بررسی شغل همکاری در فروش

شاید برایتان جای سوال باشد که شغل همکاری در فروش به عنوان یکی از مشاغل دائمی و پولساز مطرح است ؟ آیا می توان به عنوان روش کسب درآمد اینترنتی پایدار و دائمی روی آن حساب باز کرد ؟ اصلا چیزی یا جایی به نام کسب و کار و شغل محسوب می شود ؟ مجموعه این سوالات در باره همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینک ممکن است در ذهن هر کسی وجود داشته باشد .

با وجود انواع روش های کسب درآمد اینترنت ، همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته همچنان یکی از سریع ترین ، ساه ترین و برترین شیوه ها محسوب می شود . از این شیوه درآمدزایی به عنوان بازاریابی بر بستر اینترنت یاد می شود که درباره شغل دائمی بودن آن مناقشه است . برخی آن را شغلی موقتی و کوتاه مدت و برخی دائمی می دانند .

در این مقاله سایت پول یابی قصد دارم تا به بررسی شغل همکاری در فروش و نوع نگاه به آن بپردازم . در واقع می خواهم به این سوال جواب دهم که : آیا همکاری در فروش می تواند به عنوان یک شغل مطرح شود ؟ با ما همراه باشید .

آیا همکاری در فروش شغل است ؟

قبل از هر چیز باید کار ، شغل و شاغل را تعریف کنیم . طبق تعریف مرکز آمار ، کار ، هر فعالیت اقتصادی فکری یا بدنی است که به منظور کسب درآمد (نقدی و یا غیرنقدی) صورت پذیرد و هدف آن تولید کالا یا ارائه خدمت است . و شاغل ، افراد ۱۰ ساله و بیشتر (حداقل سن تعیین شده) که در هفته‌ تقویمی قبل از هفته‌ آمارگیری (هفته‌ مرجع) طبق تعریف کار، حداقل یک ساعت کار کرده‌اند و یا به دلایلی، به طور موقت کار را ترک کرده باشند .

همان‌طور که می‌بینید، تعریف شاغل از نظر مرکز آمار ایران بسیار سهل‌گیرانه است . در حدی که اگر شما تمام سال‌های قبل را بیکار باشید و در هفته‌ گذشته مثلاً یک بار یک نفر را سوار خودرو خود کرده و از او کرایه گرفته باشید، در گروه «افراد شاغل» قرار می‌گیرید .

اما تعریف شغل یا پیشه ، فعالیتی منظم است که در ازای دریافت پول انجام می‌شود . یک فَرد عموماً یک شغل را با کارمندی، داوطلبی، یا شروع کسب‌وکار آغاز می‌کند . مدت‌زمان یک شغل می‌تواند از یک ساعت (درمورد کارهای خاص) تا تمام طول عمر (مثلاً در مورد برخی قاضی‌ها) به درازا بکشد .

با توجه به این تعاریف ، معرفی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش به عنوان یک شغل ایرادی ندارد . اما با توجه به آمار و ارقام موجود ، جواب منفی است و نمی تواند شغلی پایدار و دائمی باشد . یعنی همکاری در فروش یک شغل و کسب و کار همیشگی نیست . دلیلش این است که نزدیک به ۹۵% از بازاریابان افیلیت مارکتینگ در کار خود شکست می‎خورند . خوب عدد ۹۵% رقم بسیار بزرگی است . پس عاقلانه نیست که در ابتدای کار، شغل خود را رها کنید و آن را انتخاب کنید .

شغل همکاری در فروش , افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) چیست و چه مزایایی دارد؟ , سیستم همکاری در فروش یا affiliate marketing

راهکار بازاریاب افیلیت مارکتینگ تمام وقت شدن

در بالا اشاره کردم که همکاری در فروش با توجه به ریسک پذیری بالا نمی تواند به عنوان یک شغل دائمی مطرح شود . اما به این راحتی هم نمی توان از این بازار پولساز و دست ‎نخورده که بسیار جای پیشرفت دارد، دست کشید و آن را رها کرد . راه چاره چیست ؟ راهش این است که جزو آن ۹۵ درصد شکست خورده نباشید و سعی کنید جزء آن ۵ درصد بازاریابان بسیار موفق افیلیت مارکتینگ شوید . حال ممکن است سوال کنید، که چگونه می‎توانم جزء آن ۵% شد؟ در این مقاله تلاش می شود با این سوال جواب داده شود . زمانی می توان به شغل همکاری در فروش نگاه خاص داشت که یک افیلیت مارکتر خوب باشید .

اگر قصد دارید در این حرفه موفق شوید باید قبل از ترک شغل فعلی ، مطابق با اصول عمل کنید . برای موفقیت در کسب و کار همکاری در فروش باید موارد زیر را لحاظ کنید :

۱- انتخاب عاقلانه بازار هدف

انجام این کار در ابتدا بسیار ساده به‎نظر می‎رسد، اما مشکل‌تر از آن چیزی است که تصور می‎کنید. با وجود اینکه بازارهای بکر بی‎شماری وجود دارد اما یافتن موقعیتی مناسب در یک بازار سودآور می‎تواند مشکل و چالش‌برانگیز باشد . بسیاری از بازارها رقابتی هستند، اما این دلیل نمی‎شود که شما نتوانید در این بازارها به درآمد اینترنتی مناسبی برسید .

قبل از شروع کار باید درباره بازار هدف خود تصمیم بگیرید . در این زمینه باید هم به علاقه‎های شخصی خود توجه داشته باشید و هم سعی کنید یک بازار هدف بکر و دست‎نخورده پیدا کنید . پیدا کردن یک بازار هدف مناسب که پتانسیل ایجاد درآمد را داشته باشد به ‎معنای این است که می‎توانید در آن بازار جایگاهی مناسب پیدا کنید . پایه‎های اقتدار خود را محکم کنید تا بتوانید روی بازاریابی افیلیت مارکتینگ به عنوان یک شغل تمام‌وقت حساب باز کنید .

در واقع شغل همکاری در فروش با این کار ساده ولی تعیین کننده نمود خارجی پیدا می کند . توصیه می شود فقط روی یک موضوع تخصصی متمرکز شوید و از تلاش برای فروش هر نوع کالایی اجتناب کنید .

بررسی عملکرد وب‌سایت‌های موفق

تجربه ثابت کرده وب‎سایت‎هایی که فقط روی یک بازار هدف متمرکز می‎شوند، موفق‎تر هستند . هنگامی که تازه شروع به ‎کار می‎کنید سعی کنید فقط روی فروش چند قلم کالای محدود متمرکز شوید . یعنی گام اول همکاری در فروش را با دقت بردارید . این امر کمک می‌کند درباره این محصولات اطلاعات کافی جمع کنید . این اطلاعات می‎توانند در هنگام تبلیغ مشخصات محصول به‎شما کمک شایانی کنند . کسب درامد با اجرای و رعایت اصولی این ریزه کارها افزایش و استمرار می یابد .

دلیل این موضوع این است که محتوای هدفمند بازدیدکنندگان هدفمند را جذب می‎کند . در این صورت احتمال اینکه محصولاتی که شما در وب‎سایتتان تبلیغ می‎کنید توسط بازدیدکنندگان خریداری شود، افزایش می‎یابد . به‎عنوان مثال وقتی که مطالب وب‎سایت شما حول موضوعاتی مثل کسب درآمد از اینترنت متمرکز باشد تبلیغ کالاهایی مثل لوازم بهداشتی و ارایشی انتخاب مناسبی نیست . اما اگر در این وب‎سایت تبلیغ کتاب های آموزش کسب و کار اینترنتی صورت بگیرید قطعا درصد موفقیت فروش افزایش می‎یابد .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایجاد شغل در اینترنت

نکته دیگری که در اینجا باید مدنظر باشد توجه‎کردن به میزان کمیسیون فروش است . به‎عنوان مثال بهتر است به بازار فروش اطلاعات دیجیتال توجه خاصی داشته باشید . این‎گونه محصولات کمیسیون فروش بسیار بالاتری دارند (بین ۱۰ تا ۷۵ درصد) که در مقایسه با کمیسیون فروش محصولات فیزیکی که معمولا زیر ۵ درصد است رقمی بسیار عالی به‎نظر می‎رسد . مزیت دیگر فروش این محصولات این است که، فروش اطلاعات دیجیتالی مثل کتاب‎های الکترونیک و غیره بسیار راحت‎تر از کالاهای فیزیکی است . زیرا افراد می‎توانند بلافاصله بعد از خرید یک محصول دیجیتالی ، فورا به آن دسترسی داشته باشند .

۲- خرید یک محصول قبل از تبلیغ آن

به‎عنوان یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ، موظف نیستید که هر محصولی را که تبلیغ می‎کنید، خریداری کنید . با این حال ناگفته پیداست که در واقع داشتن و استفاده از محصولاتی که تبلیغ می‎کنید برای ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر لازم است . نقد ‎و ‎بررسی محصولات راهی عالی برای افزایش اعتبار شما به‎عنوان یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ است .

به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی خود با مخاطبانتان به‎عنوان شخصی که از یک محصول استفاده کرده‎اید و از آن راضی بوده‎اید، یکی از بهترین راههای فروش آن محصول است . این امر به‎ویژه در محصولات دانلودی مثل کتاب‌های الکترونیک راحت‎تر و کم هزینه‎تر است و در ابتدای کار راه‎گشا می باشد .

می‎توانید به‎تدریج و با افزایش درآمدتان کالاهای سطح بالاتر را نیز خریداری کنید و کار خود را بیشتر گسترش دهید . البته به این نکته توجه داشته باشید که هر محصولی را که می‎خواهید به‎منظور تبلیغ خریداری کنید حتما باید در راستای بازار هدفی باشد که در آن فعالیت می‎کنید .

۳- دائما به دنبال فرصت‎های جدید باشید

اصلا فکر نکنید که می‎توانید به‎یکباره وب‎سایت خود را راه‎اندازی کنید . شما باید در مورد بازار هدف خود بسیار تحقیق کنید و همیشه به‎دنبال محتوای به‎روز درباره بازار هدف خود باشید . باید همیشه خبرهای به‎روز را در وب‎ساییتان منتشر کنید و به‎دنبال تبلیغ و فروش کالاهای به‎روز و جدید باشید . باید به‎صورت مداوم بر بازار محصولات جدید نظارت داشته باشید . آنها را تبلیغ کنید و بازخورد مخاطبان خود را مورد بررسی قرار دهید .

بعضی اوقات متوجه می‎شوید که زیر شاخه‎های جدیدی از بازار هدفتان وجود دارد که پتانسیل خوبی برای رشد دارند . می‎توان آنها را به‎عنوان بازار هدف جدیدی که مرتبط با بازار هدف اصلی است، درنظر بگیرید . فراموش نکنید که به‎صورت مداوم معیارهای بازاریابی خود را ارزیابی کنید . معمولا تبلیغات، توسط شرکت‌های تبلیغ‎دهنده (صاحبان کالا و خدمات) تهیه می‎شوند . این کار به‎ شما این امکان را می‎دهد که ببینید کدام یک از روش‎های تبلیغی بیشتر موثر هستند و کدام یک از آنها فقط پول و وقت شما را هدر می‎دهند .

با این روش شما می‎توانید بفهمید که مخاطبان شما به چه محصولاتی بیشتر علاقه‎مند هستند . استفاده از این روش مخصوصا زمانی اهمیت دارید که شما می‎خواهید بدانید که کدام یک از کمپین‎ها سودآور هستند . چون به‎هر حال قرار است برای این کمپینهای بازاریابی هزینه کنید، پس باید بدانید که کدام یک از آنها سودآور است .

۴- ایجاد محتوای باکیفیت برای بالا بردن ترافیک وب‎سایت تان

تولید و انتشار محتوا خون رگ‎های وب‎سایت شما است . بارگذاری مدوام مطالب منحصربه‎فرد، باارزش و مرتبط با بازار هدفتان بهترین راه برای به‎دست آوردن رتبه‎های بالا در گوگل است . سعی کنید با استفاده از مجلات تخصصی و به‎روز، عضو ‎شدن در کانال‎های خبری، عضو ‎شدن در تالارهای گفتگوی تخصصی و جستجوی جدیدترین محصولات و خدمات مرتبط با بازار هدفتان، در بازار هدف خود متخصص شوید .

در سایت خود می‎توانید جدیدترین اخبار را به اشتراک بگذارید . درباره مشکلات احتمالی و مرتبط با موضوع کاریتان راه‌حل و تاکتیک ارائه دهید . محصولات تبلیغی را در وب‎سایتتان به‎صورت تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید . بدیهی است که بررسی محصولات موجب ایجاد محتوای بسیار خوبی می‎شود . زیرا در این محتواها از کلمات کلیدی استفاده می‎شود که خریداران در صفحات گوگل جستجو می‎کنند . توجه کنید که این نوع از محتوا تا حد زیادی ساده‎ترین نوع محتوا برای کسب درآمد است . البته تولید محتوای مناسب برای سئو یک مهارت است که باید یاد بگیرید .

در واقع فرمول موفقیت در افیلیت مارکتینگ بدون توجه به بازار هدف تقریبا همیشه ثابت است . مهمترین کاری که شما باید به‎عنوان یک بازاریاب افیلیت مارکتینگ انجام دهید، تولید ترافیک یا بازدید برای سایت است . اگر در ابتدای کار نمی‎خواهید برای بالا‎بردن ترافیک وب‎سایت خود هزینه کنید می‎توانید از روش‎هایی مثل به اشتراک‎گذاری لینک بین وب‎سایت خود و دیگر وب‎سایت‎ها استفاده کنید . یا از ظرفیت شبکه‎های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیس‎بوک استفاده کنید .

اما اگر می‎خواهید برای این کار هزینه کنید می‎توانید با استفاده از تبلیغات پولی مانند تبلیغات پولی در فیس‎بوک، اجرای تبلیغ به ‎صورت بنر در وب‎سایت‎های دیگر و غیره ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید .

میزان جواب دهی شیوه‌های رایگان تبلیغات

استفاده از روش‎های رایگان هرچند کم‎هزینه است، اما بسیار روند کندی دارد . پس بهتر است از روش‎هایی استفاده کنید که سرعت کار شما را بالا می‎برند . در این صورت درست است که شما باید هزینه کنید اما بازدهی زیاد می‎تواند هزینه‎های صرف ‎شده را به‎ خوبی جبران کند و در ضمن موجب تسریع روند کاری شود .

اگر می‎خواهید مقالات شما در رتبه‎بندی گوگل جایگاه مناسبی داشته باشند از نظر تعداد کلمات، خساست به‌ خرج ندهید . میانگین تعداد کلمات مقالاتی که در گوگل رتبه‎های بالایی دارند ۲۰۰۰ کلمه است . دیگر آن زمان که محتواهای کم در گوگل رتبه‎های بالا کسب می‎کردند گذشته است . بنابراین سعی نکنید با این موضوع مبارزه کنید ، البته اگر می خواهید که شغل همکاری در فروش را انتخاب کنید .

۵- پیوستن به یک شبکه افیلیت مارکتینگ

بعد از اینکه بازار هدف خود را پیدا کردید، باید در یک شبکه همکاری در فروش عضو شوید . این‎گونه از وب‎سایت‎ها به‎عنوان رابطی بین بازاریاب افیلیت و فروشندگان کالا و خدمات فعالیت می‎کنند . حتی اگر شما محصولی برای ارائه نداشته باشید می‎توانید از طریق این وب‎سایت‎ها با فروشندگان کالا و خدمات ارتباط برقرار کرده و به کمپین بازاریابی آنها بپیوندید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از پاپ آندر خارجی

به‎عنوان مثال بسیاری از بازاریابان افیلیت با وبسایت آمازون همکاری می‎کنند . سعی کنید همیشه با تبلیغ‎دهندگانی کار کنید که معتبر باشند و نزد مردم دارای محبوبیت باشند . به این صورت می‎توانید از اعتبار آنها به‎نفع خودتان استفاده کنید و میزان فروشتان را بالاتر ببرید . زیرا مردم همیشه به برندهای معروف سریع‌تر و راحت‎تر اعتماد می‎کنند و دیگر لازم نیست شما وقت و هزینه‎ای برای اعتمادسازی صرف کنید .

ایجاد ارتباط موثر بین بازاریابان افیلیت مارکتینگ و تبلیغ‎دهندگان (صاحبان کالا و خدمات) بسیار مهم است . زیرا آنها می‎توانند اطلاعات مفیدی را که درباره محصولاتشان و منابعی که برای تبلیغ محصولاتشان در اختیار دارند را با بازاریابان به اشتراک بگذارند . توجه کنید که بازاریاب در نهایت قرار است به صاحب کالا سود برساند، بنابراین صاحبان کالا و خدمات باید تلاش کنند تا با بازاریابان رابطه برقرار کنند . بنابراین به‎دنبال برنامه‎هایی بگردید که شرکت‎های وابسته را ترغیب به‎برقراری ارتباط مستقیم با بازاریابان و ایجاد روابط سود‎آور می‎کنند .

توصیه می شود در این‌باره کاملا تحقیق کنید و شبکه‎ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد . اگر می‎خواهید بدانید که شغل همکاری در فروش به‎عنوان یک شغل تمام وقت مطرح است، باید سعی کنید برنامه‎ای را انتخاب کنید که در راستای بازار هدفی فعالیت می کند، که شما قصد دارید وارد آن شوید . در این صورت درصد موفقیت شما به میزان زیادی افزایش پیدا خواهد کرد .

۶- توجه ویژه به قدرت شبکه سازی

به هیچ وجه قدرت شبکه سازی را دست کم نگیرید . بازاریابان افیلیت مارکتینگ معمولا به ‎تنهایی کار نمی‎کنند . می‎توانید به ‎صورت آنلاین با سایر فعالان در این زمینه در ارتباط باشید . بهتر است بازاریابان افیلیت مارکتینگ به‎صورت شبکه‎ای با یکدیگر در ارتباط باشند . به این طریق آنها می‎توانند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند .

توصیه می شود که به‎دنبال برقراری ارتباط با سایر بازاریاب‎های شاغل در بازارهای هدفی مشابه بازار هدف خود باشید . زیرا این امر می‎تواند موجب ایجاد فرصت‎های تبلیغاتی متقابل شود .  ضمن اینکه تبادل تجربیات موجب افزایش آگاهی و شناخت بهتر بازار هدف می شود .

۷- شروع تبلیغ محصولات افیلیت

بعد از طی مراحل بالا، حال نوبت به تبلیغ کالاها و خدمات می‎رسد . به این ترتیب می‎توانید از بازاریابی افیلیت مارکتینگ درآمد اینترنتی کسب کنید . این کار را می‎توانید از طریق وبسایتتان که دارای ترافیک مناسب است انجام دهید . همچنین می‎توانید بین وب‌سایت و شبکه‎های اجتماعی خودتان لینک برقرار کنید و یا حتی می‎توانید از تبلیغات کلیکی نیز استفاده کنید . اجرای نوع تبلیغات به اختیار خودتان و با توجه به میزان بازدهی هر شیوه می توانید انتخاب کنید .

همه چیز در رابطه با همکاری در فروش , سایت های همکاری در فروش , همکاری در فروش با پورسانت بالا

بررسی شغل همکاری در فروش

از آنچه در بالا گفته شد حال می توان به این سوال جواب داد که آیا شغل همکاری در فروش پولساز بوده و به عنوان یک پیشه و کار مطرح است ؟ باید گفت که جواب مثبت است . بله می‎توان افیلیت مارکتینگ را به عنوان یک شغل تمام وقت و پولساز در نظر گرفت . به شرطی که یک سری اصول و قواعد اولیه را دانست و مرحله به مرحله پیش رفت .

نباید انتظار داشت که یک‌ شبه موفق شد . این کار نیز مثل هر کار دیگری قوانین خاص خود را دارد و تنها با پیروی از این قوانین است که می‎توان جزء ۵ درصد از بازاریابان موفق شد . قبل از اینکه شغل کنونی خود را رها کنید سعی کنید قدم‎های اولیه را بردارید و شروع به ‎کار کنید . نوشتن مطالب تخصصی در وب‎سایت را در اولویت قرار دهید .

دلایل استفاده از سیستم های همکاری در فروش

– درآمد زایی در کمترین زمان .

– نیازی به جواب دادن به کاربر نیست .

– فعالیت از خانه .

– کم کردن هزینه ها .

– انعطاف پذیری زیاد .

– سود و پاداش بر اساس نحوه فعالیت

سخن پایانی شغل همکاری در فروش

اگر قصد درآمد زایی از طریق سیستم همکاری در فروش را دارید، لازم است تا در گام اول یک وب سایت اینترنتی داشته باشید . سپس باید محصولاتی که طرفداران زیادی دارد را لیست کنید . در گام بعدی، باید در خصوص محصولات خود، محتوای عالی و تخصصی در سایت قرار دهید . این محتوا از هر لحاظ می بایست جامع باشد و به صورت یونیک تولید شود . با این روش ترافیک ورودی به سایت افزایش می یابد . در بین مقالات می توانید از محصولات خود برای معرفی استفاده کنید . با درج هر کدام از لینک ها با توجه به مطلب درج شده در سایت، کاربر ترغیب می شود تا بر روی محصول شما کلیک کرده و آنها را تهیه کند .

این راهکار کمی زمانبر است . لازم است تا کلمات کلیدی خود را شناسایی کرده و بر اساس آن محتوا تولید کنید . در این راستا می توانید با سایت هایی که در حوزه فعالیت شما، کار می کنند وارد مذاکره شده و لینک سایت خود را در ازای پرداخت مبلغی در سایت آنان قرار دهید .

نکته آخر شغل همکاری در فروش اینکه برای حرفه ای شدن و تبدیل این حرفه به یک شغل باید از تازه‎های بازار هدف خود باخبر باشید . به‎صورت روزانه در وب‎سایت و شبکه‎های اجتماعی محتوا منتشر کنید . از ایجاد ارتباط با سایر بازاریابان و تبادل لینک با آنها غفلت نکنید . صبر در این کار را همواره در نظر بگیرید و اصلا عجول نباشید  و اصول اولیه کسب و کار را رعایت کنید . پس توصیه می شود هم اصولی پیش بروید و هم صبر کافی داشته باشید تا از شغل همکاری در فروش به کسب درآمد پایدار و دائمی برسید .

مطلب پیشنهادی

چگونه با دیدن تبلیغ پول در بیاریم ، مشاهده تبلیغات اینترنتی ، کسب پول در ازای کلیک

راههای کسب درآمد با دیدن تبلیغات اینترنتی

افرادی زیادی هنوز وجود دارند که راههای کسب درآمد اینترنتی برایشان جای سوال است . …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.