ایده های کسب و کار اینترنتی

زمانی که صحبت از رویاها و ایده های کسب و کار اینترنتی به میان می آید ذهن برخی از افراد به ناکجا آبادهای زیاد می رود و تصور می کنند که برای راه اندازی یک شغل اینترنتی باید کلی زمینه سازی کرد و ابزار و اسباب های خاصی لازم است در حالی که داشتن چنین تصوری اشتباه است. یکی از ویژگی های کسب و کار آنلاین ، سرعت در راه اندازی آن است.

ایده راه اندازی کسب درآمد اینترنتی را در هر زمان حتی همین امروز، اگر اراده کنید می توانید شروع کنید.البته شاید برخی کسب و کارها نیاز به برخی اسباب و لوازم محدود داشته باشند تا مقدماتش فراهم شود ولی بیشتر کسب و کارهای اینترنتی ، را در هر لحظه ای که اراده کنید می توانید شروع کنید. در سایت پول یابی چند تا از ایده های کسب و کار اینترنتی جهت آشنایی معرفی می شود امیدواریم مورد توجه قرار گیرد

ایده های کسب و کار اینترنتی

از یک کارآفرین اینترنتی پرسیند چطور شد که اقدام به راه اندازی کسب و کار آنلاین کردی؟ در جواب گفت وقتی داخل اتاق دراز کشیده بودم نگاهی به اطرافم کردم و گفتم برای شروع یک کار آنلاین چه چیزی نیاز است؟ یک کامپیوتر و موبایل و یک خط اینترنت که همه اش را دارم پس چرا معطل هستم ؟ بله با تکنولوژی اینترنت هر کار و ایده ای را می توان اجرایی کرد.

ایده های کسب و کار اینترنتی ، ایده کسب درآمد ، ایده شغل اینترنتی
اینترنت به دلیل گسترگی جغرافیایی و تنوع مخاطبان ، محل بسیار عالی برای ارائه ایده های خلاقانه جهت کسب درآمد اینترنتی می باشد

اگر روی توان و تخصص خود تمرکز کنید و بر اساس آن اقدام کنید می توانید موفق به راه اندازی کسب درآمد اینترنتی شوید. اسباب و لوازم زیادی نمی خواهد ضمن اینکه با کمترین سرمایه هم می توان شروع کرد. از ایده هایی که در اینجا معرفی می شود با هدف معرفی و پیشنهاد به آنها نگاه کنید و شما می تواند هر کسب و کاری را که علاقه دارید در همان زمینه اقدام کنید.

۱- راه اندازی فروشگاه اینترنتی تخصص

فروشگاههای عمومی و نیمه تخصصی در اینترنت فراوان هستند ولی فروشگاههای تخصصی و خاص خیلی کم هستند و یا آنچنان که باید مجهز نیستند. برای برخی محصولات و کالاها یک عده مشتری و مخاطب خاص وجود دارد مثلا برای محصولات ارگانیک ، صنایع دستی تزئینی ، زیورآلات سنتی اقوام ایرانی، لباس های محلی ایرانی، آموزش غذاهای محلی و… خیلی کم و محدود است.

با داشتن تخصص و یا به دست آوردن مهارت در همان زمینه، می توانید این کالا و محصولات خاص را به مشتریان و مخاطبان خاص خود ارائه دهید. برای راه اندازی فروشگاه می توانید به چند شیوه اقدام کنید :

– راه اندازی سایت و پیچ در شبکه های اجتماعی

می توانید با خرید دامنه و هاست اقدام به راه اندازی سایت کنید و با تولید محتوا جذب کاربر کنید و در کنارش با استفاده از نرم افزارهای فروشگاه ساز اینترنتی مثل ، اپن کارت، پرستاشاپ و یا ووکامرس شروع به کار کنید  و یا می توانید از طریق کانال های تلگرامی و نیز پیچ های شبکه های اجتماعی اقدام به این کار کنید. برای رشد و توسعه کسب و کار، راه اندازی سایت مناسب تر می باشد.

– شیوه تولید محصول و کالا

برای فروشگاه باید محصول و کالایی را داشته باشید این محصولات تخصصی را یا خودتان تولید می کنید و یا اقدام به تهیه اش می کنید و می فروشید که در این صورت کسب درآمد اینترنتی شما بیشترا خواهد بود . شیوه دوم این است که با شرکت ها و فروشندگان بزرگ قرارداد منعقد کنید و بدون نیاز به خریداری محصول و انبار داری ، آنها را به مشتری می فروشید .

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل ارزشمندی بیت کوین

شیوه دوم درآمد کمتری به همراه دارد ولی ریسک بالا و سرمایه زیاد برای کار را لازم ندارد این بستگی به ایده و نگاه شما دارد که فروشگاه تخصصی خود را چگونه راه اندازی و اداره کنید.

۲- طراحی سایت

یکی از مشاغل پرطرفدار ، دارای خواهان زیاد و پردرآمد ، طراحی سایت می باشد و اینقدر بازار این کار پررونق است که رقابت بسیار زیادی بر روی آن است اگر کلمه « طراحی سایت » را در گوگل جستجو کنید متوجه می شوید که اوضاع از چه قرار است. این شغل نیاز به تخصص داشته و افراد باید دارای مهارت های فنی ، بصری  و گرافیکی باشند.

در کسب درآمد اینترنتی هیچ چیز به اندازه یک سایت ضعیف اعتبار و ارزش یک شرکت یا کسب و کار را خدشه دار نمی کند . سایت در واقع مغازه و ویترین کسب و کار می باشد و باید درست و حساب شده طراحی شود. اگر تخصص در زمینه طراحی سایت دارید می توانید با ایجاد یک سرویس ، برای کسب و کارهای کوچک سایت طراحی کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

می توانید نمونه های سایت ساخته شده را جهت تبلیغات و یا معرفی کارتان در سایت قرار دهید تا مشتریان با دیدن نمونه کار، سفارش طراحی سایت را به شما بدهند . طراحی تخصصی ، ارائه قیمت مناسب و دقت در طراحی سایت، مشتریان زیادی را به طرف شما برای سفارش کار خواهد فرستاد و یک منبع دائم کسب درآمد برایتان به وجود خواهد آورد.

۳- کسب درآمد با فریلنسر

فریلنسری یا آزاد کاری از مشاغل رو به رشد و پرطرفدار اینترنتی است که در کشورمان کم کم در حال جا افتادن می باشد . البته برخی هستند که فریلنسر را یک کسب و کار نمی دادند لذا در جواب آنها باید گفت در دنیای اینترنت روز به روز بر تعداد سایت ها و شرکت های بزرگی که به دنبال کارکنان نیمه وقت و پاره وقت هستند اضافه می شود.

در فریلنسری شما اگر چند مهارت و تخصص همزمان داشته باشید می توانید با ارائه آن، از همه آنها اقدام به کسب درآمد اینترنتی مناسب کنید. فریلنسر یا آزادکار، کارمزد سرویس و یا خدمات خودش را بدون تعهد درازمدت به کارفرما یا سفارش دهنده، انجام می دهد . فریلنسر معمولا به صورت ساعتی، روزانه و یا پروژه ای قبول کار می کند و با انجام آن دستمزد خودش را می گیرد. از کارهای پرطرفدار در فریلنسری تولید محتوا ، طراحی سایت ، سئو کاری، انجام پروژه های دانشجویی و… می باشد.

براب آشنایی بیشتر با فریلنسری به مقاله ( کسب درآمد از فری لنسینگ یا آزادکاری ) نگاه کنید.

۴- همکاری در فروش ، بازاریابی و معرفی محصولات دیگران

اگر علاقمند به کسب درآمد از اینترنت بدون هزینه هستید ایده همکاری در فروش و بازاریابی اینترنتی برای شروع مناسب می باشد. بسیاری از شرکت ها و فروشگاهها هستند که از تبلیغات دهان به دهان و رو در رو استقبال می کنند و حاضرند بابت آن پول پرداخت کنند و برخی هم به افرادی که پیگیر و مشتاق فروش محصولاتشان باشند پورسانت خوبی می دهند.

اگر دارای سایت ، وبلاگ، پیچ و کانال در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها هستید می توانید با شرکت های معتبر قرار بسته و اقدام به کسب درآمد اینترنتی از این طریق کنید . این ایده کسب درآمد به دلیل هزینه نداشتن و اینکه با بازار کسب و کار اینترنتی آشنا شوید پیشنهاد می شود وگرنه پس از تسلط بر امور کسب و کار اینترنتی ، مستقل عمل کنید تا درآمد بیشتری داشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل شکست کسب و کارهای آموزشی

۵- فروش محصولات و صنایع دستی

یکی از کسب و کارهای پردرآمد و همیشه پرطرفدار و با ارزش فروش صنایع دستی است . صنایع دستی اعم از فرش ، جاجیم، زیورآلات زنانه و مردانه ، منبتت کاری ، تابلو فرش ، نمد ، ظروف ، لوازم تزئینی و….  همیشه خواهان و مشتری دارد و فروش آنها هم با گسترش اینترنت راحت شده است . با وجود سایت هایی مثل : آرانیک (فروشگاه آنلاین صنایع دستی ) ، پرسیس ( بازار هنری گنجینه هنر ایران )، سایت دیوار و شیپور ، فروش محصولات صنایع دستی خیلی راحت شده است.

البته برای فروش صنایع دستی می توانید با راه اندازی سایت ، پیچ و کانال در شبکه های اجتماعی هم اقدام کنید ولی فروش در این سایتها هیچ هزینه ندارد. خوبی فروش صنایع دستی در اینترنت این است که بازار آن متنوع بوده و بیشتر لوازم به صورت عمده به فروش می رسد. کسانی که در کار هنری تخصص و مهارت دارند اجرای این ایده بسیار مناسب بوده و کسب درآمد اینترنتی بالایی خواهند داشت.

۶- طراحی اپلیکیشن

با پیشرفت تکنولوژی و نیز کسب و کارهای آنلاین ، بسیاری از مردم حاضرند بابت گرفتن خدماتی که از طریق گوشی های هوشمند دریافت می کنند پول خوبی بپردازند. اگر در کدنویسی مهارت دارید به چند شکل می توانید اقدام به کسب درآمد کنید. اول اینکه اپلیکشن برای خودتان راه اندازی کنید و ایده کسب درآمد خودتان را از طریق آن اجرایی کنید.

اگر ایده مناسبی دارید ولی مهارت در کدنویسی ندارید می توانید با توسعه دهندگان بسیار زیادی که وجود دارند همکاری کنید و با آنها شریک شوید . ساخت و طراحی اپلیکشین یکی از مشاغل پردرآمد اینترنتی محسوب می شود.

۷- تولید و نگارش محتوا 

اگر دارای ایده های جذاب در ذهنتان هستید می توانید آنها را اجرایی کنید توصیه می شود به این ایده ها نظم داده و آنها را به صورت منسجم و با محتوای عالی به مخاطبان و کاربران ارائه دهید. تمرکز شما بهتر است بر روی یک زمینه تخصصی خاص باشد و با تولید محتوای یونیک و خاص در همان زمینه ، اقدام به انتشار کنید.

می توانید این شیوه را به طرق مختلف مثل سایت، بلاگ، شبکه های اجتماعی و… منتشر کنید توجه داشته باشید هر چه محتوای شما جذاب تر و پرطرفدارتر باشد طبیعی است که مخاطبین بیشتری جذب کرده و به احتمال زیاد کسب درآمد پرسودی از این طریق به دست خواهید آورد. می توانید ایده های خود را برای اجرایی شدن به دیگران بفروشید.

سخن پایانی ایده های کسب درآمد اینترنتی

ایده های زیادی برای راه اندازی کسب درآمد اینترنتی وجود دارد که در بالا به هفت مورد از ایده های کسب و کار اینترنتی به صورت اجمالی اشاره شد . هر کسی می تواند با توجه به علاقه و مهارت و تخصص خود ، نیاز بازار ، ایده کسب درآمد خود را اجرایی کند . توجه کنید که هر چه مخاطب در آن زمینه زیاد و هرچه مهارت و محصول تخصصی تر ارائه شود کسب درآمد بیشتر خواهد بود.

هر ایده و یا مهارتی دارید بدون ترس در اینترنت اجرایی کنید چون این محیط وسیع و سلایق و مهارت ، در آن هم بسیار متنوع است و مشتری و خریدار ایده شما یقینا کم نیستند.

اگر شما هم ایده و یا نظری درباره کسب و کارهای اینترنتی و چگونگی کسب درآمد از اینترنت دارید می توانید با بیان دیدگاه خود، آن را مطرح و به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ شخصی , درآمد از وبلاگ نویسی , راه کسب پول از وبلاگ

کسب درآمد‌ آسان از وبلاگ

از زمانی که رسانه متولد شد با خودش پولسازی و کسب ثروت را به همراه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.