تاثیر بک لینک در کسب درآمد

برای آگاهی و اطلاع از تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی باید به نوع عملکرد آن در افزایش و یا کاهش رتبه سایت دقت کرد. در گذشته بک لینک ها یکی از معیارهای اصلی و تاثیرگذار در رتبه بندی و رشد سایت ها محسوب می شدند اما به دلیل سوء استفاده های زیاد و تغییر الگوریتم گوگل ، مقداری از ارزش و اعتبار بک لینک ها کاسته ،لذا آن ارزش و اعتبار سالیان قبل را ندارند.

علیرغم کاهش اعتبار بک لینک ها نسبت به گذشته ، با این حال هنوز یکی از فاکتورهای مهم به ویژه در زمینه سئو سایت ها محسوب می شوند و به عنوان یکی از ابزارها و تکنیک های سئو سایت مطرح هستند. ضمن اینکه امروزه بک لینک ها در قالب رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری خود را نشان داده اند و به عنوان منبع اصلی کسب آمد اینترنتی برخی از سایت ها شده اند. در این مقاله سایت پول یابی ، به اهمیت و تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی و رشد تجارت برندها پرداخته می شود.

جایگاه بک لینک در تجارت

زمانی که یک سایت دیگر به وب سایتتان لینک دهد، یا لینک سایت شما را در وب سایت خود قرار دهد از این طریق یک بک لینک برایتان ایجاد شده است. اگرچه در سالهای اخیر با اعمال تغییرات در الگوریتم گوگل مقداری از اهمیت و اعتبار گذشته بک لینک ها کم شد ، ولی باز هم بک لینک از نظر اصول سئو سایت و کسب رتبه در بین موتورهای جستجو دارای اهمیت هستند.

هر سایتی که به سایت و فروشگاه شما لینک می دهد از نظر میزان اعتبار فرق می کند. هر چه سایت لینک دهنده ، دامنه قدیمی تری داشته و دارای رنک و رتبه بالاتری در موتور جستجوی گوگل باشد و به ویژه نوع فعالیت و محتوایش متناسب با فعالیت ساییتان باشد  به همان نسبت بک لینک آن ارزش بالاتری دارد.

با این تفاسیر ، بک لینک ها فاکتور و ابزار مهمی برای موتور های جستجو جهت رتبه دادن به سایت ها محسوب می شوند. وبلاگ ها و سایت هایی که در زمینه کسب و کارتان مشغول به فعالیت هستند می توانند به عنوان ابزاری برای توسعه بک لینک ها موثر باشند.

اطلاع رسانی به سایت های دیگر درباره وب سایتتان می تواند موجب افزایش ارتباط شما با افراد با نفوذ در تجارت و کسب و کار اینترنتی مورد نظرتان شود. در واقع لینک کردن این گونه سایت ها به سایت شما موجب افزایش اعتبار سایتتان می شود و این موضوع بسیار ارزشمند است. علاوه بر افزایش رتبه ، موجب افزایش ترافیک و بازدید کننده سایت شده و در نهایت موجب رشد تجارت و افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد. لذا همگان بر اهمیت بک لینک در کسب درآمد از اینترنت اذعان دارند.

تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی

توجه کنید مجموعه وبلاگ ها و سایت هایی که در راستا و زمینه کسب و کارتان مشغول به فعالیت هستند می توانند در توسعه بک لینک های سایت و فروشگاهتان موثر باشد. البته این تاثیرگذاری و ارتقا، بستگی به شیوه تولید محتوای تخصصی  و همچنین تصاویری که در سایتتان درج می کنید، دارد. هدف اصلی گرفتن بک لینک ، رشد سایت و توسعه کسب و کار اینترنتی می باشد لذا برای رسیدن به این مقصود باید کارها و اقداماتی انجام داد.

همان طور که در بالا اشاره شد، اطلاع رسانی به سایت های دیگر، به ویژه به وب سایت های همکار از نظر موضوع فعالیت ، می تواند موجب افزایش ارتباط شما با افراد با نفوذ در تجارت مورد نظرتان شود و لینک کردن این گونه سایت ها به سایت شما موجب افزایش اعتبار سایتتان خواهد شد و این موضوع بسیار با ارزش است، چون اگر خودتان به ایجاد بک لینک نپردازید مبلغان و حمایت کنندگانی را برای این کار خواهید داشت.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک ارزشمند و کم ارزش

تاثیر بک لینک در کسب درآمد ، اهمیت بک لینک ، بهترین بک لینک ، بک لینک رایگان

با این مقدمه این سوال مطرح می شود که بک لینک ها چه نقشی می توانند در توسعه کسب و کار اینترنتی و افزایش کسب درآمد آنلاین داشته باشند ؟ کارشناسان سئو ، درباره  تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی می گویند اگر لینک و بک لینک گرفتن درست و با رعایت تمام قواعد اصولی و قانونی انجام شود نتایج بسیار درخشانی برای کسب و کارها به همراه دارد. از جمله این نتایج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- افزایش ترافیک یا بازدید سایت

گرفتن بک لینک خوب از سایت های معتبر و دارای رنگ بالا می تواند بازدید وب سایت را به نحو چشمگیری افزایش دهد. البته اگر این سایت ها از نظر موضوع و زمینه فعالیت مرتبط با موضوع سایت شما باشد علاوه بر افزایش بازدید، می تواند موجب افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی شود ، چون بازدید کننده را به صورت هدفمند به طرف سایت شما ارسال می کند و مشتری و مخاطب به دنبال چیزی می گردد که در سایت و فروشگاه شما وجود دارد.

توجه کنید که ارزش لینک فقط برای سئو سایت و کسب رتبه  نیست بلکه برای جذب مشتری و افزایش کسب درآمد اینترنتی است. بین اینکه شما در بین تعداد زیادی مخاطب اینترنتی که ممکن است به دنبال موضوع شما نباشند و تعداد کمتری مخاطب، که مشتاق مطالب و محتوای شما باشند و در معرض دید قرار بگیرید، تفاوت عمده ای وجود دارد.

به بیانی دیگر، افرادی که مطالب یک وبلاگ که مرتبط با موضوع دلخواه آنان است را دنبال می کنند خیلی بیشتر به راهنمایی های وبلاگ نویس اهمیت می دهند تا کسانی که فرضا در BBC مطلبی را دنبال می کنند حتی اگر تعداد گروه دوم بیشتر باشد. به همین دلیل است که سئوکاران، تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی را به دلیل افزایش ترافیک از طریق مخاطبان هدف بسیار بالا می دانند.

۲- رشد و توسعه نام و برند تجاری

در صورتی که بتوانید بک لینک خوب بگیرید می تواند شما را در توسعه نام تجاری و شهرت برندتان کمک شایانی کند و موجب افزایش اعتبار کسب و کارتان شود. بهترین و برترین شیوه گرفتن بک لینک ، به صورت طبیعی و ارگانیک است که عالی ترین حالت آن هم از طریق تولید محتوای تخصصی و کاربر پسند می باشد.

شیوه گرفتن بک لینک از طریق ایجاد محتوای مناسب ، می تواند تخصص شرکت و موسسه تجاری شما را به همه نشان داده و موجب ترقی برندتان شود. برای نمونه اگر شما مطلبی در رابطه با روش های کسب درآمد اینترنتی نوشته و آن را انتشار دهید، شانس زیادی برای شناخته شدن کسب و کار خود دارید. زمانی که اطلاع رسانی می کنید و سعی در لینک گرفتن از سایت های دیگر دارید در واقع تخصص خود را به همه نشان داده اید و از آنها خواسته اید که مطلبتان را انتشار دهند و به بقیه نیز نمایش دهند.

این حالت بک لینک گرفتن که به آن بک لینک طبیعی و ارگانیک می گویند، بهترین و تاثیرگذارترین شیوه از نظر گوگل محسوب شده و به این نوع بک لینک ها اهمیت و اعتبار بالایی می دهد. علاوه بر این، اگر بخواهیم تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی را اعتبار سنجی کنیم این حالت همان طور که قبلا اشاره شد ، برترین حالت ارزش و اعتبار را به همراه دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  بک لینک ویکی پدیا برای کسب درآمد

۳- افزایش اعتبار صفحه اصلی homepage

صفحه اصلی سایت و فروشگاه ، ویترین معرفی کسب و کار اینترنتی محسوب می شود و باید در عین سبکی و سادگی ، همه آنچه که از کسب و کار اینترنتی منظور است را در خود داشته باشد. صفحه اصلی یا هوم پیج homepage به نوعی تابلو و معرف برندتان می باشد . طبق آمارها به طور میانگین بین ۴۰ تا ۴۵ درصد کاربران ورودی ،یک بار به صفحه اصلی سایت سر می زنند لذا نوع چینش این صفحه در افزایش کسب درآمد اینترنتی تاثیرگذار است.

کارشناسان بر اهمیت طراحی مناسب صفحه اصلی جهت کسب بک لینک تاکید می کنند. قبل از لینک، احتیاج به مطلبی ارزشمند دارید که اغلب بخش homepage شما را تشکیل می دهد. البته گاهی افراد لینک را به بخش هایی به جز homepage مثل بخش وبلاگ نویسی، ابزار ، صفحات داخلی ، محتواهای خاص و… سایت ارجاع می دهند ، که این کار هم ضروریست.

البته گاهی این بخش ها از قبل در سایت وجود دارد و گاهی شما این بخش ها را با هدف ایجاد بک لینک درست می کنید. گرفتن بک لینک باید با مطلبی که سزاوار لینک شدن باشد شروع شود. گرفتن بک لینک با یک صفحه وب کم ارزش کار دشواری است اما اگر افراد یک مطلب را ارزشمند و سزاوار اشتراک گذاری و تقسیم کردن با بقیه ببینند، کار بسیار آسان تر می شود.

در شیوه شیوه بک لینک گذاری ، علاوه بر بک لینک دادن به صفحات داخلی سایت (حدود هفتاد درصد) ، باید در حدود سی درصد از بک لینک ها به صفحه اصلی سایت باشد تا این صفحه به عنوان شاخص و معرف کسب و کار اینترنتی شناخته شود. باید از تاثیر بک لینک جهت افزایش اعتبار صفحه اصلی به صورت معقول استفاده کنید، ضمن اینکه خود بک لینک به صفحات داخلی هم به صطور غیر مستقیم موجب افزایش اعتبار صفحه اصلی می شود.

سخن پایانی تاثیر بک لینک در کسب درآمد

علیرغم سخت گیری های گوگل در رتبه بندی و کاهش اعتبار بک لینک در سالهای اخیر ، باز هم بک لینک به عنوان یکی از ابزارهای تاثیر گذار در سئو سایت و همچنین جلب اعتبار از طرف گوگل محسوب شده و می تواند موجب افزایش ترافیک سایت شود.

اگر بخواهیم در یک جمله مفهوم تاثیر بک لینک در کسب درآمد اینترنتی را شرح کنیم باید بگوییم ، بک لینک موجب بهبود سئو سایت ، جلب رضایت موتور جستجو و افزایش ترافیک وب سایت می شود که در نهایت این افزایش ترافیک، موجب افزایش کسب درآمد اینترنتی و توسعه کسب و کار آنلاین خواهد شد.

هر بک لینکی تاثیر خوب و مناسب نداشته و باید با رعایت قواعد و ضوابط ، گرفته شود. توصیه می شود که بک لینک ها به صورت طبیعی یا ارگانیک و با تولید محتوای اختصاصی و مفید گرفته شود و از دستکاری و فریب دادن موتورهای جستجو پرهیز کنید.

نکته پایانی اینکه ، بک لینک، علاوه بر افزایش بازدید ، موجب معرفی و دیده شدن برندها و اهمیت یافتن صفحه اصلی سایت به عنوان مرجع و معرف کسب و کارها نزد بازدید کنندگان و مخاطبان اینترنتی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی , نحوه لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ , بک لینک گرفتن

فهرست سایتهای سوال و جواب ​برای لینک سازی

با وجود تغییرات اساسی در الگوریتم های گوگل بک لینک هنوز تاثیرگذار است . یکی …

3 دیدگاه

  1. نویسنده محتوای علمی

    در زمینه مسائل پزشکی و محیط زیست فعالیت و تولید محتوا می کنم به نظرم امروزه بک لینک اون تاثیر قبل خودش را ندارد گوگل با دیدن تقلب های فراوان و بازار سیاه بک لینک از اهمیت و اعتبارش کم کرده است . با این حال باز بک لینک ها اگر طبیعی و درست باشن ارزش و اعتبار به کسب و کار های اینترنتی می دهند . ولی هیچ چیزی اندازه تولید محتوا موجب رشد کسب و کار و افزایش کسب درآمد اینترنتی نمی شود خود تولید محتوا اگر درست انجام شود به همراه خودش بک لینک سالم برای سایت خواهد داشت

  2. سلام
    یک مدیر مدیر موفق و کسی که تو کسب و کار اینترنتی است باید از هر ابزار موثر بازاریابی برای کسب درآمد و یا توسعه و معرفی کارش استفاده کنه
    بک لینک هم یک نمونه از این ابزارها است به شرطی که اصولی و درست استفاده بشه تجربه بهم ثابت کرده هیچ چیز به اندازه بک لینک ارگانیک یا طبیعی موجب رشد یک کسب و کار آنلاین نمیشه بک لینک طبیعی هم بهتره از طریق تولید محتوا ایجاد بشه که تاثیر خوبی داره ا

  3. مقاله بیسار مفیدی است به نظرم بک لینک‌های با کیفیت و تاثیرگذار منجر به افزایش رتبه یک وبسایت در نتایج جستجوی گوگل می‌شوند که در نهایت هم باعث افزایش کسب درآمد اینترنتی خواهد شد .
    بک لینک در سئوی سایت هم موثر است و علی‌رغم تغییرات گسترده و دائمی در الگوریتم گوگل، ساخت بک لینک‌های با کیفیت همچنان بخش اعظمی از استراتژی‌های سئو را تشکیل می‌دهد و لینک ‌سازی موثر یکی از الزامات در بهبود سئو سایت و افزایش رتبه گوگل است .
    مدیران وب سایت ها باید به دنبال لینک سازی طبیعی یا ارگانیک باشند که تاثیر آن در ارتقای سایت و افزایش درآمد اینترنتی غیر قابل انکار است . تشکر بابت مقاله بسیار خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.