انواع کسب درآمد اینترنتی

شخصی پرسید چگونه می توان از اینترنت کسب درآمد کرد ؟ در جواب باید گفت، وجود انواع کسب درآمد اینترنتی این امکان را به افراد می دهد که هر کدام را که دوست دارند برای شروع کسب درآمد اینترنتی انتخاب کنند. کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیاد بوده و انتظار کسانی را می کشد که دارای مهارت ، تخصص ، ایده و علاقه هستند تا آنها را انتخاب کنند. خوبی کسب و کار آنلاین این است که فقط نیاز به کامپیوتر متصل به اینترنت و یا یک تلفن همراه هوشمند دارد تا کار را شروع کرد.

کسب درآمد از اینترنت یکی از بهترین ، ساده ترین ، پولساز ترین ، برترین و متنوع ترین عرصه ها برای شروع می باشد کافیست یکی از مدل های کسب درآمد از اینترنت را انتخاب کنید و کار را شروع کنید. به دلیل اهمیت بسیار زیاد و همچنین آشنایی مخاطبان و کاربران سایت پول یابی ، انواع کسب درآمد اینترنتی را در این مقاله به صورت مختصر و اجمالی شرح می دهم. توجه کنید که شیوه های کسب و کار اینترنتی بسیار بیشتر و فراتر از اینها می باشد.

انواع کسب درآمد اینترنتی

زمانی که می خواهیم صحبت از انواع کسب درآمد اینترنتی کنیم انگار وارد یک اقیانوس بزرگی از مشاغل متعدد و کسب و کارهای متنوع می شویم هر آنچه از شغل در دنیای بیرون وجود دارد مدل هایی از آن را در اینترنت می توان یافت. هر آنچه آرزو و علاقه داشته باشید بدون شک در اینترنت راهی برای کسب درآمد از آن طریق خواهید یافت. هر کسی می تواند به عنوان یک آزادکار یا اینفلوئنسر و یا میلیون ها شکل و روش دیگر اقدام به کسب درآمد اینترنتی کند.

اقیانوسی از مشاغل و فرصت ها در اینترنت وجود دارد که هر کسی می تواند با توجه به مهارت ، نیاز بازار و علاقه خود و با رعایت اصول حرفه ای، یک یا چند تا از این مشاغل را انتخاب کرده، شروع به کسب درآمد کند. در اینترنت همیشه راههای زیادی برای پول درآوردن وجود دارد و خیلی ساده با توسعه کسب و کارتان می توانید درآمد تان را چندین و چند برابر کنید.

اما این قضیه یک اما هم دارد و آن اینکه ، متاسفانه کسب درآمد از اینترنت در بین بسیاری از افراد بد جا افتاده و برخی تصور می کنند که از هر روشی می‌توان از طریق اینترنت درآمدزایی کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد گول وب سایت های سودجو که فقط به فکر پر کردن جیب شان هستند را خورده و در این راه شکست می خورند همین کار موجب می‌شود خیلی از افراد فکر کنند که کسب درآمد اینترنتی یا کسب درآمد از اینترنت دروغ است و فایده ای ندارد.

درست است که مدل های کسب درآمد فراوان است ولی راه اندازی کسب درآمد از اینترنت بر طبق اصول و قواعد می باشد که برای موفقیت باید حتما آنها را رعایت کرد تا به نتیجه دلخواه رسید.

انواع کسب درآمد اینترنتی ، مدل های کسب و کار اینترنتی ، کسب درآمد اینترنتی واقعی ، کسب درآمد آنلاین ، راههای پولسازی در اینترنت

مدل ها و روش های کسب درآمد از اینترنت

همان طور که اشاره شد شیوه ها و مدل های فراوانی از کسب درآمد در اینترنت وجود دارد که هر فردی می تواند با توجه به علاقه و مهارت خود و با برنامه آنها را شروع کند. برای آشنایی در اینجا یکسری از پرطرفدار ترین انواع کسب درآمد اینترنتی برای آشنایی فهرست شده است که عبارتند از:

۱- بازاریابی وابسته  affiliate marketing

همکاری در فروش ، بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ affiliate marketing از جمله مشاغلی است که توانست با ظهور اینترنت خود را به شکل بهتر و بهینه تری به دنیای تجارت وارد کند و سود بسیار چشمگیری به افراد زیادی در سراسر جهان برساند.

در بازاریابی وابسته در اصل شما از خود کالا و یا محصول و حتی خدمتی را عرضه نمی کنید بلکه محصولات و خدمات سایر افراد و شرکت های بزرگ را در وب سایت ، وبلاگ و یا صفحه شخصی خود منتشر می کنید و در ازای هر مشتری و یا فروش ، کسب درآمد می کنید در این روش شما به هیچ سرمایه ای نیاز نخواهید داشت و فقط کافیست که بتوانید مشتری را به مسیر درست هدایت کنید.

شیوه کسب درآمد از همکاری در فروش

نحوه کار در این روش، به این‌صورت است که در وب‌سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، ثبت‌نام می‌کنید و محصولاتی را برای بازاریابی انتخاب می‌کنید. وب‌سایت‌های ایرانی مانند میهن‌استور، سیستم همکاری در فروش دی‌جی‌کالا و برخی از وب‌سایت‌های خارجی مانند کلیک‌بنک، وب‌سایت‌های خوبی هستند که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند.

در این وب‌سایت‌ها، برای هر محصول لینکی اختصاصی برای هر کاربر وجود دارد که می‌تواند با استفاده از این لینک، برای محصولات بازاریابی کند. هر کاربر، یک لینک منحصر بفرد دارد که می‌تواند از آن، در هر جایی که فکر می‌کند بازدهی خوبی دارد، استفاده کند.

مثلاً شما به عنوان یک کاربر عضو یکی از این سایت‌ها شده‌اید و می‌خواهید یکی از محصولات را بازاریابی کنید، در ادامه لینکی اختصاصی به شما داده می‌شود که می‌توانید در جاهای مختلف مانند، شبکه‌های اجتماعی، کانال یوتیوب، وبلاگ و… آن محصول را تبلیغ کنید. در اینجا، هر زمان که شخصی بر روی لینک اختصاصی شما کلیک کند و محصول مورد نظر را بخرد، پورسانت مشخصی به شما پرداخت می‌شود.

توجه کنید بازاریابی برای محصولات، تنها یک نوع از شیوه کسب درآمد در سیستم همکاری در فروش محسوب می‌شود. در برخی از وب‌سایت‌ها، امور دیگری نیز در نظر گرفته می‌شود. مثلاً اگر با لینک شما یک آگهی دیده شود یا ثبت‌نامی در سایت انجام شود باز شما پورسانت دریافت خواهید کرد.

۲- آزاد کاری (فریلنسینگ )

آزاد کاری یا فریلنسینگ یکی از محبوب ترین مشاغل موجود در اینترنت است که کمک می کند آن کاری را که دوست دارید پیدا کنید و از علایق و استعداد های خود درآمد کسب کنید. فریلنسینگ در اصل به این صورت است که شما کاری را که می توانید انجام دهید را با بقیه مردم به اشتراک می گذارید و افرادی که به آن نوع توانایی و یا تخصص شما نیاز دارند به سراغ شما می آیند و از شما کمک می خواهند و شما در ازای کمکی که به آن ها می کنید درآمد کسب می کنید. به همین سادگی کسب و کارتان را شروع می کنید.

امروزه سایت های معتبر زیادی در حوزه فریلنسینگ در ایران وجود دارد اما از معروف ترین آنها می توان به سایت پونیشا اشاره کرد که سالهاست در این عرصه در حال فعالیت و کسب درآمد اینترنتی می باشد.

ویژگی آزادکاری یا فریلنسری

آزادکاری یا فریلنسری به هیچ سرمایه‌ای نیاز ندارد. بسیاری از فریلنسرهایی که در اینترنت فعالیت می کنند هیچ وب سایتی ندارند و برای دیگران در خانه کار می کنند. هر مهارت و تخصصی که داشته باشید می توانید از آن برای رفع نیاز کسی و از طریق اینترنت کسب درآمد کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه طراحی سایت تخصص دارید و در واقع یک طراح وب حرفه ای هستید می توانید پروژه های طراحی سایت دیگران را انجام بدهید و از این روش کسب درآمد کنید.

اگر دارای تخصص و مهارت هستید ولی وبسایت ندارید ، شیوه کار بسیار ساده و راحت است. مثلا در زمینه طراحی سایت کار می کنید وارد سایت پونیشا و انجام میدم می شوید نمونه کارها و رزومه خودتان را نشان می‌دهید. مثلاً می‌توانید بگویید می‌توانم وب سایت های فروشگاهی طراحی کنم و برای هر وب سایت فروشگاهی پانصد یا یک میلیون تومان دریافت می کنم. به همین راحتی. مطمئن باشید افراد زیادی هستند که به دنبال یک طراح سایت فروشگاهی حرفه‌ای مثل شما می گردند.

البته از طریق فریلنسری یا آزادکاری می‌توانید علاوه بر کسب درامد اینترنتی ریالی ، کسب درآمد دلاری هم داشته باشید. با ثبت نام در سایت های خارجی ، می توانید پروژه های مختلفی که در زمینه های مختلف وجود دارد را انجام دهید و درآمد اینترنتی دلاری را تجربه کنید.

۳- کسب درآمد از آموزش آنلاین

یکی دیگر از انواع کسب درآمد اینترنتی ، کسب پول از طریق آموزش آنلاین می باشد. اگر در حرفه و شغل خاصی دانش و اطلاعات بالایی دارید؟ و یا علاقمند به یادگیری آن هستید؟ کافیست اطلاعات و دانش خود را با کمک اینترنت با دیگران به اشتراک بگذارید. از این راه می توانید از دانش و اطلاعات خود بدون هیچ واسطه ای کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. این انتقال یا اشتراک اطلاعات، آموزش نامیده می شود. حال اگر این اطلاعات را در بستری مانند اینترنت به دیگران انتقال دهید، به کاری که انجام می دهید، آموزش آنلاین می گویند.

از مزایای آموزش آنلاین می توان به عدم وابستگی به مکان و زمان، هزینه های بسیار کم و تعداد بسیار زیاد و حتی نامحدود فراگیر و دانشجو اشاره کرد. بیشتر مردم ترجیح می دهند به آسان ترین شیوه ممکن مهارت های لازم و موردنیاز خود را فرا بگیرند و حاضرند برای رسیدن به این هدف خود مقدار قابل توجهی پول پرداخت کنند.

حال سوال اصلی اینجاست که چرا شما نباید از این فرصت استفاده کنید و از دانش خود درآمد کسب کنید؟ آموزش آنلاین، آسان ترین راه برای آموزش است و به کمترین امکانات جهت شروع کار نیاز دارد.

شیوه راه اندازی کسب درآمد اینترنتی از آموزش

اگر فکر می کنید هیچ تخصص و مهارتی ندارید می توانید از یک حوزه خاص که مورد علاقه خودتان است فعالیت را شروع کنید. البته توجه کنید که برای ساخت دوره های آموزشی باید در حوزه ای که انتخاب می کنید مهارت و تخصص تان را افزایش دهید و به قول معروف استاد و صاحب نظر باشید. برای افزایش تخصص و مهارتتان می توانید از منابعی مثل کتاب ها و اینترنت که یک منبع نامحدود برای یادگیری است استفاده کنید.

به عنوان مثال ممکن است بخواهید در زمینه موفقیت و رشد فردی ، کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید و شروع به کسب درآمد اینترنتی کنید، می توانید بهترین و پرفروش ترین کتاب های موفقیت فردی را تهیه کنید و بخوانید و یا اینکه می توانید از ویدیوهای آموزشی آنلاین استفاده کنید. به هر حال در هر زمینه ای که می خواهید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید اگر مهارت و تخصصی ندارید باید تخصص و مهارت خود را افزایش دهید.

البته قبل از انتخاب یک ایده مناسب به این نکته توجه کنید که حتماً ایده ای را انتخاب کنید که با استفاده از آن بتوانید با تولید محصولات دانلودی و آموزشی نیاز دیگران را برطرف کنید یا اینکه بتوانید ارزشی به ارزش های آنها اضافه کنید. اگر برای انتخاب ایده این دو فاکتور را رعایت کنید و بهترین ایده را انتخاب کنید مطمئن باشید می توانید از طریق اینترنت به درآمدهای بسیار بالایی برسید.

۴- کسب درآمد با محصولات دیجیتالی و دانلودی

یکی از بهترین روش ها و مدل های کسب درآمد اینترنتی که هر کسی می تواند از طریق آن به درآمدهای بالا برسد فروش فایل و محصولات دانلودی و دیجیتالی است. وب سایت های زیادی در ایران هستند که با استفاده از فروش محصولات دیجیتالی و دانلودی یا همان فروش فایل به درآمدهای بسیار زیادی در اینترنت رسیده اند.

امروزه کسب و کارهای آنلاین با تولید محصولات آموزشی و دانلودی در موضوعات مختلف توانستند از طریق اینترنت کسب درآمد کنند. مدتهاست که کمتر کسی محصولات و دوره های آموزشی را بر روی دی وی دی و یا سی دی به مشتریانش می فروشد. می توانید با تولید محصولات آموزشی و دانلودی در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی کنید. در این مدل کسب درآمد اینترنتی مشتریان و مخاطبانتان می توانند با پرداخت هزینه ، همان لحظه محصول را دانلود کرده و به محصولات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

تولید و فروش آموزش در زمینه های مختلف بسیار مرسوم شده و سایت های بزرگ از این روش برای کسب درآمد از اینترنت استفاده می کنند. خیلی راحت می توانید با تولید محصولات آموزشی و دانلودی به درآمدهای بالا در ماه برسید.

منظور از محصولات دیجیتالی و دانلودی می تواند هر چیزی باشد. مثلاً می تواند قالب و یا افزونه های وردپرس و جوملا باشد. حتما نباید محصولات تخصصی و آموزشی باشد. در کل به هر محصولی که به صورت دیجیتالی فروخته می شود و قابل دانلود باشد ، محصولات دیجیتالی و دانلودی می گویند.

شیوه کسب درآمد از فروش فایل و محصولات دانلودی

تحقیقات نشان داده، بهترین روش کسب درآمد اینترنتی برای افرادی که هیچ محصول و خدماتی ندارند این مدل کسب درآمد از اینترنت است. در این مدل کسب درآمد از اینترنت شما تخصص و مهارتتان را به دوره ها و فایل های آموزشی تبدیل کرده و به مخاطبان و کاربرانی که به اطلاعات شما نیاز دارند می‌فروشید.

مطمئن باشید افراد زیادی هستند که قصد دارند در جایگاهی که الان هستید باشند. و شما با تولید محصولات آموزشی می توانید نیاز این مخاطبان و کاربران را حل کنید. اگر محصول خوبی تولید کنید، شک نداشته باشید که افراد زیادی هستند که از محصول شما استقبال خواهند کرد.

البته برای راه اندازی این مدل کسب درآمد اینترنتی باید یک وب سایت راه اندازی کنید. وب سایت خود را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. برای طراحی و ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی به سرمایه اضافی نیاز ندارید و خودتان می توانید بدون کد نویسی و برنامه نویسی یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید. داشتن سایت در این مدل کسب درآمد اینترنتی الزامی است، چون تمام درآمدزایی تان از طریق سایت صورت می گیرد.

۵- کسب درآمد از راه فروش محصولات فیزیکی

یکی دیگر از انواع کسب درآمد اینترنتی ، فروش محصولات فیزیکی است. در این مدل می توانید محصولات خود و دیگران را به صورت اینترنتی بفروشید. برخی به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا هستند. اما آیا برای شروع لازم است حتماً اینقدر هزینه کنید؟ می توانید بدون سرمایه و هزینه اضافی یک فروشگاه اینترنتی با تمام امکانات راه اندازی کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای رشد کسب و کار اینترنتی

در این مدل کسب درآمد از اینترنت نیازی نیست که انبار برای محصولات داشته باشید. خیلی راحت می توانید محصولات دیگران را در سایت خود بفروشید و زمانی که سفارشی را گرفتید، از آنها محصول را دریافت کنید و به دست مشتری برسانید. دقیقا مثل وب سایت دیجی کالا و آمازون که از این مدل کسب درآمد اینترنتی استفاده می کنند.

بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران و حتی جهان با استفاده از این مدل کسب درآمد اینترنتی توانستند به درآمدهای بالایی برسند. در این مدل کسب درآمد اینترنتی به ازای هر فروش مبلغی به عنوان پورسانت دریافت می کنید.

اگر تمایل به فروش کالا دیگران ندارید، می توانید محصولات خود را بفروشید. مثلا ممکن است یک لباس فروشی داشته باشید. می توانید با ایجاد فروشگاه اینترنتی محصولات فیزیکی خود را بفروشید. یا اگر در کار فروش لوازم جانبی موبایل هستید می توانید یک فروشگاه اینترنتی فروش لوازم جانبی موبایل راه اندازی کنید و محصولات آن را به صورت آنلاین بفروشید.

۶- کسب درآمد اینترنتی از راه تولید محتوا

تولید محتوا یکی از مهم ترین کارهایی است که مدیران کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه رشد کنند و مخاطبان و کاربران خیلی ساده آن را پیدا کنند باید بلد باشد. در کل تولید محتوا کاری است که هر کسب و کار اینترنتی که می خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید انجام بدهد

با استفاده از تولید محتوا می توانید کسب درآمد کنید. تولید محتوا در آینده یکی از پردرآمدترین و پولساز ترین مدلهای کسب درآمد اینترنتی است. چون خیلی از افرادی که به سراغ راه اندازی کسب و کار اینترنتی می روند و کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی می کنند اصول تولید محتوا را نمی دانند و نمی توانند محتوای مناسبی را برای کسب و کار و سایتشان تولید کنند و یا فرصت کافی برای تولید محتوا ندارند.

اگر در زمینه تولید محتوا حرفه ای شوید و بتوانید محتوا های جذاب، کاربردی و اصولی تولید کنید مطمئن باشید افراد زیادی هستند که بابت تولید محتوا حرفه ای برای سایت خود به شما پول می دهند.

راههای کسب درآمد از تولید محتوا

همان طور که در بالا اشاره شد تولید محتوا یکی از انواع کسب درآمد اینترنتی در حال رشد می باشد که خواهان زیادی در اینترنت دارد. برای کسب درآمد اینترنتی از طریق تولید محتوا راهها و روش های زیادی وجود دارد. که مهم ترین روشهای کسب درآمد از طریق تولید محتوا عبارتند از:

الف: تولید محتوای اینترنتی برای خود

روش اول اینکه، می توانید با تولید محتوای حرفه ای و جذاب برای سایت خود مخاطبان زیادی را جذب کنید و از طریق آنها درآمدزایی داشته باشید. به این صورت که یکسری از محتواها که فکر می کنید ارزش بسیار زیادی نسبت به بقیه محتواها دارد را به صورت پولی در اختیار مخاطبان و کاربران سایتتان قرار دهید. دقیقاً مثل کسب درآمد از طریق وب سایت هایی که عضویت ویژه می فروشند.

در این مدل کسب درآمد از سیستم عضویت ویژه، در ابتدا شما یک وب سایت راه اندازی می کنید و شروع به تولید محتوا های رایگان برای مخاطبانتان می کنید. بعد از اینکه کاربران و مخاطبان تان زیاد شدند می توانید یک سری محتواها را به صورت پولی در اختیار آنها قرار دهید و یا از راه تبلیغات اینترنتی ، همکاری در فروش و… کسب درآمد اینترنتی داشته باشید.

البته منظور از تولید محتوا فقط تولید محتوای متنی مثل مقالات نیست. می توانید در تمام زمینه ها محتوا های گوناگونی با فرمت های مختلف مثل ویدیو، صوت، اینفوگرافی و… تولید و منتشر کنید.

ب: تولید محتوا برای دیگران

یکی دیگر از شیوه ها و انواع کسب درآمد اینترنتی از طریق تولید محتوا، تولید محتوا برای دیگران می باشد امروزه سفارش تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی و معرفی کسب و کارها در حال افزایش است. اگر واقعاً اصول تولید محتوای حرفه‌ای و جذاب را یاد بگیرید می توانید بابت هر محتوایی که برای دیگران تولید می کنید کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. برای اینکه بتوانید از این مدل کسب درآمد کنید باید اصول تولید محتوای حرفه ای و سئو شده را کامل یاد بگیرید.

در این شیوه به عنوان تولید کننده محتوا برای سایت ها ، فروشگاه ها ، کانال تلگرامی ، پیچ های اینتستاگرامی و… اقدام به کار و تولید مطالب مورد نیازشان می کنید و به میزان مهارت و تخصص ، نوع محتوا و زمینه کاری، حقوق و کسب درآمد اینترنتی دارید.

۷- کسب درآمد از طریق تبلیغات

یکی دیگر از انواع کسب درآمد اینترنتی که بسیاری از افراد به دنبالش هستند کسب درآمد با انواع تبلیغات اینترنتی می باشد. کاربران و مخاطبان زیادی را می شناسم که هدف اصلی آنها از راه اندازی کسب و کار اینترنتی درآمدزایی از طریق تبلیغات است.

اول باید یک وب سایت راه اندازی کنید و شروع به تولید محتوا های حرفه‌ای و پر مخاطب کنید تا ترافیک سایتتان افزایش یابد. این مدل کسب درآمد اینترنتی ممکن است کمی سخت و دشوار باشد. اگر بخواهید به تنهایی یک وب سایت راه اندازی کنید و شروع به تولید محتوا کنید این کار را پیشنهاد نمی شود.. چون کمی زمانبر است و باید بابت ایجاد ترافیک سایت هزینه های زیادی پرداخت کنید.

برای درآمدزایی از این روش، باید اصول تولید محتوا ، بهینه سازی سایت و سئو را کامل یاد بگیرید تا بتوانید خودتان سایت تان را بهینه سازی کنید و محتواهای حرفه‌ای تولید کنید.

بیشتر سایت های این چنینی از طریق تولید محتوای حرفه ای  توانستند مخاطبان و ترافیک زیادی را از گوگل دریافت کنند. مسلماً برای تولید محتوای حرفه ای باید چندین نویسنده را استخدام کنید تا به طور مداوم محتوا های حرفه‌ای برای سایت تولید کنند.

زمانی که سایت آماده شد و ترافیک زیادی را جذب کردید می توانید از طریق تبلیغات بنری، ریپورتاژآگهی و یا حتی فروش بک لینک کسب درآمد کنید. در کل این روش کسب درآمد از اینترنت توصیه نمی شود چون سخت و زمان بر بوده و هم ممکن است نیاز به سرمایه زیاد باشد.

۸- کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی زیادی در سالیان اخیر رشد کرده و مورد توجه کاربران قرار گرفته اند که هر کسی می تواند از این طریق اقدام به کسب درآمد اینترنتی کند. به طور کلی کسب درآمد از طریق شبکه های پرطرفدار اجتماعی و پیام رسان های موبایلی یکی از انواع کسب درآمد اینترنتی پرطرفدار و پولساز در سالیان اخیر می باشد.

اینجا برای آشنایی دو نمونه از انواع کسب درآمد اینترنتی از شبکه های اجتماعی به طور مختصر شرح داده می شود:

الف : کسب درآمد از طریق تلگرام

یکی از بهترین روش های کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه و بدون هزینه اضافی راه اندازی کسب و کار تلگرامی است. اگرچه راههای کسب درآمد از تلگرام متنوع است ولی اکثر کسانی که قصد دارند از طریق تلگرام کسب درآمد کنند، بیشتر  به فکر کسب درآمد از طریق تبلیغات در کانال شان هستند.

اکثر به این فکر می کنند که کانال تلگرام راه‌اندازی کرده و ممبر و اعضای آن را افزایش دهند و با افزایش بازدید پست هایشان ، کانال تلگرامی محبوب با اعضای زیاد تشکیل دهند و از طریق سفارش و تبلیغات داخل کانال تلگرام کسب درآمد اینترنتی داشته باشند. در صورتی که این کار بسیار سخت و زمان بر می باشد.

ایده های زیادی برای کسب درآمد از تلگرام وجود دارد. یکی از بهترین و مناسب ترین ایده ها راه اندازی کانال های تخصصی است. البته راه و روش های زیادی برای کسب درآمد از طریق تلگرام وجود دارد که، همکاری در فروش ، گرفتن تبلیغات اینترنتی، رزومه سازی برای متخصصین، فروش کتاب های صوتی، کانال نیازمندی های بومی ، کانال آموزشی ، ساخت ربات تلگرامی ، ایجاد فروشگاه اینترنتی ، تولید محتوا و… از آن موارد می باشد.

ب: کسب درآمد اینترنتی از اینستاگرام

برای کسب درآمد اینترنتی از طریق اینستاگرام راه و روش های زیادی وجود دارد. یکی از این روش ها راه اندازی پیج اینستاگرام با اعضای زیاد می باشد. اگر شما یک پیج اینستاگرام راه اندازی کنید و تعداد اعضای آن را افزایش دهید می توانید از طریق تبلیغات داخل پیج اینستاگرام خود کسب درآمد کنید.

البته راه و روش های زیادی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد. مثلاً شخصی که در زمینه فروش لباس فعالیت می‌کند، با راه اندازی یک پیج اینستاگرام در زمینه فروش لباس می تواند به اعضای پیج خود لباس بفروشد. پیج های اینستاگرام زیادی هستند که با فروش محصولات خود توانسته به درآمدهای بسیار زیادی در ماه دست یابند.

یکی دیگر از پولساز ترین و پر درآمد ترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام فروش فالوور، لایک و ویو اینستاگرام می باشد. با راه اندازی خدمات اینستاگرام می توانید به درآمد های بسیار زیادی در ماه برسید. علاوه بر فروش محصولات و خدمات می توانید از راه های دیگری مثل گرفتن تبلیغات کسب درآمد کنید.

شیوه کسب درآمد از اینستاگرام

فرقی نمی کند که در چه زمینه ای کسب و کار اینترنتی‌ خود را راه اندازی کردید، در هر زمینه ای که فعالیت می کنید می توانید از اینستاگرام استفاده کنید. افراد زیادی هستند که از طریق فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام توانسته اند به درآمد های بالای ۱۰۰ میلیون تومان در ماه برسند و اگر آنها توانسته اند مطمئن باشید شما هم می توانید. اما ممکن است بپرسید که برای کسب درآمد در این شبکه‌ اجتماعی باید از کجا شروع کنید؟

برای عملی کردن شیوه کسب درآمد از اینستاگرام ، همان طور که در بالا اشاره شد، باید در اولین قدم یک پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید. بعد از راه اندازی پیج اینستاگرام باید شروع به تولید محتوا هدفمند و رایگان کنید. به این نکته توجه کنید تا وقتی مخاطبانتان به شما اعتماد نکنند هرگز محصولی را نمی خرند. پس بعد از راه اندازی پیج اینستاگرام باید با تولید محتوای رایگان کاری کنید که مخاطبان به شما اعتماد کنند.

بهترین راه برای اعتماد سازی ف تولید محتوای با کیفیت ، خاص، جذاب و رایگان است. در اوایل و شروع کار، بعد از اینکه پیج اینستاگرامتان را راه اندازی کردید سعی کنید روزی یک پست منتشر کنید و بعد با دادن پیشنهاد ویژه به مخاطبانتان آن ها را به مشتری دائم تبدیل کنید.

شیوه تولید محتوا در اینستاگرام

مهمترین و اصلی ترین کاری که باید انجام دهید تولید محتوای جذاب و باکیفیت در اینستاگرام است. تولید محتوا در شبکه اینستاگرام بسیار مهم است چون با استفاده از محتوایی که تولید می کنید می توانید کاربران و مخاطبانتان را در پیج خود نگه دارید.

محتوایی که در اینستاگرام تولید می کنید باید در قالب پست و یا استوری باشد. اگر محتوا در قالب پست است حتما از قالب های زیبا و جذاب استفاده کنید. اگر محتوا در قالب استوری اینستاگرام است حتما از قالب هایی با رنگ بندی مناسب استفاده کنید. این قالب ها را می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا کنید و با استفاده از برنامه فتوشاپ آن ها را شخصی سازی کنید.

برای تولید محتوا در اینستاگرام می توانید از پیج های اینستاگرامی تقلید کنید. سعی کنید با فرمت های مختلفی شروع به تولید محتوا کنید. بعد از اینکه محتوای جذاب و با کیفیتی برای پیج اینستاگرام تولید کردید خود به خود فالوورهای اینستاگرامتان زیاد می شود. برای شروع و کسب درآمد می توانید با هزینه های پایین تبلیغات دیگران را بپذیرید و بعد از اینکه کم کم درآمدتان بیشتر شد پیج خود را تبلیغ کنید تا فالوورهایتان افزایش پیدا کند. این روش اصلی کسب درآمد از تبلیغات در اینستاگرام است.

پیج هایی هستند که درآمد اینترنتی شان از طریق تبلیغات چند صد میلیون تومان است. اگر واقعا به فکر کسب درآمد از این روش هستید ، به صورت اصولی یک پیج راه اندازی کنید، بعد از چند سال شما هم می توانید به این درآمدهای بالا برسید.

شیوه کسب درآمد از تبلیغات در اینستاگرام

گرفتن تبلیغات یکی از انواع کسب درآمد اینترنتی از طریق اینستاگرام است. با یک جستجو ساده می بینید افراد زیادی هستند که از طریق تبلیغات در اینستاگرام کسب درآمد می کنند. اگر به دنبال کسب درآمد از این روش هستید باید به فکر راه اندازی پیج اینستاگرام باشید. در این مدل، با تبلیغ کردن پیج ها و یا حتی محصولات و خدمات دیگران کسب درآمد می کنید.

برای کسب درآمد از این روش باید یک پیج اینستاگرام فعال راه اندازی کنید و به جذب فالوور به تعداد بپردازید. مهمترین بخش در راه اندازی پیج اینستاگرام همین بخش جذب فالوور اینستاگرام است. باید به یک اینستاگرام مارکتر حرفه ای تبدیل شده و تمام مهارت های اینستاگرام را کامل یاد بگیرید.

برای یادگیری مهارت های اینستاگرام می توانید از منابع رایگان بخصوص یوتیوب استفاده کنید. اینستاگرام را به صورت کامل یاد بگیرید تا به یک اینستاگرامر حرفه ای تبدیل شوید. کار با تمام منوها و ابزارهای اینستاگرام را یاد بگیرید تا بتوانید به درستی برای پست هایتان تگ بگذارید و نحوه تگ گذاری را کامل بلد باشید.

اگر به صورت اصولی مباحث اینستاگرام را یاد نگیرید ممکن است نتوانید به طور کامل از این روش کسب درآمد کنید و در کسب و کارتان شکست بخورید. بعد از اینکه کار با اینستاگرام را به صورت کاملا حرفه ای یاد گرفتید حالا نوبت به تولید محتوا در اینستاگرام است، که در بالا شرحش ذکر شد.

۹- کسب درآمد با ساخت فیلم های آموزشی

یکی دیگر از انواع کسب درآمد اینترنتی ، کسب درآمد از طریق ساخت و تولید فیلم های آموزشی است. برای اینکه از این روش درآمد زایی استفاده کنید باید در یک زمینه مهارت و تخصص داشته باشید. البته اگر هیچ مهارت و تخصصی ندارید اصلا جای نگرانی نیست.

اگر هیچ مهارت و یا تخصصی ندارید ولی به تدریس و آموزش دادن دیگران، علاقه دارید می‌توانید با توجه به علاقه تان یک حوزه فعالیت را انتخاب کنید و در کنار راه اندازی کسب و کار اینترنتی شروع به یادگیری و افزایش تخصص خود کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت استراتژی تولید محتوا برای کسب و کارها

ممکن است در زمینه روانشناسی و یا بهبود فردی کتاب‌های زیادی مطالعه کرده باشید. می توانید همان کتاب هایی که مطالعه کردید را به فیلم های آموزشی تبدیل کنید. و یا ممکن است در زمینه مذاکره و افزایش فروش ، کتاب های زیادی خوانده باشید می توانید همان مطالب و مباحثی را که یاد گرفتید به ویدیوهای آموزشی تبدیل کنید.

اگر دارای مهارت و تخصص ویژه ای هستید این یک فرصت عالی است، مثلا ممکن است مهارت آموزش زبان انگلیسی دارید می توانید با ساخت فیلم های آموزشی در این زمینه شروع به درآمدزایی کنید و یا اینکه ممکن است در یک درس خاص دارای مهارت و تخصص باشید، مثلاً ممکن است در دروس ریاضی و فیزیک مهارت بالایی داشته باشید می توانید فیلم های آموزشی در این زمینه ضبط کنید و شروع به درآمدزایی کنید.

شیوه کسب درآمد از آموزش

این مدل کسب درآمد از اینترنت بیشتر مناسب افرادی است که به تدریس و آموزش خیلی علاقه دارند. هر مهارت و یا تخصص جدیدی را که یاد می گیرید باید به فیلم های آموزشی تبدیل کنید. شاید فکر کنید که ساخت فیلم آموزشی ممکن است سخت و دشوار باشد، اگرچه هر کاری سختی خودش را دارد با این حال ، برای ساخت فیلم های آموزشی اصلا نیاز به تجهیزات حرفه ای فیلمبرداری نیست.

برای ضبط فیلم های آموزشی دو راه پیش رو دارید، راه اول اینکه با استفاده از دوربین گوشی خودتان فیلم ضبط کنید، یعنی جلو دوربین گوشی خودتان شروع به ضبط فیلمی کنید. راه دوم این است که از صفحه دسکتاپ کامپیوترتان فیلم بگیرید و به وسیله یک میکروفن شروع به حرف زدن کنید.

اگر می خواهید حرف بزنید بهتر است یک پاورپوینت زیبا درست کنید و شروع به حرف زدن کنید. با استفاده از نرم افزارهایی که از صفحه کامپیوتر فیلم می گیرند، از صفحه کامپیوتر تصویربرداری کنید. برای ضبط ویدیو بستگی به خودتان دارد که می خواهید از کدام روش استفاده کنید.

توجه کنید برای اینکه بتوانید فیلم های آموزشی را در اینترنت بفروشید باید حتماً سایت خود را راه اندازی کنید. اگر واقعا به تدریس و آموزش دادن به دیگران علاقه دارید این ایده می‌تواند مناسب باشد.

۱۰- طراحی و ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی

یکی از روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت، کسب درآمد با راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی برای دیگران است. اینترنت به یک منبع پولساز تبدیل شده است، همین موضوع موجب شده بسیاری از افراد به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی بیفتند.

با توجه به اینکه بیشتر افراد می‌خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند و محصولات و خدماتشان را به صورت آنلاین در اینترنت بفروشند نیاز به ایجاد وبسایت دارند. از طرفی بسیاری از افراد هیچ مهارت و تخصصی در راه اندازی و ساخت سایت و فروشگاه ندارند در بیشتر مواقع کار طراحی سایت شان را به افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند می‌سپارند.

اگر می خواهید برای دیگران وب سایت راه اندازی کنید اصلاً نیازی نیست که حتماً زبان های برنامه نویسی مثل html, css, js, php  و… را یاد بگیرید. یکی از باورهای اشتباه این است که افراد فکر می‌کنند اگر بخواهند برای خودشان و دیگران سایت راه اندازی کنند نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی است. اگر بخواهید این زبان های برنامه نویسی را کامل یاد بگیرید ممکن است به ماه ها و حتی سال ها زمان نیاز باشد.

شیوه راه اندازی وب سایت

اگر می‌خواهید خیلی زودتر از طریق اینترنت کسب درآمد کنید، نیازی نیست حتماً زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید. با استفاده از سایت سازها و سیستم های مدیریت محتوایی که به وفور وجود دارند، می توانید وب سایت های حرفه‌ای برای مشتریان خود بسازید.

وظیفه شما فقط این است که کار با سایت ساز ها را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. البته اگر می خواهید در این زمینه کسب درآمد کنید توصیه می‌ شود حتما از سایت ساز وردپرس استفاده کنید. اگر وردپرس را به صورت حرفه ای یاد بگیرید می توانید وبسایت های حرفه‌ای و تخصصی برای مشتریانتان راه اندازی کنید.

میزان درآمدی که می توانید از این روش کسب درآمد آنلاین داشته باشید به خودتان بستگی دارد. اکثر افراد برنامه نویس و شرکت های طراحی سایت برای اینکه یک سایت معمولی راه اندازی کنند بالای ۵ میلیون تومان از مشتری می گیرند. یعنی می توانید بابت هر سایتی که برای مشتریانتان راه اندازی می کنید چند میلیون تومان بگیرید.

نکته بسیار جالب این است که اگر شما روزانه ۲ ساعت زمان بگذارید و هفته ای یک پروژه طراحی سایت بگیرید درآمد اینترنتی ماهانه شما تقریباً ۲۰ میلیون تومان می شود. برای اینکه بتوانید از این روش کسب درآمد آنلاین استفاده کنید باید کار با سایت ساز وردپرس و فروشگاه ساز ووکامرس را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید.

۱۱- کسب درآمد اینترنتی از طریق برگزاری وبینار

یکی از انواع کسب درآمد اینترنتی بدون هزینه، برگزاری وبینار یا همان برگزاری کلاس های آنلاین است. وبینار از دو کلمه وب و سمینار گرفته شده است. به کلاس های آنلاینی که به صورت اینترنتی و زنده برگزار می شود وبینار گفته می شود. برگزاری کلاس های آنلاین یکی از موقعیت های بسیار پولساز برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از طریق اینترنت را دارند، می باشد.

این روش بیشتر مناسب افرادی است که در یک زمینه دارای مهارت و یا تخصص خاص می باشند و بخواهند به صورت کاملا آنلاین و اینترنتی به دیگران آموزش دهند. البته اگرهیچ مهارت و تخصصی ندارید اصلا جای نگرانی نیست. برای اینکه بتوانید از این روش درآمدزایی آنلاین استفاده کنید می توانید شروع به یادگیری یک مهارت و تخصص کنید.

برای اینکه مهارتی را یاد بگیرید باید ببینید در چه زمینه ای علاقه دارید، به عنوان مثال ممکن است شما در زمینه فروش ، بازاریابی ، همکاری در فروش و یا آموزش کسب درآمد اینترنتی علاقه داشته باشید می توانید در همین زمینه ها شروع به برگزاری کلاس های آنلاین و وبینار کنید. ممکن است به مهارت‌های بهبود فردی و روانشناسی خیلی علاقه داشته باشید می توانید در همین زمینه با استفاده از برگزاری وبینار کسب درآمد اینترنتی کنید.

شیوه کسب درآمد اینترنتی از وبینار

راه اصلی کسب درآمد ، جذب مخاطب و کاربران می باشد. اگر می خواهید افراد زیادی را جذب وبینار خود کنید باید کاری کنید که با شما آشنا شده و اعتماد کنند. از مهمترین موضوعات برای شرکت در دوره های آنلاین اعتمادسازی است. بهترین راه این است که یک وب سایت راه اندازی کنید. کلا به این نکته توجه کنید، اگر قصد کسب درآمد از اینترنت را دارید راه اندازی وب سایت جز مباحث بسیار اصلی می باشد.

بعد از راه اندازی وب سایت، باید شروع به جذب ترافیک کنید. بهترین راه برای جذب ترافیک ، تولید محتوای ارزشمند و سئو یا بهینه سازی سایت می باشد. این اقدامات موجب می‌شود در همان زمینه که فعالیت می‌کنید مخاطبان و افراد خیلی راحت شما را پیدا کرده و جذب سایتتان شوند.

بعد از ورود کاربران، باید کاری کنید که به شما اعتماد کنند. بهترین راه برای اعتماد سازی این است که بتوانید نیاز مخاطبان را به خوبی شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید. اگر کسی وارد سایت شما شد و توانست با استفاده از محتواهایی که برای سایتتان تولید می کنید نیازش را برطرف کنید خیلی راحت به شما اعتماد می کند. بعد از اینکه کاربرانتان به شما اعتماد کردند کافیست که اطلاعات تماسشان را دریافت کنید و با آنها در ارتباط باشد.

بهترین راه تماس با مخاطب ارسال ایمیل و موبایل مارکتینگ است. به کاربرانتان اطلاع دهید که می خواهید وبینار برگزار کنید. اگر خیلی خوب بازاریابی کنید می توانید آن ها را به مشتری خود تبدیل کنید.

۱۲- کسب درآمد اینترنتی با فروش محصولات دست ساز

یکی دیگر از ایده های پولساز و پردرآمد کسب درآمد از اینترنت، فروش محصولات دست ساز است. اگر فردی با استعداد و خلاق هستید می توانید محصولات دست ساز خود را به صورت اینترنتی و آنلاین در سایتتان بفروشید.

برخی فکر می کنند برای کسب درآمد اینترنتی حتما باید محصولات فیزیکی داشته باشند. در صورتی که اگر نیاز به محصولات فیزیکی دارید می توانید محصولات دست ساز خودتان را بفروشید. حالا این محصول دست ساز می تواند هر چیزی مثل تابلو نقاشی، کارهای دستی، کارهای تزیینی ، جا کلیدی و… باشد.

توجه کنید اگر می خواهید از این روش کسب درآمد آنلاین استفاده کنید حتماً باید یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کنید تا بتوانید محصولاتتان را به صورت اینترنتی بفروشید.

۱۳- کسب درآمد اینترنتی با گوشی موبایل

با استفاده از گوشی موبایلی که دارید می‌توانید به درآمد میلیونی و حتی چند ده میلیونی در ماه برسید. راه و روش های زیادی برای کسب درآمد از طریق موبایل وجود دارد، اما هدف در این مقاله سایت پول یابی ، معرفی روش های کلیشه ای نیست. روشی که در ادامه به شما معرفی می شود، یکی از روش های بسیار پولساز برای افرادی است که به تدریس خیلی علاقه دارند و می خواهند فایل های آموزشی تولید کنند.

بهترین ایده برای کسب درآمد اینترنتی از طریق موبایل، ساخت محصولات آموزشی و دانلودی است. یکی از دلایلی که موجب می شود افراد در صنعت آموزش وارد نشوند و محصولات آموزشی شان را تولید نکنند این است که فکر می کنند حتماً باید به تجهیزات حرفه‌ای مثل ویس رکوردر، دوربین های فیلمبرداری حرفه ای نیاز دارند. در صورتی که اگر یک گوشی موبایل با کیفیت قابل قبول داشته باشید، تجهیزات لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید.

شیوه تولید محتوا با تلفن همراه

شیوه کسب درآمد و شروع کسب و کار آنلاین با تلفن همراه بسیار ساده می باشد. با استفاده از دوربین موبایل خود می توانید بهترین فیلم های آموزشی را ضبط کنید. با استفاده از ضبط صدای موبایل تان می توانید فایلهای صوتی تولید کرده و درون سایت خود و یا شبکه اجتماعی بفروشید.

اگر می خواهید فیلم های بسیار حرفه ای طراحی کنید تنها لازم است که برنامه inshot که یک برنامه کاملا رایگان است را دانلود و نصب کنید و ویدیو های حرفه ای بسازید. با استفاده از برنامه inshot می توانید ویدیوهایتان را به صورت حرفه ای ادیت کنید، بدون اینکه نیازی به کامپیوتر داشته باشید. برای ضبط صوت هم برنامه های زیادی وجود دارد که یکی از بهترین برنامه ها Hi-Q MP3 Recorder است.

با این دو برنامه و با استفاده از گوشی موبایل می توانید بهترین فایل های آموزشی را تولید کنید. اما سوال این است، چطور می توانید آنها را بفروشید؟ بهترین راه برای فروش محصولات آموزشی این است که یک وبسایت و یا شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام و یا کانال تلگرامی راه اندازی کنید. البته بهتر است حتماً یک سایت داشته باشید و با استفاده از سایتی که راه اندازی می کنید می توانید خیلی ساده تر محصولات و خدماتتان را بفروشید و  کارهایی کنید که افراد خیلی راحت تر به شما اعتماد کنند.

بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

تا اینجا انواع کسب درآمد اینترنتی معرفی شد، با این حال خیلی از افراد می پرسند بهترین روش کسب درآمد از اینترنت و کسب پول از اینترنت چیست؟ سریع ترین روش برای درآمدزایی از طریق اینترنت چیست؟

روش های زیادی برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد که می توانید با توجه به علاقه و تخصصی که دارید یکی از این حوزه های اینترنتی را انتخاب و شروع به کار کنید و جزو بهترین ها باشید. شخصی با فروش محصولات و خدمات دیگران به درآمد بسیار بالا می رسد. شخصی با راه اندازی خدمات در کارش موفق می شود و شخص دیگری با برگزاری دوره های آموزشی موفق می شود.

اما راحت ترین و بهترین مدل کسب درآمد اینترنتی، کسب و کار اینترنتی آموزش محور است. یعنی با تولید محتوا های آموزشی و دوره های آموزشی خیلی ساده می توانید به درآمدهای بسیار زیاد در ماه برسید. پیشنهاد می شود که از طریق تولید محتوا های آموزشی کسب درآمد اینترنتی خود را آغاز کنید.

سایت های محتوا محور شرایط مناسبی برای کسب درآمد اینترنتی فراهم می کنند. یعنی با راه اندازی وبسایت محتوا محور می توانید با استفاده از روش های زیادی کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. این موضوع موجب می شود از چندین روش کسب درآمد داشته و روز به روز درآمدتان افزایش پیدا کند.

نتیجه گیری انواع کسب درآمد اینترنتی

در این مقاله سایت پول یابی تلاش شد تا اصلی ترین و مهم ترین روش های کسب درآمد اینترنتی که کاربردی هستند معرفی شوند. انواع کسب درآمد اینترنتی معرفی شده، جزء بهترین و پر درآمد ترین روش های کسب درآمد از اینترنت محسوب می شوند. توجه کنید که بهترین و مناسبترین فرصت برای درآمدزایی از طریق اینترنت و بر بستر آن فراهم است.

بازار کسب و کارهای اینترنتی هنوز در داخل ایران درست جا نیفتاده است و اگر شما جزو اولین ها باشید در آینده ای خیلی نزدیک می توانید جزء بهترین های بازار شوید. هر روز حضور بسیاری از افراد و شرکت ها در دنیای اینترنت بیشتر می شود و کسب و کارهای سنتی زیادی به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده می شود.

رشد کسب درآمد از اینترنت روز به روز در حال افزایش است و اگر قصد دارید از قافله کسب درآمد از اینترنت عقب نمانید از همین حالا به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین و کسب درآمد از اینترنت باشید. بعضی مواقع افراد فرصت‌هایی را از دست می دهند که اصلاً جبران پذیر نیست. با اوضاع فعلی اقتصاد کشورمان بهتر است هر چه زودتر کسب درآمد اینترنتی خود را شروع کنید.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.