آموزش ساخت لینک رایگان

یکی از روش‌های سئو خارجی Off-page Seo ساخت لینک رایگان است . لینک سازی یا بک لینگ گرفتن در خارج از سایت با هدف افزایش اعتبار وبسایت و کسب رتبه مناسب نزد موتورهای جست‌وجو به ویژه گوگل انجام می‌شود . تنوع ساخت بک لینک زیاد است که ساده‌ترین آن‌ خرید بک‌ لینک مرتبط از سایت‌های معتبر است . این شیوه علیرغم سادگی ، هزینه بر می باشد .

امروزه بسیاری از وبسابت ها و فروشگاهها، فروش بک لینک را به عنوان منبع کسب درآمد اینترنتی خود می دانند . این سایت ها با تبلیغات از طریق لینک سازی و یا فروش رپورتاژ آگهی اقدام به درآمدزایی آنلاین می کنند .

با کمی جست‌وجو در گوگل با دهها روش متنوع برای لینک بیلدینگ روبه‌رو خواهید شد . اما هر روشی مناسب نبوده و به بهبود اعتبار و رتبه سایت کمک نمی کند . برخی از شیوه های لینک سازی حتی تاثیر منفی داشته و موجب جریمه از طرف گوگل می شوند .

به دلیل هزینه بودن برخی لینک سازی ها که برای همگان امکان ندارد ، در این مقاله سایت پول یابی به آموزش ساخت لینک رایگان به صورت اصولی و کاربردی پرداخته می شود . امیدوارم این راهکارها مورد استفاده علاقمندان و وبمستران قرار گیرد .

معرفی بک لینک یا لینک خارجی

پیش از معرفی روش‌های ساخت بک لینک ارزشمند و رایگان، بهتر است که آشنایی اجمالی با مفهوم لینک بیلدینگ و تاثیر آن بر سئوی سایت داشته باشید . بک لینک یا لینک خارجی Link Building ، به ارجاع یا لینکی می گویند که از سایتی به سایت دیگر ایجاد می‌شود و به‌عنوان راه ارتباطی بین دو سایت برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و مفیدتر است .

به فرایند ایجاد لینک در وب سایت های دیگر، به منظور بهبود رتبه سئو سایت ها، لینک سازی خارجی گفته می شود . یعنی در یک وب سایت لینکی ایجاد کنید که شخص با کلیک کردن روی آن، به وب سایت شما هدایت شود . به زبان ساده، وقتی سایتی در محتواها و صفحه‌های خود به سایتتان لینک می‌دهد، به این معناست که سایت شما را مرجع معتبر و موثق به‌ شمار آورده و لینک خارجی به سایتتان ایجاد کرده است .

بک لینک‌ها برای سئو seo سایت اهمیت زیادی دارند . به‌ دلیل ایجاد لینک خارجی از سایت مبدا به سایت مقصد به لینک‌های ورودی هم معروف هستند . به نوعی می‌توان گفت لینک‌های خارجی شاه کلید سئو می باشند . چون موتورهای جست‌وجو لینک بیلدینگ را «رای اعتماد» از سایتی به سایت دیگر در نظر می‌گیرند . بدین ترتیب، اگر صفحه‌ای از سایت بک لینک‌های مرتبط زیادی دریافت کند، گوگل آن صفحه را با توجه به سیگنال اعتبار و ارزش لینک‌های دریافتی معتبر درنظر می‌‌گیرد . لذا اعتبار و رتبه‌بندی بهتری را در نتایج جستجو به آن وب سایت می‌دهد .

برای این منظور کافی است روش ساخت بک لینک رایگان را یاد بگیرید . روش‌های مختلفی برای لینک بیلدینگ وجود دارند که در افزایش رتبه سایتتان کمک زیادی می‌کنند . فقط باید هرکدام را در زمان درست و به‌صورت اصولی انجام دهید .

شیوه گرفتن و ساخت لینک رایگان

معمولا بیشتر افراد خرید بک لینک هدفمند را پیشنهاد می‌کنند که به هزینه زیادی نیاز دارد و به نتیجه هم می‌رسد . اما روش‌های رایگان و ساده‌ای هم وجود دارند که می‌توانند تاثیر بک لینک پولی را داشته باشد . فقط باید آن‌ها را به‌درستی انجام داد و منتظر ماند تا نتایج مشخص شوند و سیگنال‌های مثبت شان به موتورهای جست‌وجو برسد .

پیش از آنکه با روش های ساخت بک لینک Backlink رایگان آشنا شوید، خوب است بدانید لینک‌ بیلدینگ کار سخت و زمان‌بری است . لذا نمی‌توانید بلافاصله بعد از ساخت لینک خارجی به روش‌های مختلف، انتظار بهبود رتبه یا افزایش اعتبار و قدرت دامنه و صفحه‌های سایتتان را داشته باشید . باید صبور باشید و با دقت مراحل را انجام دهید.

همان طور که اشاره شد ، روش ساخت بک لینک بسیار مهم و حساس است . چون برخی با انجام لینک سازی اشتباه دچار افت رتبه و یا جریمه گوگل شده اند . با این مقدمه ، مهم ترین راههای مطمئن ساخت لینک رایگان برای سایت عبارتند از :

۱- عضویت در فروم ها و انجمن های فعال مرتبط

گسترش نفوذ و استفاده از اینترنت سبب شده تا بسیاری از علاقمندان به کالا ها ، محصولات و برندهای مختلف پیرامون این موضوعات در انجمن ها و تالارهای گفتگو به تبادل نظر و بحث بپردازند .  وجود چنین فضاهایی برای بحث و تبادل نظر موجب شده تا بسیاری از برندها ، شناخته شده و یا به دست فراموشی سپرده شوند .

پس اگر یک برند یا وبسایت در این انجمن ‌ها و تالارهای گفتگو محبوب شوند و از آن‌ها به نیکی در این گونه فضاها یاد شود ، نتیجه اش فروش آن برند و محصولات سایت افزایش می یابد . با افزایش ورودی و بازدید کنندگان سایت و جستجو کنندگان محصول مورد نظر شناخته تر خواهد شد . در نتیجه مشتریان بالقوه بیشتری پیدا خواهد کرد .

عضویت در این فروم ها و انجمن ها توصیه می شود . چون می‌توانید با عضو شدن در اینگونه انجمن ها که مرتبط با فعالیت و کسب و کارتان هستند، سایت و حرفه خود را معرفی کنید و برای سایت خود لینک سازی کنید . این یک راهکار ساده برای ساخت لینک رایگان و موثر می باشد . البته اصول لینک سازی در فروم و انجمن ها را هم باید رعایت کنید تا تاثیر لینک سازی بیشتر خود را نشان دهد .

ساخت لینک رایگان در سایت , ساخت بکلینک رایگان و طبیعی , لیست بک لینک رایگان ,

۲- بازنشر مطالب وبسایت‌ و فروشگاه  در وب سایت های وبلاگی

وبسایت های معروف و پربازدید زیادی وجود دارند که می‌توانید مطالب خود را در آن‌ها منتشر یا بازنشر کنید . این روش یکی از بهترین استراتژی های لینک سازی چند لایه است . ابتدا باید سایت های مرتبط با فعالیت کاری خود را پیدا کنید و در میان آن ها مطالب باکیفیت خود را با لینک دادن به منبع که سایت خودتان است، قرار دهید . سعی کنید محتوای مرتبط با فعالیت خودتان را نشر دهید .

برخی از این گونه سایت‌های وبلاگی omigo.ir ، blog.ir ، virgool.io  و … می باشند . اینگونه سایت ها بخشی با نام وبلاگ برای انتشار محتوا و مقالات کابران دارند . این امر برایتان افزایش بازدید و برای آن سایت منتشر کننده محتوا، تولید محتوای رایگان را در پی خواهد داشت .

۳- بکلینک از شبکه‌های اجتماعی پر‌مخاطب

یکی دیگر از راههای ساخت بک لینک رایگان ، گرفتن لینک از شبکه‌های اجتماعی است . با انتشار و به اشتراک گذاری مطالب خود در شبکه های اجتماعی شانس دیده شدن خود را افزایش می دهید . با وجود اینکه انجام این کار بسیار ساده است، بسیاری از وبمستران از آن غافل هستند . مشهورترین و پر‌بازدیدترین شبکه‌های اجتماعی برای ساخت بک لینک رایگان عبارتند از :

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

فیسبوک Facebook

اینستاگرام Instagram

توئیترTwitter

لینکدین LinkedIn

پینترستPinterest

تامبلر Tumblr

البته فهرست شبکه های اجتماعی برای لینک سازی خیلی بیشتر و فراتر از این فهرست می باشد اما در اینجا فهرست پرطرفدار به صورت محدود و جها آشنایی آمده است . شبکه های اجتماعی یکی از بهترین منابع برای برندسازی و همین طور لینک سازی هستند . در صورتی که طبق اصول اقدام به لینک سازی در این منابع کنید . توجه کنید که تاثیر لینک سازی در این شبکه ها بالاست اما کافی نیست . بهتر است بگویم که لینک سازی در هیچ منبعی کافی نیست و لازم است همواره به صورت مستمر و تدریجی اقدام به لینک سازی در منابع مختلف کنید تا بتونید نتیجه مثبتی از فرآیند لینک سازی بگیرید .

۴- تعامل با کاربران سایت و فروشگاه خود‌تان

با استفاده از این امکان می‌توانید از دیگر وب سایت‌های مشابه یا همکار بازدید کرده و از نظرات سایر همکارانتان در جهت بهبود رتبه سایت‌تان بهره‌ مند شوید . برخی از مهمترین راه‌ها برای دریافت لینک ورودی و خروجی از این طریق عبارتند از :

– قسمت نظرات و پرسش‌های وبلاگ‌ها و سایت‌ها .

– انجمن‌ها و تالارهای گفتگو .

– قسمت سوالات و جواب های متداول .

– دعوت از کاربران و بازدیدکنندگان سایت‌تان جهت پیوستن به شبکه‌ اجتماعی شما .

– ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل گروهی .

۵- تولید و انتشار محتوایی مفید و کاربر پسند

هیچ کاری بهتر ، پایدارتر و ارزشمندتر از تولید محتوای کاربردی و تخصصی نیست . با تولید محتوای خوب و کامل، خود به خود دیگر وب سایت ها به لینک دادن به سایت شما ترغیب می شوند . خود تولید محتوای جدید در سئو سایت تاثیرگذار است و موجب ارتقای وب سایت و فروشگاه می شود .

برای برند سازی در اینترنت و ایجاد و ساخت لینک رایگان به تولید محتواهای ارزشمند توجه ویزه کنید . اگر به کسب درآمد اینترنتی پایدار و مستمر فکر می کنید بهترین شیوه همین تولید و انتشار محتوای کاربرپسند و مفید است .

۶- توجه به کیفیت لینک ها به جای کمیت آنها

در ذهن داشته باشید داشتن تعداد کمی لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط با شاخه کاری خودتان بسیار ارزشمندتر از تعداد انبوه لینک از سایت های غیر استاندارد و بی ربط است . گاهی چند لینک باکیفیت از سایت معتبر و مرتبط ، تاثیرگذارتر از دهها بک لینک از وبسایت های بی ارزش است . کیفیت بک لینک ها نزد موتور جستجوی گوگل ارزشمندتر بوده و موجب کسب اعتبار می شود .

۷- لینگ گرفتن از سایت‌های مرتبط

لینک گرفتن از سایتی که شاخه کاری آن با شما متفاوت است لینک سازی مفیدی به حساب نمی آید . دقت کنید لینکی که ایجاد می کنید به حیطه کاری خود مرتبط یا حداقل نزدیک باشد . به عنوان مثال اگر در زمینه کسب درآمد اینترنتی فعالیت می کنید و در یک وبلاگ تخصصی اقتصادی و مالی لینک ایجاد کنید، به مراتب بهتر از صدها لینکی است که در وبلاگ ها یا سایت‌های نامربوط ایجاد کرده اید .

گوگل لینک از سایت های مرتبط را طبیعی و ارگانیک می داند و به آنها امتیاز ویژه می دهد . اگر به دنبال ایجاد بک لینک های خوب و تاثیرگذار هستید باید از سایت های مرتبط با فعالیت خودتان بگیرید . مثلا اگر در کار آموزش کسب درآمد از اینترنت هستید می توانید از سایت های همکار و یا اقتصادی و مالی بک لینک بگیرید .

۸- ترکیب کردن لینک سازی و رسانه های اجتماعی

همیشه دنبال روش های بسیار خوب لینک سازی قوی در شبکه هایی مانند توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس باشید . با ایجاد لینک های مناسب در این شبکه ها و به دنبال آن ایجاد محتوای مفید به صورت اتوماتیک مخاطبان را جذب کسب و کار اینترنتی شما می شوند . این کار موجب می شود افراد محتوا را به اشتراک گذاشته و سایت شما به رتبه خوبی در میان رقبا دست یابد .

به لینک های ورودی همانند رای اعتماد نگاه کنید . زمانی که فردی محتوای سایت شما را مطالعه کند و آن را مفید بیابد مسلما تمایل دارد که به آن لینک بدهد .. همان طور که در این مقاله بارها اشاره شد، لینک سازی کار ساده ای نیست اما بسیار مفید است و زمانی که این کار به درستی انجام پذیرد بسیار ارزشمند خواهد بود .

۹- عدم استفاده از مطالب کپی و تکراری

برای موفقیت و کسب درآمد اینترنتی باید خاص و منحصر به فرد بود . تقلید از دیگران و کپی برداری محتوای دیگران ، کسب و کار را در همان سطح پایین نگه می دارد . در ساخت لینک رایگان هم باید به این مقوله مهم یعنی متمایز بودن توجه کرد . سعی کنید محتوایی جذاب و تخصصی تولید و منتشر کنید .

برای منتشر کردن یک مطلب در شبکه های اجتماعی لازم است آن را مطالعه کنید و برداشت خود را با بیانی جدید و جذاب بنویسید . سپس لینک سازی را بر روی این متن انجام دهید . مقاله سایت های دیگر را بدون تغییر  در شبکه های اجتماعی و وبلاگ خودتان منتشر نکنید .

۱۰- تبدیل لینک های غیر قابل کلیک به لینک های قابل کلیک

در این روش باید دنبال وبسایت هایی بگردید که در میان محتوای سایتشان نام برند شما را بدون لینک گذاشته اند . این مساله موجب می شود تا برای وبسایت شما برندسازی شود . حتی می توانید با ارسال پیام به صاحب سایت از او بخواهید که نام سایت تان را قابل کلیک کند .

توجه کنید که این روش در کنار روش های دیگر برای ساخت لینک رایگان ، موجب می شود تا رتبه سایت یا فروشگاه شما افزایش پیدا کند . ضمن اینکه هر کدام از این ها به تنهایی تاثیر چندانی در رتبه سایت شما نخواهد داشت . لینک سازی از این طریق چنانچه رایگان نباشد گاهی می توان بک لینک ارزان به دست آورد .

۱۱- بک لینک سازی رایگان با پست مهمان

پست مهمان به محتوا یا پستی می گیوند که یک وبسایت می پذیرد مطالب شما را در سایت خود قرار دهد . استفاده از پست مهمان در ایران تقریبا ناشناخته است و تعداد کمی از این قابلیت استفاده می کنند .  اما امروزه سایت های بسیاری وجود دارند که تولید محتوا برای آن ها سخت و یا به دلیل نداشتن وقت کافی، امری دشوار می باشد . در چنین شرایطی اگر بتوانید چنین سایت هایی را پیدا کنید، می توانید از آنها بخواهید در ازای تولید محتوای رایگان برای آنها، لینکی را به سایتتان بدهند .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک ارزشمند و کم ارزش

منابع رایگان دریافت بک لینک

در ادامه مقاله ساخت لینک رایگان سایت پول یابی در  این قسمت ۷ سایت برای دریافت بک لینک برای نمونه و آشنایی معرفی می شود :

From.soft98.ir

Agahititr.ir

List.ly

Trello.com

Mix.com

Soundcloud.com

Paper.li

وبسایت های ارائه لینک رایگان بسیار است که می توانید از آنها برای بک لینک گرفتن استفاده کنید . اما به دنبال لینک سازی هوشمند و تاثیرگذار باشید که در ادامه خواهد آمد .

راهکار تشخیص و گرفتن لینک باکیفیت

از همین ابتدا و شروع کار فقط به دنبال گرفتن لینک با کیفیت بگیرید .  لذا پبشنهاد می شود که پیش از گرفتن بک لینک از منابع رایگان، حتما از میزان دامین آتوریتی و سورس اسپم این سایت ها مطلع شوید . چون هدف این است که بهترین نتیجه را بگیرید . با این کار نه تنها لینک سازی مخرب انجام نمی دهید بلکه موجب افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی سایت خود نیز می شوید .

برای این کار می توانید از لینک زیر آدرس سایتی که می خواهید از آن بک لینک بگیرید را وارد کنید . در این سایت اطلاعات کامل در مورد اسپم اسکو و پیج آتوریتی آن سایت ارائه می شود :

https://websiteseochecker.com/bulk-check-page-authority

میزان تاثیرگذاری بک لینک در ارتقای سایت

این سوال مطرح است که آیا لینک سازی برای سایت از رده خارج شده است ؟ واقعیت این که تصورات و برداشت های غلطی در رابطه با لینک سازی وجود دارد . مجموعه این تصورات موجب شده عده ای فکر کنند که این امر از نظر گوگل خوشایند نبوده و غیر قانونی است . نظریه های زیادی بر مبنای تغییرات الگوریتم پنگوئن بیان شد بعضی از آنها معتقد بودند در صورت لینک سازی، گوگل سایت را جریمه می کند .

قبول داریم که گوگل همیشه با راه های غیر اخلاقی سئو (سئو سیاه) مبارزه می کند . لذا برای افرادی که روش های غیر استاندارد را برای ارتقای رتبه سایت خود انتخاب کرده اند، عاقبت خوبی را پیش بینی نمی کند . اما همواره راههای مطمئن و مورد قبول گوگل وجود دارد . لینکهای ورودی سایت مهم ترین عاملی است که گوگل برای تشخیص اعتبار سایت از آن‌ها استفاده می کند .

آموزش ساخت لینک سایت , ساخت لینک بیو , لینک ساز انلاین , ساخت لینک شخصی , f; gdk; shcd

«مت کاتس»، (مهندس تشخیص و مدیریت تیم اسپم گوگل) در مصاحبه  با «اریک انج»، (موسس و مدیر عامل شرکت Stone Temple Consulting گفت : بررسی لینک ها همچنان بهترین راه برای تشخیص اعتبار سایت ها است .

« الکس باند » از Search Engine Talks   می گوید : لینک سازی اخلاقی و استاندارد یعنی ایجاد لینکی که کاربر به محض کلیک روی آن به اطلاعات مفید و مورد نظر خود دست یابد . هدف از ایجاد لینک افزایش راه های ورودی به سایت نیست بلکه دسترسی آسان تر کاربر به اطلاعات مورد نظر وی می باشد . هرگز برای بازی دادن موتورهای جستجو و تغییر دادن نتایج آن لینک سازی نکنید چرا که دیر یا زود دستتان رو می شود .

راههای لینک سازی منسوخ شده

الکس باند به نکته جالبی اشاره می کند که می تواند راهنمای افراد در انواع بک لینک سازی حتی ساخت لینک رایگان باشد . تا چندی پیش مدیران سایت ها برای رسیدن به رتبه های بالا بدون توجه به ارتباط موضوعات کاری به تبادل لینک می پرداختند . به این ترتیب بیشترین حجم کلمه کلیدی که امکان داشت با لینک مربوط به آن را در صفحه می گنجاندند . هم اکنون این روش منسوخ شده  و دیگر هیچ تاثیری در ارتقای سایت ندارد .

در این زمینه گوگل توضیحات واضح و کاملی داده  : هر لینکی که به منظور دست بردن به رتبه بندی سایت در گوگل ایجاد شود در زمره تخلفات گوگل قرار می گیرد .

موارد زیر نمونه هایی از لینک سازی نامتعارف است که می تواند موجب لطمه شدیدی به رتبه سایت شود :

– خریدن لینک به روش های متفاوت مانند پرداخت پول یا ارائه خدمات در ازای ایجاد لینک .

– تبادل لینک که در بالا به آن اشاره شد. تبادل لینک مستقیم به منظور ارتقا رتبه .

– ایجاد فضای تجاری برای افراد که بتوانند مقاله هایی با حجم بالای کلمات کلیدی وارد کنند .

– ایجاد لینک سایت خود در دایرکتوری‌های بی کیفیت .

گوگل تاکید به سزایی بر این قوانین دارد .. این امر به منظور ارتقای کیفیت تشخیص الگوریتمی گوگل است .

به نظر می رسد با وجود اهمیت روزافزون سئو و فعالیت های افراد برای داشتن لینک های مناسب ، به تدریج بحث به دست آوردن لینک ، جایگزین لینک سازی خواهد شد . لذا دقت کنید بک لینک ها موجب افت رتبه سایت نشوند . بک لینک هایی که پس از مدتی حذف می شوند یا به صورت ناگهانی به صورت زیاد خریداری می شوند از دلایل افت رتبه سایت در گوگل هستند .

سخن پایانی ساخت لینک رایگان

قبل از بکلینک سازی باید هدفتان را از نظر لینک سازی داخلی و خارجی مشخص کنید . لینک سازی برای بهینه سازی داخلی و خارجی وبسایت انجام می شود . لینکهای خوب به صفحات سایت ارزش و اعتبار می دهند و به مرور سایت در گوگل جایگاه بهتری می گیرد . تاثیر لینک سازی روی سئو سایت به دو گونه خودش را نشان می دهد :

۱- بهینه سازی داخلی یا SEO on page : این گونه لینک سازی به مجموعه اقداماتی می گویند که روی صفحات داخلی سایت انجام می شود . این کار موجب بالا بردن افزایش ترافیک و بهبود جایگاه سایت نزد گوگل می شود . یکی از مهمترین اقداماتی که در سئو داخلی انجام می شود لینک سازی بین صفحات مرتبط است .

۲- بهینه سازی خارجی یا SEO off page : مهم ترین اقدامی که در سئو خارجی انجام می شود، لینک سازی در سایت های خوب و شبکه های اجتماعی است . اگر لینک سازی خارجی به درستی انجام شود ترافیک سایت و فروشگاه به شدت افزایش می یابد .

نکته آخر ساخت لینک رایگان اینکه ، همیشه به دنبال لینک سازی ارگانیک باشید و هرگز سعی نکنید گوگل را فریب دهید . مطمئن باشید گوگل به اندازه ای هوشمند است که متوجه تقلب در لینک سازی شده و شما را جریمه خواهد کرد . ساخت بک لینک رایگان بر خلاف نامش، اگر با دقت ایجاد شود می تواند نتایج خوبی برایتان حاصل کند . چنانچه می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، باید قبل از ایجاد بک لینک سایت مورد نظر را بررسی کنید تا اگر نتیجه خوبی دارد، در آن لینک قرار دهید . در غیر این صورت بک لینک بی کیفیت می سازید که به دردتان نمی خورد .

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.