اهمیت تولید محتوا توسط کاربران

اهمیت تولید محتوا توسط کاربران

اهمیت تولید محتوا توسط کاربران برای رشد و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو خوب بوده و از یک طرف موجب ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتریان و از طرف دیگر ارزش گذاری بهتر توسط موتورهای جستجو به ویژه گوگل می شود. علیرغم اهمیت تولید محتوا توسط کاربران، ایجاد رغبت و انگیزه جهت تولید محتوا یا نوشته توسط آنان کمی مشکل است و باید با استفاده از ترفندها و راهکارهایی آنان را به تولید محتوا تشویق کرد. تجربه مشتری و بازاریابی بر اساس محتوا از ارکان رشد کسب درآمد از اینترنت می باشد.

راهکارهای اهمیت تولید محتوا توسط کاربران در فروش:

۱- درخواست از مشتریان :

از مشتریان و بازدیدکنندگان به انحا مختلف بخواهید تا که پیام بگذارند، امتیاز بدهند، عکس و ویدئو بفرستند و به نوعی آنه را درگیر کنید. وقتی مشتری از شما خدمتی دریافت می‌کند یا چیزی می‌خرد، برایش امکانی فراهم کنید که بتواند نظر یا بازخورد بدهد، امتیاز بدهد، فرمی پر و ارسال کند، تصویری از محصول خریداری‌شده در اینستاگرام شما بگذارد و…

۲- توجه کارکنان فروش و خدمات بعد از فروش به نظرات مشتریان :

به مجموعه عوامل فروش اعم از کارکنان فروش و خدمات پس از فروش توصیه کنید که نظزات مشتران را در کارشان لحاظ کنند. وقتی شما محصول خوبی می‌فروشید، امکان این که نظرات و بازخوردهای مثبت دریافت کنید، تلفن یا ایمیل و دیدگاه‌های تشکرآمیز داشته باشید زیاد می‌شود. کارکنان شما باید حتما گوش به زنگ باشند و در صورت دریافت چنین بازخوردهایی از مشتری اجازه انتشار و استفاده بگیرند تا در جایی مانند نظرات مثبت وب‌سایت (testimonial) یا در توصیف محصول از دید مشتریان از آن استفاده شود. این نظرات مثبت را به عنوان اهرم قدرتی برای معرفی محصول یا ارائه مقاله و گزارش می‌توان به کار بست.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه های افزایش بازدید سایت و وبلاگ

۳- ایجاد بستر مناسب برای نظرات :

زمانی در گرفتن دیدگاه و تولید محتوا از مشتری موفق هستید که بستری مناسب برای اشتراک بازخوردها، امتیازدهی‌ها و … فراهم کنید . لذا وب‌سایت حتما باید جایی برای درج دیدگاه، گذاشتن نظرات، به‌اشتراک‌گذاری تجارب مشتریان و … داشته باشد.

۴- ایجاد هشتگ (hashtag) اختصاصی :

گاهی لازم هست برای خاص بودن کارهای خاص انجام داد لذا هشتگ ویژه تولید کنید و از آن در تبلیغات آنلاین خود استفاده نمایید.هشتگ اختصاصی نه‌تنها ابزار موثری برای گسترش نام و برند شماست، بلکه به ردیابی نظرات مشتریان و مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

۵- برگزاری مسابقه :

نفس برگزاری مسابقه منظم و هدفمند خوب است و موجب ایجاد انگیزه و رقابت سالم و مشارکت مشتریان می شود و مردم از مسابقات خوب خوششان می‌آید. طراحی یک مسابقه خوب برای کاربران (مثلا ارسال یک عکس مناسب به صفحه اینستاگرام شرکت شما با موضوعی مشخص) می‌تواند بازخوردهای زیادی برای شما ایجاد کند، ایده‌های تازه و متنوعی برای شما به ارمغان بیاورد، رابطه شما و مخاطبان را بهتر کند، آمار بازدید وب‌سایت را بالاتر ببرد و … اگر خلاقیت به خرج بدهید و امتیازدهی را نیز به عهده کاربران بگذارید، هرکسی برای به دست آوردن لایک بیشتر، از دوستان خود دعوت می‌کند که از اینستاگرام یا صفحه مسابقه‌ی وب‌سایت شما بازدید کنند و این چرخه مثبت ادامه خواهد یافت.

۶- پاداش به نظردهندگان فعال :

دادن پاداش از یک طرف موجب تشویق مشتری فعال و از طرف دیگر جذب و تحریک مشتریان غیر فعال به نظر دادن می شود. مشتری باید ببیند در قبال نظرات و بازخوردهایش تشویق می‌شود. چه با یک ایمیل تشکر ساده، چه با یک جایزه. چه با به اشتراک‌گذاری نظر کاربر چه با هدیه‌دادن یک کوپن تخفیف.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  قوانین کسب درآمد و معامله گری

جذب مشتری فروشگاه اینترنتی

توجه به اهمیت تولید محتوا توسط کاربران با این شروط:

شرط اول: جمع آوری نظر مشتی جهت توسعه کسب درآمد از اینترنت مهم است ولی نه به هر روشی . به هر شکلی که می‌خواهید نظر کاربر را جمع کنید (دیدگاه، امتیاز، ایمیل، عکس و …) ولی دقت کنید. این کار باید و باید ساده باشد. نباید کاربر شما برای ارسال نظر و امتیازدادنش دچار زحمت شود. سادگی و سهولت بسیار مهم است.

شرط دوم: تنوع در جمع آوری نظرات و استفاده از ترفندهای خوب و مناسب می تواند موثر باشد. از روش‌های گوناگون جمع‌آوری نظرات استفاده کنید و متکی به یک روش خاص نباشید.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.