بررسی فواید همکاری در فروش اینترنتی

آگاهی از مزایا و فواید همکاری در فروش اینترنتی بر سایر روش های تبلیغات آنلاین اهمیت و جایگاه آن را بیش از پیش برجسته می کند . همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از راحت ترین ، ساده ترین و در عین حال یکی از قدیمی ترین شیوه های کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود . به این شیوه درآمدزایی بازاریابی وابسته یا پورسانتی هم می گویند .

سیستم افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یعنی در قبال فروش محصولات یا خدمات دیگران سود مشخصی از آن فروش را دریافت کنید . در این روش کسب درآمد اینترنتی، شما به عنوان یک واسطه‌ ، مشتری و خدمات یا محصولات دیگران را به هم وصل کرده و اگر خریدی انجام شود، به عنوان بازاریاب مبلغی را دریافت می‌کنید . اهمیت این کار درگیر نشدن در فرایند خرید و فروش و همچنین شروع کار بدون هیچ سرمایه اولیه می باشد .

در این مقاله سایت پول یابی در ادامه آموزش کسب درآمد از اینترنت به فواید همکاری در فروش اینترنتی بر دیگر روش های تبلیغ پرداخته می شود . امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد .

تعریف همکاری در فروش

ترجمه لغت به لغت اصطلاح Affiliate marketing بازاریابی وابسته است . در ایران برای این اصطلاح بازاریابی از اصطلاحاتی مثل سیستم همکاری در فروش به صورت رایج ، یا افیلیت مارکتینگ به صورت فینگلیش حتی در خیلی از سیستم های معروف به کار می رود . بازایابی معارفه ای، بازاریابی پورسانتی یا بازاریابی معرف هم اصطلاحات مختلفی است که برای این سبک بازاریابی در ایران رایج است .

بازاریابی معارفه‌ای یا همکاری در فروش به طور معمول با بازاریابی ارجاعی (Referral marketing) اشتباه گرفته می‌شود . دلیلش این است که در هر دو شکل از بازاریابی، از طرف‌های ثالث برای افزایش فروش استفاده می‌شود. با این وجود این دو شکل از بازاریابی بر اساس روش افزایش فروش، کاملاً متفاوت از هم هستند . در روش بازاریابی معارفه‌ای صرفاً بر روی انگیزه‌های مالی معرفان تکیه می‌شود در حالی که روش بازاریابی ارجاعی (تبلیغ دهان‌به‌دهان) بیشتر بر روی روابط شخصی و ایجاد اعتماد در مشتری استوار است .

در معرفی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش باید اذعان کرد که از روش‌های نوین کسب درآمد اینترنتی می‌باشد . که امروزه در دنیا طرفداران زیادی دارد . هر کسی از طریق این سیستم ، و با فروش محصولات یا معرفی خدمات یک کسب و کار اینترنتی، می‌تواند به درآمد اینترنتی برسد . در واقع به ازای هر فردی که از طریق شما به عنوان یک بازاریاب، با یک کسب و کار آشنا شده و محصولات یا خدمات آن را خریداری کند، سود حاصل از آن به شما نیز پرداخت می‌شود .

درصد و میزان همکاری ها در روش بازاریابی پورسانتی، کاملا مشخص است . یعنی به ازای فروش هر محصول یا خدمات، پورسانت تعیین شده‌ای به حساب بازاریاب واریز می شود

فواید همکاری در فروش اینترنتی , افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش , فواید و مزایای همکاری بازاریابی پورسانتی یا وابسته

تاریخچه سیستم همکاری در فروش

مفهوم بازاریابی معارفه‌ای در اینترنت برای نخستین بار از سوی ویلیام جی. تابین (William J. Tobin) مؤسس وب‌سایت PC Flowers & Gifts مورد استفاده قرار گرفت . البته وب‌سایت آمازون برنامه مرتبط خود را از ۱۹۹۶ آغاز کرد . معرفان آمازون می‌توانستند بنر یا لینک‌های متنی آن را برای کتاب‌های مختلف در صفحه‌هایشان قرار دهند یا مستقیماً به صفحه اصلی وب‌سایت آمازون لینک دهند .

زمانی که بازدیدکننده‌ها بر روی وب‌سایت مربوطه کلیک می‌کردند تا به آمازون رفته و کتابی بخرند، معرف آمازون یک حق کمیسیون دریافت می‌کرد . آمازون نخستین کسب‌وکاری نبود که برنامه معارفه‌ای را ارائه کرد . اما برنامه آنها نخستین در نوع خود بود که مشهور شد و به عنوان مدلی برای برنامه‌های بعدی مورد استفاده قرار گرفت .

گروهی معتقدند که تاریخچه همکاری در فروش به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد و آمازون مخترع و گسترش‌دهنده آن است . جرقه این ایده در ذهن جف بزوس موسس سایت آمازون در یک میهمانی شکل گرفت . نویسنده‌ای قصد انتشار کتابش را داشته ، بدون آنکه به عنوان فروشنده شناخته شود . بزوس این ایده را مطرح کرد که کتاب آن نویسنده را در سایتش بفروشد و در ازای آن درصدی را به عنوان پورسانت بردارد .

این شیوه بازاریابی به مرور شاخ و بال گرفته و رشد و توسعه فراوانی یافت . به دلیل دو ویژگی زیر روش همکاری در فروش، به عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی شناخته شده است :

۱- فروشنده نیازی ندارد محصول را از قبل خریداری کند، بلکه تنها زمانی هزینه‌ای برای فروش پرداخت می‌کند که فروشی اتفاق افتاده باشد .

۲- علاوه بر فروشنده محصول یا خدمات، بازاریاب نیز سود خود از آن فروش را به دست می‌آورد . در این روش هر چه تلاش بازاریاب بیشتر باشد، به درآمد اینترنتی بیشتری نیز دست می‌یابد .

معرفی شیوه‌های نوین کسب درآمد اینترنتی

شاید تا چند دهه قبل کسب درآمد در  خواب یک رویا و خیال بود . اما امروزه با گسترش اینترنت ، این رویا عملی شده است . شیوه های نوین  کسب و کار آنلاین موجب شده تا در هر زمان و هرجا حتی زمانی که خوابیده‌اید کسب درآمد کنید .

به نظر می رسد که ، در عصر جدید جمله « هرچه سخت تر کار کنید درآمد بیشتری خواهید داشت» آنچنان معنا ندارد . چون روش‌های نوینی برای کسب درآمد وجود دارد که در زمان و انرژی افراد صرفه جویی می‌کنند . یکی از این روش‌های کسب درآمد ، بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ است که یک روش مبتنی بر تقسیم درآمد می باشد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  انواع تبلیغات کلیکی اینترنتی

در این روش بازاریابی ، افراد به دو صورت می‌توانند کسب درآمد اینترنتی کنند . یا محصولی دارند که دیگران برایشان تبلیغ می‌کنند و از این طریق علاوه بر کسب درآمد آنها، او هم فروش بیشتری خواهد داشت . یا اینکه محصولی ندارند و می‌خواهند کسب درآمد کنند که در این صورت کار تبلیغ یک محصول یا خدمات مناسب را بر عهده می‌گیرند و به عنوان بازاریاب وابسته کسب درآمد می‌کنند .

کارکرد افلیلیت مارگتینگ یا همکاری در فروش

شاید بهترین تعریف برای افیلیت مارکتینگ را می‌توان از درآمد هوشمند منفعل پت فلین (Pat Flynn) نویسنده پرفروش دنیای کسب و کار یافت که می‌گوید : « بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ به دست آوردن کمیسیون از طریق تبلیغ محصولات یک شخص یا یک شرکت است . شما محصول مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید و نزد دیگران آن را تبلیغ می‌کنید . به ازای هر فروشی که از تبلیغ شما حاصل می‌شود درصد مشخصی سود دریافت می‌کنید . »

در واقع بازاریابی وابسته هم شامل افزایش و گسترش تولید محصول است و هم تبلیغ و ترویج محصول توسط بازاریاب را در بر می‌گیرد . به عبارتی هر طرف با توجه به سهم خود، درصدی سود کسب می‌کند .

در افیلیت مارکتینگ، بازاریابی وابسته یا بازاریابی آشناسازی همیشه نقش تولید کننده محصول و نقش بازاریاب مجزا نیست . شخص صاحب محصول خود می‌تواند بازاریاب وابسته محصول تولیدی خود باشد . در روش کسب درآمد بازاریابی وابسته نقش اصلی را مشتری بازی می‌کند . برای اینکه اگر مشتری وجود نداشته باشد فروشی هم صورت نمی گیرد در نتیجه درآمدی هم برای تقسیم وجود نخواهد داشت .

واقعیت همکاری در فروش اینترنتی یا افیلیت مارکتینگ اسن است که شما یک بار کار تبلیغ را انجام می‌دهید و تا زمانی که مشتریان از طریق تبلیغ شما خرید کنند کسب درآمد دارید . به این معنا که حتی روزهایی که هیچ کار یا تبلیغی نمی کنید هم ممکن است مشتریان از طریق تبلیغ شما خرید کنند و شما درآمد اینترنتی کسب کنید .

ارکان همکاری در فروش

همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته از ۳ رکن اساسی تشکیل می‌شود که عبارتند از :

۱- تولید کننده یا فروشنده محصول .

۲- بازاریاب یا شرکت وابسته .

۳- مصرف کننده .

هر کدام از این ۳ رکن در موفقیت بازاریابی وابسته نقش دارند و به نوعی با هم ارتباط دارند . تولید کننده یا فروشنده محصول می‌تواند یک شخص کارآفرین، یک شرکت بزرگ، یک فروشنده، تاجر یا حتی یک خرده فروش باشد که محصولی برای عرضه دارد . این محصول صرفا یک کالای فیزیکی نیست بلکه می‌تواند یک کالای مجازی و یا حتی خدمات باشد . در افیلیت مارکتینگ نیازی به حضور فروشنده در تبلیغات نیست و می‌تواند تنها وظیفه تامین و تولید محصول را برعهده داشته باشد .

بازاریاب یا ناشر در این پروسه می‌تواند یک شرکت یا فردی باشد که کالای فروشنده را به شکلی جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه به بازار عرضه می‌کند . شرکت یا بازاریاب وابسته مصرف کنندگان را برای خرید محصول فروشنده ترغیب می‌کند و اگر مصرف کننده خرید کند درصدی از سود فروش محصول را کسب می‌کند .

گاهی اوقات مصرف کننده اطلاع ندارد که در بازاریابی وابسته نقش دارد و در نتیجه تبلیغ یک محصول در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها برای خرید مشتاق می‌شود . هنگامی که مصرف کننده محصول را خریداری می‌کنند سود حاصل بین فروشنده و شرکت یا بازاریاب وابسته تقسیم می‌شود . درآمد بازاریاب وابسته می‌تواند از طریق هدایت کاربر به سایت فروشنده و افزایش ترافیک وبسایت، فروش محصول یا حتی پر کردن فرم باشد .

انواع همکاری در فروش , همکاری در فروش چیست , آموزش کسب درآمد از همکاری در فروش , ارکان و غناصر همکاری در فروش

فواید همکاری در فروش اینترنتی

هر شیوه کسب درآمد اینترنتی محاسن و معایب خاص خود را دارد . لذا بررسی مزایا و معایب همکاری در فروش هم مستثنی از این قانون کلی کسب و کارها نیست . توجه کنید که در نگاه کلی ، افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های مفید و کم خطر برای تبلیغات است . این روش مزایای زیادی نسبت به سایر روش‌های تبلیغ دارد که آن را از بقیه متمایز می کند . برخی از مهم ترین مزایا و فواید همکاری در فروش اینترنتی بر سایر روش‌های تبلیغات اینترنتی عبارتند از :

۱- همکاری در فروش یک روش مبتنی بر عملکرد

از آنجایی که شرکت وابسته بر اساس عملکرد خود کمیسیون دریافت می‌کند ملزم است کار تبلیغ را به بهترین نحو انجام دهد تا بازده بهتری داشته باشد و مصرف کننده برای خرید ترغیب شود .

به عنوان مثال اگر یک نرم افزار برای فروش دارید و کار تبلیغ آن را به یک شرکت وابسته سپرده اید، آن شرکت باید به صورتی محصول شما را تبلیغ کند که نرم افزار شما در حجم بالا به فروش و نصب برسد . در نتیجه فروش بیشتر درآمد اینترنتی آنها نیز بیشتر خواهد بود . این امر تلاش هایی را که موجب ترافیک بی ارزش و بی نتیجه به شرکت شما می‌شود کاهش می‌دهد . ضمن اینکه اطمینان حاصل می‌کنید که برای آنچه می‌پردازید خدمات واقعی دریافت می‌کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  همکاری در فروش اینترنتی راه کسب درآمد

۲- افزایش اعتبار شرکت در نتیجه تبلیغات شرکت‌های وابسته

تبلیغات شرکت‌های وابسته عمدتا نتیجه بهتری دارند و اعتماد مصرف کننده را نسبت به محصول یا خدمات شما تقویت می‌کنند . اگر کار تبلیغ خود را به یک وبسایت و شرکت محبوب و معروف بسپارید بیشتر دیده می‌شود و برند شما در ذهن مصرف کنندگان ثبت می‌شود .

در این روش بازاریابی مصرف کنندگان معمولا ابتدا بر اساس نظر تبلیغ کننده تصمیم به خرید می‌گیرند . به طور مثال اگر کار تبلیغ یک محصول آرایشی را به یک بلاگر یا وبسایت محبوب در این زمینه بسپارید، تبلیغ کننده به زبان مخاطبان خود در مورد مزایای محصول شما صحبت می‌کند و در مصرف کنندگان برای خرید انگیزه ایجاد می‌کند .

۳- افزایش سریع ترافیک و فروش اینترنتی

کاملا طبیعی است که هرچه سایت‌های بیشتری به صفحات وبسایت شما لینک داشته باشند امکان اینکه کاربران آنها به مشتریان واقعی تبدیل شوند بیشتر است . سپردن تبلیغات به شرکت‌های وابسته و افیلیت مارکتینگ کمک می‌کند تا ترافیک وبسایت و فروش خود را به سرعت افزایش دهید .

اگرچه لینک‌های وابسته در رتبه بندی وبسایت شما برای موتورهای جستجو تاثیر مستقیم ندارند اما اگر کاربر در بین محصولات شما جستجو داشته باشد و در صفحات وبسایت شما پیمایش کند رتبه سایت بهبود پیدا می‌کند . علاوه بر این کاربران با آشنایی با وبسایت شما ممکن است به صورت مستقیم نیز به وبسایتتان مراجعه کنند .

۴- مقرون به صرفه بودن همکاری در فروش

علاوه بر دلایل ذکر شده یکی دیگر از فواید همکاری در فروش اینترنتی بر سایر روش‌های تبلیغ ، مقرون به صرفه بودن آن است . اگر برای تبلیغ محصول خود تنها کمیسیون فروش پرداخت کنید دیگر هزینه‌های اضافه برای تبلیغات بدون بازده پرداخت نمی کنید . در واقع به میزانی که محصولتان به فروش برسد از سود حاصل هزینه تبلیغ را پرداخت می‌کنید . به عبارتی تا فروش اینترنتی صورت نگیرد هیچ پولی پرداخت نمی کنید . حتی بدون هیچ هزینه ای هم می توان افزایش درآمد از همکاری در فروش را تجربه کرد .

۵- پاسخگو بودن افیلیت مارکتینگ در تمامی زمینه‌ها

خمکاری در فروش را می‌توان در دسته‌های مختلف کالا و خدمات و تمامی بازارها به کار برد . شما در هر صنعتی که فعالیت می‌کنید حتی اگر یک شغل خانگی دارید و یک محصول ساده مثل عروسک دست ساز تولید می‌کنید هم می‌توانید از افیلیت مارکتینگ برای بازاریابی محصول خود استفاده کنید .

۶- عدم نیاز به استخدام نماینده فروش

بسیاری از شرکت‌ها برای افزایش فروش خود چندین نماینده فروش استخدام می‌کنند که تضمین هرکدام از این نمایندگی‌ها کار سختی است . ضمن اینکه حقوق کارمندان هریک از این نمایندگی‌ها هزینه‌های سرسام آوری در بر دارد . در صورتی که در افیلیت مارکتینگ ممکن است کالای شما در صدها سایت و مکان مختلف تبلیغ شود بدون اینکه شرکت مجبور به پرداخت پیش پرداخت شود . از قبل چیزی پرداخت نمی کنید زمانی که فروش اتفاق افتاد درصدی از سود فروش را به عنوان پورسانت می دهید .

۷- منعطف بودن جدول زمانی شرکت‌های وابسته

اگر یک کارمند مسئولیت فروش محصول شما را برعهده داشته باشد، کار خود را در زمان محدودی در طول روز می‌تواند انجام دهد . اما شرکت‌ها و بازاریابان همکار در فروش کارمند نیستند، کارآفرینان مستقلی هستند و می‌توانند طبق شرایط خود کار کنند .

تمام آنچه که برای کسب درآمد از همکاری در فروش نیاز است اینترنت و دستگاهی است که به اینترنت متصل باشد . به این معنا که در هر مکانی، حتی در محیط خانه هم کار بازاریابی وابسته قابل انجام است . محتوای سایت‌های بازاریابی وابسته در ۲۴ ساعت شبانه روز برای کاربران قابل نمایش است بنابراین نیازی به حضور و پیگیری مداوم بازاریاب نیست .

سخن پایانی فواید همکاری در فروش اینترنتی

در این مقاله سایت پول یابی سعی شد تا ضمن معرفی افیلیت مارکتینگ به بیان مزایا و فواید همکاری در فروش اینترنتی بر سایر روش‌های تبلیغ پرداخته شود . امیدوارم با توجه به مزایایی که ذکر شد و کالا و خدماتی که برای فروش دارید ، بتوانید روش مناسب را برای تبلیغ محصولات خود انتخاب کنید .

این شیوه کسب درآمد از اینترنت و همچنین تبلیغی کسب و کار آنلاین ، کاملا عملکرد محور است . ضمن اینکه ، یکی از بهترین روش‌هایی است که در هر بازاری می‌تواند برای افزایش مخاطبان و برندسازی از آن استفاده کرد . در نگاه کلی تبلیغات از طریق همکاری در فروش به افزایش اعتبار کسب و کار و برندهای تجاری کمک شایانی می کند .

نکته پایانی مزایا و فواید همکاری در فروش اینترنتی بر سایر روش‌های تبلیغ ، عدم پرداخت هزینه قبل از هر کاری می باشد . به عبارتی یکی از روش‌های مقرون به صرفه و ارزان‌قیمت است که نسبت به هزینه پرداختی خروجی خوب و قابل ملاحظه ای دارد . اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید و یا می خواهید کسب و کار و محصولات خود را تبلیغ کنید می توانید از سیستم همکاری در فروش استفاده کنید . این سیستم برای دو طرف یعنی تبلیغ کننده و تبلیغ دهنده دو سر سود و منفعت به همراه دارد .

مطلب پیشنهادی

چگونه با دیدن تبلیغ پول در بیاریم ، مشاهده تبلیغات اینترنتی ، کسب پول در ازای کلیک

راههای کسب درآمد با دیدن تبلیغات اینترنتی

افرادی زیادی هنوز وجود دارند که راههای کسب درآمد اینترنتی برایشان جای سوال است . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.