آموزش لینک بیلدینگ

ضرورت یادگیری و آموزش لینک بیلدینگ از این نظر می باشد که با وجود تغییرات در الگوریتم گوگل ، و کم شدن تاثیر بک لینک نسبت به سالیان گذشته ، باز هم لینک سازی خارجی یا بک لینک به عنوان یکی از ابزارهای سئو سایت و کسب رتبه ، دارای ارزش می باشد و گوگل به بک لینک سازی طبیعی یا ارگانیک به ویژه از طریق تولید محتوای اختصاصی ارزش و اعتبار می دهد.

بک لینک به دنبال خود ، افزایش ترافیک سایت و در نهایت افزایش فروش و کسب درآمد اینترنتی را دارد و موجب ارتقای کسب و کار اینترنتی و توسعه آن می شود. به دلیل همین تاثیرگذاری زیاد بک لینک در رتبه بندی سایت،  در سایت پول یابی به آموزش لینک بیلدینگ و طریقه لینک سازی و ساختار آن پرداخته می شود.

تعریف لینک بیلدینگ link building

لینک بیلدینگ یا link building به فرایند ایجاد لینک های خارجی برای یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی گفته می شود. واژه های ، لینک بیلدینگ، ایجاد بک لینک،link building  همگی به یکی معنی بوده و بطور کلی به فرآیند ایجاد  لینک های خارجی به سمت وب سایت و فروشگاه اینترنتی گفته می شود که یکی از هزاران تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد.

در تعریفی دیگر ، به روند و شیوه دریافت «هایپرلینک» از یک وب سایت به وب سایت و فروشگاه خودتان، لینک بیلدینگ گفته می شود. هایپر لینک hyperlink که معمولا به آن لینک گفته می شود، راه مناسبی برای جستجوی کاربران در وب سایت ها و صفحات اینترنتی است. موتورهای جستجو به ویژه گوگل از لینک ها برای تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند. این موتورهای جستجو لینک های موجود در بین تک تک صفحات وب سایت را دنبال می کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک های موجود در بین وب سایت ها را زیر نظر می گیرند.

در واقع برای موتورهای جستجو که صفحات فروشگاه و وب سایت های بی شماری را مورد بررسی قرار می دهند ، لینک ها به عنوان یک راه و خیابان ارتباطی بین صفحات وب عمل می کنند. با استفاده از لینک بیلدینگ و تجزیه و تحلیل لینک های پیچیده، موتورهای جستجو به راحتی می توانند بین صفحات پیمایش کرده و صفحات ارزشمند را تشخیص داده و به آنها ارتبه و اعتبار بالا می دهند.

 آموزش لینک بیلدینگ

همان طور که در بالا اشاره شد، لینک بیلدینگ یعنی انجام کارهایی که موجب می شود سایت های دیگر به سایت شما لینک دهند که اصطلاحا به آن بک لینک می گویند.

لینک بیلدینگ راه و روش های مختلفی دارد، از این رو سئو کارها لینک بیلدینگ را سخت ترین قسمت کار خود می دانند و شیوه آموزش لینک بیلدینگ را فوق العاده با اهمیت می دانند. بسیاری از سئو کارها بخش عمده ای از وقت و تلاش خود را صرف همین کار ساخت لینک بیلدینگ و یا شیوه بک لینک گذاری می کنند.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  جایگاه C Class ip بک لینک

هر چه یک سایت محبوب تر و دارای اعتبار بالاتر باشد، میزان بک لینک آن در عملیات لینک بیلدینگ بیشتر بوده است. برای مثال سایت ویکی پدیا که یک سایت محبوب و مرجع اینترنتی محسوب می شود ، میزان بک لینکی که این سایت نسبت به بقیه دارد از همه بیشتر بوده و بی شمار می باشد. برای اینکه بتوانید به این محبوبیت دست پیدا کنید باید با تکنیک و آموزش لینک بیلدینگ کاملا آشنا باشید.

آموزش لینک بیلدینگ ، آموزش لینک ، طریقه لینک سازی ، بک لینک برای سایت

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا با ساختار اولیه یک لینک آشنا شوید تا از این طریق بتوانید به اهمیت و تاثیر بک لینک در سئوی سایت پی ببرید.

ساختار بک لینک

</a>کسب درآمد اینترنتی<“a href=”/www.poolyabi.ir>

شروعِ تگ لینک

<a علامت شروع لینک است که به تگ لینک یا تگ انکر anchor tag معروف است و به همین دلیل با حرف اول انگلیسی a شروع می شود، این کاراکتر تگ لینک را شروع می کند و به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که لینکی به وب سایت دیگر در این جمله قرار دارد.

مقصد لینک

واژۀ href مخفف کلمه hyperlink referral است و متنی که بین علامت نقل قول قرار دارد، محل قرارگیری آدرس وب سایتی (URL) است که به آن اشاره شده است در اینجا متن “www.poolyabi.ir”  آمده است. لزومی ندارد این URL همیشه آدرس یک وب سایت باشد، می توان به آدرس یک تصویر یا یک فایل قابل دانلود هم درون دابل کوتیشن (” “) اشاره کرد ولی در بیشتر موارد آدرس سایت می باشد.

گاهی اوقات شما با لینک هایی مواجه می شوید که با کاراکتر # آغاز می شوند. این نوع لینک ها، لینک های داخلی هستند که شما را به قسمت های مختلف صفحه ای که در حال مطالعۀ آن هستید، هدایت می کنند.

متن قابل مشاهدۀ لینک

متن قابل مشاهده لینک  (کسب درآمد اینترنتی )، همان متن لینک است که کاربران آن را مشاهده می کنند و در صورتی که بخواهند لینک را باز کنند، بر روی این متن کلیک می کنند. این متن معمولاً به گونه ای مشخص می شود که از متون کناری آن قابل تشخیص بوده و از نظر ظاهر متفاوت می باشد. این کار معمولاً با قرار دادن یک خط در زیر متن یا تغییر رنگ متن به رنگ آبی صورت می گیرد. این تغییرات به کاربر می فهماند که این متن قابل کلیک کردن و ورود به صفحه دیگر می باشد.

پایان تگ لینک

در آخر عبارت </a> را داریم این کد، پایان تگ لینک را به موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد.

مفهوم لینک ها برای موتورهای جستجو

حال این سوال مطرح می شود که چرا موتورهای جستجو این بک لینک ها را بررسی کرده و به آنها اهمیت و اعتبار می دهند؟ به دو دلیل موتورهای جستجو به بک لینک ها اهمیت داده و یا از آنها استفاده می کنند:

۱- کشف وب سایت ها و صفحات جدید

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کد نوفالو در بک لینک

۲- تصمیم گیری برای رتبه بندی یک وب سایت

زمانی که موتورهای جستجو وارد یک صفحه وب می شوند جهت شناسایی بهتر محتویات، آن را در فهرست خود ذخیره یا ایندکس می کنند، و در این صورت است که تصمیم می گیرند با توجه به محتوا و کلمات کلیدی مناسب در متن، چه رتبه ای به آن صفحه بدهند. در واقع از این طریق آنها تصمیم می گیرند که یک صفحه کیفیت لازم برای رتبه بندی بالا در کلمات کلیدی مرتبط را دارد یا خیر؟

البته موتور جستجوی گوگل تنها به محتویات متن امتیاز نمی دهد بلکه به تعداد بک لینک هایی که سایت های دیگر به آن صفحه داده اند و اعتبار آن سایت ها(پیج آتوریتی)هم توجه خاص می کند. به بیان ساده تر هرچه تعداد بک لینک های سایت های معتبر به سایت شما بیشتر شود رتبه شما در موتور جستجو بیشتر می شود.

بک لینک راه بسیار خوبی برای ارزشیابی کیفیت یک سایت است، چرا که می توان تعداد لینک هایی که به یک سایت ارجاع می شود را به عنوان یک رای گیری درباره مناسب بودن محتوای سایت در نظر گرفت.

اگر کسی به صفحه  دیگری لینک دهد پس حتما محتویات آن سایت سزاوار بوده که به آن لینک دهند. در واقع آن سایت را به عنوان یک منبع مفید معرفی کرده است. در غیر اینصورت لینک نمی دادند. درست مثل این است که شما یک رستوران بد را به دوست خود معرفی نمی کنید.

سخن پایانی آموزش لینک بیلدینگ

یادگیری آموزش لینک بیلدینگ و یا رعایت اصول مهم بک لینک سازی از این نظر دارای اهمیت است که بک لینک ها به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت محسوب می شوند. توجه کنید که لینک بیلدینگ فقط منحصر به موتورهای جستجو نیست. اگر نرخ ترافیک ورودی یک وب سایت بالا باشد، اینها نه تنها برای موتورهای جستجو مفید هستند بلکه می تواند موجب افزایش ورودی کاربران جدید هم شود.

برای تاثیرگذاری بیشتر لینک بیلدینگ ، مشتریان و مخاطبان خود را تشویق کنید که به وب سایت شما لینک دهند. هر برندی تعدادی مشتریان وفادار و دائمی دارد. می توانید با استراتژی و برنامه ریزی خاصی از آنها بخواهید که محصولات و محتواهای شما را به دیگر دوستان و آشنایان خود معرفی کنند و صفحه اینترنتی مربوط به آن را در شبکه های اجتماعی ، وبلاگها و سایت ها به اشتراک بگذارند.

نکته آخر درباره آموزش لینک بیلدینگ این است که ساخت بک لینک یک هنر است و یکی از بخش های مهم در موفقیت سئو می باشد. لینک بیلدینگ نیازمند خلاقیت، تلاش و گاهی بودجه می باشد. استراتژی لینک بیلدینگ به وب سایت ، شخصیت و کسب و کارتان بستگی دارد. سه راه اساسی و اصولی بدست آوردن بک لینک ،ایجاد بک لینک های طبیعی ، بک لینک دستی و لینک های خودساخته می باشد.

مطلب پیشنهادی

سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی , سرویس کوتاه کننده لینک , برترین سایت های کوتاه کننده لینک

فهرست سایت های کوتاه کننده لینک برای لینک سازی

اگر به دنبال رشد کسب و کار اینترنتی خودتان هستید از گرفتن بک لینک رایگان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.