ایده های کسب درآمد اینترنتی

برخی از ایده های کسب درآمد اینترنتی چنان ساده و در عین حال قابل اجرا هستند که مثلا از فردا می توان آنها را اجرایی کرد. امروزه جامعه ما به دلایل فراوانی با معضل بیکاری و نبود شغل برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و مراکز آموزشی مواجه است . بیکاری و نبود شغل از یک طرف و مشکلات عدیده اقتصادی و گرانی از طرف دیگر عرصه را بر جوانان جامعه تنگ کرده است.

با وجود تمام مشکلات موجود جامعه ، از اینترنت می توان به عنوان یک وسیله و ابزار ایده آل برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی استفاده کرد و شروع به کسب درآمد آنلاین نمود. به دلیل اهمیت موضوع در سایت پول یابی به معرفی ایده های کسب درآمد اینترنتی که قابل اجرا می باشد خواهم پرداخت امیدوارم این ایده ها مورد توجه قرار گیرد.

ایده های کسب درآمد اینترنتی

منظور از ایده های کسب درآمد اینترنتی ، راه اندازی کسب و کارهای آنلاینی است که در کمترین زمان ممکن می توان راه اندازی کرد و از این طریق پولدار شد. هر کسی می تواند به عنوان کارآفرین در اینترنت مطرح شود و یک خوبی بزرگ اینترنت این است که شرایط را برای رشد همه افراد به صورت مساوی و کاملا عادلانه فراهم کرده و از این نظر هیچ تبعیضی وجود ندارد.

کافیست در این بستر عالی برای کسب و کار ، مهارت و تخصص خود را نشان دهید و با استفاده از آن اقدام به راه اندازی کسب و کار مناسب کنید . حتما که نباید یک فروشگاه و یا شرکت عریض و طویل داشته باشید فقط باید از مهارت و تخصص خود نهایت استفاده را ببرید.

ایده های کسب درآمد اینترنتی ، ایده پولساز اینترنتی ، ایده پردرآمد آنلاین
ایده های کسب درآمد سریع و پول ساز اینترنتی

همه دارندگان دانش و مهارت می توانند، با کمترین هزینه و حتی بدون هزینه ، کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند. فقط باید بر روی کسب و کار تخصصی خود تمرکز کرده و با شناخت بازار و مشتریان هدف ، کسب و کار مرتبط را اجرایی کنند.

ایده های کاربردی کسب و کار اینترنتی

با مقدمه بالا که بیشتر به ضرورت و اهمیت ایده های کسب درآمد اینترنتی اختصاص داشت در ادامه ایده های کسب و کار اینترنتی که به افراد امکان می دهد تا به دلخواه خود و بر اساس میزان تخصص و مهارت خود ، به عنوان کارآفرین نیمه وقت یا تمام وقت خود را مطرح کنند. البته اشتباه در انتخاب ایده کسب درآمد می تواند نتیجه عکس داشته باشد و باید به این نکته هم توجه کرد.

برخی از مهم ترین ایده های کسب درآمد اینترنتی که می توان راه اندازی کرد عبارتند از:

۱- مشاوره در امور سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو

مشاوره برای سئو مهم است البته اگر از فوت و فن موتورهای جست‌وجو سر در می‌آورید، و یا اگر در برنامه‌هایی نظیر گوگل آنالیتیکس مهارت دارید؟ صاحبان بیشتر کسب و کارهای کوچک متوجه‌ این حقیقت نیستند که بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو چقدر می‌تواند بر رشد کسب و کارشان تاثیر‌گذار باشد.

اگر دنبال کسب و کار پولساز هستید ، قدرت سئو را به صاحبان کسب و کارها آموزش دهید تا بتوانند فضای سایت شان را به فنون و ویژگی‌های سئو مجهز کنند. با استفاده از مهارت‌های‌ خود به صاحبان کسب و کارها نشان دهید چگونه می‌توانند به درستی اطلاعات تحلیلی مربوط به سایت و فروشگاهشان را مطالعه و به درستی از آنها استفاده کنند، و چگونه با استفاده از واژگان کلیدی و ساختار محتوا، ترافیک بیشتری برای خود ایجاد کنند.

۲- مربی کسب و کارهای اینترنتی

اگر دانش و تجربه‌ زیادی در زمینه‌ کسب و کارها دارید، چرا کسب و کاری راه‌اندازی نمی‌کنید که در آن، راه موفقیت را به کارآفرینان مشتاق نشان دهید؟ می‌توانید با استفاده از مهارتتان به صاحبان جدید کسب و کارها کمک کنید تا کارشان را به خوبی آغاز کنند و کارآفرینان باتجربه را نیز کمک کنید تا از بازار عقب نیفتند.

علاوه بر آموزش دیگران ، می‌توانید با نوشتن مقالاتی در مورد کسب و کارها و ارسال آنها در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین، میزان دانش و مهارتتان را به دیگران نشان دهید و برای خود مشتری بیشتری جذب کنید . در هر زمینه ای که دانش و مهارت دارید می توانید از همان طریق اقدام به جذب نیرو جهت آموزش و کسب درآمد کنید.

۳- فروشگاه برای محصولات خاص و خرده فروشی

شاید مدیریت سایت و فروشگاه‌هایی که در آنها محصولات خاصی به فروش می‌رسد نیاز به دانش و تخصص خاصی باشد. اگر چنین دانش و مهارتی را دارید، می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و به همه‌ مخاطبان و مشتری‌هایی دسترسی بیابید که به دنبال محصولات خاص‌ و ویژه هستند.

توجه کنید که در بازار کسب و کار ، برای هر چیزی یک مخاطب وجود دارد، خواه لوازم ساخت ماهیگیری باشد یا تولید غذاهای ارگانیک برای حیوانات. از طریق خدمات میزبانی وب به همراه امکانات خرید آنلاین  یا با نرم‌افزار تجارت الکترونیک می‌توانید در هر زمانی کسب و کارتان را اجرایی کنید.

حتی بسیاری از فروشندگان حاضر هستند محصولات را از جانب شما به مشتری تحویل دهند، که این مسئله موجب می‌شود دیگر نیاز چندانی به انبار نیز نداشته باشید. برای نمونه سایت آمازون این ایده کسب و کار اینترنتی را در نهایت کمال اجرایی کرده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  هفت ویژگی بیت کوین

۴- مشاوره دادن در زمینه شبکه های اجتماعی

یکی از ایده های کسب درآمد اینترنتی مشاوره در زمینه شبکه های اجتماعی است. کسب و کارهای اینترنتی بزرگ‌ می‌توانند یک نمایندگی یا یک کارمند تمام ‌وقت را برای انجام کارهای مربوط به حساب‌های شبکه های اجتماعی مثل : لینکدین ، اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر‌شان استخدام کنند، ولی کسب و کارهای کوچک‌ به دلیل محدودیت های مالی ، غالبا مجبور هستند کارهای مربوط به بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی را خودشان انجام دهند.

مدیران کسب و کارها صرف‌نظر از این‌که به اهمیت شبکه های اجتماعی واقف باشند یا آگاهی چندانی از آن نداشته باشند، معمولا همیشه آن‌قدر مشغول انجام مسئولیت‌ها و گرفتارهای زیادی هستند که نمی‌توانند به شکل مناسب برای ایجاد و اجرای استراتژی‌ شبکه های اجتماعی وقت صرف کنند. شما به عنوان یک مشاور می‌توانید به آنها کمک کنید تا بهترین روش‌ها را اتخاذ، و برنامه‌ریزی و محتوای مناسب را برای مشتریان‌ هدف‌شان در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

توجه داشته باشید که هرقدر میزان دنبال‌کنندگان‌شان رشد کند، کسب و کار شما نیز رونق بیشتری می‌گیرد و بین این دو ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

۵- طراحی وب سایت

طراحی سایت یک ایده کسب و کار اینترنتی یا آنلاین خوب و حتی بی نظیر است هیچ چیز برای یک وب سایت ناخوشایندتر از طراحی ضعیف و پر از ایراد نیست، و غالبا، اعتبار یک مجموعه را زیر سوال می‌برد. اگر اطلاعاتی در مورد برنامه نویسی و همچنین سلیقه‌‌ خوبی در طراحی دارید، می‌توانید کسب و کاری خدماتی راه بیندازید که در آن برای کسب و کارهای کوچک وبسایت های جذاب و ساده طراحی می کند.

 از مهارت‌هایتان بهترین استفاده را ببرید و آن‌ را برای صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند حضور آنلاین خود را در اینترنت گسترش دهند، به کار ببرید. مجموعه‌ای جامع از طرح‌هایتان تهیه کنید، و پس از راه‌اندازی سایتتان ، آن‌ مجموعه را جهت نمایش و جذب گروه ثابتی از مشتریان در آن قرار دهید. اگر کارتان را درست و بر اساس سلیقه مشتری انجام دهید کسب و کارتان رونق یافته و به عنوان طراح وب در اینترنت مشهور خواهید شد.

۶- نوشتن رزومه یا کارنامه کاری

شاید باور این مسئله سخت باشد، ولی هنگام تقاضای کار، داشتن یک کارنامه یا همان رزومه کاری و نامه‌ پوششی عالی و برجسته می‌تواند کاملا تاثیرگذار و تعیین‌کننده باشد. با این‌که فهرست کردن موفقیت‌های کاری و شغلی، کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، ولی « ‌رجزخوانی فروتنانه‌ « موجب می‌شود برخی از ما از اهداف‌مان دور شویم.

 در صورت امکان به دیگران کمک کنید تا با استفاده از یک رزومه‌ درخشان در شغل مورد نظرشان استخدام شوند و شما نیز به شغل خود برسید. بر روند رو به ‌رشد و مهم برندسازی در رسانه‌های اجتماعی تاکید کنید و هم‌چنین از آنها بخواهید حساب کاربری‌شان را در لینکدین کامل کنند.

می توانید به عنوان یک کاریاب عمل کرده و خود را به عنوان مشاوره کاریابی و استخدام در اینترنت مطرح کنید . شرکت های کاریابی که وجود دارند ، شاخ غول نمی شکنند بلکه همین کارهای ساده را انجام می دهند و از این راه کسب درآمد می کنند.

۷- مدیریت و یا دستیاری برای برخی امور

اگر مهارت‌های سازمانی بی‌عیب و نقصی دارید و تخصص خاصی دارید که می توانید برخی از کارها و امور را متمایز و خاص از دیگران انجام دهید  می توانید از این مهارتهایتان به عنوان دستیار شخصی یا مدیر انجام وظایف آنلاین بهترین بهره را ببرید.

 شرکت‌هایی نظیر TaskRsbbit یا Zirtual این امکان را به شما می‌دهند که برای انجام برخی کارها مثل: جست‌وجوی اطلاعات، دستیاریِ مجازی یا مدیریت کارهای در حال اجرا ، و پیدا کردن مشتری از آنها استفاده کنید.

۸- متخصص حق الزحمه ای یا کارمزدی

عده ای شاید کارهای کارمزدی و یا حق الزحمه ای را به عنوان یک کسب و کار در نظر نگیرید، ولی با تمایل روزافزون شرکت‌ها به استخدام نیروهای قراردادی نیمه‌وقت برای برطرف کردن برخی نیازهای تخصصی‌شان، راه‌اندازی کسب و کار جامع و کاملی از انواع مختلف خدمات کارمزدی رواج پیدا کرده است.

 بسته به مجموعه‌ مهارت‌هایتان، می‌توانید هم‌زمان در حوزه‌های مختلف برای چندین شرکت و یا برند تجاری کار کنید، که این کار به زندگی‌تان انعطاف‌پذیری و تنوع می‌بخشد. بر اساس داده ها و پژوهش های اینترنتی فهرست مشاغل کارمزدی شامل، خدمات فنی، تولید محتوا، و طراحی سایت ، امنیت سرورها ، محبوب‌ترین حوزه‌ها برای کارهای قراردادی و پاره وقت می باشند.

۹- فروش یا کسب درآمد رابطه ای

اگر از آن گروه افرادی هستید که ‌همیشه نقد و بررسی‌های‌تان را در بخش‌ نظرات مشتریان در سایتهایی نظیر آمازون قرار می‌دهید، دیگر این کار را به صورت رایگان انجام ندهید. تبلیغات دهان به دهان همچنان به عنوان یکی از بهترین راه‌های رسیدن به مشتری و مخاطبان برای شرکت‌ها و برندهای تجاری شناخته می‌شود.

از اینرو بسیاری از کسب و کارها و شرکتها خواهان آن هستند که بخشی از سودشان را با آدم‌هایی تقسیم کنند که دارای قدرت مجاب‌کنندگی‌ می باشند و می‌توانند محصولات‌شان را به عموم معرفی کنند. اگر وب سایت شخصی دارید که دنبال‌کنندگان زیادی دارد، کارتان بسیار راحت‌تر می‌شود از پیچ های شبکه های اجتماعی و کانال های پرطرفدار پیام رسان های موبایلی هم می توانید استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با ترجمه

۱۰- نویسندگی ایبوک یا کتاب های الکترونیکی

امروزه با پیشرفت فناوری ، نویسنده شدن بیش از هر زمان دیگری راحت و آسان شده است. با کتاب‌خوان‌های الکترونیکی که جز اصلی هر خانه‌ای شده‌اند، آرزوی انتشار کتاب توسط خود نویسندگان برای بسیاری از آن‌هایی که همواره به مانع بزرگی همچون موسسات انتشاراتی برخورد می‌کردند، تبدیل به واقعیت شده است. این سادگی نوشتن و انتشار می تواند به عنوان ایده های کسب درآمد اینترنتی هم برای افراد مطرح باشد.

می توانید اقدام به نوشتن و تولید ایبوک یا کتاب های الکترونیکی کنید و با استفاده از ابزار مناسب بازاریابی اینترنتی، کتاب‌تان را در هر زمینه‌ای که باشد، از آشپزی و مزون عروس گرفته تا کاهش وزن، و املاک و مستغلات، آموزش کنکور ، استخدام و شیوه کاریابی ، کسب درآمد اینترنتی و راه اندازی کسب و کار خانگی و… با موفقیت منتشر کنید.

۱۱- مشاوره و پشتیبانی فنی از راه دور

بسیاری از کسب و کارهای کوچک اینترنتی بودجه‌ کافی برای استخدام کارشناس فناوری اطلاعات ندارند، بنابراین، اگر دستگاه‌های رایانه‌ای‌شان خراب شوند، معمولا مجبور هستند به دوستان و اعضای خانواده‌شان که کمی از رایانه سر در می‌آورند متوسل شوند. این موضوع می تواند ایده خوبی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد.

 اگر در زمینه‌ رایانه و شبکه تجربه دارید، می‌توانید مشکل این قبیل شرکت‌ها را بر طرف و از راه دور خدمات فنی مورد نیازشان را برآورده کنید این کار هم برای شرکت ها مفید بوده و هم موجب ایجاد اشتغال برای دیگران می شود.

۱۲- راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم دست دوم

هر کسی می تواند یک سمساری اینترنتی راه اندازی کند و اقدام به کسب درآمد اینترنتی از این طریق کند. آن‌هایی که مشتاق خرید و فروش لوازم دست‌دوم هستند می‌توانند با فروش لباس‌های سالم و گران‌بهای‌شان به سودهای خوبی دست پیدا کنند. با راه‌اندازی یک سایت مستقل به عنوان یک ویترین مجازی، خودتان را تبدیل به یک برند تجاری در فضای مجازی کنید. ولی با استفاده از خدمات مدیریت وب‌گاه نظیر خدمات گوگل معامله‌های‌تان را مدیریت کنید.

می توانید از ترفندهایی برای افزایش فروش استفاده کنید مثلا با استفاده از عکس‌های جذاب و باکیفیت از محصولات‌تان، خود را در میان انبوهی از آدم‌هایی که می‌خواهند اجناس دست‌دوم‌شان را بفروشند، بالاتر و متمایزتر قرار دهید. این ایده کسب و کار اینترنتی را برای اولین بار وب گاه معروف ای بی راه اندازی کرد. هنوز فروش محصولات دست دوم در ایران آن طور که باید جا نیفتاده و پتانسیل بالایی برای کسب درآمد اینترنتی دارد.

۱۳- فروشندگی صنایع دستی

برخی از وب سایت های خاص، محل‌های مناسبی هستند که هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی به راحت‌ترین شکل می‌توانند آثار دستی باکیفیت‌شان را نظیر روکش‌های بافتنی ، گلیم و فرش های دستبافت و یا ظروف شیشه‌ای رنگ‌آمیزی‌شده‌ منحصربه‌فرد را به فروش برسانند. همیشه محصولات تولیدی دستی ، مشتریان و خواهان خاص خود را دارد.

 اگر مواد اولیه‌ را به صورت عمده تهیه کنید، هزینه‌های اولیه‌ به شدت کاهش می‌یابند و این موضوع میزان سوددهی و نیز فروش اینترنتی را افزایش می دهد، همچنین اگر بتوانید به سرعت سفارش‌ها‌ی خودتان را افزایش دهید، در کم‌ترین زمان، سود زیادی نصیب‌تان می‌شود. حتی می‌توانید این کار را به صورت یک شغل تمام‌وقت و به عنوان یک منبع کسب درآمد اینترنتی دائمی انجام دهید.

۱۴- توسعه نرم افزارهای موبایلی

لازم به گفتن نیست که برنامه‌های گوشی همراه بیش از گذشته محبوب شده‌اند، و آدم‌ها حاضر هستند برای رسیدن به راه‌های جدید مدیریت زندگی‌شان با گوشی‌های همراه، پول خوبی  پرداخت کنند. اگر ایده‌ خوبی در سر دارید و هم‌چنین در برنامه‌نویسی موبایلی دارای مهارت و تخصص بالا هستید، می‌توانید برنامه‌ خودتان را طراحی کنید.

توجه داشته باشید که برنامه نویسی موبایلی یک ایده کسب و کار اینترنتی بی نظیر است. اگر فقط یک ایده‌ دارید ولی فوت و فن‌های تبدیل آن ایده را به واقعیت بلد نیستید، نرم‌افزارهای توسعه‌دهنده‌ زیادی وجود دارند که به کمک‌تان می‌آیند. خلاصه از هر راهی می توانید اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید.

سخن پایانی ایده های کسب درآمد اینترنتی

مجموع ایده های کسب درآمد اینترنتی چهارده گانه که در بالا به آنها اشاره شد برخی نیاز به تخصص بالا دارند مثل سئو و توسعه نرم افزار ، و برخی دیگر نیاز به مهارت زیادی ندارند مثل فروش رابطه ای. هر کسی می تواند با توجه به میزان مهارت و علاقه خود ، اقدام به اجرایی کردن یکی از این کسب و کارهای اینترنتی کند. البته شیوه انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی بر اساس میزان و مهارت و تخصص هم بسیار مهم است.

کسانی که امروزه به عنوان کارآفرین در کسب و کارها مطرح هستند یکی از ایده ها را در ذهن خود رشد و توسعه دادند و تمام تلاش خود را به کار بردند تا آن ایده را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنند و با استفاده از نوآوری ، خود را متمایز از دیگران کردند. البته آنها مشکلاتی هم داشتند ولی چون هدف متعالی داشتند با تلاش مضاعف موفق شدند.

نکته آخر اینکه هر کسی می تواند با توجه به علاقه و بر اساس میزان مهارت و تخصص خود یکی از ایده های کسب و کار را در نظر گرفته و آن را اجرایی کند.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.