شروع کسب درآمد در بورس

اهمیت شروع کسب درآمد در بورس از این نظر می باشد که بسیاری از افراد این گام مهم را به دلایلی بسیار بد شروع می کنند و سرخورده می شوند و چه بسا که ممکن است ثروت و پس انداز خود را از دست بدهند و یا عده ای چنان خوب شروع می کنند که می توان به موفقیت آنان در آینده امیدوار بود.

قدیمی ها، همیشه بر روی شروع خوب یک کار تاکید می کردند به ویژه زمانی که پول، سرمایه و اندوخته مالی شما در میان باشد. لذا باید با احتیاط و آگاهی کامل در این وادی قدم گذاشت. بورس یک محل سرمایه گذاری عالی می باشد اگر با درایت و اطلاعات مناسب وارد شده و شروع خوب و فعالیت معقول در آن را یاد گرفته باشید

در سایت پول یابی قصد داریم تا شیوه آغاز کسب درآمد در بورس را بر حسب تجربه و توصیه بزرگان آموزش دهیم امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد. همچنین می توانید به مقاله مرتبط با موضوع هم نگاهی بیندازید ( افراد مناسب برای فعالیت در بورس)

شیوه شروع کسب درآمد در بورس

برای ورود به هر کاری،  افراد شروع کارشان را به دو شیوه خوب و یا بد آغاز می کنند و چه بسا که این شیوه عمل، تاثیر زیادی در گرفتن نتیجه خواهد داشت اگر شروع خوب باشد که در مسیر موفقیت راحت تر قدم بر می دارد و اگر بد باشد که مشخص نیست بتواند جبران کند.

آموزش شروع کسب درآمد در بورس
برای کسب درآمد بالا از بورس ، ضمن یادگیری اصول و مفاهیم، باید صبور بود و با درایت عمل کرد

به طور کلی هر کسی می تواند شروع و اغاز کسب درآمد در بورس را به دو شیوه انجام دهد که این دو شیوه شروع عبارتند از:

۱- شروع خوب در بورس

شروع خوب در بورس دارای معیارها و ملاکی های می باشد که برخی از اینها از مهمترین آنها عبارتند از:

– یادگیری و پیشرفت

هر کسی که بخواهد وارد بورس شود در قدم اول به یادگیری و پیشرفت شخصی در امور مالی و سرمایه گذاری و فراگیری آن اولویت کامل می دهد. تا زمانی که دانش و معلومات شخصی بالا نرود و به مفاهیم و کلیات بورس و شیوه معاملات آشنا نشوید نمی توانید شروع خوبی را تجربه کنید.

–  کنترل احساسات در معاملات بورس

فردی در بورس موفق است که بتواند احساسات خود را کنترل کند و هنگام معامله بسیار خونسرد بوده و با تعقل کامل و بررسی همه جوانب عمل کند. احساساتی شدن و داشتن هیجان در خرید سهام موجب ضررهای جبران ناپذیر در آینده خواهد شد. باید بر احساسات غلبه کرد و با خونسردی و آرامش وارد معاملات بورس شد.

– مشاهده رفتار معامله گران حرفه ای

قبل از شروع معاملات بورس و برای کسب تجربه، باید به شیوه رفتار و کار معامله گران و سرمایه گذاران بزرگ و حرفه ای در بورس توجه کند و اینکه ببیند آنان چطور کار می کنند و معلاملات را به چه شیوه ای انجام می دهند و بعد اقدام کند. البته تقلید از کار دیگران خوب نیست بلکه هدف باید فراگیری اصول درست معامله و یادگیری شیوه مناسب خرید و فروش در بورس می باشد.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  دلایل فروش کم در فروشگاه اینترنتی
– مدیریت ریسک و سرمایه

ذات بورس ریسک پذیری و خطر کردن است و کسی نمی تواند مدعی باشد که بورس فاقد خطرات مالی می باشد. اصل اول و مهم برای فعالیت در بورس باید حفظ سرمایه و بعد افزایش آن باشد لذا باید مدیریت ریسک و سرمایه را رعایت کرد و به قول معروف بی گدار به آب نزد.

– وقت و انرژی کافی

بورس چند ویژگی خاص خودش را دارد و مناسب افرادی است که مرتب شاخص ها و رویدادها را دنبال می کنند لذا برای پیشرفت در این بازار بزرگ سرمایه، باید وقت و انرژی لازم را صرف کرد. کسی که وقت این کار را ندارد نباید وارد این بازار پرتلاطم و دائم در حال تغییر شود. از همان آغاز باید حداقل روزی یک ساعت را صرف اخبار و تحولات جاری در بورس کند تا شروعی خوب را تجربه کند.

۲- شروع بد در بورس

در مقابل شروع خوب در بورس که در بالا بریخ از مهم ترین موارد آن ذکر شد گاهی افراد بسیار بد بورس را شروع می کنند و ضررهای فراوانی می بینند شروع بد در بورس عبارت است از:

– بدون یادگیری وارد شوند

کسانی که بدون فراگیری مفاهیم ابتدایی و اولیه بورس ، شروع به سرمایه گذاری و معامله در بورس می کنند چون دانش کافی برای تحلیل بازار بورس ندارند شروع بسیار بدی را تجربه کرده و چه بسا که سرمایه و مال خود را از دست بدهند. نباید از کسب و کاری که شناخت کافی از آن ندارید بدون آموختن نکات ریز و درشت آن وارد شد.

–  الگو گیری از افراد بورسی بدون سابقه

اگرچه توصیه می شود که از افراد خبره، کارشناس و کاربلد مشاوره بگیرید و منظور از این توصیه هر کسی که مدعی بورس باز بودن هست، نمی باشد. کسانی که صرفا به دنبال سیگنال و توصیه گرفتن از افراد به ظاهر بورس باز و حرفه ای هستند و سابقه مالی و سرمایه گذاری این افراد را بررسی نمی کنند در واقع ریسک بالا و شروع بسیار بدی را تجربه خواهند کرد.

– پول دار شدن سریع در بورس

یکی از اشتباهات افرادی که وارد بورس می شوند این است که معتقدند در کمترین زمان ممکن، بیشترین پول و ثروت را به دست خواهند آورد. یکی از شروع های بد در بورس، تفکر سریع پولدار شدن است. باید با صبر و حوصله زیاد و در درازمدت دنبال سود بالا در بورس بود در کوتاه مدت چیز زیادی نصیبتان نخواهد شد.

 – تفکر قمار درباره بورس

بعضی از افراد معتقدند ورود به بورس مانند بازی قمار است و ضرورتی برای یادگیری مفاهیم بورس نیست. به عقیده این افراد همان طور که قمارباز سرمایه خود را در بازی به خطر می اندازد و برد و باختش معلوم نیست بورس هم اینگونه است. در حالی که سرمایه گذاری در بورس قانون و قاعده خاص خود را دارد و نباید با قماربازی مقایسه شود.

پیشنهاد ویژه سایت پول یابی :  راههای بهترین بودن در کسب درآمد
– عجله در معاملات

کسی که در انجام معاملات بورسی احساساتی شده و تحت تاثیر هیجانات کاذب و تلاطم های متعدد قرار می گیرد شروع کننده خوبی در بورس نیست. برای انجام معاملات اعم از خرید یا فروش باید با صبر و حوصله اقدام کرد و هیجانات کاذب نباید موجب شود که احساساتی شده و عجول شوید.

– هیجانی شدن از سود اولیه بورس

ممکن است فردی در آغاز ورود به بازار بورس یک معامله سودده بالا انجام دهد و پس از این اتفاق خود را خدای بورس دانسته و با گرفتن قرض از دوستان و فامیل و یا گرفتن وام های کلان و یا فروش وسایل و دارایی بخواهد وارد بورس شود . این شروع برای کسب درآمد از بورس ، یک اشتباه محض و چه بسا ممکن است موجب برباد رفتن تمام دارایی و سرمایه شود.

– عدم اختصاص وقت و انرژی

در بیشتر توصیه ها درباره موفقیت و کار در بورس تاکید می شود که باید وقت و انرژی لازم برای فعالیت و کار در بورس را داشته باشید. کسی که برای فراگیری و پیشرفت در بورس وقت و انرژی لازم را صرف نکند نباید انتظار داشته باشد که موفقیتی بزرگ و قابل توجه نصیبش شود. موفقیت و کامیابی بدون پرداخت بهای آن امکان پذیر نیست.

– مسئولیت پذیر بودن در ضررهای بورس

بورس ریسک و خطرات خاص خود را دارد فردی که موفقیت در بورس را به خود و توانایی خودش نسبت می دهد باید در زمان ضررو زیان، شکست در آن را هم بپذیرد چون مسئول این نتایج خود اوست. کسی که مسئولیت پذیر نباشد ضررهای احتمالی در بورس را به عهده بازار، مردم و یا سایر سهامداران می اندازد و زیر بار اشتباه خود نمی شود.

سخن پایانی کسب درآمد در بورس

بورس مثل هر کار و فعالیت مالی، تجاری و سرمایه گذاری، خطرات و ریسک خاص خود را دارد و کسانی که می خواهند وارد آن شوند باید با تعقل و تفکر و فراگیری مفاهیم، شروعی خوب را تجربه کنند . از نوسانات بازار نترسند و دچار هیجان و اضطراب نشوند موفق کسی است که صبور بوده با درایت در بازار بورس وارد شود.

باز هم تاکید می شود، کسی که قصد ورود به بازار بورس را دارد، باید وقت و انرژی لازم برای یادگیری و نیز تحلیل بازار را داشته باشد و سعی کند که قبل از وارد شدن از افراد کاردان و آگاه به اصول بورس مشورت بگیرد و با بررسی تمام جوانب و به دور از هیجانات و احساسات با تعقل کامل اقدام به خرید و فروش سهام کند.

مطلب پیشنهادی

مراحل فروش محصولات و خدمات , چرخه فروش چیست ؟ , فرایند فروش (Sales Process) چیست؟

آموزش مراحل فروش محصولات و خدمات

اگر قرار است اقدام به کسب درآمد از اینترنت کنید باید مراحل فروش محصولات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.