راههای موفقیت در کسب و کار

کاملا طبیعی است که دانستن اصول کلیدی موفقیت و یا آگاهی از راههای موفقیت در کسب و کار امروزی می تواند به عنوان موتور محرکه جهت تلاش بیشتر عمل کند. اینکه گفته می شود، موفقیت ساده است ولی ضرورتا آسان نیست ، جمله به جا و درستی می باشد. هیچ موفقیتی بدون تلاش ، برنامه ریزی و داشتن هدف امکان پذیر نخواهد بود.

امروزه کسب و کارهای جدید و به ویژه کسب درآمد اینترنتی به دلیل وجود رقابت زیاد با چالش های متعددی مواجه هستند و صاحبان این نوع کسب و کارهای نوین تلاش می کنند تا در این بازار پر رقابت، موفق شوند. در این مقاله سایت پول یابی، ضمن پرداختن به راههای موفقیت در کسب و کار های نوین، به شرح مختصر برخی از اصول کلیدی موفقیت و کامیابی هم اشاره خواهد شد.

راههای موفقیت در کسب و کار

اگر گشت و گذاری در اینترنت داشته باشید و واژه هایی مثل : جملات الهام بخش موفقیت ، موفقیت در کسب درآمد اینترنتی ، شیوه موفقیت در افزایش درآمد اینترنتی ، سخن بزرگان درباره موفقیت ، عوامل موفقیت در کسب و کار، ترفندهای موفقیت در کسب وکار ، اصول موفقیت و… را در گوگل جستجو کنید، به انبوهی از مقالات ،محتواها و ویژگی های انسان های موفق خواهید رسید.

آنچه که در تمام این مقالات بر آن تاکید می شود این است که انسان های موفق دارای رفتارها و ویژگی هایی بودند و یا هستند که تضمین کننده موفقیت و کامیابی آنان در زندگی و کسب و کار بوده است. گاهی یک جمله کوتاه ولی پرمحتوا زندگی یک فرد را چنان تغییر می دهد که صدها ساعت آموزش این بازدهی را ندارد.

راههای موفقیت در کسب و کار ، تکنیکهای موفقیت در کار ، عوامل موفقیت در کسب و کار ، اصول موفقیت در کسب و کار

مسلم است که فضای کسب و کار امروزی پر از فرصت ها و تهدیدهای متعدد می باشد، لذا راههای موفقیت در کسب و کار امروزی بستگی به افراد و نیز پتانسیل های موجود در بازار کسب و کار دارد. در این مقاله ضمن بیان راههای موفقیت در کسب و کار امروزی تلاش می شود تا به تشریح کوتاه این اصول کلیدی موفقیت پرداخته شود.

مهمترین راههای موفقیت در کسب و کار امروزی عبارتند از:

۱- تمرکز بر کسب و کار

اصل کلیدی اول این است که بر هر چیزی که تمرکز کنید همان را به دست خواهید آورد. یعنی آن چیزی را برداشت خواهید کرد که قبلا کاشته‌اید. لذا توصیه می شود بر چیزی تمرکز کنید که می‌خواهید به دست بیاورید نه بر چیزی که نمی‌خواهید. اگر بر شکست‌های گذشته و یا اشتباهاتی که در زندگی‌ انجام داده اید، تمرکز کنید، همین‌ها را در آینده به دست خواهید آورد.

اما اگر بر چیزهای مثبت مثل : کسب و کار موفق ، افزایش کسب درآمد از اینترنت و رسیدن به اهدافتان، تمرکز کنید، حتما به آنها خواهید رسید. وجود عوامل حواس‌پرت‌کن و مزاحم ، دشمن شماره یک تمرکز بر کسب و کار هستند.

در دنیای مملو از اطلاعات و داده‌ها، به سادگی می‌توان با ایمیل، شوخی، ویدیوهای پخش شده در فضای مجازی، تلگرام ، اینستاگرام و غیره از مسیر اصلی منحرف شد. دایم از خودتان بپرسید، آیا این کار مرا را به هدفم نزدیک‌تر می‌کند؟ اگر فاصله‌ شما و هدف‌تان را بیشتر می‌کند، از آن کار دست بکشید. خلاصه اینکه، درباره‌ اهداف‌تان صادق باشید و بر رؤیاهای خود‌تان تمرکز کنید.

چرچیل نخست وزیر انگستان گفته: « اگر مدام باید به طرف هر سگی که پارس می‌کند سنگی پرتاب کنید، هیچ‌گاه به هدف نخواهی رسید.» لذا نباید اجازه داد وجود داده های فراوان ، انبوه اطلاعات و مشغولیت‌های دنیای امروز ما را از اهداف ترسیم شده کارمان دور کند.

۲- افزایش ضریب سختی

یکی دیگر از اصول موفقیت در کسب و کار این است که، هرچه توانایی خود را در مدیریت سختی‌ها بالا ببرید در کسب و کارتان موفق‌تر خواهید شد. قبول کنید که وجود و رخ دادن مشکلات و چالش‌ها در کسب و کارها طبیعی می باشد. محصولات جدید جهت افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی نسبت به آن‌چه برنامه‌ریزی کرده‌اید به زمان بیشتری نیاز دارند. وب‌سایت‌های جدید در زمان مقرر آماده نشده و نمی توانند در زمان کوتاه آن بازدهی بالای مدنظرتان را داشته باشند. باید تلاش کرد و سختی کشید تا به درآمد اینترنتی مناسب برسید.

در واقع در کسب و کارهای نوین، این توانایی شما در مدیریت است که موفقیت یا شکست شما را در طولانی مدت تضمین خواهد کرد. ویل اسمیت بازیگر معروف سینما جمله زیبایی درباره تحمل سختی ها دارد: «آدم‌ها در زندگی ما را به مرز جنون می‌برند، به ما بی احترامی و بدرفتاری می‌کنند. اجازه دهید پروردگار با آن‌ها برخورد کند، زیرا حس تنفری که در دلتان خواهید داشت انرژی زیادی از شما خواهد گرفت»

۳- حل مسئله بزرگتر ، جایزه بزرگتر دارد

توجه کنید که هرچه مسئله‌ای که حل می‌کنید بزرگ‌تر باشد ، میزان جایزه‌ دریافتی شما هم بزرگ تر خواهد بود. یا اینکه یک راه‌حل موجود را انتخاب کنید و آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، همان کاری که اوبر، اسنپ و تپسی به خوبی انجام داده اند. یقین داشته باشید مسئله‌ای که حل می‌کنید نیاز به حل شدن دارد و کسانی که از این راه حل استفاده می‌کنند قدردانش خواهند بود و حاضرند برایش پول پرداخت کنند.

نکته مهم دیگر اینکه، مشکلات تخیلی و غیر واقعی برای خودتان نسازید. تعداد زیادی از کارآفرینان وجود دارند که زمان و پول‌شان را برای ایجاد یک خدمت یا محصول سرمایه‌گذاری می‌کنند که هیچ بازار خوب و مناسبی برایش وجود ندارد.

یکی از راههای موفقیت در کسب و کار این است که در شروع حتما، تحقیقات بازاررا انجام دهید و مشخص کنید مخاطب و مشتری شما چه کسانی هستند، و در ادامه بررسی کنید آیا این مشتری حاضر است برای راه حل پیشنهادی که شما ارائه می دهید هزینه کرده و پولی پرداخت کند؟

برای نمونه اگر بلاگ‌نویس هستید، بلاگ شما  قصد ارائه چه چیزی دارد که بلاگ‌های دیگر ندارند؟ تفاوت شما با آن‌ها در ارائه خدمات و محصولات چیست؟ آیا مخاطبان حاضرند بابت محتوا و یا محصول تولیدی شما هزینه کنند؟

۴- پیوستن به شبکه هم فکری

شبکه‌ همفکری برای آن دسته از مالکان کسب و کار ها می باشد که می‌خواهند کسب و کارهایشان را بهبود دهند و در این زمینه تلاش می کنند. توجه کنید که یک گروه همفکری، گروه شبکه‌سازی نیست ، بلکه این گروه برای افراد و کارآفرینانی است که درباره‌ رشد و پیشرفت کسب و کارشان مصر و جدی هستند و از برنامه‌ های مدونی پیروی می‌کنند. هدف از پیوستن به یک شبکه هم فکر ، داشتن برنامه کاری مدون و حساب شده برای پیشرفت می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سخنان پولساز ثروتمندان موفق

۵- فاصله نگرفتن از کسب و کار اصلی

اگر مدیر عامل و یا مدیر برند تجاری اینترنتی معروف هستید و چند کارمند و یا کارگر دارید، به راحتی ممکن است از مسیر اصلی‌تان فاصله بگیرید. این اتفاق برای کسب و کارهای ایرانی زیاد روی داده و مدیرانشان از مسیر اصلی منحرف می شوند. حال سوال این است که چاره کار چیست؟

یک راه حل برای حفظ ارتباط‌تان با کسب و کار این است که به صورت دوره‌ای در بخش پشتیبانی کار کنید، حتی اگر به معنی این باشد که هر ماه چند ساعت به تلفن‌های مشتریان پاسخ دهید. این کار شما را همچنان در مسیر اهداف کسب و کارتان قرار می دهد. کلید موفقیت در کسب و کار به روز شدن دائمی می باشد.

۶- تمرین دائمی و شکرگزار بودن روزانه

فارغ از همه مسائل اخلاقی و دینی ، شکرگزاری یک روش بسیار قدرتمند و مثبت در زندگی می باشد لذا آن‌ را به بخشی از برنامه‌های روزانه‌ خود تبدیل کنید. بهتر است که زمان مشخصی را در طول روز برای شکرگزاری مشخص کنید تا به یک عادت خوب تبدیل شود.

اکنون برای چه چیزی شکرگزار هستید؟ تمرکز بر فهرست داشته‌هایتان که شکرگزارشان هستید نتایج مثبتی در زندگی‌ و کسب و کارتان خواهد داشت. هوشمندانه زندگی کردن را تمرین کنید، و نگران اشتباهات گذشته و آینده خود نباشید. همیشه در حال زندگی کردن را تمرین کنید.

توجه داشته باشید که تمرین شکرگزاری بهترین درمان نگرانی و راه حل برای کم کردن فشارها و استرس های روزمره می باشد.

۷- انجام درست کارها

حتما ضرب المثل ، « کار از محکم کاری عیب نمی‌کند» را شنیده اید یکی از راههای موفقیت در کسب و کار رعایت همین اصل ساده ولی مهم است. هر روز تلاش کنید، خودتان را در بین افراد موفق و برنده‌ها محصور کنید. هرگز فکر نکنید به مقصد رسیده‌اید، و همیشه به جلو حرکت کنید. هیچ گاه خود را به در جا زدن و توقف در یک مرحله محدود نکنید.

۸- وزرش همیشگی و روزانه

از ورزش های روزانه و نشاط آور مثل ، پیاده‌روی ، دویدن ، شنا و بازی کردن غافل نشوید. جرج هرمن روث مشهور به بیب روث ، بازیکن افسانه ای بیسبال آمریکایی می گوید : « شکست دادن فردی که هرگز از پای نمی‌نشیند بسیار سخت است»

لذا باید همیشه در آمادگی کامل از نظر جسمی و روحی بود و ورزش این امکان را برای افراد فراهم می کند . به گفته یودا yoda ، شخصیت خیالی جنگ ستارگان نوشته جورج لوکاس « انجام دادن. یا انجام ندادن. تلاش کردن معنی ندارد.»

۹- گرفتن برترین ایده ها خارج از محل کار

توجه کنید که مناسب ترین و بهترین ایده‌ها خارج از محل کار به ذهن انسان ها می رسد. زمانی که با یک تصمیم‌گیری سخت و یا یک مشکل مهم روبه‌رو می شوید، قدم بزنید، دوش بگیرید، کار متفاوتی انجام دهید و اجازه دهید خلاقیت‌تان فعال شود، در آن صورت است که می توانید تصمیم خوب و مناسب بگیرید.

۱۰- حمایت از یک دلیل

یکی از راههای موفقیت در کسب و کار این است که از یک دلیل حمایت کنید. کسب و کارهایی که دلیل دارند موفق‌تر از آن‌هایی هستند که دلیلی ندارند. کسب درآمد اینترنتی، پول درآوردن و دستیابی به آزادی مالی برای هر فردی بسیار خوب است ولی شرایط انسانی مستلزم رضایت بیشتری می باشد.

توجه کنید که منظور از دلیل چیزی است که باید کسب و کار با آن شروع شود ، نه این‌که بعدا وقتی به موفقیت رسیدید به کسب و کار اضافه کنید. لذا در آغاز کارتان از خودتان بپرسید که دلیل کسب و کارتان چیست؟ دلیل راه اندازی کسب درآمد اینترنتی چیست ؟

۱۱- شباهت موفقیت به شعبده بازی

اگر کسی به شما بگوید که موفقیت، یک شعبده‌باز است، آیا باور می کنید ؟ به نظرم آن شخص درست می گوید چون واقعا موفقیت یک شعبده باز محسوب می‌شود زیرا اگر به او اجازه دهید از شما یک احمق می‌سازد. منظورم این است که موجب می‌شود به این باور غلط برسید که استعدادتان بیشتر از آن‌چیزی است که در واقعیت وجود دارد. بیشتر کارآفرینان و افراد فعال در کسب درآمد اینترنتی فریب این دیدگاه اشتباه را می خورند.

شاید خطرناک‌ترین چیزی که در دنیا برای یک کارآفرین و فرد فعال در زمینه کسب درآمد از اینترنت وجود دارد این است که هرگز شکست را تجربه نمی کند. همه افراد موفق بارها و بارها در زندگی شکست و ناکامی را تجربه کرده اند لذا نباید فریب خورد. بیل گیتس در این باره گفته: « موفقیت یک معلم بد است. آدم‌های باهوش را اغفال می‌کند و موجب می‌شود فکر کنند هرگز نخواهند باخت.»

۱۲- ضرورت فاصله گرفتن هفته ای از وسایل دیجیتالی

با دیدن و خواندن این عنوان تعجب نکنید یکی از راههای موفقیت در کسب و کار این است که هفته‌ای یک بار از وسایل دیجیتال و کامپیوتری فاصله بگیرید. این فاصله گرفتن ، نه تنها برای روح و روانتان خوب است ، بلکه موجب خلاق‌تر شدن افراد در مسیر کسب و کار خواهد شد.

۱۳- پرهیز از درگیری با افراد چه حضوری چه آنلاین

اگر واقعا به دنبال موفقیت و کامیابی هستید خودتان را چه به صورت حضوری و یا آنلاین درگیر مقابله با افراد نکنید و به جد از این کار پرهیز کنید. این کار موجب اتلاف وقت و انرژی می شود. اگر موجب آزار کسی شده اید، صادقانه عذرخواهی کنید و مشکل را حل کنید. سپس یک نفس عمیق بکشید، آرام شوید، و دوباره بر کارها متمرکز شوید و تلاش‌های‌ خود را برای رسیدن به اهداف از سر بگیرید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راه موفقیت در کار

درگیری با دیگران هیچ تاثیری در افزایش موفقیتتان نداشته و بر عکس نتیجه معکوس دارد چون تمام انرژی و توان شما را معطوف به جای دیگر کرده و شما را از رسیدن به اهدافتان باز می دارد.

۱۴- مستقل و فارغ از تایید دیگران بودن

به خودتان القا کنید که من مستقل هستم و به دنبال تأیید دیگران نیستم. این تایید دیگران را گرفتن، نشانه ای از عدم اعتماد به نفس بالا می باشد چیزی را که یقین دارید درست است، انجام دهید. شاید مناسب ترین جمله در این زمینه را ، ست گودین Seth Godin کارآفرین ، سخنران و پدیدآورنده مشهور آمریکایی گفته : « اگر بخواهید انتقادات را به حداقل برسانید،‌ خودتان را از زیبایی و عظمت آنچه ساخته‌اید محروم خواهید کرد.»

۱۵- دست بر نداشتن از تلاش

کسی در کسب و کار موفق است که هیچ گاه دست از تلاش برندارد. برای تحقق این کار و همچنین رسیدن به موفقیت باید همیشه به دنبال یادگیری، جستجو و اکتشاف باشید و عادت های مانع موفقیت مثل تنبلی ، سستی و تن پروری را از خود دور کند.

۱۶- تقویت فروتنی

همواره در طول تاریخ و در کتابهای اخلاقی ، بر داشتن فروتنی به عنوان یکی از مکارم ارزشمند اخلاقی تاکیده شده است. توجه کنید که برخی از موفق‌ترین افرادی که در جهان در زمینه کسب و کار مطرح هستند از نظر اخلاقی متواضع‌ترین افراد نیز می باشند.

۱۷ عدم التزام به اختراع دوباره

هیچ کس مجبور نیست دوباره چرخ را اختراع کنید. بعضی مواقع موفقیت بسیار ساده و در دسترس همگان قرار دارد، مثلا اینکه یک ایده‌ موجود یا روش انجام کارها را انتخاب کنید و تغییر مثبتی در آن ایجاد کنید. باز هم می توانید به اوبر و اسنپ ، تپسی و… فکر کنید.

۱۸- پرسیدن سوال های با کیفیت

گاهی لازم سوالاتی از خودتان بپرسید ، این سوالات احساسات‌تان را تعیین خواهند کرد. فرضا اگر سؤالات مزخرف بپرسید احساس مزخرف بودن خواهید کرد. سعی کنید از خودتان سؤالات کیفی و قدرت‌بخش بپرسید تا قدرتمند شوید و انگیزه‌تان برای کسب و کار و افزایش کسب درآمد بیشتر شود. اینکه ، چرا اکنون شاد هستم؟ چه چیزی در این موقعیت خوشحال کننده و خوب است؟ چه چیزی حال مرا خوش می کند؟

آلبرت انیشتین می گوید: « اگر برای حل یک مسئله ۶۰ دقیقه زمان داشته‌باشم و زندگی‌ام به این سؤال بستگی داشته‌باشد، ۵۵ دقیقه را صرف این می کنم که سؤال درست را پیدا کنم. وقتی سؤال مناسب را یافتم، به راحتی در ۵ دقیقه‌ باقیمانده به آن پاسخ می‌دهم.»

در واقع کیفیت پاسخ‌ها به کیفیت سؤالاتی که می‌پرسیم بستگی دارد. هرچه سؤالات ما دقیق‌تر و مشخص‌تر باشند، پاسخ‌های بهتر و مفیدتری خواهیم داد. از همه اینها مهم تر این است که، اگر سؤال اشتباه بپرسید قطعا به پاسخ اشتباه خواهید رسید، پس مانند انیشتین،‌ وقت بگذارید و سؤال درست را بیابید.

۱۹- انتخاب من ؟

اینکه، انتخاب من چیست؟ بسیار مهم و تعیین کننده است. دلم می‌خواهد حق با من باشد یا می‌خواهم خوشحال باشم؟

۲۰- گذر ساده از کنار آدم های عجیب

در طول زندگی و نیز کسب و کار یقینا با آدم‌های عجیب و غریب زیادی مواجه خواهید شد، از کنار این موارد ساده بگذرید. برای اینکه با آدم‌های عجیب و غریبی برخورد کنید که همیشه تأخیر دارند، و قرارهای کاری مهم را در لحظه‌ آخر کنسل می‌کنند، و هرگز به تعهدات‌شان عمل نمی‌کنند، تنها به زمان نیاز دارید. این آدم‌ها از نظر رفتاری و کرداری « عجیب و غریب » هستند.

همه ما ممکن است در مقطعی از زمان، عجیب و غریب رفتار ‌کنیم، ولی اگر به یک عادت مزمن تبدیل شود واقعا آزار دهنده است و زندگی و کسب و کارمان را دچار اختلال مزمن خواهد کرد.

۲۱- آمادگی برای دفع موانع سر راه

کسانی در زندگی ، کسب و کار و کسب درآمد موفق هستند که همیشه برای رفع موانع سر راهشان آمادگی کامل داشته باشند. به‌عبارت دقیق تر، یک طرح ثانویه نیز داشته باشید. حتی برخی معتقدند که برای تضمین موفقیت باید طرح سوم و چهارمی هم برای خودتان ترسیم کنید.

آدم‌های زیادی بودند که در ابتدا به نظر می رسید آدم‌های موفقی باشند ولی مسیرشان را گم کردند و آینده‌شان را از دست دادند زیرا این افراد تغییر در بازار را پیش‌بینی نکرده بودند و یا از آن بدتر، آن‌قدر همیشه موفق بوده‌اند که فکر می‌کردند به‌صورت طبیعی این موفقیت‌ها ادامه خواهند داشت. همیشه به یاد داشته‌ باشید که موفقیت یک شعبده باز است ، فریب آن را نخورید.

نتیجه پایانی راههای موفقیت در کسب و کار

در این مقاله سایت پول یابی ۲۱ مورد از اصول کلیدی موفقیت و یا راههای موفقیت در کسب و کار امروزی فهرست شده است . بیشتر این اصول بر تقویت توانایی فردی و رشد رفتار انسان ها جهت نیل به موفقیت تاکید دارند. به قول کنفوسیوس « اگر می‌خواهید جهان را تغییر دهید، تغییر را از درون خودتان آغاز کنید.» تا خود شما و نوع نگاهتان تغییر نکند چیزی در بیرون تغییر نخواهد کرد.

توجه کنید که در کسب و کار واقعی و یا کسب درآمد اینترنتی ، نمودار موفقیت یک فلش صاف و مستقیم نیست و این مسیر فراز و فرودهایی دارد و این موضوع کاملا طبیعی بوده و برای همگان اینگونه است. مهم این است که برای مواجهه با این فراز و فرودها، موانع و مشکلات، با آمادگی کامل وارد شوید و ضمن شناخت آنها ، از شکست ها و ناکامی ها نهراسید.

نکته آخر اینکه، برای کنترل آن‌چه توانش را دارید و یا می توانید انجامش دهید همیشه آماده باشید. گاهی وجود برخی بی نظمی ها عادی می باشد، مهم این است که بر آشفتگی‌ها غلبه کنید. البته با آن‌چیزهایی که در کنترل شما نیست کنار بیایید و نگاهتان را بر چیزهای مهم معطوف کنید. لذا توصیه می شود فقط بر روی هدف اصلی وغایی که موفقیت در زندگی ، کسب و کار و افزایش کسب درآمد می باشد تمرکز کامل داشته باشید و حواشی را نادیده بگیرید.

مطلب پیشنهادی

باور اشتباه درباره درآمد اینترنتی ، باورهای غلط مالی ، ساخت باورهای جدید ، باورهای منفی و محدود کننده

باورهای محدودکننده کسب و کار اینترنتی

در هر فعالیت و کسب و کاری اعم از اینترنتی و یا سنتی همیشه باورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.