آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و خدمات را بدانید تا بتوانید کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید . شیوه های کسب درآمد اینترنتی از طریق ، آموزش آنلاین ، فروش محصولات و کالاها ، خدمات و مهارت حرفه ای امکان پذیر است . در هر کدام از این زمینه ها که فعالیت دارید باید بازار هدف را بشناسید تا بتوانید مشتری جذب کنید .

از نظر ظاهر ، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی تا حدود زیادی شبیه به شرکت یا فروشگاه فیزیکی می باشد . چون باید یک طرح کسب و کار یا بیزنس پلن تهیه کنید . سپس دنبال مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح بروید . امور مالی که مهم ترین بخش است را به درستی مدیریت کنید تا سرمایه لازم برای شروع در اختیارتان باشد . وبسایت یا فروشگاه مرتبط با کسب و کارتان را راه اندازی کنید . در مراحل آخر تهیه محصولات ، بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری قرار دارد .

طی و گذراندن هر کدام از این مراحل قوانین و شرایط خاص خود را دارد . در این مقاله سایت پول یابی به آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات بر بستر اینترنت پرداخته می شود . اگر به دنبال کسب درآمد اینترنتی مناسب و پایدار از طریق فروش محصولات و خدمات خودتان هستید، این مقاله را مطالعه کنید .

فروش اینترنتی چیست ؟

اینترنت تغییرات زیادی بر ارتباطات و شیوه زندگی و کسب و کارها گذاشته است . هر چه این تغییر را سریعتر بپذیریم و با آن همراه شویم، می‌توانیم هم درآمد خود را افزایش دهیم و هم چشم‌انداز بهتری را برای تجارت خود رسم کنیم . اینترنت، خرید و فروش را بسیار آسان‌تر می‌کند و به همین دلیل است که هر ساله میزان خریدهای آنلاین در حال افزایش است .

در واقع یکی از این موارد که وجود آن وابسته به اینترنت است، فروش اینترنتی یا آنلاین است که موجب ایجاد تغییرات مختلف در شیوه عرضه محصولات و خدمات شده است .

به دلیل مزایای فراوان، بسیاری از افراد خرید به صورت آنلاین را به شیوه خرید سنتی ترجیح می‌دهند . در واقع حتی قبل از ارتباط با فروشنده، تحقیقات زیادی را درباره محصول مورد نظر خود انجام می‌دهند . در ضمن میزان خرید‌هایی که از طریق تلفن همراه انجام می‌شوند، نیز در حال افزایش است . ضمن اینکه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی هم به دنبال راههای افزایش فروش آنلاین هستند .

با مقدمه بالا تعریف فروش اینترنتی عبارت است از : هرگاه فرایند سفارش به‌صورت آنلاین و تحویل کالا از طریق تحویل پستی انجام گرفت . و یا هرگاه سفارش به‌صورت مجازی و تحویل آن به‌صورت دانلود باشد ( مانند: فیلم های آموزشی و خرید نرم افزار) به آن فروش اینترنتی می گویند .

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

انواع فروش اینترنتی

امروزه دامنه فروش اینترنتی گسترده شده، و تعداد زیادی از صاحبان مشاغل با انواع محصولات و خدمات با فروش اینترنتی سعی درگرفتن سهم بیشتر بازار و جذب مشتری دارند . انواع فروش اینترنتی عبارتند از :

– خریدوفروش و حراج کالاهای مختلف. مانند: انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، مواد غذایی و … .

– تبلیغات اینترنتی .

– ارائه خدمات تخصصی به دیگران. مانند: آموزش‌به‌ صورت آنلاین .

– چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا .

– خدمات مربوط به ایمیل .

– تهیه و ارائه نرم‌افزارهای مالی واداری .

دلیل اهمیت زیاد فروش اینترنتی

برای پی بردن به اهمیت فروش اینترنتی، باید به این نکته توجه کنید که طبق آمار و ارقام منتشر شده، ۹۳ درصد از فرایند‌های خرید با جستجو به صورت آنلاین درباره محصول آغاز می‌شود . در واقع در صورتی که با ایجاد وب‌سایت، زمینه خرید اینترنتی را فراهم نکنید، حجم زیادی از مشتریان را از دست خواهید داد . اگر وارد فضای اینترنت نشوید فقط به سهم کمی از بازار (۷ درصد) دسترسی خواهید داشت .

فروش اینترنتی این زمینه را فراهم کرده که بسیاری از افراد به صورت آنلاین محصولات خود را خریداری کنند و در کمترین زمان خریدهای انجام شده در اختیار آنها قرار گیرد . با اینکه این شیوه فروش محصولات برای افراد مسن و همچنین کسانی که برنامه کاری شلوغی دارند، بسیار مهم و تاثیرگذار است، اما فروشنده‌ها و صاحبان کسب و کار نیز از مزایای آن بهره‌مند می شوند .

بدون توجه به محدودیت‌های جغرافیایی، کالا خود را می‌فروشند و تعداد مشتریان، تنها وابسته به افرادی که از فروشگاه سنتی بازدید می‌کنند نیست . افراد زیادی به صورت آنلاین آنها را انتخاب خواهند کرد . خدمات فروشنده‌ها به صورت ۲۴ و در طول روزهای هفته خواهد بود . خود وب‌سایت نیز به عنوان فروشنده و دستیار هوشمند فعالیت و اطلاعات زیادی را درباره محصول عرضه خواهد کرد .

نکته دیگر اینکه فروش اینترنتی و داشتن وب‌سایت علاوه بر اینکه میزان فروش محصولات را افزایش می‌دهد، عملکرد فروشگاه‌های سنتی را تکمیل می‌کند و میزان فروش به صورت حضوری را نیز افزایش می‌دهد . فروش اینترنتی، یک سیاست فروش محصولات نیست و در واقع یک ضرورت است .

چرا فروش اینترنتی برای کاربران مهم است؟

خرید به صورت اینترنتی برای کاربران بسیار راحت‌تر است . علاوه بر اینکه می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره محصول کسب کنند، شیوه‌های پرداخت زیادی را در اختیار دارند . افراد می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی هنگامی که در رختخواب خود هستند، بدون حضور در آلودگی، خرید‌های خود را نهایی کنند .

دلیل دیگر اینکه امکان مقایسه قیمت‌ها برای کاربران در کمترین زمان وجود دارد . نکته مهم این است که نقدها و نظرات زیادی در اینترنت وجود دارد . در واقع با اندکی مطالعه می‌توان اطلاعات کاملی درباره محصول کسب کرد .

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از شلوغی و هرج و مرج دور بمانند . فروش اینترنتی این فرصت را در اختیار آنها قرار داده است . در این شیوه خرید، دیگر نگران جای پارک ماشین‌‌های خود نیستید و خرید امن و راحت خواهید داشت . محصولاتی که خرید کرده‌اید برایتان ارسال می شود . همچنین محل فیزیکی فروشگاه مسئله مهمی نیست چون پس از چند روز کاری، محصول مورد نظرتان با ضمانت اصالت و سلامت کالا ارسال خواهد شد .

به جای گشتن در مکان‌های مختلف، در باکس کوچکی محصول مورد نظر خود را جستجو کرده و نتایج مختلف را مشاهده می کنید . از دیگر مزیت‌های فروش اینترنتی برای خریداران این است که امکان دسته‌بندی کالا‌های مختلف در وبسایت‌ وجود دارد . در واقع کاربران می‌توانند با انتخاب دسته مورد نظر، به روشی به مراتب آسان‌تر محصول خود را خرید کنند .

ایجاد بستری مناسب برای افزایش فروش اینترنتی و عرصه محصولات به صورت آنلاین موجب می‌شود فروشندگان، داده‌ها و اطلاعات زیادی را درباره کاربران و استراتژی‌های بازاریابی خود کسب کنند . صاحبان کسب و کارها با تجزیه و تحلیل این داده‌ها می‌توانند، موفقیت‌های بیشتری کسب کنند .

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

با مقدمه بالا و آشنایی با اهمیت فروش اینترنتی ، حالا ضرورت دارد که مراحل فروش محصولات و خدمات آموزش داده شضود . برای تحقق کسب درآمد اینترنتی باید ۶ مرحله مهم و کلیدی را طی کنید تا به اهداف مدنظرتان برسید . مراحل فروش محصولات و خدمات اینترنتی عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  استخراج بیت‌کوین

۱- ایده پردازی

اولین گام در راه‌اندازی هر کسب‌و‌کاری این است که ایده داشته باشید و آن ایده را آزمایش و اصلاح کنید . ایده‌های کسب‌و‌کار اینترنتی می‌تواند شامل ، فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی و همچنین ارائۀ خدمات  حرفه‌ای و یا هر چیزی دیگری باشد . بعد از اینکه ایدۀ خود را یافتید، باید مدل کسب‌وکارتان را هم تعریف کنید . یعنی یک طرح کسب‌وکار یا بیزنس پلن بنویسید تا جایگاه شما را در بازار مشخص کند.

در طول این فرایند باید به سؤالات مختلف و مهمی پاسخ بدهید، مثل:

– قرار است چگونه محصولات یا خدمات خود را به دست مشتریان برسانید ؟

– برای فعالیت قانونی به چه مجوزهایی نیاز دارید؟

– راه‌اندازی کسب‌وکارتان چقدر هزینه دارد و از چه منابعی می‌خواهید آن‌ را پرداخت کنید؟

این طرح کسب‌وکارتان است که باید به این سؤال‌ها پاسخ بدهد و یک نقشۀ راه برای آینده ارائه کند . بدون پاسخ دادن به این سوالات نمی توانید یک طرح درست و آینده دار ترسیم کنید .

۲- راه اندازی کسب و کار

وقتی ایدۀ خود را پیدا کردید و برای آن یک طرح کسب‌وکار نوشتید، گام بعدی این است که کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کنید . دیگر تعلل جایز نیست و باید هر چه زودتر وارد کسب و کار شوید . البته باید مهارت های راه اندازی کسب درآمد شخصی را هم بیاموزید . در این مرحله باید اقدامات و کارهایی انجام دهید که مهم ترین آنها عبارتند از :

– انتخاب نام کسب وکار

هر چیزی با نام و نشان شناخته می شود و در آینده معرف کسب و کار خواهد بود . لذا انتخاب نامِ مناسب برای کسب‌وکارتان بسیار مهم است . چراکه هم می‌تواند موجب موفقیت شما شده و هم موجب شکست‌ و ناکامی در رسیدن به مقصود و هدفتان . در واقع اگر نامی که انتخاب می‌کنید به‌یادماندنی نباشد یا منعکس‌کنندۀ خدمات و محصولاتی که ارائه می‌کنید نباشد، مشتریان به‌راحتی شما را فراموش می‌کنند و نمی‌توانید مشتریان وفاداری بسازید .

– کسب مجوزهای لازم

هر کسب‌وکاری بسته به کاری که انجام می‌دهد به مجوزهایی نیاز دارد . با یک جست‌وجوی ساده در گوگل می‌توانید ببینید که کسب‌وکار شما چه مجوزهایی لازم دارد و برای دریافت هرکدام باید چه کارهایی انجام دهید . دریافت مجوزها امروز به صورت برخط بوده و گاهی نیاز به حضور فیزیکی نیست .

– دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

اگر خدمات تان به‌گونه‌ای است که افراد باید هزینۀ آن را آنلاین پرداخت کنند، لازم است یک درگاه پرداخت اینترنتی برای وب‌سایت خود در نظر بگیرید . درگاه‌ پرداخت اینترنتی را هم می‌توانید به‌صورت مستقیم از بانک‌ها دریافت کنید و هم از وب‌سایت‌هایی که درگاه پرداخت واسط ارائه می‌کنند .

۳- تهیه محصولات

از مراحل فروش محصولات و خدمات تهیه کالا و خدمات جهت فروش به مشتریان و مخاطبان است . در این مرحله وقت آن رسیده تا محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید تهیه کنید . اگر محصولات فیزیکی می‌فروشید، ممکن است بخواهید خودتان آن‌ها را تولید کرده و یا از یک تولیدکننده بخرید .

چنانچه قرار است محصولات خود را به‌صورت عمده بخرید، باید یک انبار برای نگه‌داری آنها در نظر بگیرید . اگر هم امکان خرید یا اجارۀ انبار را ندارید، می‌توانید از شیوه دراپ‌ شیپینگ Dropshipping کمک بگیرید . دراپ شیپینگ یکی از روش‌های راه‌اندازی وبسایت فروشگاهی است که در آن، محصولی را که به مشتری می‌فروشید در انبار خود نگه نمی‌دارید . در واقع محصول را یک تولیدکننده یا تأمین‌کننده دیگر برای مشتری می‌فرستد و شما فقط سفارش را از مشتری می‌گیرید و به تأمین‌کننده می‌دهید .

استفاده از روش دراپ‌شیپینگ هزینه‌های جاری کسب و کار را کم‌تر می‌کند . اما ممکن است مدیریت این روش برای برخی صاحبان کسب و کار اینترنتی سخت باشد . اما از طرفی دیگر داشتن انبار و نگه‌داری محصولات هزینه‌های بیشتری دارد . در واقع این شما هستید که می‌توانید به سلیقۀ خودتان و با خلاقیت بیشتر، محصولات را بسته‌بندی و برای مشتریان ارسال کنید .

اگر هم خدمات خاصی ارائه می‌کنید، باید به‌طور واضح و کاملاً ساده، هریک از خدمات خود را در وب‌سایت‌تان توضیح دهید .

۴- راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در مجموع مراحل فروش محصولات و خدمات راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک گام مهم و اساسی محسوب می شود . اگر کسب‌وکارتان را یک مغازه در نظر بگیرید، فروشگاه اینترنتی همان ویترین کسب‌وکارتان خواهد بود . در واقع فروشگاه اینترنتی جایی است که افراد دربارۀ تخصص و کسب‌وکارتان می‌خوانند . محصولات شما را می‌بینند و در نهایت خرید می‌کنند .

می توانید فروشگاه اختصاصی برای خودتان سفارش دهید و به صورت تخصصی یک فروشگاه بسازید که البته هزینه نسبتا زیادی به همراه دارد . به طور کلی شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی بر خلاف تصور عمومی زیاد سخت نیست . با این حال ، ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه‌سازهای آنلاین است . به‌لطف فروشگاه‌سازها، می‌توانید به‌سرعت یک فروشگاه اینترنتی بسازید که تمام امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ مثل:

– قاالب‌های متنوع .

– درگاه پرداخت آنلاین .

– سیستم انبارداری .

– فرم سفارش محصول

– دامنه و هاست .

و… .

در واقع با استفاده از فروشگاه‌سازها تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات خود را به فروشگاهتان اضافه کنید و برایشان مشتری پیدا کنید . همه چیز آماده است و فقط باید با چند کلیک فروشگاه را ساخته و شروع به بازاریابی اینترنتی کنید . البته تعرفۀ ساخت فروشگاه با فروشگاه‌سازها نسبت به سایر روش‌های طراحی وب‌سایت ارزان‌تر است . ضمن اینکه شما برای استفاده از آن‌ها به یادگیری برنامه‌نویسی یا دانش فنی خاصی نیاز ندارید . انتخاب هر کدام به سرمایه و نیز برنامه کسب و کار شما وابسته است .

فرایند فروش چیست ؟ 6 گام فروش اینترنتی , آموزش مراحل فروش آنلاین , انواع فرایندهای فروش

۵- تعیین دستورالعمل‌های ارسال سفارش‌ها

قبل از اینکه مشتریان به‌سراغتان بیایند، باید مشخص کنید که به چه شیوه‌ای و با چه هزینه‌ای قرار است محصولات خود را برای آنها ارسال کنید . برخی می‌خواهند از طریق شرکت‌های واسط محصولات خود را ارسال کنند و برخی هم خودشان نیروی حمل‌ونقل استخدام می‌کنند . با توجه به نوع کسب‌وکارتان این شما هستید که باید بسنجید کدام روش برای شما و مشتریان‌تان بهتر و مناسب‌تر است .

در این مرحله مهم از مراحل فروش محصولات و خدمات ، باید هزینۀ حمل‌ونقل محصولات را هم محاسبه کنید . یعنی مشخص کنید که می‌خواهید کالاها را رایگان ارسال کنید یا اینکه از مشتریان هزینۀ ارسال کالا را دریافت کنید . همچنین باید نام مناطق، شهرها و کشورهایی را که امکان ارسال سفارش به آن‌ها را ندارید در وب‌سایت خود اعلام کنید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصول نوشتن مقاله برای سایت

۶- انجام بازاریابی اینترنتی

حالا که کسب‌وکارتان راه افتاده و فروشگاه اینترنتی‌ خود را هم راه‌اندازی کرده‌اید، باید به‌دنبال مشتری بگردید . بدون جذب مشتری چون کسب درآمد اینترنتی اتفاق نمی افتد هیچ کسب و کاری دوام نمی آورد . وجود مشتری موجب بقای کسب و کارها و رشد و توسعه آن می شوند .  به عبارت دیگر، باید بازاریابی کنید تا در بازار شناخته شوید و افراد بیایند و از شما خرید کنند .

در این مرحله می‌توانید از روش‌ها و استراتژی‌های مختلف بازاریابی استفاده کنید که برخی از این روش های بازاریابی عبارتند از :

– اینفلوئنسر مارکتینگ : راهی برای معرفی کسب‌و‌کار، خدمات یا محصولات شما به‌وسیلۀ افرادی است که در شبکه‌های اجتماعی مشهور هستند و مخاطبان زیادی دارند .

– بازاریابی محتوایی : نوعی استراتژی بازاریابی است که شامل ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و جذاب برای جذب مخاطب هدف است که در نهایت موجب ترغیب آن‌ها به خرید می‌شود . تولید محتوا موجب جذب مخاطب هدفمند از طریق موتورهای جستجو مخصوصا گوگل شده و افزایش درآمد اینترنتی به همراه دارد . توجه کنید که بازاریابی از طریق محتوا مناسب ترین و یکی از روش های موثر و مستمر برای جذب مشتری و ترافیک فروشگاه می باشد .

– سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو :  Seo سئو مجموعه‌‌کارهایی است که برای بهبود رتبۀ وب‌سایت خود در صفحۀ نتایج موتورهای جست‌وجو انجام می‌دهید .

– بازاریابی ایمیلی : به استفاده از ایمیل در راستای جذب مشتریان جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی گفته می‌شود . در ایمیل مارکتینگ محتوای پیام شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادهای جذاب و متفاوت باشد .

– سایر روش های تبلیغاتی : از شیوه های دیگر بازاریابی مثل رپورتاژ آگهی ، تبلیغات پاپ اپ ، تبلیغات کلیکی ، تبلیغ بنری و… هم م یتوان استفاده کرد .

۳ نکته کلیدی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

در بالا به ۶ تا از مراحل فروش محصولات و خدمات اینترنتی اشاره شد و اینکه برای موفقیت و کسب درآمد اینترنتی پایدار باید این گام ها و مراحل را طی کنید . البته راه‌اندازی هر کسب‌وکاری شیرینی و سختی‌های خاص خودش را دارد . اما در این بخش ۳ تا از نکات مهم که کمی کار را برایتان ساده‌تر می‌کند، بیان می شود . این نکات کلیدی عبارتند از :

۱- شروع کار اینترنتی به صورت ساده و کوچک

اگر شک و تردید دارید که راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی برای شما مناسب است یا خیر، بهتر است اول یک فروشگاه اینترنتی کوچک با محصولات محدود راه‌اندازی کنید . با این کار اگر خدای ناکرده، شکست هم بخورید ضرر زیادی نخواهید کرد . در صورت شکست ، ضرر به میزانی نخواهد بود که نتوانید جبران کنید . پس در شروع به صورت ساده و با احتیاط کامل عمل کنید .

علاوه بر این، با شروع ساده می‌توانید هرجا که احساس کردید باید صنعت و بازار خود را تغییر دهید، سریع‌تر و ساده‌تر می‌توانید این کار را انجام دهید . همچنین در صورت کسب موفقیت ، کم کم کسب و کار اینترنتی خود را می توانید توسعه دهید .

۲- ایجاد یک پایگاه مشتریان وفادار

هر کسب‌وکار اینترنتی برای استمرار کسب درامد آنلاین به مشتریانی نیاز دارد که به‌اندازۀ کافی از محصولات راضی باشند و حاضر باشند بارها و بارها خرید کنند . ضمن اینکه به مشتریان نیاز دارد که از محصولات و خدمات در بین دوستان و نزدیکان خود تعریف کنند . سرمایه یک کسب و کار این نوع افراد وفادار و دائمی هستند .

برای شکل‌گیری چنین مشتریانی، لازم است در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام ، فیسبوک ، تلگرام و… حضور قدرتمندی داشته باشید و کاربران را با برند خود آشنا کنید . ضمن اینکه باید اطلاعات مشتریان خود مثل ایمیل یا شماره‌تلفن آن‌ها را جمع‌آوری کنید تا بازاریابی خود را به‌شکل مستقیم انجام دهید . از طریق کارهایی مثل ایجاد کمپین‌های بازاریابی ایمیلی ، پیامکی و ارسال کدهای تخفیف برای آن‌ها می توانید این کار را به سرانجام برسانید .

۳- بازاریابی در کانال‌های مختلف

لازم است در کانال‌هایی باشید که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، با کارهایی مثل تولید محتواهای جذاب ، کاربرپسند و کاربردی ، آن‌ها را به خرید از کسب‌وکارتان ترغیب کنید . این کانال‌های ارتباطی ممکن است تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و… باشد . فرقی ندارد که کدام کانال را انتخاب می‌کنید، مهم این است که مشتریان شما در آنجا حضور داشته باشند .

فراموش نکنید که رویدادهای حضوری هم یک کانال بازاریابی محسوب می‌شوند . با توجه به نوع کسب‌وکارتان می‌توانید در نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و رویدادهای مختلف شرکت کنید . با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید و در عین حال درآمد اینترنتی خود را افزایش دهید .

تاکید می شود که از تولید محتوای تخصصی و انتشار آن در وبسایت و فروشگاه اینترنتی خودتان هر گز غافل نشوید . ورودی هدفمند موتور جستجوی گوگل یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش ترافیک سایت است . ترافیک هدفمند کاربران در نهایت موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی و استمرار و پایداری کسب و کار آنلاین می شود .

سخن پایانی مراحل فروش محصولات و خدمات

در این مقاله سایت پول یابی ۶ تا از مراحل فروش محصولات و خدمات اینترنتی و چگونگی راه اندازی کسب‌وکار آنلاین بیان شد . فروش به زبان ساده، مبادله اطلاعات بین فروشنده و خریدار است . یک فروشنده خلاق و ماهر کسی است که به بهترین نحو بتواند اطلاعات مربوط به نیاز مشتری را کسب کند و سپس اطلاعات مربوط به محصول خود را در اختیار وی قرار دهد .

به بیان دیگر فروشنده نخست نیازهای خریدار را شناسایی و تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند . سپس محصولات و خدمات مرتبط با نیازش را تولید کرده و این خصوصیات و مزایای استفاده از این محصول و خدمت را به اطلاع خریدار می‌رساند . به سوال‌ها ، ابهامات و انتقادهای وی پاسخ می‌‌دهد و در نهایت قرارداد فروش را منعقد می‌کند . برای رسیدن به مرحله فروش باید اقدامات و کارهای اصولی انجام داد تا این فرایند به نحو درست و شایسته صورت گیرد .

نکته آخر مراحل فروش محصولات و خدمات اینترنتی اینکه ، کسب درآمد آنلاین و فروش محصولات، کار سختی نیست . از آن چه که فکر می‌کنید راحت‌تر است به شرطی که دارای برنامه کاری مدون و دقیق باشید . فقط باید بهترین روش‌ها را برای فروش محصولات‌ انتخاب کنید . الان که اینترنت و فضای مجازی کاربران زیادی دارد، بهترین کار این است که کالاهای خودتان را به صورت آنلاین بفروشید . پیشنهاد می شود که یک سایت فروشگاهی بسازید و محصولات خودتان را داخل آن قرار دهید . بعد با تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی مشتری جذب کرده و از این طریق محصولات خود را بفروشید .

مطلب پیشنهادی

سرمایه‌گذاری در بورس , انواع روش های سرمایه گذاری در بورس , آموزش بورس به زبان ساده , آموزش صفر تا صد بورس

آموزش سرمایه گذاری در بورس

وقتی در جامعه صحبت از ضرورت آموزش سرمایه گذاری در بورس می شود به دلیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.