معرفی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

در بحث کسب درآمد از اینترنت همیشه یکی از موضوعات مهم و کلیدی شناخت و معرفی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است که موافقان و مخالفان زیادی دارد . آنچه مسلم است افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing یکی از مهمترین ، راحت ترین و مناسب ترین راهکارها برای رشد کسب و کار اینترنتی در جهان محسوب می شود که در داخل ایران طرفداران زیادی هم دارد.

شاید قبلا وقتی صحبت از همکاری در فروش در بین وب سایت فارسی زبان می شد با یک صفحه عضویت در سیستم های همکاری در فروش که بیشترشان فروشگاه های اینترنتی بودند ، مواجه می شده اید . اما امروزه گستره و مدل های همکاری در فروش یا بازاریابی میانی بسیار بیشتر و فراتر شده و علاوه بر فروشگاه های آنلاین ، شرکت ها و استارت آپ های اینترنتی از آنها بهره می برند و امروزه فقط به فروش محصول نمی پردازند.

در این مقاله سایت پول یابی در ادامه مجموعه آموزش های متنوع کسب درآمد اینترنتی به شناخت و معرفی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش ، معایب و مزایای همکاری در فروش و چگونگی موفقیت در افیلیت مارکتینگ پرداخته می شود.

تعریف همکاری در فروش

همکاری در فروش Affiliate Marketing یا بازاریابی وابسته ، که به عنوان فروش متوسط  ، میانی ​​و فروش وابسته هم شناخته می شود ، در واقع تقسیم سود حاصل از فروش یک محصول یا خدمات است.

لذا همکاری در فروش عبارت است از هرگونه فعالیتی که موجب تسهیل در فروش یک کالا یا خدمات می شود . این کار اغلب توسط کسانی صورت می‌گیرد که خودشان تولیدکننده و یا صاحب محصول نیستند . وظیفه کسی که قصد فعالیت در افیلیت مارکتینگ را دارد، معرفی محصول، ویژگی‌ها و کاربردهای آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کند.

اگر کسی شخص دیگری را به مشاغلی معرفی کند که برای کسب و کار مورد نظر سودآور باشد ، در فروش همکاری کرده است . همکاری در بازاریابی فروش را پورسانت نیز می نامند ، به این معنی که در این سیستم محصولات و خدماتی وجود دارد که توسط مردم به عنوان تاجر فروخته می شود و به عنوان پورسانت درصدی از سود حاصل از فروش این محصول یا خدمات به آنها تعلق می گیرد.

سیستم همکاری در فروش ، درصد همکاری را مشخص می کند و برای فروش هر محصول یا خدمات ، کمیسیون به بازاریاب مورد نظر می دهد .

همکاری در فروش روش‌های گوناگون و متنوعی دارد، اما بهترین آن استفاده از اینترنت است . اینکه به عنوان یک معرف ، محصول مورد نظر را به شیوه‌های درست تبلیغ کنید و بابت هر فروش که از سمت شما انجام بگیرد ، پورسانت و یا درصدی از فروش را دریافت کنید.

جایگاه افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

واقعیت همکاری در فروش اینترنتی مشارکت متقابل بین بازرگانان و بازاریابان افیلیت است که با یک سیستم پاداش مبتنی بر عملکرد اجرائی می شود . یک بازاریاب افیلیت بر اساس مجموعه اقدامات مانند هر کلیک، هر هدایت و یا هر فروش ، حق کمیسیون دریافت می کند .

همکاری در فروش یا affiliate marketing یکی از حوزه‌های بازاریابی دیجیتال است که به شدت پرطرفدار ، جذاب و پولساز است و در سال‌های اخیر استفاده از آن بسیار رواج یافته است. همکاری در فروش تاثیر کاملا مستقیم بر روی میزان فروش دارد . همان طور که اشاره شد ، این نوع بازاریابی به بازاریابی پورسانتی نیز شهرت دارد و توسط افراد خارج از کسب و کار انجام می‌شود .

در واقع ناشران تبلیغات ، انواع تبلیغات محصول و خدمات شرکت‌ها را بر روی سایت‌های خود به صورت بنر، متن و… قرار می‌دهند. میزان مشتری جذب شده از جانب این تبلیغات موجب می‌شود ، ناشران تبلیغات پول دریافت کنند. به دلیل تاثیرگذاری بالا و افزایش کسب درآمد اینترنتی برای ناشران و صاحبان کسب و کار اینترنتی ، جایگاه این مدل کسب و کار بالا و قابل توجه می باشد.

همکاری در فروش اینترنتی و فیزیکی

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روش‌های کسب درآمد جذاب و بدون سرمایه می‌باشد که اصلا نیازی به پول و سرمایه اولیه جهت شروع کارندارد و معمولا کسب و کارها برای افزایش فروش خود افرادی تحت عنوان بازاریاب را به کار می گیرند تا مخاطب هدف را پیدا کرده و با صحبت های خود مخاطب را متقاعد کند که محصول مورد نظر را خریده و مخاطب را به مشتری تبدیل کند و در قبال فروش هر محصول درصدی به صورت توافقی از کارفرما دریافت می کند.

بازاریابی یا همکاری در فروش تقریبا در هر حوزه کاری وجود دارد و کسب و کار آنلاین هم از این بی بهره نیست. در دنیای امروز و با توجه به گسترش کسب و کارهای اینترنتی و رقابت زیاد، وجود کسی که بتواند مشتری بیشتری جذب کند و محصول مورد نظر را به افراد بیشتری بفروشد، ضروریست.

در کسب و کار فیزیکی معمولا این همکاری در فروش بیشتر به صورت مراجعه حضوری و در مواردی به صورت تلفنی می باشد ، اما با گسترش تکنولوژی تقریبا می توان گفت که این روش ها منسوخ شده و الان برای همکاری در فروش نیازی نیست به صورت حضوری مراجعه کنند.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش ، آموزش همکاری در فروش ، مفهوم افیلیت مارکتینگ

شیوه اجرای همکاری در فروش اینترنتی

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش که در فضای آنلاین انجام می شود به این صورت است که شما محتوا را در فضای مجازی خود از جمله ، شبکه های اجتماعی مثل : اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و…، و یا در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر می کنید و یکبار برای همیشه این تولید محتوا را انجام می دهید و تا مدت ها از این محتوا درآمد اینترنتی خواهید داشت .

مشتری هدف می تواند از ایران و یا از هرجای دنیا باشد و شما بابت فروش موفق ، پورسانت خود را دریافت می کنید.

جهت اجرای همکاری در فروش باید صاحبان کسب و کارها این امکان را در وب سایت خود راه اندازی کنند و کاربران با عضویت در سیستم همکاری در فروش آن مجموعه ، وارد پنل کاربری خود می شوند و یک لینک اختصاصی به ازای هر محصول خواهند داشت که این لینک اختصاصی را در شبکه های اجتماعی  و پیام رسان های موبایلی مثل : تلگرام ، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و…، وب سایت و وبلاگ منتشر می کنند .

زمانی که مشتری با آن لینک اختصاصی همکاری در فروش وارد آن وب سایت شود هر خریدی که از آن سایت داشته باشد(حتی محصولی به غیر محصول معرفی شده توسط کاربر) پورسانت فروش به وی تعلق می گیرد. حتی در بعضی سیستم ها تا چند روز بعد از مراجعه اول ، اگر خریدی انجام شود، این درآمد اینترنتی به حسابش منظور می شود.

راههای پیاده سازی همکاری در فروش

همان طور که در بالا اشاره شد ، سیستم افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش معمولاً طوری برنامه ریزی می شود که در هر وب سایت یا مشاغلی قابلیت راه اندازی دارد . وب سایتی که قصد راه اندازی سیستم بازاریابی وابسته خود را دارد ، باید این کار را از طریق برنامه نویسی انجام دهد.

شیوه کار سیستم همکاری در فروش از چند طریق قابل پیاده سازی است. یکی از متداول ترین آنها لینک وابسته به فروش است که در اکثر وب سایت های ایرانی مشاهده می شود. این سیستم برنامه ریزی شده و بسیار دقیق است و کلیه بازدیدهای مرجع را می توان با یک لینک اختصاصی ردیابی کرد. حتی در برخی از سیستم های همکاری در فروش ، ممکن است به عنوان مثال بازدید کننده از طریق لینک بازاریابی وارد سایت شود و در آن مرحله فقط به عضویت سایت درآید و یک ماه بعد به سایت بازگردد و خرید کند. در این حالت ، کمیسیون در این مورد نیز برای بازاریاب در نظر گرفته می شود.

مورد بعدی استفاده از کد معرف است. شما ممکن است کد معرف را بیشتر در سیستم های زیر مجموعه گیری دیده باشید. اما در سیستم همکاری در فروش نیز قابل استفاده است اما بسیار کاربردی نیست و استفاده از کد معرف به هیچ وجه توصیه نمی شود.

گاهی همکاری در فروش ها به صورت فروش محصول فیزیکی می باشد و برخی دیگر به صورت فروش محصولات مجازی از جمله: همکاری در فروش فایل، همکاری در فروش ایبوک و حتی همکاری در فروش شارژ تلفن همراه و یا هاست و سرور می باشند.

گروه های افیلیت مارکتینگ

در برنامه‌های مختلف افیلیتی، شاخص‌ها و اهداف متفاوتی وجود دارد که میزان سنجش اثر بخشی تبلیغات را می‌سنجد. این شاخص‌ها می‌تواند خریداری محصول، وارد کردن اطلاعات تماس و ایمیل، کلیک بر روی تبلیغات و… باشد. آنگاه با توجه به نتیجه بخش بودن تبلیغات در حوزه فروش و سایر موارد، صاحبان وب سایت می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را دریافت کنند. با این مقدمه می توان گفت که صنعت افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اینترنتی شامل سه گروه عمده می شود:

۱- ناشران افیلیت مارکتینگ

افراد و کاربران اینترنتی که صاحب انواع وبسایت‌های اینترنتی ، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی مختلف هستند با انتشار تبلیغات گوناگون در حوزه محصول و خدمات بر روی وبسایت و شبکه های اجتماعی، سعی می‌کنند مخاطبان بیشتری را به این تبلیغات جذب و کسب درآمد اینترنتی کنند. در واقع این گروه به دنبال کسب درآمد از همکاری در فروش هستند .

۲- کاربران اینترنتی

افرادی هستند که بر روی تبلیغات و لینک‌های افیلیتی در وب سایت‌ها و صفحات اجتماعی متعلق به ناشران تبلیغات، کلیک کرده و محصول یا خدمت را خریداری می‌کنند.

۳- فروشندگان محصولات  Merchant

این اشخاص، صاحبان کسب و کارها و شرکت‌ها هستند که محصول و خدمتی برای ارائه و فروش دارند. آنها قصد دارند با ارتباط گرفتن با ناشران تبلیغات، میزان فروش و کسب درآمد اینترنتی خود را افزایش دهند.

برنامه های افیلیت مارکتینگ

برنامه‌های متنوع و مختلفی در حوزه تبلیغات افیلیت مارکتینگ وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و بازخورد‌های مختلفی را نیز به شرکت ها می‌دهند. مهم ترین روش ها و برنامه های همکاری در فروش عبارتند از :

۱- پرداخت به ازای هر میزان فروش

یکی از محبوب‌ترین روش‌های این نوع بازاریابی اینترنتی ، پرداخت به ازای هر فروش است ، پایه و اساس این حوزه از تبلیغات بر روی این اصل بنا شده است. در این نوع تبلیغ، پرداخت بعد از کامل شدن فرآیند خرید مشتری انجام می‌ شود. در واقع آخرین مرحله یعنی، کلیک بر روی ثبت دکمه نهایی یا پرداخت، معیار برای پرداخت به ناشر تبلیغات است.

هر کسب و کاری با توجه به میزان بودجه خود می‌تواند سایت مورد نظرش را برای تبلیغات اتنخاب کند. تبلیغ دهندگان بسیار متفاوت هستند. اگر تبلیغ دهنده بزرگ باشد، میزان پرداخت کمی در حدود ۴ درصد را به ناشران افیلیتی پرداخت می‌کند و اگر کوچک باشد، این میزان تا ۱۰ درصد نیز افزایش می‌یابد. این نوع از پرداخت ها یکی از کم ریسک‌ترین انواع پرداخت ها در حوزه تبلیغات است.

۲- پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه CPL

اگر هدف به دست آوردن پایگاه اطلاعات و داده از مشتری‌های مختلف است، می‌توان از این روش استفاده کرد. در این بخش، معیار، وارد کردن اطلاعات ایمیل، تماس و… است. در صنایع مختلفی مانند صنعت خودرو، پرداخت به ازای هر فروش ممکن نیست زیرا احتمال دارد مشتریان زمان زیادی را به سنجش و ارزیابی محصول اختصاص دهند و بعد اقدام به خرید کنند.

۳- پرداخت بر اساس نمایش آگهی CPM

CPM یا CPT یا Cost Per Thousand، یکی از انواع مدل های قیمت گذاری در تبلیغات مختلف محسوب می‌گردد. استفاده از این عبارت بیشتر در شبکه‌های مختلف اجتماعی دیده می‌شود. این اصطلاح به این معنی است که به ازای میزان نمایش آگهی، پرداخت صورت می‌گیرد. در این بخش علی رغم بازدیدهای بسیار، گاهی میزان کلیک کم بوده و این موضوع خیلی عجیب و دور از ذهن نیست.

۴- پرداخت به ازای کلیک CPC

CPC یا PPC یا Pay Per Click یکی دیگر از روش‌های قیمت گذاری در تبلیغات است. در این مدل، ناشر تبلیغات و یا بازاریاب زمانی پول دریافت می‌کند که بازدیدکنندگان بر روی وبسایت یا فروشگاه اینترنتی کلیک کنند. در واقع میزان کلیک بر روی تبلیغ توسط بازدید کننده موجب پرداخت به بازاریاب می‌شود و به طور خلاصه پرداخت در ازای کلیک انجام می گیرد.

۵- پرداخت با تعرفه ثابت

استفاده از این روش به این سبک است که ناشران تبلیغات با گذاشتن صرف تبلیغ بر روی وب سایت، میزان ثابت پرداختی را دریافت می کنند. در واقع در این بخش تنها کافی است که تبلیغ بر روی سایت درج شود تا تبلیغ دهنده موظف به پرداخت شود. بهتر است کسب و کارهایی که به این حوزه علاقه دارند، این روش را به صورت ترکیبی با سایر روش‌های تبلیغ استفاده کنند تا بازدهی بیشتری حاصل شود.

روش مناسب تبلیغات افیلیت مارکتینگ

هیچ کسی در دنیا نمی‌تواند برای کسب و کارتان به اندازه خود شما تاثیر گذار باشد. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از کدام روش در توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. هر شرکتی باید اولویت‌های خود را در حوزه تجارت بشناسد و با توجه به این اولویت‌ها استراتژهای لازم برای ارائه محصولات و خدمات خود را  اتخاذ کند و نهایتا تصمیم بگیرد که کدام روش برای رسیدن به هدف بهتر جواب می‌دهد و مسیر را کوتاه تر می‌کند.

برای موفقیت در تبلیغات افیلیت مارکتینگ نکات زیر توصیه می شود :

– مخاطب خود را به خوبی بشناسید.

– محتوای بسیار باکیفیت و مرتبط در وب سایت خود منتشر کنید.

– صادقانه عمل کردن رمز ماندگاری است.

– ویدئویی در مورد محصول منتشر کنید.

راه کسب درآمد میلیونی

همه برای کسب درآمد اینترنتی از طریق بازاریابی وابسته به وب سایتی با محتوای عالی نیاز دارند. اگر می خواهید ماهیانه چند میلیون تومان از طریق کار با فروش اینترنتی ، درآمد کسب کنید ، باید وب سایتی با محتوای غنی و عالی داشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از سایت yesadvertising

اولین کاری که برای شروع افزایش فروش آنلاین باید انجام دهید شناسایی محصولات و خدمات محبوب است. توانایی و علاقه شما به تولید محتوا نیز یک الزام است. برای تحقق کسب درآمد اینترنتی بالا از طریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش مراحل زیر با مثال و نمونه را باید طی کنید :

۱- شناسایی محبوب ترین محصولات

به عنوان مثال ، آیا شما علاقه مند به تولید محتوا در زمینه کاهش وزن و تناسب اندام هستید ؟ آیا تجربه و برنامه ای برای راه اندازی یک وب سایت محتوا محور در این زمینه دارید؟

برای شروع ، باید محبوب ترین محصولات و خدمات را در زمینه کاهش وزن و تناسب اندام شناسایی کنید. به عنوان مثال: قرص های لاغری ، قرص های چربی سوز ، محصولات ورزشی تناسب اندام مانند حلقه های لاغری ، کمربندهای لاغری و ماساژور ، تپانچه ، تی شرت و شلوارک لاغری ، لباس زیر ورزشی ، سی دی های آموزش ، پیلاتس و زومبا ، شناخت کتابهای کاهش وزن و…

شما باید محبوب ترین محصولات و خدمات در زمینه ای که قصد کسب درآمد اینترنتی از طریق همکاری در فروش دارید را ، شناسایی کنید تا بتوانید فروش اینترنتی بالایی را تجربه کنید.

۲- تولید محتوای عالی مرتبط

در مرحله اول وقتی محصولات محبوب را شناسایی کرده اید در مرحله دوم باید شروع به تولید محتوای عالی کاهش وزن و تناسب اندام کنید. به عنوان مثال ، در مورد فواید استفاده از دمنوش های گیاهی مقالاتی بنویسید. مقالاتی درباره نقش تمرینات کاهش وزن و تناسب اندام بنویسید. درباره لباس های کاهش وزن مقالاتی منتشر کنید. در مورد اهمیت TRX و Pilates در سالن ورزشی مقالاتی بنویسید. و مقالاتی از این قبیل ….

مهم این است ، محتوایی که تولید می کنید کامل ، جامع ، جذاب و کاربردی باشد تا بتواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشد. عناوین مقاله نیز باید جذاب و خواندنی باشد. به عنوان مثال: چگونه با تمرین کمتر تا عید نوروز باستانی ۱۰ کیلو وزن کم کنید؟

در این حالت ، می توانید مقدار زیادی از مراجعه به وب سایت خود و ترافیک آن را افزایش داده و به مخاطبان خود پیشنهاد خرید محصولاتی را بدهید که قبلاً شناسایی کرده اید.

فرضا می توانید در مقاله ای با عنوان : چگونه در ۳ ماه گذشته بیش از ۱۵ کیلو وزن کم کردم؟ ، مجموعه ای از محصولاتی را که برای همکاری در فروش انتخاب کرده اید ، ارائه دهید. به عنوان مثال ، فرض کنید من برای کاهش وزن از مارک خاصی از لباس استفاده کردم. روزانه از چای گیاهی خاصی استفاده می کردم یا در ورزش روزانه خود از حلقه کاهش وزن استفاده می کردم و…

۳- پیشنهاد محصولات

در مرحله سوم و با افزایش بازدید کننده ، می توانید پیشنهادات خرید و تهیه محصولات را بدهید . ایده بسیار جالب این است که افراد زیادی به ارائه محصول تشویق می شوند. می توانید در مقاله خود پیوندی به هر یک از این محصولات وارد کنید تا مخاطبان خود را به استفاده از آنها ترغیب کنید. البته به شرطی که مخاطبان وب سایت به شما اعتماد کنند .

تولید مقالات مرتبط موجب افزایش ورودی هدفمند از گوگل شده که در نهایت به کسب درآمد اینترنتی بالا منجر می شود. البته این کار کمی زمانبر بوده و نیاز به حوصله و ممارست دارد .

روشی که به عنوان مثال آورده شد یک مدل همکاری در فروش بود. موضوعات مختلف و متنوعی وجود دارد که می توانید با کمی تحقیق آنها را پیدا کرده و مانور دهید. به عنوان مثال می توانید برای مشاهده بازی ها و فروش کنسول های بازی و DVD کلاس جهانی یک وب سایت ایجاد کنید . برای شروع کسب درآمد از اینترنت ، هزار و یک ایده دیگر برای اجرایی کردن وجود دارد .

انتخاب همکار تجاری مناسب

می توانید با تحقیق در اینترنت سیستم همکاری در فروش مناسب با کسب و کارتان را پیدا کنید و کسب درآمد اینترنتی خودتان را شروع کنید . نکته مهم اینکه اگر سیستم معتبری برای همکاری تجاری وجود نداشته باشد ، می توانید خود اقدام کنید. به عنوان مثال ، با یک فروشگاه آنلاین وارد مذاکره شوید. وب سایت خود را معرفی کرده و به آنها پیشنهاد همکاری دهید. در این صورت ، ممکن است ابتدا لازم باشد محصولی را از آنها بخرید و آنها را در وب سایت خود بفروشید. البته این مدل کمی دشوار بوده و توصیه نمی شود.

اگر از قبل یک وب سایت محتوا محور دارید ، بهتر است محصولات و خدمات مناسب وب سایت خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال ، در زمینه فناوری اطلاعات ، می توانید با بسیاری از شرکت ها و موسسات خدماتی مانند معرفی میزبان ، معرفی استارتاپ های جدید ، معرفی سازندگان وب سایت و فروشگاه سازان ، معرفی محصولات دیجیتالی مانند دوربین ، تلفن و … همکاری کنید و مانور دهید و خدمات پولی بدست آورید.

سعی کنید از سیستم های همکاری در فروشی استفاده کنید که معتبر و شناخته شده باشند. دلیلش به این خاطر است که شما از کیفیت محصولات آن ها اطمینان خواهید داشت و مشتری ها نیز با آن برند بیشتر آشنا هستند و راحت تر اطمینان خواهند کرد.

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ ، همکاری در فروش محصولات دیجیتالی ، معایب همکاری در فروش

مزایای همکاری در فروش

همکاری در فروش یا Affiliate Marketing برای دو طرف درگیر و فعال در آن مزایای فراوانی دارد ، هم برای فردی که همکار فروش است و کمیسیون دریافت می‌کند و هم برای فروشگاه و برندی که محصولات آن ، توسط افراد تبلیغ و معرفی می‌شود . موافقان همکاری در فروش اینترنتی برای آن مزایا و فواید زیر را ذکر می کنند :

 الف : مزایای همکاری در فروش برای بازاریاب‌ها

همان‌طور که گفته شد افرادی که همکار فروش هستند، با معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات یک برند یا فروشگاه، به ازای هر خرید، کمیسیون دریافت می‌کنند. مهم ترین مزایای همکاری در فروش برای بازاریاب‌ها عبارتند از :

۱- عدم نیاز به سرمایه اولیه

در همکاری در فروش، برخلاف اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی دیگر، برای شروع کار نیاز به سرمایه اولیه ندارید. سیستم‌های همکاری در فروشی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، برای اشتراک و همکاری حق عضویتی دریافت نمی‌کنند. علاوه بر این برای فعالیت در این زمینه تنها نیازتان ، بستری برای تبلیغات است که شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام این فضا را به رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند. لذا افیلیت کارکتینگ را نماد کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه می دانند .

نکته مهم دیگر اینکه کالاها و محصولاتی که از طریق شما به فروش می‌رسند، توسط فروشگاه یا برند وابسته، تأمین می‌شوند. در این حالت تنها بازاریابی و معرفی محصولات را به عهده دارید و به همین دلیل این کار هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت. از طرفی دیگر درگیر جوابگویی به مشتری و مسائلی مانند گارانتی و تحویل کالا نخواهید شد. چون تمامی این موارد به عهده فروشگاه است.

۲- درآمد نامحدود و مبتنی بر عملکرد

در اکثر حرفه‌ها و کسب‌وکارها، ماهیانه مبلغ مشخصی دریافت می‌کنید ، اما در همکاری در فروش، هر چه محصولات معرفی شده از طریق شما بیشتر به فروش برسد، کمیسیون بیشتری دریافت می‌کنید و درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر کسب درآمد اینترنتی در افیلیت مارکتینگ مبتنی بر عملکرد است و محدودیتی در آن وجود ندارد .

هر چه بتوانید موفق‌تر عمل کنید، درآمد اینترنتی بیشتری خواهید داشت و مطمئن باشید که به‌مرور زمان درآمد شما رشد قابل توجهی خواهد داشت. در حال حاضر افرادی فعال در این زمینه داریم که دارای درآمدهای میلیونی و باورنکردنی از طریق افیلیت مارکتینگ هستند .

۳- کسب درآمد در خواب

کسب درآمد آنلاین از طریق همکاری در فروش به صورت غیرفعال است. به این معنی که برای کسب درآمد حتماً لازم نیست نقش فعالی داشته باشید. به عنوان نمونه شغل آرایشگری از نوع درآمد فعال است، به این معنی که تنها با حضور شما و پیرایش افراد، می‌توانید درآمد داشته باشید. اما درآمد غیرفعال این گونه نیست .

یکبار محصولی را از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا وب سایت خود معرفی و تبلیغ می‌کنید. هر زمانی که از طریق این تبلیغ شما، خریدی انجام شود، کمیسیون به شما تعلق خواهد گرفت. حتی ممکن است این موضوع ماه‌ها بعد از ارسال تبلیغ شما رخ دهد. با این حساب اگر زمانی خواب بودید و بعد از بیدارشدن متوجه شدید که پولی به حسابتان آمده است، تعجب نکنید چون ماهیت همکاری در فروش و همچنین مزیت کسب درآمد اینترنتی اینگونه است .

۴- کم بودن ریسک مالی

به دلیل اینکه شما سرمایه‌گذاری خاصی برای کسب‌وکار اینترنتی نکرده‌اید در نتیجه اگر فعالیت شما نتیجه هم ندهد ضرر نخواهید کرد. از طرف دیگر اگر بتوانید در این شیوه کسب درآمد موفق عمل کنید، در عین سرمایه‌گذاری کم، سود فراوانی به دست خواهید آورد. این موضوع موجب می‌شود که همکاری در فروش یک تجارت برد برد باشد .

۵- عدم نیاز به دانش و تخصص

در بسیاری از کسب‌وکارها برای اینکه بتوانید در آن ها شروع به فعالیت کنید و موفق شوید، نیاز به تخصص و تحصیلات خاصی دارید. یکی از مزایای همکاری در فروش این است که برای شروع کار، نیاز به تخصص خاصی نیست و تحصیلات شما به هر میزانی باشد و فارغ از هر مهارتی، می‌توانید در آن فعالیت کنید.

از طرفی ، اکثر سیستم‌های همکاری در فروش اطلاعات و آموزش‌های لازم را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

۶- عدم محدودیت مکانی و موقعیت جغرافیایی

از آن جا که فعالیت سیستم‌های همکاری در فروش در اکثر موارد در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، برای فعالیت در این زمینه در هر نقطه و شهری که باشید می‌توانید با فروشگاه‌ها و برندها همکاری کنید.

۷- عدم نیاز به تجهیزات زیاد و پیشرفته

برای فعالیت در سیستم همکاری در فروش هیچ نیازی به محل کار و دفتر خاصی ندارید و از خانه خود نیز می‌توانید با این شیوه، کسب درآمد اینترنتی کنید. علاوه بر این شما برای این کار تنها با یک موبایل و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، می توانید فعالیت کنید و نیاز به تجهیزات پیشرفته و یا کارمند و استخدام کارکنان خاصی ندارید.

ب : مزایای افیلیت برای شرکت‌ها و فروشگاه‌ها

برندها، شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که سیستم همکاری در فروش ارائه می‌دهند، کم نیستند . نزدیک به ۸۰ درصد برندها و فروشگاه‌ها از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنند. اما این روش مزایای زیر را برای آنها دارد:

۱- دسترسی به مخاطبان بیشتر

یکی از اهداف فروشگاه‌ها و برندها، جذب ترافیک و مخاطبان بیشتر است. استفاده و راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش، به بیزینس‌ها کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند. جالب است بدانید که این جذب مخاطب با کمترین هزینه ممکن صورت می‌گیرد ، چون این همکاران فروش یا افیلیتورها هستند که این کار را انجام می‌دهند.

فرض کنید که یک سیستم همکاری در فروش، ۲۰ هزار همکار جهت فروش داشته باشد. اگر هر همکار فروش تنها یک مخاطب را جذب کند، میزان جذب مخاطب نهایی ۲۰ هزار نفر خواهد بود .

علاوه بر این تمامی لینک‌هایی که در تبلیغات همکاران فروش قرار دارند، مخاطبین را به لندینگ پیجی در سایت اصلی فروشگاه همکار هدایت می‌کنند که این خود موجب افزایش ترافیک و تعامل مخاطبان با وب سایت می‌شود.

۲- افزایش اعتماد و شهرت برند

همکاری برندها با بلاگرها و اینفلوئنسرها در قالب همکاری درفروش؛ میزان اعتبار و شهرت فروشگاه اینترنتی و برند را افزایش می‌دهد. این افراد به عنوان همکاران فروش، محصولات شرکت یا فروشگاه را معرفی می‌کنند. مخاطبینی که به آن‌ها اعتماد دارند به این محصولات نیز اعتماد خواهند کرد و از این طریق، هم برند بیشتر شناخته می شود و هم به واسطه این معرفی، افراد بهتر به فروشگاه اعتماد خواهند کرد.

سایر مزایای همکاری در فروش

– کار همکاری در فروش نیازی به مراجعه حضوری ندارد. به عبارت دیگر ساعات کاری در اختیار خودتان است و می توانید در هر ساعتی از شبانه روز در منزل به کسب و کار خود بپردازید .

– به دلیل حذف رفت و آمد به محل کار، در زمان صرفه جویی شده و می توانید با صرف زمان کمتر، درآمد بیشتری داشته باشید.

– برای کسب و کاری که همکاری در فروش اینترنتی دارد این امکان وجود دارد که بدون نیاز به پرداخت اجاره و یا با تعداد نیروی خیلی کمتر، فروش بالایی داشته باشد .

– با استفاده از لینک اختصاصی کاملا مشخص است که خریدار از جانب کدام بازاریاب خرید کرده و هیچ حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

– ثبت نام در سیستم افیلیت مارکتینگ کاملا رایگان است.

– در سیستم همکاری در فروش رییس خودتان هستند و زمان در اختیار خودتان است .

– در همکاری در فروش فقط مشتری را پیدا کرده و به سایت هدایت می کنید پشتیبانی ، ارسال و بسته بندی فروش با فروشنده می باشد.

– برای همکاری در فروش اینترنتی فقط به یک لپتاپ یا موبایل و اینترنت نیاز دارید که امروزه تقریبا هرکسی اینها را دارد.

– میزان درآمد اینترنتی ، کاملا به عملکردتان بستگی دارد و محدودیتی در سقف درآمد ندارید. هرچه محصولات بیشتری بفروشید، درآمد بالاتری خواهید داشت.

معایب افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش مانند هر شیوه کسب درآمد اینترنتی دارای ایرادات و معایبی است . مخالفان همکاری در فروش اینترنتی مهم ترین ایردات و معایب افیلیت مارکتینگ را موارد زیر ذکر می کنند :

۱- نبود کنترل

یک نقطه ضعف مهم در افیلیت مارکتینگ این است که در بسیاری از جنبه ها قدرت ندارید. یک سری از این جنبه ها شامل ویژگی های محصولات، کیفیت ، قیمت آن ها، طراحی صفحه فروش و خدمات به مشتری می باشد. اگر این موارد به طور مناسب توسط تاجر یا شبکه افیلیت مارکتینگ مدیریت نشوند، می توانند موجب ایجاد مشکلات در بازاریابی و شهرت کسب و کارتان شوند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت همکاری در فروش در ایران

یک بازرگان یا شبکه افیلیت می تواند تصمیم بگیرد که هزینه های ارجاع خود را کاهش دهد، پخش کالای خود را متوقف کند و یا حتی بدون اطلاع به بازاریابان افیلیت همکاری خود را قطع کند.

ماهیت ناشناس برخی از برنامه های افیلیت موجب می شود که کلاهبرداری های بیشتری اتفاق بیفتد و برخی از بازاریابان نهایتاً نتوانند حق کمیسیونی دریافت کنند.

قبل از پیوستن به برنامه افیلیت، باید برخی از تحقیقات اولیه را انجام دهید، شرایط و ضوابط را بخوانید و مراقب شکایت و بررسی ها در مورد آن برنامه باشید. این موضوع کمک می کند تا برنامه های بد را از خوب تشخیص دهید.

۲- قوانین و محدودیت ها

به عنوان یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش با شرکای بازرگان یا شبکه های افیلیت کار می کنید. این شرکا که تحت تأثیر سود و نتیجه قرار می گیرند، به طور مداوم قوانین و مقررات مربوط به بازاریابان افیلیت را برای محافظت از منافع شخصی شرکت خود تغییر می دهند.

به عنوان مثال، آمازون ارسال لینک های مستقیم افیلیت و تبلیغ آن ها در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک را ممنوع اعلام کرد. تغییر چنین سیاست های بازاریابی به این معنی است که شما باید مجدداً استراتژی های خود را در تلاش برای بازاریابی اینترنتی تغییر دهید و در صورت عدم رعایت این سیاست ها، ممکن است از برنامه خارج شوید.

در مقطعی از کار بازاریابی افیلیت خود، برای تبلیغ محصولات به یک رسانه نیاز دارید. وب سایت ها و وبلاگ ها به کنار، بسیاری تصمیم گرفته اند تا بیشتر مخاطبان را از طریق رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب جمع آوری کنند. هر یک از این پلتفرم ها، سیاست ها و قوانین خاص خود را در مورد افیلیت مارکتینگ دارند.

لذا یک تغییر کوچک در سیاست ها و قوانین ممکن است کل استراتژی بازاریابی شما را تحت تأثیر قرار دهد و حتی درآمد اینترنتی شما را نیز به مراتب کاهش دهد.

۳- متعلق شدن مشتریان به تاجران

به عنوان یک بازاریاب افیلیت، نقش شما این است که از طریق لینک های افیلیت خود، ترافیک را به صفحات فروش تاجر برسانید. در حالی که ممکن است مشتری فقط یک بار از طریق شما به صفحه تاجر وارد شود و به احتمال زیاد مشتری ، خریدهای بعدی را مستقیماً در آن صفحه انجام خواهد داد.

علاوه بر این، بسیاری از خریداران این تصور غلط را دارند که در صورت خرید از طریق لینک افیلیت، قیمت بالاتری را پرداخت خواهند کرد. این موجب می شود که آن ها لینک های افیلیت شما را نادیده بگیرند و در عوض مستقیماً از صفحه خود تاجر یا برند خرید خود را انجام دهند، این بدان معنی است که دیگر حق کمیسیونی به شما تعلق نخواهد گرفت.

برای یک تجارت افیلیت مناسب، باید ضمن ایجاد تخصص در این زمینه، اعتبار و روابط را با مخاطبان خود گسترش دهید. در نتیجه مخاطبان بیشتر به شما اعتماد می کنند و آماده خرید کالاهای بعدی هستند که تبلیغ می کنید.

۴- رقابت شدید در افیلیت مارکتینگ

هر کسی می تواند وارد بازاریابی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش شود اما این شروع آسان می تواند موجب رقابت شدید شود. وقتی که در مورد ویترین ها و محصولاتی که قصد فروش آن ها را دارید تصمیم گرفته اید، باید به یاد داشته باشید که بسیاری دیگر نیز قبلاً آن محصولات را تبلیغ کرده اند.

اینترنت با بسیاری از تبلیغات، پست ها و فیلم هایی که همه سعی در جلب توجه مشتریان به خرید یا تهیه آن ها دارند، بمباران می شود. پس جلب توجه افراد به یک تبلیغ خاص سخت است.

اگر رقبای شما به طور طبیعی نسبت به شما در زمینه بازاریابی مهارت بیشتری داشته باشند، در این صورت شما در یک نقطه ضعف قرار دارید. هنگامی که رتبه وب سایت شما کاهش می یابد، برای ماندن در بازی باید از مطالب متناسب استفاده کنید.

۵- امکان ربودن لینک

اگر چه این اتفاق اغلب نمی افتد و اقداماتی نیز برای کاهش احتمال آن وجود دارد، مواردی از ربودن لینک وجود دارد که در آن لینک های افیلیت دزدیده یا دستکاری می شوند. این می تواند موجب شود که حق کمیسیون به جای صاحب دامنه به رباینده لینک پرداخت شود.

۶- راه سریع کسب درآمد اینترنتی نیست

بسیاری از تازه واردها با توهم درآمدزایی سریع از طریق اینترنت، افیلیت مارکتینگ را انتخاب می کنند. در حالی که در کار افیلیت مارکتینگ مدتی طول می کشد تا شروع به کسب درآمد اینترنتی کنید. افیلیت مارکتینگ دقیقاً مانند سایر مشاغل ، به یک استراتژی بلند مدت نیاز دارد. به زمان و تلاش نیاز است تا افراد راه خود را برای تبلیغ محصولات هموار کنند.

ممکن است بخواهید وب سایت جدیدی برای تبلیغ محصولات افیلیت خود ایجاد کنید. اگر همه کارها را به درستی انجام دهید، چهار تا شش ماه طول می کشد تا موتورهای جستجو شروع به رتبه بندی وب سایت تازه ساخت کنند، سپس باید منتظر بازدید مشتریان از وب سایت باشید و بعد از آن منتظر بمانید که آن ها روی لینک های افیلیت شما کلیک کرده و خرید کنند.

نباید انتظار درآمد شش یا چهار رقمی در شش تا دوازده ماه اول داشته باشید. این امکان وجود دارد که در چند ماه اول هیچ درآمد اینترنتی نداشته باشید و این زمانی است که بیشتر افراد تسلیم می شوند. این مرحله عصبی شدن است. پایداری و صبر از ویژگی های اصلی برای موفقیت در این تجارت هستند.

در کار افیلیت مارکتینگ به چند ماه و یا حتی چند سال زمان نیاز است که درآمد فرد به سطح قابل قبولی برسد.

۷- نداشتن برند تجاری خود

مردم به دلایل مختلفی تصمیم به خرید برند های خاص می گیرند. برخی از آن دلایل عبارتند از: منحصر به فرد بودن محصولات، استفاده آسان، قیمت یا خدمات به مشتری و… . اما بدیهی است که بازاریابان افیلیت برند خاص خود را ندارند. آن ها صرفاً محصولات را به نمایندگی از برندهای دیگر تبلیغ می کنند.

برخی از افراد بعد از اینکه با برندی که شما تبلیغ می کنید، آشنا شدند، خودشان مستقیماً از آن برند خرید می کنند و دیگر به شما مراجعه نخواهند کرد چرا که می دانند آن برند متعلق به شما نیست.

۸- ثابت نبودن درآمد ماهیانه

درآمد ماهیانه در کار افیلیت مارکتینگ ثابت نیست و هیچ ضمانتی ندارد. ممکن است در این کار یک ماه و یا حتی چند ماه هیچگونه درآمدی نداشته باشید و در مقابل، ممکن است که یک ماه و یا حتی چند ماه درآمد خیلی زیادی داشته باشید، بنابراین درآمد این کار ضمانتی ندارد و ثابت هم نیست و افرادا باید خود را با این شرایط وفق دهند.

۹- سختی انتخاب ویترین و محصولات

انتخاب ویترین و محصولات می تواند سخت تر از آنچه که فکر می کنید، باشد. در کار افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش ، انتخاب ویترین و محصولات مناسب برای موفقیت بسیار مهم است. معمولاً تازه کاران در این کار با میلیون ها محصول برای انتخاب مواجه خواهند شد.

انتخاب یک ویترین و محصولات مرتبط با آن برای تبلیغ، یک فرایند استرس زا است. بسیاری از افراد در این کار احساس سردرگمی می کنند. برای موفقیت در کار افیلیت مارکتینگ، داشتن برنامه و استراتژی بسیار حیاتی است و هر دوی این موارد نیاز به بررسی و موشکافی دارند.

یک نقطه شروع خوب این است که ، فکر کنید به چه کالاها و خدماتی علاقه دارید و چه چیزهایی به نظرتان خوب هستند؟ در این مورد می توانید تحقیقاتی انجام دهید، بازار هدف خود را مشخص کنید و بدانید که چگونه می توانید با ارائه محصولات و خدمات خود مشکلات افراد و مخاطبان خود را برطرف کنید.

۱۰- تنها بودن در همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ شغلی است که شما در آن تنها هستید . هنگامی که در شغل افیلیت مارکتینگ فعالیت می کنید، در اصل دارای یک شغل آزاد هستید. اگر جنبه مثبت این کار را در نظر بگیرید، این آزادی این امکان را به شما می دهد که تصمیم بگیرید چگونه و چه موقع کار کنید. با این حال اگر به جنبه منفی آن نیز توجه کنید، شما اغلب کار خود را به تنهایی انجام خواهید داد و این می تواند برای بعضی از افراد دلسرد کننده باشد.

اگر قصد دارید به طور تمام وقت وارد این تجارت شوید، باید به اندازه کافی در زمان و برنامه کاری خود نظم و انضباط داشته باشید. حتی اگر به صورت پاره وقت نیز به این کار مشغول شده اید باید سعی کنید نظم کاری خود را رعایت کرده و حداکثر تمرکز خود را نیز در این شغل به کار بگیرید.

۱۱- نیاز به کار زیاد

اگرچه یکی از ایده های کسب درآمد اینترنتی جذاب و پرطرفدار است ولی سختی های خود را دارد . افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیزی بیش از کپی کردن و چسباندن لینک های افیلیت است. این کار مستلزم تلاش است، بیشتر از آنچه که فکر می کنید. برای موفق شدن در این کار نیاز به دانش رایانه، مهارت های سئو، تعداد زیادی محتوا، برنامه ریزی و تلاش مداوم خواهید داشت.

۱۲- سایر معایب همکاری در فروش

– از معایب همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ هزینه های زیاد راه اندازی و پشتیبانی این سیستم می باشد که بعضا برای جبران این هزینه ها کمیسیون بالایی در خواست می شود.

– همکاران فروش برای فروش محصول و دریافت پورسانت ممکن است اقدام به انتشار اطلاعات دروغ و اغراق آمیز در مورد محصول، تخفیف، خدمات پس از فروش و … کرده، مشتری محصول را خریداری می کند و بعد از این که می‌بیند محصول با تعریف های قبل خرید مطابقت ندارد شکایت کرده و درخواست برگشت کالا را خواهد داشت.

– برخی موارد ممکن است هدف سیستم های همکاری در فروش آمار ورودی بالا و یا نصب بیشتر اپلیکیشن باشد در این موارد همکاران فروش با تقلب اقدام به ایجاد آمار فیک می کنند.

– ممکن است برخی از سیستم های همکاری در فروش بدون اطلاع از همکاران فروش به قرارداد خاتمه دهند و یا پورسانت همکاران فروش را نپردازند که به این موارد اسکم یا کلاهبرداری گفته می شود.

– سیستم های افیلیت مارکتینگ در آغاز همکاری پیشنهاد پورسانت های پایین را می دهند و بعد از مدتی کمیسیون های خود را افزایش می دهند .

تفاوت همکاری در فروش با سایر سیستم ها

فارغ از مزایا و معایب همکاری در فروش ، به دلیل عدم فرهنگ سازی درست در ایران، به محض صحبت از لینک زیرمجموعه گیری در افیلیت مارکتینگ ، ذهن افراد به سمت سیستم های غلط و کلاهبردار هرمی می رود . لازم است بدانید در سیستم های هرمی شما هیچ کاری انجام نمی دهید و پول می گیرید و تنها کاری که باید انجام دهید جذب زیرمجموعه از هر راه می باشد . ولی در این سیستم تنها زمانی که خریدی انجام شود به شخص معرف درصدی از طرف صاحب سایت پاداش تعلق می گیرد.

نکته مهم دیگر اینکه ، سیستم های همکاری در فروش با بازاریابی شبکه ای متفاوت هستند . برخلاف بازاریابی شبکه ای که شما موظف به خرید محصولات توسط خودتان و فروش حتمی به دیگران هستید اما در سیستم های همکاری در فروش تنها جهت کسب درآمد اینترنتی بیشتر خودتان، محصولاتی را تبلیغ Promote می کنید.

به همین دلیل سیستم همکاری در فروش به نظر اکثر کارشناسان بهترین سیستم ایده آل کسب درآمد خانگی برای کسانی است که محصولی برای فروش و یا سرمایه اولیه ای ندارند . همان طور که بارها در این مقاله سایت پول یابی تاکید شد ، در این سیستم نیاز به هیچ سرمایه، تولید و انبار ندارید. همکاری در فروش در همه کشورها وجود دارد و کشور ایران هم از این امکان مستنثنی نیست.

سخن پایانی همکاری در فروش

در این مقاله سایت پول یابی درباره افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش ، مزایا و معایب آن بحث شد . یکی از نکات مهم در این نوع بازاریابی ، شناخت مخاطبین و جامعه هدف است. افرادی که به تازگی وارد این حوزه می‌شوند، هر نوع محصول و خدمت محبوبی را در سایت خود قرار می‌دهند. عدم توجه به محتوای سایت و رعایت صداقت موجب می‌شود مشتریان و مخاطبان خود را خیلی زود از دست بدهید.

همکاری در فروش یک ابزار مفید برای هدایت ترافیک و رونق فروش اینترنتی است و همچنان یکی از پرطرفدارترین روش های دیجیتال مارکتینگ در جهان محسوب می شود . باید قبل از ورود به کار افیلیت مارکتینگ، وقت خود را صرف در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی این کار کنید و تصمیم بگیرید که آیا کار افیلیت مارکتینگ با شخصیت و سبک زندگی شما سازگار است یا خیر.

افیلیت مارکتینگ اگر به درستی انجام شود، می تواند به یک منبع پر درآمد اینترنتی تبدیل شود . افیلیت مارکتینگ کار سختی نیست. تقریباً هر کسی که برخی از مهارت ها و توانایی های کار با اینترنت و کامپیوتر را داشته باشد، می تواند از این طریق درآمد آنلاین کسب کند. صنعت افیلیت مارکتینگ بسیار رقابتی و رو به رشد است. برای موفق شدن و درخشش در این امر به استقامت، صبر ، شکیبایی ، تلاش مداوم ، برنامه و راه مناسب نیاز دارید .

مطلب پیشنهادی

ابزار اصلی برای همکاری در فروش , کسب درآمد اینترنتی راحت با افیلیت مارکتینگ

۲ ابزار اصلی برای همکاری در فروش

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از شیوه های قدیمی کسب درآمد اینترنتی محسوب …

یک دیدگاه

  1. چند روز پیش یکی از دوستان من پکیج کسب درآمد بدون سرمایه ای به من معرفی کرده من خواستم ببینم اینجا کسی درباره این پکیج جدید که بدون سرمایه میتونه یک کسب و کار اینترنتی با یک کسب درآمد خوب تولید کنه اطلاع دارید شما. وب سایتی که به من معرفی کرده از شرکت تولید کننده این پکیج هست که البته من به سایت شرکت مکس مارکتینگ مراجعه کردم فقط میخواستم از روش کار مطمئن بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.