ضرورت کسب درآمد اینترنتی

درباره اهمیت ، مزایا ، جایگاه و ضرورت کسب درآمد اینترنتی بین همه کاربران اتفاق نظر وجود دارد و همه اذعان دارند که کسب درامد از اینترنت و به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی پردرآمدترین و پولسازترین کسب و کارها در جهان محسوب می شوند و هر روزه هم بر تعداد فعالان و نیز میلیاردرهایی که از این طریق کسب درآمد می کنند افزوده می شود.

در ایران اگرچه کسب درآمد اینترنتی کمی دیر شروع شد ولی مانند سایر کشورهای جهان، افراد زیادی توانسته اند از طریق کسب درآمد از اینترنت به درآمدهای بسیار زیادی در ماه و یا حتی در روز برسند. دلیل موفقیت این افراد فقط و فقط این بود که، اراده کردن، خواستند و تلاش کردند. به دلیل اهمیت موضوع در این مقاله سایت پول یابی به ضرورت کسب درآمد اینترنتی و مزایای آن پرداخته می شود.

ضرورت کسب درآمد اینترنتی

توجه به کسب و کار اینترنتی به عنوان یک ضرورت در دنیای امروز مطرح است و یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری ، اهمیت بخشیدن به دنیای کسب و کار اینترنتی می باشد. برای بالا بردن ظرفیت تولید و اشتغال در دوران رکود اقتصادی و افزایش کسب درآمد، توجه به کسب و کار اینترنتی و ایجاد امکانات مناسب برای استفاده کاربران بسیار مهم و حیاتی است و می‌تواند اتفاق‌های مبارکی را در زمینه تولید و اشتغال فراهم کند.

در دنیای امروز نباید از اهمیت کسب و کار اینترنتی غافل شد، بلکه باید تمامی امکانات را برای راه اندازی و استفاده بهینه از این بستر پولساز فراهم کرد. اینترنت ابزاری است که در سراسر جهان از آن به انحای مختلف استفاده می‌شود و این امکان را می‌دهد تا به منابع متعدد دسترسی پیدا کرد و به راحتی بتوان اطلاعات مورد نظر خود را جستجو کرد.

در اهمیت و ضرورت کسب درآمد اینترنتی همین بس که گفته شود، بسیاری از تولید‌کنندگان و شرکت‌ها با کمک وب‌سایت‌های خود به طور چشمگیری رشد و افزایش کسب درآمد را تجربه کرده اند. وقت آن رسیده که به این بستر ارتباطی برای ترویج کسب و کارها، توجه جدی کرده و به افزایش کسب درآمد اینترنتی و توسعه کسب و کار در آن بیاندیشید. از طریق ایجاد یک وب‌سایت می‌توانید به منابع بسیار زیادی دسترسی داشته باشید.

ضرورت کسب درآمد اینترنتی ، اهمیت کسب و کار اینترنتی ، مزایای کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد اینترنتی واقعی رایگان

مزایا و اهمیت کسب درآمد از اینترنت

وقتی به سایت ها و فروشگاههای اینترنتی بزرگ نگاه می اندازید مشاهده می کنید که به درآمدهای میلیاردی رسیدند و برخی از این سایت ها و فروشگاهها، پولساز ترین و ثروتمندترین کسب و کارها را در جهان دارند. البته این سایت ها یک شبه به این جایگاه نرسیدند و پله به پله کسب و کار اینترنتی خود را رشد داده اند. اما وجود مجموعه این وب سایت ها و فروشگاهها بیانگر پتانسیل بالا ، مزایا و اهمیت کسب درآمد اینترنتی می باشند.

همان طور که بارها تاکید شد، امروزه در ضرورت کسب درآمد اینترنتی شکی وجود ندارد. بستر اینترنت ظرفیت بسیار بالا و متنوعی برای راه اندازی مشاغل مختلف دارد و این موضوع موجب اقبال بیشتر کاربران ، شرکت ها ، برندها و صاحبان کسب و کارها شده است. برخی از مهم ترین مزایای کسب درآمد اینترنتی عبارتند از:

۱- کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه و پول

شاید اولین و مهمترین مزیت کسب درآمد اینترنتی که موجب شده خیلی از افراد به سمت راه اندازی کسب و کار آنلاین بروند این باشد که با کمترین سرمایه ممکن و یا حتی بدون سرمایه می توانید از طریق اینترنت کسب درآمد کنید. یعنی برای کسب درآمد از اینترنت به هیچ سرمایه اولیه نیاز ندارید و اگر هم داشته باشید به سرمایه بسیار ناچیز و کمی نیاز است. اصولا عبارت کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه در اینترنت به عنوان یک مزیت موکد بیان می شود.

اگر به فکر کسب درآمد اینترنتی هستید و می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید نباید نگران سرمایه اولیه باشید. برای شروع کسب درآمد آنلاین ، بیش از سرمایه نیاز به ایده خوب ، تلاش زیاد و استمرار در کار دارید.

۲- کسب درآمد اینترنتی در هر شرایطی

یکی دیگر از بزرگترین اهمیت و مزایای کسب درآمد اینترنتی این است که در هر شرایطی می توانید از اینترنت کسب درآمد داشته باشید. یعنی بعد از این که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید چه سر کار باشید و یا مسافرت و یا خواب باشید، می توانید از اینترنت درآمدزایی داشته باشید.

کسب و کار آنلاینی این امکان را برای شما فراهم کرده است که در هر شرایطی می توانید از اینترنت درآمدزایی کنید. این مزیت فقط در کسب و کار اینترنتی وجود دارد و هرگز کسب و کارتان تعطیل نمی‌شود. خود همین مزیت ویژه ، ضرورت کسب درآمد اینترنتی را بیشتر نشان می دهد.

برای نمونه، اگر یک کسب و کار فیزیکی مثلاً یک فروشگاه لباس و یا کتاب داشته باشید، روزهایی که به سرکار نمی روید هیچ درآمدی نخواهید داشت و کسب و کارتان کاملا تعطیل می شود. اما در کسب درآمد مجازی ، فروشگاه اینترنتی همیشه باز است و هرگز تعطیل نمی شود و اصلا نیازی نیست برای اینکه مخاطبان و کاربران تان از شما خرید کنند حتما حضور فیزیکی داشته باشید. تمام فرآیند خرید و تحویل محصول در کسب درآمد اینترنتی به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  لباس رسمی جلسات کسب درآمد

۳- کسب درآمد در خانه با کامپیوتر و یا موبایل

یکی دیگر از بهترین مزیت های کسب درآمد اینترنتی، کسب پول در منزل با استفاده از کامپیوتر و یا موبایل شخصی می باشد. خیلی از کارآفرینان اینترنتی در دنیا کارشان را از خانه خودشان شروع کردند. شما هم برای کسب درآمد از اینترنت می‌توانید بدون نیاز به هیچ دفتر و شرکتی ، کسب و کارتان را در خانه تان راه اندازی کنید و آن را از منزل اداره کنید.

کسب و کارهای اینترنتی زیادی در ایران هستند که مدیران و صاحبانشان در خانه خود انجام می دهند. برای شروع کسب و کار آنلاین به هیچ دفتر و شرکتی نیاز ندارید. بعدها که درآمدتان افزایش پیدا کرد می توانید به فکر تشکیل دفتر یا شرکت و یا تیم سازی باشید، که البته آن هم اختیاری می باشد.

زمانی که به برخی از افراد گفته می شود باید همین حالا کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید می گویند که تا دفتر و شرکتی نداشته باشیم هرگز کسب و کارمان را راه اندازی نمی‌کنیم. در کسب و کارهای اینترنتی اگر با توقع بالا باشید هرگز موفق نخواهید شد و شکست خواهید خورد.

اگر واقعا ضرورت کسب درآمد اینترنتی را در شرایط حاضر درک کرده باشید برای شروع اصلاً به دفتر و شرکت فکر نمی کنید. بعد از اینکه درآمد تان افزایش پیدا کرد می توانید تمام این ها را داشته باشید. از الان فقط و فقط به فکر شروع کسب و کار اینترنتی خود باشید.

۴- عدم نیاز کسب درآمد اینترنتی به مجوزها

برای راه اندازی هر کسب و کاری نیاز به یک سری مجوزهای خاص دارید ولی برای شروع کسب درآمد از اینترنت به هیچ مجوز خاصی نیاز ندارید. البته در کشور ما در هر کاری باید همیشه مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته باشد تا در ادامه مشکلی برایتان ایجاد نشود.

ولی در کل برای افرادی که قصد دارند کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کنند یا می خواهند از طریق اینترنت کسب درآمد کنند نیازی نیست مجوز داشته باشند. البته ثبت سایت و فروشگاه در سایت ساماندهی و گرفتن اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک برای وب سایت هایی که فروش اینترنتی دارند، جهت افزایش اعتماد کاربران و فروش بیشتر توصیه می شود. اگر مدیران سایت ها به فکر توسعه کسب و کار و استمرار کسب درآمد اینترنیت هستند بهتر است مجوزهای ضروری را اخذ کنند.

البته هنوز گرفتن این نوع مجوزها اجباری نشده است.و نیازی نیست در کسب و کار اینترنتی تان حتما مجوز خاصی داشته باشید.

۵- ارتباط گسترده و بی واسطه با مشتریان

یکی دیگر از مزیت های کسب درآمد اینترنتی ارتباط گسترده و بی واسطه با مشتریان و مخاطبان به صورت آنلاین و اینترنتی است. برای کسب درآمد از اینترنت اصلاً نیازی نیست که به مخاطبان و مشتریانتان دسترسی مستقیم و چهره به چهره داشته باشید و اینترنت این کار را بسیار ساده و راحت کرده است.

در کسب و کارهای سنتی و واقعی ارتباط داشتن با مشتری قبل و بعد از خرید بسیار سخت و دشوار است. ولی در کسب و کارهای اینترنتی به راحتی می توانید با مشتریانتان قبل و بعد از خرید در ارتباط باشید و از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کنید.

۶- عدم نیاز به پول و سرمایه برای بازاریابی و تبلیغات

یکی دیگر از مزیت های کسب درآمد اینترنتی این است که با حداقل سرمایه و هزینه ممکن می توانید برای کسب و کارتان بازاریابی و تبلیغات کنید. در بستر اینترنت راه و روش های زیادی برای بازاریابی و جذب مشتری و کاربر وجود دارد، که با استفاده از این روش ها می توانید با کمترین سرمایه ممکن و یا حتی بدون سرمایه ف مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید.

برای نمونه، با بهینه سازی یا سئو سایت می توانید به صورت کاملا رایگان مخاطبان و کاربران نامحدودی را از طریق موتورهای جستجو وارد سایت خود کنید. همچنین با تولید محتوای جامع و کامل برای مخاطبان تان می توانید آنها را به صورت کاملا رایگان جذب کسب و کارتان کنید. بازاریابی از طریق تولید محتوا و یا سئو seo بهترین و موثرترین راه برای جذب مخاطبان و کاربران اینترنتی است که می توانید بدون سرمایه و یا با کمترین سرمایه ممکن انجام دهید.

ضرورت یا عدم ضرورت داشتن وب سایت

بعد از بیان مزایای کسب درآمد از اینترنت ، در ادامه موضوع ضرورت کسب درآمد اینترنتی این سوال مطرح می شود که آیا برای کسب درآمد اینترنتی باید حتما وب سایت داشته باشید؟ به نوعی این سوال متداول ترین و پرتکرارترین سوال در سایت پول یابی هم می باشد که بیشتر کاربران اینترنتی آن را می پرسند. اگر بخواهم صریح و واضح جواب دهم ، پاسخ خیر می باشد ولی یک « اما » هم دارد.

اما این کار ، بر عدم ضرورت و حتمی بودن آن است یعنی هر کسی که بخواهد از طریق اینترنت درآمدزایی داشته باشد حتما نیاز نیست که وب سایت داشته باشد. اما وجود سایت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار مهم و تاثیرگذار است. البته این موضوع به نوعی به روش کسب درآمد اینترنتی‌ هر فرد و برنامه های ترسیم شده اش هم بستگی دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سایت های پرداخت آنلاین ایران

با وجود انواع کسب درآمد اینترنتی ، داشتن سایت برای کسب و کار اینترنتی بسیار مهم و تعیین کننده است. چون تمام مخاطبان و کاربران شما را از طریق سایت تان پیدا خواهند کرد و بسیاری از درآمدتان از طریق سایتتان ایجاد می شود. علاوه بر این، باید با استفاده از سایت اعتماد سازی و جلب توجه کنید. البته داشتن یا نداشتن سایت به مدل کسب درآمد اینترنتی هم بستگی دارد. به طور کلی، در بیشتر مواقع داشتن سایت موجب موفقیت و رشد سریع تر کسب و کارها می شود.

شیوه راه اندازی وب سایت

حالا که در بیان ضرورت کسب درآمد اینترنتی به ایجاد وب سایت اشاره شد ، توجه کنید که طراحی و ساخت سایت اصلاً کار سخت و دشواری نیست و نیازی برای مراجعه به شرکت‌ها و افراد برنامه‌نویس نمی باشد. خودتان می توانید با کمترین سرمایه ممکن و یا حتی بدون کدنویسی و برنامه نویسی یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید.

برای طراحی و راه اندازی سایت می توانید از سایت ساز کاملاً رایگان وردپرس wordpress  که امکانات زیاد و حرفه ای دارد، استفاده کنید. وردپرس یک سایت ساز کاملاً رایگان است که می توانید با استفاده از آن هر  نوع سایتی را که دوست دارید طراحی کنید. کار با آن ساده بوده و در کمتر از یک روز می توانید یک وب سایت حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید.

البته علاوه بر وردپرس، سایت سازهای دیگری مثل joomla, Wix, webs  و… وجود دارند که می توانید از آن ها هم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید. سایت ساز وردپرس زبان فارسی را به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. خیلی راحت در کمتر از چند ساعت می توانید سایت شخصی خود را راه اندازی کنید. امنیت سایت ساز وردپرس بسیار بالا است و همین مورد موجب شده تا وردپرس محبوب ترین سایت ساز دنیا شناخته شود.

اگر باز هم دچار تردید هستید، فیلم های آموزشی گام به گام نصب وردپرس در اینترنت فراوان است و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. بعد از راه اندازی سایت نوبت به فروشگاه اینترنتی می‌رسد. در این مرحله باید سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید.

شیوه طراحی فروشگاه اینترنتی

شاید تصور کنید که طراحی فروشگاه اینترنتی ممکن است کار سخت و پرهزینه ای باشد، در صورتی که اصلا اینطور نیست. طراحی فروشگاه اینترنتی هم مثل طراحی سایت بسیار ساده و راحت بوده و حتی از راه اندازی وب سایت هم راحت تر می باشد. توسط وردپرس و افزونه ای به نام ووکامرس می توانید سایت وردپرسی تان را به صورت کاملا رایگان به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. یعنی در کمتر از چند دقیقه می توانید سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات تبدیل کنید.

افزونه ووکامرس woocommerce این امکان را در اختیارتان قرار می دهد که همه چیز را به صورت اتوماتیک انجام دهید. از سفارش محصول گرفته تا تحویل آن به مشتری به راحتی قابل اجرا می باشد.. همه چیز به همین سادگی انجام می شود. لذا به هیچ وجه، نگران راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی خود نباشید.

سخن پایانی ضرورت کسب درآمد اینترنتی

در سالهای اخیر با پیشرفت فزاینده تکنولوژی و فناوری های نوین بسیاری از تعاملات و مبادلات در دنیای واقعی به سمت فضای مجازی منتقل شده است. اصلی ترین ویژگی این تکنولوژی های نوین، از میان برداشتن فشردگی زمان و مکان و رفع بسیاری از محدویت های جغرافیایی و زمانی در دنیای فیزیکی می باشد. این اتفاق فرصت های بدیعی را در اختیار حکومت ها، صاحبان شرکت های فراملیتی و افراد قرار داده است. در اینجاست که ضرورت کسب و کار اینترنتی به دلایل زیر بیش از پیش عیان می گردد چون:

– راه اندازی کسب و کار اینترنتی این روزها در ایران بسیار رو به افزایش هست.

– با توجه به اینکه در حال حاضر شاهد افزایش نرخ بیکاری هستیم ، توجه به کسب و کار آنلاین ضروریست.

– یکی از راه های ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری می‌تواند اهمیت بخشیدن به دنیای کسب و کار اینترنتی باشد.

– حتی اگر یک کارمند شاغل هستید و درآمد ثابتی دارید، باید برای دراز مدت و آینده خود به فکر ایجاد یک منبع درآمد غیر فعال باشید.

با توجه به این موارد، راه اندازی کسب و کار آنلاین می‌تواند بهترین گزینه باشد.

نکته آخر ضرورت کسب درآمد اینترنتی اینکه، اگر  تصمیم گرفتید کسب درآمد اینترنتی داشته باشید بهتر است در ابتدا به علایق و مهارت های خود توجه کنید تا بر اساس آن شغل مناسب خود را انتخاب کنید. با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی های اینترنتی ، تعداد مشاغل اینترنتی هر روزه در حال افزایش است و افراد می توانند در هر حوزه ای که به آن علاقه دارند و یا فکر می کنند ممکن است در آن به موفقیت بیشتری برسند، می توانند در آن حوزه وارد شده و کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز کنند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.