بک لینک Backlink

بک لینک Backlink چیست ؟ چه تاثیری بر سئوی سایت دارد ؟ اهمیت بک لینک برای سایت چیست؟ چگونه بک لینک بگیریم ؟ آموزش بک لینک سازی چگونه است ؟ و بسیاری سوالات دیگر که اگر در موتور جستجو گوگل این سوالات را وارد کنید هزاران مطلب برایتان نمایش داده می شود. مباحثی مثل : نحوه ایجاد بک لینک ، بک لینک رایگان ، لینک سازی آسان و… موضوعات مهم کاربران اینترنتی در موضوع بکلینک می باشد.

آنچه مسلم است بک لینک به عنوان ابزار فنی و تاثیرگذار در سئوی سایت مطرح است . البته اطلاع دقیقی از میزان تاثیرگذاری آن در رتبه سایت و افزایش ترافیک نداریم. اما آنچه مسلم است یکی از فاکتورهای مهم از نظر سئو و گوگل محسوب می شود. به دلیل اهمیت بک لینک Backlink در رشد سایت و بهبود سئو ، که در نهایت به افزایش ترافیک و کسب درآمد اینترنتی منجر می شود، در سایت پول یابی به این مقوله مهم در رشد وب سایت پرداخته می شود.

بک لینک Backlink

اگر سئو وب سایت برایتان مهم است حتما باید بک لینک‌های سایت خودتان را تجزیه تحلیل کنید و اینکه از بک لینک قوی و با کیفیت استفاده کنید. با رعایت این اصل مهم می توانید به بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در گوگل امیدوار باشید. حال این سوال مطرح می شود که تعریف بک لینک Backlink چیست؟

همان طور که در بالا اشاره شد بک لینک یکی از پرکاربردترین عبارات در دنیای سئو یا بهینه‌سازی سایت جهت موتورهای جستجو می باشد. به نظر می رسد که به دلیل اختلاف دیدگاه در مورد مفهوم بک لینک ، ببین فعالان حوزه وب به عنوان یک موضوع چالشی مطرح می باشد.

در تعریف بک لینک ، به مجموعه لینک‌های ورودی به وبسایت شما از سایر وبسایت‌ها و وبلاگها گفته می شود. یعنی زمانی که یک صفحه وب سایت دیگر، آدرس صفحه وب شما را در سایت خود قرار دهد طوری که با کلیک بر روی آن آدرس یا لینک، به صفحه وبسایت شما هدایت شود آن آدرس به عنوان یک بک لینک محسوب می شود.

توجه کنید که در چند سال قبل بک لینک معنا و مفهوم بسیار مهمی داشته است، طوری که یکی از مهم‌ترین معیار ارزیابی رتبه وبسایت‌ها نزد موتورهای جستجو بود. اما با تغییر اساسی الگوریتم موتورهای جستجو و به‌خصوص گوگل و برای جلوگیری از تقلب وبمستران، از آن اهمیت قبلی کاسته شده است. با این حال هنوز هم بک لینک تاثیر خوبی بر روی بهبود رتبه سایت دارد.

بک لینک Backlink چیست؟ ، بک لینک رایگان ، بک لینک برای سایت ، بکلینک ، لینک سازی

اصطلاحات رایج درباره بک لینک

درباره بک لینک Backlink برخی اصطلاحات و مفاهیم بین وبمستران مرسوم است که دانستن آنها برای اجرای درست و آگاهی از تاثیرگذاریش سودمند می باشد. برخی از مهم ترین اصطلاحات جهت آشنایی و شناخت بک لینک عبارتند از:

لینک جویس Link Juice

هنگامی که یک صفحه وب به صفحات داخلی یا صفحه اصلی وبسایت لینک می‌دهد، این بک لینک Link Juice نامیده می‌شود.  به عبارت دیگر، لینک جویس Link Juice یک اصطلاح در سئو می باشد که به معنی انتقال ارزش یک صفحه Page Authority ، به یک صفحه مشخص دیگر است. بر اساس معیارهای موتور جستجوی گوگل ، استفاده از لینک های با کیفیت می تواند عاملی برای رتبه بندی بالا در این موتور جستجو باشد.

Link Juice در بهبود رنک صفحات وب و همچنین Domain Authority (اعتبار دامنه) تاثیرگذار است. در صورتی که می‌خواهید در سایتتان به صفحه‌ای لینک دهید اما به افزایش رنک آن صفحه کمکی نشود می‌بایست از تگ nofollow استفاده کنید.

رابطه ای که بین Link Juice و PageRank گوگل می باشد این است که هر دو به یک صورت و یک روش کار می کنند. به این طریق که، اگر شما از یک صفحه از وبسایت خودتان به یک صفحه دیگر از وبسایتتان یا یک صفحه از وبسایت دیگر لینک دهید ، مقداری از ارزش صفحه شما به صفحه ای که به آن لینک داده اید، انتقال می یابد یعنی ارزش و اعتبار خودتان را به دیگری می دهید.

لینک های نوفالو Nofollow Links

همان‌طور که در لینک جویس ذکر شد هنگامی که لینک یک صفحه از وب به همراه تگ نوفالو nofollow در صفحه دیگری قرار می‌گیرد این بک لینک به عنوان جویس juice در نظر گرفته نمی‌شود. لینک‌های nofollow تأثیری در بهبود رنک صفحات لینک‌شده سایت ندارند و صرفاً جهت ارجاع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر به عنوان صاحب سایت و فروشگاه اینترنتی می‌خواهید به سایت‌هایی لینک‌ دهید که مورد اعتماد شما نیستند و یا نمی خواهید از ارزش و اعتبار خودتان منتقل کنید، لازم است که از لینک‌های nofollow استفاده کنید. از جمله لینک‌های nofollow می‌توان به لینک‌های آدرس وبسایت‌ها در بخش نظرات ، لینک های اکثر فروم ها و تالارهای گفتگو و ویکی پدیا اشاره کرد.

لینک فالو یا دوفالو Dofollow Links

به طور پیشفرض تمام لینک‌هایی که دارای تگ nofollow نمی‌باشند، لینک فالو محسوب شده و به عنوان لینک juice در نظر گرفته می‌شوند. لینک های دوفالو dofollow به گوگل تایید می کند که سایت موردنظر را دنبال کند و از نظر اعتبار آن را بسیار قبول دارد.

به عبارتی دیگر ، با استفاده از لینک های دوفالو و نوفالو به موتورهای جستجو اعلام می کنید که کدام لینک را دنبال کنند و کدام را در نظر نگیرند. زمانی که از لینک نوفالواستفاده می کنید در واقع نمی خواهید که ارزش صفحه شما به لینک مورد نظر منتقل شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ایجاد بک لینک رایگان

دامنه های ریشه لینک دهنده linking root domains

این عبارت به تعداد بک لینک‌هایی که از یک آدرس واحد (دامنه های منحصر به فرد یا یونیک) به یک وبسایت ارجاع داده می‌شود مربوط است. یک وبسایت حتی اگر ده بار به آن وبسایت مدنظر لینک داده باشد، همگی آن‌ها از دید juice به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌شوند و تعداد زیادشان تأثیری در افزایش سئو نخواهد داشت. یعنی از همه آن بک لینک ها تنها یک دامنه ریشه در نظر گرفته می شود.

لینک های بی کیفیت یا سطح پایین Low-Quality Links

این نوع لینک ها به لینک هایی گفته می شود که از سایت های بی کیفیت و فاقد رتبه کسب می شود. گرفتن بک لینک از این نوع سایت ها نه تنها در بهینه سازی سایت مفید نخواهد بود، بلکه به آن آسیب هم می زند. در خرید بک لینک ها باید به این نکته توجه خاص داشت.

به عبارت دیگر لینک‌های کم و یا بی کیفیت آن دسته از لینک‌ها می‌باشند که از سایت‌های اسپم و سایت‌هایی که لینک خروجی زیادی دارند به سایت شما داده می‌شود. تأثیر منفی این بک لینک‌ها از تأثیرات مثبت آن‌ها بیشتر بوده و لازم است که از این نوع سایت‌ها دوری شود. در واقع لینک هایی هستند که از سایت های خودکار، اسپم spam و یا حتی سایت های پورنو دریافت می شوند. چنین لینک هایی ضررشان خیلی بیشتر از منفعتشان می باشد.

لینک های داخلی Internal Links

لینک‌هایی که از یک صفحه وبسایت به صفحه‌ای دیگر از همان وبسایت اشاره می‌کنند لینک‌های داخلی نامیده می‌شوند. هرچند که تأثیر این نوع لینک از بک‌ لینک‌های خارجی به وبسایت کمتر است، اما اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند در بهبود سئو وضعیت کلمات کلیدی اثرگذار باشند. این فرایند لینک سازی داخلیinternal linking  را interlinking هم می گویند.

انکر تکست Anchor text

متنی که برای هایپر لینک ها استفاده می شود و یا متنی که به عنوان متن لینک در نظر گرفته می‌شود متن Anchor (لنگر) نامیده می‌شود. بک لینک های دارای انکرتکست ، برای زمانی که می خواهید یک کلمه خاص را برای موتورهای جستجو بهینه کنید ، کارآیی بسیار خوبی دارند. بک لینکهای anchor text  بهترین گزینه برای افزایش رتبه یک کلمه کلیدی مشخص است.

فرضا، اگر با کلمه « کسب درآمد » به یک وبسایت لینک داده شود، انکر تکست آن بک لینک، «کسب درآمد» خواهد بود. در هنگام ساخت بک لینک، انتخاب انکر تکست ها از اهمیت خاصی برخوردار است. البته استفاده زیاد از حد یک نوع انکر تکست ثابت می‌تواند شما را درگیر جریمه پنالتی گوگل کند.

این متن تأثیر بسیاری بر بهبود رنک کلمات کلیدی مورد نظر در موتورهای جستجو دارد. به عنوان نمونه کد html زیر که یک لینک است را در نظر بگیرید:

&lt;a href=”https://poolyabi.ir” rel=”nofollow”&gt;<span lang=”fa-IR”><a href=”https://poolyabi.ir/web-poolyabi”>پول یابی</a></span>&lt;/a&gt;

در این لینک عبارت پول یابی متن Anchor است. در صورتی که این لینک در سایت‌های مناسبی قرار گیرد، سایت poolyabi.ir در نتیجه جستجوی کلمه کلیدی پول یابی رتبه مناسبی می‌تواند به دست آورد. توجه کنید که عبارت rel=”nofollow” به معنای نوفالو nofollow بودن لینک می‌باشد و جهت آشنایی شما با چگونگی استفاده از این تگ قرار داده شده است. برای تاثیرپذیری از این بک لینک این تگ می‌بایست، حذف شود.

اهمیت کیفیت بک لینک

قبل از آنکه درباره اهمیت کیفیت بک لینک Backlink در بهبود سئوی وبسایت گفته شود، به این نکته مهم توجه کنید که، اهمیت بک لینک در سال‌های گذشته دستخوش تغییرات اساسی شده است. در دوره ای حتی بک لینک‌های کم کیفیت و سطح پایین هم در بهبود رنک صفحات وب سایت مؤثر بودند. در ان زمان، تبادل لینک چنان باارزش بود که حتی تبادل با وبلاگ های تازه تاسیس و فاقد محتوای خوب هم اثرگذار بود.

اما امروزه با تغییرات بنیادی الگوریتم گوگل و استفاده از الگوریتم هوشمند پنگوئن کیفیت بک لینک ها بسیار مهم شده است. اینکه بک لینک از یک سایت با کیفیت که دارای رتبه مناسبی در موتورهای جستجو می‌باشند تهیه شود، فوق العاده حائز اهمیت است. و از آن مهم تر، دریافت بک لینک از سایت‌هایی با محتوای مرتبط به محتوای وبسایت شما کمک بسیاری به افزایش رتبه وبسایتتان در موتورهای جستجو خواهد کرد.

در کل هدف بک لینک دادن باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را از سایت دیگر به سایت شما هدایت کند و صرفاً قرار دادن بک لینک در سایت‌های دیگر به خودی خود تأثیر چندانی ندارد. باید به نوعی ، تاثیری هم بر روی افزایش کلیک خوری سایت هم گذاشته باشد.

اهمیت و مزایای بک لینک

حال این سوال کلیدی مطرح می شود که چرا ایجاد بک لینک برای وبسایت دارای اهمیت است ؟ به بیانی بهتر بک لینک Backlink چه مزایایی برای یک سایت و فروشگاه دارد؟ برخی از مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

۱- بک لینک‌ها رتبه‌بندی سازمان‌دهی شده را بهبود و یا ارتقا می‌بخشند.

۲- بک لینک کمک می‌کند تا جایگاه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید، که موجب افزایش بازدید سایت و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد. اگر محتوایی از وبسایت با متن Anchor مناسب در سایت دیگری لینک داده شود، آن محتوا به سرعت در موتورهای جستجو افزایش رتبه می یابد. بهتر است به جای صفحه اصلی ، تمرکزتان را بر روی بهبود رتبه کلمات کلیدی و صفحات داخلی وبسایت معطوف کنید. لذا تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی غیر قابل انکار می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  اهمیت بک لینک به صفحات داخلی

۳- بک لینک‌ها موجب افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات سایت در موتورهای جستجو می شوند.

۴- بک لینک‌ها سرعت جستجو و رسیدن ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو به ویژه گوگل را به سایت افزایش می‌دهند. لذا به منظور تسریع در ایندکس شدن محتویات سایت استفاده از بک لینک مناسب و با کیفیت، زیاد توصیه می‌شود.

گرفتن بک لینک

حال که با مفهوم «بک لینک» و نقش آن در بهبود سئوی سایت آشنا شده اید، بهتر است که با تعدادی راهکار ساده برای جذب بک لینک مناسب برای وبسایت و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید.

نکته‌ای که در گرفتن بک لینک Backlink به منظور بهبود رتبه وبسایت اهمیت بالایی است، این است که تعداد بک لینک نسبت به کیفیت آن اهمیت چندانی ندارد و کیفیت بک لینک دریافتی است که تأثیر خود را در بهبود سئوی وبسایت نمایش می‌دهد.

بنابراین اگر قصد خرید بک لینک دارید ( که البته به هیچ عنوان خرید بک لینک توصیه نمی‌شود. چون اخیرا الگوریتم پنگوئن گوگل بک لینک‌های خریداری شده را شناسایی می‌کند و آن‌ها را به عنوان فاکتور منفی در سئوی وبسایت در نظر می‌گیرد) در صورتی که از کیفیت بک لینک‌ها اطلاعاتی ندارید ریسک نکنید و نسبت به خرید آن اقدام نکنید.

بهتر شیوه گرفتن بک لینک به طور طبیعی و ارگانیک و از طریق تولید محتوای کاربردی ، تخصصی و یونیک می باشد. این نوع بک لینک ها از نظر گوگل ارزشمندترین و تاثیرگذارترین نوع بک لینک جهت افزایش رتبه سایت می باشند.

شیوه و راههای گرفتن بک لینک

حال این سوال مطرح می شود که چگونه و از چه راههایی می‌توان بک لینک‌های با کیفیت و ارزشمند دریافت کرد؟ مهم ترین راههای دریافت بک لینک Backlink با کیفیت عبارتند از:

۱- نوشتن مقالات با کیفیت

اگر می‌خواهید لینک سایت و فروشگاهتان در سایت‌های با کیفیت قرار گیرد، به طور مسلم تولید محتوای وبسایت ، باید کیفیت‌ و اعتبار لازم را داشته باشد. نوشتن مقالات کاربردی ، با کیفیت و همیشه سبز که نیاز کاربران را برطرف می کند، توجه صاحبان سایر وبسایت‌ها را به وبسایتتان جلب کرده و احتمال قرارگیری لینک مطالب سایت شما در وبسایت ‌آن‌ها را افزایش می‌دهد.

البته توجه کنید که مقالات باید باکیفیت، تحقیقی و پژوهشی بوده و مشکل و یا نیازی از افراد و کاربران اینترنتی را حل و یا برطرف کند. هرگز مقالات کپی شده ، قدیمی و فاقد ارزش که از سایت های دیگر گرفته شده باشند، تاثیری ندارند. هیچ چیز به اندازه تولید محتوای ارزشمند ، موجب رشد سایت ، افزایش ترافیک ، گرفتن بک لینک با کیفیت ، کسب رتبه بالا ، جلب رضایت موتور جستجوی گوگل و در نهایت افزایش کسب درآمد اینترنتی و رونق کسب و کار آنلاین نمی شود.

خلاصه اینکه بهترین و آسان ترین روش و شیوه گرفتن بک لینک برای وبلاگ و یا وبسایت ، نوشتن مقالات مفید است. اگر مقاله های فوق العاده ای بنویسید، مردم به صورت طبیعی به آن ها لینک می دهند.

۲- اقدام به کامنت گذاری یا کامنت‌بازی

منظور از عبارت کامنت‌بازی مشارکت در وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف و مرتبط با کسب و کارتان می‌باشد. انجمن‌های گفتگویی که لینک‌های Do-follow در پست‌های خود قرار می‌دهند، جایگاه بسیار مناسبی برای گرفتن بک لینک باکیفیت می‌باشند، حتی این فروم ها موجب افزایش کلیک خوری لینک توسط کاربران خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی که امروزه بخش مهمی از اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند با توجه به گستردگی مخاطبانشان به شدت برای گرفتن بک لینک توصیه می‌شوند.

سخن پایانی بک لینک Backlink

مجموعه مواردی که درباره اهمیت و شیوه گرفتن بک لینک Backlink گفته شد، تنها بخش جزیی از موارد بسیار مهم دنیای پر رمز و راز آموزش بک لینک ها می باشد. اینکه بک لینک ارزان یا رایگان باشد و نحوه ایجاد و یا خرید بک لینک چیست ؟ زیاد مهم نیست. مهم این است که بدانید بهترین بک لینک ها ، تنها بر اساس کیفیت و تاثیرگذاریشان ارزیابی می شوند.

در گذشته بک لینک دارای ارزش و اعتبار بسیار بالایی بود ولی به دلیل سوءاستفاده زیاد وبمستران ، گوگل سخت گیری زیادی در زمینه فرایند گرفتن بک لینک اعمال کرد. گوگل با تغییر الگوریتم خود تا حدودی از اعتبار گذشته بک لینک ها کم کرد.علیرغم کاهش ارزش و اعتبار بک لینک در سالهای اخیر، باز هم یکی از ابزارهای ارزشمند برای افزایش رتبه سایت و بهبود سئو می باشد.

نکته کلیدی و پایانی درباره بک لینک Backlink این است که همواره به دنبال گرفتن بک لینک های با کیفیت و ارزشمند از طریق تولید محتوای تخصصی و کاربرپسند باشید و هیچ گاه دنبال گرفتن بک لینکهای زیاد بی ارزش نباشید. از نظر گوگل کیفیت بک لینک بر کمیت آن برتری دارد.

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

یک دیدگاه

  1. سلام
    اگر می خواهید برای ثبت شرکت و ثبت برند اقدام کنید هرمان ثبت در حدمتتان است
    سایت ثبت هرمان با هدف تلاش برای محافظت و دفاع از نام تجاری و برند ایجاد شده است هدف جلب رضایت مشتری است . ثبت هرمان با در دست داشتن کارشناسان زبده و مجرب امور ثبتی شما را در اسرع وقت و با بالاترین میزان کیفیت انجام می دهد. به ما اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.