مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی

مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی

مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی نسبت به خرید حضوری هر روز خودش را بیشتر نشان می دهد. در خرید فیزیکی شما باید ساعتها در اماکن و مغازه های مختلف گردش کنید تا کالای مدنظرتان را پیدا کنید ولی در قرن بیست و یکم  با وجود خدمات خرید و بانکداری آنلاین، خرید را مثل آب خوردن راحت کرده است. خرید آنلاین شکلی شناخته شده از تجارت الکترونیک است که در آن مصرف کنندگان قادر به خرید کالا و محصولات از طریق اینترنت و تحویل آن در مکان مورد نظر و تعیین شده می باشند و این یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی می باشد. نمونه جهانی این نوع خرید آنلاین سایت های آمازون (Amazon) و ای‌بی (eBay) و نمونه داخل آن بامیلو و آن دیجی کالا و یا همین سایت پول یابی می باشد که از همه نظر مورد اعتماد هستند.

خرید آنلاین یا اینترنتی مانند هر کسب و کاری مزایا و معایبی دارد که در اینجا قصد داریم تا مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی را نقد و بررسی کنیم.

مزایای خرید آنلاین یا اینترنتی

۱- سادگی یافتن محصول و کالا:

پیدا کردن یک محصول بصورت آنلاین به مراتب راحت تر از پیدا کردن آن در فروشگاه های فیزیکی محلی و سطح شهر است. در یک فروشگاه شما باید برای یافتن یک محصول مورد نظر خود جستجو کنید؛ اگر در آن فروشگاه عرضه نمی شود، مجبور هستید برای یافتن آن به چندین مکان دیگر هم سر بزنید که خود فرایندی خسته کننده و زمان بر است. با این وجود در شرایط آنلاین قادر به جستجو هر محصولی در هر وبسایت از طریق امکان جستجو در آن وبسایت هستید. اگر آن وبسایت خاص آن محصول را در برای عرضه موجود نداشت، خیلی راحت بدون هدر دادن زمان می توانید به یک وبسایت دیگر وارد شوید، بدون اینکه زمان آنچنانی را از دست بدهید.

۲- فروش محصولات ارزان تر نسبت به بازار:

محصولاتی که بصورت آنلاین عرضه می شوند، اغلب از نمونه مشابه یا عینا مثل خودشان که در فروشگاه های محلی و خشت و گلی عرضه می شوند، ارزان تر هستند.چون فروشگاه آنلاین دارای هزینه های سربار اجاره مکان، برق، صندوق دار و… نیست. همچنین ممکن است تهیه و عرضه یک محصول در یک شهر یا استان دیگر به نسبت ارزان تر باشد. در چنین شرایطی استفاده از خدمات خرید آنلاین به منظور صرفه جویی بسیار عقلانی تر به نظر می رسد. مثلا خصوصا در مورد دستگاه یا خودروهایی که قدیمی هستند، اگر یکی از لوازم جانبی آنها خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد، برای تهیه آنها در صورتی که به وبسایت های فروشنده لوازم دست دوم مراجعه کنید، به مراتب در تهیه آن نسبت به مراجعه به نمایندگی های اصلی و درخواست برای تهیه یک قطعه نایاب قدیمی ارزان تمام می شود

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد با هوای تازه

۳-صرفه جویی در زمان و انرژی:

شما نیازی به هدر دادن زمان خود برای مراجعه حضوری به فروشگاه ها، کنار آمدن با جمعیت مردم و در صف ایستادن ها را ندارید. کل فرایند خرید از فروشگاه های محلی خصوصا اگر از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنید، بسیار خسته کننده و و زمان بر می شود. تمام این مشکلات و مسائل را به راحتی می توانید با توسل به خرید آنلاین پشت سر بگذارید.

۴- انتخاب بیشتر و راحت تر در خرید آنلاین :

زمانی که بصورت آنلاین خرید از آزادی در انتخاب ویژه ای برخوردار هستید. اینترنت مجموعه وسیع تری از محصولات را در اختیار شما قرار می دهد که قابل مقایسه با محصولات عرضه شده در فروشگاه های سطح شهر از نظر تنوع و تعداد نیست.

۵- دسیابی به فرصت و پیشنهاد خوب در خرید آنلاین :

در این شیوه از خرید می توانید از امکان انتخاب خود در قابل انعطاف بودن قیمت استفاده کنید. به این ترتیب که اگر قیمت درج شده در یک سایت توسط یک فروشنده به نظر شما منطقی نبود می توانید در سایت های دیگر برای یافتن آن محصول یا مشابه با آن مصحول تلاش کرده و محصول را به قیمت دیگری تهیه کنید. البته درست است که این شیوه خرید برای شما در فروشگاه های محلی سطح شهر هم ممکن است، اما طبیعتا برای اجرا آن نیاز به مدت زمان و انرژی بسیار بیشتری دارید.

۶- رضایت اغلب مشتریان از خرید :

این روزها، خرید آنلاین تقریبا از اعتماد زیادی از طرف مشتریان برخوردار شده است. فروشنده به بازخورد و نظرات درج شده توسط مشتریان اهمیت می دهند. اگر به سایت هایی که در آنها ابزاری برای نظر سنجی و امتیاز دهی به کل فرایند خرید از طرف مشتریان قرار داده شده، دقت کنید می بینید، که سایت های معتبر توجه خاصی به این نظرات و بازخوردها داشته و در صورت درج نظر منفی حتما برای جلب رضایت مشتری مورد نظر اقدامی را صورت داده و آن را به اطلاع دیگر مصرف کنندگان می رسانند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از اینترنت در خواب

۷- وجودحمایت و پشتیبانی از مشتری در خرید :

برخی از سایت ها هستند که به عنوان واسطه ای بین فروشنده و خریدار عمل کرده و در واقع خودشان مالک و فروشنده محصول مورد نظر نیستند، در این سایت ها شما مبلغ محصول مورد نظر را به سایت پرداخت کرده و پس از تحویل گرفتن کالا فروشنده پول خود را از سایت دریافت می کند. در این مدل ها اگر فروشنده موفق به تحویل کالا نشود، شما با سایت طرف بوده و به راحتی قادر به استرداد هزینه پول خود از این سایت ها هستید.

۸- راحتی در یافتن محصولات کمیاب

خرید آنلاین در یافتن و تهیه کردن محصولات نایاب که در هر نقطه از شهر به راحتی پیدا نمی شود، بسیار مفید و کاربردی است. به عنوان مثال، من خودم اخیرا موفق به تهیه یک قطع از لوازم یدکی خودرو خودم از طریق سایت شیپور شده بودم که قیمت آن هم نسبت به فروشگاه های سطح شهر به نسبت ارزان تر برایم تمام شد.

۹- حفظ حریم خصوصی در خرید آنلاین

برخی از کالاها وجود دارند که شما در واقع تمایلی به خریدن آنها در بین مردم ندارید، یعنی شاید دوست نداشته باشید که کسی اطلاع داشته باشد که شما این محصولات را خریداری کرده اید. در این روش در حالی که از حریم شخصی خود محافظت کرده اید، به راحتی قادر به خرید هر نوع محصولی هم هستید.

۱۰- حمایت از صنعت تجارت الکترونیک

پیشرفت و ترقی کسب و کارهای آنلاین در واقع به تعداد افراد بیشماری کمک می کند. اکنون دیگر افراد بسیار زیادی که قادر به خریدن یا حتی اجاره کردن یک مکان فیزیکی برای راه اندازی فروشگاه خودشان نیستند به راحتی می توانند یک فروشگاه آنلاین را برای خود راه اندازی کنند و محصولات و خدمات مختلفی را از داخل منزل برای فروش در این وبسایت ها عرضه کنند. این موضوع نقش بسیار مهمی را در کاهش دادن نرخ بیکاری بازی می کند.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.