شروع کسب و کار با سرمایه کم

زمانی که صحبت از شروع کسب و کار با سرمایه کم می شود برخی می گویند به دلیل رقابت زیاد و یا پیچیدگی بازار ، این کار مشکل می باشد در حالی که بسیاری از افراد کسب و کار خود را به ویژه در حوزه کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه اولیه شروع کرده اند و اتفاقا در این کار هم خیلی موفق بودند. اگر سرمایه و پول برای آغاز یک کسب و کار باشد بسیار خوب است ولی اگر نباشد ، نباید ناامید شد و دست به هیچ اقدامی نزد.

 امروزه می توان به صورت فردی و یا گروهی کسب و کار خانگی و یا کسب درآمد از اینترنت را با حداقل ها شروع کرد. برای همین تصمیم گرفتم تا در سایت پول یابی ، شیوه شروع کسب و کار با سرمایه کم را برای افرادی که رویای شروع یک کار و حرفه را دارند ، توضیح دهم.

شروع کسب و کار با سرمایه کم

عده ای نداشتن سرمایه و پول را مهمترین مانع برای شروع یک کسب و کار می دانند در حالی که مانع و مشکل در جای دیگر است . برای نمونه ، نداشتن ایده خوب و انگیزه کافی  می تواند از مهم ترین دلایل عدم اقدام این افراد باشد ولی افراد به اشتباه تصور می کنند دلیل عدم شروع کارشان نداشتن پول و سرمایه است . اگر بر فرض مشکل سرمایه اولیه هم باشد می توان با گرفتن وام ، تسهیلات و یا قرض ، کار را شروع کرد.

به نظر می رسد برخی نمی دانند برای شروع یک کسب و کار اعم از اینترنتی و یا سنتی  چه چیزهایی لازم است. لوازم شروع کسب و کار ، برنامه ریزی ، گرفتن مجوز کسب و کار ، ثبت یک دامنه اینترنتی ( برای فعالیت و توسعه کسب درآمد در اینترنت ) ، راه اندازی و ایجاد وب سایت ، لوازم و تجهیزات کاری ، محصولات و خدمات برای فروش و بازاریابی می باشد .

شروع کسب و کار با سرمایه کم ، شروع کسب درآمد با پول کم ، کسب و کارهای پرسود
با داشتن انگیزه و ایده مناسب می توان با کمترین سرمایه کسب و کار مورد علاقه را راه اندازی کرد.

اگر دقت کنید بیشتر این ملزومات یا رایگان بوده ( مثل راه اندازی سایت با استفاده از سایت سازهای رایگان از جمله وردپرس ، و بازاریابی) ، و یا با کمترین هزینه ممکن ( مثل ثبت دامنه اینترنتی ) قابل اجرا می باشد. می توان شروع کسب و کار با سرمایه کم را کلید زد و بعد از رشد و توسعه و کسب درآمد ، پول دریافتی را برای توسعه بیشتر کار صرف کرد.

خلاصه اینکه می توان کسب و کار اینترنتی و یا غیر اینترنتی را با حداقل های سرمایه ای راه اندازی کرد به شرطی که اراده کرد و آستین همت را بالا زد.

انواع کسب و کارها با سرمایه اندک

از آنچه در بالا گفته شد می توان اینگونه استنباط کرد که می توان بسیاری از کسب و کارها را بدون تحمل بار مالی سنگین در حوزه ای که علاقه دارید راه اندازی کنید . در اینجا شروع ۶ کسب و کار با سرمایه کم جهت آشنایی و شروع خوب آورده می شود:

۱- فروش آثار و محصولات شخصی

اگر بخواهید کسب و کارهای با سرمایه کم و یا فاقد سرمایه را لیست کنید در این فهرست ، آثار شخصی و تولیدی توسط افراد مثل آثار هنری ، صنایع دستی و تولیدات کسب و کار خانگی در راس قرار می گیرد. به عنوان مثال، اگر خطاط و یا  نقاش هستید، می‌توانید آثار هنری خود را تنها با سرمایه‌گذاری وقت و خرید لوازم هنری مورد نیاز به فروش برسانید . معمولا این ابزار و وسایل را هنرمندان در خانه دارند و نیاز به خرید مجدد هم ندارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ویژگی شغل و کار مناسب

می توانید با ایجاد سایت و وبلاگ ، ایجاد کانال در تلگرام ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، پلتفرم هایی مثل دیوار ، شیپور و… آثار خود را معرفی و در معرض فروش بگذارید. برای جذب بازدید هم می توانید اقدام به تولید محتوا در زمینه آثار شخصی کنید و با این کار کسب و کارتان را به همگان معرفی کرده و به عنوان یک برند هنری هم مطرح خواهید شد و چه بسا که با جذب کارجو آنلاین و آموزش مجازی هم کسب درآمد از اینترنت جانبی هم داشته باشید.

۲- ارائه خدمات متنوع خانگی

زمانی که صحبت از خدمات خانگی متنوع می کنیم مجموعه مشاغل و کسب و کارهایی را شامل می شود که یک فرد می تواند برای یک خانه و یا اعضای آن خانه انجام دهد. این نوع مشاغل را با سرمایه بسیار اندک و حتی بدون سرمایه هم می توان انجام داد . مشاغلی مثل پرستاری کودک ، نگهداری از سالمندان ، خدمات محوطه سازی ، باغبانی ، برف روبی ، نگهداری از حیوانات ، گردش حیوانات و… از جمله اینها می باشد.

بیشتر خدمات خانگی هزینه ای ندارند چون کالاهای نامحسوس هستند و هر کسی می تواند با توجه به روحیه و نیز نیاز افراد ، یک یا چند کسب و کار از نوع خدمات خانگی را انجام دهد. تنوع خدمات در این حوزه ، دست افراد را در انتخاب نوع شغل باز می گذارد.

۳- خدمات تعمیرات مبتی بر مهارت و تخصص

افرادی که دارای تخصص و مهارت خاصی در حوزه ای می باشند ، می توانند از مهارت و تخصص‌ خود به عنوان عامل اصلی درآمدزایی و راه اندای یک کسب و کار پولسازاستفاده کنند. به عنوان مثال، اگر یک فردی در کار بنائی و یا مرمت ساختمان تخصص دارد ، می تواند به مالکان خانه‌هایی که چندان از تعمیرات خانه سر در نمی‌آورند کمک کنید و کسب درآمد خوبی از این طریق داشته باشد.

این نوع کسب و کار درست مثل خدمات خانگی بوده و نیاز به داشتن تشکیلات و سرمایه گذاری زیاد هم نیست . فقط لازم است ابزار و تجهیزاتی که برای شغل‌ شان مورد نیاز است را تهیه کنند چون باید با این ابزار که معمولا قیمت های بالایی هم ندارند ، کار کنند.

۴- مشاوره دادن

مشاوره دادن در تمام زمینه ها از اقتصاد ، صنعت ، پزشکی ، خدمات  ، بازاریابی ، استخدام ، روانشناسی و… کاربرد دارد . تنها باید در زمینه کاری مورد مشاوره دارای مهارت و تخصص بالا بوده و به تمام جنبه های ریز و درشت آن کار تسلط داشته باشید . مشاوره فقط مخصوص افراد دارای تحصیلات بالای دانشگاهی نمی شود بلکه افراد عادی متخصص در کسب و کار هم می توانند این کار را انجام دهند.

برای نمونه ، بسیاری از کارگران پس از چند سال تجربه‌ حرفه‌ای موفق، به کارآفرین شدن و دادن مشاوره فکر می‌کنند. برای تحقق این موضوع ، به زمینه کاری فکر کنید که در آن مهارت و تخصص دارید ، و به میزانی که توانسته‌اید در آن مدت حرفه‌تان را تخصصی یاد بگیرید. حرفه‌ای‌های موفق، یا مالکان کسب و کارها احتمالا دوست دارند به خاطر تخصص‌تان به شما پول پرداخت کنند. مشاوره جزو خدماتی است که ارائه آن فقط به زمان نیاز دارد، اما به عنوان یک فرصت شغلی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سرمایه لازم برای شروع کسب و کار اینترنتی

۵- بازفروشی

همان طور که از اسم جذابش پیداست ،ایده‌ پشت بازفروشی ایده‌ ای ساده‌ ولی پولساز می باشد. هر کسی که سرمایه و پول اولیه برای شروع کسب و کار و یا فعالیت در بازار را ندارد می تواند محصولات را از افراد و شرکتها  گرفته و آنها را به اشخاص دیگر بفروشد. برای افزایش سود بیشتر و همچنین کم کردن هزینه های جاری ، از شیوه‌های حمل مستقیم یا خرید عمده استفاده کنید.

در واقع با استفاده از سیستم  حمل مستقیم، مستقیما از تولید‌کننده کالا و محصولات و بدون واسطه ، ملزومات خود را می گیرید. بسیاری از این نوع کسب و کارها احتیاج به هیچ نوع پول و سرمایه نداشته و فقط با تضمین هایی مثل چک و یا سفته می گیرند. از طریق خرید عمده ، از پیش به پول و فضای بیشتری نیاز خواهید داشت، ولی در نهایت ، کنترل و پول بیشتری به‌دست خواهید آورد.

۶- خرده کارآفرینی

هر کسی می تواند با توجه به ایده و بررسی نیاز بازار از طریق خرده کارآفرینی و فرصت‌های اقتصاد مشارکتی، کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کند . برای نمونه اگر رانندگی بلد باشید می توانید به صورت شراکتی راننده اسنپ شوید و یا برای ایامی از سال قسمتی از منزل خود را اجاره دهید کاری که در شهرهای شمالی و یا در مشهد مقدس و برخی شهرهای توریست پذیر انجام می دهند و ضمن اینکه ابتکار خوبی است کسب درآمد مناسبی هم به همراه دارد.

ابتکار عمل در این کار به خود افراد و توانایی آنها در اجرای خدمات ویژه بستگی دارد . افرادی هستند که با ایستادن در کنار جاده ، خانه دیگران را به مسافران اجاره می دهند و بابت جذب مشتری پورسانت می گیرند طوری که برخی از آنها درآمدشان از مشاور املاک هم بیشتر است. گرفتن سفارش غذای خانگی ، پخت برخی غذاهای محلی خاص و… هم از این نوع می باشد.

سخن پایانی شروع کسب و کار با سرمایه کم

در بالا به شش نوع کسب و کار به عنوان نمونه و مشتی از خروار کسب و کارهای بدون سرمایه ، اشاره شد . توجه کنید که شروع کسب و کار با سرمایه کم آنقدرها که برخی تصور می کنند سخت نیست فقط باید اقدام کنید. بعد از آن که کسب و کار و کسب درآمد اینترنتی و یا واقعی را شروع کردید، دیگر کمبود سرمایه‌ مسئله‌ زیاد جدی نخواهد بود.

این افراد با شروع کسب و کارشان ، درآمد و سود مناسبی به دست آورند و دوباره  آن سود را در آن‌ کارسرمایه گذاری کنید، یا می توانند از آن‌ برای شروع یک کسب و کار بزرگتر استفاده کنند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و برندهای تجاری ابتدا با حداقل سرمایه شروع کردند و با کسب سود ، کارشان را توسعه داده ، تا اینکه به جایگاه فعلی رسیدند.

نکته آخر اینکه ، حالا می‌دانید که برای شروع کسب و کار با سرمایه کم هیچ بهانه ای وجود ندارد و هر کسی در صورت داشتن انگیزه و ایده مناسب می تواند بدون هیچ هزینه‌ای یکی از کسب و کارهای مورد علاقه خود را راه‌اندازی کنند.  شاید فقط لازم باشد بداند در کدام یک از مدل های کسب و کار می تواند موفق شود و کسب درآمد بیشتر را داشته باشد و همان را انتخاب کند.

مطلب پیشنهادی

راههای کسب درآمد در ایران ، بهترین روش های کسب درآمد آسان ، راههای کسب پول در ایران ، مشاغل ساده پولساز در ایران

راههای کسب درآمد در ایران

زمانی که صحبت از کسب و کار اینترنتی و یا راههای کسب درآمد در ایران …

5 دیدگاه

  1. سلام و تشکر بابت مطلب خوبتون . با سرمایه اندک میشه توی خونه یک کسب و کار خانگی مناسب راه اندازی کرد و از این طریق اقدام به کسب درآمد اینترنتی کرد اینترنت کار رو ساده کرده و باعث شده تا کسب درآمد خانگی رونق پیدا کنه کلا پولسازی توی اینترنت رحته و میشه هر چیزی رو فروخت

  2. هر کسی ایده کسب درآمد اینترنتی خوب داشته باشه می تونه به فکر راه اندازی شغلی پولساز و پردرآمد برای خودش باشه

  3. سلام به نظرم کسب و کار خانگی رو میشه در اینترنت وارد کرد و از این طریق کسب درآمد اینترنتی را تجربه کرد ضمن اینکه حداقل سرمایه را هم لازم دارد

  4. سرمایه داشتن دست صاحب کار رو در توسعه کسب و کار بیشتر باز می کنه ولی در صورت نداشتن سرمایه کافی هم می توان شروع کرد مخصوصا در اینترنت که با حداقل های سرمایه امکان کار وجود دارد

  5. کسب و کار اینترنتی خوبیش اینه که با کمترین سرمایه میشه شروع کرد و حتی بون سرمایه هم میشه کسب درآمد اینترنتی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.