توصیه های کلیدی برای بازار بورس

بازار بورس محل معاملات بزرگ و کوچک است لذا مجموعه توصیه های کلیدی برای بازار بورس ، برای کسانی که تازه کار و مبتدی بوده و یا کمتر با بورس و معاملات آن آشنا هستند مفید می باشد ضمن اینکه حتی افراد باسابقه هم بر دانش خود در این زمینه می افزایند و تجربه کاری را با دانش همراه می کنند.

مجموعه این توصیه ها که کاملا کاربردی و آموزشی بوده از چند جنبه دارای اهمیت است اول حفظ سرمایه شما و اینکه پول خود را از دست ندهید و دوم افزایش این سرمایه و در نهایت استفاده از سود آن در بازار می باشد. با مجموعه آموزش های کاربردی کسب پول و ثروت بیشتر در سایت پول یابی همراه باشید.

توصیه های کلیدی برای بازار بورس

پس از دریافت کد معاملاتی و آموزش مفاهیم و مطالب آموزشی، بهتر است دست به عصا حرکت کنید و ابتدا با مبالغ کم و ناچیز یک یا دو میلیون تومان شروع به خریداری سهام کنید. البته این مقدار پول برای سرمایه گذاری، طبیعتا سود ناچیزی نصیب شما خواهد کرد ولی سرآغاز یک راه بزرگ برای آشنایی با بورس و انجام معاملات بزرگ خواهد بود. ( نگاه کنید به مقاله : شروع کسب درآمد در بورس )

خرید کم هرگز به معنای خرید بدون فکر و تعقل و عدم بررسی کامل بازار نیست بلکه باید همین مقدار را هم با دقت و وسواس زیاد انجام دهید برای افزایش آگاهی و خرید، فرضا اخبار مرتبط با بورس را دنبال کنید و یا روند قیمت ها، بررسی سهام شرکتی که خریده اید، تا اوضاع بازار به دستتان بیاید.

توصیه و آموزش های مهم برای فعالیت در بورس

هدف از سرمایه گذاری در این مقطع آشنایی با چگونگی خرید و فروش سهام و صرفا ورود به بازار و کار در بورس می باشد تا با پیگیری و بررسی بازار شروع به یادگیری بیشتر کنید. با این مقدمه توصیه های کلیدی برای بازار بورس عبارتند از:

۱- هرگز سرمایه اصلی را وارد بورس نکنید

زمانی که اطلاع و درک درستی از بازار بورس و شیوه سرمایه گذاری به دست نیاوردید سرمایه و پول اصلی خود را وارد نکنید. بورس برای سرمایه های راکد که در میان مدت و یا درازمدت نیازی به آن ندارید، مناسب است. بورس برای افراد مبتدی و بدون اطلاع، دارای ریسک بالا بوده و احتمال اینکه قسمت اعظم یا کل سرمایه خود را از دست بدهند هم وجود دارد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه

اگر در بورس تازه کار هستید این موارد را مدنظرتان داشته باشید:

– در آغاز فعالیت، معاملات سنگین، پرحجم و با ریسک بالا انجام ندهید.

– با پول کم شروع کنید و بعد از آشنایی و کسب اطلاعات و بالا رفتن سواد و دانش بورسی، کم کم سرمایه خود را افزایش دهید.

– ورود با مبلغ کم در آغاز اگرچه سود کم نصیبتان می کند ولی اگر ضرر کنید بسیار کم خواهد بود. ورود سرمایه زیاد به بازار احتمال ریسک را افزایش داده و ضررهای آن هم جبران ناپذیر خواهد بود.

۲- اولویت اول حفظ سرمایه

توصیه دوم، حفظ سرمایه اولیه می باشد. درست است که با هدف کسب سود و افزایش سرمایه وارد بورس می شوید ولی باید توجه کنید کسب سود اولویت دوم شما باید باشد. بر این اساس باید سه اولویت برای خودتان ترسیم کنید:

اولویت اول : حفظ سرمایه : چون اگر سرمایه اولیه و اصلی خود را از دست بدهید دیگر پول و سرمایه ای برای معامله در بازار بورس نخواهید داشت.

اولویت دوم : حفظ سودهای قبلی : کسب سود هر چند در آغاز کار اندک باشد ولی نشانه تبحر و هوش شماست پس باید آن سودهای اولیه خود را حفظ کنید و در کنارش به تقویت سرمایه اولیه خود بپردازید.

اولویت سوم: سود کردن : با رعایت دو اولویت اول، می توانید با درایت و تفکر سرمایه خود را به سودهای بیشتر و بزرگتر برسانید.

۳- همیشه آماده حوادث ناگوار باشید

بورس همیشه بر مدار مثبت و اخبار خوب و کسب سود بالا و… نیست و باید آمادگی شنیدن بازار منفی و سقوط ارزش سهام شرکت ها را داشته باشید. کسی در این شرایط سخت پیروز است که آمادگی لازم را داشته باشد و این آمادگی با افزایش اطلاعات برای پیروز شدن در این شرایط، کمک رسان خواهد بود.

 اطلاعات خود را برای مواقع سخت افزایش دهید تا پیروزمندانه از آن بیرون بیایید.

۴- پذیرش اشتباه خود در بورس

اگر در کار بورس اشتباهی انجام داده اید این اشتباه را صادقانه بپذیرید و با خودتان روراست باشید و دیگران را مقصر ندانید. با پذیرش اشتباه خود، سعی در تصحیح آن اشتباه کنید. و آن را به عنوان تجربه و درس بزرگ در کسب و کار بورس خود به خاطر بسپارید و حتی بهتر است این تجربه و درس را در جایی یادداشت کنید.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  ضرورت افزایش سواد مالی

از تجربه آدم های موفق و خیرخواه که صداقت در کار دارند استفاده کنید و حتی می توانید با معامله در بورس مجازی ، سنجش مهارت خود در انتخاب سهام را افزایش دهید.

۵- تحلیل و بررسی هیجانات و روحیات خود

هر انسانی ممکن است دچار ترس، طمع، هیجان و یا سایر احساسات شود چون این روحیات کم و بیش در همه انسان ها وجود دارد. وجود این روحیات زمانی مشکل ساز می شود که در تصمیم گیری ها، ذهن را فلج کرده و امکان عمل درست و معقول را از معامله گران بگیرد.

هرگاه در بازار دچار هیجانات شدید می شوید کمی تامل کنید و عجله در کار نداشته باشید و ببینید که سرمنشا این هیجانات چیست و از کجا سرچشمه می گیرد؟ آیا از تحلیل منطقی و درست بازار است یا از روی خوش باوری و یا هیجان کاذب ؟ اگر بتوانید هیجانات خود را کنترل و درست تحلیل کنید تصمیم منطقی تری خواهید گرفت

 سخن پایانی برای فعالیت در بورس

هدف از این توصیه ها که بر اساس تجربه و تحقیق ارائه می شود آموزش درست معامله در بورس و کم کردن میزان ریسک می باشد پس باید با تامل و تفکر حرکت کرد و پس از فراگیری اصول اولیه و بنیادی بورس و مفاهیم آن، گام به گام وارد شد و هرگز نباید کل سرمایه و پول خود را وارد کرد.

در کنار ورود گام به گام و همچنین یادگیری و تجربه در حین کار، باید احساسات و هیجانات خود را کنترل کرد تا بتوان تصمیم درست و منطقی را گرفت . هیچ فعالیتی در دنیا وجود ندارد که نیاز به مهارت و آموزش نباشد پس برای فعالیت در بورس با مهارت لازم و آموزش کافی و احتیاط معقول وارد شوید تا نتیجه خوب کسب کنید.

مطلب پیشنهادی

اهمیت داشتن درگاه پرداخت آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی , آشنایی با درگاه پرداخت اینترنتی

اهمیت درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارها

اگر کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر آموختن مهارت‌های لازم، کسب و کارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.