مزایای رپورتاژ آگهی

توجه زیاد به مزایای رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری در سالهای اخیر ، نشانه میزان تاثیرگذاری بسیار بالای آن در رشد سایت و همچنین افزایش کسب درآمد اینترنتی می باشد. به دلیل تغییرات اساسی در الگوریتم گوگل و کاسته شدن از میزان اهمیت بک لینک ها، توجه به طرف رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو سایت ها معطوف شد و می توان مدعی شد از این زمان رپورتاژ آگهی و چگونگی نوشتن رپورتاژ آگهی اهمیت پیدا کرد.

حتی می توان ادعا کرد که آموزش رپورتاژ آگهی و حتی چگونگی تعیین تعرفه رپورتاژ آگهی از طرف مدیران سایت ها به عنوان یک دغدغه مهم مطرح شده است. در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به مزایای رپورتاژ آگهی به چگونگی تاثیر آن در رشد وبسایت هم پرداخته خواهد شد.

فلسفه رپورتاژ آگهی

شاید برایتان علاوه بر دانستن و آگاهی از مزایای رپورتاژ آگهی ، چگونگی تاثیر یک رپرتاژ خبری خوب در رشد وب سایت و افزایش کسب درآمد از اینترنت هم مهم باشد. امروزه کاربران ایرانی در وب سایت های فارسی با هزاران نوع مختلف محتوا و مطلب مواجه می شوند که حتی فرصت خواندن عناوین این محتواها برای همگان غیر ممکن است چه برسد به اینکه فرصت کنند محتوای آن متن را مطالعه کنند.

در کنار تولید محتوای تخصصی و کاربردی که بیشترشان با هدف رونق کسب و کار ، جذب بازدیدکننده با نیت افزایش کسب درآمد اینترنتی می باشند ، محتواهای تبلیغاتی هم در حال رشد بسیار سریع هستند. حتی می توان ادعا کرد که محتواهای تبلیغاتی از نظر حجم از محتواهای تخصصی که کاربران به دنبالشان هستند هم در حال پیشی گرفتن است. برخی وقوع این اتفاق را ناخوشایند دانسته و به ضرر روند رو به رشد محتوای تخصصی و در نهایت کند شدن آن می دانند.

همه از ماهیت اصلی محتواهای تبلیغاتی آگاهی داریم و اینکه هدفشان جذب مشتری ، کسب پول و سود بیشتر می باشد، اما افراط در این کار، اثر بخشی محتواهای تبلیغاتی را کم کرده و به مرور زمان موجب ایجاد تنفر در کاربران می شود. برای جلوگیری از رواج این تاثیر منفی و همچنین تغییر نگاه کاربران، شیوه تبلیغاتی با عنوان رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری شکل گرفت.

لذا فلسفه رپورتاژ آگهی را علاوه بر بهبود سئوی سایت و جلب رضایت موتورهای جستجو و به ویژه گوگل، می توان  به جلب توجه از دست رفته کاربران اینترنتی به محتواهای تبلیغاتی هدفمند و تاثیرگذار هم ارتباط داد.

تعریف رپورتاژ آگهی

رپورتاژ معادل واژه‌ انگلیسی Advertorial می باشد. این واژه در زبان انگلیسی از دو کلمه‌ Editorial  و Advertisment اخذ شده است. رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری به آن دسته و گروه از تبلیغات گفته می‌شود که به صورت یک محتوای آموزشی، گزارشی یا خبری و در قالب مقاله منتشر می‌شود.

در واقع رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری یک محتوای تبلیغاتی گزارش گونه است که مدیر سایت و یا برند تجاری برای سایر وب‌سایت‌ها می‌فرستد و آنها در قبال دریافت هزینه‌ای این محتوا را در وب سایت خود منتشر می‌کنند. نویسنده رپورتاژ آگهی قصد دارد کاربران اینترنتی را با بیانی متفاوت با محتواهای تبلیغاتی مواجه کند و این تصور را ایجاد کند که این محتوا یک گزارش بی طرفانه و بر اساس واقعیات ملموس بوده و اصلا جنبه تبلیغاتی ندارد.

معمولا محتواهای تبلیغاتی در بین سایر محتواهای سایت منتشر می‌شود و احتمال دیده شدن زیادی دارد. در بیشتر اوقات کاربران متوجه تبلیغاتی بودن این محتوا نمی‌شوند، لذا می‌تواند نتیجه و اثربخشی بیشتری داشته باشد. این ظاهر چیزیست که کاربر می بیند در حالی که نوعی محتوای حمایت شده و تجاری به حساب می آید و بابت آن به رسانه مورد نظر هزینه ای تحت عنوان «هزینه خرید رپورتاژ آگهی» پرداخت شده است.

رپورتاژ آگهی از انواع تبلیغات همسان Native بوده که در قالب یک گزارش خبری منتشر می شود. اگرچه رپورتاژ آگهی بیشتر در قالب مقاله منتشر می شود ولی گاهی به صورت یک مصاحبه و یا گزارش در سایت‌های مختلف و اغلب پر بازدید، انتشار می یابد. رپورتاژ آگهی شامل یک تیتر جذاب، چند پاراگراف متن، عکس و یک یا چند لینک فالو Follow و یا نوفالوNofollow  می‌باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت بک لینک به صفحات داخلی

مزایای رپورتاژ آگهی

با مقدمه بالا ، این سوال مطرح می شود که مزایای رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری چیست ؟ و چه تاثیری می تواند در رشد وب سایت و یا فروشگاه داشته باشد؟ در بالا اشاره شد که چون محتوای تبلیغاتی در بین سایر محتواهای تخصصی و اصلی سایت منتشر می شود ، شانس زیادی برای دیده شدن دارد و در بسیاری از موارد کاربران اینترنتی متوجه تبلیغاتی بودن آنها نمی شوند که این یک مزیت بزرگ در جهت افزایش درآمد اینترنتی محسوب می شود.

مزایای رپورتاژ آگهی ، چرا رپورتاژ آگهی ، رپورتاژ خبری ، نوشتن رپورتاژ آگهی

کارشناسان کسب درآمد اینترنتی ، فعالان در عرصه کسب و کار آنلاین و تبلیغات اینترنتی مزایای رپورتاژ آگهی را بسیار زیاد می دانند که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کمک به سئو سایت

یکی از مزایای رپورتاژ آگهی کمک به سئوی سایت و بهینه سازی بهتر وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد. رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری زمانی که در وب سایت‌های پربازدید و معتبر که دارای رتبه آلکسای بالایی بوده و از نظر سئو مطالب نیز، جایگاه مناسبی دارند، منتشر می شود، به دلیل اینکه یک یا چند لینک فالو به عنوان بک لینک از آن وب سایت‌ها به سایت مورد نظر می دهند، در بهبود شرایط وب‌سایت و در اصطلاح ، بالا رفتن کیوردهایkeyword  مورد نظر، کمک زیادی به سایت و فروشگاه خواهند کرد.

توجه کنید که انتخاب keyword مناسب در رپورتاژ آگهی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. علاوه بر رپورتاژ آگهی به کسب اعتبار و برندینگ شدن کسب و کارهای اینترنتی کمک شایانی می شود. حضور در بین اخبار ، گزارش ها و مقالات وب سایت های بزرگ اینترنتی، موجب جلب اعتماد کاربران اینترنتی خواهد شد.

تاثیر و یا مزیت دیگر رپرتاژ خبری این است که حتی می‌توانید در وب‌سایت اصلی خودتان نیز لینک این مقالات را قرار دهید و به کاربران و مخاطبان خود اطلاع دهید که در این رسانه‌ها حضور دارید. این عمل موجب می شود تا کاربران، شما را به عنوان یک عضو معتبر از صنعت کسب درآمد اینترنتی بشناسند.

نکته دیگر در اهمیت رپورتاژ آگهی این است که، رپورتاژ خبری همزمان و به راحتی می‌تواند سه اصل برند شدن یعنی : ۱- آگاهی و اطلاع از برند، ۲- یادآوری برند از طریق در دید بودن و ۳- تصویر و نمای کلی برند را محقق گرداند.

۲- دائمی بودن رپورتاژ

معمولا رسانه های اینترنتی رپورتاژ را از وب سایت شان حذف نمی کنند و به عنوان یک مقاله ایندکس شده در موتورهای جستجو در سایتشان نگه می دارند. لذا یکی از مزایای رپورتاژ آگهی را می توان به دائمی بودن آن در اینترنت اشاره کرد. زمانی که مقاله‌ای را در رسانه‌ای منتشر می‌کنید این مقاله در آن رسانه باقی می‌ماند و شما می‌توانید در طولانی مدت اثر آن را در موتورهای جستجوگر مانند گوگل مشاهده کنید.

البته این یک قانون همیشگی نیست چون در بعضی از رسانه‌ها ممکن است بعد از یک دوره معین آن رپورتاژ را حذف کنند . این بستگی به سیاست سایت و نیز نوع عقد قرار داد  با رسانه مدنظر هم دارد. ولی معمولا سایت ها ، رپورتاژ آگهی را حذف نمی کنند.

۳- کم هزینه بودن رپورتاژ خبری

اگر در مقام مقایسه بخواهیم عمل کنیم، رپورتاژ خبری نسبت به دیگر روش های تبلیغات اینترنتی کم هزینه‌تر می باشد. به طور کلی هزینه خرید رپورتاژ آگهی پایین است و نسبت به دیگر روش ها هم هزینه کمتری دارد، ضمن اینکه دوام و ماندگاری آن بالاست و می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با رپورتاژ آگهی

اگر بخواهیم از نظر هزینه مقایسه کنیم برای مثال یک جایگاه تبلیغات بنری و یا تبلیغات کلیکی در یک سایت مطرح خبری ، حداقل باید چند میلیون تومان هزینه صرف کنید. اما با سفارش تبلیغات رپورتاژ آگهی، در همان رسانه، هزینه کمتر( یک دهم آن ) برای شما خواهد داشت.

در کنار همه این موارد ، کسب درآمد با رپورتاژ آگهی هم یکی از منابع تامین سرمایه وب سایت های تبلیغ دهنده رپورتاژ محسوب می شود و افراد زیادی از این طریق اقدام به کسب درآمد اینترنتی می کنند.

۴- انتشار یک مقاله کامل برای معرفی کسب و کار

یکی از مهم ترین مزایای رپورتاژ آگهی این است که طی یک مقاله کامل و جامع ، برند تجاری و کسب و کار اینترنتی خود را می توانید معرفی کنید. در تبلیغات بنری ، کلیکی و یا هر شیوه تبلیغات اینترنتی دیگر ، این امکان را ندارید که کسب درآمد از اینترنت خود را معرفی کنید و تنها می توانید دو سه کلمه شعاری را در متن تبلیغاتی ذکر کنید.

تبلیغات رپورتاژ آگهی در واقع یک مقاله کامل است که آن را در وب سایت های معتبر اینترنتی منتشر می‌کنید و این امکان برایتان فراهم می شود که برندتان را به طور کامل به مخاطبان معرفی کنید و در او احساس نیاز به خدماتتان را ایجاد کنید.

اگر نویسنده مقاله رپورتاژ آگهی ، متن آن را هنرمندانه بنویسد مخاطب اینترنتی دیگر فقط یک جمله و متن  تبلیغاتی را مشاهده نخواهد کرد، بلکه محتوایی دریافت می‌کند که می‌تواند در عین مفید بودن، او را به خرید از آن برند تجاری ترغیب نماید. لذا مزایای رپورتاژ آگهی رپورتاژ آگهی در جایگاه‌ تبلیغاتی یک وب سایت نمایش داده نمی‌شود بلکه در بین محتواها و مقالات اصلی آن‌ خواهد بود و در واقع، همانند یکی دیگر از مقالات سایت است که مخاطبان همیشه به سراغ آن‌ها می‌آیند.

داشتن این مزیت بزرگ یعنی اینکه، حتماً رپورتاژ آگهی در مقابل چشم مخاطبان اینترنتی قرار خواهد گرفت و کافی است که یک عنوان جذاب انتخاب کرده باشید تا آنها نتوانند جلوی کلیک کردن خود را بگیرند.

سخن پایانی مزایای رپورتاژ آگهی

توجه کنید که مزایای رپورتاژ آگهی خیلی بیشتر از این موارد ذکر شده می باشد و در این مقاله سایت پول یابی  به چند مورد از مزیت های خاص و عمده آن اشاره شده است. تمام کسب و کارهای اینترنتی چه بزرگ یا کوچک، با هدف افزایش کسب درآمد از اینترنت ، می‌توانند از رپورتاژ آگهی برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار یک نمونه B2B (بنگاه به بنگاه) و یا B2C (تجارت به مصرف کننده یا بنگاه به مشتری) باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند، می‌توانید حرف خود را به تعداد زیادی از مشتریان برسانید.

در کل رپورتاژ آگهی در روند برندسازی کسب و کارهای اینترنتی تاثیر زیادی دارد و تاثیر آن در سئوی سایت غیر قابل انکار بوده و موجب حضور در نتایج اولیه جستجوی گوگل خواهد شد. رپورتاژ آگهی یک بک لینک درون محتوایی محسوب شده و معمولا به دلیل پرداخت هزینه ، فالو می باشد. حال تصور کنید که این بک لینک ها اگر از منابع متعدد و معتبر زیادی اخذ شود چه تاثیر شگرفی بر روی اعتبار و رشد وب سایت ها خواهد داشت.

نکته آخر اینکه ، گرفتن رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر ، ضمن افزایش سطح آگاهی مخاطبان نسبت به کسب و کار ، ارزش تجاری برند را بالا برده و موجب تاثیر مثبت در افزایش ترافیک سایت ، سر نخ های فروش درونگرا ، بهبود منطقی و درست سئو و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد، موضوعی که همه کسب و کارهای تجاری اینترنتی به دنبالش هستند.

مطلب پیشنهادی

سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی , سرویس کوتاه کننده لینک , برترین سایت های کوتاه کننده لینک

فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

اگر به دنبال رشد کسب و کار اینترنتی خودتان هستید از گرفتن بک لینک رایگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.