگیری و افزایش معلومات خود باشند. مدل وبینار و برگزاری آموزش از این طریق ، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ ، تبلیغات در اینستاگرام ، کسب درآمد از تلگرام ،  فروش فایل و محصولات دانلودی ، بازاریابی اینترنتی و… مناسب می باشند.

مدل های کسب و کار اینترنتی معرفی شده در بالا، نمونه ای از صدها شغلی است که می تواند بدون مهارت و تخصص بالا راه اندازی کرد و افراد به مرور با افزایش سطح دانش ، سطح کسب و کار خود را هم ارتقا دهند.

هر کسی می تواند با افزایش میزان مهارت ، کارش را از جنبه عمومی بودن خارج کرده و به شکل تخصصی ادامه دارد این موضوع کسب درآمد را بیشتر خواهد کرد . می توان با استفاده از وبسایت ، وبلاگ ، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی ، مدل کسب و کار خود را تبلیغ و یا محصولات و خدمات خود را ارائه داد.

چگونگی انتخاب شیوه عرضه به مخاطبان و کاربران اینترنتی هم به نوع برنامه کاری افراد بستگی دارد مثلا کسانی که برنامه های درازمدت دارند علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف ، یک سایت مرتبط با فعالیتشان هم ایجاد می کنند تا به مرور زمان به عنوان برند و مرجع تخصصی در اینترنت مطرح شوند.

سخن پایانی کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه

هر کسی می تواند در هر زمینه ای که تخصص و مهارت دارد علیرغم نداشتن سرمایه و پول ، در اینترنت کسب و کارش را شروع کند و حتی اگر مهارت هم ندارد می تواند با مطالعه منابع مرتبط، این مهارت را کسب کند. بعد از کسب مهارت ، می تواند مدل اینترنتی کسب و کارش را انتخاب کند و بر اساس این مدل ، درآمد اینترنتی خود را شروع کند.

راههای تبلیغ و عرضه خدمات و مهارت هم می تواند ایجاد سایت رایگان مثلا سایت وردپرسی ، وبلاگ ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، پیام رسان های موبایلی و… باشد. شیوه تولید و ارائه خدمات هم می تواند به صورت فایل و محصولات دانلودی ، تولید ویدیو و فیلم های آموزشی ، تولید محتواهای متنی و گرافیگی ، کتاب های الکترونیکی یا ایبوک ، مشاوره و… باشد.

نکته کلیدی در ایده های کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه فقط نوع مهارت و یا انتخاب مدل کسب و کار نیست بلکه از همه اینها مهم تر و اساسی ، میزان تخصص و مهارت می باشد . تخصص و مهارت معمولی ارزشمند است ولی به سختی می تواند منجر به کسب درآمد بالا شود. قبل از انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی ، باید ببینید که مهارتتان در قالب محصول و خدمات ، نیاز دیگران را رفع می کند یا نه؟

اگر مهارت و تخصتتان ارزشی را به ارزش های قبلی آن شغل و مهارت اضافه کند یقینا با اقبال عمومی و رونق روبرو خواهد شد. لذا رفع نیاز و افزودن ارزش به ارزش های قبلی ، دو فاکتور مهم برای موفقیت در راه اندازی کسب و کار می باشند که اگر لحاظ شود کسب درآمد اینترنتی بالایی محقق خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.