کلید موفقیت در کسب و کار

زمانی که صحبت از کلید موفقیت در کسب و کار می شود ذهن بیشتر ما به سمت پول و ثروت می رود که البته قسمتی از یک روند و پروسه در موفقیت به ویژه کسب و کار اینترنتی و واقعی محسوب می شود ولی تمام آن نیست . ثروت و کسب پول بیشتر جزئی از یک نمای کلی از موفقیت انسان ها در یک مسیر زندگی و کسب و کار محسوب می شود.

هر کدام از ما فقط یک بار زندگی می کنیم ولی اگر همین یک بار هم درست و آنگونه که شایسته ماست زندگی کنیم برایمان کافی است. در سایت پول یابی این بار کلید موفقیت را نه از جنبه افزایش ثروت و کسب درآمد بیشتر، که از جنبه انگیزشی و بلندنظری و داشتن سعه صدر و تلاش مضاعف در زندگی، بررسی خواهیم کرد که کسب ثروت جزئی از آن محسوب می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ( سخنان انگیزشی کسب درآمد )مراجعه کنید.

کلید موفقیت در کسب و کار

وقتی از انسان های موفق می پرسید، راز و رمز موفقیت شما در زندگی و کسب و کار چیست و بهترین کاری که توی زندگی ات انجام داده اید چه بود؟  بیشترشان می گویند: «  بهترین کاری که تو زندگیم کردم این بود که خودم را باور کردم » و می دانستم که توانایی هایی در درونم هست که باید آنها را پرورش دهم. این خود باوری و اعتراف به داشتن توانایی کلید اصلی موفقیت محسوب می شود.

از دید عده ای از کارآفرینان و فعالان موفق در کسب و کار، قوانین موفقیت در دو قاعده و قانون بسیار ساده ولی تاثیر گذار خلاصه می شود : ۱- همیشه به توانایی درونتان ایمان راسخ داشته باشید ۲- اگر در حین کار و یا هر زمانی دیگری از زندگی، متوجه شده اید که واقعا دچار ناامیدی و یاس شده اید، برای تقویت و تصحیح این موضوع، به قانون شماره ۱ مراجعه کنید. اینها کلید موفقیت هست.

کلید موفقیت در کسب و کار و زندگی ، راز موفقیت
اگر ایمان به توانایی و استعداد خود داشته باشید و آن را پرورش دهید نیمی از راه موفقیت در کسب و کار و زندگی را پیموده اید

بر این اساس عده ای کلید موفقیت در زندگی و کسب و کارها را در توصیه های ساده ولی پرنغز زیر می دادند :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گام های موفقیت

۱- بلند نظری

انسان برای موفقیت در کسب و کار باید بلند نظر و دارای طبع عالی باشد وهرگز از بلند پروازی معقول و حساب شده نهراسد . البته زیاده خواهی و غرور ناپسند و نکوهیده است ولی داشتن اندیشه های بلند و متعالی در زندگی چون چراغی فروزان مسیر را روشن خواهد کرد.

۲- داشتن اهداف بلند در کسب و کار

درست است که انسان باید توان و استعداد خود را مدنظر داشته باشد و بر اساس آن شروع به کار و فعالیت کند ولی هرگز نباید خود را محدود و محصور در جایی کوچک و ساکن کند. باید به جای غرق شدن در نهرهای کوچک، به سمت دریاهای موفقیت حرکت کند.

از نهر و جویبار حقیری که به مرداب یا چاله می ریزد هیچکس مروارید صید نخواهد کرد شاهین موفقیت در افق ها و بلندی ها وجود دارد و مروارید توفقین و پیروزی را باید در اقیانوس ها صید کرد.

کسی که به دنبال الماس درشت و قیمتی است باید مدتها و با دشواری فراوان، هزاران هزار تن خاک کوه ها را کاوش کند و با آب بشوید تا سرانجام به الماس های بزرگ و قیمتی برسد. دستیابی به الماس های درخشان سخت است و به دلیل همین سختی و مشکلات است که اینقدر خواهان و پرطرفدار است، موفقیت نیر اینگونه است هیچ موفقیت و کامیابی بدون تلاش مستمر امکان پذیر نیست.

۳- مقاومت در مقابل مشکلات

قاعده سوم این است که در مقابل مشکلات باید مقاوم باشیم اصولا هیچ موفقیتی بدون سختی و تحمل مصائب امکان پذیر نیست اما « وقتی در مقابل مشکلات شجاعت به خرج می دهیم از تاثیری که دارد تعجب خواهیم کرد » و این یکی از رازهای موفقیت در کسب و کار و زندگی محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راز ثروتمند شدن بیل گیتس

سخن پایانی موفقیت در کسب و کار

باید بدانیم که کلید اصلی موفقیت در درون هر کدام از ماها وجود دارد فقط باید آن را شناسایی کنیم و تقویتش کنیم و به عنوان موتور محرکه در مسیر موفقیت از آن استفاده کنیم . باید بلند نظر و بلند پرواز و غواص اقیانوس های بیکران بود تا به صید مرواریدهای درخشان امید داشت.

در مسیر تلاش و موفقیت باید توکل را هم به عنوان ابزار مهم در ایجاد انگیزه مدنظر داشت و باور داشت که دستان خداوند متعال همواره به سمت انسان های جویای موفقیت و پرتلاش گشوده است و خدواند متعال آنها را تنها نمی گذارد.

به قول برایان تریسی ( نویسنده مشهور خودیاری و موفقیت)، « موفقیت یعنی مدیریت فردی، مدیریت زمان و مدیریت زندگی .»

مطلب پیشنهادی

ویژگی افراد پولدار موفق ، عادت افراد ثروتمند ، رمز موفقیت ، راه ثروتمند شدن

ویژگی افراد پولدار موفق

به قول رابرت کیوساکی اگر نتوانید قاطعانه تصمیم بگیرید، آن‌وقت هرگز پول درآوردن را یاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.