اشتباه در انتخاب ایده کسب درآمد

اشتباهات در کسب و کار اینترنت و یا واقعی زیاد است ولی پنج اشتباه در انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی ممکن است وقت ، انرژی و سرمایه شما را هدر دهد و چه بسا که موجب تعطیلی آن کسب و کار در آینده شود. به دلیل اهمیت و جایگاه خاص ایده ها در کسب و کار، نگرانی درباره آنها قابل درک می باشد.

طبیعی است که ما عمر و سرمایه خود را صرف کسب و کاری می کنیم تا با درآمد حاصل از آن رفاه خود را بیشتر کنیم و اگر این اتفاق نیفتد یعنی ضرر و خسران بزرگی داشتیم. داشتن یک ایده خوب، خلاقانه ، نوین، قابل اجرا و کاربردی اساس و بنیاد رشد کسب و کار می باشد. لذا باید راههای یافتن ایده های کسب درآمد را یاد گرفت و بر طبق آن عمل کرد.

به دلیل اهمیت موضوع ایده ها در کسب و کار، در سایت پول یابی قصد دارم تا پنج اشتباه بزرگ از نظر ایده در کسب و کار را شرح کنم امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد.

اشتباه در انتخاب ایده کسب درآمد

 قبل از پرداختن به موضوع اشتباهات در انتخاب ایده در کسب و کار ، باید به این نکنه توجه کنید که خود انتخاب ایده از عهده هر کسی ساخته نیست و نیاز به مهارت و تجربه دارد و حتی ایده این افراد ماهر هم را نمی توان تضمین کرد که صددرصد به موفقیت می رسد تقریبا نسبی می باشد.

منتهی هر فردی باید با اعتماد به نفس بالا ، ایده ای را که انتخاب کرده با تلاش و جدیت دنبال کند تا به موفقیت برسد. حتی اگر در ابتدای کار هیچ چیز مسلم و قطعی نباشد ولی او نسبت به رشد و کسب موفقیت باید امیدوار باشد. انسان به امید زنده است.

نکته دیگر اینکه فرقی ندارد ما فریلنسر ( آزادکار ) و یا کارآفرین  باشیم همه ما ممکن است در کسب و کار اشتباه کنیم اما نوع برخورد ما با اشتباه مهم است عده ای سعی می کنند اشتباه خود را جبران کنند ولی عده ای کار را رها کرده و شکست را می پذیرند.

انتخاب ایده مناسب ، اشتباه در انتخاب ایده، انتخاب ایده مناسب در کسب و کار
انتخاب یک ایده مناسب و قابل اجرا، به عنوان اولین گام در راه اندازی کسب و کار حائز اهمیت است

با این مقدمه پنج اشتباه در انتخاب ایده کسب درآمد اینترنتی و کسب و کارهای واقعی عبارتند از:

۱- انتخاب ایده ای که تمایل به ادامه آن ندارید

ممکن است ایده ای به ذهنتان بیاید و در اوایل ذوق و شوق اجرای آن را داشته باشید ولی بعد از مدتی کوتاه، دیگر علاقه ای به آن نداشته و لذتی برای ادامه دادنش در درونتان نیست. این اشتباه بسیاری از افراد در راه اندازی کسب و کار می باشد. این اتفاق زمانی می افتد که یکی از موارد زیر در مورد ایده وجود دارد:

– شکل و مدل کسب درآمد طوری است که با روحیه شما سازگار نیست .

– کسب و کار خسته کننده بوده و حتی علاقه ای به مشتریان و یا محصولی که باید ارائه دهید، ندارید .

– قبل از شروع ایده از خودتان نپرسیده اید که این ایده چند ماهه به نتیجه می رسد ؟ و شکل اداره این ایده و پیشرفت آن چگونه است؟

– و مورد آخر اینکه، همسو با ایده زندگی و عواطف ما نیست و به طور هیجانی تصمیم به اجرای آن گرفته شد.

راه حل در مورد ایده :

راه حل این است که قبل از اجرا کردن ایده ، لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را آماده کنید و اینکه در طی دو تا چهار سال آینده ، زندگی و کسب و کارتان چگونه خواهد شد ؟  تعامل شما با مشتریان و نیز ساعت کار ، شیوه کارکردن و… چگونه است؟

باید دنبال ایده ای باشید که با اجرایی کردن آن واقعا به آن نوع کسب و کار علاقه داشته و به هر شکل ممکن آن را ادامه خواهید داد. ایده کسب درآمد از اینترنتی که علاقه ای به ادامه آن در درازمدت ندارید ، را اصلا انتخاب نکنید.

۲- انتخاب ایده با تصور راحت و آشنا بودنش

برخی یک ایده کسب و کار را با تصور اینکه ساده و آسان است انتخاب می کنند و بعد از مدتی چون سختی کار را می بینند آن را رها می کنند. اصطلاحا این افراد رفتار گنجشک واری در کسب و کار دارند و دائم از یک شاخه به شاخه دیگر می پرند لذا مثل گنجشک که جثه کوچک دارد اینها هم همیشه کوچک و ناموفق در کسب و کار می مانند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای کسب درآمد از سایت و وبلاگ

رفتار این افراد به دلایل زیر بروز می کند:

– دنبال کسب ثروت و درآمد اینترنتی سریع و آسان هستند.

–  تحت تاثیر شعارها و مطالب هیجانی برخی سایت ها مثل : یک شبه میلیاردر شوید ، با همکاری در فروش میلیونر شوید ، کسب درآمد اینترنتی روزانه یک میلیون تومانی و… قرار می گیرند و زمانی که وارد کار اینترنتی می شوند می بینند اصلا اینطور نیست.

–  اطلاع از ایده ها در سایتهای اینترنتی و مجلات و روزنامه ها . این افراد با خواندن این مقالات سریع تحریک شده و واکنش نشان می دهند.

– تصور اینکه کسب و کارهای اینترنتی راحت و آسان بوده و با کمی تلاش و خواندن چند مقاله ، سریع پول پارو می کنید.

راه حل کسب درآمد ساده و راحت اینترنتی

بهترین راه حل درباره ایده هایی از نوع : کسب درآمد اینترنتی میلیونی در یک ماه ، ایده کسب درآمد میلونی با کلیک کردن ، یک شبه میلیاردر شوید ، کسب درآمد بالا با ساخت سایت و… نگاه بدبینانه به اینهاست گاهی لازم است انسان در برخورد با این شعارهای اغوا کننده بدبین بوده و با دیده شک و تردید به آنها نگاه کند.

اگر چه فرصت های کسب درآمد از اینترنت زیاد است ولی هیچ کاری بدون تلاش و زحمت امکان موفقیت ندارد . قبول دارم که اینترنت محل کسب درآمد بالا است ولی رقابت در آن هم بسیار نزدیک و زیاد می باشد. هیچ کاری را به صرف اینکه ساده و راحت است شروع نکنید که چیزی در آخر نصیبتان نخواهد کرد. اگر ساده و پردرآمد بود دیگران زودتر به سراغش می رفتند.

۳- انتخاب ایده که مشتری برایش هزینه نمی کند

یکی از بزرگترین اشتباهات این است که ایده ای را شروع کنید که بابت آن کاربران و مشتریان حاضر نباشند و یا نتوانند بابت آن پول یا هزینه ای را پرداخت کنند. برای اینکه این اشتباه بزرگ را مرتکب نشوید باید قبل از اجرای ایده از خودتان بپرسید آیا مشتریان حاضرند بابت این کسب و کار پول بدهند و یا امکان هزینه کردن برای آن را دارند؟

محصولی که مردم خواهان آن باشند تضمینی وجود ندارد که برایش حاضر باشند پول پرداخت کنند. البته این نگاه بدبینانه نیست چون باید احتمال همه چیز را در کسب و کار داد. خیلی از ایده ها با هدف رفع مشکل مردم ایجاد شده ولی نتیجه مالی و کسب درآمدی به همراه نداشته است چون مشتریان حاضر نبودند بابت رفع مشکلشان پولی پرداخت کنند. رفع یک مشکل مردم ، ضرورتا پولساز و با درآمد همراه نیست.

راه حل برای اطلاع از پولساز بودن ایده

به طور دقیق نمی توان گفت که فلان ایده چون جالب و خلاقانه است پس محصولش پولساز می باشد شاید مردم در صورت رایگان بودن بخواهند از آن استفاده کنند. باید به این درک و یقین برسید که مردم حاضرند بابت این محصول و خدمات تولیدی شما دست به جیب می شوند و پول خرج می کنند برای فهمیدن این موضوع چند شیوه وجود دارد :

– برخی از نمونه محصولات و خدمات خود را به صورت پیش فروش عرضه کنید تا به قول معروف،  بازار به دستتان بیاید.

– در مورد بودن یا نبودن محصولات مشابه تحقیق کنید و اگر محصول مشابه وجود دارد ببینید که آیا مردم برای تهیه آن محصول ، پولی پرداخت می کنند یا نه؟

– صحبت رودررو و یا با ایجاد نظرسنجی از مشتریان بخواهید حاضرند برای چه نوع خدمات و محصولاتی پول پرداخت کنند .

البته بهترین شیوه برای آگاهی از پولساز بودن یک ایده ، این است که تعدادی از آنها را به صورت نمونه تولید کرده و به بازار ارائه دهید و بازخورد آن را ببینید که آیا افرادی پیدا می شوند بابت آن پول پرداخت کنند؟ نتیجه و اطلاع از این موضوع، موجب کاهش ریسک در کسب و کار می شود.

۴- مهم نبودن یک ایده انتخابی

کسی که ایده کاریش برایش جذابیت نداشته و مهم نباشد و اصولا کسی که به کارش اهمیت ندهد امکان موفقیتش خیلی پایین است. کارشناسان بین اهمیت دادن و اشتیاق فرق قائل می شوند اشتیاق یک موضوع احساسی می باشد و فرضا برای تولید یک کالا و خدمات ضروری ، بود یا نبودش زیاد مهم نیست البته اگر اشتیاق باشد بهتر است ولی وجودش قطعی و ضروری نیست. ولی موضوع اهمیت دادن فرق می کند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  شروع کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

اهمیت دادن به کار یعنی تمام انرژی ، وقت و نیروی خودتان را صرف کار و تولید محصول می کنید و تا حصول نتیجه دست از کار نمی کشید. اهمیت ندادن، به مرور موجب از بین رفتن انگیزه و تلاش برای کار می شود. زمانی که به یک ایده اهمیت ندهید آن ایده را بعد از مدتی فرضا سه ماه ، شش ماه و نهایت یک سال کنار خواهید گذاشت و رها می کنید.

مهم نبودن یک ایده انتخابی ف موجب دلسردی در ادامه کار می شود. اگرچه اهمیت دادن به ایده همه چیز کار نیست ولی موجب ایجاد انگیزه برای ادامه کار و تحمل سختی ها در مسیر حرکت رو به جلو می شود.

۵- عدم توانایی در تشریح و توضیح ساده یک ایده

اگر ایده انتخابی را نتوانید به راحتی و سادگی تشریح و توضیح دهید شروع آن ایده کسب و کار یک اشتباه استراتژیک محسوب می شود دلیل عدم توانایی در تشریح ، به خاطر خام بودن آن ایده و یا ناآشنایی است، لذا نیاز به چکش داری دارد. البته ممکن است ایده آنقدر پیچیده و مبهم باشد که نتوانید شرح دهید و این دلیل بر این است که راه حل شما در راستای حل مشکل مشتریان نبوده و نیاز به تحقیق بیشتر دارد.

برای شفاف سازی ایده و تسلط بر آن باید با مشتریان و مردم صحبت کنید تا ایده را در راستای مشکل آنان ترسیم کنید اصطلاحا می گویند برای تصفیه و خالص کردن ایده نیاز به تجربه ، زمان و درک نیاز مشتری می باشد. اگر بتوانید به درستی مشکل و نیاز را درک کنید به راحتی می توانید راهی بهتر و ساده تر برای بیان و اجرای آن ارائه دهید.

انسان می تواند به درستی درباره چیزی اظهار نظر کند که شناخت درست و کامل از آن داشته باشد و هیچ نوع پیچیدگی در راستای آن برایش وجود نداشته باشد در این حالت است که متن ، زبان و رفتار با ایده همراه و همخوانی دارد.  و هر کسی که با ایده و کسب و کارتان ارتباط برقرار کند به راحتی آن را درک خواهد کرد.

عدم توانایی در توضیح و تشریح یک ایده، مشکل بزرگی در مسیر کسب درآمد بوده و باید این اشتباه و مشکل رفع شود.

سخن پایانی اشتباه در انتخاب ایده کسب و کار

مجموعه پنج اشتباه در انتخاب ایده که در بالا به آنها اشاره شد می تواند هر کسب درآمد آنلاینی را با مشکل مواجه کند لذا با آگاهی از این اشتباهات باید از خودتان بپرسید آیا این ایده ای که قصد راه اندازی و شروع یک شغل اینترنتی را دارم خوب و مناسب می باشد یا نه ؟ جواب صریح شما می تواند تضمین کننده موفقیت در مسیر کسب و کارتان باشد و اگر چنانچه یک یا چند از این اشتباهات ایده ای در آن وجود داشته باشد چه بسا که با چالش جدی مواجه شوید.

نکته مهم اینکه هر چه میزان اشتباه در ایده کمتر باشد از آن طرف، میزان موفقیت در کسب درآمد افزایش می یابد و این کاملا منطقی و طبیعی می باشد. البته همه اشتباهات ایده را نمی توان قبل از شروع به صفر رساند برخی از ایرادات را می توان در مسیر حرکت و اجرایی کردن ایده ، به مرور برطرف کرد. نکته آخر اینکه، داشتن ایده هر چند عالی ، مقدمه و گام اول می باشد و مباحث مهم  دیگر مثل تولید محصول و خدمات مشتری پسند و با کیفیت ، جذب مشتریان و اجرایی کردن ایده دارای اهمیت بیشتر هستند. به نظر می رسد که یافتن یک ایده چندان سخت نباشد ولی مهم تر از آن، تلاش و پشتکار برای اجرایی کردن و تحقق اهداف ترسیم شده برای آن ایده می باشد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.