راههای افزایش رتبه آلکسا

تکنیک ها و راههای افزایش رتبه آلکسا از این نظر اهمیت دارد که یک حس خوب و مثبت به مدیران کسب و کارها داده و از طرفی در بین کاربران به عنوان یک امتیاز جهت ارزیابی اعتبار وب سایت محسوب می شود. معمولا سایتهای دارای رتبه بالای آلکسا حداقل در ایران نزد کاربران به عنوان ملاک سنجش مطرح هستند و فروشگاهها و سایتهای معتبر را از این طریق هم تشخیص می دهند.

البته درباره نوع رتبه بندی و میزان دقت آن حرف و حدیث بسیار است و اگر صادقانه و بدون حب و بغض بخواهیم نظر دهیم در برخی زمینه حق دارند ولی خوب با ابزارهای فعلی چاره نیست که به عنوان یک معیار لحاظ کنیم . به همین دلیل و اینکه راههای افزایش رتبه آلکسا به صورت اصولی ، علمی و هدفمند چیست؟ در سایت پول یابی تصمیم به آموزش آن گرفتم

اهمیت شناخت راههای افزایش رتبه آلکسا

شاید اگر بتوان یک چیز را در این دنیای در حال تغییر مداوم ، قابل اعتماد دانست عدد و ارقام باشد و یکی از راههای گرفتن آمار نسبتا دقیق و قابل اعتماد از وبسایت ها در مقایسه با رقبا ، رتبه آلکسا است. راهی جز افزایش رتبه آلکسا برای در دید بودن و کسب درآمد بیشتر وجود ندارد. از طرفی رتبه آلکسا از جمله ملاک ها و شاخص هایی است که در دید همگان قرار دارد. و مشتریان و بازاریابان سایتتان را از این طریق محک و ارزیابی می کنند. لذا دانستن رتبه بندی الکسا برای کسب درآمد اینترنتی و هم سفارش تبلیغات اینترنتی دارای اهمیت است .

البته همان طور که گفته شد آلکسا دقیق نیست ولی امکان تخمین را به مشتریان می دهد. به همین دلیل صاحبان کسب و کار به جد به دنبال کسب رتبه های تک رقمی و یا دو رقمی هستند. سایت الکسا هر روز میانگین تعداد بازدیدکنندگان و بازدید از صفحات هر سایت در طول سه ماه گذشته را برآورد می‌کند. وب‌سایتی که مجموع بازدیدکنندگان و بازدید بیشتری در طول سه ماه اخیر داشته باشد، رتبه ۱ را دریافت می کند و وبسایتی که کمترین بازدیدکننده و بازدید را دارد، رتبه‌ای نزدیک به ۳۰ میلیون را دریافت خواهد کرد.

تاریخچه سایت آلکسا

وبسایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب به نام‌های بروستر کیل  Brewster Kahle و بروس گلیت Bruce Gilliat را اندازی شد. نام  سایت الکسا برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است. یک وبگاه آنالیز ترافیک سایتها ، و یکی از شرکت های زیر مجموعه آمازون در سانفرانسیسکوی آمریکاست.

شرکت الکسا دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همچنین الکسا برای مدیران وبسایت‌ها امکانات فراوانی قائل شده است نظیر نمایش تعداد بازدید کننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و.

رتبه الکسا بعد از پیج‌ رنک گوگل، برای صاحبان وب‌سایت‌ها اهمیت زیادی دارد و به عنوان ملاک و معیار ارزیابی سایت مورد توجه است.

راههای افزایش رتبه آلکسا

پارامترهای زیادی در محاسبات آلکسا لحاظ می شود که مهم ترین ترین آن ها، میزان بازدید از وب سایت توسط کاربران اینترنتی می باشد. نکته مهم و کلیدی همان طور که در بالا هم اشاره شد ، افزایش رتبه الکسا برای وب سایت می تواند حس مثبتی در مشتریان و مدیران کسب و کارها ایجاد کند.

راههای افزایش رتبه آلکسا ،  کسب رتبه بالای آلکسا ، اهمیت رتبه آلکسا
کسب رتبه خوب در آلکسا به عنوان یک معیار ارزشمند جهت ارزیابی وب سایت ها از نظر ترافیک نزد کاربران ایرانی مطرح است .

با این مقدمه مهم ترین راههای افزایش رتبه آلکسا به صورت اصولی و حساب شده ،عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل شکست در کسب درآمد اینترنتی

۱- نصب نوار ابزار آلکسا در مرورگر

در گام اول، باید نوارابزار سایت الکسا را بر روی مرورگر وب خود  Chrome، Firefox، Internet Explorer  و… نصب کنید. بعد از نصب نوار ابزار، حتماً وب‌سایت خودتان را به‌عنوان Home Page  در آن مرورگر قرار دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر ، دوستان، فامیل و آشنایان را تشویق کنید همین کار را برایتان انجام دهند . پس از مدت کوتاهی تاثیر شگرف آن را خواهید دید. هر چه تعداد نصب نوار ابزار بیشتر باشد تاثیرگذاری آن بیشتر و سریع تر خواهد بود.

۲-  فعال کردن  Alexa Rank Widget

Alexa Rank Widget  یکی از پلاگین‎های موجود در وردپرس می باشد. وجود این widget  در وب‌سایت موجب می‌شود حتی کاربران اینترنتی که نوارابزار الکسا را بر روی مرورگر خود  نصب نکرده اند ، با کلیک بر روی آن موجب افزایش رتبه الکسای سایتتان می شود. حتی در کوتاه مدت هم ، وجود این widget باعث افزایش رتبه الکسا به‌صورت جهشی خواهد شد.

۳- تولید محتوای تخصصی و مفید

همیشه تلاش کنید تا محتوای دارای نوآوری ، تخصصی و ایده‌های خلاقانه در وب‌سایت منتشر کنید تا به‌این‌ترتیب از روش درست جذب مخاطبان در درازمدت بهره ببرید. مطمئن باشید که انتشار مطالب کپی شده و نامرتبط نتیجه‌ عکس خواهد داشت و کمکی در رشد سایت نخواهد کرد. اطلاعات و تجربه‌هایی که تاکنون در مورد الکسا و سئو کسب کرده‌اید را در وب‌سایت خود به اشتراک بگذارید.

تمام مدیران سایت‌ها به دنبال افزایش رتبه الکسا هستند و قطعاً انتشار مطالب تخصصی و محتوای سبزموجب افزایش ورودی به طرف وب‌سایت خواهد شد. همیشه باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید و هیچ وقت وب سایت خاموش وساکن نباشد. در صورت نداشتن محتوای جدید ، می‌توانید مطالب قبلی را مکرر به روزرسانی کنید و یا با فاصله زمانی کم مطالب جدید منتشر کنید.

دقت کنید اگر وب سایت زنده و به روزی داشته باشید، مشتریان و مخاطبان دائمی خود را نگه خواهید داشت و این موضوع درنهایت به افزایش رتبه الکسا کمک خواهد کرد . محتوا پادشاه است پس همیشه در تولید و انتشار آن تلاش کنید.

۴- تشویق کاربران و مخاطبان سایت به استفاده از RSS

RSS  یک ابزاری است که به‌محض انتشار مطلب و محتوای جدید توسط شما در سایت، آن را بلافاصله به مخاطبان مدنظرتان اطلاع می‌دهد. این ابزار با این کار موجب افزایش بازدید سایت و در نهایت هم  افزایش رتبه الکسا خواهد شد.

۵- استفاده هوشمندانه از سایت های پر بازدید

می توانید با ترفندهایی در برخی سایتها اقدام به تبلیغ و یا معرفی سایت خودتان کنید فرضا می‌توانید در گفتگوهایی که در انجمن ها و فروم های وب‌سایت‌های پربازدید شکل می‌گیرد شرکت کنید و نظرات مفید مرتبط با کسب وکار خود در آنجا قرار دهید. فقط در قرار دادن تعداد لینک به وب‌سایت خود زیاده‌روی نکنید تا به‌عنوان اسپمرspammer  شناخته نشوید.

یکی از راهها این است که فرضا در پروفایل کاربری خود در این فروم‎ها لینک وب‌سایت خود را قرار دهید. دادن نظرات مفید و یا شرکت کردن در مباحث علمی و جدی مرتبط با کسب و کارتان می‌تواند مخاطبان بسیاری را برای شما بیاورد که درنهایت موجب افزایش رتبه الکسا خواهد شد.

 البته راههای دیگری هم وجود دارد مثلا می‌توانید لینک‌های تبلیغاتی مناسب در وب‌سایت‌های پرطرفدار قرار دهید که این موارد هزینه بر می باشد و باید ببینید که آیا از نظر مالی توان هزینه کردن را دارید یا نه؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مدیریت موثر سایت کسب درآمد

۶- سئو یا بهینه سازی سایت

درصورتی که مطالب و محتواهای تخصصی منتشرشده در سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل، بهینه‌سازی شده باشند، در نتایج موتورهای جستجو در رتبه‌های بالاتری دیده خواهند شد. این اتفاق ورودی به سایت را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد و درنهایت موجب افزایش رتبه الکسا می‌شود.

البته بهینه سازی و سئو یک کار زمانبر و همراه با صبر و حوصله فراوان است ولی تاثیر آن در افزایش رتبه سایت در گوگل و آلکسا چشمگیر و فوق العاده می باشد. یکی از بهترین راهها و تاثیر گذارترین روش ها برای ارتقای سایت توجه به خاص به سئو می باشد.

۷- ساخت نوار ابزار اختصاصی برای سایت

اگر تخصص و مهارت لازم را دارید می توانید برای مشتریان و مخاطبان سایت خود ، نوار ابزار اختصاصی سایت بسازید و تاثیر بالای آن را در میزان رشد سایت ببینید. این کار یکی از شیوه های مفید برای افزایش رتبه آلکسا است منتهی تشویق کردن کاربران سایت به نصب آن یک دغدغه و چالش بزرگ برایتان محسوب می شود.

می‌توانید لینک این نوارابزار اختصاصی را در وب‌سایت قرار دهید و یا لینک‌های شبکه‌های اجتماعی خود مثل فیس‎بوک و … را نیز در آن قرار دهید. اگر امکانات خوبی را در این نوار ابزار تعبیه کنید استقبال کاربران برای نصب آن بیشتر خواهد بود.

۸- تشویق کاربران به نظر دادن در باره سایت شما در آلکسا

البته این کار کمی سخت است چون راضی کردن کاربران برای رفتن به آن صفحه و نظر دادن دردسرهای خاص خودش را دارد ، ولی به امتحانش می ارزد. افزایش تعداد نظرات پروفایل وب سایت در سایت الکسا، می‌تواند تأثیر بسیار خوبی  در افزایش رتبه الکسا داشته باشد.

به تجربه ثابت شده که با درخواست از مشتریان دائمی و یا دوستان صمیمی خود می توانید این کار را انجام دهید. طبیعی است که هرچه تعداد این نظرات بیشتر باشد تاثیر آن هم در کسب رتبه بالاتر بیشتر خواهد بود .

سخن پایانی راههای افزایش رتبه آلکسا

وب سایت های اینترنتی در حوزه های مختلف فعالیت دارند و تمام تلاششان افزایش بازدید و ارتقای رتبه سایت در گوگل و آلکسا است هدف اصلی هم ضمن معرفی کسب و کار و توسعه آن ، افزایش کسب درآمد از اینترنت می باشد . کسب و کار آنلاین اگر سوددهی لازم را نداشته باشد خیلی زود محکوم به شکست و تعطیلی است . یکی از معیارها که از طرف کاربران و مدیران وبسایتها ارزشمند می باشد کسب رتبه بالا در آلکسا است .

سرویس آلکسا به دلیل استقبال کاربران ایرانی ، یکی از سرویس های بسیار محبوب و معتبر ایرانیان محسوب می شود و افراد برای سفارش تبلیغات به این موضوع دقت می کنند. آلکسا رتبه بندی را به دو صورت محلی و جهانی نمایش می دهد لذا کسب رتبه خوب یکی از مهم ترین معیارهای برای ارزش گذاری و اعتبار یک سایت ایرانی محسوب می شود و مدیران سایتها باید با روش ها و راههای افزایش رتبه آلکسا به صورت کاملا اصولی و قانونی اقدام به این کار کنند.

مجموعه روش ها و راهکارهایی که در بالا به آنها اشاره شد ضمن افزایش بازدید سایت و جذب مشتریان بیشتر ، موجب افزایش کسب درآمد از طرق مختلف به ویژه جذب آگهی های اینترنتی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.