شیوه کار سیستم همکاری در فروش

زمانی که صحبت از شیوه کار سیستم همکاری در فروش می شود ذهنمان به سمت لینک بازاریابی و یا لینک اختصاصی می رود در حالی که این فقط بخش کوچکی از همکاری در فروش یا بازاریابی واسطه ای می باشد . همکاری در فروش فقط به محصولات فیزیکی و دیجیتالی اختصاص ندارد بلکه دایره شمول آن خیلی بیشتر از اینهاست.

سیستم بازاریابی فروش ، همکاری در فروش و یا هر اسم دیگری که برایش به کار ببریم به چند مدل و هر مدل نیز به چندین صورت و شیوه اجرا میشود که در سایت پول یابی قصد دارم بر اساس تجربه کاری و تحقیق این شیوه را ارائه دهم امیدوارم برایتان مفید باشد. (نگاه کنید به مقاله: آموزش همکاری در فروش)

معرفی شیوه کار سیستم همکاری در فروش

همان طور که در بالا گفتم همکاری در فروش دارای مدل و شیوه های مختلفی است که در اینجا به دو مدل اصلی و کلی آن و نیز چند شیوه اجرایی از این مدل ها اشاره می کنم :

الف : مدل قدیمی و وب سایتی همکاری در فروش

در این شیوه یک سایت با برنامه نویسی مختص این کار ایجاد می شد و اقدام به جذب بازاریاب می کرد و بازاریابان از چند طرق مختلف اقدام به فروش می کردند. شیوه های یا ابزارهای فروش عبارت بودند از:

۱- لینک همکاری در فروش

معمولا سیستم همکاری در فروش در هر وب سایت یا کسب و کاری به صورت برنامه نویسی شده ایجاد می شود و دادن لینک همکاری در فروش متداول ترین و ساده ترین راه می باشد. در این شیوه همکاری در فروش شخص پس از ثبت نام، یک لینک مخصوص به خود را دریافت می کند و با آن لینک هر کس وارد فروشگاه شود و خرید کند، پورسانت به آن بازاریاب می رسد.

در این شیوه ممکن است بابت خرید یک محصول، یا عضویت در جایی مثلا همایش یا سمیناری ، و یا بابت سفارش خدماتی ، پورسانت به بازاریاب تعلق بگیرد. این سیستم همکاری طوری برنامه نویسی شده که دقیقا همه بازدیدهای ارجاعی از آن لینک اختصاصی را گزارش می دهد و هر خریدی که انجام شود ثبت می کند. حتی برخی سیستم ها از این هم دقیق تر عمل می کنند.

سیستم همکاری در فروش ، همکاری در فروش ، کسب درآمد با بازاریابی

در برخی سیستم ها، لینک بازاریابی طوری برنامه نویسی می شود که حتی اگر کاربر بعد از ورود خریدی انجام ندهد ولی با همان آی پی خود یک ماه بعد وارد سایت شود و خرید کند پورسانتش به بازاریاب می رسد. این کار موجب اعتماد بیشتر همکار فروش به سیستم می شود ضمن اینکه سیستم هم برای بازاریابش ارزش و اعتبار قائل است.

۲- دادن کد معرفی

روش دیگر دادن کد معرف یا شناسایی است . البته هر کسی که در اینترنت سابقه فعالیت داشته باشد با شنیدن کد معرفی ، بلافاصله به یاد زیرمجموعه گیری در سایت های کلیکی و یا هرمی و… می افتد ولی در همکاری در فروش هم کاربرد دارد .البته این شیوه به دلیل کارایی کم ، کاربرد و توسعه زیادی نیافت.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  340 کسب و کار خانگی

این دو شیوه همکاری در فروش، به برنامه نویسی ساده نیاز دارد و همه گیرتر می باشد. اساس همکاری درفروش در این مدل،  بر اساس فروشگاههای اینترنتی و ارائه خدمات و محصولات فیزیکی و دیجیتالی استوار است.

ب: مدل جدید همکاری در فروش اعتباری

پس از رشد همکاری در فروش قدیمی ، کم کم مدل جدید که کمی متفاوت تر از قدیمی ولی با الگوبرداری کامل از آن بود شکل گرفت در این مدل جدید نیاز به برنامه همکاری در فروش ویژه و خاصی نبود بلکه طبق توافقی که بین صاحب کار و بازاریاب صورت می گرفت همکاری در فروش انجام می شد.

هدف اصلی این مدل ، توسعه کسب و کار ، درآمد زایی بیشتر و شناخت بازارهای ناشناخته می باشد. البته در این شیوه اگرچه مدل هایی مثل فروش شارژ تلفن همراه را هم در بر می گیرد ولی فراتر از اینهاست . نمونه های از این مدل عبارتند از:

۱- شرکت های هاستینگ

شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست ، به خوبی به اهمیت سیستم همکاری در فروش پی بردند و وارد این بازار پولساز شدند . بسیاری از شرکت های ارائه دهنده هاست در ایران، مثل میهن وب هاست، میزبان فا و… از طریق همکاری در فروش معروف و موفق به جذب مشتری زیاد شدند.

۲- سایت های آپلود فایل یا کوتاه کننده لینک

بسیاری از سایت های کوتاه کننده لینک و یا آپلود فایل از طریق سیستم همکاری معروف شدند. سایت هایی مثل اپیزو ، آپلود بوی، فایل سل، فوریکا و… از طریق معرفی توسط دیگران شناخته شدند و الان کسب درآمد بالایی دارند.

۳- دادن اعتبار رایگان از طریق استارتاپ ها

شیوه جدید دیگر همکاری در فروش، دادن اعتبار رایگان می باشد برای نمونه می توان از اسنپ ، تپسی و الوپیک نام برد . این سه اپلیکیشن با کدی که در زمینه درخواست تاکسی و یا پیک موتوری در محل می دهند، می توان با آنها کسب درآمد کرد. این کار دو مزیت دارد اول اینکه اعتبار رایگان برای سفر دریافت می کنید و دوم اینکه، افراد بیشتری با این نوع سرویس آشنا می شوند .

۴- دادن درصد تخفیف در خدمات

شیوه دیگر همکاری در فروش در ازای گرفتن تخفیف اعمال می شود که به نوعی گرفتن اعتبار رایگان هم می باشد ولی با شکل و مدل دیگر اجرا می شود . برای نمونه در سایت ایوند در صفحه هر رویدادی که وارد شوید قسمتی با نام اعتبار رایگان دارد که از شما می خواهد تا لینکی را برای کسانی که می شناسید ارسال کنید تا ثبت نام کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کشف ایده‌های نوآورانه در کسب درآمد

شما ۴ درصد خریدشان را برای ثبت نام در این رویداد هدیه می گیرید و شما نیز با هر بار خرید دوستانتان ۶ درصد خریدشان از سایت هدیه می گیرید.  این یک شیوه نوین از همکاری در فروش است.

۵- درآمد بابت ارتقا کاربری

برخی از سایت ها و کسب و کارها هستند که با معرفی شما پورسانت پرداخت می کنند ولی اگر کاربر معرفی شده سطح خود را افزایش دهد بابت این هدیه می دهد . نمونه این کار در سایت میلرلایت سیستم ارسال ایمیل انبوه یا مارکتینگ وجود دارد میلرلایت بابت ارتقای سطح کاربری هر فردی که توسط بازاریابان معرفی شود ۲۰ دلار هدیه پاداش می دهد.

۶- معرفی به سایت های پیش بینی

این هم نمونه همکاری در فروش است که البته غیر قانونی می باشد ولی متاسفانه در اینترنت وجود دارد. برای نمونه سایت های پیش بینی فوتبال هستند که توسط افراد سرشناس فرضا اینستاگرامی به هواداران معرفی می شوند . برخی از افراد معروف اینستاگرام، از طریق لینکی که در بیو خود گذاشته اند قصد شراکت در سود حاصل از این کار را دارند . این نوع فعالیت ها نه مجوز لازم را دارند ونه قانونی هستند.

ج : همکاری کسب و کارها با یکدیگر

سومین مدل ، همکاری کسب و کارها با یکدیگر می باشد. این مدل همکاری دیگر کمتر بین یک شرکت یا سایت با یک نفر می باشد بلکه ،همکاری بین دو یا چند کسب و کار و استارتاپ با یکدیگر می باشد. در این شیوه، کسب و کارها با مذاکره کرده و با جلب اعتماد یکدیگر، توافق می کنند تا با همکاری کسب درآمدشان را بیشتر کنند.

در این نمونه همکاری در فروش ، طبق توافق شرکت ها یا استارتاپ ها محصولات و خدمات همدیگر را به اعضا خود ارائه می دهند و بابت آن پورسانت و سود خود را دریافت می کنند. در مدل سوم ، کسب و کارها سود به دست آورده از همکاری را طی توافق بین خودشان تقسیم می کنند.

نتیجه گیری از شیوه کار سیستم همکاری در فروش

از مجموع آنچه که در مورد شیوه کار سیستم همکاری در فروش گفته شد می توان اینگونه استنباط کرد که با گذشت زمان هم مدل های همکاری در فروش متنوع تر شد و هم شیوه های جدیدی تر ارائه شد . در آغاز بر اساس محصولات فیزیکی و دیجیتالی شکل گرفت و به مرور به خدمات ، اعتبار و توافق کسب و کارها منتهی شد.

همکاری در فروش در هر مدل یا شیوه ای که اجرا شود اگر اصول و ضوابط علمی آن رعایت شود به کسب درآمد بالا می انجامد. این سیستم کسب درآمد اینترنتی همیشه خواهان و طرفدار خود را داشته و بسیباری از کسب و کارهای اینترنتی، بقای و استمرار خود را مدیون آن هستند . البته همکاری در فروش همراه با بازار و پیشرفت تکنولوژی ، سعی می کند خود را به روز کند و با مدل های جدیدی در بازار بماند.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.