سفارش تولید محتوا برای کسب درآمد

وقتی از ضرورت سفارش تولید محتوا برای کسب درآمد و توسعه آن صحبت می شود برخی از مدیران کسب و کارها تعجب می کنند البته بعد از کمی گفتگو قانع شده و این ضرورت را قبول می کنند. رقابت در عرصه اینترنت اینقدر سخت ، فشرده و نزدیک شده که با کمی تنبلی و یا رها کردن کار ، رقبا جای خالی را سریع می گیرند. یک مدیر کسب و کار نمی تواند به تنهایی به همه کارهای سایت و فروشگاه برسد لذا نیاز به کمک و مساعدت دارد.

از طرفی برای جذب و افزایش مخاطب و کاربر ، بسیار فراتر از تولید یک مطلب و نوشته، باید زمان صرف کرد و در واقع هنر به خرج داد. تولید محتوا اگرچه ساده به نظر می رسد ولی علم و تخصص خاص خود را می خواهد و هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد. لذا تولید محتوا کاری تخصصی و خاص محسوب می شود .افرادی هستند که سفارش تولید محتوا می کنند . به دلیل اهمیت تولید محتوا، در سایت پول یابی قصد پرداختن به موضوع سفارش تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی را دارم.

سفارش تولید محتوا برای کسب درآمد

همان طور که پیش تر اشاره شد، تولید محتوا یک کار تخصصی و زمانبر است و فرد نویسنده نیاز به تحقیق ، تحلیل ،اشراف به موضوع و دانش کافی دارد . خلاصه اینکه چیزی غیر از نوشتن نیاز است. در حالت عادی با دیدن یک نوشته ، نمی توان به ارزش آن و تلاش واقعی صرف شده برای تولید و نگارش آن پی برد. یک محتوای ارزشمند در واقع نتیجه علم ، تبحر و تسلط یک نویسنده است که سالیان متمادی آن را به دست آورده است.

عده ای به دلیل سختی تولید محتوا ، آن را یک مشکل و معضلی بزرگ برای صاحبان کسب و کارها می دانند. برخی راه حل این معضل را سفارش تولید محتوا می دانند تا مدیران کسب و کارها خود را از دغدغه های محتوا نویسی رها کنند. آن گروه و یا تیم با تولید محتوای سبز ، انتظاری را که مدیر کسب و کار دارد بر طرف می کند.

سوال این است که نکات کلیدی و مهم در سفارش تولید محتوا چیست و مزایای این کار برای کسب و کارها چگونه است؟ به چه شیوه ای می توان محتوای تخصصی حرفه ای تولید کرد ؟ و سوال آخر اینکه محتوای تولید شده تا حد می تواند احساسات مخاطبان را هدف قرار دهد؟ و آیا سفارش تولید محتوا برای کسب درآمد اینترنتی مناسب است یا نه؟

اهداف مخاطبان از مطالعه

اگرچه اهمیت تولید محتوا برای سایت بر کسی پوشیده نیست ولی در نگاه اول شاید این طور تصور شود که تولید محتوا کاری ساده با مقداری ظرافت باشد ولی واقعیت چیزی دیگریست. مدیران کسب و کارها به تنهایی نمی توانند در کنار چندین کار و مشغله ، محتوا نویسی هم داشته باشند و باید از یک تیم حرفه ای محتوا نویس کمک بگیرند . آن تیم محتوا نویس باید با بازار و نیاز کاربران آشنا باشند یعنی اینکه بدانند دلایل مخاطبان از مطالعه مطالب چیست؟ اینکه کاربران با هدف آموزش و یادگیری و سرگرمی به سراغ مطالب می روند یا به دنبال چیز دیگری هستند.

تولید محتوا ، سفارش تولید محتوا ، اهمیت تولید محتوا در کسب درآمد
تولید محتوا با کیفیت ضمن حفظ مخاطبان قبلی ، کاربران جدید را جذب کرده و موجب استمرار کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

محتوا نویس ها دلایل کاربران برای مطالعه را جستجو می کنند و با شناخت و کشف آن نیاز ، دقیقا بر اساس آن نیاز تولید محتوا می کنند.  هدف غایی از نگارش محتوا پاسخگویی نیاز مخاطبان است. با این نکته بینی و تیز بینی ها است که فرق یک تیم محتوا نویس حرفه ای با افراد عادی مشخص می شود. محتوا نویسان ، هر چقدر مخاطبان و نیاز و اهداف آنها را بشناسند بهتر و مناسب تر تولید محتوا می کنند برخی از اهداف و نیاز کاربران عبارتند از :

–  یادگیری

جهان پیرامون ما دائم در حال تغییر و تحول است و مطالعه یک راه و وسیله راحت برای درک و فهم این تغییرات می باشد. برای اینکه دانش و علم خود را به روز نگه دارید و دید خود را به اندازه دنیای پیرامون وسیع کنید باید مطالعه کنید . اینترنت یک بستر غنی از محتوای ارزشمند ، ارزان و همیشه در دسترس می باشد. یک تیم محتوا نویس باید قابلیت و توان نگارش درباره موضوعات گوناگون و متنوع را داشته باشد . عده ای معتقدند که محتوا نویسان باید بتوانند درباره هر چیزی مطلب بنویسند.

می توان برای محتوا نویسی سه روش را در نظر داشت : ۱- مجموعه ای از منابع مختلف درباره موضوعات مورد علاقه ایجاد کرد. ۲- مطالب توصیفی از برند تجاری ، محصولات و خدمات و برنامه های کاربردی  تولید کرد و ۳- خود اقدام به محتوا نویسی کنید و یا به یک تیم متخصص این کار را واگذار کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با رفع مشکلات مردم

موضوع مهم اینکه تولید محتوا فقط متن و نوشته نیست بلکه ، کلیپ ، ویدیو ، نمودار ، اینفوگرافیک و تصاویر را هم شامل می شود. لذا در کنار تولید متن و نوشته با کیفیت و خاص ، باید به سایر رسانه های ارتباطی کاربر پسند هم توجه کرد، هدف جلب نظر و توجه مخاطب است . لذا هر چیزی که راحت تر با او ارتباط برقرار کند مهم و قابل استناد می باشد.

– حل مشکل کاربران

بعد از موضوع یادگیری ، علت دوم و اصلی کاربران از مطالعه می تواند رفع یک دغدغه ، مشکل و یا یک مسئله مهم باشد. لذا توصیه می شود در تولید محتوا از مشکلات و معضلاتی که کاربران به طور روزمره با آن مواجه هستند، بنویسید.

برای اینکه محتوا بر اساس حل مشکل و معضل کاربران تولید شود باید چند مرحله را با دقت لحاظ کرد: اول اینکه ، در آغاز مشکل را توصیف کرده تا مخاطبانی که آن مشکل را دارند مطلب را ببیند.

مرحله دوم اینکه راه حل را یک دفعه ارائه ندهید بلکه قدم به قدم برای کاربران شرح و بسط دهید.

 سوم اینکه همزمان با تولید محتوا به صورت متنی ، از ویدیو ، تصاویر و نمودار برای فهم و درک بهتر مخاطبان و تسریع کار استفاده کنید.

مهم این است که در نهایت کاربران متوجه شوند که شما یک مشکل و دغدغه آنها را به صورتی مطلوب پاسخ داده اید و این حس اعتماد و اطمینان ایجاد می کند.

– سرگرمی

در اینترنت مطالب سرگرم کننده فراوان تولید می شود و به نظر می رسد کاربران اینترنتی از خواندن آن سیر نمی شوند وهمچنان منتظر محتواهای سرگرم کننده جدید در موضوعات مختلف هستند. کاربران علاقمند به مطالب سرگرمی نه تنها از خواندن این مطالب خسته نمی شوند ، حتی ممکن است آن را برای دوستانشان به اشتراک بگذارند. محتوا نویسان می توانند با عنوانی جذاب ، شوخ طبعی ، استفاده از چاشنی طنز ، احساسات کاربران را هدف بگیرند که تاثیرگذاری محتواها را بیشتر می کند.

حتی تیم تولید محتوا برای درگیر کردن و تحریک کاربران ، ممکن است سوالاتی را مطرح کند که این سوالات به سوالات موجود در ذهن مخاطبان نزدیک باشد. استفاده از این ترفند کاربران را ترغیب می کند تا ادامه محتوا را بخوانند. حتی تیم محتوا نویس برای جلب همدردی کاربران می توانند احساسات و تجربیات خودشان را به اشتراک بگذارند.

اشتراک گذاری احساسات با دیگران ، چه بسا ممکن است  یک تجربه به یادماندنی و ماندگار در ذهن مخاطبان به جا گذارد. اگر محتوا نویسان در کار هدف گیری احساسات و عواطف مخاطب درست عمل کنند این موضوع به ویژه در شبکه های اجتماعی می تواند موجب پیشرفت و بهبود کسب و کار شود.

مزایای سفارش تولید محتوای اینترنتی

حال که تیم تولید محتوا اهداف و نیات مخاطبان و کاربران را به خوبی شناسایی کرد می تواند بهتر وموثر تر با آنها ارتباط برقرار کند اما این تمام کار نیست و می توان ادعا کرد تنها بخشی از یک وظیفه بزرگ محتوانویسان محسوب می شود. برخی از مزایای سفارش تولید محتوا عبارتند از :

۱- تعریف و شناخت مخاطبان هدف

شکست اکثر کسب و کارهای اینترنتی به دلیل عدم شناخت مخاطبان هدف روی می دهد. یک تیم حرفه ای محتوا نویس قبل از هر چیزی مخاطبان هدف را مدنظر داشته و تمام تلاشش تولید محتوایی است که آنها را تحت تاثیر قرار دهد. محتوانویسان همه خصوصیات مخاطبان هدف مثل سن ، جنسیت ، میزان تحصیلات ، علاقمندی ها و… را به دست می آورند و بر اساس این اطلاعات ارزشمند برنامه ریزی می کنند.

مجموعه اطلاعات کسب شده مشخص می کند که علاقمندی مخاطبان هدف چیست و تیم محتوا طبق این اطلاعات ، چیدمان ، موضوع و نوع محتوا (تصویری ، صوتی ، متنی ، اینفوگرافیک و… ) را مشخص می کند.

۲- اتخاذ استراتژی مطمئن

هیچ موفقیتی بدون برنامه ریزی و داشتن استراتژی امکان پذیر نیست. لذا برای موفقیت در محتوا نویسی ، تیم تولید کننده محتوا باید دارای استراتژی مطمئن و معتبر باشد. از این استراتژی برای افزایش ترافیک و یا بازدیدکننده سایت و همچنین برای کسب رتبه بالای کسب و کار استفاده می شود. هدف غایی و مهم ، ارتقای کسب و کار و افزایش درآمد می باشد و باید این هدف همیشه در تولید محتوا لحاظ شود. پس نمی توان هر مطلب و محتوایی را تولید کرد ، محتوای تولید شده باید با تمام جنبه های کسب و کار مثل مطالب قبلی ، ارزش های سازمانی ، محصولات و کالاها ، خدمات و… مطابقت کامل داشته باشد.

البته این تمام کار نیست بلکه باید تیم محتوا نویس همیشه در حال رصد مخاطبان بوده و اینکه در هر یک از شبکه های اجتماعی از چه موضوعاتی خوششان می آید و با شناخت نیاز مخاطبان ، مطابق با آن شبکه اجتماعی و سلیقه مخاطبان ، تولید محتوا کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه اعتماد به سایت

۳- تولید محتوای باکیفیت به صورت دائمی و مستمر

تولید محتوا برای کسب و کار باید به طور مرتب ، منظم ، برنامه ریزی شده و با کیفیت تولید و منتشر شود. هیچ وقفه ای در تولید محتوا نباید ایجاد شود دلیلش این است که محتوا مهم ترین و اصلی ترین راه و وسیله ارتباط با مخاطبان محسوب می شود.از این نظر سرمایه گذاری و هزینه کردن جهت همکاری با تیم محتوا نویس حرفه ای با نیت تولید محتوا ، ارزشمند می باشد.

محتوای تولید باید دارای چهار ویژگی باشد : ۱- جذاب و خواندنی باشد ۲- مختصر و مفید باشد ۳- برطرف کننده نیاز ، حل کننده مشکل ، آموزشی و سرگرم کننده باشد  4- بی نقص بوده یعنی تحسین برانگیز باشد و هیچ وقت و یا کمتر نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد.

۴- تنوع محتوا برای شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی همان گونه که متنوع هستند تنوع محتوا را هم می طلبند. رفتار کاربران اینترنتی مثل گنجشک می ماند از این شاخه به آن شاخه می پرند و در جایی آرام و قرار ندارند، ضمن اینکه با چند دقیقه مطالعه زود خسته می شوند و برخی از آنها حتی حوصله نگاه کردن به محتوای تکراری و مشابه را هم ندارند . با این اوصاف تنوع و جذابیت در تولید محتوا ضمن کم کردن خستگی کاربران ، آنها را به مطالعه سایر مطالب می کشاند.

توصیه می شود که تیم تولید کننده محتوا ، هیچگاه یک مطلب مشابه را همزمان در دو شبکه اجتماعی استفاده نکند چون علاوه بر تکراری بودن کار ، ذائقه مخاطبان و کاربران هر شبکه با شبکه دیگر فرق دارد و باید خاص کاربران همان شبکه تولید محتوا داشت و به زبان قابل فهم آنان تولید محتوا و ارتباط برقرار کرد. ضمن اینکه فرمت های بیان مطلب در شبکه های اجتماعی با یکدیگر فرق دارد.

۵- آنالیز دقیق نیاز و خواسته کاربران

تجزیه و تحلیل درست کاربران باید همیشه در برنامه کاری تیم محتوا نویس باشد. بدون شناخت و بررسی محیط کلان و شناخت صحیح مخاطب ، نوشتن و تولید محتوا و یا سفارش دادن محتوا ، کاری عبث و بدون فایده خواهد بود. از آنجا که رقبا یقینا از تیم های حرفه ای محتوا نویس استفاده می کنند اگر اصول محتوا نویسی کسب و کار شما درست رعایت نشود در مقابل رقبا محکوم به شکست هستید.

اگر تولید محتوای با کیفیت و جذاب نداشته باشید ،وقتی کاربران و مخاطبان اینترنتی نوع تولید محتوای شما را با رقبا می بینند و مقایسه می کنند انگیزه و علاقه ای جهت مطالعه محتوای شما از خود نشان نمی دهند و به سادگی کسب و کار شما را رها کرده و به طرف رقبا می روند. باید همیشه رفتار و نیاز کاربران را تجزیه و تحلیل کرد و مطابق با آن تولید محتوا داشت ، کیفیت بالای محتواها نشانه کیفیت کسب و کار می باشد.

۶- کیفی سازی ، بهینه سازی و بهبود مستمر

برخی با شروع کسب و کار اینترنتی ، تصور می کنند اگر یک تیم محتوا نویس را برای نوشتن چند مطلب استخدام کنند دیگر کار تمام می شود و پیشرفت کسب و کار و افزایش درآمد اتفاق افتاده و به صورت دائمی ادامه می یابد. این تصوری اشتباه و خطایی راهبردی محسوب می شود. تجارت دائم در حال تغییر و رقبا دائم در حال پیشرفت و به روز شدن هستند. مخاطبان هم همیشه انتظار محتوای جذاب تر و بهتر از قبل را دارند .

در کنار مخاطبان قبلی که باید به هر طریقی آنها را حفظ کرد ، مخاطبان جدید با خواسته و نیازهای جدید می آیند، که لازم است ضمن شناخت نیاز آنها ، محتوای مناسب برای آنها تولید شود. لذا تجزیه و تحلیل محیط کلان تجارت ، دائمی و همیشگی بوده و نمی توان بعد از تحلیل اولیه کار را رها کرد. بلکه باید منظم آن را بررسی کرده و به روز تولید محتوا داشته باشید.

نکته آخر سفارش تولید محتوا برای کسب درآمد ، این است که کاربران در یک جا و یک شبکه اجتماعی خاص دائم نمی مانند بلکه با پیشرفت و تحول فناوری ، از یک شبکه اجتماعی به شبکه اجتماعی دیگر می روند که این موضوع ضرورت شناخت آن شبکه و تولید محتوای متناسب با کاربران آن شبکه را می طلبد. لذا همزمان باید تیم تولید محتوا را هم حرفه ای تر و به روز تر کرد تا موفقیت به دست آید.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.