بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد

اهمیت بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد اینترنتی و یا توسعه کسب وکار آنلاین امروزه مورد توجه مدیران سایت ها و سئو کاران حرفه ای می باشد. به طور کلی سایت های ویکی یا دائره المعارف های اینترنتی یک راه عالی برای دریافت بک لینک ارزشمند جهت معرفی کسب و کارها محسوب می شود . بک لینک اولین و مهم ترین تاثیرش بهبود سئو و رتبه سایت در موتورهای جستجو می باشد.

به دلیل جایگاه و اهمیت سایت های ویکی به ویژه سایت ویکی پدیا در میان مخاطبان اینترنتی ، و همچنین تاثیر و جایگاه اهمیت بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد از اینترنت ، در این مقاله سایت پول یابی به شیوه دریافت بک لینک از این نوع سایت ها که تاثیر مستقیم در میزان درآمد اینترنتی دارد ، می پردازم

تعریف ویکی

ویکی Wiki معمولا به انواعی از سایت ها یا تارنماهای اینترنتی می گویند که به تمام بازدیدکننده‌های خود (حتی گاهی بدون نیاز به ثبت نام در سایت)، اجازه ویرایش، افزودن ، حذف و یا تغییر محتواها و نوشته‌ها را می‌دهد. به طور معمول در ویکی‌ها متن‌ها و محتواها با استفاده از یک زبان نشانه‌گذاری ساده نوشته می‌شوند و با کمک یک ویرایشگر متن غنی ( نوشته غنی بر خلاف نوشته ساده دارای امکاناتی مثل رنگ ، نوع ، اندازه و امکانات ویژه مانند لینک link است) قابل ویرایش می باشد.

به نرم‌افزارهای کاربردی ویکی که پایه چنین سایت هایی را امکان پذیر می سازند، « موتور ویکی » گفته می‌شود. در واقع موتور ویکی، یک سامانه مدیریت محتوا محسوب می شود که ساختار نامستقیم کمی دارد و کاربران می‌توانند بسته به نیازشان با تمام قسمت‌ها مستقیما کار کنند .

تفاوت این سیستم مدیریت محتوا با سایر سامانه‌ها، ازجمله وبلاگ‌ها، در این است که در ویکی ایجاد محتوا بدون مالک یا رهبرِ مشخص و تعریف‌شده امکان پذیر است و ساختار غیرمستقیم کمتری وجود دارد . لذا، ساختار در ارتباط با نیازهای کاربران و مخاطبان اینترنتی می باشد.

خلاصه اینکه یک سایت ویکی شبیه به یک دایره المعارف خیلی بزرگ رایگان است که هر کسی می تواند صفحاتی با هر موضوعی را ایجاد و یا ویرایش کنند. بیشتر سایت های ویکی به کاربران اجازه می دهند که مطالب را به صورت مشترک بنویسند. ویکی های زیادی وجود دارد ولی بزرگترین و معروف ترین آن ویکی پدیا می باشد.

معرفی سایت های برتر ویکی

سایت ها و تارنماهای ویکی قابل دسترس و بزرگ در اینترنت بسیار زیاد هستند و برخی به صورت تخصصی و برخی دیگر به صورت عمومی فعالیت دارند . افرادی که قصد بک لینک گرفتن از سایت های ویکی با هدف سئو ، ارتقای رتبه و یا کسب درآمد و معرفی کسب و کارشان را دارند باید سایت مرتبط با موضوع وبسایت و کلمه کلیدی خود را انتخاب کنند این کار میزان بازدهی بک لینکها را چند برابر می کند و به قول سئو کارها ، درج بک لینک در ویکی های مرتبط مثمر ثمر تر خواهد بود.

همان طور که پیش تر اشاره شد وب سایت های ویکی خیلی زیاد هستند ولی معروف ترین آنها که می تواند برای بک لینک مناسب باشند عبارتند از:

http://www.aboutus.org

http://www.bizwiki.co.uk

http://en.wikipedia.org

http://www.wikispaces.com

http://www.wetpaintcentral.com

http://www.wikihow.com

اهمیت بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد

هر کسی می‌تواند یک صفحه در ویکی‌پدیا و یا سایر ویکی های مرتبط با کسب و کارش ایجاد کرده و اطلاعات آن را ویرایش کند، و همچنین به دلیل وسعت سایت می‌تواند تعداد زیادی لینک شکسته و یا اطلاعات یکه و خاص که نیاز به استناد یا مرجع دارند را بیابید. یافتن لینک‌های مرده و اطلاعات یکه نیازمند به ذکر مآخذ و مرجع در واقع یک فرصت برای صاحبان کسب و کارهاست تا بتوانند آنها را به روز رسانی کنند و لینک سایت خود را به آنها بدهند.

در گذشته یافتن این فرصت نیاز به زمان زیادی داشت ولی امروزه خیلی راحت شده است . ضمن اینکه افراد می توانند با تولید محتوای مرتبط و تخصصی در ویکی ها به ویژه ویکی پدیا ، با هوشمندی لینک به سایت و کسب و کار خود بدهند. بسیاری از برندهای تجاری و کسب و کارهای شاخص از بک لینک ویکی پدیا استفاده می کنند.

اگرچه ویکی پدیا یک سازمان غیرانتفاعی بوده و به هیچ کشور یا ارگانی وابسته نیست، اما کارش را بدون اهداف مالی انجام می دهد و هدفش اطلاعات بی غرض ، بدون تعصب و صحیح می باشد . به لحاظ آمار بازدید ( بیش از ۳۰۰ میلیارد بازدید سالیانه ) و ارجاعات ، سایت معتبری است و می توان روی ترافیک ورودی آن حساب ویژه باز کرد.

اهمیت بک لینک ویکی پدیا ، بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد ، گرفتن بک لینک رایگان از ویکی پدیا
علیرغم نوفالو بودن بک لینک های ویکی پدیا ، جایگاه و اهمیت این دایره المعارف در رشد کسب و کارها و افزایش کسب درآمد اینترنتی غیر قابل انکار است.

ویکی پدیا تقریبا در تمام کلمات و عبارات مهمی که جستجو می شود در لینک اول و یا در نتایج اولیه قرار داشته و در هویت دامنه یا دامین توریتی بالا بوده و موتور جستجوی گوگل احترام زیادی برایش قائل است . ضمن اینکه بیشتر محتواهای ویکی پدیا بسیار دقیق و بی طرفانه بوده و یک امپراطوری انلاین قابل اعتماد می باشد.

چگونگی دریافت بک لینک از ویکی

بر خلاف تصور عمومی ، گرفتن و یا ایجاد بک لینک رایگان از ویکی ها خیلی ساده و راحت نیست و باید برخی اصول و ضوابط کاری را رعایت کرد برای دریافت بک لینک از ویکی ها می توان به شیوه زیر عمل کرد:

۱- مبدل شدن به نویسنده مورد اعتماد

در آغاز باید یک حساب کاربری معتبر در این سایت ها و به ویژه ویکی پدیا ایجاد کنید. اگر تصمیم به تولید محتوا دارید باید مطالبی قوی و با کیفیت بالا ایجاد کنید. اگر به کاربران و جوامع مطالب با ارزش ارائه دهید، امکان بیشتری برای دریافت امتیاز لینک دهی به سایت خود دارید. بهتر شیوه برای گرفتن بک لینک از این طریق می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد اینترنتی با پست مهمان

۲- اضافه کردن لینک کسب و کار

هنگامی که یک حساب کاربری با سابقه معتبر ایجاد کردید می توانید به سایت خود چند لینک اضافه کنید. یکی از راه های مفید برای دریافت لینک، ایجاد یک صفحه با موضوع مرتبط با کسب و کار شما است. این صفحه باید دارای اطلاعات ارزشمند، منحصر به فرد و با کیفیت باشد. سپس این صفحه را به موضوع مرتبط در سایت خود لینک دهید.

۳- لینک داخلی

یک راه دیگر برای افزایش کیفیت بک لینک ها، ایجاد طیفی از لینک های داخلی از سایر صفحات ویکی مناسب می باشد. برای مثال اگر یک بک لینک به سایت شما دارای پنج لینک از سایر صفحات ویکی باشد این موجب افزایش قدرت منبع می شود.

دلیل اهمیت بک لینک ویکی پدیا

شاید این سوال مطرح شود که بک لینک یا سئوی ویکی ها به طور عام و ویکی پدیا به طور خاص چرا اینقدر دارای اهمیت است؟ البته به این سوال به طور ضمنی در مطالب بالا اشاره شد ولی در اینجا به طور خلاصه و موردی به آن اشاره می شود:

۱- محتوا

اساس کار تمام ویکی ها و از جمله ویکی پدیا بر محتوا و تولید مطالب تخصصی و ارزشمند استوار است. گوگل به سایت‌هایی که محتوای ارگانیک و بر اساس اصول سئو قرار می‌دهند، اهمیت زیادی می‌دهد. ویکی پدیا سعی کرده است که به‌عنوان یک سایت مرجع، اطلاعات دقیق و به‌روزی را از هر مطلبی در خود داشته باشد.

سایت‌های زیادی وجود دارند که از مطالب این سایت کپی کرده و در بخش مقالات خود قرار داده‌اند. نشر محتوای خاص با اصول سئو، موجب افزایش سئو ویکی پدیا شده است. گوگل برای مسئله تولید محتوا اهمیت زیادی قائل است لذا توصیه می شود با تولید و نشر محتوای یونیک، رتبه سایت خود را مانند سئو ویکی پدیا افزایش دهید.

۲- ایجاد صفحات اختصاصی

ایجاد صفحات برای هر شرکت یا شخص یک امکان خاصی است که در ویکی پدیا وجود دارد . ازآنجا که سئو ویکی پدیا نسبت به بقیه سایت ها و تارنماها بسیار بالاست، بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها سعی کرده‌اند که یک صفحه شخصی در این سایت ایجاد کنند و به معرفی و چشم‌اندازهای کسب‌وکار خود بپردازند و بعد به تبلیغ آن از طریق قرار دادن لینک در سایت اقدام کنند. این یک ترفند خاص برای معرفی و افزایش کسب درآمد اینترنتی می باشد.

۳- امکان بک لینک فراوان

موتور جستجوی گوگل به سایت‌هایی که بک لینک خارجی زیادی دریافت می‌کنند، اهمیت و اعتبار بالایی می دهد. ویکی پدیا ازآنجا که یک سایت مرجع است و در تمامی موارد کلی اطلاعات جامع و کاملی دارد، بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای اینترنتی سعی می‌کنند که در کلمات کلیدی خاصی از روی انکرتکست به این سایت لینک دهند. این مسئله موجب افزایش بک لینک و درنتیجه افزایش سئو ویکی پدیا شده است . با رعایت اصول شاید بتوان هزار بک لینک رایگان از ویکی ها به مرور زمان گرفت .

۴- تغییرات مستمر و دائمی

سایت ویکی پدیا یک دایره المعارف بزرگی است که همه با ساختن اکانت در آن، حق ویرایش دارند و حتی می‌توانند صفحات جدیدی را ایجاد کنند و محتوای آن را به روز کنند. مشکلی که بیشتر سایت‌ها دارند این است که اولاً هیچ بک لینکی به آن‌ها بعد از ایجاد داده نمی‌شود و دوم اینکه محتواها ثابت می‌ماند و تغییر نمی‌کند، ولی ویکی پدیا به این صورت نیست، علاوه بر دریافت لینک از سایت‌های مختلف، محتوای آن توسط کاربران به روز می‌شود و خود این موضوع، تأثیر مثبتی بر سئوی ویکی پدیا گذاشته است .

تاثیر ویکی پدیا در کسب درآمد اینترنتی

این سوال مطرح است که آیا بک لینک ویکی پدیا موجب افزایش رتبه و کسب درآمد اینترنتی می شود؟ توجه کنید که همه لینک های ویکی پدیا نوفالو هستند و این به معنای نادیده گرفته شدن اثر ورود از ویکی پدیا به سایر سایت است، ولی در حالت کلی موجب برند سازی و نمایش لینک سایت ها به بقیه می‌شود. در واقع حداقل اثر تاثیر ویکی پدیا ، دیده شدن لینک سایت ها توسط صدها و یا هزاران بازدیدکننده است.

در تمام صفحات سایت ویکی پدیا تعداد بسیار زیادی لینک داخلی با کلمات کلیدی متنوع وجود دارد که شاید بتوان گفت بهترین و بالاترین لینک سازی داخلی در کل سایت های طراحی شده در دنیا محسوب می شود. علاوه بر این سبک بودن صفحات وب سایت نیز در سئو ویکی پدیا اهمیت بالایی دارد.

در تمام صفحات ویکی پدیا متن های طولانی و در بعضی از آنها از یک یا دو عکس استفاده شده و هیچ ویدئو ، کلیپ و یا فایل های فلش سنگین وجود ندارد . همین مسئله موجب شده تا سرعت سایت بالا باشد و صفحات سایت بهینه و سبک بماند . تمام محتوای تولید شده در ویکی پدیا دست اول و محتوای یونیک است یعنی تولید محتوای غیر کپی ، خاص و یونیک می باشد و اگر در برخی موارد محتوای کپی وجود داشته باشد قطعا منبع آن محتوا ذکر گردیده است.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

مجموعه این عوامل جایگاه و اهمیت بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد و کسب و کارهای اینترنتی را با وجود نوفالو بودن ، برجسته می کند.

ضرورت داشتن صفحه برای کسب و کار در ویکی پدیا

سوال دیگری که درباره بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد این است که آیا همه شرکت ها و کسب و کارها باید یک صفحه اختصاصی در ویکی پدیا داشته باشند؟ اگرچه داشتن صفحه اختصاصی برای همه شرکت ها و کسب و کارها ضروری نیست ولی ایجاد آن به رشد کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند.

ممکن است که در وبسایت شما، تمام اطلاعات کسب و کارتان در صفحه های مختلف پراکنده باشند، ولی در ویکی پدیا می توانید همه را یکجا و به صورت خلاصه در اختیار کاربران قرار دهید. نکته جالب اینکه ، بارها مشاهده شده ، لینک ویکی پدیای یک سایت، از لینک صفحه اصلی آن بالاتر است. اگرچه در ویکی پدیا همه امکان تغییر و ویرایش را دارند، اما هر تغییری که در این سایت انجام می‌شود باید توسط خود ویراستارهای سایت مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود.

نکته دیگر اینکه ویکی پدیا کمتر و یا به سختی صفحات شرکت‌ها و کسب و کارها را قبول می‌کند، مگر اینکه متن و محتوای تولید شده جنبه تبلیغاتی نداشته باشد. ازآنجا که سئو ویکی پدیا خیلی قوی است، برخی از این موضوع قصد سوءاستفاده دارند ولی اگر ویکی پدیا صفحه سایت را تبلیغاتی تشخیص دهد، کل صفحه را حذف می کند.

لذا اگر قصد گرفتن بک لینک قوی دارید ، بهترین راه نوشتن محتوای یونیک است. محتوایی بنویسید که کاربران و دیگر سایت‌ها به صفحه شما لینک دهند. البته طراحی سایت شما نیز باید با رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باشد.

برخی اصول ساده بک لینک از ویکی پدیا

برای آنکه بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد اینترنتی مفید و کاملا هدفمند باشد ، بهتر است که به ویکی پدیا و یا سایر ویکی ها ، محتوا اضافه کنید هیچ چیز مثل محتوا برای این دایره المعارف ها اهمیت ندارد . لینک دادن در اولویت دوم قرار دارد لذا محتوا به ویژه محتوای یونیک ، غیر کپی ، تخصصی و مفید باید اولویت اول باشد.

باید تلاش کنید تا به نویسنده معتبر و مورد اعتماد ویکی پدیا تبدیل شوید، لذا فقط به سایت و کسب و کار خودتان لینک ندهید و به سایر سایت ها و منابع معتبر اینترنتی هم ارجاع دهید و سعی کنید در راستای اهداف سایت ویکی پدیا حرکت کنید . توصیه می شود که ایجاد لینک برای کسب و کارتان به صورت ناملموس باشد تا ایجاد شک نکنید

بهتر است که در لینک دادن ، سایت و کسب و کارتان را به عنوان منبع ذکر کنید دلیلش این است که ویرایشگران ویکی پدیا ۵ دقیقه بعد از اینکه لینک را قرار دادید، به آن سر می زنند و اگر ببینند که در بخش پیوند به بیرون ارجاع داده اید می توانند آن را حذف کنند. تجربه ثابت کرده، اگر محتوای خوب و یونیک به ویکی پدیا اضافه کنید و در منابع ویکی پدیا کسب و کار یا سایت خودتان را به عنوان منبع  لینک دهید ، آن را حذف نمی کنند.

در تولید محتوا بی طرف و بی غرض باشید و اگر هدف گذاری کرده اید که لینک های کسب و کار خود را در چند صفحه قرار دهید ابتدا با تغییرات کوچک مقالات مرتبط شروع کنید و بعد به مقاله ای که می خواهید لینکتان را در آن قرار دهید بروید و اقدام کنید. منتهی لینک سایت و کسب و کارتان را یک بار به عنوان منبع قرار دهید تا لینکتان تایید شود.

سخن پایانی بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد

در این مقاله به چگونگی گرفتن بک لینک از ویکی ها و به ویژه ویکی پدیا و تاثیر این نوع بک لینک ها و به ویژه بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد اینترنتی پرداخته شد. به طور کلی دریافت لینک از سایت های ویکی می تواند نسبتا ساده باشد اگر محتوای منحصر به فرد یا یونیک ارائه دهید. جذب اعتماد سایت هایی مانند ویکی پدیا، موفقیت کسب وکارتان را افزایش می دهد.

سایت های دیگر ویکی نسبت به وبسایت بزرگ ویکی پدیا دارای اعتبار و ارزش کمتری هستند اما با این وجود ارزش سایت و کسب و کارتان را بالا می برند. در بین ایرانی ها ویکی پدیا از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار است و کسب و کارها و برندهای تجاری می توانند با رعایت اصول و گرفتن بک لینک ، برای کسب و کارشان اعتبار به دست آورند.

نکته آخر اینکه ، اگرچه بک لینک های ویکی پدیا ، نوفالو می باشد ولی به دلیل اعتبار بالای سایت ، میزان بازدید و اهمیتش در نزد گوگل ، در صورتی که محتوای تولیدی در ویکی پدیا ارزشمند و یونیک باشد با افزایش بازدید از محتوا ، میزان کلیک خوری سایت نیز افزایش یافته و ضمن تاثیر مثبت در سئوی سایت ، موجب دیده شدن بیشتر کسب و کار و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی می شود.

مطلب پیشنهادی

سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی , سرویس کوتاه کننده لینک , برترین سایت های کوتاه کننده لینک

فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

اگر به دنبال رشد کسب و کار اینترنتی خودتان هستید از گرفتن بک لینک رایگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.