مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی

با رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین یادگیری مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی موفق یک ضرورت محسوب می شود و همه دست اندرکاران و فعالان اقتصادی در فضای مجازی باید به دنبال یادگیری و اجرایی کردن مراحل آن باشند. دیگر زمان استدلال اینکه درآمد اینترنتی چه مزایا و معایبی دارد گذشته است ، چون با گسترش و فراگیری اینترنت همه به فکر راه اندازی مشاغل اینترنتی و کسب درآمد آنلاین می باشند.

کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها بیش از سایرین به اهمیت راه اندازی کسب درآمد آنلاین واقف هستند و تلاش دارند تا از این بستر جذاب ، پولساز ، گسترده و در عین حال پرطرفدار، جهت رشد و توسعه ایده هایشان نهایت بهره را ببرند. به دلیل اهمیت دانستن و آشنایی با گام ها و مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی موفق ، تصمیم گرفتم تا در سایت پول ضمن بیان این مراحل ، به اختصار به تشریح هر کدام از آنها بپردازم

مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی

مدیران کسب و کارها و کارآفرینان اینترنتی به دلیل اهمیت و مزایای بسیار زیاد اینترنت ، در اولین اقدام شروع به راه اندازی وب سایت متناسب با کارشان می کنند. این گروه به خوبی می دانند که کسب و کار اینترنتی یا خرید و فروش اینترنتی که از آن به نام تجارت الکترونیک یا کسب و کار الکترونیکی هم یاد می شود نبض بازار را در آینده در دست خواهد گرفت همچنان امروزه هم اینگونه شده است ، لذا نباید از این بستر پولساز غافل باشند.

تقریبا همه کسب و کارهای سنتی و واقعی موجود در بازار به طرف اینترنت رفتند و البته برای بقای خود در این بازار پررقابت ، ضرورتا باید به این طرف می رفتند. اینترنت علاوه بر ایجاد کسب درآمد راحت و آسان ، گستره وسیعی از مشتریان از نظر جغرافیایی و تعداد نامحدود مشتریان را در اختیار صاحبان کسب و کارها گذاشته است ضمن اینکه برای شروع و توسعه ، کمتر محدودیت های کسب و کارهای سنتی را دارد.

مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی ، گام های آغاز کسب و کار اینترنتی ، شروع درآمد اینترنتی
برای موفقیت در کسب درآمد از اینترنت باید مراحل و گام های شروع آن را محکم و طبق اصول برداشت.

البته کسب درآمد از اینترنت در عین راحتی و سادگی ، قواعد و قوانین خود را داشته و برای موفقیت باید از آنها پیروی کرد. کسی موفق است که با درایت و برنامه ریزی مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی را طی کند. به طور کلی از بین مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی در اینجا ۴ گام یا مرحله اصلی ، باید زمان آغاز کسب و کار الکترونیکی یا اینترنتی از آن‌ها پیروی کرد تا بتوانید صاحب یک کسب و کار الکترونیکی موفق و پایدار شوید.

مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی موفق و پایدار عبارتند از:

۱- طرح ریزی کسب و کار اینترنتی

قبل از آماده کردن اسناد، لوگوها و حتی ساختار وب‌سایت کسب و کار، ابتدا باید کسب و کار خود را طرح‌ریزی کنید و اینکه نقشه کار شما چیست. میلیون‌ها محصول و کالا وجود دارند که به‌صورت آنلاین به‌فروش می‌رسند. درواقع، تمام انواع و اقسام کالاهایی را که در مراکز خرید و فروشگاه‌های واقعی می‌بینید به‌صورت اینترنتی دردسترس هستند. لذا توصیه می شود سعی نکنید که هرچیزی را به صورت آنلاین بفروشید. ببینید به چه چیزی علاقه دارید و یا مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و حاضرند به خاطر آن پول پرداخت کنند.

اگر به کسب درآمد اینترنتی علاقه دارید به این فکر کنید که آیا در بازار اینترنتی ، فضا و جا برای این نوع کار وجود دارد یا نه؟ اگر یک طراح مد لباس هستید، آیا دوست دارید بر روی لباس زنانه و یا مردانه متمرکز شوید؟ سوال مهم دیگر این است که: آیا کسب و کارتان به منبع اصلی درآمد اینترنتی تبدیل می‌شود یا نه؟ چقدر پول باید خرج آن کنید؟ وقتی نوبت به صبر کردن برای به رونق رسیدن کسب و کارتان می‌رسد تا چه اندازه صبور هستید؟

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  موانع کسب درآمد اینترنتی

هر ایده‌ای که ممکن است در ذهن خود داشته باشید را به‌صورت کاملا رسمی و به شکل یک طرح کسب و کار بنویسید. بسیار مهم است که یک طرح کسب و کار جدی ترسیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا امکان بقای کسب و کارتان را بسنجید، بازارتان را درنظر بگیرید، کسب و کارتان را با سرمایه‌گذاران بالقوه، شرکا، تهیه‌کنندگان و کارمندان درمیان بگذارید، و برای مدیریت کسب و کارتان نقشه‌ای منظم و حساب شده طراحی کنید.

۲- انتخاب تهیه کننده مناسب

به طور معمول ، خرده‌فروش‌های کسب و کارهای اینترنتی صرفا فروشندگان کالا و خدمات هستند و خودشان در تولید محصولات نقش زیادی ندارند و در واقع نقش واسطه بین تولید کننده و مشتریان را بازی می کنند. در حالی که کسب وکارهایی وجود دارند که هم در نقش تولیدکننده و هم در نقش خرده‌فروش در اینترنت فعالیت می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، اقلام را به‌صورت عمده می‌خرند و مجددا آن اقلام را از طریق فروشگاه خود می‌فروشند.

یکی از مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی این است که تولید کننده یا تهیه کننده کالا و خدمات خود را بشناسید و درست انتخاب کنید. اگر مي‌خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید ، یافتن یک تهیه‌کننده‌ کالا و خدمات مناسب بسیار ضروری است. تحقیقات‌ خود را تکمیل کنید و با انجمن‌های صنعتی مرتبط با کسب و کارتان ارتباط برقرار کنید. تولید کننده ای را انتخاب کنید که علاوه بر قیمت مناسب ، مرغوب ترین و بهترین نوع کالا و خدمات را عرضه کند.

اگر تولید کننده محصول و خدمات مناسب بود معمولا در خریدهای عمده می توان از تخفیف های زیاد استفاده کرد ضمن اینکه اگر قرارداد تجاری ببندید باز هم ضمن افزایش تخفیف می توانید از ضمانت های کیفی تولید کننده هم برخوردار شوید . سعی کنید تولیدکننده ای را پیدا کنید که همواره به روز بوده و در برابر تولیداتش پاسخگو باشد.

۳- طراحی وب سایت مناسب

بعد از طی دو مرحله قبلی ، باید به فکر مکانی برای فروش محصولات و خدمات باشید. لذا باید فروشگاه یا وب‌سایت مناسب کسب و کارتان طراحی کنید تا فروش اینترنتی انجام دهید. برنامه‌های نرم‌افزاری زیادی در دسترس هستند که حتی اگر دانشی در زمینه‌HTML  یا جاوا اسکریپت یا سایر زبان های برنامه‌نویسی آنلاین نداشته باشید بازهم به شما یاد می‌دهند که چگونه خودتان وب سایت‌تان را راه‌اندازی کنید.

البته بهترین گزینه برای راه اندازی وب سایت به صورت رایگان استفاده از سیستم وردپرس است که بسیار راحت و ساده بوده و امکان راه اندازی سایت و فروشگاه را هم دارد ضمن اینکه آموزش راه اندازی صفر تا صد آن هم در اینترنت وجود دارد و هر کسی بدون داشتن دانش فنی می تواند آن را راه اندازی و مدیریت کند.

اگر سرمایه و پول کافی در اختیار دارید می‌توانید کسی را برای طراحی یک وبسایت حرفه‌ای استخدام کنید. همچنین اگر می خواهید پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین انجام شوند، نیاز خواهید داشت برخی سامانه‌های پردازش اعتبار کارت را راه‌بیاندازید و نماد اعتماد الکترونیکی بگیرید. دریافت مجوزهای رسمی موجب ایجاد اعتماد بیشتر مشتریان و افزایش فروش اینترنتی و در نهایت کسب درآمد اینترنتی بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  افزایش بازدید سایت برای کسب درآمد بیشتر

در هر حال باید اصول طراحی فروشگاه اینترنتی و یا وب سایت ، متناسب با نوع کسب و کارتان رعایت شود تا در ادامه دچار مشکل خاصی در ارائه خدمات به مشتریان نشوید.

۴- بازاریابی اینترنتی برای وبسایت

بعد از آنکه فهرست کالاها و وب‌سایت‌تان را راه اندازی کردید، بالافاصله باید به سراغ بازاریابی اینترنتی بروید چون بدون بازاریابی و جذب ترافیک کسب درآمد اینترنتی نخواهید داشت. تبلیغات سودمند اینترنتی شامل مواردی مثل: بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) ، تبلیغاتی پرداخت به‌ازای کلیک ( تبلیغات کلیکی )، تبلیغات بنری ، رپورتاژ آگهی ، بک لینک ، همکاری در فروش ، تبلیغات پاپ آپ و… می باشد. انتخاب نوع و میزان تبلیغات بستگی به میزان سرمایه و پول تان جهت انجام این کار دارد .

همچنین می‌توانید یک فرد متخصص استخدام کنید تا برای بازاریابی وب‌سایت‌ و شناخته‌شدنش کمک کند، یا می‌توانید با قراردادن محتوای با کیفیت بالا در صفحات‌تان و ثبت کردن آن‌ها در موتورهای جستجو، این کارها را خودتان انجام دهید. تولید محتوای تخصص یکی از راههای ارزان بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. البته تولید محتوای تخصصی و متناسب با کسب و کار موجب بهبود سئوی سایت و افزایش ترافیک  پایدار و جذب مخاطبان و مشتریان هدفمند در درازمدت خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر بتوانید مشتریان هدفمند جذب کنید کسب درآمد از اینترنت افزایش چشم گیری خواهد داشت.

نکته کلیدی در بازاریابی اینترنتی بررسی دائمی مسیر حرکت و فعالیت در کسب درآمد اینترنتی می باشد یعنی زمانی‌که مشغول بازاریابی اینترنتی هستید، همیشه نتایج تلاش‌های‌ خود را بررسی و اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید تلاش‌هایتان مفید و اثربخش هستند. تقویت نقاط قوت و رفع ضعف ها باید همیشه مدنظر مدیران کسب و کارهای اینترنتی باشد. توجه کنید که رقبای کاریتان همواره در حال پیشرفت هستند و شما نباید از آنان عقب بمانید.

سخن پایانی مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی

در این مقاله مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی موفق در چهار گام یا مرحله شاخص بیان شده است و اینکه برای حصول موفقیت باید گام به گام این مراحل را طی کنید و توجه داشته باشید که بدون برنامه کاری منظم ، تضمینی برای موفقیت در کسب درآمد اینترنتی وجود ندارد. البته موارد ذکر شده در بالا، مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی موفق می باشد و به قول معروف مراحل آغازین می باشد و استمرار موفقیت درآمد اینترنتی با ارزیابی دائمی مسیر ممکن خواهد بود.

افرادی موفق هستند که شروع یا استارت کار را درست و بر اساس برنامه طراحی شده بزنند و دقت داشته باشند که کسب درآمد از اینترنت در عین سادگی ، مسائل و مشکلات خاص خود را هم دارد. رقابت در این عرصه به دلیل درآمد اینترنتی بالا فوق العاده زیاد است و کسانی موفق هستند که حرفی جدید برای گفتن داشته باشند.

نکته آخر اینکه ، در طی مراحل شروع کسب درآمد اینترنتی موفق باید همواره از ارزیابی و بررسی اقدامات انجام شده غافل نشوید و زمانی که از یک مرحله به مرحله دیگر می روید اطمینان حاصل کنید که آن را به بهترین نحو ممکن انجام داده اید و زمانی که به مرحله آخر یعنی ، بازاریابی اینترنتی رسیده اید تمرکز و بررسی داشته باشید چون در واقع نتیجه کسب درآمد اینترنتی خود را مشاهده خواهید و در این مرحله است که درخت کسب و کارتان به ثمر می نشیند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.