جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

جذب مشتری فروشگاه اینترنتی و یا تشویق به تجربه مجدد مشتریان یکی از اصول اصلی بقای کسب درآمد از اینترنت است. در واقع اتخاد راهکارهایی برای بهبود تجربه مشتری در فروشگاههای اینترنتی تضمین کننده کسب و کار اینترنتی است. مشتریات اینترنتی در ورود به سایت بسیار کم حوصله و عجول هستند و چنانکه فروشگاهی اصول جلب و جذب توجه آنها را تامین نکند سریع خارج می شوند . با رعایت اصولی در فروشگاه ، خرید از سایت را برایشان تجربه ای دلپذیر و شیرن خواهد کرد.

راهکارهای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

 

۱- سرعت بالای باز شدن وب‌سایت در کامپیوتر، تبلت و گوشی موبایل :

مشتری با باز نشدن و یا کندی سایت سریع خارج می شود. یکی از متخصصان می‌گوید مهمترین تهدید شما شرکت‌های رقیب نیستند، بلکه دکمه Back مرورگر است. وقتی بازشدن وب‌سایت طول بکشد، مشتری صبر نخواهد کرد و به‌سادگی از وب‌سایت شما خارج خواهد شد. در حال حاضر جمع بسیار زیادی از کاربران (دو سوم در امریکا) وب‌سایت را با گوشی و تبلت باز می‌کنند. اگر وب‌سایت شما به‌درستی باز نشود مشتریان زیادی را از دست خواهید دید.

۲- تمرکز روی بهبود منو و جعبه‌ جستجو

یکی از راهکارهای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی این است که،کلیدها و منوی سایت باید طوری باشد که مشتری به‌راحتی چیزی را که می‌خواهد پیدا کند. همه ابزارهای غیرضروری در این مسیر باید حذف شوند. ابزار جستجوی داخل سایت باید به‌خوبی نتایج صحیح را به مشتری نشان دهد. ضمن این که جستجوی مشتری در داخل وب‌سایت نشان از تمایلات وی دارد و اگر بتوانید این جستجوها را ردیابی کنید مشخص می‌شود چه چیزهایی در وب‌سایت شما برای بازدیدکندگان جذاب‌تر است.

۳- گذاشتن عکس خوب :

جمله و شعار معروفی وجود دارد مبنی بر اینکه، یک عکس خوب، بهتر از هزاران واژه و بلکه هزاران دلار است.عکس اصلی محصول شما حتما باید کیفیت خوبی داشته باشد. مشتریان به صفحاتی که عکس‌های بزرگ و باکیفیت از محصول دارد واکنش خوبی نشان می‌دهند. دقت کنید که منظور ما زیاده‌روی در گذاشتن عکس نیست. در صورت لزوم امکان این را بگذارید که مشتری روی عکس بزرگنمایی کند یا این که محصول را از زاویه های مختلف ببیند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با بانک اطلاعاتی

۴- تناسب در محتوا :

گاهی در یک وبسایت و یا فروشگاه، محتوای کم هم ممکن است زیاد باشد. محتوا (متن، عکس، ویدئو) باید به‌اندازه استفاده شود. فقط در حدی که به فروش محصول کمک کند. مشتری را هدف بمباران محتوا قرار ندهید.

۵- مکان درج نظرات مشتریان :

توجه به نظر مشتریان با امکان نظر دادن از آنها میسر است. امروزه روش‌های گوناگونی برای درج نظرات مشتریان وجود دارد. امکان دوست داشتن یا نداشتن، نمره دادن به ستاره‌ها از یک تا پنج، درج دیدگاه در پایین مطلب … متخصصی می‌گوید نظرات مشتریان درباره یک محصول، ۱۲ برابر نظرات صاحبان وب‌سایت روی مشتریان دیگر اثر می‌گذارد. حتما در وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل، جایی برای درج نظرات کاربران داشته باشید. مطالعه‌ای نشان داد که ۸۶ درصد کاربران نظرات مشتریان دیگر را می‌خوانند و ۵۶ درصد از مشتریان، در وب‌سایت‌های دیگر به دنبال نظرات مشتریان درباره کالای مشابه می‌گردند.

۶- استفاده از روانشناسی رنگ‌ها :

رنگ ها در بیرون معرف و نمادی چیزی هستند لذا رنگ‌بندی وب‌سایت شما باید مطابق با روانشناسی رنگ‌ها باشد. به عنوان مثال، شرکتی که بلیت مسافرتی می‎فروشد باید از رنگ سبز برای دکمه تایید خرید استفاده کند. می‌دانیم که رنگ سبز، یعنی «مجاز هستی که بروی!» همین کار ساده، باعث می‌شود مشتری با خیال آسوده‌تری روی دکمه خرید کلیک کند.

۷- اطلاع مشتری در همان صفحه خرید کالا از وضعیت موجودی :

همه چیز کالا باید شفاف و روشن باشد .خیلی بد است که یک مشتری وقت زیادی صرف یافتن کالایی بکند و بعد که می‌خواهد بخرد اصلا نداند که آیا این کالا موجود هست یا نیست؟ چه زمانی به دستش خواهد رسید؟ آیا به شهر محل سکونت او ارسال خواهد شد؟ … این موارد را برای مشتری در همان صفحه محصول مشخص کنید.

۸- روش‌های ساده تماس :

ارتباط راحت و ساده مشتری با مدیر فروشگاه حائز اهمیت است. مشتری باید بتواند به سادگی با شما تماس بگیرد، پیام بگذارد، ایمیل بفرستد. اطلاعات اساسی مانند نشانی و تلفن تماس را طوری در وب‎سایت بگذارد که با اولین نگاه دیده شوند. فرم تماس داشته باشید که مشتری مجبور نشود حتما ایمیل بفرستد. هر کاری که می‌توانید بکنید تا مشتری با صرف حداقل وقت اطلاعات تماس را بیابد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با کانال تلگرام

۹- امکان گفتگوی زنده (live chat) :

برخی از مشتریان دوست دارند با کمترین هزینه و پول، ارتباط با فروشگاه داشته باشند.لذا مشتریان اینترنتی به گفتگوی زنده بیشتر از صحبت تلفنی یا ارسال ایمیل علاقه دارند. این امکان را فراهم کنید تا تجربه مشتری بهتری ایجاد کنید.

۱۰- ساختار راحت و سلف‌سرویس یا صفحات FAQ :

در راهکار جذب مشتری فروشگاه اینترنتی، معمولا مشتریان دوست دارند به تنهایی و به راحتی خریدشان را انجام دهند.بررسی کنید که مشتریان معمولا چه سوال‌ها و ابهامات و اشکالاتی دارند و به همه آنها به‌خوبی جواب دهید. در یک نظرسنجی ۷۳درصد مشتریان اظهار کرده‌اند که دوست دارند خودشان از پس رفع مشکلاتشان برآیند و این حس خوبی به آنها می‌دهد. در صورت امکان، روال کار را طوری طراحی کنید که مشتری به صورت سلف-سرویس و بدون نیاز به شما کارهای مربوط به خرید و رفع اشکال را انجام دهد یا این که دست‌کم یک صفحه FAQ داشته باشید.

۱۱- ساده کردن فرآیند خرید، و اجازه امکان ذخیره اطلاعات مشتریان توسط خودشان

سادگی فرایند خرید و راحتی آن بسیار مهم است. متاسفانه خریدکردن از بسیاری از وب‌سایت‌ها کار پیچیده‌ای است. این فرآیند باید در ساده‌ترین شکل باشد تا بهترین تجربه مشتری را فراهم کند. خرید باید با چند کلیک انجام شود. برای مشتریانی که الان مایل به خرید نیستند امکان ذخیره‌سازی اطلاعات را فراهم کنید تا اگر دوباره به شما سرزدند، مجبور نشوند همه مراحل را دوباره تکرار کنند.

۱۲- پیشنهاد ارسال رایگان :

و راهکار آخر جذب مشتری فروشگاه اینترنتی با ارائه پیشنهادهای رایگان است . معمولا هر انسانی رایگان بودن را دوست دارد .مشتریان، واقعا ارسال رایگان را دوست دارند. تا حدی که می‌توانید در این کار مضایقه نکنید

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

3 دیدگاه

  1. اقا دستتون درد نکنه خسته نباشید عالیییی بود

    • سایت پول یابی

      سلام
      ارائه مقالات تخصصی به بازدیدکنندگان سایت پول یابی با هدف آموزش و ارتقا کسب درآمد اینترنتی و همچنین قبولی در کنکور و یافتن شغل و کار مناسب مناسب هدف اصلی ما می باشد خوشحالیم که کارمان مورد قبول شما قرار گرفت.
      با تشکر فراوان ، مدیریت سایت پول یابی

  2. سلام ساخت فروشگاه اینترنتی و حتی وبسایت راحت است میشه خودتون به راحتی ایجاد کنید و یا با کمی پرداخت پول براتون بسازن . مشکل اصلی کسب و کارهای اینترنتی مخصوصا فروشگاههای آنلاین در ایران نداشتن مشتری و یا خرید نکردن مخاطبان است تموم این مواردی که توی مقاله برای جذب مشتری فروشگاه اینترنتی نام برده اید درست است ولی به نظرم ایراد اصلی مدیران فروشگاهها این است که بازاریابی اینترنتی و شیوه های جذب مشتری را بلد نیستند و یا درست اجرا نمی کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.