بک لینک ارزشمند و کم ارزش

دانستن و انتخاب نمونه بک لینک ارزشمند و کم ارزش از این نظر اهمیت دارد که مدیران وب سایت ها در انتخاب لینک و بک لینک دقت لازم را به کار ببرند. اگرچه بک لینک به عنوان یکی از ابزارهای ارزشمند جهت سئوی وب سایت ها مورد توجه است ولی هر بک لینکی نمی تواند موثر باشد و چه بسا که نتیجه معکوس هم داشته باشد و موجب پتالتی سایت توسط موتور جستجوی گوگل شود.

بحث درباره چگونگی لینک و لینک سازی بسیار زیاد است و نظرات مختلف و گاه متضادی توسط کارشناسان در این زمینه بیان می شود. به دلیل اهمیت بک لینک در افزایش ترافیک و کسب درآمد اینترنتی ، در سایت پول یابی تصمیم گرفتم تا به دو نمونه عینی و ملموس بک لینک ارزشمند و کم ارزش بپردازم و اینکه چگونه می توان از لینک استفاده بهینه و درست کرد.

بک لینک ارزشمند و کم ارزش

اگر به عنوان مقاله یعنی بک لینک ارزشمند و کم ارزش دقت کنید متوجه خواهید شد که از نظر ارزش گذاری لینکها با هم متفاوت هستند. به طور کلی بک لینک ها را از نظر میزان تاثیرگذاری و ارزش می توان به چهار گروه : ۱- بک لینک های ارزشمند و با کیفیت بالا ۲- بک لینک های کم ارزش ۳- بک لینک های بی ارزش و ۴- بک لینک های مضر یا مخرب ، تقسیم کرد. در این مقاله به دو نمونه از بک لینک های شماره یک و دو ( ارزشمند و کم ارزش ) پرداخته خواهد شد.

همان طور که اشاره شد بک لینک یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای بهینه سازی یا سئوی وب سایت محسوب می شود. و کسانی که به دنبال افزایش رتبه سایت  و در نهایت افزایش کسب درآمد از اینترنت هستند و یا برای دیده شدن در نتایج اول گوگل تلاش می کنند ، باید برای سایت و فروشگاهشان بک لینک های باکیفیت و ارزشمند بسازند. رعایت اصول مهم بک لینک برای وبمستران ضروری است.

لذا اگرچه بک لینک همه چیز افزایش رتبه و جذب ترافیک برای سایت نیست ولی به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در افزایش رتبه سایت و جذب بازدید کننده مطرح می باشد. به همین دلیل است که سئو کاران و مدیران سایت ها به مقوله لینک و لینک سازی داخلی و خارجی توجه ویژه پیدا کرده اند تا بتوانند موفق به کسب رتبه اول در گوگل شوند.

دلیل اهمیت بک لینک

وقتی به دنبال نتایج عالی در کسب و کار اینترنتی و به تبع آن کسب درآمد از اینترنت بالا هستید طبیعی است که از تمام ابزارهای لازم برای تحقق این هدف استفاده کنید. تحقق این کار جلب رضایت موتورهای جستجو و به ویژه گوگل می باشد تا کاربران را به صورت هدفمند و طبق برنامه ترسیم شده برایتان بیاورند. یکی از ابزارها هم سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که به عنوان ابزار زمان بر ولی تاثیر گذار مورد توجه می باشد.

حال دو فاکتور مهم و تاثیر گذار در سئوی سایت و فروشگاه اینترنتی ، تولید محتوای هدفمند و ساخت بک لینک ارزشمند و باکیفیت است. اگر بتوانید برای سایت و فروشگاهتان محتواهای تخصصی ، حرفه ای و باکیفیت تولید کنید و با اشتراک گذاری آن ها برای سایتتان بک لینک ایجاد کنید دیگر نیازی نیست که نگران تغییرات الگوریتم گوگل باشید این نوع بک لینک ها فوق العاده مهم و ارزشمند هستند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  معرفی وبلاگ های خارجی برای لینک سازی رایگان

اگر قصد دارید که سایتتان را به نتایج اول موتور جستجوی گوگل بیاورید تا مخاطبان و کاربران اینترنتی زیادی شما را پیدا کنند ، باید اصول سئو و بهینه سازی سایت را به طور کامل و اصولی رعایت کنید. ضمن اینکه باید با فاکتورهای اصلی در سئو و بهینه سازی سایت هم آشنایی کاملی داشته باشید. البته مهمترین فاکتورهای بهینه سازی وب سایت تولید محتوای جامع ، تخصصی ، هدفمند و ایجاد بک لینک باکیفیت برای صفحات سایتتان است.

نمونه بک لینک ارزشمند و کم ارزش

بک لینک ، بک لینک با ارزش ، اهمیت بک لینک ،
کسب درآمد اینترنتی از طریق بک لینک ها ، به تجارتی پرسود در اینترنت تبدیل شده است

پس از مقدمه کوتاه درباره اهمیت و جایگاه بکلینک ها در کسب درآمد اینترنتی و رشد سایت ، در ادامه به دو نمونه از بک لینک ارزشمند و کم ارزش اشاره خواهد شد و اینکه این لینک ها چه تاثیری می تواند در افزایش رتبه سایت داشته باشند:

۱- بک لینک سایت های gov و edu

gov  و  eduدامنه وب سایت ها می باشند که هر کدام برای منظور و هدفی کاربرد دارند. دامنه EDU  مختص سایت های آموزشی می باشد و نام این نوع حوزه از کلمه educational به معنی آموزشی گرفته شده است.

دامنه gov برای سازمان ها ، موسسات و ارگان های دولتی استفاده می شود و ثبت این دامنه فقط برای سازمان ها و ارگان های دولتی امکان پذیر است. gov مخفف کلمه Government  به معنی دولت یا دولتی هست که برای سایت های دولتی کشورها استفاده می شود.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه ارتباطی بین سئو و بک لینک دامنه هایEDU  و GOV وجود داشته باشد؟

در الگوریتم موتور جستجوی گوگل، اگر تخصص لازم و کافی برای استفاده و یا خرید بک لینک نداشته باشید خرید بک لینک نتیجه معکوس داشته و منجر به پنالتی شدن سایت می شود. همان طور که در بالا اشاره شد ، لینک سازی هنوز یکی از فاکتورهای تاثیرگذار افزایش رتبه سایت است و در کنار تولید محتوای خوب نتیجه خوبی بر روی رتبه سایت خواهد داشت

گوگل اعلام کرده گرفتن لینک از سایتهایی با دامنه EDU و GOV برایش بسیار حائز اهمیت است چون این سایت ها از نظر ارائه اطلاعات و اشتراک گذاری محتوا در سطح بسیار بالایی قرار دارند و به راحتی نمی توان از این نوع سایت ها لینکی دریافت کرد.

توصیه می شود که مطالب خوب و تخصصی و پر محتوا تولید کنید تا این نوع سایت ها شما را لینک کنند و لینک رایگان و ارزشمند دریافت کنید. گرفتن لینک از سایت های EDU  و GOV موجب افزایش رتبه سایت در گوگل و گرفتن رتبه خوب برای وب سایت خواهد شد.

۲- لینک های sitewide ( کنار سایت )

به مجموعه لینک هایی که در همه صفحات سایت تکرار می شوند، مثل لینک های منوی سایت شما،sitewide  می گویند. sitewide بودن لینک های داخلی ، یک موضوع کاملا طبیعی و مورد نیاز می باشد اما sitewide بودن بک لینک ها یا لینک های خروجی، حواشی زیادی دارد. لذا این نوع بک لینک ها نمونه کم ارزش محسوب می شوند.

گرفتن بک لینک بیشتر (از یک دامنه اینترنتی)، موجب مراجعه بیشتر ربات ها به بک لینک شما می شود. علاوه بر این ممکن است که سایت لینک دهنده، صفحاتی مرتبط با شما داشته باشد که این موضوع ، موجب تاثیر بیشتر بک لینک برای وب سایت شما می شود. اما لزوما هم اینطور نیست که لینک های sitewide ، همیشه تاثیر زیادی داشته باشند.

دلیلش این است که لینک های sitewide ، اکثرا پولی یا تبلیغاتی هستند، و به همین دلیل در الگوریتم های موتور جستجوی گوگل، جایگاه کم ارزش تری دارند، به خصوص اگر در فوتر سایت قرار داشته باشند.  بنا به گفته مت کاتس Matt Cuts متخصص سئو و رئیس قبلی بخش وب اسپم گوگل  ، این لینک ها از نظر گوگل، فقط ۱ بک لینک، تلقی می شوند حتی اگر هزاران بار نمایش داده شوند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  گرفتن لینک های با ارزش
نکات کلیدی در استفاده از بک لینک های  sitewide

اگر به دنبال گرفتن و یا خرید لینک های sitewide هستید به این نکات کلیدی توجه کنید :

– حتی اگر بتونید از وب سایتی، و از همه صفحاتش بک لینک زیاد بگیرید، لزوما امتیاز بالایی محسوب نمی شود و خوشحال نباشید که در چند هزار صفحه از یک سایت بک لینک دارید، این لینک ها، فقط ۱ بک لینک محسوب می شوند.

– به محتوا ، کیفیت و ارتباط موضوعی صفحات سایت لینک دهنده که به صورت sitewide به شما لینک می دهد، توجه کنید. صرفا ایندکس بالا سایت لینک دهنده ، فاکتوری بر کیفیت صفحات یا تاثیر در سئو نمی باشد.  فرضا اگر وب سایتی دو صفحه با کیفیت و مرتبط با کسب و کار اینترنتی شما داشت گزینه مناسبی برای گرفتن و یا خرید بک لینک است. در واقع لینک داشتن از همان صفحات مرتبط، از چندین هزار صفحه بی کیفیت دیگر بهتر است.

– بک لینک هایی که در همه صفحات یک وب سایت هستند، به دلیل بازدید و دیده شدن بیشتر، کلیک خوری بالاتری دارند. این تنها حسن شاخص بک لینک های sitewide هست و وجود این حسن موجب شده تا جزو بک لینک های بی ارزش قرار نگیرد و در شمار بک لینک های با ارزش کم محسوب شود.

سخن پایانی بک لینک ارزشمند و کم ارزش

در اینکه لینک و بک لینک می توانند به عنوان ابزارهای مهم در سئوی وب سایت تاثیر گذار باشند شکی وجود ندارد و کاملا طبیعی است که بک لینکها با افزایش رتبه سایت ، موجب جذب ترافیک بیشتر و در نهایت کسب درآمد اینترنتی بالاتر خواهند شد و این موضوعی است که مدیران وب سایت ها و صاحبان برندهای تجاری به دنبال آن هستند چون دوام و بقای هر کسب و کاری به میزان کسب درآمدش بستگی دارد.

اما هر بک لینکی دارای ارزش و اعتبار نیست و بک لینک ها از نظر میزان ارزش با هم فرق دارند. در این مقاله در تشریح بک لینک ارزشمند و کم ارزش دو نمونه از این نوع بک لینکها را آورده شد. نمونه اول، بک لینک سایت های gov و edu است که به دلیل آموزشی بودن ، ارائه اطلاعات و اشتراک گذاری زیاد ، دارای ارزش زیادی هستند و گوگل به بک لینک این نوع سایتها ارزش و اعتباری خاصی می دهد.

در مقابل بک لینک های  sitewideبه دلیل تکرار بسیار زیاد در یک وب سایت ، امتیازی کمتری داشته و از نظر اعتبار کم ارزش محسوب می شوند و علیرغم تکرار بسیار زیاد ، گوگل تنها یک بکلینک آن را حساب می کند.

نکته کلیدی اینکه مدیران سایت ها باید به دنبال بک لینک های ارزشمند و با کیفیت باشند . گوگل چند لینک با کیفیت از وب سایت های مرتبط با کسب و کارتان را به صدها لینک بی ارزش ترجیح می دهد چون از نظرش کیفیت بک لینک بر کمیت آن برتری دارد.

مطلب پیشنهادی

سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی , سرویس کوتاه کننده لینک , برترین سایت های کوتاه کننده لینک

فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

اگر به دنبال رشد کسب و کار اینترنتی خودتان هستید از گرفتن بک لینک رایگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.