ده اصل برای کسب ثروت

دانستن ده اصل برای کسب ثروت از یکی از بزرگترین معامله گران دنیا به نام سر جان تمپلتون می تواند راهگشای بسیاری از افرادی در کسب درآمد باشد . فردی که تقریبا از هیچ شروع کرد و امروزه دهها نفر درباره آراء و افکار و دیدگاههای ارزشمند اقتصادی او کتاب نوشتند و او را به عنوان یکی از نظریه پردازان معامله گری می شناسند. ضمن اینکه از نظر شخصیتی وی را انسانی شریف با مکارم بالای انسانی و اخلاقی می شناسند.

به دلیل اهمیت توصیه های تمپلتون در کسب درآمد و به ویژه در معامله گری و تاثیرش در بازار سرمایه تصمیم گرفتم تا ده اصل برای کسب ثروت از نظر وی که می تواند راهنمای سرمایه گذاران باشد را در سایت پول یابی بیاورم امیدوارم اصول کسب ثروت و موفقیت مورد توجه قرار گیرد.

سر جان تمپلتون

سر جان مارکس تمپلتون Sir John Marks Templeton متولد سال ۱۹۱۲ و متوفی ۲۰۰۸ به عنوان معامله گر سهام ، صاحب کسب و کار و خیر بریتانیایی ، در آمریکا متولد شد. وی یکی از پیشگامان سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری مشترک بود. تمپلتون با سرمایه گذاری جهانی در صندوق های سرمایه گذاری مشترک به یک فرد میلیاردر تبدیل شد. وی با اهدای بیش از یک میلیارد دلار به امور خیریه ، یکی از خیرین بزرگ در تاریخ می باشد.

اصول کسب ثروت ، سر جان تمپلتون ، اصول کسب پول تمپلتون
سر جان مارکس تمپلتون اسطوره معامله گر سهام

سر جان تمپلتون به « شکارچی جهانی قیمت مناسب » معروف است این نظریه پرداز و سرمایه گذار بزرگ ، یک توصیه کاربردی بسیار معروف دارد که شاید هنوز کاربرد ویژه ای در بازار سرمایه فعلی ایران دارد . او می گوید : «اگر شما واقعا یک سرمایه‌گذار بلندمدت هستید، به بازار کساد به عنوان موقعیتی برای کسب درآمد نگاه خواهید کرد. »توصیه‌ای که بارها در بازار نه چندان پربازده سهام ایران از سوی کارشناسان مطرح شده، اما دریغا که در بازار کم‌عمق ایران انگیزه کسب نوسان در کوتاه‌مدت حرف اول را می‌زند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  علاقه به کسب و کار اینترنتی

ده اصل برای کسب ثروت

تمپلتون توصیه های زیادی درباره سرمایه گذاری و شیوه کسب درآمد دارد که در اینجا ده اصل برای کسب ثروت و پول از نظر وی را فهرست کرده و آورده ایم. شاید شما هم بتوانید با عمل به توصیه تمپلتون در مقام یک سرمایه‌گذار بلندمدت، آینده موفقی را برای خود رقم بزنید. همان طور که گفته شد تمپلتون در مدیریت مالی جزو نوابع و اسطوره ها محسوب می شود . نبوغ او در مدیریت پولی و مالی برای هزاران سرمایه گذار در سراسر جهان ، تولید ثروت و پول فراوان کرده است.

وی بنیانگذار گروه تمپلتون می باشد و ده اصل برای کسب ثروت و موفقیت از نظر وی عبارتند از:

۱-  واقع گرایی در کسب موفقیت

از نظر تمپلتون ، برای کسب موفقیت نه خوشبین باشید و نه بدبین، بلکه واقع‌گرایی باشید که طبیعت امیدواری دارد.

۲- شمارش نعمت ها

نعمت‌های خود را بشمارید تا خود و همسایگان‌تان را تقویت کنید، اول از لحاظ معنوی و سپس از لحاظ مالی.

۳- بدهکار نبودن

 بدهی، خواه شخصی یا جمعی، نباید مانع از سرمایه‌گذاری‌ها در آینده شما باشد. تلاش کنید تا بدون بدهکاری باشید.

۴- تعدد سرمایه گذاری

در جاهای متفاوت بسیاری سرمایه‌گذاری کنید، تعدد سرمایه‌گذاری‌ها خطری ندارد.

۵- افزایش بیشتر پول

پول باید کارهای بسیار بیشتری از افزایش خودش انجام دهد .

۶- ضرورت صبر

به خاطر داشته باشید که صبر خصلت نیکویی است.

۷- ضروت تحقیق در سرمایه گذاری

چنانچه می‌خواهید ثروتمند شوید، قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنید.

۸- راز ثروتمند شدن

هرگز فراموش نکنید، راز اینکه کسی ثروتمند شود این است که دیگران را ثروتمند کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سخنان مشاهیر درباره کسب پول
۹- بهترین بودن

در جستجوی بهترین بودن، شما را بهترین نمی‌کند.

۱۰- رمز موفقیت

تنها با یک کلمه موفق می‌شوید : عشق

سخن پایانی ده اصل برای کسب ثروت

این ده اصل برای کسب ثروت که در بالا از نظر سر جان تمپلتون بیان شد ، در واقع بینش یک سرمایه گذار و خیر خواه برای کسب سریع ثروت و پول می باشد فردی که علاقه داشت تا دیگران هم از رموز موفقیتش برای کسب درآمد استفاده کنند . اگر نگاهی به اصل هشتم از نظر او بیندازید درک می کنید که راز ثروتمند شدن از نظر وی این بود که تلاش کنید تا دیگران را هم ثروتمند کنید.

به عنوان یک سرمایه گذار تمپلتون همیشه ایمان داشت که در بلندمدت سرمایه اش رشد خواهد کرد. به همین صورت همان شور و اشتیاقی که او در کارهایش از آن استفاده کرد وی را به عنوان یکی از بزرگترین انسان های خیرخواه تبدیل کند.

 مجله اکونومیست پس از مرگ تمپلتون نوشت، سر جان تمپلتون به صرفه جویی احترام می‌گذاشت و از قرض و بدهی به شدت وحشت داشت. از بچگی والدینش این موضوعات را به وی آموزش داده بودند، طوری که حتی تا همین اواخر هم با بریدن کاغذهای کامپیوتری برای خودش دفترچه یادداشت درست می‌کرد. هرگز علاقه ای به مصرف‌گرایی نداشت، طوری که خودش ماشین شخصی اش را رانندگی می‌کرد و راننده شخصی نداشت، هیچ گاه در قسمت درجه یک پرواز ننشست اما او برای هزینه کردن یک استثنا قائل شده بود: عشق

تمپلتون می‌گفت: شما می‌توانید پول یا زمین زیادی را دور بریزید اما درباره عشق هرگز ممکن نیست و سود واقعی سریع نمایان می شود: عشق بیشتر.

درود به روح بلند و خیرخواهانه سر جان تمپلتون .

مطلب پیشنهادی

روش های پس انداز کردن , بهترین روش های پس انداز کردن , پس انداز پول

آموزش روش های پس انداز کردن در زندگی

پس انداز کردن از عادات قدیمی و پسندیده انسان است . معمولاً همه ما از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.