اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز

اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی بالا هستید قبل از هر چیز باید با ریزه کاری ها و اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز آشنا باشید . البته استفاده از واژه هایی مثل، اسرار ، رموز ، راز ، مخفی و… هرگز به معنای پیچیدگی کسب و کارها نیست . این کلمات به نکات پنهان و ریزه کارهای یک کسب و کار برای نیل به موفقیت و کسب درآمد اینترنتی دائمی و پایدار اشاره دارد .

حتما برایتان اتفاق افتاده که کسب و کاری را آنقدر دوست دارید که آن را به دوستان و اقوام تان معرفی کرده اید . شاید برایتان جای سوال باشد که چرا این کسب و کار نسبت به سایرین شاخص و موفق تر است ؟ نکته جالب اینکه کسب و کارهای مشابه آن این موفقیت و کامیابی را ندارند . توجه کنید که در این موضوع هیچ جادو ، سحر و یا ورد و موضوعاتی از این نوع، مطرح نیست . راز موفقیت این نوع کسب و کارهای اینترنتی دانسته یا نادانسته در رعایت چند اصل بسیار ساده و بدیعی بازاریابی نهفته است .

به دلیل اهمیت موضوع در این مقاله سایت پول یابی به اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز پرداخته می شود . امیدوارم موجب افزایش آگاهی و در نهایت کسب درآمد از اینترنت تان شود .

تعریف کسب و کار موفق اینترنتی

موفقیت در کسب و کار به عوامل مختلفی بستگی دارد . سهم بازار ، درآمد و سود خالص تنها یک فاکتور است. . ممکن است کسب و کاری از نظر مالی و درآمدی موفق باشد اما در سایر جنبه‌ها ضعیف عمل کند . در حقیقت کسب و کار موفق اینترنتی کسب و کاری است که هم سهم بازار و سود بالایی داشته باشد و هم از نظر امنیت و اطمینان مالی در آینده با قدرت عمل کند . برندسازی، فرایند مارکتینگ، توسعه هدفمند و مواردی از این دست در موفقیت کسب و کارها دخیل‌ می باشند

با این مقدمه، کسب‌وکار موفق به کسب‌وکاری گفته می‌شود که به‌صورت مستمر و پایدار، به اهداف و موفقیت‌های خود دست‌یافته و توانسته با شناسایی فرصت‌ها و مشکلات، بهبودهای مداوم را در فعالیت‌های خود ایجاد کند . یک کسب‌وکار موفق، نه‌تنها سودآوری خوبی دارد، بلکه از نظر اجتماعی و محیطی هم مسئولیت‌پذیری نشان می‌دهد و نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند .

بر طبق این تعریف ، نشانه‌های کسب‌وکار موفق عبارتند از ویژگی‌هایی که نشان می‌دهند کسب‌وکار در مسیر رشد، پیشرفت و تحقق اهداف خود پیش می‌رود و نتایج مطلوبی را به‌دست می‌آورد . ۵ نشانه‌ رسیدن به کسب‌وکار موفق یا ویژگی های کسب و کار اینترنتی موفق : ۱- رشد پایدار و مستمر ، ۲- نوآوری ، ۳- ارتباط موثر با مشتریان ، ۴- تیم مجرب و قوی و ۵- رقابت‌پذیری می باشد .

اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز , رموز سایت های درآمدزا و پولساز

اسرار کسب و کار اینترنتی موفق

در این بخش ۱۰ نکته و اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز بیان می شود . دقت کنید که علت تفاوت اینگونه کسب‌وکارها با کسب‌وکارهای مشابه، در همین چند نکتۀ ساده اما بسیار مهم نهفته است . همیشه پای یک راهکار در میان است . راهکاری که مانند آب روی آتش همه چیز را حل‌وفصل و برطرف می‌کند . بنابراین اگر در فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستید و یا چند وقتی است که حس می‌کنید افسار کسب‌وکارتان از دستتان خارج شده این راهنما و راهکارها را مطالعه و بررسی کنید .

مهم ترین اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز عبارتند از :

۱- شناخت کامل مخاطبان

برای موفقیت در کسب درآمد از اینترنت باید مخاطبان خودتان را مثل کف دستتان بشناسید . احتمالا تا حال واژه‌ «پرسونا» را شنیده اید . پرسونا یکی از مهم‌ترین مباحث روز و از بهترین روش های بازاریابی است . مبحث پرسونا را با یک مثال ساده توضیح می دهیم . هدیه خریدن برای دیگران، یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست . اما تا به حال شده بخواهید برای دوستی که او را مانند کف دستتان می‌شناسید هدیه‌ای تهیه کنید؟

در این حالت شناختی که از دوستمان داریم کمی کارمان را آسان‌تر می‌کند . البته برعکس این قضیه هم صادق است . فرض کنید می‌خواهید برای شخصی هدیه بخرید که هیچ شناختی از او ندارید . برای مثال نمی‌دانید رنگ موردعلاقه او چیست . چه نوع بویی را بیشتر می‌یسندد و در کل سلیقه‌اش چیست . این شرایط کار را برایتان سخت‌تر می‌کند .

آماده کردن یک محصول برای مشتریان هم به همین ترتیب است . مشتریانتان را مانند همان شخصی در نظر بگیرید که می‌خواهید برایش هدیه بگیرید . هدیه‌ای که به او می‌دهید همان محصولی و خدمتی است که در اختیارش می‌گذارید . پس برای اینکه بهترین محصولات را برای او فراهم کنید، باید به خوبی او را بشناسید . هرچه دقیق‌تر مخاطب هدفتان را بشناسید بهتر می‌دانید که چه چیزی می‌خواهد و همان را در اختیارش قرار می‌دهید . پس یکی از راههای موفقیت در کسب و کار شناخت کامل مخاطبان است .

۲- برطرف کردن نیاز و مشکل کاربران

یکی از اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز این است که .دوای درد مخاطبانتان باشید . تا به حال شده بنشینید و با خودتان فکر کنید که ای کاش برای فلان مشکل راه‌حلی وجود داشت . حتی شاید افراد زیادی وجود داشته باشند که دقیقا مانند شما، همین مشکل را داشته باشند . اگر اینطور باشد، راه حل این مشکل می‌تواند یک ایدۀ بسیار خوب برای شروع کسب‌وکار اینترنتی خلاقانه و پرسود باشد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با راه اندازی فروشگاه آنلاین

دنیا پر است از کسب‌و‌کارهایی است که تنها با رعایت همین یک نکتۀ ساده بازاریابی، یعنی شناسایی نقاط دردPain Points  مشتریان و ارائۀ راه حل برای آن‌ها، توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیاری دست یابند . اگر هم کسب‌وکاری دارید که مدت‌ها پیش راه‌اندازی شده، می‌توانید نقاط درد مشتریانتان را شناسایی کرده و به آن‌ها محصولی باکیفیت‌تر ارائه دهید . خلاصه اینکه، محصول شما باید بتواند به نحوی به مخاطبانتان سود برساند . به عبارتی دقیق تر مشکلی از کار و زندگی اش را برطرف کند .

۳- برتری خاص داشتن نسبت به رقبا

باید به این سوال جواب دهید که محصول و خدمتتان چه برتری خاصی نسبت به رقبا دارید؟ هر کسب‌وکار موفقی که کلی طرفدار پروپاقرص دارد، یک بار برای همیشه نشسته با خودش فکر کرده و به این سوال پاسخ داده است . اینکه چه ویژگی‌ موجب شده تا مشتریان به جای رقبا من را انتخاب کنند؟ پاسخ این سوال، مزیت رقابتی کسب‌وکارتان را مشخص می‌کند . اینجاست که تحلیل رقبا در کسب درآمد اینترنتی بیشتر و ارتقای محصولات و خدمات اهمیت پیدا می کند .

باید علاوه بر چیزهایی که از قبل وجود داشته، چیزی برای اضافه کردن به بازار داشته باشید . آن چه ویژگی منحصر به فردی است که شما آن را دارید، اما رقبایتان ندارند . ویژگی‌ای که باعث می‌شود مشتریانتان به جای رقبا سراغ کسب و کارتان بیایند و شما را انتخاب کنند . رسالت هر کسب‌وکار تفاوت آفرینی است . یعنی فرصتی برای ارائه خدمات بهتر به کسانی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند .

۴- جایگاه کسب و کارتان در بازار

جایگاه کسب و کارتان در بازار در کدام قسمت قرار دارد . یقینا جایگاه شما در ذهن مشتریان، جایگاه شما در بازار را تعیین می‌کند . با یک مثال عینی این قسمت بهتر قابل فهم خواهد بود . برای مثال هزار جور خمیردندان با کارکردهای متفاوت در بازار وجود دارد . اما زمانی که به یک خمیردندان برای براق کردن دندان‌هایمان نیاز داریم، سراغ یک برند خاص می‌رویم .

همین برند خاص، توانسته قسمتی از بازار را هدف قرار دهد که به دنبال براق کردن دندان‌هایشان بوده‌اند . شما نیز باید بدانید که جایگاهتان در بازار کجاست و مخاطبانتان شما را به چه چیزی می‌شناسند .

۵- شناخت دقیق خدمات و محصولات

از دیگر اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز شناخت خوب و مناسب خدمات و محصولات است . چگونه می‌توانید به خوبی کالا و خدماتتان را برای مشتریانتان ارائه دهید اگر خودتان به خوبی آن‌ها را نشناخته باشید؟ تنها درصورتی می‌توانید مشتریانتان را قانع کنید که در مرحلۀ اول، خودتان نسبت به محصولی که می‌فروشید شناخت داشته باشید .

۶- بررسی دائم رقبا

به قول معروف ، چشم از رقبا برندارید . چه بخواهید و چه نخواهید، چه آن‌ها را ببینید و چه نبینید، رقبا بخش مهمی از بازار شما هستند . البته هدف از زیر نظر گرفتن رقبا، تقلید کردن از آن‌ها نیست . بلکه هدف صرفا ایده گرفتن از آن‌هاست . زیر نظر گرفتن رقبا، بموجب می‌شود همیشه یک قدم از آن‌ها جلوتر باشید . دلایل موفقیت ، میزان فروش ، تعداد ورودها و… را بررسی کنید و در کارتان لحاظ نمایید . با این دلایل آنالیز رقبا در کسب و کار اینترنتی فوق العاده مهم و تاثیرگذار است .

۷- پذیرفتن و دانستن زمان تسلیم شدن

می‌توان تا صبح برایتان سخنرانی انگیزشی در ستایش تسلیم نشدن انجام داد . بنشینیم و جملاتی مانند «هرگز تسلیم نشوید» و «اصلا چیزی به نام شکست در دنیا وجود ندارد» را پشت سر هم برایتان ردیف کنیم . اما آیا واقعا دنیای حقیقی هم به همین شکل است؟ بخشی از مسیر موفقیت، دانستن این است که چه زمانی باید تسلیم شد . این تسلیم شدن، ممکن است مربوط به یک استراتژی، یک شخص و یا حتی کل کسب‌و‌کار باشد .

بنابراین اگر مشاوران و همکاران مورد اعتمادتان به شما می‌گویند که وقت تسلیم شدن در مورد مسئله‌ای فرا رسیده است، در حق خودتان لطفی کرده و حرف آن‌ها را بپذیرید . به قول معروف «جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت است . » گاهی دلیل منطقی برای ادامه یک راه اشتباه و اصرار بر ادامه آن وجود ندارد .

۸- بی فایده بودن کسب شهرت بدون خلق ارزش

توجه کنید که اگر برای مخاطبان خودتان ارزشی خلق نمی‌کنید، شهرت برایتان بی‌فایده است . بیشتر کارآفرینان فکر می‌کنند که برای فروش محصولاتشان تنها چیزی که به آن نیاز دارند، شهرت است . برایشان مهم نیست چه محصول و یا خدمتی دارند و آیا دردی از مخاطبانشان دوا می‌کنند یا نه . آنها در عین خوش خیالی فکر می‌کنند مشهور شدن برای فروش کافی است . در صورتی که این باور، کاملا غلط است .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب و کار خانگی زنان ایرانی

برای مثال اگر همین الان در گوگل عبارت شیوه فروش کتاب را سرچ کنید به نکات جالبی می رشید . با راهکارهایی مانند این‌ موارد مواجه می‌شوید: یک وبلاگ داشته باشید . کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کنید . خلاصه اینکه تمام چیزی که با آن مواجه می‌شوید این است ، قدم اول: معروف شوید .

این تفکر در ذهن بسیاری از کارآفرینان وجود دارد که اگر معروف شوید، فروش خود به خود راهش را طی می‌کند . اما متاسفانه این راهی است که به بیراهه می‌رود. شهرت، بدون خلق ارزش برای مشتریان، مانند یک شمشیر دو لبه است که در نهایت شما را به دردسر می‌اندازد . تفکر پولسازی با کسب شهرت ، نتیجه ای به همراه ندارد .

رازهای موفقیت در کسب و کار اینترنتی , چگونه کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم؟

۹- توجه خاص به مقوله سئو

برای کسب درآمد اینترنتی و استمرار آن ، هرگز از سئو غافل نشوید . سئو seo یا بهینه سایت برای موتورهای جستجو یک مفهوم نسبتا جدید در ایران است . اگر با این مفهوم آشنا نیستید اصلا نگران نباشید . در این قسمت به زبان ساده برای شما توضیح می‌هیم که سئو چیست. اجازه بدهید یک داستان تکراری را برای شما تعریف کنیم. در خانه و محل کار هستید که به چیزی احتیاج پیدا می‌کنید . می‌تواند هر چیزی باشد، از یک وسیله گرفته تا سوالی که جوابش ذهنتان را درگیر کرده است .

در این جور مواقع اولین کاری که به ذهنمان می‌رسد مشورت و کمک گرفتن از گوگل است . انگار که شرطی شده باشیم ناخودآگاه گوگل را باز می‌کنیم . عبارت مورد نظرمان را جسجو کرده و منتظر جواب می‌مانیم . وارد اولین یا دومین وبسایتی که گوگل به ما نشان داده ، می‌شویم و جواب سوالمان را پیدا می‌کنیم .

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چرا یک سایت در نتایج اول موتور جستجو قرار دارد و یک سایت در نتیجۀ صدم . جواب این سوال، سئو است . سئو به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که وب سایت ما را در نتایج اول موتور جستجو نشان می‌دهد .

قیمت سئو سایت نسبت به خیلی از روش‌های دیگر بازاریابی، مقرون‌به‌صرفه‌تر است . علاوه بر آن با سئو می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید . کار برندینگ، فروش اینترنتی، افزایش ترافیک، جلب اعتماد کاربران و خیلی مزایای دیگر را به صورت همزمان با هم داشته باشید .

۱۰- برتری تمرکز نسبت به تنوع کالا و خدمات

یک دیگر از اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز ، رعایت این اصل است که تمرکز بر تنوع برتری دارد . زمانی که ایدۀ درست برای کسب‌وکارتان را پیدا کردید، تمام چیزهای دیگر را ول کنید و مانند لیزر فقط روی آن تمرکز کنید . احتیاجی نیست که ۱۰ استراتژی را همزمان پیاده سازی کنید . اصلا نیازی نیست که ۱۰۰۰ نوع محصول متفاوت داشته  باشید .

هیچ کس نمی‌تواند بطور همزمان در بخش‌های متفاوت بازار عالی عمل کند . پس بهتراست یک بخش را انتخاب کرده و در آن بدرخشید . گوشه ای از بازار را بگیرید و در آن به صورت خاص و منحصر به فرد عمل کنید .

سخن پایانی اسرار کسب و کار اینترنتی موفق

کسب‌و‌کارهای اینترنتی موفق و پولساز ویژگی‌ها و عملکرد متمایزی دارند . آنها مخاطبان و نیازشان را به خوبی می‌شناسند . همین شناخت موجب می‌شود نقاط درد آن‌ها را شناخته و بهترین محصول را در اختیارشان قرار دهند . آنها هر لحظه از وضعیت رقبای خود خبر دارند و می‌دانند که چه برتری خاصی نسبت به رقبا دارند . ضمن اینکه جایگاه خود را در بازار به خوبی می‌شناسند .

کسب‌وکارهایی که در بستر اینترنت کار و فعالیت می‌کنند، به خوبی از اهمیت سئو یا بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو آگاهند . به همین دلیل به طور مرتب سایت خود را سئو seo کرده و یا با متخصصان در این زمینه مشورت می کنند . آن‌ها به خوبی می‌دانند چه زمانی باید با آخرین سرعت پیش بروند و چه زمانی وقت تسلیم شدن است . به خوبی از اهمیت شهرت آگاه هستند اما می‌دانند که شهرت بدون خلق ارزش بی‌فایده و عبث می باشد .

نکته آخر اسرار کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز اینکه به جای اینکه سعی کنند با یک دست چند هندوانه را بلند کنند، بر روی یک چیز تمرکز کرده و در آن موفق می‌شوند . باید به دنبال جذب ترافیک برای سایت خود بوده و مهم از آن، جذب ترافیک هدفمند و متناسب با کسب و کارتان اهمیت دارد . تمرکز بر روی یک مهارت و متخصص شدن در آن زمینه ، شما را به عنوان فردی خبره به شهرت می رساند . علاوه بر اینکه تلاش می کنید در کارتان بهترین باشید باید محصولات و خدمات شما مطابق با نیاز مخاطبان باشد . در آن صورت است که می توانید انتظار افزایش کسب درآمد از اینترنت به صورت مستمر و پایدار را داشته باشید .

مطلب پیشنهادی

ویژگی افراد پولدار موفق ، عادت افراد ثروتمند ، رمز موفقیت ، راه ثروتمند شدن

ویژگی افراد پولدار موفق

به قول رابرت کیوساکی اگر نتوانید قاطعانه تصمیم بگیرید، آن‌وقت هرگز پول درآوردن را یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.