بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی

بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی

بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی موجب آسیب رسانی به کسب و کار اینترنتی و در بسیاری موارد به ورشکستگی کسب و کار منتهی می شود. البته فهرست اشتباهات ریز و درشت می تواند خیلی زیاد باشد ولی در اینجا سعی کردیم تا بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی که تاثیر گذار بوده و موجب ضرر و زیان می شود را بر شمردیم. این بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی اگر نادیده گرفته شوند ضربه مهلک و نابود کننده به کار خواهد زد.

فهرست بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی عبارتند از:

۱- جمع آوری نکردن اطلاعات کاربران

یکی از بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی نداشتن و جمع آوری نکردن اطلاعات و علاقمندیهای کاربران وب سایت است. متاسفانه خیلی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی هستند که هیچ اطلاعاتی را از بازدیدکنندگان و حتی مشتریان خود ندارند. ممکن است بخواهند پیشنهادهایی را به آن ها بدهند ولی برایشان امکان پذیر نیست.حال برای کسب اطلاعات چه باید کرد؟

بهترین راه دریافت اطلاعات مشتریان و کاربران سایت دریافت ایمیل و شماره موبایل آن هاست. برای این کار می توانید از باکس عضویت در خبرنامه استفاده کنید یا موارد حرفه ای تر مثل انواع صفحات فرود که می توانید در سایت خود تعبیه کنید.

در گرفتن اطلاعات زیاد کاربران نباید زیاده روی کنید. به این نکته توجه کنید که اطلاعات بیش از حد که باعث عدم اعتماد کاربر به شما شود را درخواست نکنید. به نظر من همان ایمیل کافی است. توسط ایمیل می توانید رابطه خیلی خوب و صمیمانه ای را با کاربران خود برقرار کنید و پیشنهادهای ویژه خود را به راحتی به آن ها دهید.

۲- استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی

یکی از راههای کسب درآمد از اینترنت استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی است که به جذب بیشتر مشتری کمک می کند.باید برای ورود به شبکه های اجتماعی و استفاده از آنها برنامه داشت لذا نداشتن استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی از رایج ترین اشتباهات هر کسب و کار اینترنتی است. بعضی از افراد فکر می کنند فقط داشتن حساب کاربری با نام برند خود در شبکه های اجتماعی مختلف کافی است. ولی باید بدانید که برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید و با یک برنامه ریزی دقیق سعی کنید مشتریان بالقوه خود را به سایت خود بکشانید و آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

بعضی ها با این اشتباه که هر مطلب را که در سایت خود منتشر می کنند باید دقیقا همان را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی ادامه می دهند. سعی کنید از عنوان های دیگری برای اشتراک مطالب سایت خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. انتشار مطالبی که در سایت خود وجود ندارد و فقط مختص دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام تهیه کرده اید کمک بسیاری به افزایش ترافیک سایت شما می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد میلیونی با شش سایت

۳- عدم سئو و بهینه سازی برای گوگل

کسب و کارهایی هستند که معتبر و قدمت چند ساله دارند ولی بنا به دلایلی در گوگل به خوبی دیده نمی شوند و ممکن است در نتایج گوگل جایگاه خوبی نداشته باشند. بهینه سازی نکردن سایت برای گوگل از مواردی است که بعضی از افراد به آن هیچ اهمیتی نمی دهند. دیده نشدن در گوگل ممکن است از اعتبار کسب و کار اینترنتی شما کم کند. سعی کنید وب سایت خود را به بهترین نحو برای گوگل بهینه کنید تا با جسب و جوی کلمات مرتبط با کسب و کار شما توسط کاربران، سایت شما را به خوبی در گوگل ببینند.

تاثیر سئوی سایت در کیب درآمد:

با بهینه سازی سایت برای گوگل می توانید ورودی سایت خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید. انتشار محتوای اختصاصی، بهینه سازی تصاویر، افزایش سرعت سایت، دریافت بک لینک های با کیفیت و به ویژه رپورتاژ آگهی می تواند به بهینه سازی سایت برای گوگل کمک بسیاری کند.

روی سئو و بهینه سازی سایت وقت بگذارید چون با این کار هم جایگاه خوبی در گوگل دارید،هم ترافیک سایتتون بالا می رود و در نتیجه منجر به افزایش مشتری و فروش محصولات شما می شود.

 

۴- واکنشگرا نبودن یا عدم بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل

ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت در شد کسب و کار اینترنتی فوق العاده با اهمیت است. متاسفانه هنوز افرادی هستند که وب سایت خود را برای کاربران دیگر دستگاه ها مثل موبایل و تبلت بهینه نکرده اند و قصد این کار را هم ندارند. کسانی که به واکنشگرا بودن سایت خود اهمیت نمی دهند و نمی خواهند سایت خود را برای کاربران موبایلی بهینه کنند باید بدانند که به زودی اعتبارشان را در گوگل از دست خواهند داد. گوگل به سایت هایی که ریسپانسیو نیستند هشدار داده است که باید هرچه سریع تر سایت خود را برای کاربران موبایلی کاربر پسند کنید در غیر این صورت ممکن است از نتایج گوگل حذف شوید.

با افزایش کاربران موبایلی سایت هایی که ریسپانسیو نیستند تعدادی از کاربران خود را از دست می دهند. به خاطر اینکه کاربران علاقه ای به دیدن سایت هایی که ریسپانسیو نیستند ندارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تصورات اشتباه درباره کسب درآمد اینترنتی

۵- مراقبت نکردن از اطلاعات کسب و کار

تصور کنید مجموعه آموزشی را به صورت تصویری در چندین قسمت تهیه کرده اید و برای تولید این مجموعه آموزشی یک ماه وقت گذاشته اید. ممکن است این مجموعه آموزش را فقط درون یکی از درایو های سیستم خود ذخیره کرده باشید و هنوز روی سایت خود آپلود و منتشرش نکرده اید. اگر برای سیستم شما مشکلی پیش آید و به هر دلیلی تنوانید به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ آیا به این فکر کرده اید که ممکن است روزی اطلاعات سیستم خود را برای همیشه از دست دهید؟ حتی فکر کردن به این موضوع هم آزار دهنده است.

بک آپ نگرفتن از اطلاعات کسب و کار می تواند آسب جدی به کسب و کار شما بزند. سعی کنید همیشه اطلاعات کسب و کار خود مثل بک آپ کل سایت،تمام محتوای تولید شده (محتوای رایگان و محتوای پولی) برای کسب و کار خود،اطلاعات مشتریان و کاربران خود و هر اطلاعاتی که خودتان ارزشمند می دانید را جای دیگری مثل هارد اکسترنال یا فضای امنی روی اینترنت نگه داری کنید. زیرا ممکن است این اطلاعات مهم را روزی از دست بدهید.

 

۶-نساختن صفحه درباره ما و تماس با ما در سایت

ییکی دیگر از بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی عدم ایجاد صفحه تماس با ما و درباره ما در سایت است. بسیاری از افراد به صفحه درباره ما و تماس با ما اهمیت نمی دهند. باید بدانید که برای کاربران و مشتریان شما مهم است که با چه شخص یا شرکتی ارتباط دارند. سعی کنید در صفحه درباره ما توضیحات کاملی درباره کسب و کار خود و خدماتی که ارائه می کند بدهید. ارتباط راحت و سریع با شما برای کاربران خیلی مهم است. همیشه سعی کنید راحت ترین راه ارتباطی را برای کاربرانتان فراهم کنید. پاسخگویی سریع به مشکلات و سوالات کاربران هم خیلی مهم است.

توصیه پایانی بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی

اینها بخشی از عمده ترین و بزرگترین اشتباهات در کسب درآمد اینترنتی می باشد که افراد در کسب و کارهای اینترنتی خود مرتکب می شوند و با نادید گرفتن همین موارد ممکن است کسب و کار اینترنتی خود را در معرض شکست و نابودی کامل قرار دهند. سعی کنید تمام موارد گفته شده را رعایت کنید تا کسب و کار اینترنتی موفق و پرسودی را داشته باشید.

مطالب مشابه :

اشتباه سایت های کسب درآمد از اینترنت

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.