روش های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

کاملا طبیعی است که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به دنبال یادگیری روش های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی خود باشند . داشتن فروشگاه آنلاین یکی از مرسوم ترین روشهای کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود . چندین سال است که این شیوه کسب درآمد در ایران محبوبیت زیادی یافته است . اکثر کسب و کارها ، فروش فیزیکی خود را به فروش اینترنتی تبدیل کرده اند . با این کار از پرداخت هزینه های فروش فیزیکی معاف شده اند .

اما به نظر می رسد که بیشتر فروشگاه داران اینترنتی از کاهش فروش و کمبود درآمد آنلاین خودشان گلایه دارند . این صاحبان کسب درآمد اینترنتی دنبال راههایی برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی خود هستند . شاید این دغدغه شما هم باشد که الان این مقاله را می خوانید .

در این مقاله سایت پول یابی روش های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی معرفی و آموزش داده می شود . امیدوارم با استفاده از این روش های کاربردی بتوانید خیلی سریع‌تر به فروش بالا برسید و درآمدهای اینترنتی بیشتر و پایدار برای خودتان ایجاد کنید .

راههای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

فراوانی و ازیاد فروشگاههای اینترنتی، دست مشتریان را برای انتخاب و خرید باز گذاشته است . پس در این بازار پر رقابت برای اینکه شما انتخاب شوید، قطعا باید بهتر از آن‌ها عمل کنید . برای این بهتر بودن ، معیارهایی را باید رعایت کنید .

یک فروشگاه اینترنتی موفق و پرفروش، ویژگی ها و شاخص های مهمی دارد که با داشتن این فاکتورها احتمالا کاربران بیشتری اقدام به خرید می‌کنند .  با اجرای نکات و روش های که گفته می شود، سایت فروشگاهی‌تان پتانسیل بیشتری برای افزایش نرخ تبدیل مشتری به خریدار خواهد داشت .

توجه کنید به صرف اینکه فقط یک وبسایت ایجاد کنید و توقع فروش بالا داشته باشید اصلاً چیز درستی نیست . باید با استفاده از راهکارهایی که گفته می‌شود، فروش سایت را افزایش دهید وگرنه بعد از یک مدت کوتاهی، رقبای شما بازار را از شما می‌گیرند و شما دیگر جایی در بازار خود نخواهید داشت .

راههای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی , درآمد یک فروشگاه اینترنتی چند میلیارد در ماه است؟  , درآمد خود را با ساخت فروشگاه اینترنتی افزایش دهید

برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقاله به برخی از مهم ترین و کاربردی ترین آنها اشاره می شود . این نکات و روش های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی عبارتند از :

۱- سئو seo

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو seo برگ برنده سایت فروشگاهی است . به نظرتان سایت دیجی‌کالا چگونه توانست به یک وبسایت بدون رقیب در عرصه فروش کالا تبدیل شود؟ درست حدس زده اید، با استفاده از سئو به این جایگاه رفیع رسید .

روزانه میلیون‌ها جستجو در گوگل و سایر موتورهای اینترنتی توسط کاربران در سراسر دنیای وب انجام می‌شود . اگر سایت شما در کلمه هدف جزو لینک‌های برتر باشد، می‌توانید یک ورودی هدفمند و بسیار زیاد را برای سایت خود جذب کنید و از طریق آن، فروش خود را افزایش دهید .

اگر بخواهم از قدرت سئو و حضور در نتایج گوگل صحبت کنم، می‌توانم از حوزه اسباب بازی مثال بزنم. کلمه اسباب بازی به صورت ماهانه حدود ۲۰۰ هزار جستجو در نتایج گوگل دارد . فرض کنید وبسایت شما روی کیورد اسباب بازی، خرید اسباب بازی در نتایج برتر باشد و بتوانید این مقدار ورودی را جذب کنید . چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعاً فروش سایتتان بی نهایت افزایش می یابد . شاید برای ارسال بسته‌های پستی خود باید از وسایل نقلیه سنگین مانند وانت استفاده کنید .

ممکن است به خودتان بگویید حوزه من آن قدر سرچ نمی‌شود پس صرف زمان برای سئو یک کار بیهوده است . اگر چنین دیدگاهی دارید، کاملا اشتباه می‌کنید . هیچ حوزه‌ای نیست که در نتایج گوگل سرچ نداشته باشد و مشتریان به دنبال خدمات و محصولات شما نباشند .

برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی ، شیوه سئو فروشگاه اینترنتی را یاد بگیریذ . هر یک روز که دیرتر آموزش سئو و کار کردن روی سایت خود را شروع کنید، از بازار عقب خواهید ماند . رقبایتان هر روز فروششان با همین سئو بیشتر می شود و شما نمی توانید اولین فروش خودتان را رقم بزنید . نکته جالب اینکه سئو ارزانترین و راحت ترین راه تبلیغات و فروش محصولات می باشد .

۲- جلب اعتماد مخاطبان

تجربه ثابت کرده که اعتماد سازی یکی از مهمترین فاکتورهای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی می باشد . فرض کنید با استفاده از سئو و روش‌های دیگر، کاربر را به سایتتان آوردید . این سوال مطرح می شود که آیا تمامی فاکتورهای اعتمادسازی را در سایت خود به صورت صحیح انجام داده‌اید؟ آیا به کاربر به اندازه کافی درباره خود، تخصص و مهارت‌هایتان اطلاع داده‌اید تا به کسب و کارتان اعتماد کند؟

خیلی وقت‌ها خودمان وارد سایت‌هایی می‌شویم که نه صفحه « درباره ‌ما» درست و حسابی دارد، نه اینکه راه‌های ارتباطی مناسبی در سایت وجود دارد . یعنی اصلا این سایت حس قابل اعتماد بودن به کاربر را نمی‌دهد . باید سعی کنید صفحات مهم مانند درباره‌ ما، تماس با ما، نظرات مشتریان و… را در سایت خود داشته باشید تا کاربری که وارد سایتتان شد، بتواند به راحتی هرچه تمام‌تر به شما اعتماد کند و خریدش را انجام دهد . همین امروز صفحات مهم سایت را بهینه کنید تا تأثیر آن را در افزایش فروش ببینید .

نکته مهم دیگر در اعتمادسازی، دریافت نمادهایی است که موجب اعتماد کاربر می‌شود . برای یک سایت فروشگاهی داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، از مهمترین موارد و شروریات است . امکان ندارد سایت معتبری را پیدا کنید، که اینماد یا همان نماد اعتماد را نداشته باشد . ایجاد اعتماد در سایت با استفاده از نماد های اعتبار امکان پذیر است .

توجه کنید که در صورت نبود اعتماد از طرف مخاطبان ، فروش اینترنتی کاهش نمی یابد، بلکه کاملا متوقف می شود . نماد های اعتباری چون اینماد و درگاه های پرداخت معتبر به شدت به افزایش اعتماد کمک می کند . دریافت این نماد ها بر خلاف تصور عموم کار سختی نیست و می توانید برای دریافت آنها اقدام کنید .

۳- آسان کردن فرآیند خرید

شاید باورتان نشود که یکی از روش های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی و همچنین راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی همین ساده کردن فرایند خرید برای کاربران است . تا کنون چندین بار برایتان پیش آمده که در مرحله خرید، تعداد زیادی از فیلدهای مرتبط با صفحه پرداخت وجود داشته که از تکمیل آنها منصرف شده‌اید؟ اینکه بخواهید اطلاعاتی از کاربر برای ارسال محصولات ، دریافت کنید، کاملاً منطقی است . اما بسیاری از مواقع اطلاعاتی از کاربر گرفته می‌شود که واقعا دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد . مثلاً گرفتن مواردی مانند: کد ملی، تاریخ تولد، ایمیل اجباری و… می‌تواند به صورت مستقیم بر فرآیند خرید تأثیر بگذارند .

این موضوع وقتی مهمتر می‌شود که محصولات الکترونیکی و یا فایل های دیجیتالی بفروشید . برای چنین محصولاتی، عمدتا یک نام و نام خانوادگی، یک ایمیل، و شماره تماس کفایت می‌کند . سایت‌هایی که تعداد زیادی فیلد هنگام پرداخت از کاربر می‌گیرند، قطعا تعداد بی‌شماری مخاطب را از دست می‌دهند .

توصیه می شود در هر حوزه‌ای که مشغول فعالیت هستید، تا جایی که می‌توانید، فرآیند خرید را آسان کنید . یعنی به گونه‌ای باشد که کاربر با ۳ کلیک بتواند خرید خود را نهایی کند . در زیر یک چک لیست جهت بهتر شدن این فرآیند ارائه می شود :

– دکمه خرید مانند افزودن به سبد خرید را جلوی چشم کاربر بگذارید .

– فیلدهای اضافی را از صفحه صورتحساب بردارید .

– هزینه های حمل و نقل را تا جای ممکن کم کنید .

– فرآیند ثبت نام را پیچیده نکنید (می‌توانید فرایند ثبت نام را فقط با شماره موبایل انجام دهید) .

– ضمانت برای بازگشت کالا به کاربر بدهید .

۴- بهینه کردن ظاهر سایت فروشگاهی

زمانی که صحبت از افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی می‌شود، قبل از هر چیزی باید ظاهر آن اصلاح شود . ظاهری جذاب، زیبا، کاربرپسند، سرعت لود بالا، بهینه بودن صفحات سایت برای موبایل، از مهمترین چیزهایی است که باید به آن توجه شود . به عبارت دقیق تر اصول طراحی فروشگاه اینترنتی را کاملا رعایت کنید .

در سایت‌های فروشگاهی، وجود یک رابط کاربری UI و تجربه کاربری UX مناسب بسیار حیاتی است . این اقدام نه تنها منجر به افزایش نرخ تبدیل و فروش می‌شود، بلکه موجب ایجاد یک آگاهی مثبت از برندتان در ذهن کاربران می‌شود .

علاوه بر بررسی این مورد، باید همیشه رسپانسیو بودن صفحات سایت را برای کاربرانی که با گوشی موبایل وارد می‌شوند، چک کنید . امروزه تقریبا همه افراد گوشی هوشمند دارند و تعداد بسیار زیادی از افراد با گوشی‌های خود وارد سایت می‌شوند . پس مهم است سایتتان در موبایل هم به درستی و بدون به هم ریختگی نمایش داده شوند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی

اگر مالک سایت باشید، احتمالاً با کامپیوتر زیاد فروشگاهتان خود را چک می‌کنید ولی با موبایل کمتر. از این به بعد سعی کنید هر از چند گاهی حالت موبایلی سایت را نیز چک کنید .

۵- قرار دادن تصاویر و جزئیات مناسب از محصول

خیلی از سایت‌ها وجود دارند که به این بخش توجه کافی نمی‌کنند . خودتان اگر قصد خرید یک محصول را داشته باشید، احتمالاً از سایتی خرید می‌کنید که اطلاعات دقیقی از محصول ارائه کرده باشد . این اطلاعات شامل تصاویر با کیفیت و مرتبط برای محصول، نقد و بررسی ، ویدئوهایی به منظور افزایش آگاهی کاربران می باشد . آیا کاربران به سمت سایتی حرکت می‌کنند که هیچ جزئیاتی از محصول را ارائه نداده و اطلاعات کافی را فراهم نکرده است؟ احتمالاً انتخاب اولیه آنها سایت دارای جزئیات کامل خواهد بود .

لذا مهم است که به عنوان مالک سایت، از محصولاتی که روی سایت قرار داده‌اید، جزئیات بیشتری بگذارید . تصاویر با کیفیت، ویدئوهای مناسب و… همه به صورت مستقیم بر روی فروشتان تأثیر می‌گذارند . اگر ب‌توانید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید، تصاویر ۳۶۰ درجه و سه بعدی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر میزان فروش داشته باشد .

۶- مشخص کردن مسیر خرید مشتری

یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی یک کمپین فروش موفق، این است که چرخه فروشتان را مشخص کنید . منظور چیست؟ هر نوع محصول نسبت به قیمت، ماهیت و مخاطبان هدفش، چرخه فروش متفاوتی دارد . در حالت عادی مخاطب جدید حاضر نیست ۷ میلیون تومان پولش را بدون شناخت قبلی در سایت شما و برای خرید دوره آموزشی‌تان پرداخت کند .

در مقابل، همین مشتری مقاومت خاصی برای پرداخت ۳۰ هزار تومان و خرید یک کادوی کوچک از سایت ندارد . پس نسبت به نوع محصولتان باید مشخص کنید که چرخه محصول به چه صورت باشد؟ مشتری از چه طریق وارد سایت شما شود و بعد از چه مدت محصولتان را بخرد؟ مثلا یک چرخه مناسب برای فروش دوره ۷ میلیون تومانی به این صورت است :

– ورود کاربر از نتایج جستجو گوگل به سایت . در این مرحله باید بتوانید با تولید محتوای مناسب و سئو شده ، جایگاه خوبی برای سایت‌تان کسب کنید .

– مشاهده جزئیات کامل دوره مورد نظر . برای اطلاع رسانی هم از خود سایت می‌توانید استفاده کنید، هم از شبکه‌های مجازی یا کانال‌های ارتباطی دیگر . کاربر بعد از جستجو، با اطلاعاتی از دوره شما روبرو می‌شود و بیشتر در جریان آن قرار می‎‌گیرد .

– ارائه یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در مورد محصول و در مقابل دریافت ایمیل یا شماره تماس . گاهی توضیحات صفحه محصول، به‌اندازه کافی مخاطب را برای خرید قانع نمی‌کند . برای جلب بیشتر اعتماد پیشنهاد می‌شود در ازای گرفتن نشانی از کاربر مانند ایمیل، یک ویدیوی آموزشی یا کاتالوگ رایگان در اختیارش قرار دهید .

– در نهایت بعد از جلب اعتماد، پیشنهاد خرید دوره . حالا با احتمال بیشتری مشتری محصولتان را می‌خرد .

۷- نشان دادن هزینه‌های اضافی از همان ابتدا به مشتری

چند ماه قبل یک محصول کادویی شیک در یکی از سایت‌های فروشگاهی را دیدم . زمانی که قصد پرداخت هزینه‌اش در مرحله نهایی را داشتم، ناگهان ۲۰ هزار تومان هزینه ارسال به صورت‌ حسابم اضافه شد . با اینکه قیمت محصول از بقیه فروشگاه‌ها کمتر بود؛ باز صفحه مرورگر را بستم و از خرید منصرف شدم .

مطمئن باشید نمایش ندادن هزینه‌های اضافی به مشتری در ابتدای کار، نه تنها فروش‌تان را بیشتر نمی‌کند، بلکه ممکن است تعدادی از مشتریان‌ را هم از دست بدهید . پس از همان اول تمامی هزینه‌هایی که به غیر از هزینه محصول باید پرداخت شود را به او نمایش دهید . هزینه‌هایی مثل مالیات بر ارزش افزوده، پیک، پست و هزینه‌های دیگر .

۸- بررسی فرآیند خرید در موبایل

یکی از روش های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی ریسپانسیو بودن فروشگاه برای گوشی های هوشمند است . اگر اینگونه نباشد کاربران قبل از خرید ، فروشگاه را ترک می کنند .  مطمئن باشید نرخ کاربران موبایلی سایت شما، از ۴۰ درصد بیشتر است و ممکن است تا ۸۰ درصد هم برسد .همچنین طبق الگوریتم جدید گوگل به اسم mobile first index ابتدا نسخه موبایلی سایت‌ها بررسی و ایندکس می‌شود .

پس حتما حتما طراحی سایت ریسپانسیو یا واکشن‌گرا را جزو مهم‌ترین معیارها‌ی‌تان قرار دهید . بعد از ایجاد کوچک‌ترین تغییرات در سایت‌تان، مطمئن شوید که تغییرات جدید در صفحات موبایل به خوبی نشان داده می‌شود . همینطور فرآیند فروش و مخصوصا صفحات پرداخت سایت باید کاملا بهینه و ریسپانسیو باشند .

۹- تبدیل کردن مخاطب به طرفدار و نه فقط خریدار

اگر امکانش بود، این قسمت از مقاله سایت پول یابی را با فونتی دو برابر بزرگتر از قسمت‌های قبلی نمایش می‌دادم تا بهتر متوجه اهمیتش شوید . جالب است بدانید. بخش عمده مخاطبان شما، در بازدید اولشان از سایت تان، خرید نمی‌کنند . البته تعدادی از آنها ممکن است بازهم به سمت شما برگردند . اما این یعنی باید بقیه‌شان را از دست بدهیم؟‌ نه . باید تلاش کنید تا جای ممکن همان مخاطبان اولیه را به خریدار تبدیل کنید .

اما چطور؟ راهکارهای مختلفی پیش رویتان است مانند: استفاده از سرنخ مشتری، ویدئو مارکتینگ، تبلیغات، تولید محتوای جذاب و تخصصی . استفاده از این شیوه ها مخاطبان شما را به طرفداران تان تبدیل خواهد کرد . در واقع جذب مشتری فروشگاه اینترنتی با این موارد تسهیل می شود .

۱۰- شخصی سازی تجربه خرید برای مشتریان

اینکه سایت X برای ارسال ایمیل به من از اسمم استفاده می‌کند، روی محصول دلخواهم تخفیف می‌گذارد، خریدهای قبلی‌ام را می‌داند و در زمان ورود به سایت محصولات مشابه را به من پیشنهاد می‌کند ، موجب می‌شود احساس بهتری نسبت به خرید از آن داشته باشم . هرچه سعی کنید خریدها و ارتباطتان با کاربرها را شخصی سازی کنید، نرخ تبدیل سایت را افزایش می‌دهید و کمپین فروش موفق تری خواهید داشت .

۱۱- به روز کردن وب سایت

تمامی سایت‌های فروشگاهی و غیر فروشگاهی معروف، در طول فعالیت خودشان چندین بار به روز یا اصطلاحا « ریدیزاین » شده‌اند . باید طی سال ها فعالیت بارها ‌UI و UX خود را تغییر داده تا به سلیقه مخاطبان وب فارسی، نزدیک باشید . توصیه می شود که سایت فروشگاهی‌تان را هر چند وقت یکبار بروز رسانی کنید تا همیشه برای کاربران جذابیت داشته باشد .

23 نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی‌ , راههای افزایش کسب درآمد اینترنتی از فروشگاه اینترنتی,  درآمد فروشگاه آنلاین

۱۲- توجه ویژه به شبکه‌های اجتماعی

مطمئن باشید اگر در کنار بازاریابی در فضای سایت، در شبکه‌های اجتماعی هم دست به فعالیت بزنید، نتیجه بسیار خوبی می‌گیرید . چون تعدادی زیادی از مخاطبان‎‌تان را در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید پیدا کنید . نمونۀ آن، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام و پیام رسان موبایلی تلگرام است که هزاران نفر در آن مشغول فروش محصولات و خدمات خود هستند .

ارتباط و بازایابی با شبکه های اجتماعی اهمیت فوق العاده ای دارد . شاید در گذشته این مورد دارای اهمیت بالایی نبود اما امروزه اگر دقت کنید لینک شبکه های اجتماعی هر سایت و فروشگاه اینترنتی در قسمت های مختلف سایت قابل رؤیت است . عادت بسیاری از مخاطبان این است که قبل از خرید از یک فروشگاه اینترنتی، به شبکه های اجتماعی آن فروشگاه سر بزنند و پست ها، رفتار کاربران و نظارت آنها را بخوانند .

حتما به شبکه های اجتماعی خود اهمیت بدهید و از آنها غافل نشوید . این مورد را در نظر داشته باشید که بازاریابی بسیاری از فروشگاه های اینترنتی موفق صرفا مبتنی بر شبکه های اجتماعی آنان است .

۱۳- دادن آزادی عمل به مشتری

هر خرید چه در خرید های اینترنی و یا فروشگاه های فیزیکی، از طرف مخاطب دارای یک ریسک است . فروشندگان بزرگ همیشه توصیه می کنند که فروشنده محصول یا خدمات باید در این ریسک، با مخاطب شریک شود . منظور این است که برای کاهش ترس مخاطب و نشان دادن این موضوع که از کیفیت و قیمت محصول خود مطمئنید، به مخاطب اطمینان بدهید . بهترین کاری که می توانید برای رسیدن به این هدف انجام دهید، « ضمانت پس گرفتن محصول یا خدمت » است .

شاید تصور کنید که در این صورت تعداد بسیار زیادی از افراد محصولات را پس از خرید برایتان پس می فرستند و موجب ایجاد ضرر می شوند . تجربه فروشگاه های بزرگ اینترنتی این موضوع را ثابت کرده که به هیچ عنوان تعداد این افراد (در صورت کیفیت محصول شما) زیاد نیست . ضرر احتمالی همین تعداد اندک نیز با توجه به افزایش چند برابری فروش با استفاده از این ترفند، جبران می شود .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه معرفی محصول برای فروش

۱۴- ارتباط با مشتریان جهت ایجاد حس صمیمیت

وجود حس صمیمیت میان مخاطب و شما می تواند به شدت موجب افزایش فروش شود . زمانی که مخاطبان جدید شما در قسمت نظرات سایت و شبکه های اجتماعی، نظرات مثبت و صمیمیت مخاطبان قدیمی نسبت به شما را مشاهده کنند مطمئنا بسیار راحت تر به شما اعتماد می کنند . با مشاهده این صمیمیت، در خرید از شما مانند خرید از یک دوست عمل می کنند .

برای ایجاد حس صمیمت؛ وجود رفتار مناسب، پشتیبانی صحیح و همینطور کالا و خدمت با کیفیت از لزومات است .

۱۵- دادن تخفیفات دوره ای و تشویقی

تخفیف ها نیز یکی از محرک های برای خرید توسط مخاطبان است . اما باید قبل از اجرای آنها، برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق داشت . در اجرای تخفیفات باید اصول آن اجرا شود. از تخفیف های زود به زود با درصد بالا پرهیز کنید . چون این موضوع می تواند موجب بد عادتی مخاطبان سایت و یا حتی بی اعتمادی آنها به کیفیت خدماتتان شود .

بهترین حالت تخفیف، تخفیف برای مناسبت هایی مانند عید نوروز است . همینطور تخفیف های تشویقی استراتژی خوبی برای تخفیف گذاری محصولات است . به طور مثال ۱۵ درصد تخفیف برای خرید های بالای ۲۰۰ هزار تومان .

۱۶- توجه به بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی به تمامی روش های جذب مخاطب از طریق دنیای اینترنت گفته می شود .  بازاریابی اینترنتی اگر به درستی در سایت و فروشگاه اینترنتی رعایت شود می تواند با کمترین هزینه ممکن موجب افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی شما شود . کارشناسان معتقدند که یکی از دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی عدم رعایت اصول بازاریابی می تواند باشد .

۱۷- بازاریابی محتوا

اولین و مهم ترین موردی که موجب افزایش مخاطبان و در نهایت فروش و درآمد فروشگاه اینترنتی (در بازاریابی اینترنتی) می شود، پیاده سازی بازاریابی محتوا در سایت است . با ایجاد سیستم بازاریابی محتوا در سایت، موجب می شوید تا مخاطب برای رفع نیاز خود به شما مراجعه کند . در این روش بازاریابی، مخاطب به دنبال شما است نه شما به دنبال مخاطب .

توجه کنید که بازاریابی محتوا یک امر بسیار گسترده است که اولین لازمه آن، تولید محتوا در سایت است . تاثیر بازایابی محتوا به اندازه ای بالاست که آن را خاص و ویژه کرده است . تا می توانید در وبسایت ، وبلاگ و فروشگاهتان محتوای ارزشمند ، تخصصی و کاربر پسند تولید کنید . هر چه محتوای شما تخصصی و کاربردی تر باشد به همان اندازه موجب افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی شما می شود .

کاربران از طریق جستجو در گوگل وارد سایت شما می شو.ند . جذب این نوع ورودی ها کاملا هدفمند بوده و در نهایت موجب افزایش کسب درآمد از اینترنت می شود . بهترین و موثرترین شیوه جذب مخاطب ، مشتری و کاربر از طریق گوگل و به وسیله محتوا نویسی است .

۱۸- بیش فروشی cross sell

داشتن سیاست بیش فروشی یکی از بهترین ترفند های معرفی شده برای افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی است . در این روش پس از اینکه مشتری از شما یک محصول را خرید، می توانید به محصولات مرتبط با محصول خریداری شده به او پیشنهاد دهید . با استفاده از این ترفند به افزایش فروش خود کمک می کنید .

به طور مثال شخصی که در حال خرید یک تلفن همراه است، ممکن است به خرید قاب موبایل، گِلس شیشه، بند موبایل و… نیز نیاز داشته باشد . زمانی که شما آن را به او پیشنهاد بدهید مطمئنا احتمال استقبال و خرید از آن بالاست .

۱۹- بازاریابی دهان به دهان

شاید بتوان این نوع بازاریابی را از قدیم الایام مهم ترین و بهترین نوع بازاریابی خواند . بازاریابی دهان به دهان زمانی اتفاق می افتد که شما در حال ارائه بهترین خدمات به مخاطبان و مشتریان و همینطور برندسازی صحیح و اصولی باشید . در این حالت هر زمان صحبتی از خدماتی که به شما مرتبط است بشود، مطمئنا حرف شما و برندتان به میان می آید .

این نوع برندسازی به شدت برای سایت ها و فروشگاه های اینترنتی توصیه می شود . چون علاوه بر افزایش مخاطبان و اعتماد آنها به شما، موجب جستجوی نام تان در گوگل می شود . این مورد به شدت موجب افزایش سئو سایت خواهد شد .

۲۰- تبدیل کردن بازدید کننده به مشتری

یک فروشگاه اینترنتی موفق، به خوبی توانایی تبدیل مخاطب به خریدار و سپس خریدار به مشتری را دارد . توضیح این فرآیند از بحث این مقاله سایت پول یابی  فراتر است . اما اگر بخواهم به صورت خلاصه به آن بپردازیم باید بگوییم که :

– با افزایش سئو و استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی موجب جذب مخاطب شوید .

– با بهبود تجربه کاربری، اعتماد و… موجب تبدیل مخاطب به خریدار شوید .

– با پشتیبانی قوی و رفتار مناسب موجب تبدیل خریدار به مشتری همیشگی شوید .

آنچه بیان شد یک نقشه راه کوتاه و مختصر برای تبدیل مخاطب و موفقیت در فروش آنلاین است .

۲۱- برگزاری مسابقات

مسابقات یکی از روش های جذب مخاطب و همینطور برندینگ و ایجاد اعتماد است . بهتر است برای برگزاری مسابقات از شبکه های اجتماعی سایت کمک بگیرید زیرا پتانسیل آنها برای دیده شدن بیشتر از سایت است . البته در برگذاری مسابقات زیاده روی نکنید . چون ممکن است این موضوع موجب ایجاد مزاحمت برای کاربران اینترنتی و در نهایت ضربه به هویت برندتان شود .

۲۲- فعال بودن

منظور از فعال بودن، صرفا فعالیت در سایت، اپلیکیشن فروشگاهی و شبکه های اجتماعی خودتان نیست . بلکه فعالیت شما باید در تمامی جوانب چه در دنیای فیزیکی و چه مجازی قابل مشاهده باشد . در رویداد ها شرکت کنید . در نمایشگاه ها و همایش های فیزیکی، شبکه اجتماعی دیگران، سایت ها و فروم های پرسش و پاسخ و… حضوری موثر داشته باشید .

سعی کنید با حضور در موقعیت های مختلف دیده شوید . این موضوع موجب برند سازی و افزایش اعتماد مخاطبان می شود که در نهایت موجب افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد .

۲۳- استفاده از سیستم همکاری در فروش affiliate marketing

سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ خود را در سایت راه اندازی کنید و اجازه دهید تا مخاطبان برایتان بازاریابی کنند . درآمد این سیستم در صورت اجرای صحیح بسیار زیاد است و علاوه بر شما، مخاطبان تان نیز از این سیستم سود می برند .

در این حالت شما پس از آماده سازی زیر ساخت در سایت، درصد های مختلف پورسانت برای محصولات و خدمات خود مشخص می کنید . پس از آن بازاریابان شما که می توانند همان مخاطبانتان باشند به فروش این محصولات می پردازند .

سخن پایانی شیوه های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

در افزایش کسب درآمد اینترنتی یک فروشگاه آنلاین عوامل بسیار زیادی تأثیرگذار هستند . مطمئنا تعدادی از این عوامل در بدنه این محتوا نمی گنجد . همینطور تعداد زیادی از عوامل تأثیر گذار بر فروش و درآمد فروشگاه آنلاین، برای ما به صورت کامل آشکار نیستند . مواردی که در این مقاله سایت پول یابی ذکر شده ممکن است در نگاه اول ساده و پیش پا افتاده به نظر بیایند . اما برای موفقیت در مدیریت فروشگاه اینترنتی و همینطور مدیریت سایت باید همیشه این نکات را مورد توجه قرار دهید .

توصیه می شود  « هیچگاه از سمت خود به جای مخاطبان تصمیم گیری نکنید .» این موضوع یکی از موارد مشکل ساز در مدیریت سایت و فروشگاه های اینترنتی است . مطمئن باشید نظرتان با نظر مخاطبین از سراسر کشور، با فرهنگ ها، رفتار و اخلاقیات متفاوت، فرق دارد .

نکته پایانی افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی اینکه ، همیشه رو به بهبود باشید و خود را به روز نگه دارید . مثلا ممکن است که امروز سبک طراحی « فلت » در طراحی وبسایت رواج دارد و فردا یک سبک دیگر رایج شود . یا فرضا امروز از طریق محتوای رایگان ایمیل کاربران را دریافت می‌کنید، ولی شاید سال دیگر تکنیک بهتری پیدا شود . دنیا همواره در حال تغییر و پیشرفت رو به جلو است .

همانطور که نوع فعالیت‌ها و استانداردهای امروز در فضای اینترنت نسبت به ۱۰ سال قبل، تغییرات زیادی کرده است، از این به بعد هم شاهد همین تغییرات خواهیم بود . اینکه امروز سایت فروشگاهی استاندارد و فروش موفقی داشته باشید؛ دلیل مناسبی نیست که فکر کنید شرایط‌تان در سال دیگر هم به همین منوال باشد . لذا توصیه می شود خود را منطبق با تغییرات کرده و همواره با علم روز حرکت کنید .

مطلب پیشنهادی

سرمایه‌گذاری در بورس , انواع روش های سرمایه گذاری در بورس , آموزش بورس به زبان ساده , آموزش صفر تا صد بورس

آموزش سرمایه گذاری در بورس

وقتی در جامعه صحبت از ضرورت آموزش سرمایه گذاری در بورس می شود به دلیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.