کسب و کار آنلاین

وقتی درباره کسب و کار آنلاین یا اینترنتی صحبت می کنیم بی اختیار ذهنمان به سمت کسب درآمد کلیکی ، همکاری در فروش ، کوتاه کننده لینک ، بازاریابی اینترنتی ، فروش فایل ، رپورتاژ آگهی ، کسب درآمد از پاپ آپ ، و سایر کسب درآمد اینترنتی مشابه می رود در حالی که این موارد جزء کوچک و ناچیزی از کسب و کار اینترنتی محسوب می شوند و کسب درآمد اینترنتی بسیار فراتر از اینها می باشد.

در واقع کسب و کار اینترنتی گستره ای وسیعی از مشاغل ، کارها ، خدمات و انواع کسب درآمد اینترنتی را شامل می شود. به دلیل اهمیت موضوع و برای شناخت بهتر در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا ضمن معرفی کسب و کار آنلاین به انواع و اقسام آن بپردازم

تعریف کسب و کار

در نگاه عمومی و تعریف کلی ، کسب و کار یا بیزینس business ، یک سازمان ، موسسه و یا تشکیلات سرمایه‌گذاری و مالی می باشد که مشغول فعالیت‌های تجاری، صنعتی و یا حرفه‌ای در حوزه و یا حوزه هایی می باشد. بر طبق این تعریف ، یک کسب و کار، فعالیت‌های کسب و کاری یا تجاری را از طریق تولید یک کالا، ارائه‌ یک خدمت یا خرده‌فروشی محصولاتی که از قبل تولید شده‌اند، به انجام می‌رساند.

این کسب و کار می‌تواند یک نهاد و یا سازمان سودده باشد و یا یک سازمان غیرانتفاعی (غیر سودده) که برای انجام ماموریت‌های خیرخواهانه و بشر دوستانه ایجاد شده‌‌ است. لذا بر اساس طبقه بندی ماهیتی ، انواع و اقسام کسب و کارهایی وجود دارند که می توانند افراد را به شغل پایدار و ثروت هنگفت برسانند و یا منبع فعالیت های نیکوکارانه در جامعه شوند.

در میان کسب و کارهای متنوع و مختلف ، کسب و کار اینترنتی هم با زیرمجموعه های بسیار فراوانش ، به عنوان یکی از شیوه ها و مدل های جدید فعالیت اقتصادی قرار دارد. به طور کلی در زیرمجموعه کسب و کار اینترنتی هر نوع تجارت ، کارآفرینی ، فعالیت بازرگانی ، بیزینس و در مجموع هر کار و رفتاری که منجر به یک نوع فعالیت اقتصادی از طریق ارائه محصولات و خدمات شود و در نهایت به یک ارزش افزوده نیز ختم شود جای می گیرد. ضمن اینکه کسب درآمد اینترنتی از گروه مشاغل دور کاری هم محسوب می شود.

تعریف کسب و کار آنلاین

کسب و کار اینترنتی یا آنلاین نسبت به سایر مشاغل و کارها ، جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر، رشد و همه گیری اینترنت، و توسعه  جامعه خدماتی به عنوان یکی از سریع‌ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح شده است. اغراق نیست اگر گفته شود هیچ کسب و کاری از نظر سرعت انتشار و میزان کسب درآمد به اندازه مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی تا این میزان رشد کرده باشد.

کسب و کار اینترنتی  به ارائه و فروش محصولات یا خدمات در بستر اینترنت گفته می‌شود. این نوع کسب و کار به دلیل مزایا ، راحتی و پرسود بودنش ، به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را داده تا به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن ، دسترسی پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از ایران پاپ آپ

امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند. و حدود ۶۹ درصد از این جمعیت، در طول ۹۰ روز، دست کم یک خرید از اینترنت انجام می دهند.

یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی‌رود، بلکه می‌تواند نقش ها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می‌توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود که همان کسب درآمد اینترنتی بالا می باشد، برسید. از این رو اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پایدار با درآمد اینترنتی مستمر هستید باید ایجاد یک وب سایت مناسب را مدنظر داشته باشید.

کسب و کار آنلاین ، کسب درآمد اینترنتی ، کسب پول از اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی با رشد خیره کننده همه مشاغل و کسب و کارها را متحول کرده است

انواع کسب و کار اینترنتی

همان طور که در بالا اشاره شد کسب و کار و یا کسب درآمد اینترنتی بسیار متنوع و دارای زیرشاخه های فراوانی است که فهرست کردن آن نیاز به زمان ، انرژی و نیروی انسانی بسیار زیادی دارد و چه بسا که به دلیل فراوانی ، نتوان فهرست کاملی از مشاغل و منابع کسب درآمد از اینترنت تهیه کرد. اما به طور کلی کسب و کارها در فضای مجازی را می‌توان به ۱۰ گروه عمده و اصلی تقسیم کرد که همه مشاغل و کسب درآمد های اینترنتی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در شمار این ده گروه اصلی قرار می گیرند.

فهرست ده گروه کسب و کار اینترنتی عمده و اصلی عبارتند از:

۱- ایجاد و مدیریت اجتماعات اینترنتی ( تجمع آنلاین )

۲- خرید ، فروش و حراج کالاهای متنوع و مختلف

۳- تبلیغات اینترنتی

۴- عرضه خدمات تخصصی و ویژه به دیگران

۵- ایجاد یک امپراتوری و مرجع اطلاعات ، اخبار و آموزش ها

۶- تولید و ارائه نرم افزارهای مختلف

۷- ارائه چند رسانه ای یا مولتی مدیا

۸- پیوستن به شبکه های واسطه گری

۹- خدمات در ارتباط با ایمیل

۱۰- سرمایه گذارهای مشترک

راه اندازی وبسایت اینترنتی

کسانی که در اینترنت فعال هستند همیشه به نام وب سایت و نوع فعالیتشان برخورد می کنند. وب سایت یک وسیله و امکان برای ارائه خدمات در بستر اینترنت محسوب می شود. هر سایت اینترنتی اسم خاص و منحصر به خود مانند poolyabi.ir، Yahoo.com و یا  google.com را دارد. به این نام های اینترنتی ، دامین گفته می شود.

این اسم منحصر به فرد و خاص اینترنتی است که سایت شما را از سایر سایت‌های اینترنتی متمایز و جدا می‌ کند. ثبت اسم اینترنتی و فرستادن آن، موجب می‌شود که کاربران اینترنتی بتوانند از طریق این اسم اینترنتی به شما و خدمات و محصولاتتان دسترسی پیدا کنند. بنابراین، وقتی که شما سایت اینترنتی تان را راه‌اندازی کنید، کاربران اینترنت می‌توانند مثلاً با تایپ آدرس com اسم شرکت شما  wwwدر مرورگر صفحه اینترنت، شما را بیابند. مثل این آدرس : https://poolyabi.ir

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت تولید محتوا توسط کاربران

در اینترنت شرکتهای مختلفی هستند که در زمینه انتخاب نام و ثبت آن در اینترنت از شما حمایت و پشتیبانی کنند. به طور کلی وب سایت اینترنتی مهمترین ابزار و وسیله برای فعالیت ، راه اندازی کسب و کار و انجام کسب درامد اینترنتی محسوب می شود.

البته فقط راه اندازی سایت کفایت نمی کند و باید راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ را هم بدانند و به ویژه با شیوه های نوین کسب و کار اینترنتی به خوبی آشنا شوند ، موضوعی که بیشتر وبمستران ایرانی از آن غافل هستند.

فرق کسب و کار آنلاین با تجارت الکترونیکی

در جوامع امروزی بسیاری از افراد و حتی فعالان اقتصادی ، کسب و کار اینترنتی E-Business را با تجارت الکترونیکی E-Commerce اشتباه می‌گیرند در حالی که این دو مبحث با یکدیگر تفاوت اساسی دارند. به عبارت دیگر کسب و کار اینترنتی یا E-Business  به مجموعه فعالیت های مربوط به کسب و کار از جمله مباحث بازاریابی، مالی، خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش، همکاری با سرمایه‌گذاران و… که از طریق شبکه اینترنت و بر بستر آن انجام می‌گیرد اطلاق می‌شود.

طبق تعریف بالا کسب و کار اینترنتی شامل گستره وسیعی از فعالیت های متنوع اقتصادی و مالی در فضای مجازی را شامل می شود و یک کل و یا مجموعه بسیار متنوع از مشاغل را شامل می شود در حالی که تجارت الکترونیکی یا  E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از اینترنت می‌باشد. با این حساب تجارت الکترونیکی خود بخش و یا زیرمجموعه‌ کوچکی از کسب و کار اینترنتی یا E-Business محسوب می شود.

سخن پایانی کسب و کار آنلاین

در این مقاله به معرفی کسب و کار آنلاین و انواع آن و تعریف کسب درآمد اینترنتی پرداخته شد. شاید یکی از زیبایی های اینترنت و یا اهمیت کسب درآمد اینترنتی در این باشد که مشتریان و یا مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده‌اند و این امر می‌تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای هر نوع کسب و کاری باشد. این نوع بازار و تنوع مشتریان، هیچ موقع بسته نمی‌شود وهمیشه در حال فعالیت و تبادل اطلاعات و مبادلات تجاری و مالی می باشد. مشتریان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی داشته باشند.

از طرف دیگر شما به عنوان صاحب سایت و یا برند تجاری نیز می‌توانید هر چند بار و با هر فاصله‌ای که بخواهید، اطلاعات مورد نظرتان را درباره فعالیت ها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. شاید مهمتر از همه اینها، می‌توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید. در این صورت، مشتریان بالقوه شما می‌توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید کالا و خدمات دهند.

کلام آخر اینکه کسب و کار آنلاین به عنوان یک تجارت پرسود ، با امکان ایجاد مشاغل متنوع و فراوان ، یک بستر پولساز برای همه افراد و برندهای تجاری با هر نوع سطح مهارت و سرمایه ایجاد کرده است و کسانی موفق هستند که با ارائه ایده های نو و جذاب از این بازار پر رونق و پر طرفدار، کسب درآمد اینترنتی بالایی را تجربه کنند.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.