شناخت بک لینک

در موضوع افزایش ترافیک و کسب درآمد اینترنتی ، شناخت بک لینک و قواعد آن بسیار مهم و حیاتی می باشد. کسب و کار اینترنتی بدون مخاطب و یا بازدید کننده معنا و مفهومی ندارد و انگار وجود خارجی ندارد. در واقع این مشتری است که وجود یک کسب درآمد از اینترنت پایدار را تضمین می کند. ابزارهای زیادی برای جذب مشتری و مخاطب دارد که یکی از اینها بک لینک می باشد.

چگونگی دریافت بک لینک ، دانستن بهترین سایت برای بک لینک ، شناخت سایت های مناسب برای بک لینک  گرفتن و… برای وبمستران بسیار مهم است. لذا یادگیری اصول گرفتن بک لینک خوب و بک لینک قوی و در کنار آنها شناسایی بک لینک مخرب دارای اهمیت بسیار فوق العاده ای می باشد. در این مقاله سایت پول یابی ضمن شناخت بک لینک ، به بررسی بک لینک خوب و بک لینک قوی و تاثیرگذار پرداخته می شود.

شناخت بک لینک

همان طور که در بالا اشاره شد بک لینک Backlink در سئو و جهت کسب درآمد اینترنتی بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد. برای رشد و ارتقای یک وب سایت در درجه اول باید به تولید محتوای تخصصی، کاربرپسند و یونیک توجه کرد بعد از تولید محتوا باید از ابزارهایی استفاده کرد که یکی از آنها بک لینک می باشد.

اگر بخواهم بطور ساده بک لینک را تعریف کنم به مجموعه پیوند ها و یا لینک هایی که از وبسایت ها و وبلاگهای دیگر به وبسایت ، وبلاگ و یا فروشگاه شما داده می شود ، بک لینک گفته می شود. در علم سئو و یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل، بک لینک یک فاکتور و ابزار تعیین کننده محسوب می شود.

در بین همه وبمستران و به ویژه بین افرادی که کسب درآمد از اینترنت و یا بازاریابی اینترنتی را به عنوان شغل و حرفه دنبال می کنند ، ارزش بک لینک نزدشان کاملا مشخص و بالاست. این افراد به کمک بک لینک ، سئو یا بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

نکات بک لینک گرفتن

گرفتن بک لینک به دلایلی برای کاربران ایرانی سخت است و معمولا در سایت های خارجی ، مدیران سایت بر اساس قوانین کپی رایت و یا ترویج محتوای ارزشمند ، لینک دادن به محتوای سایر سایت ها را رعایت می کنند. این قاعده در بین کاربران و وبمستران ایرانی رعایت نمی شود و حتی کاربران ایرانی، لینک داخل محتوای کپی شده را حذف می کنند.

با این شرایط بک لینک گرفتن برای صاحبان کسب و کار اینترنتی و کسانی که در زمینه کسب درآمد اینترنتی فعال هستند، خیلی سخت است. لذا به نظر می رسد که ابتدا باید روش ها و نکات بک لینک گرفتن را یاد گرفت. گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت ، کیفیت و تعدادشان اهمیت می دهد. هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک محسوب می شود.

وب سایت هایی که بک لینک ارگانیک یا طبیعی زیاد داشته و همچنین تولید محتوای جدید و منظم دارند رتبه خوبی کسب می کنند. توجه کنید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بسیار بالا خرید چون گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند، به راحتی وب سایت هایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک می کنند را شناسایی کرده و رتبه آنها را کاهش می دهد.

شناخت بک لینک ، بک لینک چیست؟ ، انواع بک لینک ، آموزش لینک سازی ، یافتن بک لینک برای سئو

البته اگر تمایل دارید که در یک سایت، متن تبلیغاتی بدهید، با نوفالو Nofollow سازی لینک ، دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید. اگرچه کسب لینک فالو به صورت طبیعی و ارگانیک عالی می باشد ولی اگر امکان این کار برایتان وجود ندارد می توانید با بک لینکهای نوفالو جبران مافات کنید.

معیار بک لینک خوب

برای شناخت بک لینک مناسب باید معیارها و ملاک های بک لینک خوب را بدانید. در بخش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از موارد مهم گرفتن بک لینک خوب است. وب سایت هایی که کسب درآمد اینترنتی را به بهترین شیوه انجام می دهند، از گرفتن بک لینک خوب برای بهبود شرایط خود در نتایج جستجوهای گوگل استفاده می کنند. توجه کنید ، زمانی که صحبت از تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی و رشد کسب و کار می شود منظور بک لینک خوب و قوی می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  سایت های اشتراک pdf برای بک لینک سازی

در واقع با رعایت اصول سئو سایت ، بازدیدشان بسیار زیاد شده و درآمد اینترنتی سایت های آنها با افزایش بازدید و در نتیجه افزایش فروش ، بشدت بالا رفته است. حال این مسئله مطرح می شود که بهترین روش برای شناخت معیارهای بک لینک خوب ، این است که مشخصات بک لینک بد ، مخرب و نامناسب را بدانیم. هر بک لینکی که مشخصات بک لینک بد و مخرب را نداشته باشد بک لینک خوب یا همان بک لینک مناسب است.

مشخصات بک لینک بد و نامناسب عبارتند از:

۱- لینک شدن کلمات مهم کلیدی

یکی از مشخصات لینک بد این است که لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت در همه جا مشهود باشد. برای نمونه مثلا اگر سایت در مورد کسب درآمد اینترنتی باشد، در همه جا به کلمه کسب درآمد اینترنتی لینک شود. این لینک دادن بسیار زیاد ، غیر طبیعی و بد تلقی می شود چون کاربران معمولا چنین کاری نمی کنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.

۲- لینک شدن سایت در تمام صفحات

این اقدام هم یکی از مواردی می باشد که موجب می شود بک لینک به بک لینک بد و مخرب تبدیل شود، چون کمتر مدیر وب سایتی حاضر می شود لینک سایت دیگری را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.

۳- لینک دادن به صفحه اصلی

لینک دادن زمانی دارای اهمیت و اعتبار است که به کل صفحات یک وب سایت باشد و فقط به صفحه اصلی یا هوم پیج نباشد. اگر همه سایت ها و وبلاگ ها فقط به صفحه اصلی سایت لینک بدهند و به مطالب دیگر و داخلی سایت لینک ندهند جای نگرانی می باشد. چون این مورد هم موجب می شود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.

۴- لینک شدن سایت در سایت های غیر مرتبط

یکی از موارد بک لینک بد ، لینک شدن سایت در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت می باشد. معمولا کاربران در وب سایت خود لینک هایی را قرار می دهند که با موضوع وبلاگ و سایتشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت در مورد کسب درآمد خانگی باشد و در آن سایت اتومبیل فروشی را لینک کنید، طبیعی است که بک لینک بد ایجاد کرده اید. باید بین سایت لینک دهنده و سایت شما از نظر موضوعی ارتباطی با هم وجود داشته باشد.

۵- بک لینک گرفتن از سایت های کپی بردار

بک لینک گرفتن سایت از سایتهای کپی بردار و بی کیفیت ، تاثیر خوبی بر روی سایت ندارد. همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال می شود، بد و بی کیفیت محسوب می شود. اگر آن سایت ها اسپم باشند حتی موجب می شود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب جدی وارد شود.

۶- لینک شدن وب سایت به صورت مخفی

معمولا وب سایت ها لینک ها را قرار می دهند تا کاربران اینترنتی آن را ببینند و در صورت نیاز بر روی آنها کلیک کنند. ولی زمانی که لینک مخفی شده باشد و قابل نمایش نباشد، بک لینکBacklink غیرطبیعی محسوب شده و تاثیری ندارد.

تبادل لینک

دوره تبادل لینک و یا مبادله انواع بک لینک که در یک مقطعی بین سایت ها و وبلاگها رواج زیادی داست امروزه دیگر اصلا تاثیر نداشته و حتی موجب ضربه زدن به روند رشد سایت و رتبه آنها می شود. اما در صورت علاقه به تبادل لینک با سایت های همکار و مرتبط ، اگر تبادل لینک جهت ازدیاد بک لینک به صورت  نوفالوNofollow  نباشد، به احتمال بسیار قوی امکان بروز مشکل وجود دارد.

اما اگر طرفین در تبادل لینک ، لینک ها را به صورت نوفالو تغییر دهند مشکلی از این بابت برایشان پیش نخواهد آمد و یا حداقل احتمال آن را به پایین ترین سطح کاهش خواهد داد.

نکته کلیدی در شناخت بک لینک این است که اگر در طراحی سایت در موارد فوق، لینک شما Nofollow  باشد، هیچ آسیبی به رتبه سایت شما وارد نخواهد شد. توجه داشته باشید که موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص می دهند، و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با پیج رنک بالایی که به شما پیوند می شوند، حمایت خواهید شد و نگرانی از این نظر نداشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ضرورت بخش وبلاگ برای سایت

گرفتن بک لینک قوی از شبکه های اجتماعی

بعد از شناخت بک لینک بد و خوب حالا نوبت به شیوه گرفتن بک لینک قوی و تاثیرگذار می باشد. گرفتن بک لینک قوی راههای زیادی دارد. گرفتن بک لینک از شبکه های اجتماعی نمونه یک بک لینک خوب ولی از نوع بک لینک nofollow  نوفالو می باشد. شبکه های اجتماعی بزرگ برای سئو یا بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو و حتی بهبود رتبه الکسا بسیار مفید هستند.

کسانی که شغل کسب درآمد از اینترنت دارند برای سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو حتما صفحاتی برای سایت خود در این شبکه های اجتماعی ایجاد می کنند. در این صفحه می توانند لینک وبسایت را قرار دهند و پست هایی که در سایت می گذارند را در آن بصورت لینک دار به اشتراک بگذارند.

نکته مهم اینکه، تعدادی از شبکه های اجتماعی ایرانی وجود دارند که بر خلاف تصور گروهی از افراد، تاثیر فوق العاده زیادی در بهبود سئو سایت دارند. کسب بازدید های واقعی از طریق قرار دادن لینک در شبکه های اجتماعی، می تواند به کسب و کارهای اینترنتی قدرت بیشتری دهد. اگرچه این لینک ها، بک لینک فالو dofollow نیستند و در واقع بک لینک نوفالو nofollow هستند ولی دارای تاثیر زیادی در رتبه سایت می باشند.

بک لینک فالو یا نوفالو ؟

اگرچه داشتن بک لینکهای فالو یا طبیعی بسیار خوب است ولی فقط داشتن بک لینک های فالو بدون نوفالو ممکن است که به شک موتورهای جستجو منجر شود. به طور کلی اگر درباره داشتن لینک های فالو dofollow و نوفالو nofollow سوال کنند؟ در جواب باید گفت که البته گرفتن بک لینک مناسب بصورت توامان ( مجموعه ای از لینک های فالو و نوفالو ) برای سایت در بهبود سئو وب سایت بسیار مفید و تاثیرگذار است.

این بستگی به سیاست مدیران وب سایت ها دارد که چه نگاهی به بک لینک داشته باشند. آنچه مسلم است گوگل در بررسی لینک سایت ها حساسیت و وسواس بسیار زیادی دارد. چون گوگل برای بک لینک سازی طبیعی ارج و منزلت زیادی قائل است لذا لینک سازی مصنوعی و یا خرید بک لینک را کاری غیر اصولی می داند. برای اینکه همه کار لینک سازی شما اصولی باشد باید آمیزه ای از بک لینک های فالو و نوفالو را در کنار هم داشته باشید تا کارتان طبیعی تر جلوه کند.

نتیجه گیری شناخت بک لینک

در این مقاله سایت پول یابی بعد از بیان اهمیت بک لینک در کسب درآمد اینترنتی و افزایش رتبه سایت ، به تعریف و جایگاه آن پرداخته شد و در ادامه بک لینک خوب و چگونگی شناخت بک لینک بد معرفی شد. توجه کنید که باید از تمام شیوه های قانونی و اصولی بک لینک گرفتن استفاده کنید و به هیچ وجه به فکر فریب و دور زدن موتورهای جستجو نباشید.

قبل از گرفتن بک لینک و هر کار دیگری برای افزایش ترافیک سایت، باید به تولید محتوای تخصصی ، کاربرپسند ، همیشه سبز و جذاب توجه کنید. بدون تولید محتوا هرگز نباید امید رشد وب سایت و در نهایت توسعه کسب و کارتان را داشته باشید.  توصیه می شود که بعد از تولید محتوا و پربار شدن سایت از مطالب ارزشمند، به فکر بک لینک گرفتن باشید.

نکته آخر درباره شناخت بک لینک اینکه، همزمان به گرفتن بک لینک فالو و نوفالو توجه کنید و تلاش کنید از روش های مختلف و متنوع لینک سازی اصولی استفاده کنید و تلاشتان معطوف به لینک سازی در سایت های مرتبط با موضوع وب سایت و کسب و کارتان باشد. ارزشمندترین نوع لینک سازی ، گرفتن بک لینک طبیعی و ارگانیک از سایتهای مرتبط می باشد.

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.