ایجاد بک لینک رایگان

آشنایی با راهها و شیوه های ایجاد بک لینک رایگان برای مدیران کسب و کارها و نیز دارندگان سایت هایی که از نظر هزینه دچار مشکل و محدودیت هستند ، می تواند مفید باشد . بحث درباره بک لینک میان موافقان و مخالفش زیاد است ولی آنچه مسلم است هنوز یکی از شیوه های جذب بازدید کننده و همچنین یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت محسوب می شود و افراد زیادی از این طریق به کسب پول مشغولند.

در این مقاله سایت پول یابی ، هدف اصلی معرفی کسب درآمد از اینترنت با بک لینک و یا شیوه خرید و فروش آن نیست بلکه به دنبال معرفی راههای ساخت و ایجاد بک لینک رایگان می باشیم . ولی قبل از معرفی شیوه های متعدد گرفتن بک لینک رایگان ، به معرفی اجمالی بک لینک ، اهمیت بک لینک ، شناخت بک لینک با کیفیت ، چگونگی کسب درآمد از بک لینک ، شیوه گرفتن بک لینک موثر و رعایت اصول آن، خواهم پرداخت.

تعریف بک لینک و اهمیت آن

بک لینک backlink از پرکاربردترین کلمه ها در زمینه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. در واقع بک لینک همان لینکی link است که یک سایت، از سایتی دیگر دریافت می کند. فرضا اگر سایت  A ، آدرس سایت B را در داخل متنی (Anchor text) لینک کند، سایت B یک بک لینک از سایت A دریافت می‌کند. و این را در اصطلاح لینک سازی یا لینک بیلدینگ می گویند.

البته بک لینک شامل لینک سازی داخلی یک سایت در داخل محتواهای خود نمی‌شود، به عبارت دیگر به لینک‌های داخلی یک دامنه بک لینک نمی‌گویند.

بک لینک‌ها تاثیر زیادی در بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو دارند و در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه هستند. موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای نشان دادن یک سایت در نتیجه‌های جستجو استفاده می کنند. کسی نمی داند که بک لینک‌ها در این زمینه دقیقا چقدر تاثیر گذار هستند اما تجربه ثابت کرده است که بک لینک‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند، به گونه ای که امروزه سایت های موفق و بزرگ، بخش قابل توجهی از فعالیت های تبلیغاتی و بهینه سازی خود را به لینک سازی و گرفتن بک لینک اختصاص می دهند .

البته زیاده روی در بک لینک، به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی دارد.، لینک سازی یا لینک بیلدینگ باید اصولی باشد و اگر به شکل اسپم و انبوه لینک سازی شود با جریمه های سنگین گوگل همراه خواهد بود چون لینک سازی بی‌رویه موجب پنالتی شدن سایت در گوگل می شود.

ویژگی های بک لینک باکیفیت

بک لینک با کیفیت و ارزشمند ، بک لینکی است که از یک وب سایت معتبر، قابل اعتماد و به ویژه مرتبط ، به وب سایت شما داده شود. از مهم ترین ویژگی های بک لینک خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– سایتی که به سایت و فروشگاهتان  لینک می دهد باید دامین اتوریتی مناسبی داشته باشد و در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار نیز فعال باشد.

– بک لینک خوب باید از یک سایت مرتبط با سایت شما و به نوعی همکارتان باشد. فرضا اگر موضوع سایتتان کسب درآمد از اینترنت می باشد از سایت مرتبط با کسب و کار اینترنتی بک لینک بگیرید.

– دریافت بک لینک از مقالات باکیفیت و به ویژه محتوای سبز  از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

– لینک‌های درون محتوا ( مخصوصا ارجاعات هدفمند در داخل متن ) از ارزش بیشتری برخوردارند.

– برای سئو، بک لینک‌های dofollow بسیار مناسب تر و تاثیرگذارتر هستند. با این حال لینک‌های nofollow  نیز مفید بوده و بی تاثیر نیستند.

دلیل اهمیت کسب درآمد از خرید و فروش بک لینک

کسب درآمد از خرید و فروش لینک امروزه جز مشاغل پردرآمد اینترنتی است و اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت هم برکسی پوشیده نیست. بیش از ۸۰۰ میلیون سایت در جهان تلاش می کنند تا از رقبا جلو بیفتند و به سودآوری و کسب درآمد بالا برسند. رقابت سایت ها بر روی کلمات کلیدی و قرار گرفتن در صفحات بالا و لینکهای اول موتورهای جستجو موجب شده تا مدیران سایتها از هر شیوه و ترفندی برای رشد جایگاه سایتشان استفاده کنند و یکی از این شیوه ها استفاده از بک لینک است.

همان طور که پیش تر بیان شد بک لینک ها اگر هوشمندانه و هدفمند انتخاب شوند می توانند موجب رشد سایت در موتورهای جستجو شوند. بک لینک های با کیفیت در واقع به مدیران وب سایت ها کمک می کند تا در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بهتری را کسب کنند.

بک لینک رایگان ، ساخت بک لینک رایگان ، بهترین راههای گرفتن بک لینک رایگان
ساخت بک لینک رایگان و با کیفیت ضمن صرفه جویی در هزینه ها ، موجب افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت می شود.

توجه مدیران کسب و کارهای اینترنتی برای رشد کارشان، موجب شده تا یک بازار چند هزار میلیاردی برای خرید و فروش تبلیغات در اینترنت به وجود آید که بک لینک ها سهم بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده اند. دقیقا از همین جا است که می توانید به پتانسیل کسب درآمد از خرید و فروش بک لینک در اینترنت پی ببرید.

راههای کسب درآمد اینترنتی از بک لینک

شیوه های کسب درآمد اینترنتی از طریق بک لینک عبارتند از:

– خرید بک لینک با کیفیت

اولین روش ، کسب درامد از راه خرید بک لینک با کیفیت برای وب سایت خودتان است. اگر وبسایت یا فروشگاه اینترنتی دارید، می توانید با خرید بک لینک های خوب و با کیفیت، جایگاه وب سایت خود را ارتقا دهید و با رسیدن به جایگاه های بهتر، کسب درآمد اینترنتی خود را افزایش دهید. در واقع در این شیوه شما با خرید بک لینک های با کیفیت به کسب درآمد می پردازید و به عبارتی دیگر موجب ارتقای کسب و کار خود جهت افزایش کسب درآمد اینترنتی می شوید.

– فروش بک لینک به سایر سایت ها

شیوه دوم ، کسب درآمد از طریق فروش بک لینک به سایت های دیگر می باشد . اگر وب سایت پربازدید و دارای رتبه آلکسای بالا دارید می توانید به خرید و فروش بک لینک اقدام کنید و در ازای گرفتن سفارش و تبلیغات بک لینک ، کسب درآمد کنید . الان سایت های زیادی به ویژه سایت های خبری و تفریحی از طریق گرفتن بک لینک و رپورتاژ آگهی، درآمد اینترنتی بالایی دارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت
– کسب درآمد از طریق بازاریابی بک لینک

راه سوم کسب درآمد از بک لینک ، بازاریابی و نمایندگی آن می باشد. در این شیوه اگر خودتان سایتی برای گرفتن بک لینک ندارید هیچ اشکالی ندارد می توانید به عنوان بازاریاب برای سایتهایی که بک لینک می گیرند، عمل کنید. بهترین شیوه برای این کار ، راه اندازی سیستمی است که سایتهای علاقمند به فروش بک لینک در آن ثبت نام کنند و خریداران بک لینک هم با توجه به زمینه فعالیت خود ، سایت های مدنظر را انتخاب می کنند و سفارش بک لینک می دهند.

در این حالت شخص صاحب سیستم درصدی را به عنوان پورسانت دریافت می کند. سایتهای زیادی هستند که این سیستم را پیاده سازی کردند و امکانات زیادی برای خرید و فروش بک لینک و کسب درآمد از این طریق ارائه می دهند.

راههای ایجاد بک لینک رایگان

شیوه های زیادی برای ساخت و ایجاد بک لینک رایگان و البته بک لینک قوی وجود دارد که در اینجا مناسب ترین و تاثیرگذارترین شیوه ها را جهت آشنایی و اجرا مدیران سایت ها ارائه می کنم:

۱- وبلاگ

قدیمی ترین و ساده ترین راه گرفتن بک لینک ، ایجاد وبلاگ می باشد . می توانید از میزبان های وبلاگ فارسی و خارجی استفاده کنید و با ایجاد وبلاگ، به صورت هدفمند و هوشمندانه ( و نه افراطی و اسپم گونه ) در آنها پست قرار گیرد و در داخل متن ها لینک به سایت خود دهید . در انجام این کار رعایت اصول لینک دهی و نیز فواصل زمانی ارسال پست را رعایت کنید.

علاوه بر این هنگامی که مطالب وبلاگ ها به ویژه وبلاگهای مرتبط با کسب و کارتان را مطالعه می کنید، می توانید نظری هم ارسال کنید و لینک به سایت خود دهید اگرچه ممکن است که این لینک نوفالو باشد ولی در وبلاگهای پربازدید ، کلیک خوری سایتتان را بالا می برد.

۲- شرکت در مباحث انجمن ها و فروم ها

همیشه شرکت در گفتگوها و مباحث فروم ها از نظر بک لینک گرفتن دارای اهمیت بوده و هست. فرقی ندارد لینک گرفتن از انجمن ها فالو یا نوفالو باشد در هر دو حالت مفید و ارزشمند است. می توانید با فعالیت و ارسال پست در فروم ها ، در داخل محتوا به مطالب سایت خود لینک های هوشمندانه و هدفمند بدهید و یا در امضا خود لینک سایت و معرفی کوتاهی از کسب و کار خود ارائه دهید.

علاوه بر این در مباحث انجمن شرکت کرده و می توانید به انحای مختلف مطالب مرتبط با کسب و کار و محتوای سایتتان را برای اثبات ادعا قرار دهید . این کار علاوه بر لینکدهی ، کلیک خوری سایت را افزایش می دهد که در ارتقای رتبه سایت دارای اهمیت بالایی می باشد.

۳- ارسال پست در سایت ها

برخی از سایت ها مثل خبر فوری ( لینکش نوفالو می باشد ) مداد ، ویرگول و… به کاربران اجازه ارسال پست و محتوای تخصصی می دهند می توانید در این سایت ها در فواصل زمانی مشخص پست ارسال کنید و در داخل متن ها ، لینک به صفحات و محتواهای داخلی سایت خود بدهید . این لینکهای مرتبط به سایت که همخوان با محتوا می باشد، بک لینک عالی برای سایت محسوب می شود.

۴- استفاده از گوگل

می توانید از طریق جمیل خود یک وبلاگ یا سایت در sites.google.com ایجاد کرده و بدون محدودیت اقدام به ارسال پست و محتوا کنید. تولید محتوا و بک لینک به صفحات داخلی سایت ، موجب افزایش اعتبار سایت می شود.Sites  یک سرویس Google است که به شما در ایجاد وب سایت کمک می کند. فقط با چند کلیک می توانید از سرویس وب آزادانه برای ایجاد وب سایت های دینامیک و تعاملی استفاده کنید. هیچ دانش HTML هم لازم ندارد.

این سرویس چون مربوط به خود گوگل می باشد مطالب ارائه شده در آن در اولویت بوده و جایگاه مناسبی در نتایج جستجو داشته و لینکهای داخل متن هم بک لینک های ارزشمند محسوب می شود.

۵- بلاگ سایت و فروشگاه

اگر بر روی سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود بلاگ دارید می توانید با لینک دادن به صفحات و مطالب داخلی سایت خود که هزینه ای هم برایتان ندارد ، در ارتقای سایت و به تاثیر مثبت بر روی سئوی سایت حساب ویژه باز کنید . این لینک های داخلی بسیار ارزشمند می باشند.

۶- ثبت سایت در دایرکتوری های مخصوص

یکی از شیوه های خوب بک لینک گرفتن ، ثبت صفحات داخلی سایت در دایرکتوری های مخصوص می باشد . می توانید مطالب خود را در این دایرکتورها، لینک به صفحات داخل دهید. وب دایرکتوری یا فهرست اینترنتی در واقع نوعی فهرست در دنیا وب است که اطلاعات گروه های خاص را در اختیارتان قرار می دهد. به زبان ساده تر دایرکتور اینترنتی نوعی روش برای معرفی وب سایتهای مختلف مرتبط با موضوع مورد جستجو به کاربران اینترنتی می باشد.

در دنیای اینترنت، اطلاعات وب سایتهای مختلف با موضوع های متنوع در این فهرست دایرکتوری قرار می گیرند، سپس کاربران با مراجعه و ورود به این بخش ، وب سایتهایی را که در زمینه موضوع مورد نظر فعالیت می کنند را جستجو و نتایج آن را مشاهده می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

برخی از دایرکتوری های معروف عبارتند از:

Abigdir

Eicq

Circus-do-suannes

Threelinkdirectory

نکته کلیدی و بسیار مهم اینکه از ثبت لینک سایت خود در وب سایت های ثبت لینک یا دایرکتوری های بی ارزش پرهیز کنید چون نتیجه مثبتی به همراه ندارد.

۷- استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مثل : فیسبوک ، توئیتر و به ویژه لینکداین محل بسیار مناسبی برای گرفتن بک لینک می باشند . روی صفحات خود در این شبکه های اجتماعی مطالب و محتواهای حاوی لینک به صفحات داخلی سایت و کسب و کار اینترنتی خود قرار دهید. حتی اگر لینک ها در این شبکه ها نوفالو هم باشند باز تاثیر زیادی در جذب بازدید کننده و افزایش کلیک خوری سایت دارد که در رشد و ارتقای سایت تاثیر زیادی دارد.

۸- امضای ایمیل

 توصیه می شود که در امضای خود بک لینک سایت و کسب و کارتان را قرار دهید . این موضوع به ویزه برای ایمیل های کاری و مرتبط با سایت شما بسیار تاثیر گذار است.

۹- استفاده از لینک طعمه

منظور از لینک طعمه محتوای تخصصی ، مفید و با کیفیتی می باشد که با خواندنش ، کاربران تشویق می شوند با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی ، وبلاگ و یا سایت های خود ، لینک به سایت شما داده می شود. البته به شرطی که در داخل محتوای شما ، لینک هایی به صفحات داخلی سایتتان وجود داشته باشد.

به نظرم این شیوه یکی از بهترین و تاثیرگذارترین روش ها برای دریافت بک لینک رایگان می باشد.در واقع لینک طعمه موجب افزایش رتبه سایت از نظر کلمات کلیدی خاص و هدفمند در سریع ترین زمان ممکن خواهد شد.

۱۰- بک لینک رایگان با محتوا

البته این شیوه ادامه همان استفاده از شیوه لینک طعمه می باشد. تولید محتوای باکیفیت یک از روش های ارزشمند ، مفید ، ماندگار و عالی برای افزایش بازدید و دریافت بک لینک رایگان و طبیعی می باشد. تولید محتوای ارزشمند یا محتوای همیشه سبز ، امکان بازنشر آن را در سایت ها و وبلاگها افزایش می دهد و اگر روند تولید محتوایتان همیشگی و با کیفیت بالا باشد ، سایت های زیادی رغبت پیدا می کنند تا بک لینکهای ارزشمند به سایتتان بدهند.

روش های بی ارزش در ساخت بک لینک

در کنار روش های ارزشمند و رایگان ساخت بک لینک برخی شیوه ها وجود دارد که از گذشته مرسوم بوده ولی امروزه جایگاه خود را از دست داده اند و توصیه می شود از این روش ها استفاده نکنید:

– ایجاد چندین وبلاگ در سایت های متعدد و بازنشر محتواهای تکراری و کپی شده در آنها با هدف ساخت بک لینک رایگان.

– فعالیت در چندین شبکه اجتماعی و انتشار خودکار مقالات در تمام این شبکه های اجتماعی.

– ثبت فله ای و بی برنامه سایت در دایرکتوری ها و سایت های تبادل لینک بی ارزش .

– تبادل لینک با وب سایت های کم ارزش و به تعداد زیاد و خارج از قاعده.

– استفاده از ابزارهای رایگان یا غیر رایگان برای ساخت بک لینک های انبوه.

– ایجاد حساب کاربری در انجمن ها و فروم های مختلف بدون فعالیت و نشر محتوا با هدف درج لینک در پروفایل شخصی.

– ارسال نظرات انبوه با استفاده از ربات یا به صورت دستی در وبلاگ ها و سایت های متعدد.

برخی اصول کلیدی در بک لینک دادن

برای اینکه از طرف گوگل جریمه یا پنالتی نشوید و یا گوگل به شما مشکوک نشود و همچنین لینک سازی شما را غیر طبیعی ارزیابی نکند ، موارد زیر را رعایت کنید:

– حتما ایجاد بک لینک را در بازه های زمانی مختلف و با فاصله انجام دهید ، بهتر است  در شش ماه اول فعالیت سایت به هیچ عنوان لینک سازی غیرطبیعی نکنید.

– به جای ایجاد صدها لینک کم ارزش ، چند لینک با ارزش و به صورت اصولی از سایت هایی با اعتبار و رتبه بالا بگیرید.

– توجه کنید که لینک سازی را تنها معطوف و متمرکز بر صفحه اصلی سایت نکنید ، تا می توانید صفحات داخلی را هم لینک سازی کنید.

– تنوع کلمات کلیدی بدهید و همه لینک ها بر روی یک کلمه مشخص و ویژه نباشد ، بهتر است از عبارات و ترکیب های مختلف برای لینک سازی استفاده کنید.

– به جز دایرکتوری های ارزشمند و معتبر ، هرگز در سایت های تبادل لینک یا دایرکتوری های کم ارزش و نامعتبر ثبت لینک نکنید.

سخن پایانی ایجاد بک لینک رایگان

موتور جستجوی گوگل برای جلوگیری از اسپم و ارزش گذاری بر روی لینک ها ، الگوریتم های مختلفی را معرفی کرده است و الگوریتم پنگوئن با هدف بررسی سلامت لینک سازی سایت ها معرفی شده است و وظیفه این الگوریتم شناسایی و جریمه وب سایت هایی می باشد که با استفاده از روش های فریبنده اقدام به لینک سازی می کنند، لذا در لینک سازی به این اصول کلیدی حتما توجه کنید.

شما هم می توانید با کمی تحقیق و جستجو در اینترنت ، راههای مختلف و متنوع و در عین حال خلاقانه و تاثیرگذار جهت ایجاد و دریافت بک لینک رایگان را پیدا کنید. شما هم اگر شیوه ها و راههای مفید و تاثیرگذاری جهت ایجاد بک لینک رایگان می شناسید می توانید از طریق ارسال نظر با دیگران به اشتراک بگذارید .

نکته آخر اینکه ، مهم تر از بک لینک گرفتن ، رعایت اصول و قواعد لینک دادن است ، دقت کنید که مطالب خود را در صفحاتی با موضوعات مرتبط معرفی کنید و از قرار دادن آدرس در هر صفحه نامرتبطی پرهیز کنید چون ممکن است نتیجه معکوس داده و گوگل شما را جریمه یا پنالتی می کند.

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.