راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ

آگاهی از راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ و یا شبکه های اجتماعی از این نظر اهمیت دارد که بین کسب درآمد اینترنتی و میزان بازدید، یک رابطه تنگاتنگ و دو جانبه وجود دارد یعنی تصور افزایش بازدید سایت برای کسب درآمد بیشتر تصور درست و معقولی می باشد . معمولا سفارش تبلیغات و یا افزایش فروش برای سایت ها و وبلاگ هایی است که بازدید کننده داشته باشند، وقتی بازدیدی نباشد کسب درآمد از اینترنت هم اتفاق نمی افتد.

علاوه بر بازدید یک موضوع دیگر که در ایران دارای اهمیت است کسب رتبه بالای آلکسا می باشد لذا تصمیم گرفتم تا در این مقاله به صورت ساده و کاربردی راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ و همچنین موضوع کسب رتبه در آلکسا را توضیح دهم امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ

یک اصل مهم و ساده وجود دارد، اینکه سایت و وبلاگی که بازدید ندارد کسب درآمد اینترنتی هم ندارد و انگار وجود خارجی ندارد سایتی و وبلاگی ارزشمند است که دارای بازدید کننده باشد و از آن مهم ترین سایتی دارای اعتبار است که بازدید کننده هدفمند داشته باشد. بازدید کننده هدفمند به قول بازیابان حرفه ای ، چند چیز مثل : پول ، افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی بالا را با خود به همراه دارد.

برخی معتقدند اگرچه تعداد بازدیدکنندگان سایت و وبلاگ مهم است ولی کیفیت محتوا و سطح مخاطبین آن از همه چیز مهمتر و با اهمیت تراست چون این فاکتورها به دنبال خود بازدید کننده هدفمند را می آورد. البته باید توجه کنید که تعداد مخاطبین واقعی که در واقع شاخص تعداد بازدید کنندگان می باشد با تعداد شاخص رتبه آلکسا یکسان نیست و با هم فرق دارند.

افزایش بازدید سایت و وبلاگ ، شیوه افزایش بازدید سایت و وبلاگ ، آموزش افزایش بازدید
بیش از آنکه به فکر افزایش رتبه سایت و وبلاگ در آلکسا باشید باید به دنبال افزایش رتبه در موتور های جستجوی به ویژه گوگل با شیوه های اصولی و قانونی بود

اگر برایتان تعداد مخاطبین سایت و وبلاگ مهم است به دنبال ، راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ اصولی و علمی باشید ولی اگر برایتان رتبه سایت مهم است به دنبال کسب رتبه آلکسا باشید. برای اینکه فهم این مطلب ساده شود در طی دو بخش این موضوع را شرح و تفسیر می دهم تا به صورت ملموس تر قابل درک باشد:

۱- شیوه راههای افزایش بازدید وبلاگ و سایت

بخش اول اختصاص به راههای افزایش بازدید سایت به صورت اصولی دارد و برای کسانی که به دنبال افزایش تعداد بازدید کنندگان و مخاطبان سایت و وبلاگ خویش هستند و رتبه آلکسا زیاد معنا و مفهومی ندارد، کاربرد دارد. توجه کنید شیوه هایی که در اینجا ارائه می شود کاملا علمی بوده و در افزایش کسب درآمد اینترنتی هم تاثیر زیادی دارد.

راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ عبارتند از:

– تولید محتوا

هیچ چیز به اندازه تولید محتوای اصیل ، منحصر به فرد ، تخصصی در رشد و ارتقای سایت اهمیت ندارد. محتوا پادشاه است و موتورهای جستجو و به ویژه گوگل برای تولید محتوای تخصصی که کپی نباشد اهمیت فوق العاده زیادی قائلند. بهترین و زیبا ترین سایت و وبلاگ از نظر ظاهر و فنی ، اگر محتوا نداشته باشند بازدید نخواهند داشت. تا می توانید محتوای سبز و مقالات تخصصی مفید و کاربردی تولید کنید.

اهمیت تولید محتوا برای سایت و وبلاگ چنان زیاد است که عده ای سایت و وبلاگ بدون محتوا را بی ارزش می دانند.

– انتشار دائمی مطالب

 یکی دیگر از راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ با هدف افزایش کسب درآمد اینترنتی ، استمرار و پیوستگی در انتشار مطالب و محتواها می باشد . اینکه یک روز بیایید بیست الی سی مطلب ارسال کنید و بعد تا هفته ها سایت و وبلاگ را به روز نکنید زیاد خوشایند نیست . سعی کنید سایت و وبلاگ را مرتب و در ساعات مشخصی به روز کنید.

حتی اگر شد روزی با یک پست سایت و وبلاگ را به روز کنید . نظم دائمی در انتشار مطالب ، ضمن اینکه سایت و وبلاگ شما را در نظر بازدید کنندگان زنده و پویا نگه می دارد این پیام را به موتورهای جستجو می رساند که مرتب برای ایندکس کردن سایتتان بیایند. خلاصه اینکه نظم در انتشار محتوای دائمی یکی از فاکتورهای مهم رشد سایت تلقی می شود.

–  انتخاب درست عنوان مطالب

در انتخاب عنوان مطالب و محتواها دقت کنید و آنها را متناسب با متن ارسالی انتخاب کنید و در عین حال ، دارای جذابیت جهت تحریک کاربران برای خواندن متن هم باشد . البته از عناوین غیر واقعی ، اغراق آمیز و فریبنده هم باید اجتناب کرد. عنوان در عین حالی که جذاب است بیانگر محتوای داخل متن و همچنین محرک کاربران برای کلیک کردن و ورود به سایت و وبلاگ هم باشد. موتورهای جستجو عناوین مطالب را بیشتر نشان می دهند و به آنها توجه دارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ساده ترین روش های کسب درآمد از اینترنت
– انتخاب درست کلمات کلیدی

اگرچه در سالهای اخیر به دلیل برخی سوءاستفاده ها از اهمیت و جایگاه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو کاسته شده است با این حال بی تاثیر هم نیست. لذا سعی کنید کلمات کلیدی درست و با توجه به محتوای متن را انتخاب کنید. از تکرار بی مورد کلمات کلیدی پرهیز کنید و توجه داشته باشید که زیاده روی در این کار ، نتیجه معکوس خواهد داشت. کلمات کلیدی انتخابی باید مناسب با روند تولید محتوا در سایت و وبلاگ باشد .

کلمات کلیدی( Keywords)  به نوعی متصل کننده  متن و محتوای وبسایت و وبلاگتان با عبارت مورد جست و جوی کاربر است. به بیان دیگر موتورهای جست وجو و به طور خاص گوگل برای فراهم کردن پاسخ مناسب به جستجوی کاربر، کلمات کلیدی وبسایت ها و وبلاگ ها را بررسی می کنند.

علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا ، باید به استفاده از کلمات کلیدی در معرفی کلی سایت و وبلاگ هم توجه کرد. متا تگ ها یا برچسب‌ها اطلاعاتی هستند که برای بهتر فهماندن مطالب و جزئیات هر صفحه به موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دو صورت ، متا تگ کلمه کلیدی (keyword meta tag) و متا تگ توصیف صفحه (meta tag description)می باشند که باید مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود.

– استفاده صحیح از نقشه سایت

نقشه سایت Sitemap یک فایل متنی است که با پسوند XML ذخیره می شود و در این فایل، آدرس صفحات سایت و وبلاگ قرار می گیرد. داشتن نقشه سایت برای هر سایت و وبلاگی الزامی و حیاتی می باشد . این فایل جزو مهمترین فاکتورهای اصلی سئو  یا بهینه سازی وبلاگ و سایت محسوب می شود  که از طرف گوگل اعلام شده است. همچنین نقشه سایت (سایت مپ) می تواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت مانند آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل شود.

معمولا نقشه سایت به صورت هوشمند و درست برای همه وبلاگها تولید می شود و کاربران وبلاگنویس نیاز به اقدام خاصی ندارند ولی دارندگان وب سایت باید آن را ایجاد کنند. نکات مهم در نقشه سایت این است که فایل نقشه سایت (sitemap.xml) باید روی هاست و پوشه اصلی فایل‌ها قرار گیرد و تمام آدرس‌ها در نقشه سایت باید مربوط به یک دامنه باشند و حداکثر طول مجاز برای یک آدرس ۲۰۴۸ کاراکتر است.

– استفاده از قالب بهینه شده

وب سایت و وبلاگتان از هر نوعی که باشند باید دارای قالب بهینه شده باشند. قالب ها به جز زیبایی، از نظر کارایی (کاربر پسند بودن) و سازگاری با موتورهای جستجو (سئو) نیز بسیار اهمیت دارند چون قالب های وب سایت و وبلاگ ارائه دهنده محتوای صفحات برای بازدید کنندگان و موتورهای جستجو می باشند.

از طرفی ، هر روز تعداد کاربران موبایل وب سایت  ، از تعداد کاربران دسکتاپ بیشتر می شود، هر وب سایتی باید در طراحی قالب سازگاری لازم را با انواع دستگاه ها با اندازه صفحات متفاوت را داشته باشد. برای سرویس دهی به کاربران موبایلی وب سایت سه راه وجود دارد: یکی تهیه نسخه موبایلی وب سایت، تهیه app  و دیگری استفاده از طراحی Responsive یا واکنش گرا.

 گوگل نیز به صاحبان وب سایت ها استفاده از طراحی واکنش گرا را پیشنهاد می دهد. این راه حل بسیار ساده تر و کم هزینه تر از سایر گزینه ها است. با یک قالب واکنش گرا صفحه وب سایت به اندازه صفحه نمایشگر کاربر تغییر اندازه می دهد و المان های صفحه را نیز متناسب می سازد.

– مشارکت در نظر دادن

شیوه نظر دادن در وبلاگ ها در گذشته خیلی رواج داشت و امروزه از مقدار آن کم شده اما باید توجه کنید که همچنان نظر دادن در وبلاگ ها و وب سایت ها دارای تاثیر زیادی می باشد. البته مشارکت درست و صحیح در بخش نظرات سایت ها و وبلاگهایی که بخش نظراتشان در همان صفحه مطلب اصلی قرار دارد ، منظورمان می باشد. چون برخی وبلاگها پنجره جدیدی برای بخش نظرات باز می کنند که در این حالت تاثیر کمتری دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  تبدیل بازدیدکننده به مشتری و کسب درآمد
– توجه به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی

مدیران وب سایت ها و وبلاگها برای افزایش میزان بازدید حتما از شبکه های اجتماعی پر مخاطب مثل فیسبوک ، توئیتر ، اینستاگرام ، لینکدین و پیام رسان های موبایلی مثل واتس آپ و تلگرام برای معرفی وبلاگ ، وبسایت و مطالب آنها ، استفاده کنند.

این شبکه های اجتماعی به دلیل اقبال و حضور زیاد کاربران و مخاطبان اینترنتی باید به طور مستمر مورد استفاده قرار گیرد .

– سایر راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ

علاوه بر موارد بالا می توانید با لینک دادن داخلی در بین محتواها به سایر مطالب وبلاگ و سایت خودتان ، گرفتن بک لینک از سایر سایت ها و وبلاگها و به ویژه بک لینک های ارزشمند ، فعال کردن جعبه و یا قسمت محبوب ترین مطالب و پرببیننده ترین محتواها در سایت و وبلاگ ، فعال کردن اشتراک گذاری محتوا به شبکه های اجتماعی در داخل محتواهای منتشر شده ، میزان بازدید را افزایش خواهد داد.

همچنین ، با تبدیل کردن بازدیدکنندگان گذری به مخاطبان ثابت و دائمی از راه فعال کردن امکان دنبال کردن و یا ارسال خبرنامه ، گرفتن ایمیل کاربران و ارسال برخی مطالب و محتواهای جذاب ، هم تاثیر گذار می باشد.

۲- راههای افزایش رتبه سایت و وبلاگ در آلکسا

نمی دانم چه اتفاقی افتاده که رتبه آلکسا در بین کاربران ایرانی فوق العاده دارای اهمیت است و برای کسب رتبه ، دست به هر کاری می زنند. واقعیت این است که ، رتبه آلکسا هیچ تاثیر ، اهمیت و اعتباری ندارد و این رتبه بندی صرفا ، تخمینی ، حدودی و حدسی بوده و دقیق نمی باشد. شاید مهم‌ترین شیوه سایت الکسا برای تخمین رتبه سایت‌ها، رصد فعالیت‌های افرادی است که تولبار اختصاصی آلکسا Alexa Toolbar را بر روی مرورگر خود نصب کرده‌اند.

رتبه آلکسا فقط در ایران ، هند، چین، پاکستان به عنوان یک شاخص ارزیابی مطرح است و در سایر کشورهای جهان، عموما اهمیتی برای آمار غیرعلمی الکسا قائل نیستند. نکته عجیب اینکه در ایران حتی متاسفانه برخی از سایت‌ها برای تقلب و دستکاری آمار آلکسا، هزینه نیز پرداخت می‌کنند و راههای مختلف کسب رتبه آلکسا تبلیغ هم می شود.

کسب رتبه بالا در آلکسا

اگر با وجود این دلایل قانع نشده اید و همچنان اصرار دارید که رتبه الکسای سایت و وبلاگ خود را افزایش دهید، توصیه اول این است که به هیچ وجه ، فریب تبلیغات فراوان اینترنتی و افراد سودجو را نخورید ، اصلا نیازی به پرداخت هزینه و پول اضافی هم نیست، چون راههای افزایش رتبه آلکسا به صورت رایگان کم نیست.

برای تحقق این کار کافیست که بر روی مرورگر خود تولبار الکسا را نصب کنید و پس از ۳ ماه افزایش محسوس رتبه سایت و وبلاگ خود را مشاهده کنید. می توانید این پیشنهاد را به دوستان و فامیل هم بدهید و آنها وبلاگ و سایت شما را با این روش در مرورگرشان باز کنند.

هرچه تعداد مخاطبینی که تولبار الکسا را نصب کنند زیاد باشد،  رتبه سایت و وبلاگتان بالاتر می رود، یعنی از نظر آلکسا رتبه سایتی  که فرضا روزی ۵۰ بازدیدکننده واقعی دارد و ۱۰ نفر از آن‌ها تولبار را نصب کرده‌اند، بالاتر از رتبه وبلاگی است که روزی ۲۰۰ بازدیدکننده واقعی دارد ولی تنها ۳ نفر از آن‌ها تولبار را نصب کرده‌اند.

باز هم تاکید می شود حتی اگر آمار برایتان مهم است به رتبه‌بندی الکسا زیاد تکیه نکنید و کار اصلی خود را انجام دهید.

سخن پایانی راههای افزایش بازدید سایت و وبلاگ

اگر واقعا به دنبال افزایش تعداد بازدید کننده و مخاطبان هدف برای سایت و افزایش کسب درآمد اینترنتی هستند ، به توصیه های بخش اول این مقاله عمل کنید و به صورت اصولی کار کنید و در این میان به تولید محتوا به عنوان رکن اصلی پیشرفت و رشد سایت در گوگل توجه کنید . با رعایت این قواعد ، به مرور زمان بازدید کننده به سمت سایت و وبلاگتان سرازیر می شود و درآمد اینترنتی را به همراه خواهد آورد.

اما اگر کسب رتبه در سایت آلکسا برایتان مهم است ، به بخش دوم این مقاله توجه کنید و به آن عمل کنید. ولی بدانید کسب بهترین رتبه در آلکسا ، تاثیر زیادی در افزایش کسب درآمد از اینترنت ندارد چون بازدیدکنندگان باید هدفمند به طرف سایت و وبلاگ جذب شوند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.