مخالفان همکاری در فروش اینترنتی

دیدگاه و نظرات مخالفان همکاری در فروش اینترنتی بر اساس عملکرد مدیران سیستم همکاری در فروش یا سایت های بازاریابی اینترنتی و نیز سالها تجربیات کار با این سستم ارائه می شود. در واقع مخالفان بازاریابی آنلاین بر اساس معایب و نواقصی که در آن مشاهده می کنند توصیه می دهند برای کار با این سیستم با احتیاط عمل کنید.

در مقاله ( موافقان همکاری در فروش اینترنتی ) نظر موافقان بررسی و بیان شد و در اینجا قصد دارم تا نظر مخالفان همکاری در فروش اینترنتی را بیان کنم افرادی که سیستم همکاری در فروش را به چالش می کشند و اعتقاد دارند وجود نواقص فراوان در این سیستم، سواستفاده از این نوع کسب درآمد اینترنتی را زیاد می کند.

دلایل مخالفان همکاری در فروش اینترنتی

مخالفان سیستم همکاری در فروش معتقدند در استفاده از این سیستم کسب درآمد از اینترنت و نیز سایر روش های کسب و کار اینترنتی باید با مطالعه و بررسی همه جوانب وارد شد و ذوق زدگی و یا تبلیغات زیاد نباید مانع از آگاهی به ایرادات این سیستم ها شود. علم به معایب و محاسن هر کسب و کار می تواند در ترسیم اهداف و به دست آوردن نتایج مطلوب کمک رسان باشد.

بر این اساس، این افراد به دلایل زیر با شیوه کسب درآمد اینترنتی همکاری در فروش مخالفت می کنند و معنقدند این سیستم همکاری در فروش چالش ها وایرادات زیر را دارد:

۱- زمان بر بردن کسب ترافیک

یکی از مولفه های مهم برای کسب درآمد از همکاری در فروش داشتن ترافیک مناسب می باشد چون بدون بازدیدکننده ، کسب درآمدی اتفاق نخواهد افتاد . برای کسب ترافیک فرضا از وبلاگ و یا سایت باید تلاش زیادی کرد مثلا تولید محتوای مناسب و تخصصی کرد و با رعایت مسائل فنی مثل سئو ، در درازمدت و به مرور موتورهای جستجو را جذب کرد .

مجموعه این فرایندها بسیار طولانی است و با رقابت شدیدی که این روزها بین افراد مختلف برای جذب بازدیدکننده وجود دارد کار سخت تر از گذشته هم شده است. به نظر مخالفان همکاری در فروش اینترنتی ، ایجاد ترافیک یا بازدیدکننده سایت و وبلاگ که منجر به کسب درآمد مناسب است زمانبر بوده و نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد.

۲- دزدی در همکاری در فروش

سیستم همکاری در فروش همان طور که در بالا ذکر شد با افزایش ترافیک و جذب بازدیدکننده به سمت سایت صاحب کالا و خدمات اتفاق می افتد در این بین ممکن است حوادثی روی دهد که نتیجه دلخواه حاصل نشود مثلا امکان دارد که همکاری شما دزدیده شود . از این رو ممکن است به دلیل ارجاعی که ایجاد کرده اید و بابت آن هزینه و انرژی صرف کرده اید اعتباری دریافت نکنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد میلیونی با پرورش ماهی قرمز

این نقص بزرگ اگرچه با نقاب گذاری UAL می تواند به پیشگیری از این اتفاق کمک کند ولی واقعیتی است که وجود دارد .

مخالفان همکاری در فروش ، معایب همکاری در فروش اینترنتی

۳- آسیب دیدن اعتبار با بد عمل کردن سیستم

شما پس از سالها فعالیت در اینترنت برای خود اعتبار کسب کرده اید و چه بسا که در موضوعات خاص اینترنتی محل رجوع کاربران اینترنتی باشید و یا کاربران و مخاطبان به شما اطمینان پیدا کردند . این اعتباری که برایش سالها زحمت کشیده اید ممکن است با همکاری بد با یک سیستم همکاری در فروش ، آسیب جدی ببیند و خدشه دار شود.

عملکرد بد برخی از سیستم ها به ویژه کلاهبرداری و یا ارائه محصولات و خدمات بی کیفیت، به دلیل معرفی و بازاریابی توسط شما، به اعتبارتان آسیب می زند چون کاربران با اطمینان به شما، این سیستمی را که معرفی کرده اید پذیرفته اند. لذا توصیه می شود برای جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند، سیستم های با کیفیت و خوشنام را برای کسب درآمد انتخاب کنید.

۴- عدم کنترل بر کیفیت محصولات

بازاریاب اینترنتی ، قصد فروش محصول و خدماتی را دارد که هیچ گونه نظارت و کنترلی بر میزان کیفیت آن ندارد و در واقع این عدم اطلاع از کیفیت محصول و خدمات، نقص بزرگ همکاری در فروش محسوب می شود. باید از کالا و خدماتی تعریف و تمجید کند که در اختیار ندارد و تنها باید به گفته صاحب کالا و خدمات اعتماد کند.

اگر برخی از کاربران و مشتریان بر فرض سوال داشته باشند به طور دقیق نمی توان جوابشان را داد و تضمینی از نظر کیفیت بالا ارائه داد.

۵- عدم پرداخت پول توسط برخی از سیستم ها

یکی از بزرگترین مشکلات بازاریابان اینترنتی این است که با سیستم و یا شرکتی همکاری داشتند و در زمان پرداخت دچار مشکل شدند و شرکت به دلایلی از پرداخت خودداری می کند. این کلاهبرداری اینترنتی کم هم نیست و بابت این موضوع خود سیستم همکاری در فروش و اعتماد به آن آسیب جدی دیده است و افرادی را از ادامه همکاری بازداشته است.

البته برای حل این مشکل راه حل و روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از این روش ها، برنامه همکاری در فروش مناسب و خوب را انتخاب کرد. از جمله نگاه به سابقه و خوشنامی شرکت، مشورت با سایر کاربران اینترنتی، بررسی میزان اعتبار در بین شرکتها، مشهور و برند بودن و…. توجه کرد. لذا باید با احتیاط و مطالعه کامل همکاری را شروع تا ضرر نکنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کارآفرینی و خلاقیت در کسب درآمد اینترنتی

۶- رقابت شدید بر روی سیستم های همکاری در فروش

زمانی که یک سیستم همکاری در فروش مناسب و یا عالی را پیدا می کنید همیشه رقابت شدید بین بازاریابان برای همکاری وجود دارد و تقریبا تمام اینترنت پر از لینک ها و محصولات و خدمات آن سیستم می شود. این رقابت شدید، در میزان کسب درآمد تاثیر می گذارد چون ممکن است کاربران و مشتریان این محصولات تبلیغی شما را قبلا خریده باشند و دیگر از شما نخرند.

وقتی بازار از محصولات و کالاهای یک شرکت همکاری در فروش پر شده باشد میزان فروش به همان نسبت بین بازاریابان تقسیم شده و چه بسا کسانی که ابزار تبلیغاتی قوی داشته باشند بر روی سطح درآمد سایرین تاثیر منفی گذاشته و نمودار فروش آنها را پایین بیاورند. داشتن بازاریاب زیاد برای سیستم اگرچه سبب ایجاد اطمینان از آن برند می شود ولی این تاثیر منفی و کم شدن فروش را به دلیل بازاریاب زیاد هم به همراه دارد.

۷- عدم اطلاع از خریداران و مشتریان

قانون ثابتی در تجارت وجود دارد که مشتری ها متعلق به تجار هستند ولی در سیستم همکاری در فروش اینگونه نیست. در سیستم همکاری در فروش فقط آمارها از تعداد محصولات و خدمات فروخته شده به شما اطلاع داده می شود فرضا چه تعداد فلش سی گیگ فروش رفته است ولی در بیشتر موارد اطلاع از اینکه چه کسی یا کسانی فروش را انجام داده اند ندارید. لذا بازاریابی برای فروش دوباره کار بسیار سختی است چون نمی دانید به کسی که پیشنهاد خرید می دهید ، آیا قبلا آن را خریده یا نه؟

نکته کلیدی دیگر اینکه شما به دلیل فروش یک محصول، هیچ اطلاعی از مشتریان ندارید و نمی توانید مجددا پیشنهاد خرید کالا و خدمات دیگر را به او بدهید چون تنها سیستم ، اطلاعات ارتباطی از قبیل ایمیل و شماره تلفن را دارد و معمولا در اختیار بازاریابان قرار نمی دهد لذا امکان فروش دوباره به مشتریانتان را ندارید.

سخن پایانی مخالفان همکاری در فروش اینترنتی

مجموعه ایرادات و نواقصی که در بالا آمد برخی از دیدگاههای شاخص و مهم مخالفان همکاری در فروش اینترنتی بوده است و آنها موارد دیگری مثل: ندادن سود کامل از فروش، امکان تعطیلی بدون اطلاع و یک باره همکاری در فروش، نداشتن امکان قیمت گذاری و اعمال تخفیف در سیستم ، وضع قوانین سختگیرانه و…را هم ذکر می کنند و توصیه می کنند باید با دقت و مطالعه همکاری در فروش را شروع کرد.

این افراد راه اندازی فروشگاه شخصی و فروش مستقیقم کالا و خدمات را راهکار مناسب تری می دانند. نکته پایانی اینکه در انتخاب سیستم همکاری در فروش ، باید این نواقص و ایرادات را هم مدنظر قرار دهید تا در مسیر همکاری و کسب درآمد از اینترنت دچار مشکل نشوید و یا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

مطلب پیشنهادی

کار تولیدی با پول کم ، کسب و کار زودبازده ، کار تولیدی پولساز

شروع کار تولیدی با پول کم

کسب پول و سرمایه کار راحتی نیست لذا راه اندازی کسب و کار با پول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.