راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ

شاید برای برخی این سوال مطرح باشد که راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ چگونه است ؟ آیا می توان از طریق یک وبلاگ کسب درآمد اینترنتی داشت ؟ و یا پس از راه اندازی یک سایت چه راههای برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد؟ خوبی طرح این نوع سوال از طرف کاربران این است که حداقل نسبت به کسب درآمد اینترنتی شک و تردید ندارند و مثل برخی بدگمان نیستند . این گروه می دانند که کسب درآمد از اینترنت حقیقت دارد ولی راههای آن را نمی دانند و آشنا نیستند.

هر کسی می تواند اقدام به ایجاد سایت و یا وبلاگ کند منتهی هر کسی نمی تواند از آنچه ایجاد کرده اقدام به کسب درآمد اینترنتی کند . در این مقاله قصد دارم تا به شکل ساده و مختصر راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ را شرح دهم.

راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ

با رشد روزافزون فناوری و افزایش ضریب نفوذ اینترنت ، به نظر می رسد که داشتن یک سایت و وبلاگ به امری عادی تبدیل شده است و افراد زیادی هستند که کار با سایت و یا وبلاگ را تجربه کرده اند . البته در چند سال قبل تب وبلاگ نویسی خیلی زیاد بود ولی به دلایلی از جمله برخورد نامناسب سرویس دهندگان وبلاگ ها، اوضاع فیلترتینگ کشور و مسدود کردن بی اطلاع وبلاگها ، رشد شبکه های اجتماعی و… تا حدودی تب وبلاگ نویسی فروکش کرده ولی باز هم وبلاگ به عنوان یک ابزار پرطرفدار مطرح است.

با رشد سایت سازهای رایگان به ویژه وردپرس ، ایجاد و راه اندازی سایت هم بسیار ساده شده و افراد بدون داشتن علم برنامه نویسی و طراحی سایت ، با مجموعه آموزش هایی که در اینترنت وجود دارد به راحتی سایت مدنظر خودشان را ایجاد می کنند.

به قول یکی از دوستان فعال در کسب و کار اینترنتی ، وقتی بیش از ۸۰ درصد مردم جامعه به اینترنت دسترسی دارند نداشتن یک ابزاری مثل سایت ، وبلاگ، پیچ شبکه اجتماعی ، کانال تلگرامی و… یک عیب و ایراد بزرگ محسوب می شود. این فضاها فرصت بسیار خوبی را برای کسب و کارهای اینترنتی فراهم کرده تا محصولات و خدمات خود را به مردم بفروشند و کسب درآمد از اینترنت داشته باشند.

سایت یا وبلاگ ، کدام بهترند ؟

قبل از هر چیزی اگر سوال شود که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی سایت بهتر است یا وبلاگ ؟ بدون تردید می توان گفت داشتن سایت خیلی بهتر است. درست است که راه اندازی وبلاگ رایگان بوده و فعالیت در آن برای همه با کمترین دانش امکان پذیر است و مشکلات ثبت دامنه ، نگهداری سایت ، امنیت و… را ندارد ولی وبلاگ یک سری ایرادات اساسی نسبت به سایت دارد از جمله :

۱- وبلاگ محدودیت های دسترسی مثل : گذاشتن تبلیغات ، فضای کم ، محدودیت ارسال عکس و محتوا و… را دارد در حالی که سایت چنین محدودیت هایی را ندارد.

۲- محدودیت قالب . معمولا تعداد قالب های وبلاگ محدود بوده و بسیار کم است در حالی که برای سایت بیشمار قالب وجود داشته و می توان قالب اختصاصی و سفارشی هم داشت.

۳- در هر زمان ممکن است سرویس دهنده وبلاگ از دسترس خارج شود و شما کاری نتوانید انجام دهید  اما اگر سایت از دسترس خارج شود با تماس با پشتیبانی هاست می توانید مشکل را رفع کنید.

۴- نداشتن اختیار . مهمترین ایراد وبلاگ این است که شما هیچ اختیاری ندارید هر لحظه ممکن است وبلاگتان توسط سرویس دهنده وبلاگ بسته و یا کلا سرویس دهنده کار را تعطیل کند و دست شما هم به هیچ جایی بند نیست.

۵- اعتماد سازی از طریق وبلاگ سخت است در مقابل ، سایت در برند شدن یک کسب و کار تاثیر زیادی دارد چون اعتماد مردم به یک سایت خیلی بیشتر از یک وبلاگ است .

شیوه ایجاد سایت و وبلاگ

برای ساخت وبلاگ کار بسیار ساده است می توانید به یکی از سرویس دهندگان میزبانی بلاگ بروید و در آنجا در عرض چند دقیقه وبلاگ مدنظرتان را ایجاد کنید. منتهی در انتخاب وبلاگ به ، امکانات فنی بالا ، سرورهای قوی ، تنوع قالب ها ، آزادی عمل دادن به کاربران برای راه اندازی کسب و کار ، قرار دادن کدها ، پاسخگو بودن سرویس دهنده و… توجه کنید.

برای راه اندازی وب سایت راههای زیادی وجود دارد که هر کسی می تواند بر اساس سلیقه و سرمایه خود یکی از اینها را انتخاب کند:

۱- سفارش طراحی و راه اندازی سایت ( برون سپاری به افراد و شرکت های طراح ) که هزینه به همراه دارد.

۲- طراحی سایت توسط خودتان . برای راه اندازی سایت توسط خودتان ، به یک دامنه و هاست احتیاج دارید .پس از این مرحله اگر خودتان دانش طراحی سایت و کدنویسی را دارید که عالیست و یک سایت اختصاصی طراحی می کنید و اگر این دانش را ندارید هم هیچ مشکلی نیست. می توانید یک سیستم مدیریت محتوا رایگان را نصب کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با وبلاگ نویسی

از بین همه سیستم های مدیریت محتوا ، بهترین شان ، وردپرس می باشد. مجموعه آموزش های صفر تا صد راه اندازی سایت وردپرسی در اینترنت به صورت گام به گام اعم از تصویری و فیلم آموزشی وجود دارد که با مطالعه آنها به راحتی می توانید نصب و راه اندازی کنید.

اگر هم دچار برخی ایرادات فنی شده اید می توانید با پشتیبانی هاست تماس بگیرید و از آن طریق بر طرف کنید.

شیوه جذب و افزایش بازدید از سایت و وبلاگ

حال فرض می کنیم که سایت و یا وبلاگ موردنظرتان را ایجاد کردیده اید و قصد کسب درآمد دارید اما راه اندازی قدم اول است و باید به فکر جذب بازدید کننده و مخاطب باشید . راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ بسیار زیاد است می توان از طریق تبادل لینک ، استفاده از انواع تبلیغات اینترنتی ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، نظر دادن در وبلاگها و سایت ها، فعالیت و تبلیغ در فروم ها ، ارسال ایمیل انبوه و…جذب مخاطب کرد ولی بهترین و برترین شیوه تولید محتوا می باشد.

تنها با تولید محتوای تخصصی ، مفید ، منحصر به فرد ، کاربردی و همیشه سبز است که مخاطبان و بازدیدکنندگان به صورت هدفمند و از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل به طرف سایت می آیند هر سایت و وبلاگی که به دنبال مخاطب است باید به طور مستمر و دائمی محتوای تخصصی و کاربرپسند تولید کند و رمز موفقیت برای کسب درآمد از اینترنت از طریق سایت و وبلاگ این موضوع است .

کسب درآمد از سایت ، کسب درآمد از وبلاگ ، شیوه کسب درآمد اینترنتی
سایت و وبلاگ به عنوان ابزارهای موثر در تحقق انواع مدل های کسب درآمد از اینترنت همواره مورد توجه هستند.

حال تصور کنید تولید محتوا کرده اید و بازدید سایت مناسب بوده و دائم در حال افزایش می باشد، سوال می شود از چه راههای می توان کسب درآمد از سایت و وبلاگ را اجرایی کرد؟

مهمترین راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ

با توجه به مدل کسب درآمد اینترنتی که اجرا می کنید از همان طریق می توانید کسب درآمد از اینترنت خود را راه اندازی کنید . فرضا مدل کسب و کار اینترنتی شما ، مرتبط با کسب و کار خانگی می باشد و توجه خاصی به صنایع دستی دارید . در این مدل می توانید ضمن تولید محتوای مرتبط و آموزش صنایع دستی و جذب کاربر ، محصولات و خدمات تولیدی مرتبط با صنایع دستی اعم از محصولات فیزیکی و یا دانلودی را که خود و یا دیگران تولید کرده اند در اینترنت به فروش برسانید.

بهترین شیوه کسب درآمد اینترنتی از سایت و وبلاگ ، فروش محصولات و خدمات مرتبط با همان سایت می باشد که با این شیوه بالاترین میزان کسب درآمد را خواهید داشت چون کاربران و مخاطبان ورودی سایت و وبلاگ کسانی هستند که به صورت هدفمند و با جستجو در موتورهای جستجوی اینترنتی و بر اساس محتوای تولیدی به سمت سایت و وبلاگ می آیند.

اما به طوری کلی می توان با افزایش مخاطبان سایت و وبلاگ ، از برخی شیوه های عمومی زیر برای کسب درآمد به صورت همزمان یا تکی استفاده کرد:

۱- تبلیغات بنری

می توان با استفاده از تبلیغات بنری به صورت سفارش تبلیغات و یا گذاشتن تبلیغات کلیکی کسب درآمد اینترنتی داشت. اگر سایت و وبلاگ، پربازدید باشد امکان گرفتن سفارش تبلیغات بنری که به صرفه تر وپردرآمد تر نسبت به تبلیغات کلیکی می باشد، وجود دارد.

۲- تبلیغات پاپ آپ

کسب درآمد از تبلیغات پاپ آپ هم یکی از ساده ترین و عمومی ترین شیوه های کسب درآمد اینترنتی می باشد و اگرچه امروزه این نوع تبلیغات به دلیل آزار دهنده بودن ، مطلوب کاربران و موتورهای جستجو نیست ولی می توان به صورت محدود، هدفمند و با رعایت ضوابط ، جهت کسب درآمد اینترنتی استفاده کرد. نباید در استفاده از پاپ آپ زیاده روی کرد چون ضمن تنبیه از طرف گوگل ، موجب فراری دادن کاربران از سایت و وبلاگ هم می شود.

۳- کسب درآمد از کوتاه کننده لینک

شیوه کسب درآمد اینترنتی از سایت های کوتاه کننده به این صورت که پس از ثبت نام و عضویت در این سایت ها ، لینک خود را به این سایت ها می دهید و این سایت ها به شما لینک کوتاه شده را تحویل می دهند . شما با اشتراک گذاری این لینک در مکان های مختلف سایت و وبلاگتان درآمد کسب می کنید. این شیوه یکی از ساده ترین و راحت ترین راههای کسب درآمد اینترنتی می باشد که البته درآمد چشمگیرو قابل توجهی به همراه ندارد.

۴- فروش محصولات و خدمات

یکی از بهترین و مناسب ترین روش های کسب درآمد از سایت و وبلاگ ، کسب درآمد از طریق فروش محصولات و خدمات می باشد . این محصولات می تواند تولیدات و محصولات فیزیکی باشد و یا مجموعه آموزش ها و محصولات دانلودی و فایل ها را شامل شود. کسانی که به فکر درآمد مستمر ، زیاد و پایدار هستند می توانند از این شیوه استفاده کنند و به درآمد اینترنتی بالا برسند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه فروش محصولات به صورت آنلاین

می توانید با توجه به زمینه کاری سایت و وبلاگ و تولید محتوایی که دارید مرتبط با آنها محصولات و کالاهای تولیدی خود، اعم از فیزیکی و یا فایل دانلودی و آموزشی را عرضه کنید. چون ورودی مخاطبان به سایت و وبلاگ در راستای مجموعه محتواهای تولید شده می باشد، این ورود کاربران اینترنتی ، کاملا هدفمند بوده و میزان فروش و کسب درآمد اینترنتی را افزایش می دهد.

۵- کسب درآمد از همکاری در فروش

با همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ هم می توان در سایت و یا وبلاگ کسب درآمد کرد. زمانی که خودتان محصول یا خدماتی برای فروش ندارید تا زمان فراهم کردن آنها ، می توانید محصول دیگران را بفروشید و اقدام به کسب درآمد اینترنتی کنید. برای افزایش فروش و کسب درآمد بالا ، سعی کنید تا محصولات مرتبط با فعالیت سایت و وبلاگ را برای بازاریابی انتخاب کنید.

۶- کسب درآمد با زیر مجموعه گیری

کسب درآمد با گذاشتن لینک زیرمجموعه گیری اعم از سایت های کلیکی ، همکاری در فروش ، فروش فایل و… هم می توان کسب درآمد کرد . اگرچه این شیوه ای قدیمی از کسب درآمد  اینترنتی محسوب می شود، ولی زیاد توصیه نمی شود.

۷- دریافت کمک های مالی

برخی از سایت ها و وبلاگها با تولید و در اختیار گذاشتن محتوا و مطالب رایگان برای عموم مردم ، از طریق دریافت کمک های مالی و حمایتی ، کسب درآمد می کنند و معمولا این سایت ها و وبلاگها بخشی را طراحی کردند که بازدیدکنندگان بر حسب اختیار ، مبلغ و پولی را برای رشد و ارتقای سایت و وبلاگ می پردازند .

البته این شیوه کسب درآمد در اینترنت در ایران خیلی رایج نیست ولی در خارج بسیار متداول است نمونه بازر آن سایت ویکی پدیا است که از این طریق کسب درآمد می کند.

۸- کسب درآمد با رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری یکی از راههای برتر تبلیغات اینترنتی و کسب درآمد آنلاین محسوب می شود. رپورتاژ آگهی یک متن و خبر تبلیغاتی است که در سایتهای خبری و غیر خبری منتشر می شود. در متن خبر چند کلمه کلیدی به وب سایت تبلیغ دهنده لینک فالو می شود .

رپورتاژ آگهی به اندازه ای بالاست که بسیار از شرکتها و سایتها اساس تبلیغات و کسب درآمد اینترنتی خود را بر روی آن متمرکز کردند و کسب درآمد از اینترنت خود را بر روی گرفتن این نوع سفارش تبلیغاتی معطوف کرده اند.

۹- کسب درآمد از بک لینک

اگر سایت و وبلاگ پربازدید و دارای قدمت باشد می توان از طریق فروش بک لینک کسب درآمد اینترنتی مناسبی داشت. بک لینک مجموعه پیوندهایی است که از یک یا چند وب سایت و وبلاگ دیگر به یک وبسایت داده می شود. مثلا هنگامی که از وب سایت خود به وب سایت پول یابی پیوند می دهید، سایت پول یابی یا مقصد از وب سایت شما که سایت مبدا است یک بک لینک دریافت کرده است که می تواند دائمی یا موقتی باشد.

به دلیل اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت و همچنین در رشد و سئوی سایت ، یک بازار پولساز و پر رقابت در اینتنرنت ایجاد شده است و سایت و وبلاگهای زیادی از این طریق کسب درآمد اینترنتی دارند.

 سخن پایانی راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ

در این مقاله برخی از مهمترین راهها و شیوه های کسب درآمد از اینترنت که مدیران سایت ها و وبلاگها می توانند آن را اجرا کنند ، معرفی شده است. البته شیوه های کسب درآمد اینترنتی از طریق سایت و وبلاگ خیلی بیشتر و فراتر از اینها می باشد ولی این مختصر در سایت پول یابی برای آشنایی ارائه شده است.

زمانی می توان از سایت و وبلاگ کسب درآمد کرد که دارای ترافیک مناسب از طریق موتورهای جستجو باشد و مخاطبان و کاربران اینترنتی به طرف سایت کشانده شوند و این کار با تولید محتوا میسر است. لذا مدیران سایت ها و وبلاگها باید به فکر تولید محتوای تخصصی ، غیر کپی ، منحصر به فرد و کاربرپسند باشند.

نکته آخر اینکه از میان روش های کسب درآمد اینترنتی معرفی شده ، بهترین ، ماندگارترین ، مناسب ترین شیوه فروش محصولات فیزیکی و دانلودی و به ویژه کسب درآمد از طریق آموزش می باشد. و افرادی که به دنبال استمرار در کسب درآمد بالا هستند باید به مقوله آموزش توجه خاص و ویژه داشته باشند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.