فرصت های مناسب کسب درآمد اینترنتی

تشخیص فرصت های مناسب کسب درآمد اینترنتی یکی از اولین گام های موفقیت در کسب و کار انلاین محسوب می شود. شاید یکی از تفاوت های کارآفرین ها با افراد در همین تشخیص به موقع فرصت ها و ایده های عالی ، ثروت آفرین و پولساز باشد. آنها همیشه به دنبال محصولی بهتر و شناخت نیاز دیگران هستند.

خیلی از افراد درگیر کسب و کار می شوند ولی در نهایت چیزی جز شکست و ناامیدی نصیبشان نمی شود . این افراد غیر از وقت باارزش ، سرمایه و پول خود را نیز هدر می دهند. یکی از دلایل شکست آنها، عدم تشخیص فرصت مناسب برای راه اندازی کسب و کار آنلاین و یا سنتی می باشد . در سایت پول یابی قصد دارم تا فرصت های مناسب کسب درآمد اینترنتی را شرح دهم امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد.

برای آشنایی بهتر با راهها و ایده های کسب درآمد از اینترنت می توانید به مقاله ( ایده های کسب و کار اینترنتی ) مراجعه کنید.

فرصت های مناسب کسب درآمد اینترنتی

بیشتر مدیران کسب و کار و نیز کارآفرینان عرصه کسب درآمد اینترنتی ، اولین گام و قدم در شروع یک کسب و کار آنلاین را یافتن یک نیاز و برنامه ریزی بر اساس آن نیاز می دانند. به نظر این افراد وقتی یک نیاز وجود داشته باشد کسی موفق است که تمرکز و هدفش را بر روی طرف کردن آن نیاز قرار دهد، در این صورت کسب درآمد خوبی اتفاق خواهد افتاد.

کارشناسان کسب و کار اینترنتی معتقدند که یافتن یک فرصت مناسب کسب و کار بسیار مشکل و حتی زمانبر خواهد بود. ضمن اینکه اگر بخواهید آن ایده و فرصت را پس از شناسایی، اجرایی کنید باید تکنیک ها و تاکتیک عملیاتی کردن آن را هم بدانید و به نظر می رسد که وجود این شرایط، اوضاع را کمی پیچیده می کند.

 قبل از هر اقدامی ، گام مهم و تعیین کننده، تشخیص فرصت مناسب برای کسب و کار است اگر این مورد درست انجام قسمت اعظم کار پیش رفته است .

اهمیت تشخیص فرصت های کسب و کار

وقتی فردی نمی داند چگونه و از چه راهی باید یک ایده و فرصت مناسب کسب و کار را تشخیص دهد، شکست او محتمل است و در واقع پیروی کردن از وی هم بی معنا خواهد بود چون فرصتی نیست تا بشود از آن استفاده کرد. برای تشخیص فرصت مناسب فرقی ندارد تازه کار باشید و یا باتجربه، باید حتما فردی بااستعداد باشید افراد با استعداد فرصت های خوب کسب و کار را تشخیص می کنند و با برنامه حرکت می کنند.

فرصت مناسب کسب درآمد اینترنتی  ، فرصت مناسب کسب و کار
برای موفقیت در کسب درآمد از اینترنت علاوه بر داشتن ایده های جذاب ، باید توانایی شناخت فرصت ها ی مناسب را هم داشت.

برای تشخیص فرصت مناسب ، باید دقیقا بدانید به دنبال چه چیزی هستید ؟ و از خود سوالاتی بپرسید تا بتوانید آینده کسب و کار را به درستی تصور و یا ترسیم کنید. فرصت های مناسب ممکن است زیاد و مختلف باشند مثل دریافت نمایندگی ، روش های توزیع ، روش های تولید، شیوه های عرضه و…، مهم این است که بدانید به دنبال کدامیک باید بروید و کدام مناسب است.

ویژگی های فرصت های مناسب کسب درآمد اینترنتی

برای شناخت یک فرصت کسب و کار خوب، باید فاکتورها و اهدافی در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید به عنوان معیار از آنها استفاده کنید. هر فرصتی، مناسب برای راه اندازی کسب و کار نیست و نمی توان روی آن برنامه ریزی کرد. برخی از مهمترین ویژگی هایی که باید در یک فرصت کسب و کار اینترنتی یا واقعی وجود داشته باشد عبارتند از:

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  امکان راه اندازی کسب درآمد اینترنتی

۱- محصول و خدمات تولیدی رفع کننده یک نیاز باشد

قاعده و فرمول اصلی کسب و کار این است که محصول و خدمات باید حتما یک نیاز از مخاطب را برطرف کند. افرادی که به دنبال فرصت های جدید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند باید حتما از خود بپرسند آیا این کاری که قصد انجامش را دارم نیازی را برطرف می کند؟

لذا یکی از ویژگی های مهم و اصولی یک فرصت خوب هم این است که آیا نیازی را برطرف می کند و یا مشکلی و یا مانعی از مشتری و مخاطب رفع می کند؟ اگر جواب مثبت باشد آن فرصت خوب محسوب می شود. برای اطلاع از این موضوع می توانید نظرسنجی کنید و یا از مخاطبان و مشتریان سوال کنید و ارتباط مستقیم برقرار کنید.

حتی اگر محصولی یا خدماتی برای رفع نیاز مشتری در بازار وجود دارد یعنی قبلا این نیاز رفع شده است باز به عنوان فرصت محسوب می شود چون شما باید محصولی بهتر و با کیفیت تر تولید کنید تا بازار را در دست بگیرید.

۲- توجه به محیط جغرافیایی جهت استقبال

درست است که اینترنت جهانی شده و همه چیز در دسترس است ولی برخی محدودیت ها از نظر جغرافیایی هنوز وجود دارد لذا در کسب و کار اینترنتی و یا سنتی ، باید ببینید آن فرصت در محدوده جغرافیایی شما مورد اقبال می باشد یا نه . اگر فرصت کسب و کاری پیدا کردید که نیازی را رفع می کند در گام دوم بررسی امکان تحقق آن در منطقه جغرافیایی خودتان می باشد. باید برای آن محصول در منطقه ، شهر ، استان و یا کشور تقاضا وجود داشته باشد.

درست است که باید جهانی عمل کرد ولی برای شروع مجبور هستید از یک منطقه و محیط جغرافیایی محدود شروع کنید باید ببینید آیا در همان منطقه جغرافیایی مردم حاضرند پول و زمانشان را برای خرید محصول و خدمات صرف کنند یا نه ؟

۳- داشتن منابع لازم برای موفقیت در کسب و کار

ممکن است ایده ها و فرصت هایی در ذهن هر کسی وجود داشته باشد ولی ضرورتا نمی تواند ضمانت اجرایی داشته باشد. چون یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت، داشتن منابع لازم می باشد. شاید قبل از شروع یک کسب درآمد از اینترنت منابعی را در اختیار داشته باشید ولی باید بررسی کنید آن منابع، برای راه اندازی و ادامه راه مناسب می باشد. آیا چیزی که برای شروع ، ادامه و به سرانجام رساندن کار لازم است را در اختیار دارید ؟

در بررسی این موارد، باید با خودتان صادق باشید اگرچه باید در مسیر کسب و کار به دیگران هم اعتماد کنید ولی این خود شما هستید که باید اساس و مدیریت آن را به دست بگیرید پس روی استراتژی و برنامه ریزی کسب و کارتان تمرکز کامل داشته باشید و با کمترین اشتباه کار را شروع و ادامه دهید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل شکست استارتاپ ها در کسب درآمد اینترنتی

۴- عرضه مناسب و حتی پایین محصول و خدمات

کسی در کسب و کار موفق است که محصولات با کیفیت و بهتر تولید کند و بتواند در مقایسه با بازار محصول و خدمات خود را با قیمت مناسب و حتی پایین تر عرضه کند. لذا باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا امکان عرضه محصول در اینترنت و یا بازار سنتی به صورت مناسب وجود دارد یا نه؟

در صورت تغییر قیمت و عرضه در بازار ، آیا می تواند مشتریان را جذب کند؟ نکته مهم ارائه قیمتی است که امکان سودآوری مناسب را هم به همراه داشته باشد چون بدون سودآوری امکان ادامه کسب و کار وجود ندارد. لذا یکی از مهم ترین و حیاتی ترین سوالات این است که قیمت مناسب برای عرضه در بازار با هدف جلب رضایت مشتری چیست؟

  5- انتخاب بهترین زمان شروع کسب و کار

هر فردی با توجه به منابع در اختیار و نیز بررسی شرایط حاکم بر بازار ، باید بهترین زمان را برای شروع انتخاب کند . لذا در ارزیابی فرصت های کسب درآمد ، زمان بندی فوق العاده مهم است ، زمان بندی همه نکات قبلی مثل زمانبندی فردی ، زمانبندی بازار و زمانبندی منطقه را در بر می گیرد باید همه چیز آماده و مهیا برای شروع باشد تشخیص زمان مناسب برای اجرای آن فرصت دارای اهمیت بالاست.

اگر زمان مناسب نیست بهتر است برای اجرای آن فرصت کسب و کار، اقدام نکنید و در زمانی دیگر آن را بررسی کنید. البته این موضوع به معنی رها کردن کار نیست بلکه بازار را زیر نظر داشته باشید و به افزایش دانش خود پرداخته و تحقیقات خود را عمیق تر کنید و به محض فراهم شدن زمان مناسب ، با جهشی بزرگ اقدام کنید.

توجه داشته باشید زمان مناسب ارتباطی به اوضاع و شرایط بد و یا خوب اقتصادی ندارد چون حتی در شرایط بد اقتصادی هم فرصت های مناسب کسب و کار کم نیست . زمان مناسب برای موفقیت برای هر کاری را حتما در نظر داشته باشید شما نمی توانید در وسط زمستان در کنار بزرگراه اقدام به فروش یخ کنید چون در آن زمان از سال ، کسی یخ از شما نمی خرد.

سخن پایانی فرصت های مناسب کسب درآمد اینترنتی

فرصت های کسب و کار اینترنتی و یا سنتی زیاد هستند اگر یک فرصت خوب و ایده مناسبی را پیدا کردید که تمام ویژگی و خصوصیات لازم را داشت باز بهتر است در راه اندازی آن عجله نکنید و با مطالعه و تحقیق پیش بروید توصیه می شود اگر قبلا کسی چنین کسب و کاری داشته با او مشورت کنید و کسب تجربه کنید. صحبت کردن با افراد آگاه و باتجربه دید شما را بازتر خواهد کرد.

حتی اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی را از شخصی که در آن زمینه کار می کند و فعال است بخرید حتما از آنها بخواهید کل آمارهای ریز و درشت درباره آن کسب درآمد را به شما بدهند تا شما بتوانید با تصمیم درست و سنجیده وارد آن کار شوید . بدون تحقیق و دانش ، بهترین فرصت های کسب و کار و برترین ایده ها هم امکان موفقیتشان خیلی ضعیف می باشد.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.