بک لینک ارزان

به دلیل تاثیر بک لینک و رپورتاژ آگهی در رشد و کسب رتبه بالا ، اکثر وبمستران در پی گرفتن بک لینک ارزان و یا رایگان هستند. بازار خرید بک لینک سایت ، و در مقابل آن فروش بک لینک دائمی و یا خرید بک لینک اینستاگرام در اینترنت بسیار داغ است. اگر نگاهی به نتایج گوگل بیندازید عبارات : بک لینک های قوی ، سایت های فروش بک لینک ، بک لینک رایگان ، نحوه ایجاد بک لینک ، آموزش بک لینک و… جزو کلمات پرجستجو می باشند.

به دلیل تاثیرگذاری بک لینک در رشد و ارتقای سایت و افزایش رتبه سایت نزد گوگل و همچنین افزایش کلیک خوری سایت ، توجه خاصی به این مقوله شده است. وبمستران به دنبال لینک سازی موثر و در عین حال کم هزینه و حتی گرفتن بک لینک رایگان هستند. اینکه چگونه بک لینک ارزان و رایگان بگیرید در این مقاله سایت پول یابی به آن پرداخته خواهد شد.

شناخت بک لینک BackLink

اهمیت و جایگاه بک لینک در مجموعه روش ها و تکنیک های لینک سازی سئو قرار می گیرد. بک لینک در واقع، لینک سازی و پیوند دادن یک وب سایت به وب سایت دیگر می باشد. یکی از عوامل و راههایی که موتور جستجو‌ی گوگل، جهت محاسبه رتبه‌بندی وب‌سایت ها از آن بهره‌می‌برد، همین بک لینک‌ها هستند. موتورهای جستجو برای محاسبه رتبه بندی وب سایت ها از عوامل متعددی برای نمایش نتایج جستجو استفاده می‌کنند که یکی از معیارها بک لینک می باشد.

البته کسی از میزان تاثیر بک لینک‌ها در موتورهای جستجو، به صورت دقیق اطلاع ندارد، اما آنچه مسلم است از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. به بک لینک، لینک‌های ورودی یا لینک‌های مرزی هم می گویند و زمانی ایجاد خواهند شد که یک لینک به لینک دیگری پیوند داده شود.

به زبان ساده، هنگامی‌که یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر لینک می‌دهد، یک بک لینک ساخته شده است. به بک لینک،inbound link  یا لینک ورودی هم می گویند، چون موجب می‌شود تا مردم وارد سایت شما شوند.

External Link یا لینک خارجی هم یکی دیگر از عناوین بک لینک است و وجه تسمیه آن هدایت کاربران به خارج از وبسایتی است که در آن حضور دارند. همان طور که در بالا گفته شد، بک لینک یکی از عناصر مهم در سئو و ابزار افزایش رتبه سایت محسوب می‌شود.

انواع بک لینک backlink

اگر بخواهید دسته بندی متمایز و مشخصی از بک لینک backlink ارائه شود، در مجموع به چهار دسته مختلف می توان آنها را تقسیم بندی کرد:

۱- بک لینک داخلی : این نوع پیوند میان صفحات داخلی وب سایت رخ می دهد. یعنی شما در داخل محتوا و مطالبتان به سایر محتواها و صفحات سایت خود لینک می دهید. در واقع این حالت، لینک سازی داخلی است.

۲- بک لینک خارجی : این نوع پیوند بر خلاف بک لینک داخلی، در داخل وب سایت اتفاق نمی افتد اما از وب سایت دیگر به سایتتان لینک یا ارجاع می دهند. در واقع این حالت، لینک سازی خارجی است.

۳- بک لینک فالو  follow

۴- بک لینک نوفالو nofollow

بک لینک فالو و نو فالو معمولا در مبحث پیوند های خارجی معنا پیدا می کند. زمانی از لینک فالو و نو فالو استفاده می کنید که بخواهید بک لینک خارجی داشته باشید. هر لینک یا پیوندی در حالت ذاتی و طبیعی فالو یا دوفالو Dofollow می باشد و به این معناست که موتورهای جستجو به این لینک سر زده و آنرا بررسی خواهند کرد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  مزایای رپورتاژ آگهی

اما زمانی که این ویژگی را به نوفالو Nofollow تبدیل کنید، در واقع به موتور های جستجو اعلام می کنید که ارزش و اعتباری از صفحه شما به صفحه هدف منتقل نشود.

بک لینک ارزان

در مسیر کسب درآمد اینترنتی بسیاری برای سئو و بهینه سازی سایت به  فکر دریافت بک لینک ارزان اما پرتعداد به جای بک لینک قوی هستند. مهم تر از بک لینک ارزان یا گران قیمت ، گرفتن بک لینک خوب است. لذا گرفتن لینک از هر سایت و وبلاگ بی ارزشی برایتان چندان مفید نخواهد بود. البته توجه کنید که فقط گرفتن بک لینک عامل بهینه سازی سایت محسوب نمی شود.

واقعیت اینکه دیگر زمان فکر کردن به کمیت بک لینک ها به پایان رسیده است و باید کیفیت بیشتر بک‌ لینک ها را مد نظر قرار دهید. هرچه کیفیت بک لینک دریافتی بالاتر باشد٬ تاثیر آن روی رتبه سایت و افزایش رنکینگ بیشتر خواهد بود. ممکن است با دریافت چند لینک خوب رتبه‌ای کسب کنید که دیگر سایت‌ها با هزاران بک لینک نتوانند آن را بدست بیاورند، پس کیفیت بک لینک بر کمیت آن برتری دارد.

بک لینک ارزان ، بک لینک رایگان ، بک لینک های قوی ، قیمت بک لینک ، خرید بک لینک دائمی قوی

بر اساس تحقیقات و مجموعه آزمایش هایی که صورت گرفته، دریافت بک لینک ارزان از صفحات غیرمرتبط ، می‌تواند موجب خارج شدن سایت از نتایج جستجوی کلمه کلیدی‌ ای که، برای سایت در نظر گرفته اید، شود. در مقابل٬ با دریافت فقط چند بک لینک قوی یا بک لینک خوب که ارتباط مستقیم با کسب و کار و سایتتان دارد می توانید رتبه سایت خود را افزایش چشمگیری دهید.

در بررسی و شناخت بک لینک نباید به تعداد زیاد بک لینک های ارزان قیمت و یا بسیار گرانقیمت توجه کرد ، مهم ارتباط موضوعی سایت ارجاع دهنده به صورت طبیعی و ارگانیک به سایتتان می باشد. در این صورت است که بک لینک خوب تاثیرش از دهها بک لینک بی کیفیت بیشتر می شود.

راههای گرفتن بک لینک رایگان و ارزان

حال این سوال مطرح می شود که راههای دریافت بک لینک ارزان و یا رایگان ، که در عین حال خوب ، قوی ، مناسب و مرتبط با کسب و کارتان باشد چگونه ممکن است؟ اگر کسب درآمد از اینترنت برایتان اهمیت داشته و برنامه ای برای رشد سایت و کسب رتبه در موتورهای جستجو دارید، باید به مقوله بک لینک به عنوان ابزاری قدرتمند برای سئو سایت توجه کنید.

شیوه و راههای دریافت بک لینک رایگان و ارزان بسیار زیاد است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

۱- ساخت بک لینک از طریق خود سایت

– اضافه کردن دکمه های انتشار در شبکه های اجتماعی به مطالب و محتواهای سایت.

– با استفاده از call to action ها از مخاطبان بخواهید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند.

– ساخت لینک داخلی بین مطالب : اضافه کردن لینک داخلی بین مطالب سایت فقط یک روش خوب برای ساخت لینک نیست، می تواند به نگه داشتن بیشتر بازدید کننده درون وبسایت و افزایش توقف شان  کمک کند.

۲- گرفتن بک لینک با استفاده از مطالب خاص

– لیستی از بهترین‌ها بنویسید: به طور مثال ۱۰ نویسنده برتر، ۱۰ نوشته برتر وبلاگتان و.. تهیه کنید. این نوشته ها به خوبی منتشر می‌شوند و می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه ای باز کنید.

– اینفوگرافیک ها : اینفوگرافیک ها بیشتر از انواع دیگر مطالب به اشتراک گذاشته می شوند. به طور کلی، اشتراک گذاری تصاویر راحت‌تر است، چون حرف بیشتر و مفهوم عالی تری برای گفتن دارند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اصول مهم بک لینک

– چند بار شده که در مورد مطلب و محتوایی با پیشوند : چگونه می‌توانم … جستجو کرده اید؟ ( مثلا : چگونه می توانم کسب درآمد کنم؟ چگونه می توانم میلیاردر شوم ؟ ). سوال این است که چرا مطالبی از این نوع و متناسب با کسب و کارتان نمی‌نویسید؟‌ مثلا چگونه بازدید سایت خود را بالا ببریم؟ یا نوشته‌های دیگری که به موضوع سایتتان مرتبط هستند.

– وبلاگ نویسی زنده : این کار می تواند مخاطبان زیادی را به طرف وبسایتتان بکشاند. مثلا شما به جشنواره روش های آسان کسب درآمد از اینترنت می روید و شروع به نوشتن صحبت های مجری و مهمان های برنامه به زنده در وبلاگ یا وب سایتتان می کنید. با این کار، کاربران زیادی وبلاگ شما را به اشتراک می گذارند تا با دوستانشان جشنواره را دنبال کنند.

– مصاحبه با دیگران و به ویژه افراد شاخص و صاحب نظر در حوزه کسب و کارتان.

۳- گرفتن بک لینک از شبکه های اجتماعی

– صفحه خود را در فیسبوک راه اندازی کنید.

– سایت خود را با کاربران توسط توییتر گره بزنید

– انتشار ویدئو در یوتیوب و آپارات (دریافت لینک به صورت غیرمستقیم)

– پاسخ دادن به سوالات کاربران در سایت های پرسش و پاسخ.

۴- گرفتن بک لینک ارزان با روش های سنتی

– ثبت سایت خود در دایرکتوری های بزرگ مثل Dmoz و yahoo directory ، که البته امروزه زیاد مناسب نیست و تقریبا تاثیری ندارد. چون موضوع مهم گرفتن بک لینک موثر است.

– نظر دادن در دیگر وبلاگ ها ( به ویژه وبلاگهای مرتبط با کسب و کارتان).

– فعالیت در تالارهای گفتگو و فروم ها.

۵- گرفتن بک لینک با استفاده از تولید محصول

– ارائه کتاب ها و مقالات رایگان به کاربران اینترنتی.

– راه اندازی و انتشار پادکست.

– انتشار نرم افزارهای رایگان.

– انتشار app رایگان.

– نوشتن مطالب رایگان و آموزش دانسته های خود به سایر کاربران اینترنتی.

سخن پایانی بک لینک ارزان

توجه کنید که قبل از هر چیزی باید برای افزایش ترافیک و کسب بازدید کننده مناسب ، حتما سایت و وبلاگ خود را پر از مطالب و محتواهای جذاب ، کاربر پسند و تخصصی کنید. مطالبی تولید کنید که مورد نیاز مخاطبان بوده و یا مشکل و یا خواسته ای از کاربران اینترنتی را برطرف کند . اگر این قاعده و اصل مهم را رعایت کنید موتورهای جستجو رتبه شما را افزایش خواهند داد.

بعد از تولید محتوا که فاکتور مهم در سئو و یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد، برای افزایش رتبه و ترافیک بیشتر به ابزارهایی مثل لینک سازی ( اعم از لینک سازی داخل سایت و یا لینک سازی خارجی) توجه کنید . اگرچه بک لینک ارزان و رایگان خوب می باشد ولی مهم ترین چیز گرفتن بک لینک با کیفیت ، قوی و تاثیرگذار می باشد.

نکته آخر درباره گرفتن بک لینک ارزان و رایگان این است که مجموعه این روش ها به شما کمک می کند، زنجیره ای خوب از بک لینک های مفید برای سایت و وبلاگتان ایجاد کنید. البته این کار کمی وقت گیر و حتی سخت بوده و نیاز به دقت فراوان دارد. خلاصه اینکه ، با مجموعه این روش ها و شیوه های رایگان بک لینک گیری ، سعی در گرفتن بک لینک خوب و قوی از سایت های مرتبط با کسب وکارتان باشید.

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.