همکاری در فروش

 کسب درآمد از طریق همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ marketing Affiliate یا بازاریابی پورسانتی ، فروش نیابتی و… را حتما همه شنیده اند . این شیوه کسب درآمد در بازار واقعی و اینترنتی وجود دارد و منظور از این نوع شیوه کسب درآمد ، همکاری در فروش اینترنتی می باشد .

همکاری در فروش اینترنتی ، یعنی کسب درآمد جدا از مکان و زمان . در هر جایی از کشور و کره خاکی که اقامت دارید می توانید شبانه روز و دائمی کسب درآمد کنید . این شیوه بازاریاب به دنبال مشتری می گردد . پس از یافتن مشتری ، محصول و خدمات فرد دیگر و یا همان فروشنده و دارنده کالا و خدمات را می فروشد . به بیانی ساده در این میان، مشتری به محصول مورد نیازش، فروشنده و همکار در فروش به سودشان می رسند . لذا یک رابطه برد برد (win win)  می باشد .

همکاری در فروش ، بازاریابی اینترنتی ، همکاری در فروش اینترنتی , افیلیت مارکتینگ , بازاریابی واسطه ای . کسب درآمد از همکاری در فروش

تعریف همکاری در فروش

همکاری در فروش از اصطلاح انگلیسی marketing Affiliate گرفته شده است و به معنی بازاریابی بر اساس میزان عملکرد می باشد performance marketing based . در واقع در این نوع سیستم، صاحب کسب و کار، پورسانتی را به همکاران خود و بازاریابان فروش به ازای هر بار خرید مثبت بازدیدکنندگان از سایت و فروشگاه اینترنتی، پرداخت می کند .

در این تعریف سه ضلع وجود دارد یکی صاحب کالا و خدمات و دیگری مشتری و خریدار کالا و خدمات، و ضلع سوم بازاریاب یا مشتری یاب . بازاریاب با معرفی کالا و خدمات به مشتری، وی را ترغیب به خرید می کند . پس از انجام فرایند خرید، صاحب کالا و خدمات آن کالای خریداری شده را برای مشتری می فرستد و در این میان از سود فروش، درصدی طبق توافق قبلی به بازاریاب می رسد .

خلاصه اینکه ، همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (در گوگل بازاریابی آشناسازی معنا شده) یعنی شما در ازای فروش محصولات یا خدمات دیگران در سود فروش سهیم می‌شوید . در اصل شما یک واسط فروش هستید که از هر تعداد خرید یک سهم دریافت می‌کنید .

میزان درآمد اینترنتی از افیلیت مارکتینگ

عوامل زیادی در درآمد اینترنتی و بررسی شغل همکاری در فروش دخیل هستند . آمار رسمی هم از میزان درآمد افلیت مارکتر در ایران وجود ندارد . اما به صورت کلی یک همکار فروش روی ۵ تا ۵۰ درصد از سود فروشنده سهیم است . البته یک بازاریاب حرفه‌ای می‌تواند حتی تا ۱۰۰ درصد سود هم دریافت کند . این دیگر به تجربه بازاریاب و مبلغ پورسانتی که شرکت فروشنده در نظر گرفته بستگی دارد .

نکته مهم اینکه، طبق آمار Statista، فقط در ایالت متحده میزان کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ به ۸٫۲ میلیارد دلار رسیده است . پیش‌بینی می‌شود که این آمار تا سال ۲۰۲۴ به ۱۵٫۷ میلیارد دلار برسد . خوب این عدد بیانگر میزان بالای کسب درآمد اینترنتی از این طریق است .

حلقه ارتباطی مهم در همکاری در فروش

بین صاحب کالا، مشتری و همکار در فروش یک حلقه ارتباطی وجود دارد که اگر این حلقه یا شبکه وجود نداشته باشد امکان بازاریابی اینترنتی وجود ندارد. در واقع این شبکه دو کار همزمان انجام می دهد که عبارت است از:

۱- گرفتن فهرست کالا و خدمات از صاحب کار و معرفی و فروش آن به مشتری.

۲- انجام امور خرید و فروش و به عبارتی امور مالی بین فروشنده و بازاریاب .

این حلقه ارتباطی توسط یک سایت مرجع و اصلی که توسط فروشنده ایجاد شده ، برقرار می شود . دوام و پایداری و نیز شناسنامه دار بودن این شبکه در همکاری در فروش مهم است . لذا باید برای همکاری در فروش دقت کرد و این شبکه ارتباطی را بررسی کرد و پس از اطمینان از درستی و صداقت، همکاری را شروع کرد .

روش کار سیستم همکاری و بازاریابی در فروش اینترنتی

هدف اصلی و انگیزه مهم در همکاری در فروش ، کسب درآمد اینترنتی بالا یا به طور عام، انگیزه های مالی و پولی است . روش کار آن بسیار ساده است و طبق مراحل زیر انجام می شود:

۱- خریدار برای رفع نیاز و گرفتن محصول مورد نظر در گوگل جستجو می کند و وارد سایتی می شود .

۲- در این سایت ( سایت یا وبلاگ و…بازاریاب) عکس و توضیح کوتاهی از محصول را می بیند و روی عکس کلیک می کند و وارد سایت دیگر می شود .

۳- این سایت دوم مربوط به فروشنده اصلی کالا و خدمات است و در آنجا فرایند خرید را انجام می دهد .

۴- پس از اتمام فرایند خرید، فروشنده کالا را برای خریدار ارسال می کند و پورسانت بابت بازاریابی را به حساب همکار فروشنده واریز می کند .

شیوه کار افلیت مارکتینگ

هر کسب و کاری دارای رکن یا اساس مخصوص به خود است . برای شناخت و معرفی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش ضروریست که ارکان آن را بدانیم  . ۴ رکن اصلی که چرخ همکاری در فروش را می‌چرخانند، عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام دوم همکاری در فروش اینترنتی

۱- فروشندگان محصول یا ارائه دهندگان خدمات : این بخش را صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند خدمات یا محصولاتشان را به وسیله افیلیت بفروشند، تشکیل می‌دهند .
۲- بازاریاب یا همکار فروش: فردی که به عنوان واسط بین فروشنده محصول و مشتری قرار می‌گیرد تا به ازای هر فروش درصد دریافت کند .
۳- پلتفرم فعالیت : پلتفرمی که بازاریاب مشتریان خودش را در آن پیدا می‌کند . وب سایت، یوتیوب، اینستاگرام و کانال تلگرامی که منجر به خرید محصول یا خدمات شود .
۴- کاربران یا همان خریداران : اصلی‌ترین بخش درآمدزایی از همکاری در فروش مخاطبانی هستند که در نهایت به مشتری تبدیل می‌شوند .

همکار فروش (affiliate marketer) کیست؟

فردی که محصولات یا خدمات برندهای دیگر را در ازای دریافت سود یا پورسانت تبلیغ می‌کند، همکار فروش محصول است . حتماً لزومی ندارد، برای فروشگاه بزرگی مثل دیجی کالا کار کنید . هر فروشگاه و کسب و کار متوسط و کوچکی هم می‌تواند برای این کار مناسب باشد

حتی با کمک کانال‌ تلگرام و پیج‌ اینستاگرام نیز می‌توانید، در سیستم همکاری در فروش شرکت داشته باشند و از آن کسب درآمد کنید .

فرصت خوب برای کسب درآمد اینترنتی

در سیستم همکاری در فروش، شما یا صاحب اصلی کسب و کار هستید یا واسطه‌ بین مشتری و فروشنده (بازاریاب) . هر طرف ماجرا که باشید، سود می‌برید . چگونه؟ اول راجع به مزیت‌هایی که برای واسطه دارد صحبت می‌کنیم ، سپس به مزیت‌هایی که به صاحب کسب و کار می‌رسد، اشاره می‌کنیم .

سیستم همکاری در فروش چه مزایایی برای واسطه‌ها دارد؟

اگر به دنبال کسب درآمد از اینترنت و بدون سرمایه هستید، ایدۀ همکاری در فروش یا بازاریابی اینترنتی با مزیت‌هایی که دارد، گزینۀ بسیار خوبی برای شروع است . این مزیایا عبارتند از :

۱- افیلیت مارکتینگ، هزینۀ خاصی برایتان ندارد

برای کسب درآمد از همکاری در فروش، به‌جز یک سایت یا اکانت شبکه اجتماعی چیز دیگری نمی‌خواهید . را‌ه‌اندازی یک سایت، با هزینه‌ای کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هم امکان‌پذیر است . شاید بگویید، حتی رایگان هم می‌توان یک سایت را طراحی کرد . ضمنا چون تأمین ‌محصول، نگهداری آن‌، پشتیبانی و همۀ کارهای دیگر، به عهده صاحب کسب و کار است، شما هزینۀ دیگری نخواهید داشت .

۲- با همکاری در فروش مسئولیت ارائه پشتیبانی ندارید

این مورد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سیستم همکاری در فروش برای صاحبان وب‌سایت‌ و شبکه اجتماعی است . واسطه‌ها برای پاسخ‌گویی به کاربران، باید راجع به محصولات خود اطلاعات کافی داشته باشند . اما در این سیستم وظیفۀ پشتیبانی مشتریان به عهده خود فروشنده اصلی خواهد بود، نه شما . از طرف دیگر نیازی به استخدام نیرو برای مدیریت سفارش و بسته بندی محصولات نخواهید داشت .

۳- افیلیت مارکتینگ به زمان و تخصص زیادی نیاز ندارد

به قول معروف و رایج، همکاری در فروش یک روش و تمرین عالی برای شروع کسب درآمد از سایت یا فروشگاه اینترنتی است . فقط کافی است در یک زمینه مشخص، محتوای باکیفیت و سئو شده تولید کنید . مثلاً، یک برند آرایشی را برای افیلیت انتخاب کرده‌اید . محتوای سایت‌های دیگر را بررسی کنید، سپس خودتان شروع به تولید محتوای بهتر و باکیفیت‌تر کنید . هرچه در رتبه‌های بالاتر گوگل، قرار بگیرید، ورودی و فروشتان بیشتر شده و بالطبع درآمد بالاتری دریافت می‌کنید .

برای کسب درآمد از همکاری در فروش، به‌جز تولید محتوای بهینه و باکیفیت، تقریباً به مهارت و تخصص دیگری نیاز ندارید . همین‌طور که مشغول انجام کارهای دیگر هستید، با تولید محتوای روزانه یکی دو ساعت، روی سایت کار کنید .

بعد از مدتی خواهید دید که سایتی با محتوا و رتبۀ خوب دارید که فروشندگان حاضرند برای معرفی محصولات و خدماتشان از آن استفاده کنند .

۴- درآمد جانبی خوبی برای خودتان دست و پا می‌کنید

بعد از اینکه مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی زیاد شدند یا در کلمات کلیدی مختلف رتبه خوبی در گوگل گرفتید، وقت استراحت شما می‌رسد . دیگری نیازی نیست که بابت تبلیغات و جذب مخاطب هزینه کنید، مشتریان خودشان شما را پیدا می‌کنند . حتی زمان کافی پیدا می‌کنید که یک شغل دیگر برای خودتان دست‌وپا کنید یا محصولات خودتان را به فروشگاه اینترنتی اضافه کنید . اما همچنان درآمد جانبی شما از افیلیت مارکتر بودن سر جای خودش باقی می‌ماند .

مزایای سیستم افیلیت مارکتینگ برای صاحب کسب و کار

استفاده از یک شخص سوم یا بازاریاب، برای صاحب کسب و کار نیز خالی از لطف نیست . وگرنه دلش برای من و شما که نسوخته است . مزایای استفاده از سیستم همکاری در فروش یا افیلیت برای صاحبان کسب و کار عبارتند از :

۱- سئوی یک سایت فروشگاهی تخصصی، ساده‌تر از فروشگاه عمومی است

کار کردن روی سئوی یک فروشگاه عمومی با تنوع زیاد محصولات و خدمات، نیاز به هزینه، زمان و انرژی زیادی دارد . اما در مقابل، اگر تمرکزتان روی یک محصول خاص باشد، نتیجۀ بهتری می‌گیرید و خیلی سریع‌تر جزو چند نتیجه بالای گوگل قرار خواهید گرفت . فقط کافی است، هر یک از همکاران‌ و واسطه‌ها در یک حوزۀ خاص محتوای باکیفیت و خوب تولید کند و به قولی متخصص و مرجع شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام ششم همکاری در فروش اینترنتی

۲- شرکت‌های وابسته، اعتبار شما را بالا می‌برند

به‌عنوان، سایت یا فروشگاهی که تازه کارش را شروع کرده است، هیچ اعتباری ندارید . همکاری با شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، خیلی سریع‌تر، شناخته خواهید شد و اعتبار و برند شما را تقویت می‌کند . مشتریان با فهمیدن ارتباط شما با فلان فروشگاه بزرگ، با اعتماد کامل از شما خرید می‌کنند . کسب این اعتبار و شناخته شدن در آینده، شما را جلو می‌اندازد .

۳- برایتان به‌صرفه است (کاهش هزینه با افیلیت )

واسطه‌های شما، فقط در صورتی که منجر به فروش محصول شما شوند، درصد یا پورسانت دریافت می‌کنند . بنابراین هیچ هزینۀ اضافی برایتان ندارد . به‌علاوه اینکه، سئو، بازاریابی و تبلیغات همۀ محصولات‌، برایتان هزینۀ و زمان زیادی نیاز دارد که از صرف این هزینه نیز فارغ هستید . به‌این‌ترتیب خودتان فقط روی تعداد مشخصی از محصولات، هزینه و زمان صرف می‌کنید ولی در مجموع روی همۀ محصولاتتان، بهترین نتیجه را می‌گیرید .

۴- ترافیک ورودی سایت یا پیج شما بیشتر می‌شود

هر کدام از سایت‌ها یا صفحاتی که محصول یا خدمات شما را ارائه می‌دهند، کاربر را با یک لینک به سایت یا پیج شما هدایت می‌کند . به این ترتیب، هر چه تعداد سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند، بیشتر باشد، شانس بیشتری برای گرفتن ترافیک و ورودی دارید . به همان اندازه شانس تبدیل به مشتری برایتان افزایش می‌یابد .

راهکار موفقیت در کسب درآمد اینترنتی از این سیستم

بعضی مواقع است که افراد تمام تلاش خودشان را برای بازاریابی انجام می‌دهند، اما به موفقیت نمی‌رسند . به نظرتان چه دلایلی باعث می‌شود که یک بازاریاب موفق شود ؛ اما بازاریاب دیگر هیچ فروشی نداشته باشد؟ برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ موارد زیر توصیه می شود :

۱- مخاطبان هدف را بشناسید : ببینید که خدمات یا محصولات شما مناسب چه افرادی است . مثلاً برای فروش عروسک‌های پارچه‌ای، مخاطبان هدف شما کودکان هستند .
۲- با کاربران روراست باشید : فقط نقاط قوت یک محصول یا خدمات را بزرگ جلوه ندهید . اگر نقطه‌ضعف یا نکته‌ای وجود دارد که مخاطب باید قبل از خرید از آن مطلع شود،‌ آن را بیان کنید .
۳- روی گروه کالایی خاص تمرکز کنید : به‌جای اینکه برای چندین محصول و خدمات غیرمرتبط تبلیغات کنید، تمرکزتان را روی یک گروه قرار دهید . مثلاً به صورت تخصصی در زمینه لوازم آرایشی یا لوازم بهداشتی فعالیت کنید .
۴- کالاهای پرطرف‌دار را مورد هدف قرار دهید : حتماً کمی جستجو کنید و ببینید که چه کالا یا خدماتی طرف‌دار بیشتری دارد .
۵- خدمات یا کالایی را که به‌خوبی می‌شناسید تبلیغ کنید : مثلاً اگر در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید، باید از جنس لباس سر دربیاورید و از کیفیت دوخت آن مطمئن باشید .
۶- به شیوه مدرن تبلیغات کنید : در حال حاضر کسی از روی تبلیغ روی روزنامه ترغیب نمی‌شود که از کالا یا خدمات استفاده کند . همیشه به روز باشید و ببینید چه استراتژی‌های بازاریابی جدیدی روی کار آمده است .
۷- خودتان را جای مخاطبان بگذارید : در زمان تولید محتوا خودتان را به جای مخاطب بگذارید و ببینید که قبل از خرید چه سؤالاتی در ذهن مخاطب به وجود می‌آید؟ از قیمت کالا گرفته تا نقد و بررسی و… .
۸- زمان کافی، تلاش و صبر داشته باشید :ناامید نشوید و تمام تلاش خودتان را برای جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به خریدار انجام دهید .

سخن پایانی همکاری و بازاریابی فروش اینترنتی

 با بازاریابی اینترنتی می توانید به راحتی از سایت های معتبر و مجاز برای کسب درآمد اینترنتی استفاده کنید . این کار را می توانید در کنار سایر کارهای اینترنتی خود لحاظ کنید . این کسب و کار مدت های طولانی است که در سایر کشورها انجام می گیرد و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد . اگرچه در ایران کمی دیر شروع شد ولی توسعه آن در مدت کوتاهی خیلی خوب بود . (نگاه کنید به مقاله :آموزش همکاری در فروش)

علیرغم رشد مناسب در شروع کسب درآمد از فروش ، اما مشکل این بود که در حین اوج گرفتن و با استقبال کاربران ایرانی، به دلیل اقدامات بد برخی از سایت ها، سیستم همکاری در فروش سایت ها و شرکت های معتبر ضربه خورد و کاربران را دچار شک و تردید کرد . واقعیت این است که اگر کاربران، اصولی و با برنامه با سیستم های معتبر و نوگرا، همکاری کنند درآمدهای میلیونی و میلیاردی خواهند داشت .

در مقالات بعدی در سایت پول یابی به شرح بیشتر همکاری در فروش خواهم پرداخت .

مطلب پیشنهادی

ابزار اصلی برای همکاری در فروش , کسب درآمد اینترنتی راحت با افیلیت مارکتینگ

۲ ابزار اصلی برای همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از شیوه های قدیمی کسب درآمد اینترنتی محسوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.