بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی

بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی

هر کسب و کار اینترنتی با موفقیت همراه نیست و بیشتر کسب و کارهای اینترنتی به دلایلی با شکست و ناکامی همراه است . بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی از دو نظر اهمیت دارد یکی آگاهی از تجربه و علم دیگران و اینکه ما این راه را دوباره نرویم و دیگر دلایل موفقیت کسانی که موفق شدند و این موارد را لحاظ کردند بر ما روشن می شوند .(برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به مقاله: بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی )

در بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی باید به این نکته اشاره کرد که برخی عوامل ممکن است برای ما روشن و آشکار باشد و بسیاری از عوامل دخیل در ناماکی کسب درآمد در پشت پرده بوده و ما از آنها آگاهی درست و روشنی نداشته باشیم. در مقابل برخی کسب و کارهای اینترنتی هستند که با موفقیت و درآمدزایی بالا مواجه هستند و یقینا این نوع کسب درآمدها، دلایلی برای موفقیت خود دارند.

در اینجا قصد داریم تا به بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی با توجه به تجربه و نیز شواهد علمی بپردازیم.

تحلیل و بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی

هدف ما آگاهی دادن به افرادی است که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشته تا بتوانند در مسیرشان موفقیت به دست بیاورند و با لحاظ کردن موارد و عوامل گفته شده، از شکست پرهیز کنند:

۱- ارائه ایده نامناسب در  کسب درآمد اینترنتی

در بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی ، ایده نامناسب می تواند منجر به نامکامی و شکست کسب و کار شود.بعضی از کسب و کارها هستند که بدون تحقیق در بازار هدف و بدون در نظر گرفتن اینکه آیا این ایده می تواند نیاز مردم را رفع کند ایجاد می شوند. مدیران این کسب و کارها ممکن است بدون هدف و بدون علاقه ای به این حوزه کاری و صرفا به خاطر پر طرفدار بودن آن، کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنند.

مسلما کاری که بدون هدف و علاقه دنبال شود به جایی نخواهد رسید. گاهی اوقات ممکن است ایده های خوبی هم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود داشته باشند ولی با راه اندازی آن ممکن است آن چیزی در در ذهن خودشان تصور می کردند محقق نشود. ایده باید متناسب با نیاز بازار و در نظر گرفتن علاقه همراه باشد.

۲- نداشتن شناخت و ارزیابی بازار کار و رقیبان

اگر از بازار کارل هدف و نیز کسانی که قرار است با آنها رقابت داشته باشیم آگاهی و علم کافی نداشته باشیم کسب و کارمان موفق نخواهد بود. بعضی از کسب و کارها هستند که بدون تحقیق بازاری و رقبا و بدون داشتن طرح تجاری محکوم به شکست می شوند.

مدیران این کسب و کار ها بدون ارزیابی و در نظر گرفتن بازار کار و محصولات و خدمات رقبایشان کسب و کار خود را آغاز می کنند. ممکن است ایده خوبی هم داشته باشند ولی بدون در نظر گرفتن موارد ذکر شده کسب و کار خود را به زودی با شکست مواجه می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  روش های کسب درآمد از اینترنت

بررسی رقبا یکی از مهمترین کارهایی است که یک کار آفرین اینترنتی باید انجام دهد. با بررسی رقبا و داشتن یک طرح تجاری خوب می توانید یک قدم جلوتر از رقبای خود باشید و کسب و کار اینترنتی خود را به خوبی آغاز کنید.

۳- استفاده نامناسب از تبلیغات اینترنتی

اگرچه تبلیغات اینترنتی می تواند به عنوان یکی از ابزارهای رشد و توسعه کسب درآمد لحاظ شود ولی برخی با صرف هزینه های کلان برای تبلیغات اینترنتی، کسب و کار اینترنتی خود را در معرض شکست قرار می دهند.

مدیران این کسب و کارها بدون داشتن هدف و استراتژی مشخص کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا می کنند. به عنوان مثال ممکن است بنر تبلیغاتی که در سایتی قرار می دهند اصلا جذاب نباشد و مفهوم خاصی نداشته باشد و کاربر را به کلیک بر روی آن ترغیب نکند.

یا اینکه بعضی از مدیران کسب و کارها انتظار این را دارند که اکثر افرادی که از طریق تبلیغات برای اولین بار وارد سایت آن ها می شوند باید از آن ها خرید کنند در صورتی که این گونه نیست. اولا در تبلیغات اینترنتی باید بازدیدکننده را برای اولین باری که از سایت شما دیدن می کند به صفحه فرود خود هدایت کنید و اطلاعات تماسش را دریافت کنید و دوما در گام بعدی اعتماد او را جلب کنید و آن را به خریدار تبدیل کنید.

۴- صرف نکردن وقت و زمان کافی برای کسب درآمد اینترنتی

هر کسب و کاری نیاز به وقت گذاشتن و توجه دارد ولی بعضی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی زمان کافی برای کار خود نمی گذارند. صرفا سایتی را راه اندازی می کنند و به حال خود رهایش می کنند. در صورتی که تولید محتوا و آپدیت سایت یکی از مهمترین کارهایی است که در هر کسب و کار اینترنتی باید رعایت شود.

با تولید محتوای رایگان و ارزشمند در قالب های مختلف و در اختیار گذاشتن آن برای مخاطبان خود می توانید مشتریان بالقوه ای را به سایت خود هدایت کنید. و در گام های بعدی همین مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل می شوند.

این گونه افراد وقت کافی برای شناخت و اجرای روش های جدید تبلیغات و بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود نمی گذارند وهمین باعث می شود که از رقبای خود عقب بمانند و چه بسا در معرض شکست قرار بگیرند.

۵- نداشتن اطلاعات و مهارت لازم

برای همه کاری باید اطلاعات و مهارتهای لازم را کسب کرد و هر چه این اطلاعات بیشتر باشد موفقیت در دسترس تر خواهد بود. بسیاری از مدیران کسب و کارهای اینترنتی ممکن است تحت تاثیر راه اندازی کسب و کار خود هیجان زده باشند و به فکر گسترش علم و توانایی خود نباشند. همین ممکن است یکی از دلایل شکست آن ها در کسب و کار اینترنتی خود باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت سرمایه در کسب درآمد

یکی از مولفه های کلیدی در کسب و کار اینترنتی ارتقاء مهارت ها و پشتیبانی های لازم است. اگر وقت این کارها را ندارند بهتر است برای این کار افرادی را استخدام کنند تا حداقل از رقبای خود عقب نمانند.

مطالعه و تحقیق کردن در زمینه حوزه کاری خود را هیچ وقت فراموش نکنید و هر روز به دنبال کسب اطلاعات و مهارت های بیشتر در کسب و کار خود باشید. کسانی موفق هستند که اطلاعات بیشتر و به روزتر دارند.

 

۶- نداشتن صبر و شکیبایی در کسب درآمد اینترنتی

اکثر افرادی که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی می کنند انتظار این را دارند که در کمترین زمان ممکن به سود زیاد برسند. درست است که در کسب و کارهای اینترنتی پتانسیل کسب درآمد های کلان وجود دارد  ولی این امر نیاز به زمان دارد و این گونه نیست که با راه اندازی یک سایت بشود در ماه اول کلی درآمد کسب کرد.

متاسفانه بعضی از مدیران سایت ها با این طرز تفکر و نداشتن صبر کافی نمی توانند در کسب و کار اینترنتی خود به موفقیت برسند و کسب و کار اینترنتی خود را با شکست رها می کنند و به سراغ کار دیگری می روند.

صبر و حوصله از عوامل اصلی در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی است که با داشتن این دو فاکتور می توانید به نتایج دلخواه خود برسید. باید آهسته و مداوم حرکت رو به جلو داشت.

 

۷- ارائه محصولات و خدمات بی کیفیت

یکی دیگر از عواملی که در شکست کسب و کارهای اینترنتی دخیل است عدم داشتن محصولات و خدمات با کیفیت است. کیفیت محصولات چه از نظر محتوایی چه از نظرهای دیگر باید متناسب با نیازهای مشتریانتان باشد. با زیر نظر گرفتن محصولات رقبای خود تا حد زیادی می توانید کیفیت محصولات خود را بالا ببرید.

کسب و کارهای اینترنتی که محصولات و خدماتشان از کیفیت خوبی برخوردار نیست به مرور زمان مشتریان خود را از دست می دهند و با تبلیغ منفی توسط مشتریان ناراضی کسب و کار خود را در معرض نابودی قرار می دهند. در واقع محصول و خدمات باید ضمن رفع نیاز مشتریان ، مورد رضایت کامل آنها شود.

نکته پایانی بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی

در بررسی عوامل شکست در کسب درآمد اینترنتی موارد هفت گانه بالا ملموس ترین و شاخص ترین دلایل است که فهرست کردیم و موارد دیگری هم وجود دارد که کسب درآمد از اینترنت را تحت تاثیر قرار می دهد.

با این حال اگر همین موارد را در کسب درآمد از اینترنت ملاک خود قرار دهید و بر اساس آن حرکت کنید موجب موفقیت شما در کسب و کار خواهد شد. همیشه این قانون ساده را در نظر بگیرید که کار، محصول و خدمات شما باید در جهت رفع نیاز مخاطب، رفع مشکل مشتری و جلب رضایت آنان باشد وگرنه با شکست مواجه خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.