ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز

حتما در اینترنت کسب و کارهای زیادی را دیده اید که بعد از مدت کوتاهی فعالیت تعطیل شده و امروزه دیگر وجود ندارند. البته وجود شکست و موفقیت در کسب درآمد از اینترنت کاملا طبیعی و جزو ذات کسب و کارهای اینترنتی و واقعی محسوب می شود. اما اینکه ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز و سود آور با رشد بالا چیست ؟ موضوع مهمی است که باید مدنظر داشت .

یقینا کسب و کارهای موفق با درآمد اینترنتی بالا نسبت به کسب و کارهای ورشکسته از قواعد و قوانین خاصی پیروی کردند تا به موفقیت و کامیابی رسیده اند و این روند رو به رشد را ادامه می دهند . در این مقاله سایت پول یابی ضمن پرداختن به ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز ، به دلایل سود آور بودن این نوع کسب و کارها و شکست کسب و کارهای مشابه آنها پرداخته می شود .

موفقیت در کسب و کار اینترنتی

یقینا همه به دنبال موفقیت در کسب و کار اینترنتی سودآور با رشد بالا هستند ، ولی تجربه ثابت کرده که همه افراد نمی توانند در کسب درآمد اینترنتی موفق باشند . در طی سالیان اخیر ، شکست و تعطیلی کسب و کارهای زیادی را دیده ام و اینکه مدیران برخی از این کسب و کارها ، بعد از دریافت سود اندکی ، کار را تعطیل کردند و نتوانستند آن را ادامه دهند.

در مقابل کسب و کارهای اینترنتی زیادی را هم دیده ام که روز به روز به رشد قابل توجهی رسیده اند و از کنار آن ها کسب و کارهای دیگری نیز بوجود آمده اند . وقتی درباره علت موفقیت و یا ناکامی این کسب و کارهای اینترنتی تحقیق می کنید به این نتیجه می رسید که بعضی از کسب و کارها واقعا برای کسب موفقیت به وجود آمده اند و بعضی دیگر بدون هدف خاصی فقط برای کسب درآمدی کوتاه مدت اقدام کرده اند .

زمانی که صاحب کسب و کار اینترنتی از طریق روش های نوین بازاریابی اینترنتی به ویژه بازاریابی محتوا نمی تواند کسب و کارش را رشد دهد و فقط به فکر پول خرج کردن برای دیده شدن باشد ، قطعا در آینده به مشکلات اساسی برخورد می کند و نباید انتظار کسب درآمد اینترنتی مستمر و پایدار را داشته باشد .

خلاصه اینکه برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی و داشتن درآمد اینترنتی بالا باید با برنامه ریزی دقیق و پشتکار فراوان وارد عمل شد و برخی از ویژگی های خاص و متمایز از دیگران را داشت . این ویژگی ها در درازمدت ضمن تضمین موفقیت ، موجب رشد چشمگیر درآمد اینترنتی و سودآوری دائمی خواهد شد .

ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز ، ویژگی کسب و کار موفق ، ویژگی کسب درآمد اینترنتی

ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز

همان طور که در بالا اشاره شد برای موفقیت باید متمایز از دیگران بود و برخی ویژگی های خاص را داشت. خیلی مهم است اگر فکر می کنید کسب و کارتان این ویژگی ها را ندارد و یا در آینده هم قرار نیست این ویژگی ها را داشته باشد ، مطمئن باشید کسب و کارتان رشد چشمگیری نخواهد داشت و به زودی متوقف خواهد شد .

برخی که قصد راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی دارند فقط به دنبال پولدار شدن سریع و راحت هستند . این گروه هدف خاصی از شروع کسب درآمد اینترنتی ندارند . لذا اصلا به آینده کاری و استمرار درآمد آنلاین فکر نمی کنند و تنها به این فکر می کنند چه کاری انجام دهند تا به سود سریع برسند .

داشتن این طرز فکر ، اشتباه محض است . در راه اندازی کسب و کار آنلاین مطمئن شوید که هدف اصلی تان فراتر از چیزی است که الان در ذهن تان وجود دارد . باید ویژگی های کسب و کارهای اینترنتی پولساز را بدانید و آنها را در کارتان لحاظ کنید تا به موفقیت و درآمد آنلاین پایدار برسید .

برخی از مهم ترین ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز و سودآور با رشد بالا عبارتند از :

۱- سود آوری دائمی

یکی از مهم ترین ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز ، سود آور بودن همیشگی آن است . آیا کسب و کار شما در هر شرایطی سودآور است؟ اگر روزی قادر به انجام دادن کارهایتان نباشید باز هم کسب و کار تان سودآور است؟ به طور کلی ، کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند اساسا سودآور و پولساز هستند. حتی اگر کسی را جایگزین صاحب اصلی کسب و کار کنند باز هم به سودآوری خود ادامه می دهد .

هزینه های کسب و کار اینترنتی نباید طوری باشد که با اضافه شدن نیروی کار نتوانید از پس دستمزدشان برآیید . درک این موضوع ، خیلی ساده است به عنوان مثال اگر چند نیروی کار استخدام می کنید نباید درآمدتان طوری باشد که فقط به پرداخت دستمزد آن ها ختم شود. در این شرایط کسب و کار شما رشد نمی کند و درجا می زند.

۲- گوشه گیر نبودن کسب و کار اینترنتی

بر خلاف گفته و تصور خیلی از متخصصان حوزه کسب و کار و بازاریابی اینترنتی انتخاب یک گوشه و یا قسمتی از بازار ، یا به قول معروف استفاده از نیچ مارکتینگ اصلا به رشد کسب و کار اینترنتی کمک نمی کند. البته این گفته صرفا برای تمام کسب و کارهای موفق نیست. به عنوان مثال سایت “چی بپوشیم” گوشه ای از بازار را انتخاب کرده است و هم اکنون هم موفق است.

ولی کسب و کارهای سودآور با رشد بالا به هیچ وجه یک گوشه بازار را انتخاب نمی کنند. نمونه بارزش سایت دیجی کالا یک گوشه را انتخاب کرد ولی در این مدت کالاهای دیگری را هم به محصولاتش اضافه کرده که اصلا به گوشه اولیه شروع کارش که کالای دیجیتال بود ، مربوط نمی شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای شناخت ایده پولساز و سودآور

از طرفی سایت های محتوایی مثل چطور ، زومیت و بیتوته ، به هیچ وجه به صورت تخصصی فقط روی یک حوزه خاص فعالیت نکرده اند ، بلکه در تمام حوزه های پر مخاطب متمرکز شده اند . پس توجه کنید که کسب و کارهای سودآور با رشد بالا هیچ وقت در یک گوشه نمی مانند . چون این نوع رفتار ، اصلا خاصیت کسب و کارهایی با رشد بالا و پولساز نیست .

۳- رو به رشد بودن دارایی

کسب و کارهایی که هیچ وقت به رشد بالا فکر نمی کنند ، درآمد اینترنتی آنها مشخص و ثابت بوده و دارایی شان هم افزایش پیدا نمی کند. اما در نقطه مقابل آنها ، کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند دارایی های آنان همیشه رو به افزایش است.

به عنوان مثال دیجیکالا با ۹ کارمند شروع به کار کرد ولی الان چند کارمند دارد؟ ضمن اینکه دیجیکالا الان دیجی استایل را هم دارد. اسنپ هم همینطور است. منظور از دارایی های یک کسب و کار اینترنتی می تواند داشتن حق امتیاز در کسب و کاری دیگر، افزایش تعداد نیروی کار، افزایش سرمایه ، افزایش قدرت برند و افزایش قدرت مانور در بازار اینترنتی باشد.

آیا کسب و کار اینترنتی شما این ویژگی ها را دارد؟ آیا کسب و کارتان در آینده کار را برای رقبایتان ساده می کند ؟ و یا توان رقابت با برند شما را نخواهند داشت؟ پس اگر کسب و کار کوچکی دارید به فکر افزایش دارایی های تان در آینده باشید .

۴- داشتن وجه تمایز

کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند و عملا سودآور و پولساز هستند وجه تمایزی دارند که مردم در مورد آن ها صحبت می کنند . آن ها اساسا به دنبال رفع نیاز جدی در بین مردم و مخاطبان هستند . در واقع صرفا یک ایده ناب و جذاب نیستند که تبدیل به یک کسب و کار شده باشند. آن ها وجه تمایز دارند .

برای نمونه اسنپ فقط یک تاکسی است با این تفاوت که هم ارزان است، هم تمیز است و از همه مهمتر سریع در خدمت درخواست کننده خودرو است . سوپرمارکت های اینترنتی مانند سوپرمارکت های معمولی هستند با این تفاوت که همه محصولات مورد نیاز در دسترس شماست و کافی است انتخاب شان کنید و سفارش دهید ، بعد از مدت زمان کوتاهی به دست تان می رسد. از همه مهمتر اینکه دیگر نیاز به حضور در سوپرمارکت ندارید .

اگر کسب و کارتان وجه تمایزی که مردم در مورد آن صحبت کنند نداشته باشد ، قطعا رشد نخواهد کرد. البته داشتن وجه تمایز اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست ، بعضی وقت ها با تولید محتوای منحصر به فرد و باکیفیت نیز می توان این وجه تمایز را به وجود آورد .

۵- تمرکز روی میزان درآمد اینترنتی رو به رشد

درآمد اینترنتی کسب و کارهایی که در دراز مدت موفق هستند ، همیشه رو به رشد است . آن ها دارای یک مدل پیش بینی درآمدی هستند . کسب و کارهایی که درآمدشان رو به رشد نیست معمولا به صورت پروژه ای با مشتریان خود در تعامل هستند . ممکن است در بعضی از ماه ها پروژه ای نداشته باشند و درآمدشان از میانگین پایین تر بیاید .

در این صورت بهتر است ابتدا به فکر ثابت کردن درآمد اینترنتی ماهیانه باشند و سپس برنامه ای برای افزایش رو به رشد درآمدشان داشته باشند . در واقع کسب و کارهای بزرگ ، درآمد اینترنتی معقولی از هر مشتری خود دارند. به همین دلیل است که با افزایش مشتریان درآمدشان هر سال بیشتر از قبل می شود.

کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند درآمد ماهیانه شان کاملا مشخص است ، لذا برنامه ریزی دقیقی برای افزایش آن دارند . اگر درآمد ماهیانه ثابتی دارید ، می توانید با تمرکز روی شیوه های نوین ، افزایش نیروی کار و استفاده از همکاری با دیگر کسب و کارها درآمدتان را بالا ببرید ، چرا که مطمئن هستید هزینه برنامه ای که در سر دارید تامین شده است.

۶- داشتن برندی به یادماندنی

یکی از دیگر از ویژگی کسب و کار اینترنتی پولساز و سودآور با رشد بالا ، این است که برندی به یادماندنی هستند . مردم عاشق برند ها هستند و به همین دلیل باید روی این مورد سرمایه گذاری بلند مدت کرد . کسب و کارهای بزرگ ، برندی ساده و جمع و جور دارند و به سادگی بر سر زبان ها می افتند و مثل ویروس در بین مردم پخش می شوند .

مثلا می گویند برای آمدن به خانه ما ، « یه اسنپ بگیر بیا » و یا برای خرید فلان گوشی « از دیجی کالا بگیر» . شبیه این جملات روزانه در بین مردم چندین بار تکرار می شود و در یاد و خاطرشان وجود دارد .

اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی پایدار با سود بالا داشته باشید حتما به فکر برندسازی باشید . لازم نیست هزینه های سنگینی برای بیشتر دیده شدن صرف کنید . فقط کافی است برندی بسازید که مردم دوستش داشته باشند و بر سر زبان ها بیافتد. برندی که بتواند نیاز واقعی آن ها را رفع کند و در خدمتشان باشد .

اگر در فکر راه اندازی برندی قوی با درآمد اینترنتی مستمر و پایدار هستید باید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید . مشورت گرفتن از دوستان معمولی در این مورد اشتباه محض است و نتیجه ای نخواهد داد .

۷- داشتن یک تیم قوی و کاربلد

تقریبا غیر ممکن است کسب و کار اینترنتی یا استارت آپی به تنهایی و یک نفره به موفقیت برسد . همه کسب و کارهای بزرگ با رشد رو به بالا ، دارای یک تیم قوی و بنیادی بزرگ بوده اند و راه درست کسب درآمد اینترنتی هم همین است . مثلا پلتفرم تبلیغات کلیکی کلیک یاب یا سایت چطور از همان ابتدا با یک تیم شروع کردند . هر چند که در شروع کار ، تیم کوچکی بودند ولی الان رشد بسیاری داشته اند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شیوه های کسب درآمد اینترنتی

اکثر کارآفرینان اینترنتی با مشکلات مشابه مواجه می شوند . ولی زمانی از پس تمام کارها بر می آیند که کسب و کارشان در همان جایگاه فعلی و محدودش باقی بماند و به دنبال رشد بیشتر نباشند . برای پیشرفت و گسترش کسب و کار باید تیم سازی کرد ، چون به تنهایی نمی توان از پس تمام کارها برآمد.

به تنهایی نمی توانید کسب و کار بزرگ و گسترده ای راه اندازی کنید . هر چقدر هم که کارآفرین خوبی باشید باز هم به کمک افراد دیگری احتیاج خواهید داشت . برای تیم سازی بهتر است مورد قبلی را فراموش نکنید. یعنی تا زمانی که به درآمد اینترنتی ثابت ماهیانه نرسیده اید هیچ اقدامی در این زمینه نکنید.

۸- استفاده از هک رشد

کسب و کارهای بزرگ برای جذب مشتریان و مخاطبان بیشتر از هک رشد استفاده می کنند. این یعنی همیشه در تیم آن ها افراد خلاقی هستند که ایده های پرسود و پولسازی را ارائه می دهند . هک رشد یعنی جذب مخاطبان بیشتر با هزینه بسیار اندک اتفاق بیفتد . این اصل نشان دهنده این است که کسب و کارهای بزرگ همیشه به استفاده از رسانه های مردمی با هزینه های بالا فکر نمی کنند.

علاوه بر این ، هک رشد یکی از بهترین روش ها برای آگاهی از برند است. برای درک بهتر این موضوع کافیست به کمپین های تبلیغاتی استارت آپ هایی مثل ریحون و چنگال در شبکه های اجتماعی نگاهی بیاندازید . این استارت آپ ها با کمترین هزینه کمپین های ویروسی خوبی راه اندازی کردند تا مردم به صورت رایگان برای آن ها تبلیغات اینترنتی کنند.

۹- داشتن رشد ماهیانه

کسب و کارهایی که رشد بالایی دارند و همیشه سودآور و پولساز هستند ، قدرت رشد ماهیانه را درک می کنند . برایشان درآمد اینترنتی زیاد سالانه اهمیتی ندارد ، در عوض درآمد ماهیانه کسب و کارشان مهم است . البته کاملا طبیعی است که افزایش درآمد ماهیانه به افزایش درآمد سالیانه نیز مربوط می شود .

دلیل اهمیت دادن به رشد درآمد اینترنتی ماهیانه این است که نشان دهنده روند رشد کسب و کار اینترنتی است . آن ها روی درآمد ماهیانه خود تمرکز می کنند . اگر هر ماه درصدی به درآمد ماهیانه افزوده شود مشخص می شود راهی که می روند درست است و باید ادامه دهند .

اگر در طی فرایند کسب درآمد اینترنتی ، بتوانید درآمد اینترنتی ماهیانه خود را حداقل ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش دهید ، این نشان دهنده رشد کسب و کارتان است و می توانید به استمرار و رشد در آینده امیدوارم باشید .

۱۰- داشتن اهداف دراز مدت

همانطور که در ابتدای مقاله ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز بیان شد ، کسب و کارهای بزرگ به فکر پول دار شدن سریع و فوری نیستند ، بلکه اهداف شان دراز مدت است و اینکه راه موفقیت در کار را نگاه به آینده می دانند . اینکه سریع و به هر طریقی به درآمد اینترنتی بالا برسند در برنامه کاریشان جایی ندارد .

برای اینکه در رسانه های عمومی دیده شوید ، در روزنامه ها و وب سایت های خبری از فعالیت برندتان نام ببرند و یا به برنامه های تلویزیونی مرتبط با کسب و کارتان دعوت شوید و… تمام اینها در درازمدت امکان پذیر است و قرار نیست خیلی زود به آن ها دست یابید . پس در رسیدن به کسب درآمد اینترنتی عجله نکنید .

از همان ابتدای راه اندازی کسب و کارتان به فکر روزی باشید که برندتان مشهور شده و بر سر زبان ها افتاده است . حتی به فکر ساختن برندی قدرتمند و پایدار باشید که قرار است بعد از شما به فرزندان تان منتقل شود . با این طرز فکر هیچوقت به سمت روش های ناکارآمد بازاریابی اینترنتی سوق داده نمی شوید و روز به روز به موفقیت نزدیک تر می شوید .

سخن پایانی کسب و کار اینترنتی پولساز

در این مقاله سایت پول یابی به ده تا از ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز و بزرگ با رشد بالا اشاره شد . اگر تحقیقی در وب سایت ها و کسب درآمد های اینترنتی انجام دهید ، مشاهده می کنید که اکثر کسب و کارهای بزرگ این ویژگی ها را در درون خود دارند و هر روز هم ، در حال پیشرفت بهتر و سریع تر هستند .

اگر واقعا به دنبال کسب درآمد از اینترنت بالا ، سودآور ، پایدار و مستمر هستید ، باید مشابه رویه و رفتار کسب و کارهای بزرگ عمل کنید . تمام این ویژگی ها به طور مستقیم در افزایش موفقیت کسب و کار اینترنتی تاثیر گذار بوده و ارتباط تنگاتنگی با افزایش پولسازی دارد .

نکته آخر در بیان ویژگی های کسب و کار اینترنتی پولساز این است که باید همواره بلندنظر بوده و دید بلند مدتی نسبت به کار و درآمد اینترنتی داشته باشید . هرگز به دنبال کسب درآمد اینترنتی و پول سریع نباشید. اگرچه نمی توان زمان دقیقی برای کسب موفقیت تعیین کرد ولی حداقل برای ۵ الی ۶ سال آینده خود برنامه ریزی کنید و هرجه که در توان دارید را برای رسیدن به هدف نهایی خود صرف کنید . مطمئن باشید با این نگاه و اقدام موثر ، می توان به موفقیت و کسب درآمد اینترنتی پایدار امید داشت .

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.